hocam bu makale, yağın tamamen boşaltılamadığı durumlarda eski yağın üzerine farklı bir marka yağın ilave edilmesinden bahsetmiyor mu? |
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (948. sayfa)



...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
(En Son Oy Tarihi: 17.3.2025)
-
-
Tam anlamıyla değil deniz motorlarında daha fazla yağ tutan yüzey var motorda kalan yağ miktarı daha fazla oldugu için adaptasyon'da daha zor deniz motorlarında 2 Bakım ise adaptasyon süresi araba motorlarında daha az yüzeyde eski yağ kaldıgı için 1 bakım gibi düşünebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IVANGUARDI -- 22 Ocak 2025; 23:25:22 > -
Hocam makalenin asıl konusu yağ değişimimndeki miktar. (Büyük) Deniz motorlarında tam yağ değişimi olmaz hiç bir zaman. Oil Purifier denilen ekipman vardır. Yağı temizler, tam yağ değişmimi sadece major overhaul zamanında olur. Onun dışında tam yağ hiç bir zaman değişmez, hep üzerine eklenir.
Siz bu makaleyi nasıl motorun silindir yüzeyinde tutulan yağ ile bağdaştırdınız anlamadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi intikam91 -- 23 Ocak 2025; 9:57:42 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam makaleyi tam okudugunuza emin miyiz ?
-
Abstract ve intro kısmını okudum, tam kısma erişimim yok. Neresinde bundan bahsediyor sizin erişim varsa paylaşabilir misiniz?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
merhaba şanzıman yağını değişeceğim kışın vitesler rahat değil . ae101 98 corolla araçım, 75w-90 kitapçık diyor .
Bende Motul Motylgear 75w90 baktım ,yarı-sentetik fiyat performans diye düşünüyorum ,mineral şanzıman yağının yettiği arabaya .fazlasıyla yetmeli . ancak sorun şu ki teknik dataları inceleyince en kalın 75w-90 lardan biri, o sebeble aynı serinin 75w-85 ile karıştırıp kullansam sorun olur mu.
75w-90 için
Viscosity at 40°C (104°F) 114.1 mm²/s (piyasa ortalaması 100-110 arası)
Viscosity at 100°C (212°F) 18.1 mm²/s (piyasa ortalaması 15-16 arası)
75w-85 için
40°C (104°F) derecede vizkozite 82.6
100°C (212°F) derecede vizkozite 12.6 bu da gene piyasadan kalın az daha şurası 13.5-14 olaydı direk bunu denerdim .
bu iki yağı karışınca eşit oranda 40 derecede 98 ,100 dercede 15.3 gibi oluyor gayet makul istediğim olması gereken akışkanlık ta oluyor( teoride tabi)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalgözü1903 -- 6 Şubat 2025; 20:55:57 >
-
yağ firmalarının sitesindeki yağ bulucu araçlarını kullanarak uygun olan yağı seçin hocam.
total elf gibi firmalara da bakın onların yağı da nispeten ucuz oluyor
karışım yağ işine girmeyin köpüklenme falan yapar uğraşır durursunuz alınabilecek bir risk değil. düz bitkisel yağ değil içinde bir sürü kimyasal var sonuçta.
-
sipariş ettim artık mecbur deniyeceğim ,aynı markanın aynı özellikteki iki ürününü karıştıracağım çok problem olmamasını artık umuyorum .
anlattımdı aracım 75w-90 yağ istiyor ,malesef makul bulduğum motul 75w-90nın muhtemelen en kalın 75w-90 olması biraz sıkıntı.
bu şanzıman yağında pekte alternatif seçenek bulmak çok zor . Ucuz doill 75-90 bile kullansam kafam karışmayacaktı (98corollam için doill net şekilde uyum göztermiş ,satış yorumlarından teyitli)
yada paraya kıyıp full-sentetik mobil vardı ,o da pahalı tabi (gene uyumu teyitli)
-
-
nereden aldınız .bilgimiz olsun
-
N11 de ki bir satıcıdan aldım. Tartışmasız sahte ürün
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugarb -- 16 Şubat 2025; 12:57:27 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Karıştırmayn tavsiye etmem yağın yapısını bozarsınız yarardan çok zarar getirir zaten ülkemiz sıcaklık ortalaması yüksek o kadar minimal farkta sorun yaratmaz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aldım ürünleri deniyeceğim ,az değil farkı 100derece 18.1 vizkositemi olur ,15 olması gerekli ,vites yumuşasın diye değişeceğim 18.1 ile bu yumuşaması bana zor göründü.
yağ değişimi için mini su pompası alıp deneme yaptım motor yağında ,yavaş olsada gayet başarılı oldu. Maliyet 300tl motor + hortumlar 50tl =350tl sadece bir kerede bile kendini amorti ediyor.
ayrıca el pompası ile de bir düzenek kurma aşamasındayım .elimde büyük boy pompam vardı onun içi mekanizmasını ters çevirip vakum pompası haline çevirdim, vakumu gücü harika oldu zifti bile çeker o derece ,yağın toplanacağı vakum tüpünü ayarlamak kaldı geriye, plastik kola şiseni denedim;şise kağıt gibi ezildi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalgözü1903 -- 12 Şubat 2025; 1:2:30 >
-
Karter tapasini sokmemem gereken bir motosikletim var.
Ben de yağı önce boruyla üstten sifon tekniğiyle çekiyorum. Kalan yağı da enjektöre boru takıp çekiyorum.
Benimkisi biraz ilkel ama iş görüyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eğer araçlarınız 20+ yaş üzeri ise kesinlikle sentetik yağ almayınız. Sentetik yağ en iyisidir algısı geliyor millete. Sentetik yağlar yeni nesil araçlar içindir. 2009 Jetta'ya koyduğumda yağ eksilttiğini gördüm. Tabi birden bire değil. 10 bin km bakıma 2 bin km kala motor yağ ışığı yakıyordu. Ustanın dediği bu tür araçlara normal 10/40 koyulur. Sentetik yağlar ince olduğu için yeni nesil araçlarda kullanılır. Km'si 200-300 bin araçlara sentetik yağ almayınız.
-
Zamanla motorunuz yatak sarabilir. Çünkü dipte biriken kurumu, dediğiniz sistem temizlemek pek. Bu araçlar içinde geçerli.
-
Lütfen yanlış bilgilendirme yapmayın. Aracınızın motoruna herhangi bir müdahale yoksa, fabrikasyon ise, yağ üreticilerinin websitesinde aracınızın marka modelini girdiğinizde size önerilen yağı kullanın. Bizim ustalarımız sever öyle her yağ eksilten araca 10-40, 10-60 yağ kullanıp motorun iyice içinden geçmeyi.
2011 model 400bin kilometre aracımda sizin sentetik diye tabir ettiğiniz, üreticinin istediği şartnameyi karşılayan elf 5w40(fabrika önerisi) yağı kullanıyorum ve eksiltme değerleri şu an sıfır bir araç aldığında karşılaştığınız eksiltme oranıyla hemen hemen aynı.
Yağların markasına göre eksiltme değeri bazen değişkenlik gösterebiliyor ancak yine de üç aşağı beş yukarı aynı sayılırlar. Bir miktar eksiltmesi gayet normal ve doğal zaten.
Ek bir bilgi daha vereyim, istanbul şehiriçi kullanıyorsanız benim aracımda da 8bin km'den sonra eksiltme hızlanıyordu. Bu şehirde yağlar 8-10bin km dayanıyor maalesef. Normalde 1 saatte 100km yol almanız gerekirken İstanbul'da 10-15km gidebiliyorsunuz. Motorun çalışma saatini hesaplayınca normal karşılanıyor bunlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 16 Şubat 2025; 10:50:0 >
-
öyle şeymi olur ustaya ferrari götürsen 10/40 koyar onlar herşeye 10/40 kullanır.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Yok öyle birşey 2009 Jetta bende de vardı 215.000 Km de Fabrikanın önerisi Tam sentetik 5w-40 kullanıyordum 10.000 Km'de 1 Litreye kadar eksiltmenin normal oldugunu söyler kitapçıgı benim araç 700 - 750 Ml eksiltiyordu sen gidip bu araca Mineral 10/40 koyarsan Motor da ki kurumlanma oranını artırırsın + Yağ pompası vb şeylere zarar verirsin sağlam bir motorda sistem ne gösteriyorsa onu kullanacaksın
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X