Şimdi Ara

tork konvertörlü şanzıman yağı değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
7.748
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar tork konvertörlü 4 ileri 2004 model bir şanzımanlı aracım var (polo). Aracımın şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyorum. Forumları incelerken aşağıdaki gibi bir mesaj gördüm. Acaba bu yorum doğru mudur yoksa komple şanzıman yağını değiştirmeli miyim ?

    Not: Aracımda şanzımandan yana herhangi bir sorun yok. Yağı acaba hiç değiştirmesem mi bilemedim.


    "Bende mumkun olan en iyi bakimi isterim aracimda fakat bagzen isin asli gorumdugu gibi olmuyor. Oncelikle evet dogru. Komple yagi bosalytiginda daha fazla yag alir arac ama motor hacmine gore litresi degisir. Bana tam model yil ve motor kodu verirse. Sana saglam bilgi veririm. Fakat burada yag ekleme islemi tavsiye edilir. Ustalar burda alt karteri acip kesinlie yagi bosaltmazlar, dediklerine gore icinde labirent gibi yag kanallari varmis ve o yag tam bosaltilirsa o kanalarda hava kalirmis ve vites istenilen performansi vermezmis, yani sira burads otomatik vitesli 500.000 kmde civicler var ve orjinal. Tek olay budur; aracin kesinlkle otomatik vites yagi degistirilmez cunku arac 100000km den sonra yag bakimlari ekleme olarak yapilir ve yag bosaltilmaz. Karterdeki yapisik miknatislar butun parcalari kendine ceker ve sistemdeki asinan metal parcalarini kendisi ile tutar. Carklar birbirlerine isinir ve yag kesinlikle etkisini kayip etmez. Tavsiye edile. Bakim sekli eklemedir. Ben hic yag degistirmedin. Burada insanlar bilincli. Servis size yag degistirmiyor 100.000 km den sonra. Tavsiyede etmiyor. Ama tr de masallah servisler paranizi almak icin her taayi atiyor. Tavsiyem ekleme yapin ve vitesinizin otomatik oldugunu unutmadan aracinizi kullanin( yani basmayin... ) hayirli gunler dilerim"







  • Otomatik şanzıman yağı değişiminde yağ miktarının çok önemli olduğu bilinir. Yani gereğinden fazla veya eksik konması sistemi olumsuz etkileyebilir. O nedenle şanzıman yağı değişimi yaparken alt tapadan süzülen eski yağ ölçülü bir kaba alınır ve yeni yağ aynı miktarda üstten eklenir. Sistemdeki yağın tamamını zaten bu yolla boşaltmanız mümkün olmadığından tahmini 2-3 litreden fazla yağ süzülmez. Gerisi konvertörün içinde ve filtrede bulunmaktadır. O bölgedeki eski yağ göz ardı edilir. Eğer çıkan yağ kötü durumdaysa yakın tarihte yeni bir değişim daha yapılarak eski bozuk yağın mümkün olduğunca temizlenmesi sağlanır.

    Normal şartlarda bu tip şanzımanlar yağ eksiltmezler. Gerektiğinde değişim yapılır ve o da anlattığımız şekilde...

    Peki ne zaman değiştirilir: Yağın yapısında bozulma varsa yani rengi kırmızıdan siyaha doğru değişmişse ve yanık benzeri koku oluşmuşsa durum acildir.

    Bu klasik otomatik şanzıman yağının değiştirilip değiştirilmeyeceği ülkemizde malesef tartışma konusudur. Çünkü bazı markaların yurtdışındaki servislerinde değişime gerek olmadığı ve kullanım kitapçıklarında böyle bir kontrol bölümünün bile bulunmadığını duyuyoruz. Ancak türkiye yetkili servisleri için basılan kitapçıklarda ise değişim gerekliliğinden söz ediliyor. Bu noktada insanın zihni bulanıyor sanki ülkemizdeki servisler kendisine bir kazanç kapısı açmışlar gibi...

    Ama bu konuda net bir şey söylemek için tabi ki yetkili değilim, o nedenle değişim için ben de kendi arabamın otomatik şanzıman yağını kontrol ettirdim, yağın durumu gayet iyiydi o yüzden şimdilik erteledim.

    Düzeltme: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustyyyyy -- 7 Ocak 2014; 0:15:00 >




  • Benim aracımda 2005 Scenic 2.0 BVA var.Aracım 150.000KM'de ve şimdiye kadar şanzımandan kaynaklanan en ufak sorun yaşamadım Allah'a şükür yağ gibi akıyor.Ama forumdaki yorumları okuyunca insan tereddüte düşmüyor değil.
    Okuduğum kadarıyla şanzıman sorunu yaşayanların çoğu şanzıman yağını daha önceden değiştirmişler.Değiştirdikten sonra araba sorun çıkartmış birdaha değiştirelim demişler ve sorun düzeldi gibi gözükmüş ama belli kilometre sonra sorun tekrar ortaya çıkmış %80i böyle...
    Ek olarak servisler değiştirilmesini tavsiye etmiyorlar.Forumdaki şanzımancılarda illaki değiştirilmesi gerekiyor diyor.Kime inanırsın?!?

     tork konvertörlü şanzıman yağı değişimi

    Ek olarakta kullanma kılavuzunda ömür boyu yağlanmıştır yazmış..Servislerinde bu kadar çıkarcı olduklarını düşünmüyorum.Benim için Gerisi teferruattır.




  • Ben olsam degistirmezdim. Bundan onceki araclarimda degistirmedim ve bir sorun yasamadim. Ama internette hemen yag degisiminden sonra bozulan sanziman hikayeleri cokca var. O yuzden cekiniyorum ben. Zaten yagi komple degistimek zor bir is, motor yagi gibi acinca bosalmiyor cogu tork konvektorunun icinde, tam seviyesini tutturmak da onemli sonra doldururken yine motor yagi gibi cubugu yok bir cok modelin. O yuzden bilmeyen birine yaptirip risk alacaginiza gittigi yere kadar gotursun derim ben.

    200 bin kmdeki aracimin sanziman yag haznesinde kacak oldu, adam hazneyi degistirirken yag degisimini teklif bile etmedi. Hazneyi soktu sadece haznedeki yag kadar geri ekledi o kadar. Iciniz rahat degilse sadece hanedeki yagi degistirebilirsiniz.
  • arkadaşlar çok teşekkür ederim yanıtlar için. Sanırım değiştirmeyeceğim. Şanzımandan yana bir sorunum yok. Sadece bu eski tip tork konv. şanzımanlarda yağ değişimi olur mu diye araştırıyorum. Sanırım bu tip şanzımanlarda "EKLEME" yapmak daha mantıklı gibi.
  • Eksilmeyen birşeye nasıl ekleme yapacaksınız yağ miktarını değiştirmeden zira yağ aslında otomatik vites sıvısı yarı sentetiktir eski araçların çoğunda. Bu sıvı ısı ve havalandırma borusundan gelen oksijen ile okside olur yani özelliğini yitirir. Yurtdışında araçlar hele hele eskiyince çok ucuzdur memleketimizdeki gibi değil dolayısıyla adamlar bozulunca çöpe atmayı onartmaktan yada bakım yaptırmaktan ucuza malediyorlar. Bende sorun vardı araç 124.000 de iken. 195.000 de şanzımanı arkadaşla söktük tüm sarflarını değiştirdik. devriyaj balataları bitmemişti ama fren bandları bitmişti ve kasnağı yemeye başlamıştı. Tam zamanında değişti 40.000 km oldu sorun yok. Adam gibi değişim yapılınca sorun olmaz. Sorun eskimiş bir sistemde tortuların tıkadığı şekilde çalışmaya alışmış mekanizmanın temiz otomatik vites sıvısı ile çözülüp aşınmışlıkları ortaya çıkartmasında. Zamanında sıvı ömrünü doldurmadan değişimler yapılırsa ve miktar doğru ayarlanırsa neden sorun çıkartsın. Bilinçsiz insanların yaptığı değişimler ve muhtemelen doğru sıvıyı bile koymamaları nedeni ile de sorun yaşamış olabileceklerini unutmayın. YAz sıcağı ve yük altında şanzıman ısısı 150 derecelere çıkar belki de geçer işte her ısı yükselmesi sıvının ömrünü ve özelliklerini azaltır. Örneğin Amerika'da bizim burada vites kutusu onarımına verdiğimiz paraya komple 2. el canavar gibi araç alabiliyorsunuz yada benim 20.000 TL ye aldığım 406 yı İngiltere'de adam 2000-3000 paunda alabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 15 Ocak 2014; 1:34:22 >




  • Hortlatalim 😄
    Benim aracim 2011 Kia Ceed dizel otomatik. 4 ileri Tork konvertorlu. Bakim kitapçığı na göre hareket ederim hep, fakat bu konuyu okuyunca tereddutte kaldım. Kitapcikta yazilana göre değişim vakti geldi yağı. Fakat degisip de sorun yaşayan da varmış. Aracım 60.000 km.de sanzimanda hafif bi silkelenme yapabiliyor bazen. Onun dışında gayet iyi aslında. Siz ne tavsiye edersiniz ? Bu konuda deneyimi olan var mı? Teşekkürler simdiden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    CVT Şanzıman Yağ Önerisi
    7 yıl önce açıldı
    Motor yağı değişimi
    7 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerikalılar değiştirir. Avrupada değişim olmaz. Bence 30-40 binde bir karterdeki yağı alıp, bir o kadar üstten koymalı. Çıkan yağ siyah oluyor. İşlevini ne kadar sağlıklı yerine getiriyor meçhul

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.