Şimdi Ara

Motor üretmek neden bukadar zor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.210
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2017 yılında üretilen ve uretilmesi planlanan araclara baktigimizda hep markalar birbirlerinden motor almakta kendisi ikame edememektedir. Örneğin herkesin hayali koskoca mercedes reno dan aldığı motorlarla bazi modellerine devam edecegini söyledi. Bmw 3.20 ed pejo-citroen in di ve artik bitti vermiyomus bmw ye. Hadi bunların almasini gectim. Ford gibi bir marka zorla dizel otomatigi TR ye daha yeni getirdi ve hala mondeo ya dizel otomatigi getiremiyor. Ama hepimizin eleştirdiği volkswagen in her türlü motoru var. 1.4/1.6/2.0/3.0 dizel otomatik yada manuel. Yada bunlarin benzinlisi hatta benzinlinin 1.0/1.2/1.4 diye bir sürü secenegi var. Tek isi otomobil olan diğer markalarin motor üretimi konusunda bukadar zorlanmasının sebebi nedir? Neden bir volkswagen gibi onlarca motor seçeneği sunamıyorlar? Bilenler fikri olanlar paylaşırsa guzel olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ahmetarıkan06 -- 4 Ağustos 2017; 23:26:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • her markanın her türlü motor seçeneği var, pazara göre sunuyorlar, burası da herkesin sandığı gibi önemli bir pazar değil, üstelik devlet baskısı çok fazla, mevcut yatırımlar olmasa bu markalar sıfırdan girecek olsalar girmezler bile buraya, bu yüzden getirmemeleri normal, sana seçenek sunmak için değil para kazanmak için varolan şirketler bunlar, giderek küçülerek buradan tamamen çekilmeleri de muhtemel, vw grubunun da bu kadar etkin olması da doğuş grubunun yakın ilişkileri malum şahısla
  • Uzun omurlu verimli motor uretmek zor. Bu is basli basina bi uzmanlik arge gerektiren bisey ve cok maliyetli firmalar bu yuzden ya ortaklik isine gider ya da baska firmadan alir. En iyi motor test merkezi ingilterededir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • türkiyeyi umursadıklarını hiç sanmıyorum. Hyundainin bile modellerinin yarısı geliyor motordan dolayı ne modelleri var kia hyundai mazda vs vs... Mesela 2.0 tdci focus var 3.0 3.5 mondeo var vs vs gider mustanglar var. Tr olarak kısıtlama biz pazarda çok küçük bi oranız
  • Nasıl var? Adamlar 200bin e tiguan satıyorlar 1.5,1.6dizel otomatik onlarda da yok!!!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfırdan yapılan motorun verimliliği, dayanıklılığı, testleri, ar-ge çalışmaları çok masraflı ve zaman gerektirdiği için başka markadan motor almak daha mantıklı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok mercedes motor üretecekse güçlü motor için çalışır

    Sırf tr için az yakan çok kaçan motor üretmek için çaba sarf etmezler



    Halkımız garip başında ki adam bakana maybach s class hediye etsin sanada mercedese binme dacia ya bin desin sende git oy ver

    Halk bir olsa vergi mi alıyorsun haraç mı kesiyorsun diye tepki gösterse araba almasa firmalarda gerekli baskıyı gösterir ve ya seve seve ya ite ite o ötv kalkar



    Ama bizim halkımıza Allah kitap turan falan diyeceksin

    Daha Türkün Kürdün Lazın Çerkezin vs bu ülkede yaşayan hepimizin bu ülkenin sahipleri olduğumuzu bu ülkenin bizim oldugu bilinci yok ki vergilere laf edelim siyasiler kendi çıkarları için param parça etmiş işte o yüzden halk bir araya gelemiyor ortak tepki koyamıyor



    Siz daha cocugunuzun istediği basit bi telefonu 1 aylık maaşınızla zor alırken daha doğrusu alamazken onlar 750 binlik saatler taksınlar 1.5 milyonluk araçlara binsinler saraylarda otursunlar senin cocugun 15tl ye kıyıp iskender yerine döner yerken onların sözde dindar türbanlı eşleri cocukları avrupalarda mağaza kapatsın halka ananıda al git desin sizde bi allah kitap demesine sarhoş olup atın oyları.

    Sadece hükümette değil suç hükümeti denetleyen muhalefet mi var ? hepsi parasını alıp işini görme peşinde amaçları ülkeyi yönetmek değil faydalanmak Ötv gibi bir soygunu Chp Hdp Mhp hangisi meclise taşıyıp hesap sormuş ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    çok amaçlı otomobil ne demek?
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bir noktayi duzeltmek isterim distributorler arac getirirler firmalar kafasina gore TR'ye arac gondermez. Ornegin 3.0 motorlu arac getirmezler; cunku satilacagini dusunmezler ki satilmaz da vergisi, satin alinirken otvsi, kdvsi vs. Yani olay uretici firma ile degil bizim ithal eden distributorle alakali.

    Onlarca motor secenegine gelirsek 1.5 dCi gayet sorunsuz bir motordur, Hyundai Getz'den tutun da Nissan Qashqai'ye, Mercedes A180'e kadar kullanilir. Bu kadar sorunsuz ve yakit tuketimi dusuk bir motor varken tutup sifirdan dizel motor gelistirmeye kalkarsalar cok masraf ederler haliyle firmalar bu masrafin altina girmektense baska firmalardan tedarik yoluna giderler. Dusuk hacimli motorlarda cok fazla gelisim beklemeye gerek yok; cunku firmalar mevcut sorunsuz motorlar uzerine kasa ve sasi insa ederek yeni otomobillerle yola devam ederler. 1.5 TSI bildigim kadariyla sifirdan insa edilen bir motor degil, mevcut TSI motorlar uzerinde gelistirme icermekte.

    Son olarak gelecekte bol bol elektrikli ve hybrid modeller gorecegiz, icten yanmali motorlar yavas yavas miadini dolduruyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence bunun en büyük nedeni hızla gelişen ve değişen teknoloji misal Almanya Stuttgart' da dizel otomobiller yasaklandı bu yasak ilerleyen zamanla birlikte bizim ülkemize bile gelicek marka motor geliştireceği arge harcamaları ve zaman kayıpları yerine direk olarak hazır olanını alıyor . Tabi markaların aldıkları motorlar çoğunlukla giriş sınıfı modellerde yer alıyor gidipte Mercedes Reno motorunu amiral gemisi modellerinde kullanmıyor . Zaman artık elektirkli araçların zamanı üreticiler zamanlarını ve arge harcamalarını bu alanda yapıyolar
  • Bir çok değişken var,

    Yeni bir sistem kurulmayacaksa piyasa içinde sansasyon yaratmayacaksa genelde yüksek arge maliyetleri yüzünden üreticiler bu riske girmek istemiyor. Motorda kronik sorun olursa motoru üreten firmaya topu atmak gibi bir kozları da olmuş oluyor.
    Mesela Subaru'nun boxer sistemi ( Audi VAG grubuna dahil edilmeden önce benzinli araçlarında da boxer motor tipini kullanmaktaydı. ) veya Mazda'nın wankel motoru. RX8'lere bakıyorsun 100.000KM'yi gören sandık motor yiyor. Bunun gibi bir çok örnekle dolu bu piyasa. Benim ön görüme göre 1.4-1.6-2.0/ 4 silindir turbo beslemeli araçlar 10-15 yıl zor dayanacak motorları. Bu kadar düşük hacimdeki ve az sayıdaki silindir sayısına yüksek sıkıştırma oranları motorların ömrünü çok fazla kısalttığını düşünüyorum.

    Kendini X araba firması olarak düşün. 0'dan motor yarattın. Argenin sınırı yoktur kendi imkanın yettiği kadar yaptın. İlk 5 yıl sorunsuz fakat ondan sonraki 5 yıllık dilimde motor kronik sorun manyağı oldu. Böyle bir şeyin altına imza atmak ister miydin ?




  • Araba uretmek de motor uretmek de zahmentli is. Bakin zor demiyorum. Sonucta 100 yildir bilinen bir sey ve uretimde bir suru kolayliklar saglanmis durumda. ZAhmetli olmasinin sebebi ise cok fazla hareketli parca olmasi, bu parcalarin birbirine uyumu, test asamalarinin uzun surmesi vs. gibi konular. Ayrica standarlar da baska bir zorlugu ucak, araba vs gibi sektorlerde kurallar cok fazla ve satabilmek icin bu standartlara uymak zorundasiniz. Yapilamayacak seyler degil ama uzun zaman suren ve yuksek para gerektiren isler. Bu gelistirme maliyeti de tabiiki kac arac urettiginize gore aracin maliyetine yansiyor. Yani Bir motoru 100 bin aracta kullanirsaniz bu gelistirme maliyetinie 100 bin araca pay etmek zorundasiniz. 10 milyon aracta kullanirsaniz 10 milyon araca. Bu yuzden ortakliklar veya motor satin almak mantikli oluyor ozellikle az sayidaki uretimler icin.

    Ha mesela Iphone oyle mi adam yapiyor belki bir kac gun test edip piyasaya suruyor. Kimse demiyor bu Iphone cok elektrik harciyor diye. Ya da yeni bir islemci vs. ayni sekilde. Ama araba da gunler aylar suren test periodlari var bazi seyleri saglayabilmek icin. Sogukta test var sicakta test var. Ya kis gelsin diye bekleyeceksin ya yaz gelsin diye ya da arabalari guney yarim kureye gondereceksin vs.

    VW yilda 10 milyon arac uretiyor, Bmw 2 milyon arac. Bu sekilde bakarsan VW nin Bmwnden yakaslik 5 kat fazla motorunun olmasini beklemek hata olmaz.




  • Merc.su anki 1.6 156hp lik turbo motordan once bu is icin gelistirdigi motoru 2 yil igrastiktan sonra , emisyon tukétim ve performans verilerinde istedikleri rakamlara ulasamadiklari icin cope atmisti.

    Yani bu is oyle kolay degil, hyundai az az bu isin ogrenmeye basladi ki artik tek bir parametrenin veya devrimci bir k omponentle iyi bir unite yapilamiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Araba uretmek de motor uretmek de zahmentli is. Bakin zor demiyorum. Sonucta 100 yildir bilinen bir sey ve uretimde bir suru kolayliklar saglanmis durumda. ZAhmetli olmasinin sebebi ise cok fazla hareketli parca olmasi, bu parcalarin birbirine uyumu, test asamalarinin uzun surmesi vs. gibi konular. Ayrica standarlar da baska bir zorlugu ucak, araba vs gibi sektorlerde kurallar cok fazla ve satabilmek icin bu standartlara uymak zorundasiniz. Yapilamayacak seyler degil ama uzun zaman suren ve yuksek para gerektiren isler. Bu gelistirme maliyeti de tabiiki kac arac urettiginize gore aracin maliyetine yansiyor. Yani Bir motoru 100 bin aracta kullanirsaniz bu gelistirme maliyetinie 100 bin araca pay etmek zorundasiniz. 10 milyon aracta kullanirsaniz 10 milyon araca. Bu yuzden ortakliklar veya motor satin almak mantikli oluyor ozellikle az sayidaki uretimler icin.

    Ha mesela Iphone oyle mi adam yapiyor belki bir kac gun test edip piyasaya suruyor. Kimse demiyor bu Iphone cok elektrik harciyor diye. Ya da yeni bir islemci vs. ayni sekilde. Ama araba da gunler aylar suren test periodlari var bazi seyleri saglayabilmek icin. Sogukta test var sicakta test var. Ya kis gelsin diye bekleyeceksin ya yaz gelsin diye ya da arabalari guney yarim kureye gondereceksin vs.

    VW yilda 10 milyon arac uretiyor, Bmw 2 milyon arac. Bu sekilde bakarsan VW nin Bmwnden yakaslik 5 kat fazla motorunun olmasini beklemek hata olmaz.

    Anlat hocam anlat su avama




  • Çünkü Ar-Ge aşırı pahalı. Mesela her zaman görürüz forumda A4-A6-A8'in birbirine aşırı benzediğini söyleyen kişileri. Ya da A3 Golf ile aynı platformu kullandığı için vazgeçenleri. Baştan başa bir arge araştırması için bölüm kurmak yeni testler, yeni çizimler yapmak bu işe bütçe ayırmak çok zor ve pahalı. Bunun yerine testleri yapılmış, başarısı kanıtlanmış motorları satın almak çok daha mantıklı.
  • En çok kar getiren işi yapar firmalar. Demek ki motor üretmek o kadar kar sağlamıyor. Teknolojik olaylar da geri kalan markalar donanım üretimi yapar, elektroniği yazılımı ise gelişmiş marka yapar. Çünkü yazılımda madde kullanmıyorsun bilgisayar üstünde yazıp parçaya yüklüyorsun ve sattığın şey yazılım oluyor paranı oradan kazanıyorsun. Kargo kullanma derdin yok aktarım derdin yok. Tesla'nın mühendis kadrosunun yarısı yazılımcı çünkü adamların sattığı şey elektrikli araba değil onu herkes yapıyor adamlar teknolojisini satıyor autopilot özelliğini satıyor. Dikkat edin Avrupa'da en çok satan beyaz eşya markası Beko Vestel gibi markalar. Sen o beyaz eşyayı üreteceksin kocaman birşey nakledeceksin para kazanacaksın. Onun taşıması nedeniyle zaten kar marjın direk düşüyor. Oysa adamlar Sana bir ameliyat ipliği satıyor senin 1 buzdolabı hacmine milyonlarca liralık mal sığdırıyor. Ya da bir program yapıyor hiç bir yayım ücreti yok dükkan ücratı yok kargo yok vergisi az ama sen bir tıkla yüzlerce lira bayılmak zorunda kalıyorsun.




  • kimse ülkemizin vergi sistemi için kalkıp motor üretmez. bulundukları kıtanın ve büyük pazarların önceliği neyse onu yaparlar. senede satacağı 10 bin veya 50 bin araç için milyon dolarlık argeler yapmaz. vw avrupadada aynı motorları sattığı için ülkemizde bundan en iyi şekilde faydalanıyor. unutmayın adı halk arabası kalkıp 2.0 üstü motorların hepsini üretecek değil ya!


    birde pejo-citröen motor vermiyormuş cümlesi bitirdi beni beyin terk :D

    bmw onlardan arge desteğini çekti sadece onların fabrikalarını kullanarak düşük hacimde ortak arge maliyetleri ile motor üretiyorlardı. hibrit işine yüklenince vede bunu toyota ile yapmaya karar verince ortaklıktan çekildi. yoksa pejo-citr. bmw ye motor satmak için takla atar.

    ama siz bu kadar ilerisini göremediğiniz için vede sanayi muhabbetlerinden ibaret bilgilerle bu kadar oluyor malesef :s


    edit: her önüne gelen laf olsun diye konu açmadan önce az araştırma yapsın. bu yazdıklarınızın tamamına cevap olacak şekilde tüm şirketlerin resmi açıklamaları var. az googleyi faydası dahilinde kullanalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSY -- 5 Ağustos 2017; 21:57:54 >




  • Arabaların fanatiği bizleriz.

    Üretici için yaptığı iş. Fabrikaya bir yerden, Çelik, Plastik ve Cam koyuyor, öbür taraftan ürün çıkıyor, bunun sonunda %10 kar ediyor.

    Eğer %11 kar etmesi için 1.5 dci gerekiyorsa, selamın aleyküm hacı reno bize 1.5 dci lazım kaçtan verecen diyor.

    Bizim romatize ettiğimiz otomobil firmaları 2000 seneside öldüler.

    Bitti o devir.

    Şimdi bir birinin aynısı yazılımlar ve parametrelerle bir birinin aynı kıstaslara sahip bir birinin aynısı olmamak için sağı solu mıncıklanan 4 tekerlekli oturgaçlı götürgeçler çağındayız.

    Araba w124 kasa mercedes üretilirkendi. Renault ile Mercedes arasındaki fark belli iken.

    Motor üretmek zor. çünkü İçten yanmalı motor teknolojisinin sınırlarına geldik.

    Şu anda gelişmiş dünyada kalp krizinin birinin suçlusu dizel motor emisyonları, her yıl bir sürü insan bu yüzden erken ölüyor.

    Biz hala soğan cücüğü mevzuları aşamadığımız için bunların farkında değiliz. Bu yüzden devletler otomobil firmaları üzerinde deli gibi baskı uyguluyor, emisyon için.

    0 dan motor geliştirip, kar etmek her sene daha zorlaşıyor, masrafları çıkarman için çok üretmen veya çok karlı satman lazım. Mercedes son zamanlar ikisinide beceremediği için gidip Reno motoru koyuyor arabasına.

    Yani arada fark kalmadı.




  • dünya genelindeki satışlarda markaların bir sıkıntısı yok
    ama ülkemiz için konuşursak vergi sisteminden dolayı firmanın düşük hacimde motorla ürünü satması lazım.
    oda birim maliyeti pahalı bir üretim sistemi demek..
    dolayısıyla başka firmalardan tedarik yoluna gidiliyor.
    motor üretmek belki basit gibi gözükebilir ama ar ge ve tüm bileşenleri ile üretilen motorun piyasadaki ömrü ve kalitesi çok önemli.
    wankel hatırladığım hüsranla biten modellerden.
    tsi ların ilk çıktığındaki habire enjektör eriten modelleri 160 seviyelerinde idi sanırım durdurdular.

    folksfagen sanki bu işte çok iyiymiş gibi bir algı oluşturmuşsunuz onlarda deneme ve yanılma usulü gidiyorlar..
    sadece Caddy modeli için bir bakalım..1.9 ila başlayıp 1.6 ile devam şimdilerde 2.0 ve yakında 1.5 olması bekleniyor..
    stabil bir başarı performanları olmadığı ortada bunlara yaptıkları emisyon hileleri de eklenince arayışlar arayışlar..

    reno derseniz evet doğru adamların 1.5 dci denen üniteleri gerçekten kabul görmüş bir durumda..
    keza peugeotun da 1.6 hdi bu bağlamda iyilerden.

    son olarak mercedesin 1.5 dci kullanması ve kalitesinin düştüğü gibi yorumlarda olmuş,arkadaşlar siz kompakt modeller olan a,b,cla alırsanız sizi bekleyen malesef bu vergi şartlarında sert plastik basit materyaller ve reno motoru olacaktır.

    bir e serisini biraz doldurun bakalım nasıl bir kalite sizi bekliyor görün.

    sonuç itibariyle yine olay bu ülkedeki vergi sisteminin firmaları böyle ucuz iyimserlik yaratıp

    tüketici gözünde de firmalara bakış açısının değişmesine sebebiyet vermekte.

    o hailyle bile 1 tane kendinize diğerini saraya almak mecburiyetindesiniz.

    toplum olarak bu bezirgan saltanatına tepki vermediğimiz sürece hepimiz suçluyuz.




  • Motor üretmek evet zor bir iş fakat asıl zorluk teknik olarak zorluk değil. Asıl zorluk maliyet motorun maliyetinin rekabetçi olabilmesi için üretim adetlerinin çok yüksek olması gerekiyor.

    bazı yorumcular TR için motor geliştirmeden falan bahsetmişler TR pazarı bir motor geliştirmesi için çok çok küçük artık dünyada bir kıta (Avrupa, Amerika, Çin) için bile motor geliştirilmiyor. Geliştirilen motor 2-3 kıtada kullanılması gerekiyor ki ekonomik olsun.
  • hocam bu iş iki heceden oluşuyor AR GE
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.