Şimdi Ara

Motor tavsiyesi gerekiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
2.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yeni başlayacağım bu yolculuk için seçim yapmakta zorlanıyorum. Ekipmanlarla birlikte bütçem 20.000 tl yi çok aşamayacak şekilde. 125 veya 250 cc olarak düşünüyorum. Beğendiğim motorlar : CB 250 R , MT -25 , Superlight 200 . ( bütçemin üstünde olanlar var) Evet tarz olarakta biraz karmaşık gelebilir yazdıklarım. Ama naked veya chopper almayı düşünüyorum. Servis , yedek parça vb. sıkıntı yaşamak istemiyorum. Şehir içi günlük kullanacağım. Tavsiyelerinizi bekliyorum (nedenleriyle birlikte) . Şimdiden teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Trafik tecrubeniz olmasi cok büyük bir arti. Motor surerken Trafigi okumak, arabaya gore 2-3 kat daha onemli. Motora yeni baslayan genc arkadaslara gore 1-0 ondesiniz... Yasinizda artik tehlikeli hareketler yapmayacak, bilincli surebilecek bir yas...

    Oncelikle, yeni baslayanlar icin sifir motor almak pek onerilmez. Nedenleri: butce, dusme ihtimalinden dolayi parca degisimi, rodaj suresi, acemilikten dolayi motor, sanziman kisminda yipranmalar, 1-2 sene icerisinde degistirmek isteyeceginden olusan deger kaybi...Ben su an basliyor olsam yine ikinci el motorla baslardim. Bu yuzden ikinci el tavsiyesi verecegim.

    Oncelikle sehir icinde kullanmak ve ogrenmek icinn en ideali, rahat olan motor tipi scooter dir. Tekerleri küçük oldugundan dezavantaji vardir. Vitesli motor kullanmak ise daha zevkli, motor tiplerinde daha cok secenegi mevcut... Vitesli motorlar sormaniz bana gore dogru secim.

    Ben oncelikli olarak japon markalari tavsiye ederim. Nedenleri: Sorunsuzluk, denge, performans, uzun omur ve ikinci el de az deger kaybi.

    Yeni baslayanlar icin en uygun motor tipi commuter ve naked... Kullanimi kolay ve az grenajli oldugu icin kazalarda, dusmelerde daha az maliyetli.

    Ilk olarak Ybr tavsiye ederim. Vites li motorlar icerisinde kullanimi en kolay olani. Isletme maliyetleri cok dusuk. Insallah dusmezsiniz ama dusseniz bile ayna, peg, manet, far, gidon, grenaj gibi parcalari her yerde aninda orjinal ve muadil olarak bulunabilir. Yakiti az, ikinci el de ceyrek altin... satmasi kolay. Eksisi ise tipi ve insanlarda paketci, kuryeci motoru algisi. Bunu6 ay 1 sene kullanip acemiliginizi atip yeni bir motora gecersiniz. Motor araba gibi degil. Surus zevki arabadan kat kat fazla oldugu icin motoru hep bir yukseltme, degistirme arzusu olusur insanda... Dedigim gibi ybr yeni baslayanlar icin bicilmis
    kaftan, butcenize de uygun. Ama iste yeni baslayanlar hep biraz sekilli motorum olsun, paketci motorum olmasin gibi isteklerinden oturu bu motora soguk bakiyorlar. Siz de bu secenegi dusunmezseniz ekipmana 3-4 bin tl. Ayiracaginizi dusunerek elinizde 16-17 bin zarfinda para kalacagini hesaplayarak onerilerime devam edeyim.

    Mt - 25 : Aslinda bu motor yeni baslayanlar icin tehlikeli bir motor, ama sizin trafik tecrubenizi dusununce alinabilinir. 17-18 bin civarindan baslayan fiyatlarla makyajsiz kasa Abs siz modelleri mevcut. 250 cc. Naked sinifinin en guclusu, haliyle en cok yakani, en hizli gideni. Cift silindirli ve titresimi cok az. Motoru r 25 racing motoru oldugu icin naked ruhuna biraz ters. 14 bin devir ceviren bir motor. 7 bin devire kadar sakin, sonrasinda deliren bir karekteristigi var. Kronik sorunu 2016 ve oncesi yag pompasi, onu da Yamaha tum motorlari cagirarak degistirdi ve cozdu. Ikinci el alirken degismis olmasina dikkat edilmeli. Ikinci eli cok iyi......

    Mt 125 : Malzeme kalitesi Mt 25 e gore daha iyi, yanilmiyorsam Fransa montaji bu motor. Yakiti cok cok az. Kronik sorunu yok. Mt 25 den sele yuksekligi daha fazla, yeni baslayan icin dikkat edilmesi gerekebilir. Fiyati mt-25 e yakin oldugu icin bence tercih edilmesine gerek yok. O fiyatlara Mt - 25 cok daha iyi....

    Inazuma : Efsanedir... Naked ve 'F' (grenajli) olmak uzere iki tipi mevcut. Bizim Naked olan daha cok commuter a benzetilir. 250 cc. Icerisinde tartismasiz en konforlu olani. Cift silindir, titresimsiz.... Ikinci el de iyi. Fiyat son zamanlarda asiri yukseldi. 16-17 civarina denk gelirse dusunmeden alinabilinir. Dezavantajlari Motoru sohc tipi bir motor, sorunsuz ama bir o kadar da gucsuz de ayni zamanda... Birazcik da kg. olarak agir....

    Cb 250 r : Sorunsuz, guzel bir motor. Fiyat olarak en yuksegi butcemizi asiyor. O yuzden eledik...

    Crf 250 l: Motor blogu cb 250 r ile ayni. Sikintisiz bir motor. Tek silindir hafif titresimli. Bu motor esasen enduro sinifinda gecer. Normalde yazmayacaktim ama bi siniftq butce ve secenekler kisitli. Yukarida ki motorlara gore daha tipsiz (goreceli), biraz daha zor alisilabilir, sele boyu daha yuksek bir motor. Baslangic icin bu motorun selesi biraz yuksek gelebilir ama boy 1.75 ve yukarisi ise cabuk alisabilirsiniz. Yukarida ki motorlara gore dustugunuzde en az hasar alacak bu motordur. Idamesi de cok uygun fiyatlarda. Amortisor sistemi enduro oldugundan yukarida kilere gore daha iyi, ulkemizin malum cukurlu yollarinda sikintisiz gider, cukur, tumsek felan dinlemez... Ekstra olarak araziye de cikilabilir. Bu motoru kullananlarin buyuk bir cogunlugu asfaltta kullanmak icin aliyor.... 15-16-17 ye rahat bulunabilir, butcemize uygun.... Ikinci elde satisa cikarinca uzmez...

    Kawa Z250 sl... Eger ki cok minyon tipli iseniz bu motor uyabilir, fiyatlari mt 25 seviyelerinde. Bence mt 25 tercih ediir buna gore. Ikinci eli ölü..

    125 lik motor alirsaniz bu sezon acemiliginizi atar, seneye yukseltebilirsiniz. Bence boylesi daha saglikli. 250 lik motor alirsaniz 2-3 sezon kullanirsiniz ama sonrasinda illa ki yukseltmek isteyeceksiniz... Ehliyeti degistirme masrafi gozukebilir 2-3 sene sonra.... Bu tavsiyem sizin yas ve trafik tecrubeniz icin, diger yeni baslayacak arkadaslar dikkate almasin Lütfen.

    Gelelim sonuca: ikinci el almalisiniz.. Siralamam butceniz ve sahsi kanaatime gore 1- ybr 2-Crf 250l 3- Mt 25 4- inazuma 5- cb 250r 6- Z 250 sl. 7- mt 125


    Haa bunlardan butcemize uygun fiyatli ve temiz bir motor denk gelmedi diyelim ki cok zor bir ihtimal ama, ya da motorlari begenmediniz veya cok para vermek istemiyorsunuz gibi dusunursek o zaman 8- pulsar ns 200 9- tvs apache rtr 180 10 - Sym wolf... Bu üçü arasinda en iyisi wolf ama onun da distributor ve yedek parca sikintisi var. Yoksa bu son 3 siralamaya degilde yukarida ki ilk 5 siralamaya bile girer. Bu yuzden sona yazdim....


    Ekipman mevzusu : Sonucta baslangic icin aliyorsunuz, gidip te en pahalisindan deri tulumlar, kasklar, almaniza gerek yoktur...

    Ekipmanin en onemlisi kask... Her zaman tam yuz kapali kasklari tercih edin. Ben f/p olarak konusacagim. Kaskta en onemli olan dis kabuk. Baslangictan iyiye dogru 1- plastik, 2- fiberglass 3- kompozit 4- karbon olarak gidiyor. Sakin ikinci el dusunmeyin. Kasklara satin alindiktan sonra genel uygulama olarak 5 sene omur bicilir. Dis etkenler ( yagmur, gunes, ruzgar v. b.) ve ic etkenler ( terleme, kirlenme, nemlenme v. b.) den dolayi 5 sene de bir degistirmek gerekli. Kaza yaparda kaskimiz darbe alirsa hemen degistirmek lazim. Kask satin alirken dot, ece ve snell sertifikalarina bakilir. Snell sertifikasi sadece ust duzey kasklarda bulunur. Ilk baslangic icin herkes tarafindan kullanilan iki kask var Mt revenge, nolan n 64.. Bu ikisi yukaruda ki motorlar icin yeterli... Ikiside polycarbone (plastik) kasklar. Fiyatlar 500-1000 tl. Civari... Benim tavsiyem ise Kabuto FF5V Kask - Works SNELL Sertifikalı 2017 Sonu Üretimi 4.500,00 TL yerine 1.599,00 TL
    https://urun.n11.com/kask/kabuto-ff5v-kask-works-snell-sertifikali-2017-sonu-uretimi-P367769433 bu kask. Karbon kompozit ve snell sertifikali ust duzey ve fiyati su an icin cok uygun....

    Mont konusunda en cok tutulan markalar dainesse, alpinestar ve revit.. Bunlardan alacaginiz montlar 1000 tl. den basliyor... Bulundugunuz ili bilmiyorum ama dort mevsim montlar genelde tercih ediliyor. Fakat ilinize gire yazlik ve kislik iki ayri mont almak gerekebilir. Ikinci el de dusunulebilir. Montta f/p marka olarak andes ve venom markalar var. 1000 tl. Altina alinabilir....

    Pantolon olarak ben kevlar pantolonlari tavsiye ederim, gunluk kullanima da uygun. Burada overlap, tech 90, andes, rider denim markalari f/p olarak one cikiyor. Bir suru modelleri var. Alirken dikkat etmeniz gerekenler kevlar orani ve koruma seviyeleri. Full kevlarli ve 2. Seviye korumali olanlar tercih sebebi. 350 den baslar 1000 tlye kadar yolu var.

    Eldiven olmazsa olmaz. Dustugumuzde elimizi istem disi ilk olarak yere koyuyoruz kendimizi korumak icin. Bu yuzden sart. Ben bisiklet surerken bile takiyorum. Bisikletle kucukken cok dusmuslugum ve ellerimi paracalamisligim var. Motorla dusunce olacaklari siz tahmin edin... Bunu mecbur yazlik ve kışlık olarak alacagiz.... Venom burada da f/p olarak one cikiyor. Yazlik kislik olarak 600 tl. Civarlarina mal edilebilir.


    Bot secenekleri çok. F/p olarak genel de yds tercih ediliyor...

    Mobil den yazdim, yazim kusurlari olabilir. Umarim yardimci olmustur...
  • çok uzun süre chopper kullandım (250-1200cc arası farklı 4 motor) Rahatlıkla diyebilirimki şehiriçi uygun değiller. Uzun yolda bir harika ama.

    Naked şehir içi biçilmiş kaftan. seri ve kıvrak. aşırı büyük değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: izzmarit

    çok uzun süre chopper kullandım (250-1200cc arası farklı 4 motor) Rahatlıkla diyebilirimki şehiriçi uygun değiller. Uzun yolda bir harika ama.

    Naked şehir içi biçilmiş kaftan. seri ve kıvrak. aşırı büyük değil.
    CB 250r çok güzel ama bütçe mi aşıyor. 0 alma taraftarı olduğum için başka seçeneklere kaymak gerekiyor. Onlar da servis vb. problem yaşamayacağım bişey seçemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tuffatori T kullanıcısına yanıt
    sıfır fiyatlar malesef cep yakıyor. temiz ikinci el aramak biraz daha mantıklı. yada çin-kore-hindistan malı sıfır motorlara bakabilirsiniz. bajaj dominar performans olarak gayet güzel olabilir veya CF Moto NK serileri gibi.

    Sıfır japonlara yaklaşamadığımdan geçen hafta Benelli TRK502 aldım. önceki sahibi bütün extraları takmış zaten üzerine, bana daha uyguna geldi 2. el olarak
  • Sıfır düşünüyorsanı pulsar ns200 kullandım sattım gayet memnundum
    Uzun yolda kullanacaksanız pulsar biraz konforsuz 2.el dominar hem bütçenize uygun hem de sizi fazlasıyla memnun eder

    Bajaj servis ağı olarak oldukça yaygın servise gitmeseniz bile her bir civatasına kadar internet üzerinden orjnal parça satışı mevcut



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cqr52 -- 3 Mart 2020; 10:21:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kuba
    Superlight 200

    Benelli
    BN 251

    Bajaj
    Pulsar RS 200
    Pulsar NS 200

    CF Moto
    250 NK

    Son olarak bütçeme uygun bu arkadaşlar beliriyor 0 alabileceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar. Yas, ehliyet sinifi, sofor olarak trafik tecrubeniz(arac ile) hakkinda bilgi verirseniz yardimci olmaya calisayim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor tavsiyesi
    8 yıl önce açıldı
    Motor Önerisi
    3 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • möhkem M kullanıcısına yanıt
    Yaş 26 , 18imden beri aktif olarak araba kullanıyorum. A2 ehliyet mevcut ama motorla trafik tecrübem yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tuffatori T kullanıcısına yanıt
    Trafik tecrubeniz olmasi cok büyük bir arti. Motor surerken Trafigi okumak, arabaya gore 2-3 kat daha onemli. Motora yeni baslayan genc arkadaslara gore 1-0 ondesiniz... Yasinizda artik tehlikeli hareketler yapmayacak, bilincli surebilecek bir yas...

    Oncelikle, yeni baslayanlar icin sifir motor almak pek onerilmez. Nedenleri: butce, dusme ihtimalinden dolayi parca degisimi, rodaj suresi, acemilikten dolayi motor, sanziman kisminda yipranmalar, 1-2 sene icerisinde degistirmek isteyeceginden olusan deger kaybi...Ben su an basliyor olsam yine ikinci el motorla baslardim. Bu yuzden ikinci el tavsiyesi verecegim.

    Oncelikle sehir icinde kullanmak ve ogrenmek icinn en ideali, rahat olan motor tipi scooter dir. Tekerleri küçük oldugundan dezavantaji vardir. Vitesli motor kullanmak ise daha zevkli, motor tiplerinde daha cok secenegi mevcut... Vitesli motorlar sormaniz bana gore dogru secim.

    Ben oncelikli olarak japon markalari tavsiye ederim. Nedenleri: Sorunsuzluk, denge, performans, uzun omur ve ikinci el de az deger kaybi.

    Yeni baslayanlar icin en uygun motor tipi commuter ve naked... Kullanimi kolay ve az grenajli oldugu icin kazalarda, dusmelerde daha az maliyetli.

    Ilk olarak Ybr tavsiye ederim. Vites li motorlar icerisinde kullanimi en kolay olani. Isletme maliyetleri cok dusuk. Insallah dusmezsiniz ama dusseniz bile ayna, peg, manet, far, gidon, grenaj gibi parcalari her yerde aninda orjinal ve muadil olarak bulunabilir. Yakiti az, ikinci el de ceyrek altin... satmasi kolay. Eksisi ise tipi ve insanlarda paketci, kuryeci motoru algisi. Bunu6 ay 1 sene kullanip acemiliginizi atip yeni bir motora gecersiniz. Motor araba gibi degil. Surus zevki arabadan kat kat fazla oldugu icin motoru hep bir yukseltme, degistirme arzusu olusur insanda... Dedigim gibi ybr yeni baslayanlar icin bicilmis
    kaftan, butcenize de uygun. Ama iste yeni baslayanlar hep biraz sekilli motorum olsun, paketci motorum olmasin gibi isteklerinden oturu bu motora soguk bakiyorlar. Siz de bu secenegi dusunmezseniz ekipmana 3-4 bin tl. Ayiracaginizi dusunerek elinizde 16-17 bin zarfinda para kalacagini hesaplayarak onerilerime devam edeyim.

    Mt - 25 : Aslinda bu motor yeni baslayanlar icin tehlikeli bir motor, ama sizin trafik tecrubenizi dusununce alinabilinir. 17-18 bin civarindan baslayan fiyatlarla makyajsiz kasa Abs siz modelleri mevcut. 250 cc. Naked sinifinin en guclusu, haliyle en cok yakani, en hizli gideni. Cift silindirli ve titresimi cok az. Motoru r 25 racing motoru oldugu icin naked ruhuna biraz ters. 14 bin devir ceviren bir motor. 7 bin devire kadar sakin, sonrasinda deliren bir karekteristigi var. Kronik sorunu 2016 ve oncesi yag pompasi, onu da Yamaha tum motorlari cagirarak degistirdi ve cozdu. Ikinci el alirken degismis olmasina dikkat edilmeli. Ikinci eli cok iyi......

    Mt 125 : Malzeme kalitesi Mt 25 e gore daha iyi, yanilmiyorsam Fransa montaji bu motor. Yakiti cok cok az. Kronik sorunu yok. Mt 25 den sele yuksekligi daha fazla, yeni baslayan icin dikkat edilmesi gerekebilir. Fiyati mt-25 e yakin oldugu icin bence tercih edilmesine gerek yok. O fiyatlara Mt - 25 cok daha iyi....

    Inazuma : Efsanedir... Naked ve 'F' (grenajli) olmak uzere iki tipi mevcut. Bizim Naked olan daha cok commuter a benzetilir. 250 cc. Icerisinde tartismasiz en konforlu olani. Cift silindir, titresimsiz.... Ikinci el de iyi. Fiyat son zamanlarda asiri yukseldi. 16-17 civarina denk gelirse dusunmeden alinabilinir. Dezavantajlari Motoru sohc tipi bir motor, sorunsuz ama bir o kadar da gucsuz de ayni zamanda... Birazcik da kg. olarak agir....

    Cb 250 r : Sorunsuz, guzel bir motor. Fiyat olarak en yuksegi butcemizi asiyor. O yuzden eledik...

    Crf 250 l: Motor blogu cb 250 r ile ayni. Sikintisiz bir motor. Tek silindir hafif titresimli. Bu motor esasen enduro sinifinda gecer. Normalde yazmayacaktim ama bi siniftq butce ve secenekler kisitli. Yukarida ki motorlara gore daha tipsiz (goreceli), biraz daha zor alisilabilir, sele boyu daha yuksek bir motor. Baslangic icin bu motorun selesi biraz yuksek gelebilir ama boy 1.75 ve yukarisi ise cabuk alisabilirsiniz. Yukarida ki motorlara gore dustugunuzde en az hasar alacak bu motordur. Idamesi de cok uygun fiyatlarda. Amortisor sistemi enduro oldugundan yukarida kilere gore daha iyi, ulkemizin malum cukurlu yollarinda sikintisiz gider, cukur, tumsek felan dinlemez... Ekstra olarak araziye de cikilabilir. Bu motoru kullananlarin buyuk bir cogunlugu asfaltta kullanmak icin aliyor.... 15-16-17 ye rahat bulunabilir, butcemize uygun.... Ikinci elde satisa cikarinca uzmez...

    Kawa Z250 sl... Eger ki cok minyon tipli iseniz bu motor uyabilir, fiyatlari mt 25 seviyelerinde. Bence mt 25 tercih ediir buna gore. Ikinci eli ölü..

    125 lik motor alirsaniz bu sezon acemiliginizi atar, seneye yukseltebilirsiniz. Bence boylesi daha saglikli. 250 lik motor alirsaniz 2-3 sezon kullanirsiniz ama sonrasinda illa ki yukseltmek isteyeceksiniz... Ehliyeti degistirme masrafi gozukebilir 2-3 sene sonra.... Bu tavsiyem sizin yas ve trafik tecrubeniz icin, diger yeni baslayacak arkadaslar dikkate almasin Lütfen.

    Gelelim sonuca: ikinci el almalisiniz.. Siralamam butceniz ve sahsi kanaatime gore 1- ybr 2-Crf 250l 3- Mt 25 4- inazuma 5- cb 250r 6- Z 250 sl. 7- mt 125


    Haa bunlardan butcemize uygun fiyatli ve temiz bir motor denk gelmedi diyelim ki cok zor bir ihtimal ama, ya da motorlari begenmediniz veya cok para vermek istemiyorsunuz gibi dusunursek o zaman 8- pulsar ns 200 9- tvs apache rtr 180 10 - Sym wolf... Bu üçü arasinda en iyisi wolf ama onun da distributor ve yedek parca sikintisi var. Yoksa bu son 3 siralamaya degilde yukarida ki ilk 5 siralamaya bile girer. Bu yuzden sona yazdim....


    Ekipman mevzusu : Sonucta baslangic icin aliyorsunuz, gidip te en pahalisindan deri tulumlar, kasklar, almaniza gerek yoktur...

    Ekipmanin en onemlisi kask... Her zaman tam yuz kapali kasklari tercih edin. Ben f/p olarak konusacagim. Kaskta en onemli olan dis kabuk. Baslangictan iyiye dogru 1- plastik, 2- fiberglass 3- kompozit 4- karbon olarak gidiyor. Sakin ikinci el dusunmeyin. Kasklara satin alindiktan sonra genel uygulama olarak 5 sene omur bicilir. Dis etkenler ( yagmur, gunes, ruzgar v. b.) ve ic etkenler ( terleme, kirlenme, nemlenme v. b.) den dolayi 5 sene de bir degistirmek gerekli. Kaza yaparda kaskimiz darbe alirsa hemen degistirmek lazim. Kask satin alirken dot, ece ve snell sertifikalarina bakilir. Snell sertifikasi sadece ust duzey kasklarda bulunur. Ilk baslangic icin herkes tarafindan kullanilan iki kask var Mt revenge, nolan n 64.. Bu ikisi yukaruda ki motorlar icin yeterli... Ikiside polycarbone (plastik) kasklar. Fiyatlar 500-1000 tl. Civari... Benim tavsiyem ise Kabuto FF5V Kask - Works SNELL Sertifikalı 2017 Sonu Üretimi 4.500,00 TL yerine 1.599,00 TL
    urun.n11.com
    Kabuto Ff5v Kask - Works Snell Sertifikalı 2017 Sonu Üretimi - n11.com
    https://urun.n11.com/kask/kabuto-ff5v-kask-works-snell-sertifikali-2017-sonu-uretimi-P367769433
    bu kask. Karbon kompozit ve snell sertifikali ust duzey ve fiyati su an icin cok uygun....

    Mont konusunda en cok tutulan markalar dainesse, alpinestar ve revit.. Bunlardan alacaginiz montlar 1000 tl. den basliyor... Bulundugunuz ili bilmiyorum ama dort mevsim montlar genelde tercih ediliyor. Fakat ilinize gire yazlik ve kislik iki ayri mont almak gerekebilir. Ikinci el de dusunulebilir. Montta f/p marka olarak andes ve venom markalar var. 1000 tl. Altina alinabilir....

    Pantolon olarak ben kevlar pantolonlari tavsiye ederim, gunluk kullanima da uygun. Burada overlap, tech 90, andes, rider denim markalari f/p olarak one cikiyor. Bir suru modelleri var. Alirken dikkat etmeniz gerekenler kevlar orani ve koruma seviyeleri. Full kevlarli ve 2. Seviye korumali olanlar tercih sebebi. 350 den baslar 1000 tlye kadar yolu var.

    Eldiven olmazsa olmaz. Dustugumuzde elimizi istem disi ilk olarak yere koyuyoruz kendimizi korumak icin. Bu yuzden sart. Ben bisiklet surerken bile takiyorum. Bisikletle kucukken cok dusmuslugum ve ellerimi paracalamisligim var. Motorla dusunce olacaklari siz tahmin edin... Bunu mecbur yazlik ve kışlık olarak alacagiz.... Venom burada da f/p olarak one cikiyor. Yazlik kislik olarak 600 tl. Civarlarina mal edilebilir.


    Bot secenekleri çok. F/p olarak genel de yds tercih ediliyor...

    Mobil den yazdim, yazim kusurlari olabilir. Umarim yardimci olmustur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ayriyetten egitim almaniz da gerekir. Aci tecrube yasamamaniz icin. Ben egitim almadim, bizim zamanimiz da egitim felan yoktu:) almanizi siddetle tavsiye ederim. Yamaha ve Honda nin seviye seviye egitimleri mevcut. Egitim alacak butce ve zamanim yok derseniz de internetten surus teknikleri ile ilgili bol video izlemenizi oneririm. Gidon kilit donus, kontra teknigi, konumlama, acil frenleme, kacis manevralari, viraj alma ile ilgili trafiksiz alanarda bol pratik yapin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    Ayriyetten egitim almaniz da gerekir. Aci tecrube yasamamaniz icin. Ben egitim almadim, bizim zamanimiz da egitim felan yoktu:) almanizi siddetle tavsiye ederim. Yamaha ve Honda nin seviye seviye egitimleri mevcut. Egitim alacak butce ve zamanim yok derseniz de internetten surus teknikleri ile ilgili bol video izlemenizi oneririm. Gidon kilit donus, kontra teknigi, konumlama, acil frenleme, kacis manevralari, viraj alma ile ilgili trafiksiz alanarda bol pratik yapin...
    Vakit ayırıp , böylesine ayrıntlı bir cevap verdiğiniz için çok teşekkürler. Araştırmalarım için mükemmel bir kaynak oluşturdunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tuffatori T kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Tekeriniz duz bassin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20'ye sıfır motor + ekipman alacağım diyorsan küçük cc çin, hint motorları anca alabilirsin. İkinci ele geçersek,

    KTM düşünürsen KTM Duke kullanıyorum yardım edebilirim.

    MT25 ile başlamanı önermem, fazla güçlü yeni başlamak için. MT25 ile başlayan arkadaşım var 2 senedir sürüyor bir kazası yok. Kullanıcıda bitiyor biraz da. Seni tanımadığım için bu soruya kendin cevap ver. İkinci eli kolay alıp satılabilecek bir makine al mesela MT125, CBR125, NS200 gibi. Ondan sonra 3-5 ay tecrübe edinip satıp bir üst CC'ye geçmeni öneririm. Trafik sigortası kesinlikle yaptır.

    İstanbul için en iyi yaygın servisler Honda,Yamaha ve Bajaj. Honda servis ağı yaygın çünkü kurye motorlarının bir çoğu Honda Spacey.

    Supersport biraz eziyet şehir içinde. Şekil görünürsün ama gidon açısı az oynadığından trafikte aralardan sağ sol yaparken biraz daha zorlar.
    Üstteki arkadaş CRF250L yazmış. Biraz yüksektir o enduro motor olduğu için. Boyunuz kısaysa uğraşmayın derim. Bence enduro motora binecekler özel enduro eğitimi almalı. Güzel motor tabi orası ayrı.

    CBR125 - Az tüketim, 100-110 max hız, kolay alım-satım, düşük ağırlık, kolay bulunabilen parça ve yaygın servis ağı. Vites göstergesi yok.

    MT125 - Honda'dan biraz daha pahalı parça maliyeti. Honda'dan bir tık az servis ağı yaygınlığı. Sınıfının en torklu makinesi. Vites göstergesi var.

    CFMoto, Kuba, Mondial.. bunlarla uğraşma derim.

    Ekipmana 6-7 bin ayırırsan çok kaliteli şeyler alabilirsin. Uzun yıllar da kullanırsın. Kalan 13-14 bin'e de üstte dediğim mevzuyu uygulayabilirsin. Hiç bir ekipmandan kaçınma. En önemsenmeyeni motosiklet botudur. Ben bot kullanıyorum gerçekten çok işe yarıyor. Geçen gün arkadaşım kırmızıda dururken araba gelip çarpmış motor bacağının üstüne düşmüş. Böyle şeylerden de koruyor, ayağını ezmelerinden de koruyor, çamurdan sudan da koruyor. En çok parayı kask'a ayır daha sonra cekete. Gerisi kolay.

    Sıfır veya ikinci el farketmez alacağın motorun lastikleri yıpranmış veya dandik ise değiştirmen gerecekek bu da kafadan 500-800 lira demek alacağın lastiğe bağlı olarak.

    İKİNCİ EL ALIRKEN tek başına gitme, motordan anlayan biriyle git, ekspere sok ve al. Kötü şeyler yaşadım ben ilk motorumu aldıktan sonra. Hiç kimsen yoksa ben de gelebilirim sorun değil.

    ÖNEMLİ bir mevzu daha var o da ABS. Motorunun ABS fren sistemine sahip olması çok çok avantajlıdır. Ben acemilik dönemimde CBR125 ile emniyet şeridinde önüme bir anda araç fırlamasıyla freni kitleyip kayıp düştüm. Panik fren yaptığın anlarda seni zımba gibi durdurur. ABS çok büyük bir artı. Modern teknolojilerden faydalanmak önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodbanger -- 7 Mart 2020; 14:10:56 >




  • Ekipman için ayrı bir mesaj yazayım dedim. Ekipman olarak üstteki arkadaş Venom önermiş F/P ürünü olarak. Venomun malzeme kalitesi yerlerde. Güzel görünüyor ve ucuz evet ama ben venom eldiven kullandım o kadar uyduruk ki her kavrama ve bırakma hareketinde içindeki plastik içeri doğru bata bata parmağımı yara etti. Eldiveni kaliteli al da bir daha hiç eldiven alma ihtiyacın olmasın. Yazın başladığın için yazlık ekipman al, kışa doğru tekrar kışlık kıyafetler alman gerekecek üşütmemesi için. Benim düşük/orta bütçeli ekipmanlarım şunlar:

    Scorpion EXO-490 kask
    Held Zelda ceket
    Venom yazlık eldiven / Pro Future kışlık eldiven
    Btwin balaklava
    Venom mafsallı dizlik (pantolona geçeceğim, pantolon al direkt)
    Andes motosiklet botu

    Kask için tavsiye edebileceğim markalar;
    Scorpion, AGV, SHOEI, Arai, Suomi, Bell, SHARK..
    Mont için;
    Alpinestars, Revit', Held, Clover..
    Eldiven;
    Alpinestars, Revit', Held, Knox..
    Pantolon;
    Riderdenim, Tech90, Alpinestars, Revit', Clover..
    Bot kendin deneyip karar ver, çok seçenek var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodbanger -- 7 Mart 2020; 14:3:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bloodbanger

    Ekipman için ayrı bir mesaj yazayım dedim. Ekipman olarak üstteki arkadaş Venom önermiş F/P ürünü olarak. Venomun malzeme kalitesi yerlerde. Güzel görünüyor ve ucuz evet ama ben venom eldiven kullandım o kadar uyduruk ki her kavrama ve bırakma hareketinde içindeki plastik içeri doğru bata bata parmağımı yara etti. Eldiveni kaliteli al da bir daha hiç eldiven alma ihtiyacın olmasın. Yazın başladığın için yazlık ekipman al, kışa doğru tekrar kışlık kıyafetler alman gerekecek üşütmemesi için. Benim düşük/orta bütçeli ekipmanlarım şunlar:

    Scorpion EXO-490 kask
    Held Zelda ceket
    Venom yazlık eldiven / Pro Future kışlık eldiven
    Btwin balaklava
    Venom mafsallı dizlik (pantolona geçeceğim, pantolon al direkt)
    Andes motosiklet botu

    Kask için tavsiye edebileceğim markalar;
    Scorpion, AGV, SHOEI, Arai, Suomi, Bell, SHARK..
    Mont için;
    Alpinestars, Revit', Held, Clover..
    Eldiven;
    Alpinestars, Revit', Held, Knox..
    Pantolon;
    Riderdenim, Tech90, Alpinestars, Revit', Clover..
    Bot kendin deneyip karar ver, çok seçenek var.
    Öncelikle ilgin için teşekkür ederim. Boy 1.70 ve Ankara da şehir içi kullanıcam. İş giriş çıkış saatlerinde yoğun trafik oluyor. Bütçem belirlediğim kadar üstüne çıkamam. Çevrem de motosiklet konusunda yardım alabileceğim kimse yok. Duke için dikkat etmem gereken noktalar konusunda beni bilgilendirebilirswn sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tuffatori T kullanıcısına yanıt
    Ankaraya çok uğruyorum orada büyüdüm o yüzden biliyorum, yolları çok engebeli olduğundan torklu bir makine alman iyi olur. Duke 200 kullanıyorum ABS de var. Eski motorumun abs'si yoktu, önüme aniden makas atan araç yüzünden teker kilitleyip düşmüştüm, bir daha olmaması için ABS'ye geçtim çok memnunum.

    Duke de torklu makine, trafik içinde rahatça kaçabiliyorum trafiği filtreleyebiliyorum. Hafif olması kıvrak olmasını sağlıyor. Park halindeyken döndürmem gerekiyorsa ayaklığından yatırıp döndürebiliyorum çok büyük rahatlık. Parçaları diğer markalardan bir tık pahalıdır ama çok kaliteli bence o yüzden ben gözüm kapalı veriyorum. Bakım aralıkları da 6bin kilometrede bir. Çok dur kalk yaparsan fan açabiliyor ısınabiliyor. Son hızla fazla işin yoksa, motor 0-100 arası çabuk hızlansın çabuk yavaşlasın istiyorsan idealdir.

    MT25/R25 çift silindir olduğundan daha üst düzey makineler, 180e kadar çıkabiliyorlar. Benim motor 137'de kesiciye giriyor. Benim tek silindir olma avantajım ise az yakması. Benim şehir içi her işimi karşılıyor. Bazen geceleri canım sıkılınca çıkıp 30 km dolanıyorum yakıt tüketimi 2.2-2.5 arası değişiyor (L/100km). MT25'li arkadaşımın söylediğine göre 3.5-4L ortalama tüketimi. KTM'nin piyasası MT'lerden yavaştır haberin olsun. Ben uzun vade bineceğim için pek umursamadım. 15-18k TL civarına alacağın ikinci elleri de ekspere sok, hasar kaydını falan kontrol et derim çünkü MT25/R25'ler kesinlikle zorlanıyor. Benim de elimin altında o kadar güç olsa ben de belki zorlardım bilemiyorum.

    Boy için bir şey söyleyemem gidip denemen gerek motorları. Benim boy 178, ayağım tam değiyor. Duke biraz yüksek gelebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodbanger -- 9 Mart 2020; 22:26:49 >




  • Cf moto 150 iyi gibi. Eğer bütçeyi biraz daha çıkarabilirsen cf 250 veya pulsar rs 200 de seni kurtarır.

    Ben henüz 1 hafta oldu alalı cf 250 ve inan ki tavsiye verebilecek durumda değilim acemi olduğum için :) Çok methettiler. Şimdilik işyerinin otoparkında duruyor ve öğlen mesai aralarında pratiğimi geliştiriyorum. Baya keyifli olduğunu söyleyebilirim.

    Japonlar malesef pahalı. İkinci el bilmediğin birinden apaçi motoru alma riskin yüksek. Dikkat et derim.
  • Merhabalar. Pm okuyabiliyorum ama gonderemiyorum. ((((Cep tel felan istiyor sistem. Ben o telefonumu iptal edeli 10 yil olmus... Degistirtmiyor da, o yuzden pm atamiyorum.))) Birkac tecrube aktarabilirim ama nasil yapalim? Arkadasin konusunu kirletmeyelimm?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • möhkem M kullanıcısına yanıt
    Bu konu için söylüyorsan problem yok hocam. Devam edebilirsiniz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.