Değerli ustalarıma bir sorum olacak, Yağın 10bin km gideni ile 5km gideni diye ayrı ayrı cinsi olabilirmi yoksa belirli bir standardı yokmu bunların? ayrıca 1,6 benzinli motora hangi yağ koymak daha iyidir?bunu neden soruyorum,aracıma castrol magnetech 10/40W yağ alıp denizli serviste koydurdum ikinci sefer gittiğimde adamlar beni fırçaladılar bu yağ 10bin kmlik gerek yok filan diye sonrada 20/50Wlık ismini bilmediğim (castrolda olabilir emin değilim) yağ koydular ve 5bin km yağ olduğunu söylediler.izmirdeki servis ise 70binde koydu yağı 80binde değişecek diye yazmış kafam karıştı.Bunun doru standardı hangisidir?Teşekkür ederim.
Yağın doğru standardı araç üreticisinin tavsiye ettiği özelliklerde olanıdır. Araç kullanma kılavuzuna göz atmanızı veya yetkili servise danışmanızı tavsiye ederim.
Genellikle 5.000 km ömür biçilen yağlar daha yüksek viskozitede (akışkanlığı düşük) 20W-50 ve benzeri mineral yağlardır. Daha eski nesil motorlarda veya motor aşınmalarının arttığı durumlarda kullanılır...
10.000 km veya daha üstü gitmesi beklenebilecek yağlar ise daha düşük viskoziteli (10W-40 vb) yarı sentetik veya tam sentetik yağlardır. Bunlar genellikle son 10 yılda üretilen hemen hemen her araç için tavsiye edilen yağlardır...
quote:
Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk
Yağın doğru standardı araç üreticisinin tavsiye ettiği özelliklerde olanıdır. Araç kullanma kılavuzuna göz atmanızı veya yetkili servise danışmanızı tavsiye ederim.
Genellikle 5.000 km ömür biçilen yağlar daha yüksek viskozitede (akışkanlığı düşük) 20W-50 ve benzeri mineral yağlardır. Daha eski nesil motorlarda veya motor aşınmalarının arttığı durumlarda kullanılır...
10.000 km veya daha üstü gitmesi beklenebilecek yağlar ise daha düşük viskoziteli (10W-40 vb) yarı sentetik veya tam sentetik yağlardır. Bunlar genellikle son 10 yılda üretilen hemen hemen her araç için tavsiye edilen yağlardır...
ustam özür dilerim dediğinizi anladım ama servise güvenin diyorsunuz denizli nissan 20W-50 koyuyor,izmir nissan karakaşlar ise 10binlik yağ koyuyor.siz olsaydınız hangisini tercih ederdiniz?araç 72bin kmde.
quote:
Orijinalden alıntı: bacargan
ustam özür dilerim dediğinizi anladım ama servise güvenin diyorsunuz denizli nissan 20W-50 koyuyor,izmir nissan karakaşlar ise 10binlik yağ koyuyor.siz olsaydınız hangisini tercih ederdiniz?araç 72bin kmde.
Alıntıları Göster
İki yetkili servisin oldukça farklı viskozitede yağ kullanması akıl alacak gibi değil... Kullanma kılavuzunuzda veya başka bir yerde herhangi bir bilgi var mı? O da olmadı, nissan türkiye distribütörüne ulaşmanız bence yerinde olur...
İki yetkili servisin oldukça farklı viskozitede yağ kullanması akıl alacak gibi değil... Kullanma kılavuzunuzda veya başka bir yerde herhangi bir bilgi var mı? O da olmadı, nissan türkiye distribütörüne ulaşmanız bence yerinde olur...
ustam saol teşekkür ettim kitaba bakmadım araç aşağıda.zaten izmir karakaşlar sevisi beğenmiyorum izmirin en iisi olsada.denizlide denk geldikçe yavuzlara götürüyorum çok iyi anlıyorlar arabadan ve uydurmadan bakımı yapıyorlar.izmir serviste carbonclean'e girdim 30dakikada bitmesi gereken yakıt 45dakikayı geçtikten sonra zorla bitmeden kapattılar üstüne senin araba bayaa az yakıomuş nasıl oluyosa dediler.içine bor katkısı koyduğumu ve sürtünmenin azaldığını filan anlattım bir türlü basmadı kafaları.çok müşterileri olmasa düzgün yapacaklar işlerini gerçi.onlarda ne yapsın işleri başından aşkın.en kısa zamanda kitaptan bakıp verdiğiniz numarayı arayacağım.çok teşekkür ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: bacargan
ustam saol teşekkür ettim kitaba bakmadım araç aşağıda.zaten izmir karakaşlar sevisi beğenmiyorum izmirin en iisi olsada.denizlide denk geldikçe yavuzlara götürüyorum çok iyi anlıyorlar arabadan ve uydurmadan bakımı yapıyorlar.izmir serviste carbonclean'e girdim 30dakikada bitmesi gereken yakıt 45dakikayı geçtikten sonra zorla bitmeden kapattılar üstüne senin araba bayaa az yakıomuş nasıl oluyosa dediler.içine bor katkısı koyduğumu ve sürtünmenin azaldığını filan anlattım bir türlü basmadı kafaları.çok müşterileri olmasa düzgün yapacaklar işlerini gerçi.onlarda ne yapsın işleri başından aşkın.en kısa zamanda kitaptan bakıp verdiğiniz numarayı arayacağım.çok teşekkür ederim.
Alıntıları Göster
Aracınıza uygun yağa bu adresten bakabilirsiniz hocam.
bacargan , 20/50w yağın 10000km de değişmesi gerektiğini size söyleyen oldu ise yanlış söylemiş. Genelde mineral yağlar 4-5 bin km de ,yarı sentetik yağlar (sizin magnetech oluyor 10w40 ) 8-10 bin arası gider , tam sentetik olnalar ise 15-18 bin km maksimum gidebileceği kmlerdir.Bu mesafeler aracınızın yüklü kullanılması , arkaya romorkör bağlanması gibi durumlarda %30-40 arası daha az km yapması uygundur. özellikle dik yokuşlarla kullanılan ve kısa mesafe kullnımlarında bu değerleri %20-25 arasında azaltılması uygundur.
sonuç olarak bilmeyen birisine karışık gelebilecek hesapları yapmaktansa bi,r yağ belirleyip en az 100000km belirli periodlarda değiştirerek her seferinde farklı yağ kullanmamanızı tavsiye ederim.Sizin arabanıza aksi bir katalog belirteci yoksa 10w40 magnetec uyması gerekir.bunu 8-10 bin km arasında değiştirerek japon aracınızı doğru kullanım ile 250-300.000 km değerini aşmadan ciddi problem yaşatmaması lazım.Eğer yaşatırsa bilin ki yanlış kullanım ve hatalı bakım yapılması nedeniyledir.
quote:
Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk
İki yetkili servisin oldukça farklı viskozitede yağ kullanması akıl alacak gibi değil... Kullanma kılavuzunuzda veya başka bir yerde herhangi bir bilgi var mı? O da olmadı, nissan türkiye distribütörüne ulaşmanız bence yerinde olur...
Farklı servislerin farklı yağ kullanması geleneği genellikle yağ satıcıların anlaşmalarında kendilerine uyan en hesaplı seçenegiyle alakalıdır. Tamamen pazarlama faliyetleri kapsamında değerlendirilecek durumu asla en doğrusu olarak düşünmemek gerekir.Yağ stokları hangi marka ve tipdeki yağ fazlası varsa buna kampanya yaparak ve indirim yaparak yıllık veya çok daha uzun periodlarla servislerle yapılan anlaşma sonucunda aracınıza konulacak yağ standartlaşır. Yani kısa söz olarak , money money money denilebilir.
arkadaşlar, bu durumda ne yapalım diye akıllarından geçiren arkadaşlara yağ tiplerini araç klavuzuna bakarak belirlemenizi ve en çok reklamaı yapılan değil de en uygun fiyata en ortalama bir yağ seçmenizi öneririm. Sok değiştirilen yağ ile ufak tefek oluşabilecek hatalar ortadan kalkar. benzinin ve dizelin ateş pahası olduğu günümüzde yağın sık değiştirilmesinin hiçbir sakıncası yoktur. Hatta kendiniz bile rahatlıkla yapabilirsiniz.zaten kendiniz bu işleri yapmaya kalkışırsanız , göreceksiniz ki en doğru yağ hangisi çıkan yağı hissederek anlayacaksınız.Ama ellerimi sürmem diyenler için bir çay kahve parasına değiştiren sağlam bir yer bulursanız da 5000 km değiştirilen yağ aracınızın ömrüne ömür katar.
not: yukarıda vermiş olduğun tahmini kmler benzinli araç içindir dizel araçların km olarak ömürleri daha uzundur.Ağır kış şartları için ise sadece yarı sentetik ve tam sentetik yağ kullanılması uygundur.20 w50 yağlar sert kışlar için uygun değildir.
quote:
Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk
İki yetkili servisin oldukça farklı viskozitede yağ kullanması akıl alacak gibi değil... Kullanma kılavuzunuzda veya başka bir yerde herhangi bir bilgi var mı? O da olmadı, nissan türkiye distribütörüne ulaşmanız bence yerinde olur...
Farklı servislerin farklı yağ kullanması geleneği genellikle yağ satıcıların anlaşmalarında kendilerine uyan en hesaplı seçenegiyle alakalıdır. Tamamen pazarlama faliyetleri kapsamında değerlendirilecek durumu asla en doğrusu olarak düşünmemek gerekir.Yağ stokları hangi marka ve tipdeki yağ fazlası varsa buna kampanya yaparak ve indirim yaparak yıllık veya çok daha uzun periodlarla servislerle yapılan anlaşma sonucunda aracınıza konulacak yağ standartlaşır. Yani kısa söz olarak , money money money denilebilir.
arkadaşlar, bu durumda ne yapalım diye akıllarından geçiren arkadaşlara yağ tiplerini araç klavuzuna bakarak belirlemenizi ve en çok reklamaı yapılan değil de en uygun fiyata en ortalama bir yağ seçmenizi öneririm. Sok değiştirilen yağ ile ufak tefek oluşabilecek hatalar ortadan kalkar. benzinin ve dizelin ateş pahası olduğu günümüzde yağın sık değiştirilmesinin hiçbir sakıncası yoktur. Hatta kendiniz bile rahatlıkla yapabilirsiniz.zaten kendiniz bu işleri yapmaya kalkışırsanız , göreceksiniz ki en doğru yağ hangisi çıkan yağı hissederek anlayacaksınız.Ama ellerimi sürmem diyenler için bir çay kahve parasına değiştiren sağlam bir yer bulursanız da 5000 km değiştirilen yağ aracınızın ömrüne ömür katar.
not: yukarıda vermiş olduğun tahmini kmler benzinli araç içindir dizel araçların km olarak ömürleri daha uzundur.Ağır kış şartları için ise sadece yarı sentetik ve tam sentetik yağ kullanılması uygundur.20 w50 yağlar sert kışlar için uygun değildir.
quote:
Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk
İki yetkili servisin oldukça farklı viskozitede yağ kullanması akıl alacak gibi değil... Kullanma kılavuzunuzda veya başka bir yerde herhangi bir bilgi var mı? O da olmadı, nissan türkiye distribütörüne ulaşmanız bence yerinde olur...
hocalarım merhabalar, benim aracıma (2004 getz 1.5 crdi), yetkili servis şubat 2008 de 10/30 mobil 1 yağ koydu bir sonraki yağ değişimi 10000 km sonra dendi, peki ben casrtol koymak istersem magnetec 10/40 var , bu yağın sonundaki 30 ile 40 ın anlamı nedir tam olarak,
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
sevgili kerem bey ,
Farklı servislerin farklı yağ kullanması geleneği genellikle yağ satıcıların anlaşmalarında kendilerine uyan en hesaplı seçenegiyle alakalıdır. Tamamen pazarlama faliyetleri kapsamında değerlendirilecek durumu asla en doğrusu olarak düşünmemek gerekir.Yağ stokları hangi marka ve tipdeki yağ fazlası varsa buna kampanya yaparak ve indirim yaparak yıllık veya çok daha uzun periodlarla servislerle yapılan anlaşma sonucunda aracınıza konulacak yağ standartlaşır. Yani kısa söz olarak , money money money denilebilir.
arkadaşlar, bu durumda ne yapalım diye akıllarından geçiren arkadaşlara yağ tiplerini araç klavuzuna bakarak belirlemenizi ve en çok reklamaı yapılan değil de en uygun fiyata en ortalama bir yağ seçmenizi öneririm. Sok değiştirilen yağ ile ufak tefek oluşabilecek hatalar ortadan kalkar. benzinin ve dizelin ateş pahası olduğu günümüzde yağın sık değiştirilmesinin hiçbir sakıncası yoktur. Hatta kendiniz bile rahatlıkla yapabilirsiniz.zaten kendiniz bu işleri yapmaya kalkışırsanız , göreceksiniz ki en doğru yağ hangisi çıkan yağı hissederek anlayacaksınız.Ama ellerimi sürmem diyenler için bir çay kahve parasına değiştiren sağlam bir yer bulursanız da 5000 km değiştirilen yağ aracınızın ömrüne ömür katar.
not: yukarıda vermiş olduğun tahmini kmler benzinli araç içindir dizel araçların km olarak ömürleri daha uzundur.Ağır kış şartları için ise sadece yarı sentetik ve tam sentetik yağ kullanılması uygundur.20 w50 yağlar sert kışlar için uygun değildir.
quote:
Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk
İki yetkili servisin oldukça farklı viskozitede yağ kullanması akıl alacak gibi değil... Kullanma kılavuzunuzda veya başka bir yerde herhangi bir bilgi var mı? O da olmadı, nissan türkiye distribütörüne ulaşmanız bence yerinde olur...
Farklı servislerin farklı yağ kullanması geleneği genellikle yağ satıcıların anlaşmalarında kendilerine uyan en hesaplı seçenegiyle alakalıdır. Tamamen pazarlama faliyetleri kapsamında değerlendirilecek durumu asla en doğrusu olarak düşünmemek gerekir.Yağ stokları hangi marka ve tipdeki yağ fazlası varsa buna kampanya yaparak ve indirim yaparak yıllık veya çok daha uzun periodlarla servislerle yapılan anlaşma sonucunda aracınıza konulacak yağ standartlaşır. Yani kısa söz olarak , money money money denilebilir.
Ekononik sebepler kısmına kesinlikle katılıyorum ancak bir yerde 20W-50 mineral, diğer yerde 10W-40 yarı sentetik koyulması sizce de garip değil mi?
quote:
Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
sevgili kerem bey ,
Farklı servislerin farklı yağ kullanması geleneği genellikle yağ satıcıların anlaşmalarında kendilerine uyan en hesaplı seçenegiyle alakalıdır. Tamamen pazarlama faliyetleri kapsamında değerlendirilecek durumu asla en doğrusu olarak düşünmemek gerekir.Yağ stokları hangi marka ve tipdeki yağ fazlası varsa buna kampanya yaparak ve indirim yaparak yıllık veya çok daha uzun periodlarla servislerle yapılan anlaşma sonucunda aracınıza konulacak yağ standartlaşır. Yani kısa söz olarak , money money money denilebilir.
Ekononik sebepler kısmına kesinlikle katılıyorum ancak bir yerde 20W-50 mineral, diğer yerde 10W-40 yarı sentetik koyulması sizce de garip değil mi?
Alıntıları Göster
kesin nedenini servisler bilir ancak benim yorumum yağ pazarlama firmalarının pazarlama teknik ve satış politikalarıdır.Bunun detayları yazamam ancak Mobil yağ pazarlama bölümünün genel müdürü arkadaşımdı , olayın teknik kısmı dışında kar marjı satış politikaları değişmektedir.Bazılarında eğer servis yüklü miktarda yağ tüketir ise fiyat kırıp tek ürün satma yoluna gidiyorlar.Castrol mobil shell müsteri kapar gibi servisleri baglıyorlar. Dolayısıyla en doğru olan değil o anda kim ürününü pazarlayabildiyle iyi fiyat ve avantaj sağladıysa onu kullnıyorlar .Aynı servise 3 yıl sonra gidin bakın başka marka veya cins yağ ile karşınıza çıkabilirler.O da aynı bu da aynı diye söyleyen servis elemanlarına rastlayabilirsiniz.neyse derin mevzular , bu kadarı bilmeniz sanırım yeterli.
teknik olarka 20w50 mineral yağ konan bir araca 10w40 yarı sentetik yağın konulmasının yanlış olduğunu vurgulamama gerek yok herhalde.Ama gel de bunu servislerin godoşlarına anlat anlatabilirsen.
quote:
Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
sevgili kerem bey ,
Farklı servislerin farklı yağ kullanması geleneği genellikle yağ satıcıların anlaşmalarında kendilerine uyan en hesaplı seçenegiyle alakalıdır. Tamamen pazarlama faliyetleri kapsamında değerlendirilecek durumu asla en doğrusu olarak düşünmemek gerekir.Yağ stokları hangi marka ve tipdeki yağ fazlası varsa buna kampanya yaparak ve indirim yaparak yıllık veya çok daha uzun periodlarla servislerle yapılan anlaşma sonucunda aracınıza konulacak yağ standartlaşır. Yani kısa söz olarak , money money money denilebilir.
Ekononik sebepler kısmına kesinlikle katılıyorum ancak bir yerde 20W-50 mineral, diğer yerde 10W-40 yarı sentetik koyulması sizce de garip değil mi?
quote:
Orijinalden alıntı: yuci
hocalarım merhabalar, benim aracıma (2004 getz 1.5 crdi), yetkili servis şubat 2008 de 10/30 mobil 1 yağ koydu bir sonraki yağ değişimi 10000 km sonra dendi, peki ben casrtol koymak istersem magnetec 10/40 var , bu yağın sonundaki 30 ile 40 ın anlamı nedir tam olarak,
Alıntıları Göster
yuci,
ilk hanedeki iki digitli numara olan 10 kışın yağın viskositesini gösterir.sayı ne kadar düşükse yağınız o kadar soğukta akışkan kalır demektir.
ikinci hanedeki iki digitli sayı ise yani sizin sorunuz olan 30 veya 40 yazlık yağ viskosite değerini gösterir.daha teknik olarak anlatmak sanırım şu an için gerekli değil.
Şimdi 2 yağı kıyaslarsanız ikiside yarı sentetik yağdır 10 sayıları aynı yani kışın aynı soğuklukta aynı performansı verir demektir.Ancak ikinci hanedeki 30 yerine 40 kullanmanız daha sıcak havalarda daha iyi performans almanıza neden olur.Bu sayılar aracınızı tamamen hangi memlekettee kullandığınız ile alakalıdır. Mesela örnek olarka istanbul ılıman bir ilimizdir.İki santim kar yağdı mı millet panik olur ama yazın orta nemli ve sıcak geçer .Dolayısıyla 30 yerine 40 daha uygun olur.:ok sıcak yerlerde mesela Antalya veya Adana ,Mersin'de 40 yerine 50 numara daha iyidir.tabi teoride buraya kadar kolay ama hem 10 olupğ da ikinci hanesi 50 olan yani 10/50 yağ diye bir üreün bulamazsınız.Bu yğzden en yakın olan 10/40 kullnırsınız.
quote:
Orjinalden alıntı: yuci
hocalarım merhabalar, benim aracıma (2004 getz 1.5 crdi), yetkili servis şubat 2008 de 10/30 mobil 1 yağ koydu bir sonraki yağ değişimi 10000 km sonra dendi, peki ben casrtol koymak istersem magnetec 10/40 var , bu yağın sonundaki 30 ile 40 ın anlamı nedir tam olarak,
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
yuci,
ilk hanedeki iki digitli numara olan 10 kışın yağın viskositesini gösterir.sayı ne kadar düşükse yağınız o kadar soğukta akışkan kalır demektir.
ikinci hanedeki iki digitli sayı ise yani sizin sorunuz olan 30 veya 40 yazlık yağ viskosite değerini gösterir.daha teknik olarak anlatmak sanırım şu an için gerekli değil.
Şimdi 2 yağı kıyaslarsanız ikiside yarı sentetik yağdır 10 sayıları aynı yani kışın aynı soğuklukta aynı performansı verir demektir.Ancak ikinci hanedeki 30 yerine 40 kullanmanız daha sıcak havalarda daha iyi performans almanıza neden olur.Bu sayılar aracınızı tamamen hangi memlekettee kullandığınız ile alakalıdır. Mesela örnek olarka istanbul ılıman bir ilimizdir.İki santim kar yağdı mı millet panik olur ama yazın orta nemli ve sıcak geçer .Dolayısıyla 30 yerine 40 daha uygun olur.:ok sıcak yerlerde mesela Antalya veya Adana ,Mersin'de 40 yerine 50 numara daha iyidir.tabi teoride buraya kadar kolay ama hem 10 olupğ da ikinci hanesi 50 olan yani 10/50 yağ diye bir üreün bulamazsınız.Bu yğzden en yakın olan 10/40 kullnırsınız.
quote:
Orjinalden alıntı: yuci
hocalarım merhabalar, benim aracıma (2004 getz 1.5 crdi), yetkili servis şubat 2008 de 10/30 mobil 1 yağ koydu bir sonraki yağ değişimi 10000 km sonra dendi, peki ben casrtol koymak istersem magnetec 10/40 var , bu yağın sonundaki 30 ile 40 ın anlamı nedir tam olarak,
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
hem 10 olupğ da ikinci hanesi 50 olan yani 10/50 yağ diye bir üreün bulamazsınız.
Bu şekilde ürünler var aslında... Castrol Edge Sport 10W-60 ve (bulması neredeyse imkansız olsa da) Mobil 1 Motorsport 15W-50 kullanılabiliyor, özellikle motorsporları uygulamalarında, ama fiyatı yüzünden (4 litresi 120 YTL civarında idi en son) motora koyduğum her damlada içim parçalanıyor...
Bu arada bir önceki mesajdaki açıklamalar için teşekkürler vezir...
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
yuci,
ilk hanedeki iki digitli numara olan 10 kışın yağın viskositesini gösterir.sayı ne kadar düşükse yağınız o kadar soğukta akışkan kalır demektir.
ikinci hanedeki iki digitli sayı ise yani sizin sorunuz olan 30 veya 40 yazlık yağ viskosite değerini gösterir.daha teknik olarak anlatmak sanırım şu an için gerekli değil.
Şimdi 2 yağı kıyaslarsanız ikiside yarı sentetik yağdır 10 sayıları aynı yani kışın aynı soğuklukta aynı performansı verir demektir.Ancak ikinci hanedeki 30 yerine 40 kullanmanız daha sıcak havalarda daha iyi performans almanıza neden olur.Bu sayılar aracınızı tamamen hangi memlekettee kullandığınız ile alakalıdır. Mesela örnek olarka istanbul ılıman bir ilimizdir.İki santim kar yağdı mı millet panik olur ama yazın orta nemli ve sıcak geçer .Dolayısıyla 30 yerine 40 daha uygun olur.:ok sıcak yerlerde mesela Antalya veya Adana ,Mersin'de 40 yerine 50 numara daha iyidir.tabi teoride buraya kadar kolay ama hem 10 olupğ da ikinci hanesi 50 olan yani 10/50 yağ diye bir üreün bulamazsınız.Bu yğzden en yakın olan 10/40 kullnırsınız.
quote:
Orjinalden alıntı: yuci
hocalarım merhabalar, benim aracıma (2004 getz 1.5 crdi), yetkili servis şubat 2008 de 10/30 mobil 1 yağ koydu bir sonraki yağ değişimi 10000 km sonra dendi, peki ben casrtol koymak istersem magnetec 10/40 var , bu yağın sonundaki 30 ile 40 ın anlamı nedir tam olarak,
Alıntıları Göster
hocam tamamiyle anladım teşekkürler,
o zaman şöyle diyebilirim ben izmitte yaşıyorum ve yaz sıcaklığını düşünürsek 40 numara daha mantıklı gibi çünkü servisin kullandığı 10/30 daki 10 iyide 30 biraz az gibi birdahakine 10/40 koydurucam ama şuandaki yağ koyalı 3000 km oldu bu 30 yazın sorun olurmu ki,
quote:
Orijinalden alıntı: yuci
hocam tamamiyle anladım teşekkürler,
o zaman şöyle diyebilirim ben izmitte yaşıyorum ve yaz sıcaklığını düşünürsek 40 numara daha mantıklı gibi çünkü servisin kullandığı 10/30 daki 10 iyide 30 biraz az gibi birdahakine 10/40 koydurucam ama şuandaki yağ koyalı 3000 km oldu bu 30 yazın sorun olurmu ki,
Alıntıları Göster
saygıdeğer kerem bey ve vezir, aracın kitabında castrol 20/50 yazıyor.nissana ulaşamadım.en kısa zamanda tekrar deneyeceğim. servis bana 20/50 lik yağın 10bin km gitmesi gerektiğini söylemedi.izmir servisin ne koyduğunu bilmiyorum ama 80binde geleceksin dediler.yani 10bin km sonrasına.denizli servis ise kesinlikle 20/50 koyuyor ve 5000km ilerisine değişecek diyor yanlış anlama olmasın.ben bi kaç kere castrol magnatech 10/40 koydum fena değildi çok siyah olmuyor.biraz gıcık müşteri olduğum için aracın başından ayrılmıyorum ve takip etme şansım oluyor.bi sorum da aşınma ile olacak,hangisini koyarsam daha az aşınır?10/40 magnatech ii giderse valla aklım onda sanki çünkü dünyaca ünlü diğer 20/50liliklerin markasını duymadım presto mu ne.
quote:
Orijinalden alıntı: bacargan
saygıdeğer kerem bey ve vezir, aracın kitabında castrol 20/50 yazıyor.nissana ulaşamadım.en kısa zamanda tekrar deneyeceğim. servis bana 20/50 lik yağın 10bin km gitmesi gerektiğini söylemedi.izmir servisin ne koyduğunu bilmiyorum ama 80binde geleceksin dediler.yani 10bin km sonrasına.denizli servis ise kesinlikle 20/50 koyuyor ve 5000km ilerisine değişecek diyor yanlış anlama olmasın.ben bi kaç kere castrol magnatech 10/40 koydum fena değildi çok siyah olmuyor.biraz gıcık müşteri olduğum için aracın başından ayrılmıyorum ve takip etme şansım oluyor.bi sorum da aşınma ile olacak,hangisini koyarsam daha az aşınır?10/40 magnatech ii giderse valla aklım onda sanki çünkü dünyaca ünlü diğer 20/50liliklerin markasını duymadım presto mu ne.
Alıntıları Göster
Şahsi fikrim, çok sık yağ viskozitesi değişikliği yapmamak ve araç kılavuzunda yazıldığı şekilde 20W/50 herhangi bir marka yağ ile devam etmek... Zaten motorun kilometresi ilerledikçe daha yüksek viskoziteli 20W-50 yağın avantajları da olacak...
quote:
Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk
Şahsi fikrim, çok sık yağ viskozitesi değişikliği yapmamak ve araç kılavuzunda yazıldığı şekilde 20W/50 herhangi bir marka yağ ile devam etmek... Zaten motorun kilometresi ilerledikçe daha yüksek viskoziteli 20W-50 yağın avantajları da olacak...
Alıntıları Göster
ben r19 1.6 90b. 2001 model full enjeksiyonlu.. CASTROL 10/40 KULLANIYORUM.KATKI MAD. KULLANMIYORUM. PERFORMANSINDAN MEMNUNUM ......
quote:
Orijinalden alıntı: kartalaraz
ben r19 1.6 90b. 2001 model full enjeksiyonlu.. CASTROL 10/40 KULLANIYORUM.KATKI MAD. KULLANMIYORUM. PERFORMANSINDAN MEMNUNUM ......
Alıntıları Göster
ustalar bu arada CASTROL GTX 20W/50 - 4 LT =22ytl civarında CASTROL MAGNATEC 10W-40 - 4 LT =50 ytl civarında bende serviste 56ytl ödedim bakarmısınız yaaa duruma magnatec koysam bile daha ucuz yaw! kesinlikle mekanik hariç izmir servise asla gitmem bundan sonra.
quote:
Orijinalden alıntı: bacargan
ustalar bu arada CASTROL GTX 20W/50 - 4 LT =22ytl civarında CASTROL MAGNATEC 10W-40 - 4 LT =50 ytl civarında bende serviste 56ytl ödedim bakarmısınız yaaa duruma magnatec koysam bile daha ucuz yaw! kesinlikle mekanik hariç izmir servise asla gitmem bundan sonra.
Alıntıları Göster
servisler hep böyle yapıyor ki
quote:
Orijinalden alıntı: bacargan
ustalar bu arada CASTROL GTX 20W/50 - 4 LT =22ytl civarında CASTROL MAGNATEC 10W-40 - 4 LT =50 ytl civarında bende serviste 56ytl ödedim bakarmısınız yaaa duruma magnatec koysam bile daha ucuz yaw! kesinlikle mekanik hariç izmir servise asla gitmem bundan sonra.
Alıntıları Göster
ben demedim mi iş ticari diye. BİR BİLDİĞİMİZ VAR GÜVENİN
quote:
Orjinalden alıntı: bacargan
ustalar bu arada CASTROL GTX 20W/50 - 4 LT =22ytl civarında CASTROL MAGNATEC 10W-40 - 4 LT =50 ytl civarında bende serviste 56ytl ödedim bakarmısınız yaaa duruma magnatec koysam bile daha ucuz yaw! kesinlikle mekanik hariç izmir servise asla gitmem bundan sonra.