Aracim (2008 corolla d4d 50.000 km) icin mobil super 3000 5W-40 fully synthetic uygun mudur? Fiyati uygun geldi.
Bir de Castrol Magnatec 5W-30 A1 tam sentetik bir yag midir?
Tam sentetik kullandigimiz icin ozel yag filtresi kullanmamis gerekir mi?
Cevabiniz icin cok tesekkur ederim.
Yuksel
tam sentetik yağlar için özelfirtre gerekmez .aynı soruyu yukarıda benzer şekilde sormuşlar demek ki kullanıcılar aşağı yukarı aynı soruları soruyorlar.
Tam senttik için illaki tam sentetik yazısını hem ürün üstünde hm de internet sitesindeki teknik bülteninde arayınız . Artık bazı süphelerim oluştuğu için emin olmadan yazmak istemiyorum. anlatmaya çalıştığım konu için internet sitesinden aynı benzer ürünü alt alta koyacağım .Tüm dikkatinizi tam sentetik yazısına odaklayınız birisinde yazıyor diğerinde lafı gevelemişler , özel diye falan geçiştirmişler.
Castrol Magnatec 5W-40, dünyanın önde gelen araç üreticileri tarafından API SM/CF ve daha öncesindeki spesifikasyonları karşılaması istenen, benzinli ve dizel motorlarda kullanılmak üzere özel olarak geliştirilmiş tam sentetik motor yağıdır.
Castrol Magnatec 5W-30 A1, üstün katık ve sentetik bazyağ teknolojisi ile yüksek performanslı motorlar için üretilmiş, Ford WSS-M2C913-B performans seviyesini karşılayan özel bir motor yağıdır. Magnatec 5W-30 A1, Ford’un hedeflediği üstün yakıt ekonomisini karşılar ve sürtünmeleri azaltarak yüksek motor performansı sağlar
volvoline benece bu işin en doğrusunu yazmış aynen katılıyorum. Bir yağa garanti vermeniz için hem tam sentik olmalı hemde dık dık değiştirilmesini garanti alına almanız gerekiyor. Firmaların reklamları ise bunun tam tersi yönünde yapılıyor . Sanki uzun zaman motor içinde durunca OLEY çekiyolar .Halbukiş motor ömründen yiyiyoruz haberimiz yok. Yüzbinleri bir bir devirmeye başlayınca anyayı konyayı anlıyoruz ama iş işten geçmiş oluyor.
bakın ünlü yağ firması gerçekler hakkında nasıl mükkemmel güzel bir yorum yapmış .Altına imzamı atarım.
adamlar milyonlarca araç istitastik verilerini gözlemleyerek bir yağa garanti verebilmek için sert şartlar ve normal koşular diye sınıflama yapmışlar buna göre bazı sorular sorulmuş , cavaplara göre sert koşulları sağlıyorsak her 3000 milde yani 4500-5000 civarında yağın değiştirilmesi koşulunu sağlarsanız kndi yağlarına 300000 km yani 480.000 km garanti veriyorlar. Bu bir firmanın gerçekleri itirafının belgesidir. Aslında bu koşulu hangi marka yağda sağlasak aynı sonucu aşağı yukarı alırız ama gel de anlat allatabilirsen
AUTOMAKER NORMAL SEVERE (ağır şart) FORD 7,500 miles 3,000 miles CHRYSLER 5,000 miles 3,000 miles TOYOTA 5,000 miles 3,000 miles NISSAN 7,500 miles 3,750 miles
Castrol'a sordum. Castrol Magnatec 5W-30 A1 tam sentetik mi degil mi diye. Tam sentetik dediler ama pek inandirici gelmiyor. Tam sentetik diye acik acik yazmiyorlar dokumanlarinda. Fiyati da yari sentetik yag fiyatlarina yakin.
vezirhocam Mobil 1 serisi olmamasına rağmen süper serisinde de kutunun üzerinde ful sentetik yazıyor.ama fiyatı 59tl nasıl oluyor anlamadım. ya ne olcak ki 10.000kmde bir değiştiririz fena bir yağ değil bence
Allah allah ilginç kutunun üzerine yazmış adamlar yahu insan internet sitesine ve teknik dökümana da yazmaz mı adam gibi tam sentetik diye
Gerçekten bir yağ firmasının normalde en ideal yağ değişimi için ilk defa km verdiğini görüyorum. Burada galiba 225.000 km ömür garanti ettikleri yağlar 10w-30 yarı sentetik.
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
volvoline benece bu işin en doğrusunu yazmış aynen katılıyorum. Bir yağa garanti vermeniz için hem tam sentik olmalı hemde dık dık değiştirilmesini garanti alına almanız gerekiyor. Firmaların reklamları ise bunun tam tersi yönünde yapılıyor . Sanki uzun zaman motor içinde durunca OLEY çekiyolar .Halbukiş motor ömründen yiyiyoruz haberimiz yok. Yüzbinleri bir bir devirmeye başlayınca anyayı konyayı anlıyoruz ama iş işten geçmiş oluyor.
bakın ünlü yağ firması gerçekler hakkında nasıl mükkemmel güzel bir yorum yapmış .Altına imzamı atarım.
adamlar milyonlarca araç istitastik verilerini gözlemleyerek bir yağa garanti verebilmek için sert şartlar ve normal koşular diye sınıflama yapmışlar buna göre bazı sorular sorulmuş , cavaplara göre sert koşulları sağlıyorsak her 3000 milde yani 4500-5000 civarında yağın değiştirilmesi koşulunu sağlarsanız kndi yağlarına 300000 km yani 480.000 km garanti veriyorlar. Bu bir firmanın gerçekleri itirafının belgesidir. Aslında bu koşulu hangi marka yağda sağlasak aynı sonucu aşağı yukarı alırız ama gel de anlat allatabilirsen
AUTOMAKER NORMAL SEVERE (ağır şart) FORD 7,500 miles 3,000 miles CHRYSLER 5,000 miles 3,000 miles TOYOTA 5,000 miles 3,000 miles NISSAN 7,500 miles 3,750 miles
MYTH If you don't drive in severe conditions, you don't need to change your oil as often.
REALİTY Valvoline recommends changing oil every 3,000 miles. Most consumers (more than 80% of drivers, according to a State of California study) actually drive under what is considered severe driving conditions (stop and go, short trips, towing, or very hot or very cold temperatures). Auto manufacturers' oil change interval recommendations are dramatically shorter for severe driving conditions, with the majority recommending 3,750 miles or less and with 3,000 miles being the most common recommendation. Both oil and oil filters have less of a useful life under severe conditions due to increased dirt and other contaminants. So, changing the oil and filter every 3,000 miles is the best way to ensure engine health.
Valvoline avrupa sitesinde yağ seçicide aldığım sonuç;
Category : Vans Make : Ford EU model : Transit Connect (2002 - ) type : Transit Connect 1.8 TDCI 55kW (2002 - )
Engine BHPA · Capacity : LubeCap 5,6 liter · Use condition : Normal · Service intervals : Change 25000 km / 12 months · Recommendation : DuraBlend FE 5W-30
Arkadaşlar bunu nette gezerken buldum. Bence mobil marka yağ kullanan ford yetkili servisleri bu yağı kullanıyordur. (var mı bilmiyorum tabii bütün servisler FMY (opet) yağlara geçti deniliyor) .
Arabam palio 1.6 motor yağını değiştirtecem genellikle castrol 10-40 alıyorum.Yedek parçacıda selenia,castrol aynı para 10-40'tan başka yağ koydurmuyorum.Bu markalardan 10-15 lira ucuza lukoil marka yağ var rus malı galiba tavsiye etmediler ucuz diye ondan almayı düşündüm.Ayrıca debriyaj değişecek şanzıman yağı değişiyormuş daha önce yağcılarla tartışarak eski yağı boşalttırıp 80w'lik yağ koydurmuştum onlar 90 numara eklemek istedi.Şimdi tekrar yağ değişirse 80 numara yağ koydurmam gerekir mi?
Arkadaşlar son olarak bu arkadaş son noktayı koydu.
WSS-M2C913-B B demek dizel A demek benzinli, şuan için konulacak en süper yağ Mobil Super FE 5/30 değil Mobil Super 3000 Tam sentetik 5/30 yağdır, FE 55 Tl. ise Super 3000 65 Tl. civarı, bence değer çünki tam sentetik hiç buharlaşma falan yapmıyor, sorunsuz yağ. Servisin önerdiği ve kullandığı Castrol magnatec 5/30 dizel değil benzinli yağıdır aldatmaca yapıyor castrol, çünki 5/30 olupta dizel için olan yağı yoki heleki tam sentetiği olsun.
zaten beni rahatsız eden de bu konu , internet teknik dökümanında bu konu mutlaka ama mutlaka yazılması gerekir hukuki olarak başlayızı olan bu teknik dökümandır gerisi hikaye . Birisi etikete farklı birşey basar aaaa yanlış basılmış diyebilirler. Adamlar oldukça uyanık , neyi nasıl pazarlayacaklarını iyi biliyorlar .Ancak hukukta blşede esastır ve dava açılmadan bu yağa tam senteik demek zor olacktır. Çünkü yarı sentetik dedinizmi içinde karışım vardır yüzdesi belli değildir. Bazı firmalar ilan edebilirler şu kadar yüzde ditye ama tam sentetik yazarsanız yizde 5 bile diğerinden koyamazsınız demekk ki karıştırıyorlar ve tam sentetik yazamıyorlar. Bu yağı kötü yapmaz ama tam settetikde yapacağını sanmıyorum.En azından emin değilim.Şuna kadar aksini bulamadım ama bulursam fikrimi değiştirebilirim. Belge eastır yeterki ki zambiyada da olsa yazsınlar.
quote:
Orijinalden alıntı: worldwar
Allah allah ilginç kutunun üzerine yazmış adamlar yahu insan internet sitesine ve teknik dökümana da yazmaz mı adam gibi tam sentetik diye
yağ gayet güzel bir lafım yok , sadece teknik dökümanında neden yazmıyorlar orasına takıldım. Zaten yağsık değiştirilirse hiçbir problem olmaz.Bu konu bir firmanın güzel yazılarını koydum .aynışartlar sağlanırsa tüm tanınmış markaların yağları benzer etkiyi yapar. Yani yağı kaliteli diye tam sentik kullnıp da sık sık yağ değişmiyorsa bu motor ömrünü garanti etmez. Sadece sizin kullanım durumlarınızdaki şeyleri ortaya döker.
Belki tam bir önek olmayacak ama ,
her aracın yakıt tüketimi için şehir dışı belirli bir lilre katalog değeri vardır ama bu değeri yüzbün km boyunca yakalamamız imkansızdır. Yakaladığını iddaa edenler belirli şartlar altında bunu yapabilirler herkes de bu konuyu iyi anlar. işte yağ da böyledir size ideal şartlar için bir km değeri verilir ama asla bu şartı yakalamanız mümkün olmaz belki 1000 k yakalarsınzı ama takılırsınız bir tır arkasına tüm yağ şartlarını bozarsınız değil mi. Bu yüzden yağı daha sık değiştirin diyoruz hataları kamufle emmek ve önlem almak için. Siz çok dikkatli biriyseniz ve titizseniz aracınızın turbo olmaması kaydıyla 20w50 ile de yüzbinlerce km yapabilmeniz ve bir problem yaşamamanız mümkündür. Ama işte şartlar her şeyi belirliyor siz titiz olasanız da dış hava sıcaklığı -15 veya -20 olduğunda aşınmayı engelleyemezsiz .Engellemek için yarı sentetikten tam sentiğe doğru bir yolculuk yaparsınız ve ısı şartını garanti altına alırsınız ama önünüze çıkacak bir kamyonu nasıl garanti altına alacaksınız .İşte bu koşulları öngörerek daha erken yağ değiştirme motorda TAM koruma sağlar diğerleri ise göreceli koruma sağlayacaktır.
quote:
Orijinalden alıntı: damonbounce
vezirhocam Mobil 1 serisi olmamasına rağmen süper serisinde de kutunun üzerinde ful sentetik yazıyor.ama fiyatı 59tl nasıl oluyor anlamadım. ya ne olcak ki 10.000kmde bir değiştiririz fena bir yağ değil bence
belli başlı markalardan şaşmamk lazım, kalite kontrol işi ve denetimlerin nasıl yapıldığını bilmiyoruz .Rafineriden çıkacak yağ sıkı bir denetim altında tutulduğunu bilsem rus malı falan farketmez. Ama bu konu aynen çin arabaları crash testlerine benziyor . Önünüze rapor konmadan herşey iyi hoş da gerçekler nedir dıştan bakarak anlamak zordur.
Devriyaj için içinde ne yağ varsa ondan koydurunuz geniş aralıklı debriyaj yağları vitesin kolay geçmesini ve soğukta bir problem yaşamamanızı sağlar .Ayrıca ufak da olsa trasmisyon kayıplarını azaltacaktır. Yağ ne kadar kalın olursa o kadar sesi azaltır hataları örter bu ndenle tamirciler kalın yağı severler prblemler sanki geçmiş gibi görünür Aslında askerdeki gibi bir temizlik olmuştır , dıştan güzel ama detaylar hep sallama. Bu ndenle araç kataloğunda yazan en geniş aralıklı şanzıman yağını kullanmanızı ve değişimlere buna riayet etmenizi öneririm. aten şanzımın yağı sık sık değişmez en iyi konulmasını fazlasıyla hakeder. Sadece ses yapıyor ve aşınmışsa daha kalın olan yüksek numaralı yağ seçilebilir. uzun vadede bir tamirat gözüküyorsa idare etsin diye kalın yağ seçimi tipik bir tamirhane davranışıdır .
quote:
Orijinalden alıntı: Calpi84
Arabam palio 1.6 motor yağını değiştirtecem genellikle castrol 10-40 alıyorum.Yedek parçacıda selenia,castrol aynı para 10-40'tan başka yağ koydurmuyorum.Bu markalardan 10-15 lira ucuza lukoil marka yağ var rus malı galiba tavsiye etmediler ucuz diye ondan almayı düşündüm.Ayrıca debriyaj değişecek şanzıman yağı değişiyormuş daha önce yağcılarla tartışarak eski yağı boşalttırıp 80w'lik yağ koydurmuştum onlar 90 numara eklemek istedi.Şimdi tekrar yağ değişirse 80 numara yağ koydurmam gerekir mi?
carrefour,praktiker,bauhaus gibi yerlere bakıyorum.aynı yağ birinde 59 birinde 73 birinde 79??? kimi castrol 10w40 a, castrol 5w30dan daha yüksek etiket koymuş.anlamadım gitti. benim arabada ilk 15.000 bakımına gittiğimde elf 5w30 koydular. 24.000 olunca ben yağı değiştirip magnatec 10w40 kodurdum havalar ısındı diye. şu anda 29.100kmdeyim ve 30.000de tekrar yağı değiştiricem ve bundan sonra hep 10.000 kmde bir değiştireceğim. ayrıca bundan sonra yaz kış demeden yukarıda resmini eklediğim mobil super 3000 5w30 u kullanmayı planlıyorum ama bu yağı bulamadım ben arkadaşlar.. istanbul anadoluda bildğiniz mobil bayisi ya da mobil madeni yağları satan bir yer var mı? mobilin sitesine girdim ordada doğru dürüst bilgi yok.daha doğrusu doğru dürüst bayileri yok. koskoca mobil bu be kardeşim olacak şeymi yani
quote:
Orijinalden alıntı: worldwar
Arkadaşlar son olarak bu arkadaş son noktayı koydu.
WSS-M2C913-B B demek dizel A demek benzinli, şuan için konulacak en süper yağ Mobil Super FE 5/30 değil Mobil Super 3000 Tam sentetik 5/30 yağdır, FE 55 Tl. ise Super 3000 65 Tl. civarı, bence değer çünki tam sentetik hiç buharlaşma falan yapmıyor, sorunsuz yağ. Servisin önerdiği ve kullandığı Castrol magnatec 5/30 dizel değil benzinli yağıdır aldatmaca yapıyor castrol, çünki 5/30 olupta dizel için olan yağı yoki heleki tam sentetiği olsun.
dizel için ford garanti etse de CF yani c ile başlayan bir API sınıflamasını koymamışlar mbil super 3000 için. Dolaysı ile tüm dizel araçlar için geçerlidir demek biraz zor . Bakmamız gerekn standar API sınıflandırmasıdır ki bu yağ için API SL deniyor , sadee benzinli motorlar için olan sprect yanına CF veya daha yukarı harfler olması gerekir idi ki dizel araç için tam uygun olsun. Bu konular derin konulardır ama resmi belge esastır.
basınız detay ile ilgilenenler için ülkemizde eskiden kullnılan yüksek oranlı mazot kullnılan ford aracı testinin yer altığı bir teknik araştırmasyı veriyorum. FORD otsan mühendisleri de bu çalışmaya katılmışlar . Ben bu tür bağımsız değerlendirmelere daha çok itibar ediyorum. Tabiiki hangi marka yağ olduğunu yazmamaış lar A, B, C, ,D gibi harlar vermişer. her yağın asit yüzdesi ve kmsi farklı çıkıyor.
www.icatconf.org
Nothing found for Icat2000-2006 Tr 2000 Makaleler Pdf 13-%20M %20Sutton%20and%20C %20Stow%20-%20Preliminary%20Studies%20of%20the%20Impact%20of%20Diesel%20Fuel%20Sulphur%20o Pdf
Bu sabah aracımı çalıştırmadan yağ seviyesini kontrol ettim. Yağ max çizgisinde. birkaç defa silerek tekrarladım aynı durum. Açıkcası canım sıkıldı yağda köpürme fln olabilir mi acaba? Hep bu ustalar yüzünden sinir olmamak elde değil koyarkende o kadar abi yavaş yavaş koy diye. Servisleri o yüzden seviyorum adamın otomoatik yağ tabancası var 5.6 ya geldinmi duruyor. Yağ koyalı yaklaşık 2000km oldu. Tekrar baktığımda fotoğraf çekip koymaya çalışırım.
motor sıcakken maksimum çizgisinde ise problem olmayacaktır ancak yağ soğukken mak çizgisinde ise yağ ısınınca genleşeceği için mak. seviyeyi geçebilir kontrol gerekir.
quote:
Orijinalden alıntı: worldwar
Sn.vezir
Bu sabah aracımı çalıştırmadan yağ seviyesini kontrol ettim. Yağ max çizgisinde. birkaç defa silerek tekrarladım aynı durum. Açıkcası canım sıkıldı yağda köpürme fln olabilir mi acaba? Hep bu ustalar yüzünden sinir olmamak elde değil koyarkende o kadar abi yavaş yavaş koy diye. Servisleri o yüzden seviyorum adamın otomoatik yağ tabancası var 5.6 ya geldinmi duruyor. Yağ koyalı yaklaşık 2000km oldu. Tekrar baktığımda fotoğraf çekip koymaya çalışırım.
motor soğukken bakmıştım. Sıcak iken baktığımda genelde max çizginin altında oluyor galiba yeterince süzülme olmadan bakıyorum.
sıcak iken maksimum çizginin üstünde de olsa problem olacağını sanmıyorum. Ama yinede bir miktar garanti olsun diye çektirilebilir.
quote:
Orijinalden alıntı: worldwar
motor soğukken bakmıştım. Sıcak iken baktığımda genelde max çizginin altında oluyor galiba yeterince süzülme olmadan bakıyorum.