Şimdi Ara

Motor üretmek neden bukadar zor ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Firmalar istese her makyajlı kasa için bile yeni motor çıkarıp piyasaya sürebilir. Peki tüketici sırf 0.2 saniye daha çabuk hızlanıyor ve 0.4 litre daha az yakacak diye çıkarıp firmanın koyacağı 10-15 bin lira gibi ekstra bir ücreti ödemeye razı olur mu? Hiç sanmıyorum. Bunun yanında her firmanın envanterinde oldukça fazla motor seçeneği var zaten, distribütörler pazara göre firmadan ne talep ediyorlarsa firma da onu yollar. Mesela Vw Amerika'nın 1.0 Golf talep ettiğini sanmıyorum, o pazarda 1.8 tsi motorla satışta çünkü, tam tersi de bizim memleket. Doğuş 1.8 Golf isteyemez çünkü yılda 5 taneden fazla satamaz bu vergi yüküyle. Bunun dışında Honda 3.5 v6 Accord, 2.0 Civic getirebilir buraya ancak satamaz çünkü pazar şartları uygun değil. Bunlar sadece konu özeti olan küçük örnekler, her marka için geçerlidir. Aklıma gelen sonuncuyu da yazayım, Toyota C-HR Amerika'da 2.0 benzinli ve 1.8 Hibrit seçeneği ile piyasaya girecek, bizdeki 1.2 turbo yok onlarda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Araba uretmek de motor uretmek de zahmentli is. Bakin zor demiyorum. Sonucta 100 yildir bilinen bir sey ve uretimde bir suru kolayliklar saglanmis durumda. ZAhmetli olmasinin sebebi ise cok fazla hareketli parca olmasi, bu parcalarin birbirine uyumu, test asamalarinin uzun surmesi vs. gibi konular. Ayrica standarlar da baska bir zorlugu ucak, araba vs gibi sektorlerde kurallar cok fazla ve satabilmek icin bu standartlara uymak zorundasiniz. Yapilamayacak seyler degil ama uzun zaman suren ve yuksek para gerektiren isler. Bu gelistirme maliyeti de tabiiki kac arac urettiginize gore aracin maliyetine yansiyor. Yani Bir motoru 100 bin aracta kullanirsaniz bu gelistirme maliyetinie 100 bin araca pay etmek zorundasiniz. 10 milyon aracta kullanirsaniz 10 milyon araca. Bu yuzden ortakliklar veya motor satin almak mantikli oluyor ozellikle az sayidaki uretimler icin.

    Ha mesela Iphone oyle mi adam yapiyor belki bir kac gun test edip piyasaya suruyor. Kimse demiyor bu Iphone cok elektrik harciyor diye. Ya da yeni bir islemci vs. ayni sekilde. Ama araba da gunler aylar suren test periodlari var bazi seyleri saglayabilmek icin. Sogukta test var sicakta test var. Ya kis gelsin diye bekleyeceksin ya yaz gelsin diye ya da arabalari guney yarim kureye gondereceksin vs.

    VW yilda 10 milyon arac uretiyor, Bmw 2 milyon arac. Bu sekilde bakarsan VW nin Bmwnden yakaslik 5 kat fazla motorunun olmasini beklemek hata olmaz.

    Ya kis gelsin diye bekleyeceksin ya yaz gelsin diye ya da arabalari guney yarim kureye gondereceksin vs. sözünüz biraz komik zannımca

    Üretim bandından rastgele seçilen bir model ( dizel,benzin,otomatik,manuel olarak ayrı ayrı seçilir ) argeye verilir. Arge merkezinin belirli testlerine tabi tutulur fakat bu öyle sizin söylediğiniz gibi iklimleri bekleyerek olmaz

    Soğuk hava testi için araç özel yalıtımlı bir odaya alınır ve kademeli olarak sıcaklık -30 -40 civarlarına çekilir aracın tepkisi ölçülür aynı şekilde sıcaklık testi, yağmur veya su testi gibi bu tarz testler için oluşturulmuş özel odalara alınır ve gözlemi raporlanır firmaya sunulur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vortex35


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Araba uretmek de motor uretmek de zahmentli is. Bakin zor demiyorum. Sonucta 100 yildir bilinen bir sey ve uretimde bir suru kolayliklar saglanmis durumda. ZAhmetli olmasinin sebebi ise cok fazla hareketli parca olmasi, bu parcalarin birbirine uyumu, test asamalarinin uzun surmesi vs. gibi konular. Ayrica standarlar da baska bir zorlugu ucak, araba vs gibi sektorlerde kurallar cok fazla ve satabilmek icin bu standartlara uymak zorundasiniz. Yapilamayacak seyler degil ama uzun zaman suren ve yuksek para gerektiren isler. Bu gelistirme maliyeti de tabiiki kac arac urettiginize gore aracin maliyetine yansiyor. Yani Bir motoru 100 bin aracta kullanirsaniz bu gelistirme maliyetinie 100 bin araca pay etmek zorundasiniz. 10 milyon aracta kullanirsaniz 10 milyon araca. Bu yuzden ortakliklar veya motor satin almak mantikli oluyor ozellikle az sayidaki uretimler icin.

    Ha mesela Iphone oyle mi adam yapiyor belki bir kac gun test edip piyasaya suruyor. Kimse demiyor bu Iphone cok elektrik harciyor diye. Ya da yeni bir islemci vs. ayni sekilde. Ama araba da gunler aylar suren test periodlari var bazi seyleri saglayabilmek icin. Sogukta test var sicakta test var. Ya kis gelsin diye bekleyeceksin ya yaz gelsin diye ya da arabalari guney yarim kureye gondereceksin vs.

    VW yilda 10 milyon arac uretiyor, Bmw 2 milyon arac. Bu sekilde bakarsan VW nin Bmwnden yakaslik 5 kat fazla motorunun olmasini beklemek hata olmaz.

    Ya kis gelsin diye bekleyeceksin ya yaz gelsin diye ya da arabalari guney yarim kureye gondereceksin vs. sözünüz biraz komik zannımca

    Üretim bandından rastgele seçilen bir model ( dizel,benzin,otomatik,manuel olarak ayrı ayrı seçilir ) argeye verilir. Arge merkezinin belirli testlerine tabi tutulur fakat bu öyle sizin söylediğiniz gibi iklimleri bekleyerek olmaz

    Soğuk hava testi için araç özel yalıtımlı bir odaya alınır ve kademeli olarak sıcaklık -30 -40 civarlarına çekilir aracın tepkisi ölçülür aynı şekilde sıcaklık testi, yağmur veya su testi gibi bu tarz testler için oluşturulmuş özel odalara alınır ve gözlemi raporlanır firmaya sunulur.



    Hocam asil sizin dediginz komik. Benle dalga gecmeden biraz arastirsaydiniz. Bu bilgileri nerden aldiniz.Basit bir ornek olarak verdim ben bunu sadece ve gercek.Odanin icinde gereken testleri yapamazsin aracin hareket hallinde olmasi gereken, pistte yapilmasi gerekn testler.

    Otomobil ureten ve dizayn eden bir firmada calisiyorum. bizim sirkette bu sekilde yapiliyor. Su an Yeni zelanda da kis ve orada bir cok aracimiz var test edilen. Yine GM de bu sekilde yapildignii biliyorum. Ha bu testleri yapmadan dizayn edebilen otomobil firmasi varsa onu ben bilemem.
    Mesela sicak hava testleri icin de genelde Arizona kullaniliyor Amerikali ureticler tarafindan. Hatta general Motorsun, Chryslerin ve Fordun ucunun de kendi test yeri var Arizonada.

    Bakin Yeni Zealandadaki bu test yerin
    http://www.shpg.co.nz/
    Madem oda da yapilabiliyor o zaman sizce bu adamlar neden bu tesisi kurmus? Neden kendi web sayfalarinda butun otomobil firmalarini Haziran Temmuz arasinda soguk hava testleri icin bekleriz diye taninityor. neden guney yarimkuredeki kis testi merkeziniz diye reklamini yapiyor?




  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Otomobil üreten ve dizayn eden firmada çalışıyorsunuz fakat fabrika içinde arge çalışması yürütüldüğünden haberiniz yok mu ? Sizin şirkette veya çalıştığınız marka başka bir arge şirketiyle anlaşmış ve testlerini ona yaptırıyor olabilir fakat her markada durum bu şekilde değil. İzmitte Hyundai'nin fabrikasını gezdim. Araç daha piyasaya hiç sürülmeden ciddi testlerden geçiyor o ayrı mevzu benim söylediğim seri üretime geçildikten sonra banttan inen rastgele bir aracı dediğim şekilde antrepo tarzı yerlere kurulan bölüm bölüm odalara alınarak kimisi süspansiyon kimisi frenleme kimisi yağmur kimisi iklim testi şeklinde yapılarak aracın tepkileri raporlanıyor. Sizin bahsettiğiniz üretim öncesi prototip testleri beni bahsettiğim çok ayrı kısaca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vortex35

    Otomobil üreten ve dizayn eden firmada çalışıyorsunuz fakat fabrika içinde arge çalışması yürütüldüğünden haberiniz yok mu ? Sizin şirkette veya çalıştığınız marka başka bir arge şirketiyle anlaşmış ve testlerini ona yaptırıyor olabilir fakat her markada durum bu şekilde değil. İzmitte Hyundai'nin fabrikasını gezdim. Araç daha piyasaya hiç sürülmeden ciddi testlerden geçiyor o ayrı mevzu benim söylediğim seri üretime geçildikten sonra banttan inen rastgele bir aracı dediğim şekilde antrepo tarzı yerlere kurulan bölüm bölüm odalara alınarak kimisi süspansiyon kimisi frenleme kimisi yağmur kimisi iklim testi şeklinde yapılarak aracın tepkileri raporlanıyor. Sizin bahsettiğiniz üretim öncesi prototip testleri beni bahsettiğim çok ayrı kısaca.

    Neyi anlamadiginiz anlamadim. Fabrika ile ilgili degil konumuz. Ayrica luften onu bilmiyorsunuz bunu bilmiyorsunuz diye laf atmayin. Fabrika uretim yeridir ve konumuzla su an bir alakasi yok. Testi baska firmaya yaptirmiyoruz yine bizim muhendislerimiz gidip oradaki tesisleri kullanarak test yapiyor.

    Fabrika gezmeyle goremeyeceginiz seyler bunlar cunku zaten arac fabrikada gelistirilmez. Sizin bahsettiginiz seyler kalite kontrol testleri. Arac uretime gectikten olan seyler. Buradaki konu motor dizayn etmek etmek neden zor idi.Orneklerle arac ve motor dizayn etmenin neden zor oldugunu acikladim.

    Yoksa dizayn edilmisi fabrikada uretime gecirip kalite kontrolunu yapmasi en son kismi ve kucuk kismi. Bir aracin dizeyni 2-3 yil suruyor uretime gecmeden, uretime gecmesi bir kac ay. Motorun dizayni aractan da uzun 4-5 yil surebiliyor, ilk fikrin cikmasindan uretime gecmesi. Mesajimda gayet acikti dizayn surecinden bahsedildigi. Neden anlayamadiniz ki?

    Geldiniz dalga gecen bir uslupla araclar kisin test edilmiyor oda da test ediliyor dediniz. Sonra da diyorsunuzki ben dizayndan bahsetmedim uretimden sonraki testten bahsediyorum. Madem anlamadiniz sorun, kendinizi kucuk duruma dusurmeyin dalga gecmeye calisirken.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 11 Ağustos 2017; 16:8:4 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.