Şimdi Ara

Motor suyunu temizlemek için yardım ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
1
Favori
61.743
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar ben motor suyuna bakıyorum. iyice turuncu çamur gibi bişiy olmuş. broodway(96) ve opel corsa (90) ikisininde aynı koyu turuncu ben bunu temizlemek istiyorum. nasıl yapabilirim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Suyunu Temizleme Rehberi

    Motor suyunu zamanla pas, kir ve diğer birikintiler kirletebilir. Bu birikintiler, motorun soğutma verimliliğini düşürebilir ve ciddi sorunlara yol açabilir. Motor suyunu temizlemek, aracınızın optimal performansını ve uzun ömürlülüğünü sağlamak için hayati önem taşır.

    Motor Suyunda Pas Nasıl Temizlenir

    • Paslı motor suyunu temizlemek için özel bir motor temizleyici veya sirke kullanabilirsiniz. Temizleyiciyi üreticinin talimatlarına göre suyla seyreltin.
    • Motoru çalıştırın ve temizleme solüsyonunu radyatörden dökün.
    • Motoru yaklaşık 15-20 dakika çalıştırın, ardından motoru kapatın ve solüsyonu boşaltın.
    • Motor bloğundaki su kanallarını temizlemek için temiz bir suyla tekrar doldurun ve boşaltın. Bu işlemi birkaç kez tekrarlayın.

    Radyatör Suyu Nasıl Temizlenir

    • Radyatör suyunu temizlemek için öncelikle radyatörü boşaltın.
    • Ardından, bir radyatör temizleyici kullanın. Temizleyiciyi üreticinin talimatlarına göre suyla seyreltin.
    • Radyatörü temizleyici solüsyonuyla doldurun ve yaklaşık 15-20 dakika çalıştırın.
    • Solüsyonu boşaltın ve radyatörü temiz suyla tekrar doldurun. Bu işlemi birkaç kez tekrarlayın.

    Motor Suyunu Nasıl Temizlersiniz

    • Motor suyunu temizlemek için öncelikle soğumasını bekleyin.
    • Ardından, tahliye tapasını açarak eski motor suyunu boşaltın.
    • Motor bloğunu temiz bir suyla doldurun.
    • Motoru 10-15 dakika çalıştırın.
    • Motoru kapatın ve suyu tekrar boşaltın.
    • Bu işlemi temiz su berraklaşana kadar tekrarlayın.

    Motor suyunu düzenli olarak temizleyerek, aracınızın sorunsuz çalışmasını ve uzun yıllar hizmet etmesini sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • benim tavsiyem bir radyotörsüye giderek bu işi yaptırmanız, ancak,

    kendiniz temizlemek istiyorsanız yapacağınız şey radyötör çıkış ve giriş bağlantı hormunlarını sökmek ve içindeki sıvıyı komple boşaltmaktır. sonra basınçlı bir hartum ile radyötürün giriş kısmında bolca suyu verir diğer taraftan bahsettiğiniz renklte sıvının çıktığını görürsünüz.Su verme işlemini çıkış tarafındaki su rengi giriş ile aynı oluncaya kadar sürdürmek gereklidir.

    ayrıca , genleşme kabındaki sıvıyı da boşaltmanız gereklidir.Bu nun da bilahare yıkamanız gerekmektedir.
    blritmek te fayda gördüğüm bir husus ise , eğer radyatörünüzde antifirzli su var ise bunun atılmasının çevre ve çevre suları için zararlı olduğunun bilinmesidir.

    tekra rboşalttıgınız radyatör daha sonra antifriz ile doldurulması gereklidir.Eğer radyatör eski ve korozyon olma olasılığı var ise bazen yeni antifiriz tüm kireci çözerek radyatörün elek gigib olmasına neden olmaktadır.Bu işlemlere karar verebilmek için ben bir usta radyatörcüye aracınızı götürmenizi tavsiye ederim ,işçilik için baştan anlaşırsanız sorun kalmakyacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    benim tavsiyem bir radyotörsüye giderek bu işi yaptırmanız, ancak,

    kendiniz temizlemek istiyorsanız yapacağınız şey radyötör çıkış ve giriş bağlantı hormunlarını sökmek ve içindeki sıvıyı komple boşaltmaktır. sonra basınçlı bir hartum ile radyötürün giriş kısmında bolca suyu verir diğer taraftan bahsettiğiniz renklte sıvının çıktığını görürsünüz.Su verme işlemini çıkış tarafındaki su rengi giriş ile aynı oluncaya kadar sürdürmek gereklidir.

    ayrıca , genleşme kabındaki sıvıyı da boşaltmanız gereklidir.Bu nun da bilahare yıkamanız gerekmektedir.
    blritmek te fayda gördüğüm bir husus ise , eğer radyatörünüzde antifirzli su var ise bunun atılmasının çevre ve çevre suları için zararlı olduğunun bilinmesidir.

    tekra rboşalttıgınız radyatör daha sonra antifriz ile doldurulması gereklidir.Eğer radyatör eski ve korozyon olma olasılığı var ise bazen yeni antifiriz tüm kireci çözerek radyatörün elek gigib olmasına neden olmaktadır.Bu işlemlere karar verebilmek için ben bir usta radyatörcüye aracınızı götürmenizi tavsiye ederim ,işçilik için baştan anlaşırsanız sorun kalmakyacaktır.
    Ben geçtiğimiz kış aynı işlemi yaptırdım.Sürekli yağ değişimi yaptırdığımız yağcıya gittik.Radyatörde ve genleşme kabında bulunan antifiriz-su karışımı boşaltıldı.Sonrasında radyatöre özel temizleyici bir sıvı koydu.Aracı alıp 20 km kadar yol yapıp geri geldik.Sonrasında özel temizleyici sıvı da boşaltılıp yeni antifiriz-su karışımı konuldu.Şu ana kadar sonuçtan gayet memnunum.Sanırım 2 yılda bir bu işlemi yaptırmakta fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: moondance

    Ben geçtiğimiz kış aynı işlemi yaptırdım.Sürekli yağ değişimi yaptırdığımız yağcıya gittik.Radyatörde ve genleşme kabında bulunan antifiriz-su karışımı boşaltıldı.Sonrasında radyatöre özel temizleyici bir sıvı koydu.Aracı alıp 20 km kadar yol yapıp geri geldik.Sonrasında özel temizleyici sıvı da boşaltılıp yeni antifiriz-su karışımı konuldu.Şu ana kadar sonuçtan gayet memnunum.Sanırım 2 yılda bir bu işlemi yaptırmakta fayda var.

    Alıntıları Göster
    evet söylemeyi unutmuşum ,bu yağlı sıvıyı kimyasal kullanarak çözmek de gereklidir.ne kadar su ile yıkarsanız yıkayın yağlı jel kıvamındaki tortu bazen inatçılık yapmakta ve çıkmamaktadır.Kimyasallı su bunu çözer .Ama yine uyarayım bazen ince tıkanmış çatlaklardaki kireci de çözer , o zman radyatörün bütün hataları ortaya çıkacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: moondance

    Ben geçtiğimiz kış aynı işlemi yaptırdım.Sürekli yağ değişimi yaptırdığımız yağcıya gittik.Radyatörde ve genleşme kabında bulunan antifiriz-su karışımı boşaltıldı.Sonrasında radyatöre özel temizleyici bir sıvı koydu.Aracı alıp 20 km kadar yol yapıp geri geldik.Sonrasında özel temizleyici sıvı da boşaltılıp yeni antifiriz-su karışımı konuldu.Şu ana kadar sonuçtan gayet memnunum.Sanırım 2 yılda bir bu işlemi yaptırmakta fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    evet söylemeyi unutmuşum ,bu yağlı sıvıyı kimyasal kullanarak çözmek de gereklidir.ne kadar su ile yıkarsanız yıkayın yağlı jel kıvamındaki tortu bazen inatçılık yapmakta ve çıkmamaktadır.Kimyasallı su bunu çözer .Ama yine uyarayım bazen ince tıkanmış çatlaklardaki kireci de çözer , o zman radyatörün bütün hataları ortaya çıkacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: moondance

    Ben geçtiğimiz kış aynı işlemi yaptırdım.Sürekli yağ değişimi yaptırdığımız yağcıya gittik.Radyatörde ve genleşme kabında bulunan antifiriz-su karışımı boşaltıldı.Sonrasında radyatöre özel temizleyici bir sıvı koydu.Aracı alıp 20 km kadar yol yapıp geri geldik.Sonrasında özel temizleyici sıvı da boşaltılıp yeni antifiriz-su karışımı konuldu.Şu ana kadar sonuçtan gayet memnunum.Sanırım 2 yılda bir bu işlemi yaptırmakta fayda var.


    Alıntıları Göster
    radyatör takılalı 3 hafta oldu ve araba en fazla 100 km harek etti o günden sonra iki arabanında radyatörleri yeni.

    radyatörü temizlemek için dediğiniz gibi yapabilirim fakat motordaki aksamları da temizlermi bu oraları nasıl temizleyeceğiz?

    ve şu yağlı suyu çözmek için arabaya zarar vermicek kimyasalı nerden bulabilirim ? çarşamba günü yola çıkacağım gitmeden yapmak istiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mayis12

    radyatör takılalı 3 hafta oldu ve araba en fazla 100 km harek etti o günden sonra iki arabanında radyatörleri yeni.

    radyatörü temizlemek için dediğiniz gibi yapabilirim fakat motordaki aksamları da temizlermi bu oraları nasıl temizleyeceğiz?

    ve şu yağlı suyu çözmek için arabaya zarar vermicek kimyasalı nerden bulabilirim ? çarşamba günü yola çıkacağım gitmeden yapmak istiyorum

    Alıntıları Göster
    bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...

    Alıntıları Göster
    bu tür kimyasallar radyatörcüde bulanabilinir.Ben yine uyarıda bulunmak istiyorum , kendiniz yapmak yerine bunu iyi bir radyatörcüye yaptırmanız radyatörün garantisi açısından öenmlidir.kimyasallar bazen zarar verebilmektedir ve radyatörcünün alacağı bahşiş parası için riske girmeye değmez derim. Bir hata olursa hararet olursa motor gider elden .Bir tıkanıklık olur gözünüzden kaçar , sonra motor cayır cayır gider .benden uyarması , ben bu kadar bu işleri iyi bildiğim halde risk almaya korkuyorum.Riski bırakın radyatörcü alsın herkezin bir yoğurt yeyişi vardır.Bilirsiniz doktorlar bile iğne yaptırmaya hemşireleri çağırırlar ,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 14 Ağustos 2007; 12:43:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    bu tür kimyasallar radyatörcüde bulanabilinir.Ben yine uyarıda bulunmak istiyorum , kendiniz yapmak yerine bunu iyi bir radyatörcüye yaptırmanız radyatörün garantisi açısından öenmlidir.kimyasallar bazen zarar verebilmektedir ve radyatörcünün alacağı bahşiş parası için riske girmeye değmez derim. Bir hata olursa hararet olursa motor gider elden .Bir tıkanıklık olur gözünüzden kaçar , sonra motor cayır cayır gider .benden uyarması , ben bu kadar bu işleri iyi bildiğim halde risk almaya korkuyorum.Riski bırakın radyatörcü alsın herkezin bir yoğurt yeyişi vardır.Bilirsiniz doktorlar bile iğne yaptırmaya hemşireleri çağırırlar ,

    Alıntıları Göster
    su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?

    Alıntıları Göster
    Radyatörün altındaki boşaltma vanasını açıp, üst girişine temiz su hortumunu tutun. Ardından motoru da çalıştırın. Böylece temiz su, tüm motor bloğu içindeki kanallardan geçerek temizlemiş olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?

    Alıntıları Göster
    evet ,antifirzin de ömrü vardır bir müddet sonra efsafını yitirir ve kanallarda tıkanma olabilir.
    genelde max. 5 senede bir komple antifiriz değiştirilmeli ve radyatör içi temizliği sağlanmalıdır.Radyatör içinin temizliği iyi bir soğutma yapmak için çok önemlidir.Isı transferi en iyi temiz ve kanalları açık radyatörde olacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msakalar

    Radyatörün altındaki boşaltma vanasını açıp, üst girişine temiz su hortumunu tutun. Ardından motoru da çalıştırın. Böylece temiz su, tüm motor bloğu içindeki kanallardan geçerek temizlemiş olur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: msakalar

    Radyatörün altındaki boşaltma vanasını açıp, üst girişine temiz su hortumunu tutun. Ardından motoru da çalıştırın. Böylece temiz su, tüm motor bloğu içindeki kanallardan geçerek temizlemiş olur.



    teşekür ederim aradığım cevap buydu. kendi imkanlarım mevcut ve kendim öğrenerek yapmak istiyorum o yüzden tamirciye götürmek gibi hevesim inanın pek fazla yok

    bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...


    katıktısz antifiriz derken su yok direk sadece antifiriz mi demek istedin acaba?

    bu arada iki arabanında motoru yeni yapıldı. özelliklede ikisinide radyatörü ve su boruları yenilendi o yüzden çatlak olacağını sanmıyorum zaten warsa da ozman tamircinin başına ekşimek hakkımdır bir ton para veripte sağı solu çatlak kalacaksa çatlasın fakat tamircime güvenim tam olduğu için bu konuda sorun yaşıcağımı düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    evet ,antifirzin de ömrü vardır bir müddet sonra efsafını yitirir ve kanallarda tıkanma olabilir.
    genelde max. 5 senede bir komple antifiriz değiştirilmeli ve radyatör içi temizliği sağlanmalıdır.Radyatör içinin temizliği iyi bir soğutma yapmak için çok önemlidir.Isı transferi en iyi temiz ve kanalları açık radyatörde olacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet ,antifirzin de ömrü vardır bir müddet sonra efsafını yitirir ve kanallarda tıkanma olabilir.
    genelde max. 5 senede bir komple antifiriz değiştirilmeli ve radyatör içi temizliği sağlanmalıdır.Radyatör içinin temizliği iyi bir soğutma yapmak için çok önemlidir.Isı transferi en iyi temiz ve kanalları açık radyatörde olacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?





    benim arabada hiç değişmedi su, antifriz. aracı aldığımızdan beri sıcaklık hep aynı seviyede kalıyor. lpg den sonra bile. hiç 1 kademe bile arttığını görmedim sıcaklığın. açıkçası sağlam çalışan şeyi kurcalamayın bozulur diye bir şey vardır, o var şimdi bende. diğer aracı temizletmiştikte bir sürü delik çıkmıştı radyatörde yeni radyatör almak zorunda kaldık(95 vectra 2.0)

    r clio 1.4 8v.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet ,antifirzin de ömrü vardır bir müddet sonra efsafını yitirir ve kanallarda tıkanma olabilir.
    genelde max. 5 senede bir komple antifiriz değiştirilmeli ve radyatör içi temizliği sağlanmalıdır.Radyatör içinin temizliği iyi bir soğutma yapmak için çok önemlidir.Isı transferi en iyi temiz ve kanalları açık radyatörde olacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?





    benim arabada hiç değişmedi su, antifriz. aracı aldığımızdan beri sıcaklık hep aynı seviyede kalıyor. lpg den sonra bile. hiç 1 kademe bile arttığını görmedim sıcaklığın. açıkçası sağlam çalışan şeyi kurcalamayın bozulur diye bir şey vardır, o var şimdi bende. diğer aracı temizletmiştikte bir sürü delik çıkmıştı radyatörde yeni radyatör almak zorunda kaldık(95 vectra 2.0)

    r clio 1.4 8v.

    Alıntıları Göster
    EVET Sadece antifiriz en iyisidir. Avrupaya satılan ve japon araçlarda su katmadan koyup bize satarlar. ama yerlilerde yarı yarıya suyla çıkar fabrikadan. Ucuza gelsin dye. Benim kinin şu an %70 iantifiriz. %100 yapamadım çünkü ne kadar uğraşssam da tüm borulardaki suyu boşaltamadım. Aracın içinde ki ısıtma radyotörü falan biraz su tutuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mayis12

    quote:

    Orjinalden alıntı: msakalar

    Radyatörün altındaki boşaltma vanasını açıp, üst girişine temiz su hortumunu tutun. Ardından motoru da çalıştırın. Böylece temiz su, tüm motor bloğu içindeki kanallardan geçerek temizlemiş olur.



    teşekür ederim aradığım cevap buydu. kendi imkanlarım mevcut ve kendim öğrenerek yapmak istiyorum o yüzden tamirciye götürmek gibi hevesim inanın pek fazla yok

    bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...


    katıktısz antifiriz derken su yok direk sadece antifiriz mi demek istedin acaba?

    bu arada iki arabanında motoru yeni yapıldı. özelliklede ikisinide radyatörü ve su boruları yenilendi o yüzden çatlak olacağını sanmıyorum zaten warsa da ozman tamircinin başına ekşimek hakkımdır bir ton para veripte sağı solu çatlak kalacaksa çatlasın fakat tamircime güvenim tam olduğu için bu konuda sorun yaşıcağımı düşünmüyorum.

    Alıntıları Göster
    durumunuzu şimdi tamö anladım,
    birincisi kendiniz yapmak istiyorsunuz
    ikincisi tüm sistem yenilenmiş,

    kimyasala falan gerek yok arkadaşların ve msakalar ın söylediğini yapacaksınız.Kireç olaşumu radyatör için tehlikeli olduğu için sıfır radyatörde bu sorun olmayacaktır.

    sistemi yeni %100 antifitrzle doldurduktan sonra sistemde hava kalmamasına dikkat edin .Çünkü hava çıkmazsa hararet oluşabilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mayis12


    quote:

    Orjinalden alıntı: msakalar

    Radyatörün altındaki boşaltma vanasını açıp, üst girişine temiz su hortumunu tutun. Ardından motoru da çalıştırın. Böylece temiz su, tüm motor bloğu içindeki kanallardan geçerek temizlemiş olur.



    teşekür ederim aradığım cevap buydu. kendi imkanlarım mevcut ve kendim öğrenerek yapmak istiyorum o yüzden tamirciye götürmek gibi hevesim inanın pek fazla yok

    bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...


    katıktısz antifiriz derken su yok direk sadece antifiriz mi demek istedin acaba?

    bu arada iki arabanında motoru yeni yapıldı. özelliklede ikisinide radyatörü ve su boruları yenilendi o yüzden çatlak olacağını sanmıyorum zaten warsa da ozman tamircinin başına ekşimek hakkımdır bir ton para veripte sağı solu çatlak kalacaksa çatlasın fakat tamircime güvenim tam olduğu için bu konuda sorun yaşıcağımı düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet ,antifirzin de ömrü vardır bir müddet sonra efsafını yitirir ve kanallarda tıkanma olabilir.
    genelde max. 5 senede bir komple antifiriz değiştirilmeli ve radyatör içi temizliği sağlanmalıdır.Radyatör içinin temizliği iyi bir soğutma yapmak için çok önemlidir.Isı transferi en iyi temiz ve kanalları açık radyatörde olacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?





    benim arabada hiç değişmedi su, antifriz. aracı aldığımızdan beri sıcaklık hep aynı seviyede kalıyor. lpg den sonra bile. hiç 1 kademe bile arttığını görmedim sıcaklığın. açıkçası sağlam çalışan şeyi kurcalamayın bozulur diye bir şey vardır, o var şimdi bende. diğer aracı temizletmiştikte bir sürü delik çıkmıştı radyatörde yeni radyatör almak zorunda kaldık(95 vectra 2.0)

    r clio 1.4 8v.

    Alıntıları Göster
    antifizinizi kontrol edin balımsı kaygan jel gibi maddeler oluşmuş ise artık işlevi bitmiştir.Yeni antifirizi su ile katmanızda fayda var.
    Evet eski sistemlere müdahaleler yapılınca sorun çıkma olasılığı doğrudur.Ancak ben yine de bir ustanın elinde bu sorunun çıkmasını öneriyorum.Kışın veya yazın dağ başında başınız ters birşey gelirde mesela fan arıza yaparsa anında hararet görürsünüz.Eski araçları ker an arıza yapabilecek bir makina gözüyle görmek lazımdır.Bu yüzden bakım şarttır ve de masraf. Bu masrafı km başına yapılması gerekn yatırım olarak görünüz.Yıllarca masraf yapılmayan araç bir anda yılların birikimini size ödetir.Bu yüzden zamanında yapılması gerekn bakımları atlamayın ,ancak bakımları güvenebileceğiniz USTA veya kendinizin yağpmasında fayda var.Otomobil servislerinin eski araçlar için fazla hasar ve para aldıklarına inanıyorum.İşallah bu konu değişir, ama iraz zor çünkü onlarca ustanın yevmiyesini birilerinden çıkarmaları lazım.

    Ben her zaman her aracın iyi bir ustası olduğuna inanırım, bu kişiyi uzun süre arayacaksınız, buldunuz mu artık yakasını bırakmayın derim.Bu konuda tavsiyelere kulak vermede fayda vardır.İlanlar çok yanıltıcı olabilir.Kişisel tecrübeler zamanla oluştuğu için gerçek USTA kavramı çok derin Ulvi bir konudur.Günümüzde paranın borusunun öttüğü her yerde , maalesef bu kavram da sulandırılarak yok edilmiş ,birçok kişi bu ustalık kavramına leke sürmüş durumdadır.Ben yılların mühendisi olarak iyi bir Usta dan öğrenebilecek hala birçok şey olduğuna inanıyorum.Bu bir aslında zanaattır, ancak artık işlevini kaybetmiş konumdadır.Eski amerikancı ustalarıyla yıllarca yapmış olduğum muhabbetleri hiçbir şeye değişmem.Birçok konuda bilgimin pratikte pekişmelerini sağlamışlardı bu 50 senelik ustalar,zaten bu kişilerin de bazılarına PİR denmekteydi.Zaten usta diye ancak bunlara diyebiliyorum ancak.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet ,antifirzin de ömrü vardır bir müddet sonra efsafını yitirir ve kanallarda tıkanma olabilir.
    genelde max. 5 senede bir komple antifiriz değiştirilmeli ve radyatör içi temizliği sağlanmalıdır.Radyatör içinin temizliği iyi bir soğutma yapmak için çok önemlidir.Isı transferi en iyi temiz ve kanalları açık radyatörde olacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?





    benim arabada hiç değişmedi su, antifriz. aracı aldığımızdan beri sıcaklık hep aynı seviyede kalıyor. lpg den sonra bile. hiç 1 kademe bile arttığını görmedim sıcaklığın. açıkçası sağlam çalışan şeyi kurcalamayın bozulur diye bir şey vardır, o var şimdi bende. diğer aracı temizletmiştikte bir sürü delik çıkmıştı radyatörde yeni radyatör almak zorunda kaldık(95 vectra 2.0)

    r clio 1.4 8v.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    antifizinizi kontrol edin balımsı kaygan jel gibi maddeler oluşmuş ise artık işlevi bitmiştir.Yeni antifirizi su ile katmanızda fayda var.
    Evet eski sistemlere müdahaleler yapılınca sorun çıkma olasılığı doğrudur.Ancak ben yine de bir ustanın elinde bu sorunun çıkmasını öneriyorum.Kışın veya yazın dağ başında başınız ters birşey gelirde mesela fan arıza yaparsa anında hararet görürsünüz.Eski araçları ker an arıza yapabilecek bir makina gözüyle görmek lazımdır.Bu yüzden bakım şarttır ve de masraf. Bu masrafı km başına yapılması gerekn yatırım olarak görünüz.Yıllarca masraf yapılmayan araç bir anda yılların birikimini size ödetir.Bu yüzden zamanında yapılması gerekn bakımları atlamayın ,ancak bakımları güvenebileceğiniz USTA veya kendinizin yağpmasında fayda var.Otomobil servislerinin eski araçlar için fazla hasar ve para aldıklarına inanıyorum.İşallah bu konu değişir, ama iraz zor çünkü onlarca ustanın yevmiyesini birilerinden çıkarmaları lazım.

    Ben her zaman her aracın iyi bir ustası olduğuna inanırım, bu kişiyi uzun süre arayacaksınız, buldunuz mu artık yakasını bırakmayın derim.Bu konuda tavsiyelere kulak vermede fayda vardır.İlanlar çok yanıltıcı olabilir.Kişisel tecrübeler zamanla oluştuğu için gerçek USTA kavramı çok derin Ulvi bir konudur.Günümüzde paranın borusunun öttüğü her yerde , maalesef bu kavram da sulandırılarak yok edilmiş ,birçok kişi bu ustalık kavramına leke sürmüş durumdadır.Ben yılların mühendisi olarak iyi bir Usta dan öğrenebilecek hala birçok şey olduğuna inanıyorum.Bu bir aslında zanaattır, ancak artık işlevini kaybetmiş konumdadır.Eski amerikancı ustalarıyla yıllarca yapmış olduğum muhabbetleri hiçbir şeye değişmem.Birçok konuda bilgimin pratikte pekişmelerini sağlamışlardı bu 50 senelik ustalar,zaten bu kişilerin de bazılarına PİR denmekteydi.Zaten usta diye ancak bunlara diyebiliyorum ancak.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet ,antifirzin de ömrü vardır bir müddet sonra efsafını yitirir ve kanallarda tıkanma olabilir.
    genelde max. 5 senede bir komple antifiriz değiştirilmeli ve radyatör içi temizliği sağlanmalıdır.Radyatör içinin temizliği iyi bir soğutma yapmak için çok önemlidir.Isı transferi en iyi temiz ve kanalları açık radyatörde olacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?





    benim arabada hiç değişmedi su, antifriz. aracı aldığımızdan beri sıcaklık hep aynı seviyede kalıyor. lpg den sonra bile. hiç 1 kademe bile arttığını görmedim sıcaklığın. açıkçası sağlam çalışan şeyi kurcalamayın bozulur diye bir şey vardır, o var şimdi bende. diğer aracı temizletmiştikte bir sürü delik çıkmıştı radyatörde yeni radyatör almak zorunda kaldık(95 vectra 2.0)

    r clio 1.4 8v.


    Alıntıları Göster
    evet vezir haklısın yarın bi aksilik olmassa antifiriz hesabı yapıcam tahminen kaç litre gerekeceğini bilen warmı %100 antifiriz sistem için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mayis12

    evet vezir haklısın yarın bi aksilik olmassa antifiriz hesabı yapıcam tahminen kaç litre gerekeceğini bilen warmı %100 antifiriz sistem için

    Alıntıları Göster
    araç kataloglarında radyatörün kaç litre antifiriz alabileceğini yazmalıdır.Eğer elinizde kataloglar yok ise lütfen belirtiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    araç kataloglarında radyatörün kaç litre antifiriz alabileceğini yazmalıdır.Eğer elinizde kataloglar yok ise lütfen belirtiniz.

    Alıntıları Göster
    kataloğum yok malesef ama akılımdan 4 ile 6 litre arasında gidermiş gibi geliyor. iki araba için sanırım 10 litre gerekecek. antifirizin litresi kaç para ? biraz maliyetli olacak gibi..

    bu arada geçen sanayide motor yağlarına bakarken gördüm adamlar ayrıca açık motor yağıda satıyorlar kocaman variler içerisinde. sorduğumda kutulu gelen castroll yağlarla aynı fakat sadece kutusuz hali dediler. buna güvenebilirmiyiz acaba birçok tamirci bu açık yağa güvenip kulanıyor nedersiniz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mayis12

    kataloğum yok malesef ama akılımdan 4 ile 6 litre arasında gidermiş gibi geliyor. iki araba için sanırım 10 litre gerekecek. antifirizin litresi kaç para ? biraz maliyetli olacak gibi..

    bu arada geçen sanayide motor yağlarına bakarken gördüm adamlar ayrıca açık motor yağıda satıyorlar kocaman variler içerisinde. sorduğumda kutulu gelen castroll yağlarla aynı fakat sadece kutusuz hali dediler. buna güvenebilirmiyiz acaba birçok tamirci bu açık yağa güvenip kulanıyor nedersiniz ?

    Alıntıları Göster
    sanırım castrol Bp ,shell gibi firmaların antifrizleri işini görür.

    http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020142&contentId=6009115

    fiyat konusundan bilgim yok bunu bir benzinciye girerek sorabilirsin.Açık antifriz tavsiye etmem, içine ne koyduklarını bilemezsin %10 luk karışım yapsa çakamazsın ama fiyatı uygun olur.O yüzden sıfır 5 litrelik ambalajlardan 2 adet almanız uygun olur.

    fiyat için acastrolün sitesindeki sayfayı linkliyorum buradan ili girerek uygun yerleri bulabilir veya telefonla fiyat alabilirsiniz.

    http://www.castrol.com/castrol/distributorToolSearchAction.do




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sanırım castrol Bp ,shell gibi firmaların antifrizleri işini görür.

    http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020142&contentId=6009115

    fiyat konusundan bilgim yok bunu bir benzinciye girerek sorabilirsin.Açık antifriz tavsiye etmem, içine ne koyduklarını bilemezsin %10 luk karışım yapsa çakamazsın ama fiyatı uygun olur.O yüzden sıfır 5 litrelik ambalajlardan 2 adet almanız uygun olur.

    fiyat için acastrolün sitesindeki sayfayı linkliyorum buradan ili girerek uygun yerleri bulabilir veya telefonla fiyat alabilirsiniz.

    http://www.castrol.com/castrol/distributorToolSearchAction.do

    Alıntıları Göster
    evet vezir arkadaşım söylediklerinde haklısın 3 5 kuruş için değmez verdiğin ilk linkten biraz bilgiyi su ile antiffiriz arasında farkın anlaşılması için buraya kopyalıyorum.

    Castrol Antifreeze, soğutma suyunun soğuk havalarda donmasını, sıcak havalarda ise kaynamasını engellediğinden yaz-kış kullanılmalıdır. Araç üreticilerinin tavsiyeleri dikkate alınmak kaydı ile distile su ile karıştırılması önerilir.

    burda sıcak havalarda kaynamasını engeler demesi arabamızın hararet yapmasını engelemesi anlamınada getirebiliriz sanırım ve ayrıca hava yapmasınada bir nebze engel olmuş oluruz motor içinde kaynayann su buharlaşarak hava yapmasına sebep olcaktır ama antifiriz ile kaynama olmicağından hava yapma tehlikesi çok daha az olacaktır

    mantığım ve tahminlerim bu şekilde söylüyor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.