Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (40. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
10 Misafir (2 Mobil) - 8 Masaüstü2 Mobil
5 sn
18.972
Cevap
212
Favori
1.908.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 16.2.2025)
Giriş
Mesaj
  • Sabahlari ilk calistirmada ve sabah calisip aksam saat 6da tekrar calistiginda

    bu iki kosuldada 10w-40 yağın üstten egzantrikli motorlarda yağlama yapmaya başlması kaç saniye sürüyor acaba?
  • saniyelerden uzun değildir. yağ filmi olarak metal parçanoın üstünde zaten durur. Ayni bir metal parçaya bir miktar yağ sürerseniz üzerinde devamlı olarak kalır , akan kısım fazla olan yağdır yani damlacık şeklinde süzülendir. Bu kadar çok yağ kullnılasının nedeni yağın metaldeki ısıyı veya motordaki ısıyı alarak uzaklaştırılmak istenmesindendir. Isı olasa idi çok miktar yağa gerek olmazdı. Differansiyeldeki yağ ı düşünün , değiştirilmeden binlerce km kalıyor dişlilerde.

    Kısaca anlatmak istediğim üst eksntirik ısınmasa üzerindeki yağ filmi kolay kolay yırtılmazdı .Ancak ısınmaya başlayınca yağın metale tutunmasını sağlayan yüzey gerilimi düşüyor ve yağ daha aakıcı hale geliyor üstüne basınç da gelince yağ filmi yırtılıyor yani o bölge yağsız kalıp ısı aniden artmaya başlıyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: bond777


    Sabahlari ilk calistirmada ve sabah calisip aksam saat 6da tekrar calistiginda

    bu iki kosuldada 10w-40 yağın üstten egzantrikli motorlarda yağlama yapmaya başlması kaç saniye sürüyor acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    hiçbir yağ bu akdar uzun süre araçta tutulmamalı . Firma reklamlarına kanmayınız . En fazla ama en fazla dizel araç için 15000 km benzinli için 10-12 bin km den sonra yağı değiştiriniz. Benim görüşüme göre n ekadar önce değişirse o kadar faydasını görürsünüz. Ama bazen uzun yol yapılıyor devamlı olarak o zaman sınırlar biraz gevşeyebilir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan


    quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    bahsettiğiniz yağ için (10-60) reklamda yazan....
    Kullanım Ömrü :
    40.000 – 55.000 km arası (Tam sentetik olması avantajıyla)

    ................???????????????????
    konunun uzmanı değilim ama bence olacak iş değil....


    Ben de dayandığı km'den ziyade kalitesi ile ilgileniyorum (nihayetinde 6 ayda bir düzenli olarak değişitiriyorum). Malum, 95 lira vermek var, 68 lira vermek var ancak şüpheli bakmıyorda değilim.




    benzinlide neden süre daha kisa usta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    saniyelerden uzun değildir. yağ filmi olarak metal parçanoın üstünde zaten durur. Ayni bir metal parçaya bir miktar yağ sürerseniz üzerinde devamlı olarak kalır , akan kısım fazla olan yağdır yani damlacık şeklinde süzülendir. Bu kadar çok yağ kullnılasının nedeni yağın metaldeki ısıyı veya motordaki ısıyı alarak uzaklaştırılmak istenmesindendir. Isı olasa idi çok miktar yağa gerek olmazdı. Differansiyeldeki yağ ı düşünün , değiştirilmeden binlerce km kalıyor dişlilerde.

    Kısaca anlatmak istediğim üst eksntirik ısınmasa üzerindeki yağ filmi kolay kolay yırtılmazdı .Ancak ısınmaya başlayınca yağın metale tutunmasını sağlayan yüzey gerilimi düşüyor ve yağ daha aakıcı hale geliyor üstüne basınç da gelince yağ filmi yırtılıyor yani o bölge yağsız kalıp ısı aniden artmaya başlıyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: bond777


    Sabahlari ilk calistirmada ve sabah calisip aksam saat 6da tekrar calistiginda

    bu iki kosuldada 10w-40 yağın üstten egzantrikli motorlarda yağlama yapmaya başlması kaç saniye sürüyor acaba?





    ozaman sabah20km yol yapan arabayi aksam calistirip 10 saniye sonra 3000 devirde sabit tutmanın (LPGye gecsin diye) motor parcalarina bir zarari yok anladigim kadariyla.

    Lpg li araclarda yag degisimi benzine göre daha mi sonra olmali sizce?

    sizi soru bombardımanına tuttum biliyorum ama, bir sorumda selenia 20k hakkinda.
    Selenianin yaklasik ayni fiyatlarda cikardigi ACT 10w-40ida olmasina ragmen nasıl oluyorda o yağ 15000 bu 20000km gider iddiasini atabiliyor?




  • Orijinalden alıntı: vezir

    hiçbir yağ bu akdar uzun süre araçta tutulmamalı . Firma reklamlarına kanmayınız . En fazla ama en fazla dizel araç için 15000 km benzinli için 10-12 bin km den sonra yağı değiştiriniz. Benim görüşüme göre n ekadar önce değişirse o kadar faydasını görürsünüz. Ama bazen uzun yol yapılıyor devamlı olarak o zaman sınırlar biraz gevşeyebilir.
    Orijinalden alıntı: aalpan


    Orijinalden alıntı: keus35


    benzinlide neden süre daha kisa usta




    benzinlide daha kısa çünkü daha fazla devir çeviriyor motorlar. Hele şehir içinde düşünün bir dizel araç 2000-3000 bandında ragatça gezebilirken benzinlde 2000-4000 hata 4500 devire kadar çıkılması gerekiyor ki ivmelenme olsun. Aynı yağ hem dizele hemde benzinliye konuyorsa çok deviren daha çabuk eskiyecektir. Bu kadar basit bir mantık . Ama km saatine bakarsak aynı km yapmış bir benzinli milyonlarca devir daha fazla döndürmüştür krankı ve tüm pistonları , bir farkı olmalı değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Ağustos 2009; 14:30:32 >




  • quote:

    ozaman sabah20km yol yapan arabayi aksam calistirip 10 saniye sonra 3000 devirde sabit tutmanın (LPGye gecsin diye) motor parcalarina bir zarari yok anladigim kadariyla.

    Lpg li araclarda yag degisimi benzine göre daha mi sonra olmali sizce?

    sizi soru bombardımanına tuttum biliyorum ama, bir sorumda selenia 20k hakkinda.
    Selenianin yaklasik ayni fiyatlarda cikardigi ACT 10w-40ida olmasina ragmen nasıl oluyorda o yağ 15000 bu 20000km gider iddiasini atabiliyor?


    normalde LPG de yağ değişimi süresini benzine göre uzun olması amntıklı olandır . Çünkü pislik ve kalıntı daha azdır. Ancak LPG çalışma ve yanma sıcaklığı ddaha yüksek olması nedeniyle hemen hemen aynı kmde değiştirilmesi uygundur 20w50 yağları en fazla 5000 km de değiştirilirken diğer yağlar 10 w40 gibi 10000 veya 7500 km aralığında değiştirilmesi gereklidir. Yağı erken değiştirmenin keseden ve çevre kirlenmesinden başka zararı yoktur.




  • cok tesekkur ederim vezir bey,

    son olarak su soruyada bir cevap verebilirseniz bugun rahat birakacagim sizi artik;

    "ozaman sabah20km yol yapan arabayi aksam calistirip 10 saniye sonra 3000 devirde sabit tutmanın (LPGye gecsin diye) motor parcalarina bir zarari yok anladigim kadariyla. "

    ne dersiniz?
  • o hepsiburadadaki yarı sentetik ama benim bahsettiğim yağ o değil. mobil 3000 süper serisi 5w30. üzerinde fully sentetik yazıyor

    istanbul anadolu yakasında bildiğiniz mobil bayisi var mı? genelde marketlerde castrol oluyor. benzin istasyonlarında da kendi markasının yağlarından oluyor..




  • Merhabalar,

    Aracım imzamdaki Peugeot 308 HDI motor. Aracım şu an 13binde, yaklaşık 1 - 1,5 ay sonra bakıma gireceğim.
    Normalde standart bakımda yağ olarak Total Quartz 10w40 yarı sentetik yağ konuluyormuş. Ancak birde Total Ineo 5w30 Tam Sentetik yağ varmış(Fabrika aslen bunu öneriyormuş Partikül Filtreli Dizel olduğu için aracım) Arada 50tl gibi bir fark var Tam Sentetik pahalı.

    Aracımı yıl içerisinde tamamen Ankara'da kullanıyorum ve yılda 15bin km yapıyorum. Günlük 40-50 km civarında kullanıyorum aracımı. Bu şartlar altında sizce hangi yağı koydurmalıyım? Tam Sentetik için verilen 50tl ye değer mi ? Ayrıca Ankara için sanıyorum 10w40 daha uygun bir yağ ama siz ne dersiniz?

    Dezavantaj- Avantaj olarak durum nedir?
  • kontrol etmeniz gereken şey moor suyu sıcaklığı olmalıdır. Eğer aracı çalıştırmadan önce yani marş basmadan ,birinci kademede biraz beklerseniz
    size motor suyu sıcaklığını ibre verecektir.

    İbre soğukta suruyorsa motor da soğumuş diyebiliriz. Çünkü her nekadar devridaim yapmasada su yağdan önce soğur , yağ daha geç soğur ama motr çalışmaya başladığı an ısı alışverişi başlayacaktır. Motoru çalıştırmadanönce motor suyu sıcaklığı size motor içindeki yağın durumunu tahmin etmenize neden olacaktır . yağ belirli scıaklıkta olduğundan eminsek devri 2500-3000 arasına çıkarmakta bir sorun yok .

    Ama su soğuksa ve yağ da beraberinde soğumuş ise anmi devir yükselmesi bazı parçalara zarar verebilecektir. Bu durumda yapğılacak olan birkaç dakika bekleyip yağın biraz da olsa ısınmasını sağlamaktır. Burada önemli olan nokta bu işlerin yazın sıcağında bir anlam taşımıyor olmasıdır. Çünkü yağ sıcaklığı hava sıcaklığından düşük olamaz. Bu nedenle dışarısı 30-35 derecede yanıyır ise beklemeye gerekolmadan deviri yükseltmek (abartmamak kaydıyla) yavaşça devirlendirilebilir.

    unutmanyınız ki yağlama için oda sıckalığı şartları yeterli bir viskosite akışkanlığı sağlamaktadır.
    quote:

    Orijinalden alıntı: bond777

    cok tesekkur ederim vezir bey,

    son olarak su soruyada bir cevap verebilirseniz bugun rahat birakacagim sizi artik;

    "ozaman sabah20km yol yapan arabayi aksam calistirip 10 saniye sonra 3000 devirde sabit tutmanın (LPGye gecsin diye) motor parcalarina bir zarari yok anladigim kadariyla. "

    ne dersiniz?




  • kesinlikle değer.

    Aracınızın kullanması gerekn yağtam sentetik olduğunu söylüyorsunuz ve ben de öyle tahmin ediyorum.

    araç dizel ve turbolu yeni nesil oldupuna ve sıfır olduğuna göre en iyi yağı kullanmanız gerekmektedir. Turbo için tam sentetik yağ kullnımı bir zorunluluktur bir seçenek değildir. Seçenek olması için ancka güney illerimizde yaşamanız gerekli .Kışın soğuk olmamalı.

    Halbuki Ankara 'da kışlar sert geçer eksi 20 dereceler görülebilir bu durumda 10 w40 motor için kurtarabilir ama turbo için 5w30 veya 5 w ile başlayan bir yağ seçilmesi gerekir .

    aradaki parasal fark biraz çok gibi görünüyor ancak 5w30 ile yakııtan kazanacağınızı garanti edebilirim. Aynı koşullar altında kullandığınızda sürtünme katsayısı 5w30 yağda diğerine göre dahaaz direnç gösterir. Şehir içinde bu duruş kalkışlarda ciddi bir tasarruf etmenize ve verdiğiniz paranın kat ve kat falasını çıkaracağınızı umuyorum. Bu işlerde hesaplamak zordur ama şimdi bir depyla şehir içinde aynı güzergahta kaç km yaptığınza bakınız bir de 5 w30 yağı koyunca yapacağınız km yi karşılaştırınız , önceden tahmin etmek güç ama toplam menzilde en az 20-30 km farketmesi lazım. Buradan yakıtın litresini bulup kaç depoda amaorti ettiğini hesaplayabilirsiniz.


    quote:

    Orijinalden alıntı: otmotvmhndsi

    Merhabalar,

    Aracım imzamdaki Peugeot 308 HDI motor. Aracım şu an 13binde, yaklaşık 1 - 1,5 ay sonra bakıma gireceğim.
    Normalde standart bakımda yağ olarak Total Quartz 10w40 yarı sentetik yağ konuluyormuş. Ancak birde Total Ineo 5w30 Tam Sentetik yağ varmış(Fabrika aslen bunu öneriyormuş Partikül Filtreli Dizel olduğu için aracım) Arada 50tl gibi bir fark var Tam Sentetik pahalı.

    Aracımı yıl içerisinde tamamen Ankara'da kullanıyorum ve yılda 15bin km yapıyorum. Günlük 40-50 km civarında kullanıyorum aracımı. Bu şartlar altında sizce hangi yağı koydurmalıyım? Tam Sentetik için verilen 50tl ye değer mi ? Ayrıca Ankara için sanıyorum 10w40 daha uygun bir yağ ama siz ne dersiniz?

    Dezavantaj- Avantaj olarak durum nedir?




  • üzerinde fully sentetikyazan yağa neden sitelerinde sadece sentetik yazmışlar . Bende ciddi süphe uyandırdı .diğer yağlşarda fully sentetic yazan nden bunda sadece sentetic yazıyor. yazıyı kopyalıyorum dikkatle inceleyiniz.

    Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30 is a premium quality synthetic engine oil designed to provide outstanding levels of protection and performance.







    quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    o hepsiburadadaki yarı sentetik ama benim bahsettiğim yağ o değil. mobil 3000 süper serisi 5w30. üzerinde fully sentetik yazıyor

    istanbul anadolu yakasında bildiğiniz mobil bayisi var mı? genelde marketlerde castrol oluyor. benzin istasyonlarında da kendi markasının yağlarından oluyor..




  • @damonbounce ,

    bakını bir link daha veriyorum aynı sınıf mobil 1 yağı yine 5w30 ama göğsünü gere gere yazmışlar tam sentetik diye

    Mobil 1 5W-30 is a high performance fully synthetic engine oil designed to exceed the industry's toughest standards and outperform all conventional oils.. Mobil 1 5W-30 is engineered to help keep your engine running like new and extend engine life. Mobil 1 technology has been selected as original equipment by leading car builders such as, Chevrolet Corvette, Cadillac, Mercedes Benz AMG, Porsche, Dodge Viper, and Dodge Ram SRT 10.







  • Benim bildiğim Mobil 1 serisi tüm yağlar tam sentetik, ancak bahsettiğimiz yağ super serisi dolayısıyla yarı sentetik olabilir.
  • evet kesin olmamakla beraber super serisine sadece sentetik yazmışlar bilerek TAM SENTETİK diye belirtmemişler bu bana yarı sentetik olduğunu düşündürüyor çünkü TAM SENTETİK olsa neden diğer yağlarına yazmışlar da buna yazmamışlar. İlginç durumlar. Ancak viskosite olarak tam sentetik şartlarını sağlamışlar , yani biraz ondan biraz bundan yapmışşar ve hem viskositeyi yakalamışlar hemde fiyatı kırmak için şartları oynamışlar gibi geldi. Aynı terimler sadece türkiyenin sitesinde değil başka mobil sitelerinde de benzer şeyler yazıyor . Gerçeği bilemeyiz ama tam sentetik olanan da kocaman yazıyorlar teknik sayfalarında .Yoksa hukuken birisi dava eder kapar milyon doları tam sentetik değilse. Emin olsak bende açadım milyon dolar da fena değil hani .
    quote:

    Orijinalden alıntı: worldwar

    Benim bildiğim Mobil 1 serisi tüm yağlar tam sentetik, ancak bahsettiğimiz yağ super serisi dolayısıyla yarı sentetik olabilir.




  • Merhaba,

    Aracim 2008 model corolla d4d 50.000 km de.
    Araci cogunlukla Ankara'da kullaniyorum.
    Sehir icinden cok cevre yollarinda kullaniyorum.
    Dur kalk trafige pek girmiyorum.
    Arabada genelde 1 veya 2 kisi oluyor. Bagaj olmuyor.
    Sakin kullanirim. 3000 deviri cok ender gecerim.

    Aracima simdiye kadar servis hep yari sentetik 10W40 koydu.
    Simdi tam sentetik bir yaga gecmek istiyorum.
    Servis benim getirdigim yagi koymayi kabul ediyor.

    Siz hangi yagi tavsiye edersiniz?

    Cevabiniz icin simdiden cok tesekkur ederim.

    Hoscakalin
    Yuksel Guzel
  • tam senteteik yağlarla ilgili VOLVOLINE güzel bir yazısı var aynen koyuyorum.

    Full-Synthetic Motor Oil

    How is synthetic motor oil different from regular (conventional) motor oil?

    Synthetic products are produced through a synthesis process that takes very small molecules and assembles them into larger designer molecules with premium lubricating properties. Others may be produced through a synthesis process that takes very large molecules, breaks them apart, and re-arranges them to produce designer molecules with premium lubricating properties. In either case, the end products are base fluids with extremely good lubricating properties.

    Conventional base stocks are refined from crude oil through various hydrorefined/hydrotreated refining processes to separate and/or convert undesirable compounds to yield a suitable finished base stock.

    Is synthetic motor oil made in a laboratory? Is it "fake" oil?

    Synthetic oils are not fake - they are still derived from crude. However, synthetic oils use higher basestocks than conventional oils and go through a synthesis process in which all the molecules are made into the same size for a higher film strength.

    Synthetic oils also contain man-made additives that are added to the oil to increase film strength, the ability to handle high temperatures, etc.

    Can you go longer between oil changes if you use a synthetic blend or full synthetic motor oil?

    Synthetic or synthetic blended oils are not intended to extend oil change intervals. These oils are recommended for use in harder working engines and to assist with gas mileage, not to extend service intervals beyond what the manufacturer recommends.

    Is it ok to switch back and forth between regular and synthetic motor oil? I heard this causes leaks? Is this true?

    Switching between synthetic and conventional oil does not cause problems. Because the oils are compatible, you can switch back and forth as often as you like.

    Can you mix different types of motor oil? For example, synthetic and synthetic blend or regular and synthetic? Is this going to cause problems?

    Mixing synthetic and conventional oils will not cause any problems. The oils are compatible with each other.

    How does SynPower compare to Mobil1 and Amsoil?

    Valvoline's SynPower motor oils meet and exceed the same specifications as these two products.

    SynPower motor oils are high performing, high-quality oils formulated with full synthetic base oils and top tier additives to provide an increased level of performance. All of Valvoline's SynPower motor oils are API licensed to ensure quality for North American vehicle application. We have specially designed SynPower 5w40 for application in high performance European or diesel passenger cars and this oil carries the specific OEM approvals such as Mercedes Benz, Volkswagen, Porsche and BMW. Our North American SynPower 5w20, 5w30 and 10w30 exceed ILSAC GF-4 requirements and carry the API starburst on the front label. SynPower is designed with extra levels of detergent and antioxidant to provide outstanding deposit and heat protection.

    Why are synthetic oils more expensive? Are they worth the extra cost?

    Synthetic oils are superior to conventional oils because they help maximize horsepower, improve gas mileage and provide a smoother, cooler operation for the engine, prolonging engine life. Many vehicle owners feel that the benefits of using a synthetic motor oil are worth the extra cost.

    Does using synthetic oil create more sludge?

    No. Synthetic oils do not increase the chance of sludge. Valvoline motor oils are 100% anti-sludge guaranteed.

    Does using synthetic oil cause my car to use more oil?

    No. Synthetic oils do not increase oil consumption.

    Does using synthetic oil damage engine seals?


    No. Synthetic oils are perfectly safe for all rubber seals.

    I heard that synthetic oil is too thin for use in an older car and creates blow-by and burn-off. Is this true?

    This is only true if the blow-by problem exists prior to using a synthetic oil. If you have a leaking or blow-by problem, synthetic oils can make the issue worse, but they do not cause it to happen.

    Do I need to use a different type of oil filter with synthetic oil?


    No. You can use any type of oil filter with a synthetic oil.

    Are there certain types of vehicles that should not use synthetic motor oil (e.g., Mazda's)?

    Yes, there are certain engines (e.g., rotary engines) in which synthetic oils should not be used. Refer to your owner's manual for the appropriate motor oil recommendation.

    I've heard SynPower offers four times better wear protection than Mobil 1. Can you prove it?

    Yes. Valvoline and an independent lab conducted multiple Sequence IVA (Four A) Engine tests on Valvoline SynPower 5w30 and Mobil 1 5w30. The Sequence IVA is the industry standard test for determining wear performance of an engine oil and is required to meet the API SL and SM requirements. The test utilizes a 2.4 liter EFI overhead cam Nissan engine with a slider valve train design. Multiple tests were run at the Valvoline Engine Laboratory, a fully certified engine testing lab - and an independent research lab. Analysis of the test results showed that the Valvoline SynPower provided four times better wear protection than Mobil 1.

    How does the test measure wear protection?

    The Sequence IVA test is a 100-hour test involving 100 one-hour cycles. Twelve cam lobes are measured at seven locations using a surface profilometer for the measurement of maximum depth of wear. The wear on all seven positions of the lobe are added and then all 12 lobes are averaged for the wear result.

    How does Valvoline's SynPower formula protect against wear?

    SynPower full synthetic motor oil is formulated with a balance of high quality ingredients such as detergents, dispersants, antioxidants, friction modifiers, anti-wear additives and premium base oils that work together to provide exceptional protection against engine stress and wear. It provides four times better wear protection than Mobil 1.

    Valvoline's proprietary formulation includes special anti-wear chemistry. Valvoline's low impact ZDDP allows phosphorus in the anti-wear additive to stay in the oil longer than other leading synthetic motor oils. Phosphorous bonds to metal parts in the engine to form a "sacrificial" layer that helps protect against friction and metal wear in the engine.

    SynPower uses premium detergents and dispersants that protect against deposits and sludge to keep engines clean. SynPower's premium full synthetic base oils and additives hold up to extreme temperatures to provide increased protection for your engine.

    What can one test prove?


    Valvoline anti-wear performance reflects numerous industry standard tests. The Sequence IVA test is the motor oil industry's key anti-wear test and is required for API Category SL/SM and ILSAC GF-3/GF-4 certification.

    What does this mean for my engine?

    It means that Valvoline SynPower full synthetic motor oil provides outstanding protection for your engine. It means that SynPower does more than conventional and other oils to give you want in a motor oil... outstanding protection to keep your engine running its best.

    Are there any gas mileage advantages to using synthetic oil?

    Absolutely. Synthetic oils use higher quality friction modifiers to make the oil more slippery and stronger than conventional oils. This allows the engine to run easier and smoother, increasing gas mileage.

    What group of base oils is used in the formulation of SynPower?

    Valvoline uses a mixture of Group III and Group IV basestocks.

    Does SynPower use polyalphaolefin (PAO) base stocks?

    Yes. Valvoline uses a mixture of Group III and Group IV basestocks.

    Does SynPower protect engine seals or do I have to buy a higher-mileage motor oil to get that protection?

    SynPower does protect engine seals but in order to recondition older engine seals, high mileage oils are recommended.

    Is it safe to use SynPower in a motorcycle with a wet clutch?

    No. Valvoline SynPower oils are not approved for use with a wet clutch approved.

    Is SynPower compatible with other brands of synthetic motor oil or do I need to flush if I'm switching brands?

    Valvoline SynPower is compatible with other synthetic oils.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Ağustos 2009; 15:19:23 >




  • Bu da aynı firmanın yarı sentetik yağlar sorularına verdiği cevaplar

    Semi-Synthetic Motor Oil

    Is it ok to use DuraBlend in a motorcycle or ATV?

    No. DuraBlend is not wet-clutch safe and can cause slipping problems if used.

    What is the percentage of synthetic versus conventional motor oil in DuraBlend?

    30% synthetic vs. 70% conventional.

    What is the recommended oil change interval for DuraBlend?

    Valvoline recommends following the oil change intervals recommended in your owner's manual no matter what type of oil you use. Most manufacturers recommend every 3-months/3,000 miles.

    If I switch to DuraBlend can I ever go back to using a conventional motor oil?

    Yes. Conventional and synthetic oils are 100% compatible.

    Are you discontinuing DuraBlend?

    No. DuraBlend is not being discontinued.




  • markasından çok tam sentetik olması önemli genelde tam sentetikler 5w veya 0w ile başlıyor ama ankara için 0w gereksiz gibi geliyor. MObil 1 serisi veya castrolün tam sentetik serisi alınabilir.

    Aslında VOLVOLINE yağlarında çok iddaalı hatta anlaşmöa yapılırsa tam sentetik yağlarına aynı marka kullanmak ve gerekli şartlara uymak kaydıyla 300.000 mil garanti veriyor arızalarınızı onarma şartı gibi şeylerden bahsediyor , ülkemizde söker mi bilemem ama idaalı olmak için bazı gerekli şartları taşıyan yüzyıllık bir firmadır. 300000mil de zaten 480.000 km civarında yapar , daha ne olsun
    .İnce noktası var onu da artık sizler bulacaksınız ki konu anlaşılsın.

    www.engineguarantee.com
    Valvoline Engine Guarantee
    http://www.engineguarantee.com/display_page?page=about_program



    http://www.engineguarantee.com/



    quote:

    Orijinalden alıntı: yukselguzel

    Merhaba,

    Aracim 2008 model corolla d4d 50.000 km de.
    Araci cogunlukla Ankara'da kullaniyorum.
    Sehir icinden cok cevre yollarinda kullaniyorum.
    Dur kalk trafige pek girmiyorum.
    Arabada genelde 1 veya 2 kisi oluyor. Bagaj olmuyor.
    Sakin kullanirim. 3000 deviri cok ender gecerim.

    Aracima simdiye kadar servis hep yari sentetik 10W40 koydu.
    Simdi tam sentetik bir yaga gecmek istiyorum.
    Servis benim getirdigim yagi koymayi kabul ediyor.

    Siz hangi yagi tavsiye edersiniz?

    Cevabiniz icin simdiden cok tesekkur ederim.

    Hoscakalin
    Yuksel Guzel




  • Peki,

    Aracim (2008 corolla d4d 50.000 km) icin mobil super 3000 5W-40 fully synthetic uygun mudur?
    Fiyati uygun geldi.

    Bir de Castrol Magnatec 5W-30 A1 tam sentetik bir yag midir?

    Tam sentetik kullandigimiz icin ozel yag filtresi kullanmamis gerekir mi?

    Cevabiniz icin cok tesekkur ederim.

    Yuksel
  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.