Şimdi Ara

Motor Üflemesi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
12.381
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motor üflemesi nasıl anlaşılır arkadaslar ?



  • fıssssssssssss sesi vara mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ottoman_solider

    fıssssssssssss sesi vara mı?
    Yağ kapağını biraz kaldır bak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Yağ kapağını biraz kaldır bak

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar 0 KM araçta bile üfleme vardır önemli olan şiddetidir.Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Yağ kapağını biraz kaldır bak

    Birçok araçta yağ kapağını açınca hava gelir normal olarak. Çünkü içeride subaplar sürekli çalışır ve sirkülasyon yapar.
    Yağ çubuğunu çekin ve yağ buhari geliyor mu diye bakın. Son olarakta bujilerden birini çıkarın uçlarında yağlanma var mi diye bakın. Yağ kapağından gelen sirkülasyonla motor üflüyor mu diye anlaşılmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Yağ kapağını biraz kaldır bak

    Birçok araçta yağ kapağını açınca hava gelir normal olarak. Çünkü içeride subaplar sürekli çalışır ve sirkülasyon yapar.
    Yağ çubuğunu çekin ve yağ buhari geliyor mu diye bakın. Son olarakta bujilerden birini çıkarın uçlarında yağlanma var mi diye bakın. Yağ kapağından gelen sirkülasyonla motor üflüyor mu diye anlaşılmaz.

    Alıntıları Göster
    Nefesi kuvvetli mi bari?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Nefesi kuvvetli mi bari?

    Alıntıları Göster
    Üsten çift ekzantrikli araçlarda üfleme yağ kapağından ölçülmez.Yağ çubuğundan ölçülür.Motorun sıcak olması şarttır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Yağ kapağını biraz kaldır bak

    Birçok araçta yağ kapağını açınca hava gelir normal olarak. Çünkü içeride subaplar sürekli çalışır ve sirkülasyon yapar.
    Yağ çubuğunu çekin ve yağ buhari geliyor mu diye bakın. Son olarakta bujilerden birini çıkarın uçlarında yağlanma var mi diye bakın. Yağ kapağından gelen sirkülasyonla motor üflüyor mu diye anlaşılmaz.

    Alıntıları Göster
    Motor yağ kapağını açın, motora gaz verin. Üfleme az olmalı, ve duman olmamalı. Duman varsa sübaplar kaçırıyor demektir.

    Yağ çubuğunu çekin gaz verdiğinizde üfleme ve duman var ise segmanlar kaçırıyor demektir.

    Tabi bu kontrolü tecrübeli bir ustanın yapması daha kesin sonuç verir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrdmr1

    Üsten çift ekzantrikli araçlarda üfleme yağ kapağından ölçülmez.Yağ çubuğundan ölçülür.Motorun sıcak olması şarttır.

    Alıntıları Göster






  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Motor yağ kapağını açın, motora gaz verin. Üfleme az olmalı, ve duman olmamalı. Duman varsa sübaplar kaçırıyor demektir.

    Yağ çubuğunu çekin gaz verdiğinizde üfleme ve duman var ise segmanlar kaçırıyor demektir.

    Tabi bu kontrolü tecrübeli bir ustanın yapması daha kesin sonuç verir.

    Her iki takım subabın (emme ve egzos) aynı anda açık kaldığı zaman içerisinde, üst kapakta sirkülasyon olur. Üstten egzantrikli motorlarda yağ kapağı açılarak üfleme testi yapılamaz. Ancak motoru çok iyi tanıyan bir usta üfleme şiddetinden anlayabilir. Diğer türlü deneyimsiz birinin üstten egzantrikli motorda üfleme olup olmadığını anlaması imkansıza yakındır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Motor yağ kapağını açın, motora gaz verin. Üfleme az olmalı, ve duman olmamalı. Duman varsa sübaplar kaçırıyor demektir.

    Yağ çubuğunu çekin gaz verdiğinizde üfleme ve duman var ise segmanlar kaçırıyor demektir.

    Tabi bu kontrolü tecrübeli bir ustanın yapması daha kesin sonuç verir.

    Her iki takım subabın (emme ve egzos) aynı anda açık kaldığı zaman içerisinde, üst kapakta sirkülasyon olur. Üstten egzantrikli motorlarda yağ kapağı açılarak üfleme testi yapılamaz. Ancak motoru çok iyi tanıyan bir usta üfleme şiddetinden anlayabilir. Diğer türlü deneyimsiz birinin üstten egzantrikli motorda üfleme olup olmadığını anlaması imkansıza yakındır.

    Alıntıları Göster
    ney çalacak kadar üflüyorsa motor bitiktir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    ney çalacak kadar üflüyorsa motor bitiktir.

    Alıntıları Göster
    motor üflemesi demişken. 3 sene önce arabamı satmak için birisi ile buluştuk, ankara şaşmazda ustasına götürdü.

    usta arabaya baktı, çırağını direksiyona gönderdi ve dip gaz yaptırdı. kendisi de elini egsoza tutup, eline baktı ve bu motorun %70 bitik dedi

    ver anahtarı diyip, arabaya bindim. tam giderken 300 daha inersen alalım arabanı dediler. bırak 300ü, 3000 fazla versen yine vermem sana diyip ayrıldım ordan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Motor yağ kapağını açın, motora gaz verin. Üfleme az olmalı, ve duman olmamalı. Duman varsa sübaplar kaçırıyor demektir.

    Yağ çubuğunu çekin gaz verdiğinizde üfleme ve duman var ise segmanlar kaçırıyor demektir.

    Tabi bu kontrolü tecrübeli bir ustanın yapması daha kesin sonuç verir.

    Her iki takım subabın (emme ve egzos) aynı anda açık kaldığı zaman içerisinde, üst kapakta sirkülasyon olur. Üstten egzantrikli motorlarda yağ kapağı açılarak üfleme testi yapılamaz. Ancak motoru çok iyi tanıyan bir usta üfleme şiddetinden anlayabilir. Diğer türlü deneyimsiz birinin üstten egzantrikli motorda üfleme olup olmadığını anlaması imkansıza yakındır.

    Aynen, herkesin anlaması mümkün değil. Bazen ustalar bile anlamıyor, en bariz belirti yanan yağdan oluşan duman, oda ciddi bir kaçırma seviyesi varsa oluşur zaten. En mantıklısı kompresyon ölçümü yaptırmak, üfleme testi biraz ilkel bir çözüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Motor yağ kapağını açın, motora gaz verin. Üfleme az olmalı, ve duman olmamalı. Duman varsa sübaplar kaçırıyor demektir.

    Yağ çubuğunu çekin gaz verdiğinizde üfleme ve duman var ise segmanlar kaçırıyor demektir.

    Tabi bu kontrolü tecrübeli bir ustanın yapması daha kesin sonuç verir.

    Her iki takım subabın (emme ve egzos) aynı anda açık kaldığı zaman içerisinde, üst kapakta sirkülasyon olur. Üstten egzantrikli motorlarda yağ kapağı açılarak üfleme testi yapılamaz. Ancak motoru çok iyi tanıyan bir usta üfleme şiddetinden anlayabilir. Diğer türlü deneyimsiz birinin üstten egzantrikli motorda üfleme olup olmadığını anlaması imkansıza yakındır.

    Aynen, herkesin anlaması mümkün değil. Bazen ustalar bile anlamıyor, en bariz belirti yanan yağdan oluşan duman, oda ciddi bir kaçırma seviyesi varsa oluşur zaten. En mantıklısı kompresyon ölçümü yaptırmak, üfleme testi biraz ilkel bir çözüm.

    Alıntıları Göster
    İlk aracımı alırken göstermek için sanayiye götürmüştüm, elemanlardan biri motorun üstündeki (peugeot 106) hortumu çıkardı ağzına dayadı, eliylede çalıştır işareti yaptı. Sonra bana dönüp üflüyo bu motor alınmaz dedi. Ben de aldım Aldığımda araç 130000 km'deydi. 30000 km yaptım aracı sattım, alan arkadaşta 20000 km yaptı oldu toplam 180000 km. Motor halen üflüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barracud@ -- 29 Aralık 2011; 6:00:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Motor yağ kapağını açın, motora gaz verin. Üfleme az olmalı, ve duman olmamalı. Duman varsa sübaplar kaçırıyor demektir.

    Yağ çubuğunu çekin gaz verdiğinizde üfleme ve duman var ise segmanlar kaçırıyor demektir.

    Tabi bu kontrolü tecrübeli bir ustanın yapması daha kesin sonuç verir.

    Her iki takım subabın (emme ve egzos) aynı anda açık kaldığı zaman içerisinde, üst kapakta sirkülasyon olur. Üstten egzantrikli motorlarda yağ kapağı açılarak üfleme testi yapılamaz. Ancak motoru çok iyi tanıyan bir usta üfleme şiddetinden anlayabilir. Diğer türlü deneyimsiz birinin üstten egzantrikli motorda üfleme olup olmadığını anlaması imkansıza yakındır.

    Aynen, herkesin anlaması mümkün değil. Bazen ustalar bile anlamıyor, en bariz belirti yanan yağdan oluşan duman, oda ciddi bir kaçırma seviyesi varsa oluşur zaten. En mantıklısı kompresyon ölçümü yaptırmak, üfleme testi biraz ilkel bir çözüm.

    Alıntıları Göster
    kompresyon ölçümü yapılmadan anladım ben diyen yalan söyler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    kompresyon ölçümü yapılmadan anladım ben diyen yalan söyler.

    Alıntıları Göster
    Bir zamanlar yine sorulmuş ve uzunca tartışılmıştı. Google'de araştırdım ve buldum. Alıntı yaptım fakat linkteki konuda ayrıntısı var.

    Motor üflemesi nedir?
    http://forum.donanimhaber.com/m_28173308/tm.htm

    quote:

    Değerli arkadaşım,

    Pistonların etrafındaki sekmanlar aşındığında motor PATLAMA zamanında yeterli KOMPRESYON (BASINÇ) sağlayamaz çünkü silindir ve sekmanların arasından kabul edilebilir seviyeden daha fazla DEKOMPRESYON (BASINÇ KAYBI) oluşur (ustaların deyimi ile: "ÜFLEMEK"), motor daha fazla yağ eksiltir ve rektifiyeye girmek zorundadır. Dolmuşçular ve taksiciler çok iyi bilir bu durumları.

    Motorun yağ yakması aslında dekompresyon ("üfleme") arızasından sonraki safhadır. Sekman (bazen "segman") İngilizcesi "segment" olan, piston ve silindir cidarı arasındaki boşluğu dolduran, üstteki sekmanın BASINÇ MUHAFAZA ve alttaki sekmanın da YAĞ SIYIRMA özelliğini dikkate alırsak, öncelikle basınç kaybı arızası gösterir, ondan sonra yağ yakması başlar çünkü üstteki sekman aşınınca alttakiler cidarda kalan yağın silindire geçerek benzin/hava karışımı ile birlikte yanıp koyu bir duman çıkarmasını önleyemez.

    Önce "üfler" sonra "yakar".

    Taner Göde

    http://www.trport.net/board/gunumuzde-otomotiv-motorlarinda-kullanilan-yaglar-ve-ozellikle-t4172.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb
    motor üflemesi demişken. 3 sene önce arabamı satmak için birisi ile buluştuk, ankara şaşmazda ustasına götürdü. usta arabaya baktı, çırağını direksiyona gönderdi ve dip gaz yaptırdı. kendisi de elini egsoza tutup, eline baktı ve bu motorun %70 bitik dedi ver anahtarı diyip, arabaya bindim. tam giderken 300 daha inersen alalım arabanı dediler. bırak 300ü, 3000 fazla versen yine vermem sana diyip ayrıldım ordan

    Ustalarımızın elinde bilgisayarlı teşhis, diyagnostik aletler, arıza tespit cihazı gibi elektronik yardımcılar olmadığı zamanda ve bujiyi söküp içine endoskopik kamera daldırıp silindir, piston, valfleri göremediği için (bakınız aşağıdaki resim) böyle hamile ineği inceler veya satılık atı muayene eder gibi arabalara bakıyorlardı.

    Amcam da mesela İskenderun'dan araba alıp Adana'ya gelirken Belen rampasına çıkardı, debriyaj balatasının sağlam olup olmadığını kontrol etmek için, aynı rampadan da geri inerdi, motorun kompresyonunun nasıl olduğunu anlamak için. Nerede ustaya gitmek, arabayı göstermek, nerede yetkili servis, nerede 101 nokta ekspertiz, yoktu öyle şeyler.

     Motor Üflemesi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb
    motor üflemesi demişken. 3 sene önce arabamı satmak için birisi ile buluştuk, ankara şaşmazda ustasına götürdü. usta arabaya baktı, çırağını direksiyona gönderdi ve dip gaz yaptırdı. kendisi de elini egsoza tutup, eline baktı ve bu motorun %70 bitik dedi ver anahtarı diyip, arabaya bindim. tam giderken 300 daha inersen alalım arabanı dediler. bırak 300ü, 3000 fazla versen yine vermem sana diyip ayrıldım ordan

    Ustalarımızın elinde bilgisayarlı teşhis, diyagnostik aletler, arıza tespit cihazı gibi elektronik yardımcılar olmadığı zamanda ve bujiyi söküp içine endoskopik kamera daldırıp silindir, piston, valfleri göremediği için (bakınız aşağıdaki resim) böyle hamile ineği inceler veya satılık atı muayene eder gibi arabalara bakıyorlardı.

    Amcam da mesela İskenderun'dan araba alıp Adana'ya gelirken Belen rampasına çıkardı, debriyaj balatasının sağlam olup olmadığını kontrol etmek için, aynı rampadan da geri inerdi, motorun kompresyonunun nasıl olduğunu anlamak için. Nerede ustaya gitmek, arabayı göstermek, nerede yetkili servis, nerede 101 nokta ekspertiz, yoktu öyle şeyler.

     Motor Üflemesi ?


    Alıntıları Göster
    Yapılacak iş kompresyon testidir. Test sonucuna göre yorum yapılır.
    -Test yapılır, değerler normalse üfleme püfleme hikayedir. Ama burada önemli olan silindir arasında fark olmamasıdır. 3 silindir iyi, biri kötüyse yine sıkıntı çıkar. Çözümü cc yaptırmaktır.
    -Test sonucunda basınç düşük çıkarsa, sorun var demektir ama sorunun nerede olduğunu anlamak için testi tekrarlamak gerekir. Ancak ikinci kez test yapılırken bir miktar yağ damlatılır. Yağlı test sonrasında basınç yine aynı çıkarsa sorun subaplardadır, yağlı testte basınç yağsız teste göre yüksek çıkarsa sorun segmanlardadır.

    Bu durumda yine kesin karar ancak motor açılarak verilir.

    Eğer bir usta yağ kapağını açıp arabanız üflüyor, motor bitik derse oradan kaçın, gerçek bir usta bulun.

    Son bir şey daha artık kompresyon testi yapmak çok kolay. Test alet hemen her yerde var. Zaten aleti de basit bir manometre. Periyodik bakımlarda ücret talep etmeden yapan yerler var.

    düzeltme: yazım yanlışı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi idemo -- 29 Aralık 2011; 9:55:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb
    motor üflemesi demişken. 3 sene önce arabamı satmak için birisi ile buluştuk, ankara şaşmazda ustasına götürdü. usta arabaya baktı, çırağını direksiyona gönderdi ve dip gaz yaptırdı. kendisi de elini egsoza tutup, eline baktı ve bu motorun %70 bitik dedi ver anahtarı diyip, arabaya bindim. tam giderken 300 daha inersen alalım arabanı dediler. bırak 300ü, 3000 fazla versen yine vermem sana diyip ayrıldım ordan

    Ustalarımızın elinde bilgisayarlı teşhis, diyagnostik aletler, arıza tespit cihazı gibi elektronik yardımcılar olmadığı zamanda ve bujiyi söküp içine endoskopik kamera daldırıp silindir, piston, valfleri göremediği için (bakınız aşağıdaki resim) böyle hamile ineği inceler veya satılık atı muayene eder gibi arabalara bakıyorlardı.

    Amcam da mesela İskenderun'dan araba alıp Adana'ya gelirken Belen rampasına çıkardı, debriyaj balatasının sağlam olup olmadığını kontrol etmek için, aynı rampadan da geri inerdi, motorun kompresyonunun nasıl olduğunu anlamak için. Nerede ustaya gitmek, arabayı göstermek, nerede yetkili servis, nerede 101 nokta ekspertiz, yoktu öyle şeyler.

     Motor Üflemesi ?


    Alıntıları Göster
    Benimde aklıma geldi şimdi motor üflemesi denince;
    Toyota hb aracımı satıyordum 2 genç arkadaş bakmaya gelmişlerdi sağına soluna baktılar bişi yok birde motora bakalım dediler bende tamam dedim yağ kapağını açıp araca gaz verdiler sonrada bana bu aracın motor üflüyor dediler.Bende sen bilirsin aracın motorunda hiçbir şey yok dedim.Neyse bunlar birde ustamızı arayalım dediler.Bende tabiki dedim.Aradılar ve durumu anattılar.
    Ustanın dediği Toyotanın motoru üflememi yapar kapat o kapağı arabayı beğendiysen al oldu
    Sonra tekrar ben içleri rahat olsun diye servise götürdüm baktırdılar ve aracı aldılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: **osk@r78**

    Benimde aklıma geldi şimdi motor üflemesi denince;
    Toyota hb aracımı satıyordum 2 genç arkadaş bakmaya gelmişlerdi sağına soluna baktılar bişi yok birde motora bakalım dediler bende tamam dedim yağ kapağını açıp araca gaz verdiler sonrada bana bu aracın motor üflüyor dediler.Bende sen bilirsin aracın motorunda hiçbir şey yok dedim.Neyse bunlar birde ustamızı arayalım dediler.Bende tabiki dedim.Aradılar ve durumu anattılar.
    Ustanın dediği Toyotanın motoru üflememi yapar kapat o kapağı arabayı beğendiysen al oldu
    Sonra tekrar ben içleri rahat olsun diye servise götürdüm baktırdılar ve aracı aldılar..

    Alıntıları Göster
    Ülkemin usta(!)ları o kadar kaliteli ki ekmeğini yediği işin 1000TL lik aletini almaz göz kararı iş yapar. Sonra olmayacak yerde araçla kalıverirsin.

    İki ay önce benim aracı bi türlü düzeltemediler. Kaç kez yolda kaldım. Sonra bilgisayar sistemi olan yerlere gidip gösterdim. Tüm hatalar ve değişmesi gerekenler çıktı. Hiç paradan çekinmeden en iyisiyle değiştirdim ne çıktıysa sistemde. Şimdi fabrikadan yeni çıkmış gibi tertemiz. Çekişi gidişi duruşu saat gibi. 10 tane ustaya(!) araç baktıracağına 1 tane bilgisayara bağla...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.