Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (38. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.957
Cevap
212
Favori
1.906.500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
82. Sırada  bugün en iyi #2
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 15.2.2025)
Giriş
Mesaj
  • Çözüm şöyle..

    Öncelikle ya aracı 300-400 km boyunca sadece benzinde kullanacaksınız veya aracın servisine giderek motora orjinal programını yeniden yükleteceksiniz. Bu, aracın değerlerinin ilk aldığınızdaki gibi orjinal değere gelmesini sağlayacak. Bu şekilde LPG servisine giderek ayar yapılmasını sağlayacaksınız. Burada şuna dikkat edin eğer araç sadece durur halde ayar yapılacaksa ustanın iki dakikada tamamdır abi demesine izin vermeyin. Araç rölantide en az 10 dakika LPG de çalışsın. Bu süre içerisinde benzin LPG farkının devamlı açıldığını usta görecektir. Bu değerin açılmasının durduğu nokta doğru ayar noktasıdır. Yani aracı LPG de çalıştırdıktan 2 dakika sonra -5 olan LPG/Benzin farkı, 10. dakikada -10 olacaktır. Usta -10 değerini girdiğinde en iyiye yakın değeri girmiş olur.
  • Bunları yazdığıma bakarak beni motor ustası falan sanmayın. Bir zamanlar aynı dertten bende muzdariptim. Çok şükür şu an ne K lambası yanıyor nede sabahları zor çalışıyor. Maaşallah tek marşta zenit saati gibi. Hatta ben her 800 km de bir aracı 2 gün benzinde kullanıyordum ondan sonra düzeliyor devamında bir 800 km sonra aynı şeyi yine tekrarlıyordum. Yoksa sabahları araç 3-4 marşta anca çalışıyordu. Bu sefer dedim LPG ayarı için farklı bir ustaya götüreyim. Oradaki kalfa diğerlerinden farklı olarak işi bildiğinden değil başka işlerlede ilgilendiğinden 10 dakika araç LPG de çalıştı. O gündür bu gündür araçta problem yok.

    Ne demiş Nasrettin Hoca ağaçtan düşünce..Aman hocam doktor çağıralım.. Yok bana ağaçtan düşen bir adam getirin ..
  • 2007 model 55.000 km de 1.5 crdi getz sahibiyim. yağını değiştirmeyi düşünüyorum. karadenizdeyim. hangi yağı önerirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozden61

    2007 model 55.000 km de 1.5 crdi getz sahibiyim. yağını değiştirmeyi düşünüyorum. karadenizdeyim. hangi yağı önerirsiniz.


    Alpet in Hammer yağlarını öneririm..
  • Sayın "vezir" sizin önerinize ihtiyacım var, yardımcı olursanız sevinirim. Tesadüfen hepsiburada'da dolanırken "JB German Super RS" marka bir yağ gördüm.Fiyatına bakınca çok uygun,ancak yağın performans satndartları hakkında bir açıklama yok,sadece F1'de kullanılır vs. diyor. Ne dersiniz, bildiğimden şaşmayayyım mı?

    İkinci sorum da, malumunuz Sakarya'da yaşıyorum, kendimce 10-60 yağın daha iyi olabileceğini düşünmüştüm ancak fiyatı dolayısıyla bakamadım. Bunun yanında aslında Castrol, Corsa için (2008, Corsa-D) 0-30 yağı önermiş (ki ben 5-40 kullanıyorum), 10 viskozite çok mu olur?

    Gerçi, yağı önermedikten(JB German'ı yani) sonra ben yine 5-40'a devam edeceğim sanırım.

    5-40 (Castrol edge alıyorum, 95.00 lira veriyorum)


    5-50
    http://www.hepsiburada.com/jb-german-f1-racing-5w50-tam-sentetik-4-lt-tum-motorlar-652061-indirim-kuponu-hediyeli-/productDetails.aspx?categoryid=26005&productid=otm652061

    10-60




  • bahsettiğiniz yağ için (10-60) reklamda yazan....
    Kullanım Ömrü :
    40.000 – 55.000 km arası (Tam sentetik olması avantajıyla)

    ................???????????????????
    konunun uzmanı değilim ama bence olacak iş değil....
  • merhabalar vezir hocam bende opel astra var 2007 model şuan 37000 km de 27000 kmde lpg taktırdım yani 10000 kmdir lpgli kullanıyorum aracı yağ olarak gmyi kullanıyorum...yaşadığım şehir istanbul... aracın yağını değiştirecem siz hangi marka yağı önerirsiniz...
  • Sn Vezir!
    Aracım 227000 km'de motor yağı olarak Castrol Magnatec 10 W-40 kullanıyorum. Yağ değişim periyodu 10000 km. Bu periyotta 0,5 lt civarı bir eksilme oluyor.
    http://hwww.mobil1.com.tr/cms/Mobil_1_Extended_Life_10W-60.aspx linkinde geçen 10 W-60 yağı kullanmayı düşünüyorum.
    Bu yağı kullanmam sizce uygun olur mu?
    Ürünün tanıtımında ;
    "Eski araçların özel gereksinimlerine göre tasarlandı. Mobil 1 Extended Life 10W-60, aracınızın daha uzun ömürlü olabilmesi için yüksek kilometredeki motorlara daha uzun süre koruma sağlamak üzere tasarlandı.
    Yağ sızıntılarını önlemek için ek conta onarıcılar içerir
    Motoru daha temiz tutmak ve aşınmayı azaltmak için çamur oluşumunu azaltır
    Eski motorları daha iyi korumak ve yağ tüketimini azaltmak için daha yüksek viskoziteye ve daha fazla fosfora sahiptir"
    ifadesi beni bu yağı düşünmeye sevk etti. Sizin öneriniz benim için çok önemli. Teşekkürler.




  • ysaglam

    Hocam çok teşekkür ederim cevaplarınız için, motora orijinal programını tekrar yükletmek için Opel servislerine gitmem gerekiyor sanırım. Özel servislerde bu uygulama yoktur herhalde? Daha sonra LPG servisine gidip ayar yaptıracağım..

    Malesef şimdilik başka bir önceliğim oldu hafiften dokundurduk arka tamponu bir yere ezildi. Onuda bi şekilde halledicek artık 100TL falan tutarmı acaba diye düşünüyorum. Çok ezilmedi gördüğüm kadarıyla çatlak da yok ama tedirgin oldum.

    Cevapladığınız ve vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahbikan

    ysaglam

    Hocam çok teşekkür ederim cevaplarınız için, motora orijinal programını tekrar yükletmek için Opel servislerine gitmem gerekiyor sanırım. Özel servislerde bu uygulama yoktur herhalde? Daha sonra LPG servisine gidip ayar yaptıracağım..

    Malesef şimdilik başka bir önceliğim oldu hafiften dokundurduk arka tamponu bir yere ezildi. Onuda bi şekilde halledicek artık 100TL falan tutarmı acaba diye düşünüyorum. Çok ezilmedi gördüğüm kadarıyla çatlak da yok ama tedirgin oldum.

    Cevapladığınız ve vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.


    Rica ederim. Sorununuz çözülürse ne mutlu.. Ayrıca geçmiş olsun.. Cana gelmesin mala gelsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    bahsettiğiniz yağ için (10-60) reklamda yazan....
    Kullanım Ömrü :
    40.000 – 55.000 km arası (Tam sentetik olması avantajıyla)

    ................???????????????????
    konunun uzmanı değilim ama bence olacak iş değil....


    Ben de dayandığı km'den ziyade kalitesi ile ilgileniyorum (nihayetinde 6 ayda bir düzenli olarak değişitiriyorum). Malum, 95 lira vermek var, 68 lira vermek var ancak şüpheli bakmıyorda değilim.
  • Sayın vezir; 2007 model 55.000 km de 1.5 crdi getz sahibiyim. yağını değiştirmeyi düşünüyorum. karadenizdeyim. hangi oranda yağ ve hangi marka kullanmalıyım. bir de bu motor yağlarına ek olarak bor katkılarını tavsiye edermisiniz.
  • sayin vezir kardesim,

    size sormak istedigim bir iki soru daha var;

    1- aracima son yağ değişimde profi-car diye almanyada üretilen ve üzerinde karsiladigi sınıflar diger yaglardan daha fazla olan 10w40 yağ konuldu. karsiladigi siniflarin faza olmasi iyimimidr ve bu yag hakkinda bilginiz varmı, nasıldır?

    2- Farklı sebeplerden dolayi son 22.000 icinde motora her yağ degisiminde farklı markalar kondu. Önce selenia 20k, sonra magnatec 10w-40 en son ise profi-car 10w-40 konuldu.
    bunun bir zarari olurmu? Her zayg degisiminde farklı markanin zarari yoksa birde valvoline'in mavi kutulu bir 10-40 yagı var, onuda denemek istiyorum, o naril bir yagdir sizce, hollandad üretilmis

    3-Profi-car î usatam tavsiye ettigi icin koydum ama heryerde bulunmadigindan ve uzun yaz seyahatim sonrasinda, yag filtreis iyi sıkılmadıgı icin yaklasik 0,6 litrelik eksilmeyi Elf Taxigas-10w40 ile tamamlamak durumunda kaldım.

    Yaglar 10w-40 oldugu surece farklı markalardan eklemek yapmak zararlimidir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bond777

    sayin vezir kardesim,

    size sormak istedigim bir iki soru daha var;

    1- aracima son yağ değişimde profi-car diye almanyada üretilen ve üzerinde karsiladigi sınıflar diger yaglardan daha fazla olan 10w40 yağ konuldu. karsiladigi siniflarin faza olmasi iyimimidr ve bu yag hakkinda bilginiz varmı, nasıldır?

    2- Farklı sebeplerden dolayi son 22.000 icinde motora her yağ degisiminde farklı markalar kondu. Önce selenia 20k, sonra magnatec 10w-40 en son ise profi-car 10w-40 konuldu.
    bunun bir zarari olurmu? Her zayg degisiminde farklı markanin zarari yoksa birde valvoline'in mavi kutulu bir 10-40 yagı var, onuda denemek istiyorum, o naril bir yagdir sizce, hollandad üretilmis

    3-Profi-car î usatam tavsiye ettigi icin koydum ama heryerde bulunmadigindan ve uzun yaz seyahatim sonrasinda, yag filtreis iyi sıkılmadıgı icin yaklasik 0,6 litrelik eksilmeyi Elf Taxigas-10w40 ile tamamlamak durumunda kaldım.

    Yaglar 10w-40 oldugu surece farklı markalardan eklemek yapmak zararlimidir?



    1- NUIMARALARI AYNI OLAN YAĞLARIN VİSKOSİTE ARALIKLARI AYNI OLACAĞI İÇİN DAHA İYİ YAĞ TANIMI ANCAK İYİ BİR SATIŞ POLİTİKASI OLABİLİR.

    2-YAĞ EN AZ 3-4 SEFER AYNI MARKA VE SINIF OLARAK KONULMASI UYGUN OLANIDIR. DEVAMLI DEĞİŞTİRİLMESİNİN MOTORA HİÇBİR KATKISI OLMAYACAĞI GİBİ İÇİNDEKİ FARKLI KATKILAR ARACIN ÇALIŞMA DİNAMİKLARİNİ BOZABİLECEKTİR. BİR MARKA VE SINIF YAĞ NUMARASINDA KARAR KILIN VE BUNU DEĞİŞTİRMEYİNİZ.

    3-YAĞ EKLENİRKEN AYNI MARKA VE SINIF KURALI VARDIR. aNCAK YAĞSIZ KALMASI YERİNE YAĞILAN EKLEMLER İÇİN AYNI SINIF YANİ NUMARA YAĞ OLMASI YETERLİDİR. YAĞIN BİRİNCİ ÖNCLEİĞİ MOTORDA DEVAMLI OLMASI KOŞULUDUR . SONRA YAĞ NUMATASI SONRA MARKASI ÖNEM ARZ EDER. BU NEDENLE EKSİLEN YAĞ GEREKLİŞ SEVİYEYE DÜŞERSE AYNI NUMARA YAĞ İLE TAMAMLANMASI YANLIŞ DEĞİLDİR.

    farklı markalar yerine aynı marka yağdan ekleme yapmak tercih edilmelidir. Burada unutulmaması gereken şey eklenen yağ yenşidir diğeri aşınmış haldedir. yeniyağ konduğu andan itibaren eski yağ ile krışacağı için artık eskimiş kabul edilmelidir. Gnele uygulama olarak yağ alırke 4 litrelik bidon ile birlişkte 1 litrelşik ek yağ satın alınmaslı ve geketiğinde bu yağ açılarak kullnılmalıdır. bunu aşılkanlık haline getirirseniz her zaman araç bagajında bir miktyar yağınız olur ve güevenle ekleyerek yola devam edebilirsiniz.

    Yağlar neden karıştırılmaz konusu ince bir sorudur. Fakrlı nuımarlar karıştırılmaması konusu teknik viskosite ile alakalı olacağı için herkes tarafından kabul gören bir açıklaması vardır. Ancak farklı markaların yağları aynı viskosite aralığında olacağı için bazılarımızın kafasına neden karıştırılmaz sorusu gelmektedir. çok da haklı bir sorudur.

    Yağalrımız içine ekleen katkılar yağların yağ lama özelliği dılındaki parametrelerini etkilemektedir. Aynen yemeğin lezzeti gibi bir de bunun midemizdekiş etkisi vardır. Mideniz bir marka yağa alışırsa bunu değiştirince bağırsaklar anında dunu hissedwerler. aynı durum motorda da söz konusudur ancak hissedilmesi zordur. Genelde rölantide dengesizlik veya uzun vadede kalıntıların sökülmesi zonucu pislik ile kendini belli edebilir. İşin özünde yağ değiştiriği zaman içindeki katkılar da değişmekte ve bir önceki ile karışmaktadır.




  • merhabalar vezir hocam bende opel astra var 2007 model şuan 37000 km de 27000 kmde lpg taktırdım yani 10000 kmdir lpgli kullanıyorum aracı yağ olarak gmyi kullanıyorum...yaşadığım şehir istanbul... aracın yağını değiştirecem siz hangi marka yağı önerirsiniz...

    daha önce bu mesajı atmıştım ama sanırım görmediniz....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: T_cetveli

    merhabalar vezir hocam bende opel astra var 2007 model şuan 37000 km de 27000 kmde lpg taktırdım yani 10000 kmdir lpgli kullanıyorum aracı yağ olarak gmyi kullanıyorum...yaşadığım şehir istanbul... aracın yağını değiştirecem siz hangi marka yağı önerirsiniz...




    marka konusunda bilinenler tercih edilmeli , GM ise mobil serisi uygun olabilir. Araç yeni olduğu için şimdilik en az yarı sentetik kullanınız . 10w ile başlamalı ve en az 40 w ile bitmeli
  • Bor katkılarını ve hiçbir katkıyı gerekmedikçe öenermem. Ne zaman gerekir orası ayrı tartışma konusu ama öncelikle yağ numaralarını doğruı kullnarak bir sürü alternatif idenemek lazımdır. Bu biraz da doktor yüzü görmeden çıkıkçıdan umut beslemeye benziyor önce doğru kanalaları kullanalım.

    Karadenmiz demek nem demek kışın ayaz demektir. Aşırı ısı farkı olmayacağı için dar aralıklı yağları öneririm.
    dizel olunca en az tam sentetik olmalı yani başlangıç numaranız 5 w veya altı olabilir aşırı sıcak olmayan bir iklim için 30 veya 40 numara ikinci hane için geçerli seçimlerdir. Marka olarak her zman olduğu gibi aynı şeyi söyleyeceğim tanınmış markalardan şaşmayın.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozden61

    Sayın vezir; 2007 model 55.000 km de 1.5 crdi getz sahibiyim. yağını değiştirmeyi düşünüyorum. karadenizdeyim. hangi oranda yağ ve hangi marka kullanmalıyım. bir de bu motor yağlarına ek olarak bor katkılarını tavsiye edermisiniz.




  • eski araçlarıj kullnımı için mobil de iki seçenek mevcut birisi tam sentetik olduğu halde 5w50 yani 50 ile biten bir yağ , eksiltmeyi kesebilecektir. tabiiiki 60 numara daha üsütün koruma sağlar ancak polimer oranı ve tam sentetik şartlarını biraz farklı yönde geliştirmiş oluyoruz.

    karar vemek gerçekten güç 5w50 mi 10w60 mı ?
    kullanmadan birşey demek yerine deneyip görmek lazım ilk tercihimi 5w50 den yana kullanmak istiyorum.,

    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Sn Vezir!
    Aracım 227000 km'de motor yağı olarak Castrol Magnatec 10 W-40 kullanıyorum. Yağ değişim periyodu 10000 km. Bu periyotta 0,5 lt civarı bir eksilme oluyor.
    http://hwww.mobil1.com.tr/cms/Mobil_1_Extended_Life_10W-60.aspx linkinde geçen 10 W-60 yağı kullanmayı düşünüyorum.
    Bu yağı kullanmam sizce uygun olur mu?
    Ürünün tanıtımında ;
    "Eski araçların özel gereksinimlerine göre tasarlandı. Mobil 1 Extended Life 10W-60, aracınızın daha uzun ömürlü olabilmesi için yüksek kilometredeki motorlara daha uzun süre koruma sağlamak üzere tasarlandı.
    Yağ sızıntılarını önlemek için ek conta onarıcılar içerir
    Motoru daha temiz tutmak ve aşınmayı azaltmak için çamur oluşumunu azaltır
    Eski motorları daha iyi korumak ve yağ tüketimini azaltmak için daha yüksek viskoziteye ve daha fazla fosfora sahiptir"
    ifadesi beni bu yağı düşünmeye sevk etti. Sizin öneriniz benim için çok önemli. Teşekkürler.






  • ince gelmiş olabilir 50 ile biten yağı tercih ediniz. 15w50 varlken onu alın , bir problemiz var ki anlamak için denemk yapmak şart öncelikle yağı kalınlaştırarak başlamak en doğrusu
    quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Sevgili Vezir !
    2 ay önce 2000 model Proton aldım..
    Daha önce hangi yağ kullanılmış bilmiyorum bılgıye ulaşamadım..
    ıkı hafta önce aracıma 10/40 yağ koydum filtre değişti...
    şimdilerde motordan bir şıkırtı gelmeye başladı yağdan olabilir mi?
    aracı 96000 de aldım şuanda 104000 de..
    Aracın tavsiye tablosunda castrol 15/50 yazıyor.
    Aracın motoru 1.6 mitsubishi enjeksiyonlu motor.2000 e kadar olan carismalarla ve colt un bazı modellerıyle aynı motor.
    Kaç numara yağ kullanmamı önerirsiniz?
    Birde sangi ust kapağın bazı yerlerınden yağ sızmaya başladı gibi çok inceden..
    yağ incemi oldu acaba diye dusunuyorum..






  • hocam bilgi için çok teşekkürler...
    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: T_cetveli

    merhabalar vezir hocam bende opel astra var 2007 model şuan 37000 km de 27000 kmde lpg taktırdım yani 10000 kmdir lpgli kullanıyorum aracı yağ olarak gmyi kullanıyorum...yaşadığım şehir istanbul... aracın yağını değiştirecem siz hangi marka yağı önerirsiniz...




    marka konusunda bilinenler tercih edilmeli , GM ise mobil serisi uygun olabilir. Araç yeni olduğu için şimdilik en az yarı sentetik kullanınız . 10w ile başlamalı ve en az 40 w ile bitmeli
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.