Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (36. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (2 Mobil) - 5 Masaüstü2 Mobil
5 sn
18.954
Cevap
212
Favori
1.906.186
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 11.2.2025)
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar AXTOR GERMAN MULTİGRADE 10W/40 diye bir yağ var hepsiburada sitesinde bunu kullanan yada bilgisi olan var mı arkadaşlar. Ayrıca bu linkte motorsilk ile beraber 97 tl ye geliyor. Yani yağ 20 tl ye bile gelmiyor.
    Ayrıca yağın kullanım ömrü olarak 25-32 bin km arası diyor. Benim araç 2004 1,3 accent 10-40 magnatek kullanıyorum. 10 bin kmlik diye biliyorum bu yağı.
    Magnateki 50-60 arası alıp 10 bin km kullanıyoruz. bu yağ 20-25 tlye gelecek ve 30bin km gidecek doğru mu bu acaba.

    www.hepsiburada.com
    Motorsilk Bor Katkısı Axtor German Multigrade 10W/40 4 Lt Fiyatı
    http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=26005&productid=otm999135#tablnk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan_80 -- 25 Temmuz 2009; 22:40:28 >




  • arkadaşlar buarda motor yağı almak isteyenler tavsiye edebilirim delphiyiyaklaşık 40 bin km dir kulanıyorum,internette 3 adet 10w40 lık 4 lt tanesi 35 ytl den aldım 3 pakette arkadaşa aldım,bence çok ucuz düşünen varsa buda linki
    urun.gittigidiyor.com
    Sayfa Bulunamadı - Gittigidiyor
    http://urun.gittigidiyor.com/DELPHI-10W40-MOTOR-YAGI_W0QQidZZ19018075
    3 adet alırsanız kargo parası istemiyor




  • merhabalar,
    yaklaşık 4 ay önce 2.el 99 model VW Polo 1.6 HB aldım.

    yağ değişimi için servise gittiğimde yağ cubugunda üst limitten yaklaşık 1 cm fazla seviyedeydi.

    ustanın tavsiyesiyle filtreyle birlikte Castrol Magnatec 10-40 yağ aldım. usta motor cubugunu olcerek tam üst seviyesine denk gelecek şekilde yağını değiştrdi.

    yaklaşık 3 hafta sonra tekrar kontrol ettiğimde yağ seviyesinin tekrar 1 cm kadar arttığını gördüm. bu neden olmuş olabilir?

    Teşekkürler.
  • 2005 Astra H var. Bej rengi twinport modeli oluyor herhalde.

    Castrolden yağ alıcam uygun yağ hangisi bilen kullanan var mı arkadaşlar, sitesinde arabanın tam modelini bulamadım :S



    Hocam ben atiker kullanıcısıyım.Benim kafama takılan sorun LPG li araçlarda yağ seçimi.2005 model Astra H aracım var.Buna uygun En iyi motor yağı hangisidir ? Castrol un LPG icin ürettiği bir yağ var onu mu kullanmalıyım ?

    Ayrıca Motor kuru çalışması nedeniyle oluşacak aşınmalar için motor silk i tavsiye eder misiniz?

    ilginize Teşekkür ederim şimdiden =)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaddyCooL88 -- 28 Temmuz 2009; 2:22:26 >
  • aranan kan bulunmuştur, arkadaşlar yağ geldi, resme kanmayın yarı sentetik değil tam sentetik , fiyatı da kargo dahil 58 TL



     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



    güvenle kullanabilirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khermo

    merhabalar,
    yaklaşık 4 ay önce 2.el 99 model VW Polo 1.6 HB aldım.

    yağ değişimi için servise gittiğimde yağ cubugunda üst limitten yaklaşık 1 cm fazla seviyedeydi.

    ustanın tavsiyesiyle filtreyle birlikte Castrol Magnatec 10-40 yağ aldım. usta motor cubugunu olcerek tam üst seviyesine denk gelecek şekilde yağını değiştrdi.

    yaklaşık 3 hafta sonra tekrar kontrol ettiğimde yağ seviyesinin tekrar 1 cm kadar arttığını gördüm. bu neden olmuş olabilir?

    Teşekkürler.




    Motor soğukken yağ aşağıya süzüldüğü için biraz yüksek çıkması normaldir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan_80

    Arkadaşlar AXTOR GERMAN MULTİGRADE 10W/40 diye bir yağ var hepsiburada sitesinde bunu kullanan yada bilgisi olan var mı arkadaşlar. Ayrıca bu linkte motorsilk ile beraber 97 tl ye geliyor. Yani yağ 20 tl ye bile gelmiyor.
    Ayrıca yağın kullanım ömrü olarak 25-32 bin km arası diyor. Benim araç 2004 1,3 accent 10-40 magnatek kullanıyorum. 10 bin kmlik diye biliyorum bu yağı.
    Magnateki 50-60 arası alıp 10 bin km kullanıyoruz. bu yağ 20-25 tlye gelecek ve 30bin km gidecek doğru mu bu acaba.

    www.hepsiburada.com
    Motorsilk Bor Katkısı Axtor German Multigrade 10W/40 4 Lt Fiyatı
    http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=26005&productid=otm999135#tablnk



    Bilgisi olan yok heralde




  • Castrol Magnatec 10w-40 aldım. Ücretsiz değiştirdiler yağı. 70 TL bol miktarda taksit yaptılar =) Sanırım bi süre önce aynı yağ yanındaki praktikerde varmıs fakat bitmis.Napalım Kazık yemedik inş.Umarım yağ sorun cıkarmaz araçta

    Ankara Real Hipermarket -BİLKENT
  • @khermo yağ yükselmişmi?nasıl yükselmiş?eminmisin.. iyi kontrol et.eğer gerçekten yükseliyorsa motor suyun yağa karışıyor demektir..motor suyunu kontrol et.içinde yağ var mı diye..eğer su yağa karışıyosa ya conta yaktın ya blok çatlak..

    @hakan_80 evet 10w40 castrol yağ yarı sentetik 10binde değişse iyi olur.o motor silk denen şeyi de araba eğer 100.000i geçmişse kullanırım.faydası olmazsa zararı da olmaz bence..gerçi motorda yağ eksiltme sorunu yoksa hiç gerek yok

    @SeKSandDoRT paylaşım için tşk.. o yağ gerçekten iyiye benziyor hemde sentetik..5w30 da benim en sevdiğim yağdır nedense fiyatı da iyi..castrolün 10w40ına verdim o parayı. nie 10 40 koydun dersen 6.000 km kullanıp atıcam




  • Vezir arkdastan alıntı
    AMMA,

    burada bir çelişki yatar ,
    100.000 kmyi deviren araçlaın karbon clean yapılması önerilmez. servisler pek yapmak istemiyorlar veya garanti vermiyorlar.
    siz önceden CC yaptırmışsanız tam sentetik yağa geçebilirsiniz. Hiç yapılmadı ise riski almak biraz size kalıyor .

    benim aklıma takılan konu şudur dizel turbosu olan araçların tam sentetik yağkullanması aslında bir nevi zorunluluktur , peki servisler hiç mi bu konudan haberi yokda aracı 100.000 kmye kadar yarı sentetikyağ la oyalıyorlar. Baştan bunu kullansalar tam sentetik yağların içinde birçok seçenek var birisini seçseniz bile zararınız sadece eksiltme olabilir ama kalıntı olayı az olacaktır.

    neyse geçmişe mazi derler, riski alıp almak , almamak size kalmış bir probleminiz yoksa aynen devam edin di tavsiyede bulunurum .Problem çıkana kadar gidersiniz ilk problemde ise gereğini yapar doğru yağa geçersiniz.


    SAKKAROZ01Karbon clean hiç yaptırmayıp 100 bın km ye gelince yaptımak hatalı ama 100 bıne gelene kadar 40 bin ve 80 bınler de yapılmıs ıse devamında da carbon clean yaptımanın hıc bır sakıncası yok.Motor temiz kalmıstır zaten.Turbo dızel araclarda sentetık yag kullanmaın zorunluluk olduğunu zannetmıyorum.Benım arabam Hyundaı accent 1.5 dızel kullanım kılavuzunda 15w/40 veya 10w/30 kullanılması öneriliyor yasanılan memleketin iklimine göre. Servısler sımdıye kadar 15w/50,15w/40,10w/30 ellerınde ne varsa onları kullandılar. Adana gıbı sıcak bır memlekette 15w/40 ın daha uygun oldugunu dusunuyorum.Dızel araçlardaki en zor sartlara dayanabılen yağların API CI sınıfındakı yaglar oldugunu öğrendım, iş makınelerı ve tırlara özellikle tavsıye ediliyor bızım arabaların motorlarının onların motoru kadar agır sartlarda calişmadıgı bır gercek o kadar agır sartlarda calişan bu guclu makınlere API CI sınıfı bu yagları kullandıgına gore ben de garantı suresının bıtımıyle 15w/40 API CI sartlarını karsılayan enjeksiyonlu hafıf tıcarılerede uygun olan B4 sınıfı Castrol veya Petrol ofısnın yağlarında bırını kullanacagım.Agır hızmet sartlarında calişan bu makınelere bizım araclarda kullanılan CF sınıfı yağ koysak 5.000 km zor gıderler galiba.Dizel araclara özel olarak üretilen yağların TBN denen toplam baz numaraları benzınlı araclar gore üretilen yagların TBN degerınde daha yuksektır. Asıtlanmyı onlemek ıcın dızel araclar ıcın uretılen yaglardakı TBN degerı 11.5 ortlama gıbıyken benzınlı araclar ıcın uretılen yaglarda 6,5 gıbı oluyor.Baz numarasının yuksek olması dızel arac motorlarındakı asıtlenemeyı daha ıyı onledıgı ıcın motoru daha ıyı koruyor.Markadan zıyade yagın uzerındekı hangı sartnamelerı karsıladıgına bakın arkadaslar.Ben kendı aracıma API -CI (B3,B4)(enjeksiyonlu hafıf tıcarılere uygun oldugunu belırtıyor) sartnamalerını karsılayan Castrol Tectin Global 15w/40 veya Petrol ofisi maximus Turbo disel extra 15w/40 yağlardan birini kullanacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Agronomist01 -- 31 Temmuz 2009; 0:24:36 >




  • Selamlar,

    Motor yağı ile karşılaştığım bir durumu aktarmak istiyorum. Aracım 110.000 Km Peugeot 406. Genelde yağ olarak Castrol Magnatec 10w/40 kullanırım. İzinde yaklaşık 3500 km yol yaptım. Memlekette yağı kontrol ettiğimde yaklaşık 750 Ml eksik olduğunu farkettim. Oralarda Bp olmadığından bir Alpet istasyonuna girerek yine Alpet in üzerinde 10w/40 sentetik motor yağı yazan yağdan yaklaşık 750 ml kadar ekledim. Motor yağını ekledikten sonra öncekilere göre motor daha dengeli daha sessiz çalışıyordu. Motordaki bu değişime inanamadım. Aracım LPG li ve bu yağı eklediktan sonra 1000 KM yaparak Antalya'ya döndüm. Araçta gram yağ eksiltmesi yoktu. Benim için bundan sonra magnatec out alpet in...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysaglam

    Selamlar,

    Motor yağı ile karşılaştığım bir durumu aktarmak istiyorum. Aracım 110.000 Km Peugeot 406. Genelde yağ olarak Castrol Magnatec 10w/40 kullanırım. İzinde yaklaşık 3500 km yol yaptım. Memlekette yağı kontrol ettiğimde yaklaşık 750 Ml eksik olduğunu farkettim. Oralarda Bp olmadığından bir Alpet istasyonuna girerek yine Alpet in üzerinde 10w/40 sentetik motor yağı yazan yağdan yaklaşık 750 ml kadar ekledim. Motor yağını ekledikten sonra öncekilere göre motor daha dengeli daha sessiz çalışıyordu. Motordaki bu değişime inanamadım. Aracım LPG li ve bu yağı eklediktan sonra 1000 KM yaparak Antalya'ya döndüm. Araçta gram yağ eksiltmesi yoktu. Benim için bundan sonra magnatec out alpet in...




    benim anlamadıgım. Yağ eksiltmenin markaya göre ne manası var ? en fazla ince ya da kalın olmasıyla kaynaklanan bi durum olabilir aksi takdirde motor aşındıgı icin eksiltme yapmıyor mu ?

    Ayrıca siz eksik cıktıgı ve donerken de tekrar kontrol ettiğiniz zaman zeminin aynı düzlükte ölçtüğünüze emin misiniz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cimbomemre



    benim anlamadıgım. Yağ eksiltmenin markaya göre ne manası var ? en fazla ince ya da kalın olmasıyla kaynaklanan bi durum olabilir aksi takdirde motor aşındıgı icin eksiltme yapmıyor mu ?

    Ayrıca siz eksik cıktıgı ve donerken de tekrar kontrol ettiğiniz zaman zeminin aynı düzlükte ölçtüğünüze emin misiniz ?


    Aslında asıl anlatmak istediğim yağ eksiltme durumu değil. Aracın motorundaki anormal değişim. Sessizlik ve çok kolay çalışma. 2500 Km de bu sıcaklarda bu km deki bir araç için 750 ml yağ eksiltme normal olabilir.
  • Vezir hocam bi sorun olacaktı. gecen gün aracıma bakım yaptırdım önceden 5w30 yağ kullanıyordum herzaman. şimdi ise renaultda 5w40 yağa geçiş yapmış bende bu sefer 5w40 yağ kullandım. aracım 4,5 lt civarında yağ aldıgı için 4 lt 5w40 yağın üzerine ellerinde 1 lt lik 5w40 yağ olmadıgı için 5w30 yağ la tamamladılar. Bu bi sıkıntı yaratırmı acaba. yağların ikiside elf in sxr yağları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chevymel1 -- 31 Temmuz 2009; 11:30:58 >
  • zannetmiyorum ama teorik olrak yağların karıştırılmaması esastır.aMA EKSİK YAĞLA GİTMEK ASIL TEHLİKELİ OLAN olacağı için doğru bir uygulama olmuş demek mümkün. ama genellme yapmamak lazım. istisnalar kaideyi bozmaz.
    quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    Vezir hocam bi sorun olacaktı. gecen gün aracıma bakım yaptırdım önceden 5w30 yağ kullanıyordum herzaman. şimdi ise renaultda 5w40 yağa geçiş yapmış bende bu sefer 5w40 yağ kullandım. aracım 4,5 lt civarında yağ aldıgı için 4 lt 5w40 yağın üzerine ellerinde 1 lt lik 5w40 yağ olmadıgı için 5w30 yağ la tamamladılar. Bu bi sıkıntı yaratırmı acaba. yağların ikiside elf in sxr yağları
  • merhabalar.
    benim mitsubishi carismi1.8gdi 2000 model aracım var. bu araca tavsiye edilen motor yağı 0-40. 5-6 ay kadar önce yağını özel bir serviste değiştirdim araca 10-40 yağ koymuşlar. ben sonradan farkettim. aracın motor sesi daha gürültü bir hale geldi ve çekişi düştü yakıtı da daha fazla yakmaya başladı.geçenlerde yağı kontrol ettim hem eksiltmiş hemde yağ simsiyah olmuştu.servise gittim yağ filtresi hava filtresi değişti ve yağolarakta BP Visco 7000M 0W-30 koydular. aracın çekişi farkedilir ölçüde arttı yakıtta düştü ama başka bir sorun ortaya çıktı aracın rolantisi çok düştü.aracım otomatik vites. aracı çalıştırınca devir 1000-1500 arası gidip geliyor ve 1 dakika kadar sonra 1000 devirin altına düşüyor vitesi d konunuma alınca stop edecek gibi oluyor ve bazen stop ediyor. bu gün başka özel bir servise götürdüm. yağ çubuğunu çıkarıp yağa vbaktı eliyle yağı kontrol etti bu yağ hiç sünmüyor kalitesiz birr yap koymuşlar dedi. kafam karıştı. yağ sünermi ??? fikir verirseniz sevinirim aracın rolantisi niye düşmüş olabilir. yağı değiştireli 2 hafta oldu yenidenmi değiştireyim.




  • servis uydurma bir cevap vermiş .katalogta bahsedilen araıkta bir yağ konulmuş ise yapılacak şey rölatinin ayarlanmasıdır.

    Genel bilgi :
    0w30 ve 0w40 yağların viskositeleri düşüktür yani su gibi tabiri kullnılır :Sürtünme değeri az olduğu için motor rahtlar ve çekiş artar. Ancak yeni nesil araçlarda vuruntu sensörü bulunmaktadır. Srütünme artığında yani sizin de bahsettiğiniz gibi 10w40 gibi bir yağ konulduğunda motor dönmemek isteyecektir bu düşük devirde kendini belli eder. Eğer sönsör olmasa idi kalın yağda daha düşük devir olur idi. Ancak sensör durumu algılar ve devriri kalibre eder yükseltir. iz teekrar eski yağa geçiş yapınca ayarların tekrar eskiye dönmesini bekleriz ama toleranslar artıysa araç ECU yeni durumu algılmayabilir bu nedenle yapılacak şey olukça bastitir. Doğru yağı koyup doğru yakıt ile raölantinin bir laptop ile kalibre edilmesidir. sarsıntısız olarak çalışması lazımdır.
    quote:

    Orijinalden alıntı: etacarin

    merhabalar.
    benim mitsubishi carismi1.8gdi 2000 model aracım var. bu araca tavsiye edilen motor yağı 0-40. 5-6 ay kadar önce yağını özel bir serviste değiştirdim araca 10-40 yağ koymuşlar. ben sonradan farkettim. aracın motor sesi daha gürültü bir hale geldi ve çekişi düştü yakıtı da daha fazla yakmaya başladı.geçenlerde yağı kontrol ettim hem eksiltmiş hemde yağ simsiyah olmuştu.servise gittim yağ filtresi hava filtresi değişti ve yağolarakta BP Visco 7000M 0W-30 koydular. aracın çekişi farkedilir ölçüde arttı yakıtta düştü ama başka bir sorun ortaya çıktı aracın rolantisi çok düştü.aracım otomatik vites. aracı çalıştırınca devir 1000-1500 arası gidip geliyor ve 1 dakika kadar sonra 1000 devirin altına düşüyor vitesi d konunuma alınca stop edecek gibi oluyor ve bazen stop ediyor. bu gün başka özel bir servise götürdüm. yağ çubuğunu çıkarıp yağa vbaktı eliyle yağı kontrol etti bu yağ hiç sünmüyor kalitesiz birr yap koymuşlar dedi. kafam karıştı. yağ sünermi ??? fikir verirseniz sevinirim aracın rolantisi niye düşmüş olabilir. yağı değiştireli 2 hafta oldu yenidenmi değiştireyim.




  • teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. ama maalesef adam akıllı ne bir servis nede bir usta bulabildim.dediğim gibi 0-30 yağı mitsubishi servisinde koydular. devir düşünce usta neden devir düştü dedim. kendi devirini otomatik bulur odedi beyni kendi devir seviyesini ayarlıyo rolantiye müdahale edemyiz dedi.tabiki muhtemelen başından savdı beni çünkü sırada bekleyen 2-3 araç vardı onlara bakması gerekiyodu. dediğim gibi artık servislere bile güvenim yok..
  • Merhaba,sayın "vezir";

    Hem bilgi amaçlı, hem de yaptığımın doğru veya yanlış olduğunu öğrenme amaçlı bir kaç sorum olacak,cevaplarsanız emenun olurum.

    1- Aracımı alalı (2008, 1.2 Corsa) 18 ay oldu, ben ilk yağ değişimini 5000'de ve ondan sonrasında da düzenli olarak 6 ayda bir değiştirdim. İlk yağ değşiminde, bilgisizlikten Castrol 5-30 magnatec kullandım fakat o zamandan beri castrol, edge 5-40 kullanıyorum. Opel'in kitapçığında yağdan istediği performans değerleri (veya ölçüleri) edge'de vardı.

    Sorum şu: Castrol'ün kendisine ait kataloğunda bu model araç için 0-30 edge önermesine ve üreticinin de yağ konusunda geniş bir yelpaze sunmasına rağmen (0 viskoziteyi de, 5 vizkoziteyi de kabul ediyor) 5-40'ta ısrar ediyor olmam doğru mu? (Yaşadığım yerde karadeniz iklimi hakim, Sakarya-Sapanca)

    2- Her ne kadar tam sentetik yağ da kullansam 6 ay dolduğunda yağ filtresi de dahil değiştiriyorum. Şu sebeple, sonuçta motorda oluşacak kurumun motora zarar vereceği düşüncesiyle hareket ediyorum ve yağ daha fazla kirlenmeden değiştireyim diyorum. Bu davranışımın faydasını görür müyüm, yoksa sadece kuruntu mu yapıyorum, yani tam sentetik yağı senede 1 kez değiştirmek ile 6 ayda değiştirmek arasında motor ömrü ve aşınma değerleri açısından bir fark yok mu?

    3- 400km'lik uzun bir yol yaptım geçen hafta ve ilk olarak motor yağına bakmak oldu (gerçi yağı Haziran ayı sonunda değiştirmiştim), renginde bir değişiklik yoktu (bu durum sanırım iyi bir şey), bu durum 6 ayda bir yağ değşitirmem ile ilgili bir durum mu, yoksa tam sentetik daha dayanıklı olmasında mı kaynaklanıyor? (Geçen yıl Mart ayında aynı yolu geldim fakat yarı sentetik yağ vardı ve yağın rengi değişmişti)

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.




  • 1-0w30 yağı doğu anadolu veya iç anadolu bölgesi şarları için daha uygundur. Bu nedenle yaz ayı da düşünüldüğünde daha uygun olan yağ sizin seçtiğinizdir.
    not: 0w30 ve 5w40 her ikisi de tam sentetik yağlardır.

    2- yağı sık değiştirmek uzun vadede motor aşınmaları ve ömrünü uzatacağı için tavsiye ettiğimiz bir durumdur . Maddi gücünüz elverdiği müddetçe sık değiştirmenin zararı değil yararı vardır.

    3- Tam sentik yağlar temizleme açısından ultra yoğun kimyasal temizleyiciler gibi davranmaktadırlar. Bu nedenle yağın daha kirli çıkması motorda kaldığı süre de göz önüne alındığında normal bir durumdur.
    ancak sizin bahsettiğiniz durumda daha sık değiştiilen ve daha ömrünün başlangıcında olan bir motor için olması gerekn durumdur.

    şöyle bir örnek verirsem daha net anlaşılır. Arabanızı temizlerken içine yoğun temizleyici katılmış sıvı detarjanla temizlerseniz daha kısa sürede kovadaki su kirlenir.

    Kirli kovadaki su neyi gösterir?

    Daha uzun üsre aynı suyla temizlik yaparsanız suyun daha fazla kirli olmasını beklemez miyiz?

    son düşünmenizi istediğim konu da ,

    peki su artık siyaj oldu kovaya yeni bir su mu alırsınız kirli su ile mi temizlik yapmaya devam edersiniz. Sizn yağ değiştirmede sık yağ değiştirmeniz kovadaki suyu temiz olanla değiştirmekten başka birşey değildir. Konu temizlik maddesinin dahja fazla temizleyip temizleyemeceği değildir. herkes iyi bilir ki kirli kovadaki suyla temzilik yapılmaz bir taraftan temizler bir taraftan kirletir.




  • 
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.