Şimdi Ara

Motor Tavsiyesi (Yeni Başlayan İçin)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
954
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle bi yanlışım olursa özür dilerim.Ben İzmir'de yaşıyorum şehiriçinde kullanabileceğim en fazla Çeşme'ye gidicem (90-100km) fazla yakmayan ve çokta pahalı olmayan bi motor almak istiyorum.Ayrıca motorda yeniyim hem öğrenebilceğim hemde kendimi geliştirebilceğim bi tavsiyeniz olursa sevinirim.Şimdiden herkese teşekkürler önerilerinizi bekliyorum...



  • Kim bu tür konu açsa üstüne basarak uyarıyorum. Ben yandım, siz de yanmayın diye. İlk başta kesinlikle çin malı alma. Scooter normale göre biraz daha fazla yakacağını varsayarsak, Yamaha Ybr 125 diyorum. 100 km'de 2.5 litre benzin yakar. Acemi olduğun için başlarda bu 3 litreye çıkabilir. Alıştıkça alçak devirde kullanmaya başladığın zamanlarda 2.5 litreye iner diye tahmin ediyorum. Servisi ve yan sanayi parçası boldur. Parça fiyatları çok ucuzdur ve dayanıklıdır.. 2010 kasa fiyatı 4.390 civarı. 2009 kasası ise 4 bin lira civarı. Benim gibi 2. el, 5 bin ile 10 bin km arası 2.700 - 3000 bin tl'ye bulabilirsin. Şansın iyise daha ucuza bulabilirsin. Hatta düşük model temiz bulabilirsen 2005, 2006 gibi az kullanılmış fiyat 2000 ve 2500 e kadar düşer. Sen en iyisi şuraya bir göz at..

    http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/3794-yamaha-ybr125-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-1.htmlpaylasim-basligi-1.html




  • sizinle güzel bir alıntıyı paylaşmak istiyorum.

    ILK MOTORUNUZ NE OLMALIDIR?

    Bir 125cc yada en fazla 250cc, hatta küçük bir scooterle başlayın derim. Kursa gidin ve bu safhaları orada geçirin, ehliyetinizi de aldıktan sonra şöyle bir motor her markada olabilir...:

    Seçimde göz önünde bulundurulması gereken önemli faktörler:

    Her şeyden önce temiz ve ucuz bir ikinci el olmalıdır ki tüm teknikleri denemekten çekinmeyesiniz. Pahalı bir motor alırsanız denemekten çekinirsiniz, düşürmekten, çizilmesinden çekinirsiniz, kıyamazsınız buda sizin sürüş yeteneklerinizin gelişmesine yardım etmeyecektir.

    İkinci faktör kontrol edebileceğiniz bir motor olmalıdır. Kontrol edilebilirlik fizik yapınıza, beden ölçülerinize, hangi ortamlarda daha çok kullanacağınıza, trafik ve yol tecrübenize bağlıdır.

    Eğitim esnasında tek tip bir motordan ziyade farklı tipte motorlar kullanmak sizin sürüş kabiliyetiniz üzerinde olumlu etkiler yapacaktır. Çok korkak davranmayın ama ilk motorunuz 600 cc üzerinde olmamalıdır. Bu arada 20 yıllık iyi bir otomobil sürücüsün ile yeni trafiğe çıkacak 18 yaşındaki bir gencin motosiklet ehliyetlerini aynı anda almış olsalar bile aralarında çok fark olacaktır. 190 cm boyunda birisi elbette 165 cm boyundaki bir kişiye uyan alçak bir motora sığamayacağı için onun boyuna uygun daha yüksek bir motora binmesi(enduro tipi) uygun olacaktır.

    Ehliyet alır almaz hemen ana yollara, yoğun olarak şehir trafiğinin aktığı caddelere çıkmayınız. İlk zamanlar tali, sakin yollarda kullanarak bir kaç ay daha kendinizi ustalaştırdıktan sonra kademeli olarak yoğun trafikte sürüşlere girmeye başlayınız. Mümkünse size destek olup yol gösterecek daha tecrübeleri bir arkadaşınız yada büyüğünüzle sürüşlere katılınız. Motor sürücülüğünün fiziksel olduğu kadar zihinsel bir işlev olduğunu, yüksek dikkat ve konsantrasyon istediğini asla unutmayınız.

    Bazı motorlar ağırdır bazıları hafif. Bazıları sırtınızı ağrıtır bazıları bileklerinizi. Bazıları iyi viraj alır bazıları düz yolda dengelidir. Bazıları devirlidir bazıları torklu. Bazıları gösterişlidir, büyüktür bazıları gösterişsiz ama her şartta kullanışlıdır.

    Para sizin, yaşamda sizin. Abartmadan gönlünüze göre takılın.
    (ALINTI)

    Daha fazlası içinhttp://alfamotosiklet.blogspot.com/




  • Honda today en güzeli
  • scooter gayet uygunsuz bir motor olur başlangıç için. Dengesizdirler ve vitesli motorlarla pekte alakaları yoktur. Keseye göre çeşitlilik mevcut tabi. yamaha ybr 125 yada honda cbf 150 klasmanında bişey uygun olabilir. Ancak birazda yol yapacaksanız, yolda trafik akışı ve sollama için en azından 250cc civarı olması şarttır. Honda XL200 deneyimim: (3 sene bindim)
    62cm sele yüksekliği ben 167 cm yim hiç zorlanmadım. 130 kg ağırlık,200 km menzil (yedek hariç). Ayrıca mükemmel dengeli bir motor, acil durumlarda bunun faydasını kesinlikle görürsünüz. xl 200 hem motor olarak hem yapı olarak çok sağlamdır, şevkatede gerek yoktur haşin davranabilirsiniz. Debriyajsız vites değiştirdiğimde çok olmuştur. kros yapısı olmasından dolayı düşürmelerde falan çizik dışında kolay kolay birşey olmuyor. Gayette hafif bir motor. (Büyük motordan inip ona bindiğim zamanlar dağ bisikleti gibi hissetmiştim)Çok çok az yakıyor. Uzun yol için ideal olmasada arazi lastikleri ile bile gayet fena değil (ybr benzerlerin yanında çok çok daha mükemmel). O sene ege turu yaptım, çeşmeyede gittim çadır uyku tulumu alıp. tatil dönüşü direk geldim, defalarca istanbul-bursa yada bilecik arası gidip geldim. Torklu olduğundan dolayı rampayıda rampadan önceki süratinize yakın çıkarsınız. 3. motorumu alınca geçen sene fazla diye sattım ancak pişmanda oldum sattığıma, güzel motorlardır. Kolay kolay arıza yapmaz. Kafanız rahat eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi woxow -- 26 Temmuz 2010; 13:08:00 >




  • scooter düşünürseniz kymco agility 125 tavsiye ederim. ben de bununla başladım . ama şimdi sattım
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İlk araç tavsiyesi
    6 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.