Şimdi Ara

MOTOR YAĞI HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
4
Favori
37.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır ?
    Mineral yağlar, petrolün işlenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, laboratuar koşullarında çeşitli kimyasal işlemlerden geçtikten sonra gerekli katıkların eklenmesiyle elde edilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karşı daha dayanıklıdır.



    Sentetik yağlar mineral yağlara göre neden daha pahalıdır?
    Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir.


    Motorlar neden yağ eksiltir?
    Yağ eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Motorlarda ki bu özellik yağın yıpranmasına, dolayısıyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçların belirli km. aralıkları için yağ eksiltme paylarını araç kitapçıklarında belirtmişlerdir. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha az eksiltme yapmaktadırlar.



    Sentetik yağları mineral yağlar ile karıştırıp kullanabilir miyiz?
    Sentetik yağlar ile mineral yağların karıştırılmaması daha doğru olur. Bu yağlar karıştırıldığı takdirde mineral yağ sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır.



    İnce yağ motora zarar verir mi?
    Burada dikkat edilmesi gereken nokta, aracın motoruna uygun ve araç üreticisi tarafından tavsiye edilen yağın kullanılmasıdır. Kullanılan ince yağ sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yağlar ince olmasına rağmen mineral yağlara göre çok daha dayanıklıdır ve performansı yüksektir.



    Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır?
    Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler.

    Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır:

    § Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikayetleri oluşmaktadır

    § Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan honlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır

    Yağ performans sınıfı nedir? Nasıl anlaşılır?
    Bir yağın performans sınıfını, ambalajındaki API ve ACEA değerlerinden anlayabilirsiniz. Yağ firmalarının uzun yıllar süren, yüksek maliyetli çalışmalar sonucu aldığı bu sınıflar, yağın performansını belirler.
    Bugüne kadar geliştirilmiş yağlarda;

    § Benzinli sınıfta SM en üst API performans düzeyini

    § Dizel sınıfta CF ve CI-4 en üst API performans düzeyini

    § A3, binek araçlar için ACEA performans sınıfını

    § B3, dizel, hafif ticari araçlar için ACEA performans sınıfını

    § E4, ağır ticari araçlar için ACEA performans sınıfını gösterir

    API SH/CF ne demektir?
    API; performans sınıfı onayı veren kuruluş Amerikan Petrol Enstitüsü'nün (American Petroleum Institute) baş harfleridir. "S" harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda (spark ignition), "C" harfi, basınçla ateşlemeli araçlarda (compressed ignition) kullanılacağını gösterir. Bu iki harf sabit olmak üzere, arkalarından gelen harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, .......SL, SM gibi). Benzinli otomobillerde en üst sınıf SM, dizel araçlarda ise CF ve CI-4'tür.

    § CF, hafif ticari araçlarda

    § CI-4 ise iş makinelerinde en üst sınıftır

    API SH/CF örneğinde "S" harfi önde olduğu için, bu yağın öncelikle benzinli araçlarda kullanılması öneriliyor demektir. "S"nin yanında ki "H" harfi, yağın benzinli araçta "H" sınıfı bir yağ olduğunu gösterir. Aynı zamanda bu yağ, dizel bir araçta ise CF sınıfı bir yağ olarak rahatlıkla kullanılabilir.



    0W ne demektir?
    "W" İngilizce winter (kış) kelimesinden gelmektedir. 0W kış şartlarında sıfır numara yağ özelliği gösteren çok ince yağ anlamına gelir.



    Viskozite açısından 0w-30'mu, 10w-60'mı daha iyidir?
    Yağın viskozitesinin uygunluğu kullanım yerine göre değişir. Örneğin 0W-30 çok ince bir yağdır. Motorun içinde rahatça dolaşır ve her noktaya ulaşarak yağlama yapar. 10W-60 ise daha geniş bir viskozite aralığına sahiptir ve çok sıcak iklimlerde, sıcaklık değerleri çok yükselen ve yüksek performans beklenen motorlarda kullanılır.



    Aynı viskozite derecesindeki yağlar arasında neden fiyat farkı olur?
    Yağın içerisindeki baz yağın kalitesi, katık paketinin cinsi, API veya ACEA performans sınıfı farklılıkları nedeniyle fiyatlar değişiklik gösterebilir.



    Fren hidroliklerinde DOT3 ve DOT4 nedir? Ne farkları vardır?
    DOT3 ve DOT4, higroskopik (havadan nem emme) niteliği olan fren sıvısı özellikleridir. DOT3 ve DOT4'ün ayrı ayrı kaynama noktaları vardır. DOT3 140°C'de, DOT4 ise 155°C'de kaynar. Bu nedenle DOT4 kullanması gereken araçlarda kesinlikle DOT3 kullanılmamalıdır.



    Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL-4 veya GL-5 ne anlama gelir?
    Her ikisi de dişli yağları için kullanılan API sınıflandırmasıdır. GL-5'te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır. Araç üreticisi tarafından aksi belirtilmediği sürece GL-4 dişli yağı tavsiye edilen yerlerde GL-5 kullanılmamalıdır. Çünkü GL-5'te bulunan aşırı basınç katığındaki kükürt, sarı metalleri aşındırır.



    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?
    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.



    Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
    Motor yağının bozulduğunu anlayabilmek için elle veya gözle yapılan incelemeler yanıltıcı olabilir. Kesin sonuç için, yağın laboratuar koşullarında, fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekir.



    Aynı cins ve aynı marka yağlarda bile neden renk farkı olur?
    Ham petrolün farklı yerlerden, farklı renklerde elde edilmesi sonucu, baz yağın tonunda değişiklikler olabilir. Ayrıca kullanılan katıkların farklı renklerde olması, motor yağının rengini etkileyebilir. Ancak, renginin açık veya koyu olması yağın kalitesi etkilemez.



    Sabahları aracın zor çalışması motor yağıyla ilgili bir sorun mudur?
    Araçlar soğuk havalarda genellikle zor çalışırlar. Çok soğuk havada kalınlaşan yağ, ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve bu nedenle ilk çalışma anında sorun yaşanır. Özellikle soğuk hava koşullarında düşük viskoziteli (yani ince), kısmi sentetik ya da tam sentetik yağlar kullanılmalıdır.



    Köpürme neden olur? Motora zararı nedir?
    Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir.



    Motorlarda "tolerans"ların daraltıldığı söyleniyor tolerans nedir?
    Tolerans, birbirine çok yakın, hatta birbirine değen iki metal arasındaki boşluğa verilen isimdir. Yeni teknolojiyle bu boşluklar en aza indirilerek, motorun daha kompakt olması ve daha fazla performans göstermesi sağlanmaktadır. Toleransı daraltılan, yeni teknoloji motorlarda daha ince (sentetik) yağların kullanılması tercih edilir



    Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim km.si arasında bağlantı var mıdır?
    Araçların yağ değişim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanım süresi araç üreticisinin tavsiyesi doğrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yağların mineral yağlara oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması motor performansını ve korumasını doğrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yağ değişim km.si araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir.



    Kutunun arkasındaki sınıflandırmalar ve özelliklerin anlamı nedir?


    Yağlar kullanımları ve kalitelerine göre değişir. Bazıları yalnızca belli motorlar için uygunken bazıları da yalnızca belli hava koşullarında kullanılabilir. Aynı motor ve hava koşulları için optimize edilmiş iki yağın performans düzeyleri bile belirgin şekilde farklılık gösterebilir. Bu nedenle yağ performansını ve kullanımını tanımlayan evrensel ölçütler belirlenmiştir.



    Bu ölçütleri belirleyen ana kurumlar şunlardır:


    Society of Automotive Engineers (SAE) - yağı viskozitesine göre tanımlar. Farklı sıcaklıklardaki viskozite performansına göre bir yağ tek mevsim (monograde) veya dört mevsim (multigrade) olabilir.


    American Petroleum Institute (API) - yağları motoru koruma kapasitelerine göre sınıflandırır. Benzinli motorlar için S, dizel motorlar için C harfi kullanılır. S veya C'den sonra gelen harf, alfabetik sıra takip edilerek (CA, CB, CC.... gibi) performans ve koruma derecesini gösterir. Shell Helix gibi bazı yağlar benzinli ve dizel motorlarda kullanılabilir, bu nedenle sınıflandırmaları SJ/CF veya CF-4/SJ şeklinde yapılır.


    Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles (ACEA) - API ile benzerdir, aralarındaki fark ise API kurumunun Amerikan motorlarını, ACEA kurumununsa Avrupa motorlarını baz almasıdır. Ayrıca ACEA sınıflandırmaları belirtmek için harfleri kullanır.








    Fren hidroliğinin ömrü ne kadardır?
    Normal şartlarda fren hidroliğinin değişim süresi kilometreden bağımsızdır. Ancak DOT3 için 12 ay veya 20.000 km., DOT4 için ise 18 ay veya 30.000 km. olarak kabul edilebilir.



    Dişli yağları için katık gerekir mi? Katık kullanmak zararlı mıdır?
    Her nitelikli yağda olduğu gibi, dişli yağlarında da çeşitli katıklar vardır. Dişli yağlarında özellikle aşırı basınç katıkları (EP) bulunur. API GL-4, GL-5 gibi sınıflara göre EP katıklarının oranı değişir. EP katığının fazlası, içinde sarı metal bulunduğundan, transmisyon sisteminde aşınmaya yol açar. Bu nedenle araç üreticisinin önerdiği sınıfta, kaliteli dişli yağı kullanıldığı takdirde ekstra katık kullanmak gerekmez.



    Yağ eksilmesi durumunda değişik marka yağ eklenmesi motora zarar verir mi?
    Eklenen yağın aynı viskozite derecesinde, aynı API sınıfında olduğuna dikkat edilmeli ve mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır. Bu durumda motorda ani ya da doğrudan bir zarar oluşmasa bile yağın kimyasal yapısı bozulabilir, motor koruması azalır. Ancak, bu işlem, geçici bir önlemdir, ilk fırsatta yağın tümüyle değiştirilmesi tavsiye edilir.




     MOTOR YAĞI HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR.


     MOTOR YAĞI HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dtmmustafa -- 2 Nisan 2010; 14:22:53 >







  • yola çıkmadan aracınızın motor şanzıman direksiyon ve fren yağlarını mutlaka kontrol ettirin.
  • mERCEDESLE İLİGİLİ SORUNLARINIZI MUTLAKA SORUN BİLGİM DAHİLİNDE CEVEPLANDIRAYIM.
  • MOTOR YAĞININ SINIFLANDIRILMASI


    KISALTMALAR :



    G (GASOLİNE) : Benzinli

    D (Diezel) : Dizel – Mazot

    PD (Passenger Diesel) : Dizel Binek Arabası


    CCMC Seviyeleri :



    G4 : Benzinli servis

    G5 : Benzinli ve yakıt ekonomilşi servis

    PD2 : Dizel binek arabası, doğal havalandırmalı, turboşarjlı

    D4 : Dizel servis, doğal havalandırmalı, turboşarj, süperşarj

    D5 : Ağır dizel servis, uzun yağ değiştirme periyodu.


    ACEA Seviyeleri :



    Benzinli motor yağları

    A1 : Düşük sürtünme, yüksek viskozite

    A2 : Genel amaçlı

    A3 : Yüksek performans ve-veya uzun değiştirme periyodu

    A4 : GDI benzinli motorlar

    A5 : Düşük viskoziteli ve sürtünmeli, uzun yağ değiştirme



    HAFİF HİZMET DİZEL MOTOR YAĞLARI :



    B1 : Düşük sürtünme, düşük viskozite

    B2 : Genel amaçlı,indirekt enjeksiyon

    B3 : Yüksek performans ve-veya uzun değiştirme periyodu, indirekt enjeksiyon

    B4 : Yüksek performans ve-veya uzun değiştirme periyodu, indirekt ve direkt enjeksiyon, yakıt ekonomisi

    B5 : Yüksek performans ve-veya uzun değiştirme periyodu, indirekt ve direkt enjeksiyon, yakıt ekonomisi



    AĞIR HİZMET DİZEL MOTOR YAĞLARI



    E1 : Doğal havalandırmalı, turboşarjlı

    E2 : Genel amaçlı

    E3 : Ağır şartlarda, uzun değiştirme periyodu

    E4 : Çok ağır şartlarda, uzun değiştirme periyodu

    E5 : Çok ağır şartlarda, daha uzun değiştirme periyodu

    E7 : Çok ağır şartlarda, daha da uzun değiştirme periyodu, yakıt ekonomisi



    API (American Petroleum Institue) Sınıflandırması :
    Sınıflandırma iki harf ile yapılır. İlk harf yağın benzinli (S) veya dizel (C) motorlardan hangisine uygun olduğunu, ikinci harf ise yağın aynı gruptaki performans değerini gösterir. Performans seviyesi her iki grupta da A en düşük olmak üzere benzinli motorlar için A-L arası, dizel motorlar için C-I arası yapılır.


    Benzinli Motor Yağları API Kalite Sınıflandırması :

    SA : Ilımlı koşullarda çalışan eski benzinli ve dizel motorlar için kullanılmış ve içinde herhangi bir katkı maddesi ihtiva etmeyen yağlardır. Bu kategorideki yağ, ancak araç üreticisinin tavsiyesi halinde kullanılabilir.

    SB : Ilımlı koşullarda çalışan eski benzinli motorlar için kullanılmış ve asgari katkı maddesi ihtiva eden yağlardır. 1930'lardan sonra kullanılmaya başlanan bu yağlar oksidasyona ve yatak korozyonuna karşı dirençlidir. Ancak, araç üreticisinin tavsiyesi halinde kullanılabilirler.

    SC : 1964-1967 arası modelde üretilmiş arabaların ve bazı kamyonların dahil olduğu servistir. Bu serviste kullanılan yağlar, benzinli motorlarda yüksek ve düşük sıcaklık depozitlerini, aşınma, pas ve korozyonu kontrol etmektedir.

    SD : 1968-1970 arası modelde üretilmiş benzinli binek arabaları ve bazı kamyonların dahil olduğu servistir. Aynı zamanda 1971 ve daha sonraki modellerde de araç üreticilerinin tavsiyeleri ile bu servis için üretilmiş yağlar kullanılmaktadır. Bu servisteki yağlar yüksek ve düşük sıcaklık depozitlerine, aşınma, pas ve korozyona karşı SC seviyesine göre daha fazla dayanıklıdır.

    SE : Bu servis 1971 modeli bazı benzinli binek arabaları ile 1972'den itibaren üretilmeye başlanan ve benzinli binek arabalarını ve bazı kamyonları kapsamaktadır. Bu servis için üretilen yağlar, API SC ve SD’ ye göre yağ oksidasyonuna, yüksek sıcaklık motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı daha dayanıklıdır.

    SF : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1980 yılı başında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu kategoride üretilen motor yağlarında, API Servis Sınıflaması SE’ de istenilen asgari şartlardan oksidasyon stabilitesi artırılmış ve aşınma önleyici performans geliştirilmiştir. Bu yağlar ayrıca, motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı da koruyucu özelliktedir. Bu kategorideki yağlar; SE, SD veya SC seviyelerindeki yağların yerine de kullanılabilirler.

    SG : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1989 yılında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu seviyede üretilen motor yağları, daha önceki kategorilerde yer alan yağlara göre, motor depozitlerine, yağ oksidasyonu ve aşınmaya karşı performansları arttırılmıştır. Ayrıca, bu yağlar, pas ile korozyona karşı da koruyucu olup, SF, SF/CC, SE veya SE/CC seviyelerindeki yâğların yerine de kullanılabilirler.

    SH : SG test neticeleri Kimyasal Madde üreticileri (Chemical Manufactures Associations, CMA) ürün onay koduna göre yapılmaktadır. Bu koda göre bir kere
    test edilecek yağda her bir parametre, iki kere test edilecek yağda parametre averajı, üç kere test edilecek yağda, bir test atılarak diğerlerinin averajı geçer sayılmalıdır.

    SJ : 1997 Benzinli Motor Servis Kategorisi. API servis kategorisi SJ'yi karşılayan yağların, yüksek sıcaklıkta depozit oluşumu, aşınma, köpük ve alevlenme özellikleri geliştirilmiştir. Bu yağlar, CMA (Chemical Manufacturers Association) ürün onay kodlarına göre test edilmektedir. API SH, daha önceki API ve servis kategorilerini tavsiye eden motorlarda da kullanılabilirler.

    SL : 1 Temmuz 2001 itibariyle yayınlanmıştır. 1 Nisan 2002 tarihinden itibaren üretilen motorlarda önerilecektir. Bu tarihten önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır. En son ILSAC Şartnamesi'ni karşılayabilir ve/veya Energy Conseriving Sınıflaması'na girebilir




  • yararlı bılgıler ıcın tesekkurler
  • Gayet açıklayıcı olmuş teşekürler
  • Adamın dibisin ,harikasın
  • Çok teşekkürler emeğine sağlık.
  • Konu bir hayli karışık. Genelde Mobil 1 kullanırım ama yenilikleri de severim. İşin mantığını öğrenmek isterim.
    4 yağın spesifikasyonlarını veriyorum bu 4 motor yağıda 5w-30 değerinde yağdır.
    1-) ELF evolution SXR ACEA = A5/BE ve API = SL/CF (61 TL)
    2-) SHELL HELIX hx7 ACEA = A1/B1 ve API = SJ (70 TL)
    3-) LUKOIL GENESIS PREMIUM ACEA = C4 ve API = SN/CF (70 TL)
    4-) MOBIL 1 ESP FORMULA ACEA = C2,C3 ve API = SM/SN (95 TL)
    5-) ENEOS MOTOR OIL API = SN/ILSAC GF-5 ( )
    6-) MOTUL 8100 Eco-nergy ACEA = A5/B5 ve API = SL/CF (83 TL) ( )
    Bu spesifikasyonlara göre yağları bize yorumlayabilecek birisi var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi filenperno -- 21 Ocak 2015; 23:04:25 >




  • Peki 2001 sonrasında çıkan " SM ve SN" lerin açıklamaları nelerdir yardımcı olabilir misiniz?

    Aracımın kullanım kitapçığında (benzinli)

    API için SM yada daha üstü diyor.

    ACEA için A3/B3,A3/B4 veya A5/B5 ve API SM diye yazmış.

    Acea da a5/b5 olunca API de SM olmuyor genelde SL yada en fazla SN oluyor.

    Özetle Acea ya göre mi tercih yapmak lazım yoksa API ye göre mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xnanx -- 7 Kasım 2015; 13:03:28 >
  • takıp
  • Kendi adıma söyleyeyim, çok güzel paylaşımlar ama bu kadar detaya hiçbir zaman girmiyorum.
    Aracın orjinal yağ spesifikasyonuna bakıyorum, örneği MB 229.5 olsun.
    Yağ alırken MB 229.5 i değil ardında approval kelimesini de arıyorum.
    Kısacası benim için yağın ambalajında MB 229.5 approval yazıyorsa tamamdır. MB 229.5 yazması yeterli değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhansen -- 25 Nisan 2016; 18:53:36 >
  • Skoda fabia 1.4 benzinli 2006 model araç için uygun olan yağ nedir, Castrolun şiddetle onerildigini biliyorum ancak kararsizlik da var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mükemmel bilgiler, teşekkürler.
  • Bir süredir en üst API performansı SN oldu. Yazıda düzeltin isterseniz...
  • acea a5/b5 5w40 yağ neden yok,bilen var mı ? daha çok 5w30 var.
  • xnanx kullanıcısına yanıt
    BU SORULARA cevap bulabildiniz mi, bu gün yağ değiştirdim 5-30 a5b5 ama sm değilmiş sl miş. motora koydum ama ne tür zararı olur tekrar değiştirmeliyim. sm-sn olanlar a5b5 şartını karşılamıyor. bu konuda bilgi verirsen sevinirşm. iyi günler.
  • bu konuda bilgisi olanlar lütfen aydınlatsın. xnanx kullanıcısının soruları aynen geçerli.
  • Takip




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cyni3 -- 3 Aralık 2021; 15:10:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.