Şimdi Ara

motor yağı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
3.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kartalaraz

    ben r19 1.6 90b. 2001 model full enjeksiyonlu..
    CASTROL 10/40 KULLANIYORUM.KATKI MAD. KULLANMIYORUM.
    PERFORMANSINDAN MEMNUNUM ......



    En ideal yağlardan birisidir.Fiyat kalite oranı iyidir.Eğer uzun süredir kullanıyorsanız asla değiştirmeyin bir yaüı bellediniz mi benim görüşüme göre en az 10-15 sefer aynı yağı koymöak lazım.Sık değişiklikler ileride problemn yaratıyor.

    yanlış anlaşılmasın 20w /50 yağ da iyi bir yağdır.Ama madeni yağ bazı motorlarda problem olabiliyor.kataloguna bakın.
  • fiyat açısından gerçekte km başına maliyet pek değişmez.

    Söyle ki ,

    20w/50 yağ kullnırsanız bu yağ 4000-5000 km geçirmemek kaydıyla işinizi görür.1000km başına maliyeti
    4,4 -5,5 arasında olur.

    10w-40 yağı da ortalama 8000-10000 km gider (benzinli araç için ) bunun da 1000km maliyeti 5-6,25 tl arasında olacaktır.Bu kadar yakın farkların olduğu yerde neden 20/w50 kullanacaksınız ki maliyet açısından yakın olunca geniş aralıklı yağ daha güvenli olur.gerçe delta fark açısından 2 yağ da aynı yani 40 -10=30
    50-20 =30 yapar. Ancak 10 numara yağ kışın avantaj sağlayacaktır.Ayrıca biraz daha ince olduğu için yakıttan da tasarruf yaparsınız.


    quote:

    Orjinalden alıntı: bacargan

    ustalar bu arada
    CASTROL GTX 20W/50 - 4 LT =22ytl civarında
    CASTROL MAGNATEC 10W-40 - 4 LT =50 ytl civarında
    bende serviste 56ytl ödedim bakarmısınız yaaa duruma
    magnatec koysam bile daha ucuz yaw! kesinlikle mekanik hariç izmir servise asla gitmem bundan sonra.




  • peki hocam bu yağdaki benzin için verdiğiniz km ömrü dizel açısından nasıl



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuci -- 30 Nisan 2008; 16:43:09 >
  • yuci ,
    yeni nesil dizellerde yarı sentetik yağlar 15.000 km kadar dayanabiliyor.bu yağın kalitesi ile alakalı bir konu değil tamamen teknik nedenler dolayısıyla.Dizelin devri düşük olduğu için yağ daha az hareket edip sıkıştırılıyor.Motoru bir çırpma makinesi gibi düşünürsek benzinlide aynı hızda 3000 devir çeviriken dizelde 2000 veya üstünü çeviriyor.bu yağın ömrünün uzun olmasındaki temel neden.Yoksa içeriği aşagı yukarı aynı .yani eeğr birisi şıksa düşük devirli bir 4 silindirli araç yapsa onda da benzer şeyler olur.Ama ülkemizde yaygın olmayan 8 silindirli motorlarda devir düşük olduğu için yağın ömrü de uzundur.Bu konuda fark olacağı açıktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    peki hocam bu yağdaki benzin için verdiğiniz km ömrü dizel açısından nasıl




  • sağolun hocam yani bizim araçlardaki 10/30 luk yağ bir sorun olmazsa 8000-10000 götürür o zaman,
    geçenlerde baktım 3000 kmde yağ kapkara olmuştu akıcılığında pek sorun yoktu ama, aklıma takıldıda ondan sordum zaten servis 1500 -2000 kmden sonra kararır merak edilecek bişey değil dizellerde böyle olur demişti
  • Teşekkür ettim o zaman bundan sonra kendim CASTROL MAGNATEC 10W-40 alıp koyacağım en iisi bu sanırım.açıklamalarınızla aydınlattığınız için çok teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bacargan -- 30 Nisan 2008; 18:04:23 >
  • YAĞIN SİYAH OLMASI GÖREVİNİ DOĞRU YAPTIĞININ EN BÜYÜK DELİLİDİR.
    unutmayalım ki yağ tek görevi yağlamak değildir.Temizleme ve yağ çamurunu sökme gçbç yan görevleri için içinde katkı vardır.Demek ki yağınız kalite imiş veya doğru imiş ki siyah olmuş.Temizlemeyi yapmış , görevini tamamlamış.Artık yenilenmesi gerekiyormuş.

    Daha da basite indirirsek , evde ! veya arabanız diyelim temizlik yaparken temiz bez alırsınız üzerine kir veya yağ sökücü kimyasal koyarsanız .Sonra güzelce temizlenince bez kapkara olur .Ne yaparsınız kovenaın içinde bezi yıkar ve tekrar temiz hale getirirsiniz.Peki suyun rengi nasıl olur .SİYAH. işte yağ ile su aynı şekilde çalışmaktadır.Suyunuz kapkara olmuşsa temizlik yaptığınız yüzey temizlenmiştir.suyu döker yeni temiz su koyarsınız kimyasalı tamamlarsınız.Yaü olayı aynen benzer şekilde değiştirilince tekrar temizlemeye devam eder.Sırf bu yüzden diyoruz ki, yağınızı ne kadar sık değiştirirseniz motor içi temizliginiz o kadar iyi olur.tabii ki bu işler insanların biraz titizliğiyle alakalıdır. Arabanı her 2 gün de temizleten birisinin yağını da süresi dolmadan hatta yarı süresinde değiştirmesinin hiçbir zararı olmaz , ama yararı olabilir.Burasını vurguluyorum.
    OLABİLİR demek olur demek değildir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    sağolun hocam yani bizim araçlardaki 10/30 luk yağ bir sorun olmazsa 8000-10000 götürür o zaman,
    geçenlerde baktım 3000 kmde yağ kapkara olmuştu akıcılığında pek sorun yoktu ama, aklıma takıldıda ondan sordum zaten servis 1500 -2000 kmden sonra kararır merak edilecek bişey değil dizellerde böyle olur demişti




  • hocam olayı benim anlayabileceğim seviyede anlatmanız gerçekten çok iyi oluyor, teşekkürler
  • yuci merak etme bende her seviyede bilgi var.Ama yazılarımızı herkez okuyor basite indirerek en kolay anlatılabileceğini düşünüyorum.Yoksa teknik temizleme kimyasalları isimlerini yazsak , kimsenin aklında kalmaz.bez örneğini hiçbir zaman unutmazsın çünkü hayalede canlardığınız öğelerin aklılda kalma süresive hatırlanması daha kısa olur. Ortalama 50 sene beyin resimsel hafıza şeklinde depolanan bilgiyi hatırlar diyorlar bakalım göreceğiz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    hocam olayı benim anlayabileceğim seviyede anlatmanız gerçekten çok iyi oluyor, teşekkürler

  • teşekkürler üstad
  • 1994 model broadway LPG li ,
    2000km de 20/50 lik yağdan 1,5 litre azaltıyor. egsozdan anlaşılan yağ yakıyor.
    Engine Restorer , Duble Up, türü katkı maddeleri sizce iş görürmü. Bu tür ürünler motora çok zarar verirmi?
    Kullanan varsa özellikle tavsiye edermi?

    Birde kalın dizel araç yağı kullanılması tavsiye edildi, bunun hakkında da yorumunuzu rica ediyorum.

    Teşekkürler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    YAĞIN SİYAH OLMASI GÖREVİNİ DOĞRU YAPTIĞININ EN BÜYÜK DELİLİDİR.
    unutmayalım ki yağ tek görevi yağlamak değildir.Temizleme ve yağ çamurunu sökme gçbç yan görevleri için içinde katkı vardır.Demek ki yağınız kalite imiş veya doğru imiş ki siyah olmuş.Temizlemeyi yapmış , görevini tamamlamış.Artık yenilenmesi gerekiyormuş.

    Daha da basite indirirsek , evde ! veya arabanız diyelim temizlik yaparken temiz bez alırsınız üzerine kir veya yağ sökücü kimyasal koyarsanız .Sonra güzelce temizlenince bez kapkara olur .Ne yaparsınız kovenaın içinde bezi yıkar ve tekrar temiz hale getirirsiniz.Peki suyun rengi nasıl olur .SİYAH. işte yağ ile su aynı şekilde çalışmaktadır.Suyunuz kapkara olmuşsa temizlik yaptığınız yüzey temizlenmiştir.suyu döker yeni temiz su koyarsınız kimyasalı tamamlarsınız.Yaü olayı aynen benzer şekilde değiştirilince tekrar temizlemeye devam eder.Sırf bu yüzden diyoruz ki, yağınızı ne kadar sık değiştirirseniz motor içi temizliginiz o kadar iyi olur.tabii ki bu işler insanların biraz titizliğiyle alakalıdır. Arabanı her 2 gün de temizleten birisinin yağını da süresi dolmadan hatta yarı süresinde değiştirmesinin hiçbir zararı olmaz , ama yararı olabilir.Burasını vurguluyorum.
    OLABİLİR demek olur demek değildir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    sağolun hocam yani bizim araçlardaki 10/30 luk yağ bir sorun olmazsa 8000-10000 götürür o zaman,
    geçenlerde baktım 3000 kmde yağ kapkara olmuştu akıcılığında pek sorun yoktu ama, aklıma takıldıda ondan sordum zaten servis 1500 -2000 kmden sonra kararır merak edilecek bişey değil dizellerde böyle olur demişti




    Vezir Ustam hazır konu açılmışken bende birşeyler sorayım.

    Benim araba bilginiz üstüne Ford 5W-30 ya kullanın diyorlar ama Magnatec iyi diye ben 10W40 magnatec koymaya başlamıştım. Fakat şimdi Magnatec'in 5W30 çıktı 2'dir 10W40 koyuyorum bu değişimde 5W30 koysam bir sorun olur mu acaba ? Ayrıca 5W30 15.000 km değilmi ?
    Şimdiden çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mississippi -- 12 Mayıs 2008; 21:22:55 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Numan06

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    YAĞIN SİYAH OLMASI GÖREVİNİ DOĞRU YAPTIĞININ EN BÜYÜK DELİLİDİR.
    unutmayalım ki yağ tek görevi yağlamak değildir.Temizleme ve yağ çamurunu sökme gçbç yan görevleri için içinde katkı vardır.Demek ki yağınız kalite imiş veya doğru imiş ki siyah olmuş.Temizlemeyi yapmış , görevini tamamlamış.Artık yenilenmesi gerekiyormuş.

    Daha da basite indirirsek , evde ! veya arabanız diyelim temizlik yaparken temiz bez alırsınız üzerine kir veya yağ sökücü kimyasal koyarsanız .Sonra güzelce temizlenince bez kapkara olur .Ne yaparsınız kovenaın içinde bezi yıkar ve tekrar temiz hale getirirsiniz.Peki suyun rengi nasıl olur .SİYAH. işte yağ ile su aynı şekilde çalışmaktadır.Suyunuz kapkara olmuşsa temizlik yaptığınız yüzey temizlenmiştir.suyu döker yeni temiz su koyarsınız kimyasalı tamamlarsınız.Yaü olayı aynen benzer şekilde değiştirilince tekrar temizlemeye devam eder.Sırf bu yüzden diyoruz ki, yağınızı ne kadar sık değiştirirseniz motor içi temizliginiz o kadar iyi olur.tabii ki bu işler insanların biraz titizliğiyle alakalıdır. Arabanı her 2 gün de temizleten birisinin yağını da süresi dolmadan hatta yarı süresinde değiştirmesinin hiçbir zararı olmaz , ama yararı olabilir.Burasını vurguluyorum.
    OLABİLİR demek olur demek değildir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    sağolun hocam yani bizim araçlardaki 10/30 luk yağ bir sorun olmazsa 8000-10000 götürür o zaman,
    geçenlerde baktım 3000 kmde yağ kapkara olmuştu akıcılığında pek sorun yoktu ama, aklıma takıldıda ondan sordum zaten servis 1500 -2000 kmden sonra kararır merak edilecek bişey değil dizellerde böyle olur demişti




    Vezir Ustam hazır konu açılmışken bende birşeyler sorayım.

    Benim araba bilginiz üstüne Ford 5W-30 ya kullanın diyorlar ama Magnatec iyi diye ben 10W40 magnatec koymaya başlamıştım. Fakat şimdi Magnatec'in 5W30 çıktı 2'dir 10W40 koyuyorum bu değişimde 5W30 koysam bir sorun olur mu acaba ? Ayrıca 5W30 15.000 km değilmi ?
    Şimdiden çok teşekkür ederim.

    Numan 06,
    bahsettiğiniz iki yağ arasında ciddi bir fark yoktur.Sadece kışın performansları arasında bir fark hissedilebilir.Bu nedenle ekonomik yönden ucuz olan kullanılması daha oğru olur.Ekonomi bir kenara dersek , 5W30 yağı turbolar için daha ince olduğu için daha uygun olur.Turbo yağı diye ayrı bir yağ olmadığı için motor yağı Turbonuzu da yağlamakytadır.Özellikle turbosu olan araçlar için düşük viskositeye sahip olan 0, 5 veya 10 ile başlayan yağlar uygundur. Bu nedenle 5w30 yağını aracınızda güvenle kullanabilirsiniz.15,000 km yağınız değiştirmeniz gerekn en son süredir.Bu konunun iyi anlaşılmasını istiyorum.yani kontrol edip önce değişmesine karar verirseniz , hemen değiştirin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: Numan06

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    YAĞIN SİYAH OLMASI GÖREVİNİ DOĞRU YAPTIĞININ EN BÜYÜK DELİLİDİR.
    unutmayalım ki yağ tek görevi yağlamak değildir.Temizleme ve yağ çamurunu sökme gçbç yan görevleri için içinde katkı vardır.Demek ki yağınız kalite imiş veya doğru imiş ki siyah olmuş.Temizlemeyi yapmış , görevini tamamlamış.Artık yenilenmesi gerekiyormuş.

    Daha da basite indirirsek , evde ! veya arabanız diyelim temizlik yaparken temiz bez alırsınız üzerine kir veya yağ sökücü kimyasal koyarsanız .Sonra güzelce temizlenince bez kapkara olur .Ne yaparsınız kovenaın içinde bezi yıkar ve tekrar temiz hale getirirsiniz.Peki suyun rengi nasıl olur .SİYAH. işte yağ ile su aynı şekilde çalışmaktadır.Suyunuz kapkara olmuşsa temizlik yaptığınız yüzey temizlenmiştir.suyu döker yeni temiz su koyarsınız kimyasalı tamamlarsınız.Yaü olayı aynen benzer şekilde değiştirilince tekrar temizlemeye devam eder.Sırf bu yüzden diyoruz ki, yağınızı ne kadar sık değiştirirseniz motor içi temizliginiz o kadar iyi olur.tabii ki bu işler insanların biraz titizliğiyle alakalıdır. Arabanı her 2 gün de temizleten birisinin yağını da süresi dolmadan hatta yarı süresinde değiştirmesinin hiçbir zararı olmaz , ama yararı olabilir.Burasını vurguluyorum.
    OLABİLİR demek olur demek değildir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    sağolun hocam yani bizim araçlardaki 10/30 luk yağ bir sorun olmazsa 8000-10000 götürür o zaman,
    geçenlerde baktım 3000 kmde yağ kapkara olmuştu akıcılığında pek sorun yoktu ama, aklıma takıldıda ondan sordum zaten servis 1500 -2000 kmden sonra kararır merak edilecek bişey değil dizellerde böyle olur demişti




    Vezir Ustam hazır konu açılmışken bende birşeyler sorayım.

    Benim araba bilginiz üstüne Ford 5W-30 ya kullanın diyorlar ama Magnatec iyi diye ben 10W40 magnatec koymaya başlamıştım. Fakat şimdi Magnatec'in 5W30 çıktı 2'dir 10W40 koyuyorum bu değişimde 5W30 koysam bir sorun olur mu acaba ? Ayrıca 5W30 15.000 km değilmi ?
    Şimdiden çok teşekkür ederim.

    Numan 06,
    bahsettiğiniz iki yağ arasında ciddi bir fark yoktur.Sadece kışın performansları arasında bir fark hissedilebilir.Bu nedenle ekonomik yönden ucuz olan kullanılması daha oğru olur.Ekonomi bir kenara dersek , 5W30 yağı turbolar için daha ince olduğu için daha uygun olur.Turbo yağı diye ayrı bir yağ olmadığı için motor yağı Turbonuzu da yağlamakytadır.Özellikle turbosu olan araçlar için düşük viskositeye sahip olan 0, 5 veya 10 ile başlayan yağlar uygundur. Bu nedenle 5w30 yağını aracınızda güvenle kullanabilirsiniz.15,000 km yağınız değiştirmeniz gerekn en son süredir.Bu konunun iyi anlaşılmasını istiyorum.yani kontrol edip önce değişmesine karar verirseniz , hemen değiştirin.



    Tamam Ustam o zaman ben yoğun kışa kadar 10W40 magnatec kullanıma devam edeyim. Arabanın turbosu olmadığı o yöndende sorunum yok. Ben 10W40 ile maks 8000 km yapıyorum elimden geldiğince 7500 de değiştirmeye çalışıyorum.

    İlginiz ve cevabınız için çok teşekkür ederim.




  • 10000 15000 km lik yağ demek tamamen usta veya bu terimi kullanan kişilerin cahilliğinin tezahürüdür .Her motorun yağa karşı davranışı farklıdır.Ayrıca piston gömlek arasındakı boşluklar iç sürtünmeler kullanım devirleri piston üstü harareti vites oranlarından doğan kullanım devirleri motorun çalışma sıcaklığı vb.daha birçok şey farklı olduğundan bu sadece insanları uyutmadır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    10000 15000 km lik yağ demek tamamen usta veya bu terimi kullanan kişilerin cahilliğinin tezahürüdür .Her motorun yağa karşı davranışı farklıdır.Ayrıca piston gömlek arasındakı boşluklar iç sürtünmeler kullanım devirleri piston üstü harareti vites oranlarından doğan kullanım devirleri motorun çalışma sıcaklığı vb.daha birçok şey farklı olduğundan bu sadece insanları uyutmadır.

    Herkesin bu noktaya değinmesi gerekir aslında..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    YAĞIN SİYAH OLMASI GÖREVİNİ DOĞRU YAPTIĞININ EN BÜYÜK DELİLİDİR.
    unutmayalım ki yağ tek görevi yağlamak değildir.Temizleme ve yağ çamurunu sökme gçbç yan görevleri için içinde katkı vardır.Demek ki yağınız kalite imiş veya doğru imiş ki siyah olmuş.Temizlemeyi yapmış , görevini tamamlamış.Artık yenilenmesi gerekiyormuş.

    Daha da basite indirirsek , evde ! veya arabanız diyelim temizlik yaparken temiz bez alırsınız üzerine kir veya yağ sökücü kimyasal koyarsanız .Sonra güzelce temizlenince bez kapkara olur .Ne yaparsınız kovenaın içinde bezi yıkar ve tekrar temiz hale getirirsiniz.Peki suyun rengi nasıl olur .SİYAH. işte yağ ile su aynı şekilde çalışmaktadır.Suyunuz kapkara olmuşsa temizlik yaptığınız yüzey temizlenmiştir.suyu döker yeni temiz su koyarsınız kimyasalı tamamlarsınız.Yaü olayı aynen benzer şekilde değiştirilince tekrar temizlemeye devam eder.Sırf bu yüzden diyoruz ki, yağınızı ne kadar sık değiştirirseniz motor içi temizliginiz o kadar iyi olur.tabii ki bu işler insanların biraz titizliğiyle alakalıdır. Arabanı her 2 gün de temizleten birisinin yağını da süresi dolmadan hatta yarı süresinde değiştirmesinin hiçbir zararı olmaz , ama yararı olabilir.Burasını vurguluyorum.
    OLABİLİR demek olur demek değildir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    sağolun hocam yani bizim araçlardaki 10/30 luk yağ bir sorun olmazsa 8000-10000 götürür o zaman,
    geçenlerde baktım 3000 kmde yağ kapkara olmuştu akıcılığında pek sorun yoktu ama, aklıma takıldıda ondan sordum zaten servis 1500 -2000 kmden sonra kararır merak edilecek bişey değil dizellerde böyle olur demişti




    teşekkür ederiz bilgilerden dolayı




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.