Şimdi Ara

Start Stop Akü sorunum => Aküden anlayanlar bakabilir mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
2.757
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım 2020 model eski kasa 308 1.2 puretech, start/stop var.


    Geçenlerde akü bitti ve akücüden üzerindeki ile tamamen aynı değerlere sahip start/stop özellikli Varta Akü taktırdım.


    Taktırdığımdan beri start/stop çalışmıyor. Bugün serviste bakıldı ve akünün şarjının %34 olduğu görüldü. Start/stop'un çalışması için akü en az %76 olması gerekiyormuş.


    Benim yeni aldığım akünün şarj seviyesi %34 %40 gibi değerlerin üstüne çıkmıyor gibi.


    Bunun sebebi nedir ? Akü mü problemli ?


    Aküyü akücüde şarj cihazında şarj ettirmem fayda sağlar mı ?


    Akü bozuk diye garantiyi devreye sokayım desem adamlar "araba marş basıyor, sorun yok" diyecekler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 12 Ekim 2023; 16:50:1 >



  • 2020 model aracın aküsü nasıl bitti ki hocam kaçak vb olmasın




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnderGelişenOsasunaAtağı -- 12 Ekim 2023; 16:49:51 >
  • Hocam start/stop aküler çok fazla marş basıp durdukları için daha erken bitiyor olabilirler. Bana da çok erken geldi akünün bitişi.


    Nasıl bir kaçak olabilir ki ?

  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt

    start stop aküler aksine çok marş bastığı için daha dayanıklı üretilir. 2020 model benim de aracım. biraz yatıyor 11 bin kilometrede ama hala start stop devreye giriyor maşallah diyelim ama akü iyi durumda. o yüzden şaşırdım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnderGelişenOsasunaAtağı -- 12 Ekim 2023; 16:56:49 >
  • 2020 model aracın akünün bitmesi çok tuhaf. Benim araç 2016 modem hala fabrika çıkışlı akü mevcut ve hala sağlam.

  • Ken Block43 kullanıcısına yanıt

    Benim de öyle ( start stop sistemini kullanmamaya çalıştığım için olabilir)

  • Benim de benzer sorunum olmuştu, sorduğum servis Şefi 100 km yola çık anca Akü dolar demişti. Ama bir türlü araç start stop için gerekli enerjiyi toparlayamıyordu. Üstündeki Akü fabrika çıkışlıydı.

    Siz olabilirse uzun yola çıkıp bir de öyle deneyin. Eğer hala sorun varsa alternatör e baktırın ya da sistemde kısa devre olabilir mi diye baktırın derim. En son garantiye sokarsınız

  • Akü takıldıktan sonra 80km git/gel toplamda 160 km'lik uzun yol yaptım.


    Aküyü akücüde veya sanayide şarj cihazı ile şarj ettirmeyi düşünüyorum.


    Şarj ettirebilirsem en az %90 şarj ettirecem.

  • Akü cihaz vasıtasıyla tamamen doldurulup şarj kapasitesi kontrol edilir. %100 alıyorsa problem yoktur. Kullanım kaynaklı (kısa mesafe vs) tükettiği gücü alternatör yerine koyamıyor olabilir.

    Akü ömrü değişkendir kurularda bir şey diyemem onlarla çok işim olmadı, sulu akülerde akünün deşarj halinde beklemesi sülfatlaşmaya neden olur. Plakalar şarj tutmaz. O durumda sabit akımda uzun süre (20 saat civarı) redresör şarj yaptırmak gereklidir. Farkedilmezse bu durum kapasite kaybı ve normal şarj döngüsünün bile artık aşırı şarj olacak duruma gelmesi ve akünün yanması ile son olur.
  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt
    2012 model aveo 1.3 dizel kullanıyorum star-stoplu 1 ay önce değiştirdim. Üzerindeki akü 6 yıllık marş basıyor star-stop çalışıyordu. Yapılan ölçümlerde bu kışı ya çıkartır ya çıkartmaz şeklindeydi.
    Aküler bazen erken mefta olabiliyor. 2011 sıfır aldığım araçta 3 yılda mefta olmuştu. Sorun aküdedir
  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt

    Benim de aracım start-stoplu 6 yıl oldu, halen aküde bir problem yok ve start stop halen aktif olarak çalışıyor. 2020 model arabanın aküsünün start stop bile olsa bu kadar erken bitmesi normal gelmedi, ya mevsim şartları çok ağır ya da sürekli kısa mesafe kullanılıyor araç. Kaçak testi için aküye bir ampermetre bağlayıp araç uyku moduna girdiğinde çektiği akıma bakmak lazım ki eğer araçta sonradan müdahale yoksa ben bir kaçak çıkacağını düşünmüyorum. Aracın ECU'sunda akünün sağlığına ait bilgiler tutulur, belki eski akünün bilgilerini sıfırlamak gerekiyordur bilmiyorum. Bir OBD cihazı alıp battery SOH, SOC değerlerine bakabilirsiniz, eğer bu değerler düşükse start stop devreye girmeyebilir. Akücülerde akü test cihazları var onlarla da kontrol edebilirsin.

  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt

    Aslında o kadar uzun sürede aracın aküyü şarj etmiş olması lazım.

  • Agm olması gerekiyor diye biliyorum start-stoplarda şu an bi 5 bin civarı eder herhalde. Bosch bence iyidir böyle şeylerde Alman’ı şahsen tek geçerim.
  • Kendi aracımda, araç kapalı halde akü değişiminde ya beyinden kodlama ya da ana şartelden kapatıp aracı resetlemek gerekiyor. Akücü araç çalışır halde değiştiridiği için herhangi bir şeye gerek kalmadan direk start stop çalıştı. Servise sorun bence herhangi bir kodlama gerekiyor mu?
  • Aküyü tam şarj ettirmeden bilemezsin bozuk olup olmadığı. Şarj sonrası hala start-stop çalışmıyor ise akü bitiktir. Aküyü ya yetkili servisten ya da çok güvenilir yerlerden alın. 3 sene de değil 2 sene de bile günümüzdeki aküler bitebiliyor. Araçlarda elektronik çok fazla artık aküleri fazla zorluyor.

  • Aküyü aldığım yere gittim. Adam iyi niyetli birisiydi. Üzerindeki aküyü çıkarttık ve aradaki fiyat farkını vererek Varta AGM akü taktırdım.


    Önümüzdeki günlerde bakacağım start/stop'un çalışıp çalışmadığına. Bu aküyle de çalışmazsa servisin yolunu tutacağım. Garanti uzatma yaptırmış benden önceki sahibi, garantisi devam ediyor o uzatma sayesinde.

  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt

    Sayın Hocam meraktan soruyorum, start&stop u neden kullanıyorsunuz? Hiç bir faydası olmayan tamamen gereksiz bir icat. Aracı bindiğim an ilk yaptığım iş kapatmaktır.

  • Akü üreticileri web sayfalarında; düz araçlara da start - stop akü takılabileceğini yazmışlar. Start - stop akülerin, daha dayanımlı ve daha uzun ömürlü olduğunu belirtmişler.


    Forum benzeri birkaç web sayfasında ise, araçların uzun süre marşına basılmadığı durumda; araçlardaki elektronik sistemlerin enerji harcamasının aküleri zayıflattığını yazmışlar.


    Gerekçe olarak ta; araç çalışırken,


    Normal akü ; 14,7 volt,


    Start - stop akü ; 15,6 volt


    kapasite saklar demişler...


    Hülasası; otomobil forumlarında, uzun süre çalıştırılmayan araçlara start - stop akülerin daha uygun olduğunu yönünde görüşler var.


    Start - stop aküler ile normal aküler arasında 1500 - 2000 TL fiyat farkı var. Bu farka değer mi? Bilemedim.

  • serkanguzel_ kullanıcısına yanıt

    Degmez.


    1) arac kapilari kilitlendigi an bir cok donanimi kapatir, 15-20dk sonra neredeyse herseyi kapatir. yani yatsa bile 20dk sonra enerji tuketimi yok denilecek kadar azalir.

    2) degerleri bu kadar farkli degildir ancak farkli olsa bile voltaj degerinin kapasite ile alakasi yok. aksine eger boyle bir fark varsa sarj prosedurleri tutmaz.

  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    1 nci maddede belirttiğiniz durum benim de aklıma geldi. Ancak, araç park halinde iken, araçtaki elektronik sistemlerin start - stop akü tarafından beslenmeye devam ettiği söylendi.


    Yani start - stop akü, bu durumu nasıl anlıyor ve araçtaki elektronik sistemleri beslemeye devam ediyor, fikrim yok. Ancak akü üreticileri, start - stop akülerin düz araçlarda da kullanılabildiğini web sayfalarında yazmışlar.


    Start - stop akü, düz araçlara takılması durumunda, işin şarj tarafında neler yaşanacağı konusunda fikrim yok. Ancak üreticiler düz araçlarda da kullanılabileceğini belirttiğine göre, şarj tarafında sıkıntı olmayacağı kanaatine sahip oldum.


    Esasında bir önceki mesajımda anlamaya çalıştığım konu; aradaki fiyat farkı, ömür açısından cebimize katkısı olur mu ? sorusuna yanıt aramak içindi.


    1500 - 2000 TL fark olunca, neredeyse iki akü bedeli kadar para start - stop aküye ödenmiş oluyor. Ömür olarak ikiye katlamayacağına göre, bence de değmeyecektir, diye değerlendirmekteyim.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.