Şimdi Ara

Motor Üflemesi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
12.383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Ülkemin usta(!)ları o kadar kaliteli ki ekmeğini yediği işin 1000TL lik aletini almaz göz kararı iş yapar. Sonra olmayacak yerde araçla kalıverirsin.

    İki ay önce benim aracı bi türlü düzeltemediler. Kaç kez yolda kaldım. Sonra bilgisayar sistemi olan yerlere gidip gösterdim. Tüm hatalar ve değişmesi gerekenler çıktı. Hiç paradan çekinmeden en iyisiyle değiştirdim ne çıktıysa sistemde. Şimdi fabrikadan yeni çıkmış gibi tertemiz. Çekişi gidişi duruşu saat gibi. 10 tane ustaya(!) araç baktıracağına 1 tane bilgisayara bağla...

    Bence her ikisi de gerekli. Sizin dedikleriniz yıllardın bu işten ekmek kazanan ve işini hakkıyla yapan insanlara haksızlıktır. Aracı bilgisayara bağlayıp bulunmayan arızalar da var. Ayrıca bilgisayara bağlayıp binlerce liralık masraf çıkaran ancak sorunun çözülmediği durumlar da var. İyi bir usta, işinin ehli olan usta ve yeniliklere açık olan usta. Bunu bulmak lazım. Bana yanan abs lambası için 1500 lira masraf çıkaran yerler vardı ancak sorunu 200 liraya hallettim. 1500 lira diyenlerin hepsi bilgisayara bakıp konuştular. Sorunu çözen ise bilgisayardaki arıza kodlarına bakıp daha önceki araçlarla kıyaslayınca ve de aracı sürünce sorunu buldu.
    Bunun dışında bilgisayarda bulunmayan arızalar da var. Bir tanıdık 2003 civicte çukura girince gelen ses için gitmediği yer kalmadı. En son servis 2200 lira masraf çıkardı ve sesin kesilecepğine garanti vermedi. Ne yaptık, benim abs sorununu çözen ustaya sorduk, bize bir rot-bakansçı tavsiye etti. Oraya gitti ve sorununu 40 liraya halletti. Hem de ramazanda iki usta biri arabada diğeri çukurun yanında yarım saat ses dinleyerek.

    Yani kimseye haksızlık etmemek lazım. Yaptığı işi hakkıyla yapan bir sürü insan var.




  • Mahmut kardeşim, sen aradığını bulmuşsun. Ancak bütün Türkiyeyi düşün ustayım diye gezen bir b....anlamayan ama anlamış gibi ahkam kesen çok cahil var..paranı alıp yarım yamalak işi yaptım deyip gönderiyorlar..Ancak sorunlar bitmiyor..Bunlarda ustayım diye bilmeyen insanları tırtıklıyorlar..USTALIĞIN SINIRI, ÖLÇÜSÜ, STANDARDI YOK..Çıraklar asekere gidip gelip dükkan açıyorlar...Neyse geçmiş olsun..Sanayilerde en çok yüzde beş orana sahip gerçek ustalara saygısızlık olmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 29 Aralık 2011; 11:15:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Mahmut kardeşim, sen aradığını bulmuşsun. Ancak bütün Türkiyeyi düşün ustayım diye gezen bir b....anlamayan ama anlamış gibi ahkam kesen çok cahil var..paranı alıp yarım yamalak işi yaptım deyip gönderiyorlar..Ancak sorunlar bitmiyor..Bunlarda ustayım diye bilmeyen insanları tırtıklıyorlar..USTALIĞIN SINIRI, ÖLÇÜSÜ, STANDARDI YOK..Çıraklar asekere gidip gelip dükkan açıyorlar...Neyse geçmiş olsun..Sanayilerde en çok yüzde beş orana sahip gerçek ustalara saygısızlık olmasın.

    Yo yanlış anlaşılmasın, siz doğru söylüyorsunuz ama ustaya gerek yok diye bir şey söylemek yanlış olur. Ben de usta diye geçinen bir sürü kişiyle tanışmak zorunda kaldım. Bunların içinde yetkili servisi de var. Önemli olan kendini yenileyebilen ustadır. O da çok zor bulunuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Ülkemin usta(!)ları o kadar kaliteli ki ekmeğini yediği işin 1000TL lik aletini almaz göz kararı iş yapar. Sonra olmayacak yerde araçla kalıverirsin.

    İki ay önce benim aracı bi türlü düzeltemediler. Kaç kez yolda kaldım. Sonra bilgisayar sistemi olan yerlere gidip gösterdim. Tüm hatalar ve değişmesi gerekenler çıktı. Hiç paradan çekinmeden en iyisiyle değiştirdim ne çıktıysa sistemde. Şimdi fabrikadan yeni çıkmış gibi tertemiz. Çekişi gidişi duruşu saat gibi. 10 tane ustaya(!) araç baktıracağına 1 tane bilgisayara bağla...

    Bence her ikisi de gerekli. Sizin dedikleriniz yıllardın bu işten ekmek kazanan ve işini hakkıyla yapan insanlara haksızlıktır. Aracı bilgisayara bağlayıp bulunmayan arızalar da var. Ayrıca bilgisayara bağlayıp binlerce liralık masraf çıkaran ancak sorunun çözülmediği durumlar da var. İyi bir usta, işinin ehli olan usta ve yeniliklere açık olan usta. Bunu bulmak lazım. Bana yanan abs lambası için 1500 lira masraf çıkaran yerler vardı ancak sorunu 200 liraya hallettim. 1500 lira diyenlerin hepsi bilgisayara bakıp konuştular. Sorunu çözen ise bilgisayardaki arıza kodlarına bakıp daha önceki araçlarla kıyaslayınca ve de aracı sürünce sorunu buldu.
    Bunun dışında bilgisayarda bulunmayan arızalar da var. Bir tanıdık 2003 civicte çukura girince gelen ses için gitmediği yer kalmadı. En son servis 2200 lira masraf çıkardı ve sesin kesilecepğine garanti vermedi. Ne yaptık, benim abs sorununu çözen ustaya sorduk, bize bir rot-bakansçı tavsiye etti. Oraya gitti ve sorununu 40 liraya halletti. Hem de ramazanda iki usta biri arabada diğeri çukurun yanında yarım saat ses dinleyerek.

    Yani kimseye haksızlık etmemek lazım. Yaptığı işi hakkıyla yapan bir sürü insan var.

    yazı biraz ağır olmuş kabul ediyorum. ordaki kastım sözüm ona çok fazla usta olduğu. yoksa benzeri durumları ben de yaşadım. zaten sensörler aracın tamamına hakim değil, illaki bilen biri gerekiyor. hamken daha pişmeden eline para geçer geçmez işyeri açan ya da yıllardır kendine bir şey katamamış, gelen ördeği avlamış ustalar sanayinin hakimi durumunda.




  • eskiden okuyamayan cocuğu usta yaparlarmış der bizim bi tanıdık ustalardan dert yanmaya başlayınca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Ülkemin usta(!)ları o kadar kaliteli ki ekmeğini yediği işin 1000TL lik aletini almaz göz kararı iş yapar. Sonra olmayacak yerde araçla kalıverirsin.

    İki ay önce benim aracı bi türlü düzeltemediler. Kaç kez yolda kaldım. Sonra bilgisayar sistemi olan yerlere gidip gösterdim. Tüm hatalar ve değişmesi gerekenler çıktı. Hiç paradan çekinmeden en iyisiyle değiştirdim ne çıktıysa sistemde. Şimdi fabrikadan yeni çıkmış gibi tertemiz. Çekişi gidişi duruşu saat gibi. 10 tane ustaya(!) araç baktıracağına 1 tane bilgisayara bağla...

    Bence her ikisi de gerekli. Sizin dedikleriniz yıllardın bu işten ekmek kazanan ve işini hakkıyla yapan insanlara haksızlıktır. Aracı bilgisayara bağlayıp bulunmayan arızalar da var. Ayrıca bilgisayara bağlayıp binlerce liralık masraf çıkaran ancak sorunun çözülmediği durumlar da var. İyi bir usta, işinin ehli olan usta ve yeniliklere açık olan usta. Bunu bulmak lazım. Bana yanan abs lambası için 1500 lira masraf çıkaran yerler vardı ancak sorunu 200 liraya hallettim. 1500 lira diyenlerin hepsi bilgisayara bakıp konuştular. Sorunu çözen ise bilgisayardaki arıza kodlarına bakıp daha önceki araçlarla kıyaslayınca ve de aracı sürünce sorunu buldu.
    Bunun dışında bilgisayarda bulunmayan arızalar da var. Bir tanıdık 2003 civicte çukura girince gelen ses için gitmediği yer kalmadı. En son servis 2200 lira masraf çıkardı ve sesin kesilecepğine garanti vermedi. Ne yaptık, benim abs sorununu çözen ustaya sorduk, bize bir rot-bakansçı tavsiye etti. Oraya gitti ve sorununu 40 liraya halletti. Hem de ramazanda iki usta biri arabada diğeri çukurun yanında yarım saat ses dinleyerek.

    Yani kimseye haksızlık etmemek lazım. Yaptığı işi hakkıyla yapan bir sürü insan var.

    yazı biraz ağır olmuş kabul ediyorum. ordaki kastım sözüm ona çok fazla usta olduğu. yoksa benzeri durumları ben de yaşadım. zaten sensörler aracın tamamına hakim değil, illaki bilen biri gerekiyor. hamken daha pişmeden eline para geçer geçmez işyeri açan ya da yıllardır kendine bir şey katamamış, gelen ördeği avlamış ustalar sanayinin hakimi durumunda.

    haklısınız.




  • ileri teknoloji motorların hepsi üfler motor kapağından.

    gözle elle yapılabilecek testler;
    *egzosa bakın. rolantide 1-2 dakika çalıştıktan sonra ani bir dip gaz yapın. eğer mavimsi duman da çıkıyorsa yağ segmanları aşınmıştır. dumanın yoğunluğuna göre durum kötüdür. çaresi yağ segmanı değişimidir. kapak taşlam vs ile berbaer. ortalama 1000 tl.
    *egzos ile berbaer arabadan rolantide çalışırken dikiş makinesine benzeyen sesler de varsa sübap, enjektör veya egzantirikte sorun olma sözkonusudur. ilave 1000 tl daha.
    *yukarıdakilerle beraber arabada çekişte bir anormallik var ise artı yada eksi olarak da görülebilir bu. piston gömlekleride aşınmış demektir. yakıt tüketimide yüksek seyreder. kompresyon azalmıştır. vitesteyken ayağınızı gazdan çekin, araba boşta yarı rektifiye durumudur. 2000 tl.
    *birde bunlara silkeleme ve marş alırken gariplik de var ise krank ile ilgili bir sorun bulunuyordur. krank taşlama 500 tl.

    tecrübeli bir usta üflemeye falan bakmaz. bunlara bakar anlaması ise 10 dk sürer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Yapılacak iş kompresyon testidir. Test sonucuna göre yorum yapılır.
    -Test yapılır, değerler normalse üfleme püfleme hikayedir. Ama burada önemli olan silindir arasında fark olmamasıdır. 3 silindir iyi, biri kötüyse yine sıkıntı çıkar. Çözümü cc yaptırmaktır.
    -Test sonucunda basınç düşük çıkarsa, sorun var demektir ama sorunun nerede olduğunu anlamak için testi tekrarlamak gerekir. Ancak ikinci kez test yapılırken bir miktar yağ damlatılır. Yağlı test sonrasında basınç yine aynı çıkarsa sorun subaplardadır, yağlı testte basınç yağsız teste göre yüksek çıkarsa sorun segmanlardadır.

    Bu durumda yine kesin karar ancak motor açılarak verilir.

    Eğer bir usta yağ kapağını açıp arabanız üflüyor, motor bitik derse oradan kaçın, gerçek bir usta bulun.

    Son bir şey daha artık kompresyon testi yapmak çok kolay. Test alet hemen her yerde var. Zaten aleti de basit bir manometre. Periyodik bakımlarda ücret talep etmeden yapan yerler var.

    düzeltme: yazım yanlışı

    Tamamen doğru bilgi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Yapılacak iş kompresyon testidir. Test sonucuna göre yorum yapılır.
    -Test yapılır, değerler normalse üfleme püfleme hikayedir. Ama burada önemli olan silindir arasında fark olmamasıdır. 3 silindir iyi, biri kötüyse yine sıkıntı çıkar. Çözümü cc yaptırmaktır.
    -Test sonucunda basınç düşük çıkarsa, sorun var demektir ama sorunun nerede olduğunu anlamak için testi tekrarlamak gerekir. Ancak ikinci kez test yapılırken bir miktar yağ damlatılır. Yağlı test sonrasında basınç yine aynı çıkarsa sorun subaplardadır, yağlı testte basınç yağsız teste göre yüksek çıkarsa sorun segmanlardadır.

    Bu durumda yine kesin karar ancak motor açılarak verilir.

    Eğer bir usta yağ kapağını açıp arabanız üflüyor, motor bitik derse oradan kaçın, gerçek bir usta bulun.

    Son bir şey daha artık kompresyon testi yapmak çok kolay. Test alet hemen her yerde var. Zaten aleti de basit bir manometre. Periyodik bakımlarda ücret talep etmeden yapan yerler var.

    düzeltme: yazım yanlışı

    Tamamen doğru bilgi

    Unutulmaması gereken iki nokta var.
    Kompresyon testi düşük çıkarsa, motoru elletmeden önce carbon clean yaptırmak gerekir. Ama özellikle carbon clean markalı olursa iyi olur. Fiat servislerinde var.
    Diğer bir konuda düşük kompresyon+yağ yakma varsa geciktirilmemelidir. Yoksa sadece segman değişimi ile kurtarılacak arızaların masrafı daha da büyük olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Yapılacak iş kompresyon testidir. Test sonucuna göre yorum yapılır.
    -Test yapılır, değerler normalse üfleme püfleme hikayedir. Ama burada önemli olan silindir arasında fark olmamasıdır. 3 silindir iyi, biri kötüyse yine sıkıntı çıkar. Çözümü cc yaptırmaktır.
    -Test sonucunda basınç düşük çıkarsa, sorun var demektir ama sorunun nerede olduğunu anlamak için testi tekrarlamak gerekir. Ancak ikinci kez test yapılırken bir miktar yağ damlatılır. Yağlı test sonrasında basınç yine aynı çıkarsa sorun subaplardadır, yağlı testte basınç yağsız teste göre yüksek çıkarsa sorun segmanlardadır.

    Bu durumda yine kesin karar ancak motor açılarak verilir.

    Eğer bir usta yağ kapağını açıp arabanız üflüyor, motor bitik derse oradan kaçın, gerçek bir usta bulun.

    Son bir şey daha artık kompresyon testi yapmak çok kolay. Test alet hemen her yerde var. Zaten aleti de basit bir manometre. Periyodik bakımlarda ücret talep etmeden yapan yerler var.

    düzeltme: yazım yanlışı

    Tamamen doğru bilgi

    Unutulmaması gereken iki nokta var.
    Kompresyon testi düşük çıkarsa, motoru elletmeden önce carbon clean yaptırmak gerekir. Ama özellikle carbon clean markalı olursa iyi olur. Fiat servislerinde var.
    Diğer bir konuda düşük kompresyon+yağ yakma varsa geciktirilmemelidir. Yoksa sadece segman değişimi ile kurtarılacak arızaların masrafı daha da büyük olur.

    Carbon Clean'ın pek faydası olurmu şüpheliyim aslında, araç zengin karışımdan dolayı silindir içi ve sübaplarda kurumlama yapmışsa sübap kaçırmalarında nispeten işe yarayabilir. Ama segman ve silindir boşluğu sorunlarında işe yaramaz. Bir üst mesajınızdaki yağlı kompresyon testini yaptıktan sonra kaçağın sübaplardan kaynaklandığını tespit ettikten sonra Carbon Clean denenebilir, kaça mal oluyor bilmiyorum ama ben silindir kapağını sökerim yine de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Yapılacak iş kompresyon testidir. Test sonucuna göre yorum yapılır.
    -Test yapılır, değerler normalse üfleme püfleme hikayedir. Ama burada önemli olan silindir arasında fark olmamasıdır. 3 silindir iyi, biri kötüyse yine sıkıntı çıkar. Çözümü cc yaptırmaktır.
    -Test sonucunda basınç düşük çıkarsa, sorun var demektir ama sorunun nerede olduğunu anlamak için testi tekrarlamak gerekir. Ancak ikinci kez test yapılırken bir miktar yağ damlatılır. Yağlı test sonrasında basınç yine aynı çıkarsa sorun subaplardadır, yağlı testte basınç yağsız teste göre yüksek çıkarsa sorun segmanlardadır.

    Bu durumda yine kesin karar ancak motor açılarak verilir.

    Eğer bir usta yağ kapağını açıp arabanız üflüyor, motor bitik derse oradan kaçın, gerçek bir usta bulun.

    Son bir şey daha artık kompresyon testi yapmak çok kolay. Test alet hemen her yerde var. Zaten aleti de basit bir manometre. Periyodik bakımlarda ücret talep etmeden yapan yerler var.

    düzeltme: yazım yanlışı

    Tamamen doğru bilgi

    Unutulmaması gereken iki nokta var.
    Kompresyon testi düşük çıkarsa, motoru elletmeden önce carbon clean yaptırmak gerekir. Ama özellikle carbon clean markalı olursa iyi olur. Fiat servislerinde var.
    Diğer bir konuda düşük kompresyon+yağ yakma varsa geciktirilmemelidir. Yoksa sadece segman değişimi ile kurtarılacak arızaların masrafı daha da büyük olur.

    Carbon Clean'ın pek faydası olurmu şüpheliyim aslında, araç zengin karışımdan dolayı silindir içi ve sübaplarda kurumlama yapmışsa sübap kaçırmalarında nispeten işe yarayabilir. Ama segman ve silindir boşluğu sorunlarında işe yaramaz. Bir üst mesajınızdaki yağlı kompresyon testini yaptıktan sonra kaçağın sübaplardan kaynaklandığını tespit ettikten sonra Carbon Clean denenebilir, kaça mal oluyor bilmiyorum ama ben silindir kapağını sökerim yine de.

    Evet dediğiniz gibi subaplarda işe yarama ihtimali var. Bu nedenle motor açmadan denenmelidir. Ama segman kaçalarında cc'nin hiçbir faydası olmayacaktır.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.