Şimdi Ara

Motor Üflemesi hakkında yardımcı olurmusunuz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
3.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2011 model 2.0 dizel x-trail aracım var. Aracin 2.sahibiyim 185.000 de aldım aracı şuan 207.000 de aldığımızdan beri enjektörler, motor üst kapak,devirdaim pompasi ve şanzıman değişti. Aracımı satmak istiyodum daha önce bi kaç ustaya gösterdim motorun iyi durumda dediler. Neyse bi alıcı arkadaş kendi ustasına gösterdi ustası motor üflüyor ömrünün %50 si dolmuş dedi. 

    Ben bu tabirlere biraz uzağım kendi ustama sordum motor üst kapak değiştiği için alt kapak güçsüz kalıyor bundan biraz daha belirgin oluyor üflemesi vs. Dedi



    Şimdi bu araç üflüyorsa motoru rektefiye mi yaptirmam lazim ? Bu işlem pahalı sanırım bunada gücüm yok şuan.



    Rektefiye yaptırmaz binmeye devam edersem ömrü dolana kadar yine rektefiye kurtarır mi yoksa daha büyük belalar mı açar motor 



    Bilgisi olanlar lütfen yardımcı olabilirmi







  • Güncel
  • "Rektefiye yaptırmaz binmeye devam edersem ömrü dolana kadar yine rektefiye kurtarır mi yoksa daha büyük belalar mı açar motor"

    Kullanmaya devam edecekseniz Motor yağsız susuz kalmadığı müddetçe rektefiyeden daha büyük sorun açılmaz. Gene sonuçta rektefiye olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xSlayerPro

    "Rektefiye yaptırmaz binmeye devam edersem ömrü dolana kadar yine rektefiye kurtarır mi yoksa daha büyük belalar mı açar motor"

    Kullanmaya devam edecekseniz Motor yağsız susuz kalmadığı müddetçe rektefiyeden daha büyük sorun açılmaz. Gene sonuçta rektefiye olacak.
    Yok araç 2 gün önce bakımdan cıktı kolay kolay yağ eksiltmiyor bi sonraki bakima kadar 2 3 dis anca eksiliyor.

    O zaman sürmeye devam edeyim bu araçlara segman atılınca sorun çözülüyor diye birşey okudum internette bu ne oluyor hocam
  • Sorun sadece segmanlar da bile olsa motor komple açılacak kardeşim. Hangi parçaların değişeceğine de açan usta karar verir ancak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xSlayerPro

    Sorun sadece segmanlar da bile olsa motor komple açılacak kardeşim. Hangi parçaların değişeceğine de açan usta karar verir ancak.
    Sizce tahmini ne kadar tutar
  • Ne kadar tutacağı ile ilgili birşey diyemem kardeşim, motor kapalı bir kutu, ayrıca bunun işçilik kısmıda var. Buradan ne desek boş yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xSlayerPro

    Ne kadar tutacağı ile ilgili birşey diyemem kardeşim, motor kapalı bir kutu, ayrıca bunun işçilik kısmıda var. Buradan ne desek boş yani.
    Elbetteki bilemezsiniz tahmini demek istemiştim. Neyse ben motoru öldürene kadar süreyim artık napalim
  • Motor üfleme muhabbetleri şahinlerde doğanlarda kaldı şimdi sıfır araç al götür açsın kapağını ona da üflüyor derler aracın yağ yakma durumu nasıl
  • Hocam iş rektefiye sürecine gelirse eğer aman diyim iyi araştırın rektefiyenin maliyeti ile sandık motorun fiyatını iyi karşılaştırın eğer aradaki fark çok değilse belinizi bükmezse sandık motor alın takın. Rektefiyeyi güzel beceremediler mi daha da pahalıya patlıyor.

    Sandık motor dediğim sıfır motor eğer bilmiyorsanız.
  • Ben anlamıyorum , 2011 model 200 binde aracın motoru nasıl üfleme yapar.
    Gerçekten bakımsız bir araç almışsınız. Yoksa bu kmde araç üfleme yapmaz.
  • Her arac ufler . Yag yakma yoksa , gucunde belirgin dusus yoksa sorun yoktur . Sanirim siz araca hararet yaptirdiniz devirdaim acmamis galiba ve conta degisimi , ust kapak taslamasina gitmissiniz . Sanzimana kadar yenilemissiniz . Aracta tamir edilecek pek bisey birakmamissiniz . Satip 2. El arac alacaksaniz hic bulasmayin aldiginiz aracin ne oldugunu bilemeyeceksiniz . Kendi aracinizi tamir ettirmissiniz keyfine bakin binin .
    Cok kafaniza takiliyorsa ust kapagi degistirin , sekman gerekiyorsa attirin ama bakim zamani gelmeden yagini bitirmiyorsa sorun yoktur . Yaptiginiz masraf bosa olacaktir .Alfa marka araclari arastirin sifir araclari bile bakim zamani gelmeden yagini bitirir . Sizinkinde 2-3 dis demissiniz sorun degil bu . Yagini suyunu 2-3 bin km de bir kontrol edin yeterli . Birde hararet e dikkat edin motorun en buyuk dusmani 1 yagsiz kalma 2 hararettir .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mekatroniks -- 15 Haziran 2019; 5:52:15 >
  • Her araba ufler bizim dogandan ornek veriyim 12000 kmde biraz yag eksiltiyor cogu arac eksiltir yani arac calisirken yag cubugu cek duman cikmiyorsa motor tahminen sagliklidir
    Mesela gaza basinca arkadan mavi duman atiyorsa sekmanlar gidiktir cogu aracta motor yapimini sana anlatayim
    1 motorun ust kapak sokulur kapakciya verilir temizlenir duruma gore traslanir felan
    2 pistonlar yuvasindayken bakilir elle saga sola yukari asagi itilir oynama yapiyorsa pistonlar olmustur
    3 pistonlar sokulur yeni piston sekman atilir
    Motor toplanir zor degil yani iscilik fazla motor istiyen arac sagir ve olmasi gerekenden fazla yakar hemde cok fazla yakar
    Size tavsiyem arac yakitinda problem yoksa arkadan mavi duman atmiyorsa gaz tepkisi iyise 10 kusur kmde yag eksiltiyorsa o motor olu diyen adami dinlemeyin motorunuz gayet sagliklidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Knock0uT_

    Motor üfleme muhabbetleri şahinlerde doğanlarda kaldı şimdi sıfır araç al götür açsın kapağını ona da üflüyor derler aracın yağ yakma durumu nasıl
    araç 200.000 deyken yağ çubuğu 3-4 dişti 207.000 de 2 dişe düştü normal olduğunu düşünüyorum. Bende 0 km jetta vardı 2017 model oda bakımdan bakıma 1-2 diş yağ eksiltiordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Hocam iş rektefiye sürecine gelirse eğer aman diyim iyi araştırın rektefiyenin maliyeti ile sandık motorun fiyatını iyi karşılaştırın eğer aradaki fark çok değilse belinizi bükmezse sandık motor alın takın. Rektefiyeyi güzel beceremediler mi daha da pahalıya patlıyor.

    Sandık motor dediğim sıfır motor eğer bilmiyorsanız.
    aracı motor komple bitene kadar sürücem artık o Allahın emri oldu zaten . Dediğiniz mantıklı sandık motor daha avantajlı olur ama yetkili servisten fiyat alırsam baya pahalıya patlar sanırım sanayidede oluyor mu bu sandık motorlar ?
  • 2012 yılında sıfır fluence dci almıştım. Showroom dan teslim alıp evin önüne park ettim. Motor çalışırken yağ çubuğunu çekip baktığımda yağ duman benzeri bir üfleme mevcut idi.

    Yani bu üfleme olayı bu şekilde bakıldığında tamamen yanıltıcı. 5 yıl kullandığım ben o aracı ve hiç yağ eksiltme veya benzeri bir sorun olmadı.

    Kompresyon testi yapılmadan yağ çubuğunu çekerek bir kanıya varılmaz, varılmaya çalışılıyor sa altında başka bişeyler vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mekatroniks

    Her arac ufler . Yag yakma yoksa , gucunde belirgin dusus yoksa sorun yoktur . Sanirim siz araca hararet yaptirdiniz devirdaim acmamis galiba ve conta degisimi , ust kapak taslamasina gitmissiniz . Sanzimana kadar yenilemissiniz . Aracta tamir edilecek pek bisey birakmamissiniz . Satip 2. El arac alacaksaniz hic bulasmayin aldiginiz aracin ne oldugunu bilemeyeceksiniz . Kendi aracinizi tamir ettirmissiniz keyfine bakin binin .
    Cok kafaniza takiliyorsa ust kapagi degistirin , sekman gerekiyorsa attirin ama bakim zamani gelmeden yagini bitirmiyorsa sorun yoktur . Yaptiginiz masraf bosa olacaktir .Alfa marka araclari arastirin sifir araclari bile bakim zamani gelmeden yagini bitirir . Sizinkinde 2-3 dis demissiniz sorun degil bu . Yagini suyunu 2-3 bin km de bir kontrol edin yeterli . Birde hararet e dikkat edin motorun en buyuk dusmani 1 yagsiz kalma 2 hararettir .
    Evet hocam araca hararet yaptırdık bizim hatamız maleset ama aracı aldığımız kişi baya bakımsız kullanmış yag eksiltme şuanda yok bi sonraki bakim 10.000 km sonra olcak sanırım o zaman tekrar bakicam.ne durumda diye. Suan aracin çekişi vs iyi




  • Vril kullanıcısına yanıt
    Hararet yapmasida sizin sucunu degil termostat acmamis ya da bisey olmustur . 2. El arac alindiginda usta ve expertizden sonra alicininda yapmasi gereken kontoller vardir . En onemlisi hararet kontrolu . Bunun parcalari bellidir , termostat , devirdaim , hararet musuru , fan , beyin , radyator , su kanallari . Hepsinin kontrolu cok basittir ve cok yuksek meblalara cikacak sorunlari erkenden onleyip parca degisimisiyle kurtarilir . Mesela devirdaim kontrolu icin motor sicakken ve calisiyorken kalorifer en sicak derecede ve en yuksek fan hizinda acilir 2-3 dakika boyunca sicak hava gelmeye devam ediyorsa devirdaim saglamdir denir , termostat kontrolu icinde araba biraz isitilir devir 1500-2000 devirde sabit tutulur ve motordan cikip motor radyatorune giden hortum el ile kontrol edilir ve daha sonra radyatorden cikip motora geri giden boru kontrol edilir ikiside el degmeyecek kadar sicaksa termostat saglamdir , motor fan i da bu termostat kontrolunde calismasi gerekir bu sekilde kontrol edilir . Tum bu testler yapilirken 1 kiside arac icinde hararet ibresine bakmalidir ve tam ortada duruyorsa hararet ibresi bu parcalar saglamdir denilebilir vb gibi kolay testler yapilmalidir .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NazımHikmetRan

    Ben anlamıyorum , 2011 model 200 binde aracın motoru nasıl üfleme yapar.
    Gerçekten bakımsız bir araç almışsınız. Yoksa bu kmde araç üfleme yapmaz.
    hocam sormayın eski sahibi mahvetmiş. Bi insanın malının hiçmi kıymeti olmaz millet 5 bin tl lik şahine gözü gibi bakıyor bu adam arabayı transit gibi kullanmış bagajından bi ton vida matkap çıktı bagajı komple çizmiş arabayı doğru düzgün bakıma götürmemiş içine etmiş arabanın kısacası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mekatroniks

    Hararet yapmasida sizin sucunu degil termostat acmamis ya da bisey olmustur . 2. El arac alindiginda usta ve expertizden sonra alicininda yapmasi gereken kontoller vardir . En onemlisi hararet kontrolu . Bunun parcalari bellidir , termostat , devirdaim , hararet musuru , fan , beyin , radyator , su kanallari . Hepsinin kontrolu cok basittir ve cok yuksek meblalara cikacak sorunlari erkenden onleyip parca degisimisiyle kurtarilir . Mesela devirdaim kontrolu icin motor sicakken ve calisiyorken kalorifer en sicak derecede ve en yuksek fan hizinda acilir 2-3 dakika boyunca sicak hava gelmeye devam ediyorsa devirdaim saglamdir denir , termostat kontrolu icinde araba biraz isitilir devir 1500-2000 devirde sabit tutulur ve motordan cikip motor radyatorune giden hortum el ile kontrol edilir ve daha sonra radyatorden cikip motora geri giden boru kontrol edilir ikiside el degmeyecek kadar sicaksa termostat saglamdir , motor fan i da bu termostat kontrolunde calismasi gerekir bu sekilde kontrol edilir . Tum bu testler yapilirken 1 kiside arac icinde hararet ibresine bakmalidir ve tam ortada duruyorsa hararet ibresi bu parcalar saglamdir denilebilir vb gibi kolay testler yapilmalidir .
    işte hocam açıkçası pek bilgimiz yoktu bide aracı her türlü alacaktık çünkü aracı alcağımız kişinin bize borcu vardı ve maddi olarak borcu ödeyemiyordu kendiside bize bu aracı verdi kurtarmamasına rağmen bizde ne kurtarsak kardır yoksa hiçbişey alamıycaz diyip aldık aracı




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.