Şimdi Ara

Motor titreme sorunu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
5.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zenmavi

    Rölanti sabit sadece motor titriyor
    Bende de aynı sorun. RolAnti sabit titreme oluyor sıcakta soğukta olsa motor titriyor
    Bujiler daha 8 bin önce değişti kablolar değişmedi ama bu durumda hangi adımları izlemeliyiz hocam sırasıyla elektrik tesisatına mı baktıralım buji kablolarına

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkan254 B kullanıcısına yanıt
    Motor titremesinde genelde sorunun kaynağı elektrik akımının yetersiz iletilmesi ve bundan kaynaklanan güç kaybı olur. İlk bakilmasi gereken de budur, buji, buji kablosu. Sonra bobin, kompresyon testi. Arkadaştaki gibi siyah duman varsa bu defa titreme sebebi hava-yakit karışımında sorun var demektir. Bu durumda da hava filtresi ve enjeksiyon kontrolü gerekir. Buji kabloları muhtemelen aşınmıştır. Sizin sorununuz o olmalı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soulstriper

    Hava filtresi tıkanmış olabilir, böyle bir durumda hem siyah duman atar hem de benzinin emisyon hacmi değiştiği için titreme de yapar. Siz öncelikle hava filtresini değiştirin
    Hava filtresi 4000 kilometre önce değişti bu kadar kilometrede tıkanabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soulstriper

    Hava filtresi tıkanmış olabilir, böyle bir durumda hem siyah duman atar hem de benzinin emisyon hacmi değiştiği için titreme de yapar. Siz öncelikle hava filtresini değiştirin
    Hocam bende de gaza yüklenince motor titreşimini gaz pedalında hissediyorum geçici olarak. 3 silindirli Pejo 208. Saydığınız sebepler dışında aklınıza aktarma organları dahil başka bir ihtimal geliyor mu? Selamlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Siyah dumanın sebebi hava - yakıt karışımı ile ilgilidir. Bunu etkileyen en önemli 2 faktör hava filtresi ve enjeksiyon dur. Hava filtresi yeni değişti diyorsunuz, o zaman enjeksiyon kontrolü yaptırın. Tabi sallantı ile kara duman aynı sebeptense

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Hocam bunun bir çok nedeni var, hava filtresi, enjektör arızası, elektrik akımının yetersiz iletilmesi vs vs
    Aktarma organları ile de tabi ki alakası var. Ama uzaktan uzağa bu konuda yorumda bulunmak zor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soulstriper

    Siyah dumanın sebebi hava - yakıt karışımı ile ilgilidir. Bunu etkileyen en önemli 2 faktör hava filtresi ve enjeksiyon dur. Hava filtresi yeni değişti diyorsunuz, o zaman enjeksiyon kontrolü yaptırın. Tabi sallantı ile kara duman aynı sebeptense
    Enjeksiyon dediğiniz enjektör demi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Yani, enjeksiyon işlemini sağlayan parçanın adı enjektör oluyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • soulstriper kullanıcısına yanıt
    Hocam teşekkür ederim servise buralardan şüphelendiğimi ileteceğim.
    Aracım egea 1.4 LPG'li 44000 km de bu kadar erken sorun çıkarması canımı sıktı (6bin km önce LPG takıldı)

    Servis kayıtlarına baktım bujiler 28.000 km'de 11.2018 de değişmiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zenmavi -- 17 Kasım 2019; 21:15:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • zenmavi Z kullanıcısına yanıt
    LPG sistemi araçlarda bir takım sorunlara sebep olur, çünkü motorların yanma odaları LPG ye göre dizayn edilmemiştir. Yanma odasında benzin - hava karışımı olması gerekirken LPG - Hava karışımı olmakta. Bunun da doğru ayarlanmadigi durumlarda stop etme, titreme, rölanti dalgalanması gibi sorunlara yol açar. Gaz akımının doğru seviyede olmasını sağlamak için enjektörler devreye girer, ancak zamanla ayarlamalar yapmak gerekir. Siz bu sorun için bence öncelikle gaz bağlantısını yapan servise gidin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soulstriper

    LPG sistemi araçlarda bir takım sorunlara sebep olur, çünkü motorların yanma odaları LPG ye göre dizayn edilmemiştir. Yanma odasında benzin - hava karışımı olması gerekirken LPG - Hava karışımı olmakta. Bunun da doğru ayarlanmadigi durumlarda stop etme, titreme, rölanti dalgalanması gibi sorunlara yol açar. Gaz akımının doğru seviyede olmasını sağlamak için enjektörler devreye girer, ancak zamanla ayarlamalar yapmak gerekir. Siz bu sorun için bence öncelikle gaz bağlantısını yapan servise gidin
    Hocam ama benim sorunumda elektrik çeken birşey açık değilse hiçbir titreme yok, ne zaman rezistans klima vs açıyorum o zaman titriyor bu sorunu benzinde de LPG de de yapıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • zenmavi Z kullanıcısına yanıt
    Konuya çok fazla soru gelince karıştı tabi 🙂
    Sizin sorununuza cevap yazmıştım, muhtemelen bujilerden biri görevini yerine getirmiyor tam olarak, bunun sebebi bujide, kabloda, bobinde ya da buji yataginda olabilir.
    Ya da şase yapan bir parça da olabilir.

    Eğer az çok kendim de bakarım diyorsanız bujilerin kablolarını tek tek bujiden sökerek sorunun hangi bujiden kaynaklandığını bulabilirsiniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • soulstriper kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam genelde herkes alternatorden şüphelendi buji daha olası duruyor sağolun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • zenmavi Z kullanıcısına yanıt
    Şarj dinamosu olsaydı sabah geç çalışma sarsıntılı çalışma özellikle yokuşta çekişte düşme falan olması gerekirdi. Tabi yine de ondan kaynaklanmaz da diyemem ama önceliği bujilere verin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • soulstriper kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam buji kablolarını değiştiricem marka öneriniz var mı acaba Bremi vs olarak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rölantide titremede devir 900 vb. ise sorun rölanti valfinde falan değildir.

    Bobin, buji kabloları ve bujiler kontrol edilebilir. Arada bir ateşleme kaçırıyor olabilir. Bu durumda arıza lambası yakıp, bilgisayara bağlandığında "Misfire" hatası verir. Ya da ömrü henüz dolmamış ama dolmak üzere olan ateşleme ekipmanları da motoru biraz sarsabilir. Bu durumdaki motorun sesi kulağa "hırıltılı" gelir.

    Onun dışında motor takozları bozulmuşsa kasaya titreşim verir. Ama bozuk takoz özellikle kalkış anında hele bir de rölanti biraz düşerse (Gazı az verirseniz) arabanın her yerini titretir. Zangır zangır titrer araba.
  • Araç kaporta bağlantıları ses yapıyor olabilir buda size motor titriyor gibi geliyordur. Cama kapılara fitiller koymalı. Mevcut fitiller yağlanmalı. Belki bu şekilde titreme sesleri trim yani azalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzer bir sorun bir bende de vardı. Bujilerimin birinde sorun çıktı . Değiştirdim komple sorun düzeldi .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.