aracım 2005 laguna 2.0 16v otomatik arkadaşlar bugun şanzıman yağını değiştirdim , aklım rahat olsun diye yetkili serviste değiştirdim ama içime tam sinmedi... birkaç sorum var
1.usta önce şanzımanın altındaki tapayı açtı yağı boşalttı iyice boşalması için 1,5 saate yakın bekledik,
2.tapayı kapattı daha sonra üstten 4 lt elf şanzıman yağı koydu
3.sonra motoru çalıştırdı ilk çalıştırmada şanzımandan bir ciyaklama geldi içim gitti..
4.5 dakkika sonra motor çalışırken alttaki tapayı açıp yağın fazlası dediği 1 lt ye yakın yağı tapadan akma durana kadar boşalttı.
sonra tamamdır dedi
benimde kafam buna takıldı acaba doğrumu yaptı?
4litre yağ koyup 1litresi fazla diye boşaltması bana garip geldi..
hadi boşa gidene neysede umarım şanzıman yağımız tamdır şu an içime kurt düştü valla...
bana yardımcı olacak varmı??
Arkadaşım şanzıman yağını değiştikten sonra kaç km yol yaptın...
Şunu diyeyim büyük bir yalnışlık olsa 15 - 20 km sonra aracında ilk önce diferansiyel ötmeye başlar. Sonrada araç kendini kitler.
Yalnız yağ fazlası olayını anlamadım. Yağ fazlası diye bi saçmalık olur mu...yetkili servistesin, açarlar bilgisayarı girerler aracın motor-şasi numarasını hiç olmadı açarlar araç kataloğunu bakarlar kaç lt lik yağ haznesi olduğunu...gerçi kataloglarada güven olmaz..benim aracım laguna rxe 1998 model 140'lık..benim kataloğumda motor tipi N7Q olarak görülüyor, parça alırkende aynı tip motor görünüyor. Ama gel gör ki başka birisinin aynı aracının kataloğunda bizimkinin motor tipi başka bi tip..
Ciyaklama sesinin yalnış yağ kullanımından da olduğunu düşündüm bir an için....yetkili servistir böyle bir yalnışlık yapmaz diyeceğim ama saçma sapan bi biçimde "yağ fazlası" muhabbeti yapmışlar. En iyisimi sen iyi bir usta bul ya da kendi bölgende git bir Speedy bayiine ya da tam teçhizatlı Bosch Car servisine git....bu arada hangi şehirdesin...
quote:
Orjinalden alıntı: guvenxoca
aracım 2005 laguna 2.0 16v otomatik arkadaşlar bugun şanzıman yağını değiştirdim , aklım rahat olsun diye yetkili serviste değiştirdim ama içime tam sinmedi... birkaç sorum var
1.usta önce şanzımanın altındaki tapayı açtı yağı boşalttı iyice boşalması için 1,5 saate yakın bekledik,
2.tapayı kapattı daha sonra üstten 4 lt elf şanzıman yağı koydu
3.sonra motoru çalıştırdı ilk çalıştırmada şanzımandan bir ciyaklama geldi içim gitti..
4.5 dakkika sonra motor çalışırken alttaki tapayı açıp yağın fazlası dediği 1 lt ye yakın yağı tapadan akma durana kadar boşalttı.
sonra tamamdır dedi
benimde kafam buna takıldı acaba doğrumu yaptı?
4litre yağ koyup 1litresi fazla diye boşaltması bana garip geldi..
hadi boşa gidene neysede umarım şanzıman yağımız tamdır şu an içime kurt düştü valla...
bana yardımcı olacak varmı??
ankaradayım , zaten çok yakın tanıdığım bosch car servis var ama onlar şanzımn olayına girmiyorlar... şu anda herhangibir kitleme durumu yok,beni rahatsız eden araç çalışırken vites boştayken şanzımanın altındaki tıpayı açıp 1 lt fazla yağ dediği yağı boşalttı yani hani yağ çubuğu filan olsa ölçecezde nalet aletin herşeyi kapalı...
Arkadaşım şanzıman yağına motor yağı gibi bakılmaz. Tıpa açılır ve içeriye parmak sokulur. Yuvarlak deliğin alt tarafıyla aynı hizada oldu mu yağ tamdır. Eğer bi yerde kaçak yoksa fazla konulan yağın akışının bittiği nokta yağın yeterli seviyede olduğu noktadır.
Şanzıman olayı ayrı şanzıman yağı olayı ayrı. Topu topu fazla yağı akıtıp yeni yağ koyacaklar. Zaten kullanılan yağ kataloglarda yazıyor. Neden şanzıman olayına girmiyorlar anlamadım. Koskoca bosch car servisi.....O zaman debriyaj olayına da girmesinler ne gerek var orda da şanzıman iniyor. Kısacası debriyaj baskı - balata değişimi ile şanzıman yağı değişimi benzer mantık..ikisinde de şanzımanla alakalısın ama ikisinde de şanzımana pek bi müdahale de bulunmuyorsun......
O servisin şanzıman olayına girmemesinin muhtemel sabepleri şudur : --Yakın bi yerde tamamen şanzımanla ilgilenen bi tamirci dostu vardır. --Bi çok araç üreticisi şanzıman yağının değiştirilmesine gerek olmadığını, eksildikçe tamamlaman gerektiğini söyler. Bu da servislerin para kazanmak için girdiği bi yoldur. Biliyorsun ki şanzıman yağları en az 80 numaradır. Yani çok yüksek sıcaklıklara dayanıklı yağlardır. Yani şanzıman yüksek sıcaklıkta çalışan bi mekanik aksamdır. Zaman içerisinde özellikle yüksek kilometre yapmış araçlarda şanzıman yağı değişimi dişlilerde dolaylı problemlere yol açar. Zaman içinde aşınan şanzıman yağı ve dişliler birbirlerine sistem olarak alışık olduklarından hemen bi problem çıkarmazlar. Son çalışma raddelerine gelinceye kadar idare ederler. Fakat kullanıcı şanzıman yağını değiştirdiğinde yeni yağı gören deforme olmuş eski dişli başlayacaktır ötmeye...çünkü deforme olmuş eski yağ dişlinin o problemini açığa çıkarmamıştır. Yeni yağ bu problemi normal olarak açığa çıkaraktır. Burada suç tamircinin değil, üretici firmanın ve bir şanzıman yağının 150 000 - 200 000 km gideceğini düşünecek kadar direksiyon şoförü kullanıcının suçudur. Bu yüzden de bazı servisler sorumluluk almamak açısından ve kullanıcıya durumu açıklayamamak açısından ( kolay değil aracın 150 000 km ye gelmiş ilk olarak şanzıman yağı değiştiriyorsun en fazla 80 lira para cebinden çıkacak ama yeni yağın dişli problemlerini ortaya çıkaracağını gördüğünde karşına bi dünya para masraf çıkma ihtimali var. ) yağ değişim işine girmeyebilir ya da değiştirirken eğer hafif bi ötle varsa olayı daha kalın yağ koyarak kurtarmaya çalıışr. Mesela bizim aracın debriyaj baskı - balatasını değiştirmeye gittiğimizde şanzımanı indirmeden önce yağ kaçıran keçeleride değiştirmek istedik. Adam hali ile şanzımanı indirirken şanzıman yağını temiz boş bir kutuya boşalttı. Ustaya neden böyle yaptın değiştirelim dedim...ustada keçeleri değiştirirken şanzıman komple dağılacak, dişlileri kontrol edeceğim problem varsa bu yağı kullanmaya devam ederiz yoksa yeni yağ koyarız dedi....şanzımanı dağıttı ve dişlilere baktı hiç bişi yoktu yeni yağ koydu........Şimdi benzer problemi direksiyon hidrolik yağında yaşıyorum, değiştirmeyi düşünüyorum ama problem olmasından çekiniyorum...............
Dediğim gibi iyi bi usta bulmaya çalış....hatta bu forumda hakan usta var...o bosch car servistedir..sana bu konuda sağlam yardımcı olacaktır...
quote:
Orjinalden alıntı: guvenxoca
ankaradayım , zaten çok yakın tanıdığım bosch car servis var ama onlar şanzımn olayına girmiyorlar... şu anda herhangibir kitleme durumu yok,beni rahatsız eden araç çalışırken vites boştayken şanzımanın altındaki tıpayı açıp 1 lt fazla yağ dediği yağı boşalttı yani hani yağ çubuğu filan olsa ölçecezde nalet aletin herşeyi kapalı...
tabrik ediyorum erman hocam çok önemli konuya çok güzel noktalara değinerek yazmışsınız.
Şu ''şanzıman ve differansiyel yapı değişmez '' efsanesiniyıkmak oldukça güç .Kullnıcılar bilinçlerinir ve haklarını ararlarsa en azından eksiklikler ve yanlışlıklar ortaya çıkacaktır.
Dişlilerin durumunu görmek için bir tiyo vereyim. Açınca zaten belli olur ama kapalıyken ince şanzıman yağı konularak kısa bir denemede ses geliyorsa dişliler aşınmıştır , eski yağda ses gelmiyorsa bu yağ değiştirilip sııfr yağ konulursa ses yapabilir. Yaparsa eski kullnılan yağın bir kalını koymak geçicide olsa sorunu çözer. kökten çözüm aşınmış dişlilerin değiştirilmesidir. Bu konu da 100 tlden kimse kaçmaz , herkesin zaman ayırıp araç kataloglarında yazılan şanzıman yağı değişim periodunu bilmesi gerekir. Şüphe varsa değiştirmek gerekir ama eski yağoı atmayın ki erman ustanın dediği gibi geriye dönüş şansı olsun.
Bu yeni nesil araçlarda dişli kalitesinin düştüğü konusunda bilgiler geliyor ama ne derece doğrudur bilemeyiz. metal aynı metalama ısıl işlemdeki yüzey sertleştirme olayı öenm arz ediyor. bazı firmalar daha derine inen yüzey sertleştirme yapıyorlar dişliler evlediyelik oluyırnama bazı yan sanyiler tma sınırda veya üretici firmanın vermiş olduğu sınırlara yakın yapıyorlar , sonra aynen vırrrn dişli sesi gelmeye başlıyor. Normalde bir şanzımanın araç atılana kadar dişlisinin değişmemesi lazım ama kullnım hataları , kış şartları ve kalite ile birlikte bir de yağ değiştirmeyi bilmeme gibi şeyler üst üste gelince dişli ne yapsın.
quote:
Orjinalden alıntı: erman52
Arkadaşım şanzıman yağına motor yağı gibi bakılmaz. Tıpa açılır ve içeriye parmak sokulur. Yuvarlak deliğin alt tarafıyla aynı hizada oldu mu yağ tamdır. Eğer bi yerde kaçak yoksa fazla konulan yağın akışının bittiği nokta yağın yeterli seviyede olduğu noktadır.
Şanzıman olayı ayrı şanzıman yağı olayı ayrı. Topu topu fazla yağı akıtıp yeni yağ koyacaklar. Zaten kullanılan yağ kataloglarda yazıyor. Neden şanzıman olayına girmiyorlar anlamadım. Koskoca bosch car servisi.....O zaman debriyaj olayına da girmesinler ne gerek var orda da şanzıman iniyor. Kısacası debriyaj baskı - balata değişimi ile şanzıman yağı değişimi benzer mantık..ikisinde de şanzımanla alakalısın ama ikisinde de şanzımana pek bi müdahale de bulunmuyorsun......
O servisin şanzıman olayına girmemesinin muhtemel sabepleri şudur : --Yakın bi yerde tamamen şanzımanla ilgilenen bi tamirci dostu vardır. --Bi çok araç üreticisi şanzıman yağının değiştirilmesine gerek olmadığını, eksildikçe tamamlaman gerektiğini söyler. Bu da servislerin para kazanmak için girdiği bi yoldur. Biliyorsun ki şanzıman yağları en az 80 numaradır. Yani çok yüksek sıcaklıklara dayanıklı yağlardır. Yani şanzıman yüksek sıcaklıkta çalışan bi mekanik aksamdır. Zaman içerisinde özellikle yüksek kilometre yapmış araçlarda şanzıman yağı değişimi dişlilerde dolaylı problemlere yol açar. Zaman içinde aşınan şanzıman yağı ve dişliler birbirlerine sistem olarak alışık olduklarından hemen bi problem çıkarmazlar. Son çalışma raddelerine gelinceye kadar idare ederler. Fakat kullanıcı şanzıman yağını değiştirdiğinde yeni yağı gören deforme olmuş eski dişli başlayacaktır ötmeye...çünkü deforme olmuş eski yağ dişlinin o problemini açığa çıkarmamıştır. Yeni yağ bu problemi normal olarak açığa çıkaraktır. Burada suç tamircinin değil, üretici firmanın ve bir şanzıman yağının 150 000 - 200 000 km gideceğini düşünecek kadar direksiyon şoförü kullanıcının suçudur. Bu yüzden de bazı servisler sorumluluk almamak açısından ve kullanıcıya durumu açıklayamamak açısından ( kolay değil aracın 150 000 km ye gelmiş ilk olarak şanzıman yağı değiştiriyorsun en fazla 80 lira para cebinden çıkacak ama yeni yağın dişli problemlerini ortaya çıkaracağını gördüğünde karşına bi dünya para masraf çıkma ihtimali var. ) yağ değişim işine girmeyebilir ya da değiştirirken eğer hafif bi ötle varsa olayı daha kalın yağ koyarak kurtarmaya çalıışr. Mesela bizim aracın debriyaj baskı - balatasını değiştirmeye gittiğimizde şanzımanı indirmeden önce yağ kaçıran keçeleride değiştirmek istedik. Adam hali ile şanzımanı indirirken şanzıman yağını temiz boş bir kutuya boşalttı. Ustaya neden böyle yaptın değiştirelim dedim...ustada keçeleri değiştirirken şanzıman komple dağılacak, dişlileri kontrol edeceğim problem varsa bu yağı kullanmaya devam ederiz yoksa yeni yağ koyarız dedi....şanzımanı dağıttı ve dişlilere baktı hiç bişi yoktu yeni yağ koydu........Şimdi benzer problemi direksiyon hidrolik yağında yaşıyorum, değiştirmeyi düşünüyorum ama problem olmasından çekiniyorum...............
Dediğim gibi iyi bi usta bulmaya çalış....hatta bu forumda hakan usta var...o bosch car servistedir..sana bu konuda sağlam yardımcı olacaktır...
quote:
Orjinalden alıntı: guvenxoca
ankaradayım , zaten çok yakın tanıdığım bosch car servis var ama onlar şanzımn olayına girmiyorlar... şu anda herhangibir kitleme durumu yok,beni rahatsız eden araç çalışırken vites boştayken şanzımanın altındaki tıpayı açıp 1 lt fazla yağ dediği yağı boşalttı yani hani yağ çubuğu filan olsa ölçecezde nalet aletin herşeyi kapalı...
Vezir Hocam aklın yolu bir....
Otomobil kataloglarında yazan herşeye inanacağız diye bir olay yok. Tabi inandığımız bazı şeylerde var. Mesela otomobil kataloglarında her 1000 km de bir motor yağı seviyesini kontrol edin der. Bu öneriyi sadece otomobil üreticisi değil, yağ üreticiside söyler. Fakat her nedense şanzıman ve diferansiyel yağı muhabbetlerine gelince "değişmez" diye konduruyorlar kuralı. Ya madem öyle o halde yağ üreticileri enayimide şanzıman yağlarını üretiyorlar.
Maalesef kullanıcılar için hem hayırlı olan hem de kötü olan ufak bir ayrıntı var. Şanzıman doğru kullanılmasa bile ömrü uzun süren bir mekanik aksam olduğu için genelde ellenmez. Ne zaman ellenir, debriyaj baskı - balata değişirken. Normalde bizim ülkemizdeki aklı evvel kullanıcılarımız eğer debriyaj baskı - balata değişirken şanzımanın halini görseler belki çok daha büyük arızalar çoktan engellenmiş olur. Ama dediğimiz gibi baskı - balata değişirken genelde şanzıman elleniyor. Doğru kullanılmış bir baskı - balata da 160 000 km gidiyor. Eğer hor kullanılan bi sistem değilse bile aşırı aşınma ihtimali bu km de var olduğundan olan olmuş oluyor. Maalesef baskı - balataların ömrünün uzun olmasının ufak bi zararı.....ama ben bir kullanıcı olarak eğer sıfır veya sıfıra yakın bir araç almışsam şanzıman yağımı 70 000 - 80 000 km' de bir değişirim. Böylece 120 000 - 160 000 km de debriyajım değişirken şanzımanıma da korkarak bakmam. Zaten dediğimiz kilometrelerde yağımız değiştiği zaman şanzıman sistemimize hiç bişi olmayacak ve araç hurdaya dönene kadar payidar olacaktır.
EVET VEZİR hocam...biz aslında kimyageriz ama maalesef araçlarla haşır neşir olduğumuz için bazı şeyleri bilmekte yarar var. Eğer bunları bilmesek veya ustaların bizlere ufakda olsa söylediklerinden analiz yapmasak belki de 98 model laguna rxe aracımıza en az sekman atmak zorunda kalmıştık. 170 000 km gelmiş, firma tarafından 500 000 km de motor ömrü verilmiş ( 1000 km de 1 litre yakıyorsa motor bitik demekmiş..doğru kullanımda da bu değer 500 000 - 600 000 km ye denkgelirmiş. ) araca yarı ya da tam rektefiye yapacaktık.
VEZİR hocam öyle bişi ki...biz aracımızı 98 000 de aldık ve o kilometredede 1000 km de 300 gram yağ yakıyorduk ya da eksiltiyorduk. Bize bir çok usta rektefiye, yarı rektefiye, ( çünkü bizim aracımızın parçaları çok pahalı ve karlı. ) dediler...ben ise dürüstlük seviyesi iyi bi usta buldum, bu forumlardan da araştırdım. Bu sayade öğrendiklerimle aracımız yağ eksiltme açısından aynı seviyede tuttum. Neler mi yaptım...
--Hava filtresi gibi önemli ve ucuz bi parçaya hava tutmak yerine 10000 km gelmeden değişim yaptım. Normalde 20 000 de değişirler. --Bujiler 25 000 de değişirler. Fakat ben 15000 gelmeden buji değştiririm. --Yağ değişimimi 10000 km dolmasını beklemedim 7000 de değiştirdim. --Aracımı hiç bir zaman için sert kullanmadım. Bu biraz aracımın sağırlaşmasına sebep oldu hatta 0 - 100 km hızlanmasında 15 saniyenin altına inemedim ama olsun önemli değil açmak benim elimde...
İşte bu ufak önlemler sayesinde aracımı diri tuttum...evet sonuçta bizim ustalara ihtiyacımız var....ama ilerleyen zaman içerisinde ülkemizde tamir değil ciddi servis uygulaması olacağı için onlarında bizim vereceğimiz paralara ihtiyacları var...bundan dolayı ki bazı şeyleri araştırmakta yarar var....
Sanırım biz bu hassasiyetle tamirci olsak para kazanamazdık ne diyeyim...
İşte hocam bu ufak önlemler
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
tabrik ediyorum erman hocam çok önemli konuya çok güzel noktalara değinerek yazmışsınız.
Şu ''şanzıman ve differansiyel yapı değişmez '' efsanesiniyıkmak oldukça güç .Kullnıcılar bilinçlerinir ve haklarını ararlarsa en azından eksiklikler ve yanlışlıklar ortaya çıkacaktır.
Dişlilerin durumunu görmek için bir tiyo vereyim. Açınca zaten belli olur ama kapalıyken ince şanzıman yağı konularak kısa bir denemede ses geliyorsa dişliler aşınmıştır , eski yağda ses gelmiyorsa bu yağ değiştirilip sııfr yağ konulursa ses yapabilir. Yaparsa eski kullnılan yağın bir kalını koymak geçicide olsa sorunu çözer. kökten çözüm aşınmış dişlilerin değiştirilmesidir. Bu konu da 100 tlden kimse kaçmaz , herkesin zaman ayırıp araç kataloglarında yazılan şanzıman yağı değişim periodunu bilmesi gerekir. Şüphe varsa değiştirmek gerekir ama eski yağoı atmayın ki erman ustanın dediği gibi geriye dönüş şansı olsun.
Bu yeni nesil araçlarda dişli kalitesinin düştüğü konusunda bilgiler geliyor ama ne derece doğrudur bilemeyiz. metal aynı metalama ısıl işlemdeki yüzey sertleştirme olayı öenm arz ediyor. bazı firmalar daha derine inen yüzey sertleştirme yapıyorlar dişliler evlediyelik oluyırnama bazı yan sanyiler tma sınırda veya üretici firmanın vermiş olduğu sınırlara yakın yapıyorlar , sonra aynen vırrrn dişli sesi gelmeye başlıyor. Normalde bir şanzımanın araç atılana kadar dişlisinin değişmemesi lazım ama kullnım hataları , kış şartları ve kalite ile birlikte bir de yağ değiştirmeyi bilmeme gibi şeyler üst üste gelince dişli ne yapsın.
quote:
Orjinalden alıntı: erman52
Arkadaşım şanzıman yağına motor yağı gibi bakılmaz. Tıpa açılır ve içeriye parmak sokulur. Yuvarlak deliğin alt tarafıyla aynı hizada oldu mu yağ tamdır. Eğer bi yerde kaçak yoksa fazla konulan yağın akışının bittiği nokta yağın yeterli seviyede olduğu noktadır.
Şanzıman olayı ayrı şanzıman yağı olayı ayrı. Topu topu fazla yağı akıtıp yeni yağ koyacaklar. Zaten kullanılan yağ kataloglarda yazıyor. Neden şanzıman olayına girmiyorlar anlamadım. Koskoca bosch car servisi.....O zaman debriyaj olayına da girmesinler ne gerek var orda da şanzıman iniyor. Kısacası debriyaj baskı - balata değişimi ile şanzıman yağı değişimi benzer mantık..ikisinde de şanzımanla alakalısın ama ikisinde de şanzımana pek bi müdahale de bulunmuyorsun......
O servisin şanzıman olayına girmemesinin muhtemel sabepleri şudur : --Yakın bi yerde tamamen şanzımanla ilgilenen bi tamirci dostu vardır. --Bi çok araç üreticisi şanzıman yağının değiştirilmesine gerek olmadığını, eksildikçe tamamlaman gerektiğini söyler. Bu da servislerin para kazanmak için girdiği bi yoldur. Biliyorsun ki şanzıman yağları en az 80 numaradır. Yani çok yüksek sıcaklıklara dayanıklı yağlardır. Yani şanzıman yüksek sıcaklıkta çalışan bi mekanik aksamdır. Zaman içerisinde özellikle yüksek kilometre yapmış araçlarda şanzıman yağı değişimi dişlilerde dolaylı problemlere yol açar. Zaman içinde aşınan şanzıman yağı ve dişliler birbirlerine sistem olarak alışık olduklarından hemen bi problem çıkarmazlar. Son çalışma raddelerine gelinceye kadar idare ederler. Fakat kullanıcı şanzıman yağını değiştirdiğinde yeni yağı gören deforme olmuş eski dişli başlayacaktır ötmeye...çünkü deforme olmuş eski yağ dişlinin o problemini açığa çıkarmamıştır. Yeni yağ bu problemi normal olarak açığa çıkaraktır. Burada suç tamircinin değil, üretici firmanın ve bir şanzıman yağının 150 000 - 200 000 km gideceğini düşünecek kadar direksiyon şoförü kullanıcının suçudur. Bu yüzden de bazı servisler sorumluluk almamak açısından ve kullanıcıya durumu açıklayamamak açısından ( kolay değil aracın 150 000 km ye gelmiş ilk olarak şanzıman yağı değiştiriyorsun en fazla 80 lira para cebinden çıkacak ama yeni yağın dişli problemlerini ortaya çıkaracağını gördüğünde karşına bi dünya para masraf çıkma ihtimali var. ) yağ değişim işine girmeyebilir ya da değiştirirken eğer hafif bi ötle varsa olayı daha kalın yağ koyarak kurtarmaya çalıışr. Mesela bizim aracın debriyaj baskı - balatasını değiştirmeye gittiğimizde şanzımanı indirmeden önce yağ kaçıran keçeleride değiştirmek istedik. Adam hali ile şanzımanı indirirken şanzıman yağını temiz boş bir kutuya boşalttı. Ustaya neden böyle yaptın değiştirelim dedim...ustada keçeleri değiştirirken şanzıman komple dağılacak, dişlileri kontrol edeceğim problem varsa bu yağı kullanmaya devam ederiz yoksa yeni yağ koyarız dedi....şanzımanı dağıttı ve dişlilere baktı hiç bişi yoktu yeni yağ koydu........Şimdi benzer problemi direksiyon hidrolik yağında yaşıyorum, değiştirmeyi düşünüyorum ama problem olmasından çekiniyorum...............
Dediğim gibi iyi bi usta bulmaya çalış....hatta bu forumda hakan usta var...o bosch car servistedir..sana bu konuda sağlam yardımcı olacaktır...
quote:
Orjinalden alıntı: guvenxoca
ankaradayım , zaten çok yakın tanıdığım bosch car servis var ama onlar şanzımn olayına girmiyorlar... şu anda herhangibir kitleme durumu yok,beni rahatsız eden araç çalışırken vites boştayken şanzımanın altındaki tıpayı açıp 1 lt fazla yağ dediği yağı boşalttı yani hani yağ çubuğu filan olsa ölçecezde nalet aletin herşeyi kapalı...
şanzuman yağ seviyesi konusunda geniş tolerans aralığı vardır... mesela 4 lt. yağ doldurulduğunda tüm dişliler yağ içinde yüzer... 2 lt. yağ doldurulduğunda dişlilerin yanlız çalışan uçları yağlanır...
fazla yağ doldurmanın gereksiz sürtünmeye sebep olduğu... bununda çalışma sıcaklığını yükselttiği yönünde görüşler de vardır...
bilmememi bağışlayın.araç otomatik şanzıman.yağına çalışırken bakılmıyormu yoksa bazı şanzımanlar değişikmi.birde konan yağ bana az gibi geldi.bahsi geçen aracı hiç bilmem.yanlız otomatik oluşu düşündürdü.bilgilendirirseniz sevinirim.
Araç içindeki herhangi bir sıvı seyiyesine kesinlikle araç çalışırken bakılmaz.....evet konan yağ az en az 3 litre olmalı hele laguna için...
quote:
Orjinalden alıntı: hezerfen
bilmememi bağışlayın.araç otomatik şanzıman.yağına çalışırken bakılmıyormu yoksa bazı şanzımanlar değişikmi.birde konan yağ bana az gibi geldi.bahsi geçen aracı hiç bilmem.yanlız otomatik oluşu düşündürdü.bilgilendirirseniz sevinirim.
ustanın dediği normalde 8-9 litre yağ alıyor ama şanzıman inmeden hepsi değişemiyormuş,biz 4 litre koyduk sonra araba çalışırken yağ sıcaklığı 60 dereceye gelince 1 litresini aşağıdan boşalttı benim kafamı kurcalayanda bu işte,çalışırken boşaltma yapması. ama adam co-tech oda yanlış biliyorsa biz daha ne yapalım?? ama çok iyi oldu yağ resmen simsiyah çıktı,enazından şimdi tam kıpkırmızı olmasada kırmızılaştı iyi oldu..
quote:
Orjinalden alıntı: erman52
Araç içindeki herhangi bir sıvı seyiyesine kesinlikle araç çalışırken bakılmaz.....evet konan yağ az en az 3 litre olmalı hele laguna için...
quote:
Orjinalden alıntı: hezerfen
bilmememi bağışlayın.araç otomatik şanzıman.yağına çalışırken bakılmıyormu yoksa bazı şanzımanlar değişikmi.birde konan yağ bana az gibi geldi.bahsi geçen aracı hiç bilmem.yanlız otomatik oluşu düşündürdü.bilgilendirirseniz sevinirim.
hocam istersen kesin söylemede araştırıver.çünkü bazı otomatik araç şanzımanlarının yağına araç çalışırken bakılır.mutlaka çalışırken...
quote:
Orjinalden alıntı: guvenxoca
ustanın dediği normalde 8-9 litre yağ alıyor ama şanzıman inmeden hepsi değişemiyormuş,biz 4 litre koyduk sonra araba çalışırken yağ sıcaklığı 60 dereceye gelince 1 litresini aşağıdan boşalttı benim kafamı kurcalayanda bu işte,çalışırken boşaltma yapması. ama adam co-tech oda yanlış biliyorsa biz daha ne yapalım?? ama çok iyi oldu yağ resmen simsiyah çıktı,enazından şimdi tam kıpkırmızı olmasada kırmızılaştı iyi oldu..
üstad kafan karışmasın.otomatik şanzıman yağını değiştirmek basit bir iş deyil.bir sürü işlemi var.bir arkadaşım için randevu aldık bostancı sanayiinde bir arkadaştan.çok uzun süreceğini söyledi.ve ertesi güne tehir ettik benim işimden dolayı.şanzımanın yağ kapasitesi doğru gibi.yoksa otomatik şanzıman 3-4 litre yağla çalışmaz.benim bildiğim.servisinde söylediği şu:kullanmana bağlı 40.000-70.000 de yağı değişin.bize söylenen bunlar.kolay gelsin
valla ben taaa mais genel merkeziyle görüştüm onlarda şanzıman yağı değişmez ömürlük dediler ama anladımki bunu şanzıman dağılsın elimizde patlasın 4-5 milyarlık şanzıman satalım diye yapıyorlar.... kesinlikle 50binkm de bir değiştirmek lazım...
erman52 arkadaşım verdiğin yararlı bilgiler için teşekkür ederim
bmv e46 318i 1999 model şanzıman yağını deyişmem gerekiyormu acaba.. en son 1 sene önce 1 litre takviye yaptık aksikti şimdi bakıyom sızdırma felan yok eksiklik yok ama sabahları fites sert geçiyo araba ısınınca yumşuyo
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme