Şimdi Ara

motor yağ yakıyor, segman seçimi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
3.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar aracımın motoru çok yağ eksilttiği için motorunu indirdim şüphelendiğim birkaç yer var biri segmanlar diğeri supap gaydları her ikisinide değiştireceğim lakin sormak istediğim segman seçimi
    1. gömlekler düzgün aşınmadığından honlatmadan taksam sakıncası büyükmü olur?
    2. honlama sonrası yeni ölçüde segman bulabilirmiyim?
    3. honlama yaptırmadan eskiyen segmanların orjinal (aşınmadan önceki ölçüde olanı) ölçüsünde olanı ilemi değiştirmeli?
    4. sedece segman atma işlemi yapacaksam yeni segman ölçüsünü nasıl seçmeli?
    ilgilenen ve cevaplayan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
    (sakın hiç ugraşma götür rektefiyeci yapsın, hiç ugraşma ustaya ver yapsın gibi lakırtılar gelmesin)



  • quote:

    Orjinalden alıntı: axoy123

    merhaba arkadaşlar aracımın motoru çok yağ eksilttiği için motorunu indirdim şüphelendiğim birkaç yer var biri segmanlar diğeri supap gaydları her ikisinide değiştireceğim lakin sormak istediğim segman seçimi
    1. gömlekler düzgün aşınmadığından honlatmadan taksam sakıncası büyükmü olur?
    2. honlama sonrası yeni ölçüde segman bulabilirmiyim?
    3. honlama yaptırmadan eskiyen segmanların orjinal (aşınmadan önceki ölçüde olanı) ölçüsünde olanı ilemi değiştirmeli?
    4. sedece segman atma işlemi yapacaksam yeni segman ölçüsünü nasıl seçmeli?
    ilgilenen ve cevaplayan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
    (sakın hiç ugraşma götür rektefiyeci yapsın, hiç ugraşma ustaya ver yapsın gibi lakırtılar gelmesin)



    arkadaşım soruLarın güzeL yardımcı oLayımda ben arabanın ne marka ne modeL oLduğu iLe iLgili bir şey görmedim..bunuda yazarsan sana yardımcı oLurum...

    iyi akşamLar.....




  • merhaba,

    bize araçla ilgili bilgiler verseydin daha iyi cevaplar verebilrdik ama gene du şu kadarını söyleyebilirim.eğer silindirlerde aşınma fazla değilse orjinal ölçüde segman atman yeterlidir.ama biliyorsun ilk önce silindir ölçümleri yapılmalı ve ne kadar aşınma var ona bakılmalı çünkü her araç için farklı aşınma limitleri vardır.eğer aşınma bu limitleri aşmadıysa o zaman orjinal ölçüde segman atmak yeterlidir. ama limit geçildiyse o zaman dediğin gibi honlama yapmak gerekir ve bir büyük boy piston atılması gerekir.

    aynı şekilde subap gaydları(kılavuzları) ve subapların ve eğer varsa hidrolik iticilerin de kontrolü gerekir.


    kolay gelsin..
  • araban ne marka 8v mi 16 v mi dizel mi benzinlimi lpg limi motor kaç cc boxer motormu vankel motormu v motormu ?????????????????????????????????????????? madem cevap almak istiyorsun bunlarıda belirt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 24 Şubat 2009; 3:13:16 >
  • arkadaşlar motor wolkswagen bq diye tabir adilen passatların bir kısmında kullanılan motor lakin motor iş makinasında takılı lpg ile çalışıyor 25.000 saat çalışma saatinde, 2 Litre motor sıra tipi üssten ensantrikli tapetli iticilili
    dün motoru dagıttım birinci silindir içi ve piston tepesi pırıl pırıl 2,.3.4 piston tepesi ve yanma odası çook fazla kurum bağlamış supapların kaval diye tabir edilen bronz kılavuzları ve supap saplarında elle belli olan aşınma var (ölçeceğim) kılavuzların başındaki keçeler resmen yanmış. ayrıca silindir içi ayna gibi parlıyor hiç honlama izi kalmamış tepesinde set var köşe radüsleri gitmiş. pistonları henüz sökmedim, gömlekleri ölçmedim.
    benim merak ettiğim dediğiniz gibi orjinal ölçüde yeni segman atayım ama silindir içini honlattığımda ölçü değişirmi yeni ölçüde segman almam gerekmezmi kurtarırmı (piston masrafı olmasın)




  • merhaba,


    silindir içi honlama yapılırsa bir üst boy piston ve segman gerekecektir.çünkü honlama denen işlem aşınan yüzeyin kazınıp alttan pürüzsüz bir yüzey elde etme işlemidir ve de doğal olarak kazıma işlemi sonucu çap eskiden daha geniş olacaktır. bu yüzden de bir üst boy piston ve segman gerekecektir.
  • segmanın kurtarması lazım ancak bunu deneyerek görebilirsin büyük büyük masraf etmeden aynı ebatta yeni segmanla dene , baktınki yağ yakma olayı devam ediyor ise o zaman silindir gömlek honlatma vede supap ları değiştirme yoluna git bence
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • supapları değiştirmeye karar verdim supap saplarında 150 mikrondan fazla aşıntı var hele kavallarda daha fazla (bronz old.)
    şu anki kararım silindir içini honlayıp yeni aynı ölçü segman ile toplamak eğer yağ yakmaya devam ederse piston işine girmek.
    sonuçlardan haberdar ederim.
  • iyi fikir önce az masraflı işlerle kurtarmaya çalış sonra dediğin gibi silindir piston vs komple motor işine girersin , ancak motor uzun süre kullanacağın bir iş makinesine ait ise bence masraftan kaçma komple motoru sıfırla
  • Honlama yaptırdıktan sonra aynı segmanı takmanız hic dogru olmaz. Daha cok yag yakacaktır. Ayrıca Aynı ebatta yeni sagman muhtemelen olmayınca daha sonra motoru yeniden honlatman yeni segmanlar yeni subablar gerekebilir. Yani daha cok masrafa girmeniz muhtemel. Tabi sen bilirsin.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.