Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (35. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
14 Misafir (4 Mobil) - 10 Masaüstü4 Mobil
5 sn
18.954
Cevap
212
Favori
1.906.003
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 11.2.2025)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xanadu03

    Teşekkürler Vezir Hocam;

    Yalnız kimileriyle konuştuğum zaman bu türde yağların yarış arabaları, Ferrari vs. için olduğunu ve sıradan binek araçlarda kullanmanın zararlı olabileceğini vs. söylüyorlar (yukarıda belirttiğim satış yetkilisi de benim araba için çok kalın olacağını söylemişti). İnsanın da kafasında soru işaret uyandırıyor ve keyfini kaçırıyorlar ister istemez.

    Saygılar...

    Alıntıları Göster
    yarış arabası için üretilmiş bir yağ normal binek aracında neden kullanmayacaklarını teknik olarak açıklamadıktan sonra verdikleri bilgiler yüzeysel ve yanıltıcı olabiliyor. Ciddi ve teknik bir açıklamam getirirlerse bende buna göre değerlendirmelerimi değiştirebilerim. bunun dışında hep efsaneler yönetiyor hem satışları hem de toplumumuzu ,


    quote:

    Orjinalden alıntı: xanadu03

    Teşekkürler Vezir Hocam;

    Yalnız kimileriyle konuştuğum zaman bu türde yağların yarış arabaları, Ferrari vs. için olduğunu ve sıradan binek araçlarda kullanmanın zararlı olabileceğini vs. söylüyorlar (yukarıda belirttiğim satış yetkilisi de benim araba için çok kalın olacağını söylemişti). İnsanın da kafasında soru işaret uyandırıyor ve keyfini kaçırıyorlar ister istemez.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan-37

    Merhaba araç bilgilerim 93 model Reno 9 1600 cc 92000 km lpg li istanbul fiyatı çok cazip olan bp visco 2000 20w/50 lpg li 3 lt 19.50 tl ayrıca 1 lt daha alacağım yağın kalitesi nedir bilmiyorum bu konuda yardım isteyeceğim diğer düşündüğüm marka castrol 4 lt 32 tl idi

    Alıntıları Göster
    Bp yağının castrolden çok bir farkı olacağını sanmıyorum. aradaki farka bakınca Bp visco daha iyi bir yüzde ile önde fiyat politikası uygulamaış gibi duruyor .tabii ki bahettiğiniz yağ numaraları birebir aynı ise.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Hakan-37

    Merhaba araç bilgilerim 93 model Reno 9 1600 cc 92000 km lpg li istanbul fiyatı çok cazip olan bp visco 2000 20w/50 lpg li 3 lt 19.50 tl ayrıca 1 lt daha alacağım yağın kalitesi nedir bilmiyorum bu konuda yardım isteyeceğim diğer düşündüğüm marka castrol 4 lt 32 tl idi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Sayın Vezir Hocam;

    Tam sentetik yağlar konusundaki alternatifleri araştırırken "Mobil 1 Peak Life 5W-50" isimli bir ürün dikkatimi çekti. BMW High Performance Diesel Oil türünde bir ibaresi var ve detaylı bilgi şu adreste mevcut:

    Bu kolay bulunmayan bir ürün ve kendilerini aradığımda bunun yarış arabaları veya benzeri araçlar için olduğunu, motorum için çok kalın olacağını, yakıt tüketimini arttıracağını ve daha uygun bir alternatifi olduğunu söyledi yani Mobil 1 ESP Formula 5W-30:


    Gerçi önceki yazıları okuyarak bu bilgilendirme bana yanlış gibi geldi, ama yine de yorumunuzu beklemekteyim.
    (İstanbul'da ikamet etmekteyim, arabam diesel 1.6V 115hp CRDI, 19.000 km'de ve bir önceki kullanılan yağ 15W-40 imiş)

    Saygılar...


    yağı inceledim super bir yağmış gerçekten ,,benim de bilgimin olması iyi ,

    hergün onlarca yağ çıkıyor takip etmek çok güç.


    yağ tek kelimeyle mükemmel .Sanırım fiyatı oldukça tuzludur.

    neden mükemmel ,

    bir kere tam sentetik ve yeteri kadar eksi değerleri kapsıyor ,

    aşırı olanlar hariç ki zaten bize bu lazım.

    ikincisi yaz performasını da kaale almışlar 50 numara yapmışlar diğer yağlara buradan artısı olur nacizane tabirle ''basar veya kitler''

    üçüncü tokat hem benzinli hem dizel için uygun çünkü sınıfları SM/SL/SJ/CF

    dördüncü nokta ,
    A3 High performance and / or extended drain
    B3 High performance and / or extended drain

    birde fiyatı uygunsa deyme keyfine , bende fiyatı uygunsa buna geçerim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    yağı inceledim super bir yağmış gerçekten ,,benim de bilgimin olması iyi ,

    hergün onlarca yağ çıkıyor takip etmek çok güç.


    yağ tek kelimeyle mükemmel .Sanırım fiyatı oldukça tuzludur.

    neden mükemmel ,

    bir kere tam sentetik ve yeteri kadar eksi değerleri kapsıyor ,

    aşırı olanlar hariç ki zaten bize bu lazım.

    ikincisi yaz performasını da kaale almışlar 50 numara yapmışlar diğer yağlara buradan artısı olur nacizane tabirle ''basar veya kitler''

    üçüncü tokat hem benzinli hem dizel için uygun çünkü sınıfları SM/SL/SJ/CF

    dördüncü nokta ,
    A3 High performance and / or extended drain
    B3 High performance and / or extended drain

    birde fiyatı uygunsa deyme keyfine , bende fiyatı uygunsa buna geçerim.





    sevgili vezir; toyota corolla dizel aracıma mobil 1 0-40 tam sentetik yağ aldım...
    uygunluk göstergesi olarak c3'ümü? yoksa cf'yi mi? görmemiz gerek?
    çünkü üzerinde c3 yazmıyor...
    üzerinde...

    API SJ/SL/SM/CF , ACEA A3/B3,A3/B4


    YAZIYOR...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    yağı inceledim super bir yağmış gerçekten ,,benim de bilgimin olması iyi ,

    hergün onlarca yağ çıkıyor takip etmek çok güç.


    yağ tek kelimeyle mükemmel .Sanırım fiyatı oldukça tuzludur.

    neden mükemmel ,

    bir kere tam sentetik ve yeteri kadar eksi değerleri kapsıyor ,

    aşırı olanlar hariç ki zaten bize bu lazım.

    ikincisi yaz performasını da kaale almışlar 50 numara yapmışlar diğer yağlara buradan artısı olur nacizane tabirle ''basar veya kitler''

    üçüncü tokat hem benzinli hem dizel için uygun çünkü sınıfları SM/SL/SJ/CF

    dördüncü nokta ,
    A3 High performance and / or extended drain
    B3 High performance and / or extended drain

    birde fiyatı uygunsa deyme keyfine , bende fiyatı uygunsa buna geçerim.





    sevgili vezir; toyota corolla dizel aracıma mobil 1 0-40 tam sentetik yağ aldım...
    uygunluk göstergesi olarak c3'ümü? yoksa cf'yi mi? görmemiz gerek?
    çünkü üzerinde c3 yazmıyor...
    üzerinde...

    API SJ/SL/SM/CF , ACEA A3/B3,A3/B4


    YAZIYOR...

    Alıntıları Göster
    vezir'den alıntı:
    C3 ACEA standartı değeri ,
    CF ise API (amerikan petroliım Institude) karşılığıdır

    C3 Mid SAPS (0.8% ash)
    CF-4 Current Introduced in 1990 for high-speed four-stroke naturally aspirated and turbo engines. Can be used in place of CD and CE.

    Cf-4 eski bir yağ standartıdır ve dizel aaçlar için konulmuşturç Araçlar özel filtreler ve alaşımlar içermeye başlayınca bunu da artırarak devam ettirmişler dir.Güncel son sayımız CJ-4 dür. anlamı

    Introduced in 2006 for high-speed four-stroke engines. Designed to meet 2007 on-highway exhaust emission standards. CJ-4 oils are compounded for use in all applications with diesel fuels ranging in sulphur content up to 500ppm (0.05% by weight). However, use of these oils with greater than 15ppm sulfur fuel may impact exhaust aftertreatment system durability and/or oil drain intervals. CJ-4 oils are effective at sustaining emission control system durability where particulate filters and other advanced aftertreatment systems are used. CJ-4 oils exceed the performance criteria of CF-4, CG-4, CH-4 and CI-4.


    tekrar soru sordum; cf kodlu yağ aracıma uygun değil midir?
    vezirden cevap:
    ''hayır uygun değildir anlamına gelmiyor ama euro dizel kullnınca klasik yağ CF4 (piyasnın yüzde dokbeşinden fazlasını kapsar) bütün eski araçlara da uyar. partikül filtresi ve yakıt yağın içinde oksidasyon yapıyor ve buna uygun yağ üretmek zorunda kalıyorlar ama üretim maliyeti pahalı bu nedenle cf 4 klasik olmuş durumda .Ama son model mercedes alınıyorsa sanırım CJ serisi dışında öneri yapmazlar veya bir alt harfi olan CI -4 .Dört sayısı dört zamanlı motoru temsil ediyor'



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 14 Temmuz 2009; 13:59:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Bp yağının castrolden çok bir farkı olacağını sanmıyorum. aradaki farka bakınca Bp visco daha iyi bir yüzde ile önde fiyat politikası uygulamaış gibi duruyor .tabii ki bahettiğiniz yağ numaraları birebir aynı ise.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Hakan-37

    Merhaba araç bilgilerim 93 model Reno 9 1600 cc 92000 km lpg li istanbul fiyatı çok cazip olan bp visco 2000 20w/50 lpg li 3 lt 19.50 tl ayrıca 1 lt daha alacağım yağın kalitesi nedir bilmiyorum bu konuda yardım isteyeceğim diğer düşündüğüm marka castrol 4 lt 32 tl idi


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    Bp yağının castrolden çok bir farkı olacağını sanmıyorum. aradaki farka bakınca Bp visco daha iyi bir yüzde ile önde fiyat politikası uygulamaış gibi duruyor .tabii ki bahettiğiniz yağ numaraları birebir aynı ise.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Hakan-37

    Merhaba araç bilgilerim 93 model Reno 9 1600 cc 92000 km lpg li istanbul fiyatı çok cazip olan bp visco 2000 20w/50 lpg li 3 lt 19.50 tl ayrıca 1 lt daha alacağım yağın kalitesi nedir bilmiyorum bu konuda yardım isteyeceğim diğer düşündüğüm marka castrol 4 lt 32 tl idi



    Değerli bilgileriniz için teşekkürler yağ numaraları aynı ve en son bir istasyonda 4 lt 20w/50 Bp visco 25 tl buldum aynı yerde 4 lt 20w/50 Castrol 29.50 idi üstelik ücretsiz değişim hizmetide var sanırım Bp visco yanlış bir tercih olmayacak.Castrol isminden dolayı farklı galiba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan-37

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    Bp yağının castrolden çok bir farkı olacağını sanmıyorum. aradaki farka bakınca Bp visco daha iyi bir yüzde ile önde fiyat politikası uygulamaış gibi duruyor .tabii ki bahettiğiniz yağ numaraları birebir aynı ise.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Hakan-37

    Merhaba araç bilgilerim 93 model Reno 9 1600 cc 92000 km lpg li istanbul fiyatı çok cazip olan bp visco 2000 20w/50 lpg li 3 lt 19.50 tl ayrıca 1 lt daha alacağım yağın kalitesi nedir bilmiyorum bu konuda yardım isteyeceğim diğer düşündüğüm marka castrol 4 lt 32 tl idi



    Değerli bilgileriniz için teşekkürler yağ numaraları aynı ve en son bir istasyonda 4 lt 20w/50 Bp visco 25 tl buldum aynı yerde 4 lt 20w/50 Castrol 29.50 idi üstelik ücretsiz değişim hizmetide var sanırım Bp visco yanlış bir tercih olmayacak.Castrol isminden dolayı farklı galiba

    Alıntıları Göster
    fiyatı belirleyen o kadar farklı faktör var ki maliyet fiyatı bunların gerisinde kalıyor. Tam sentetik yağ ile mineral yağ arasındaki fiyat farkı tamame piyasa şartlarından kaynaklanıyor.Petrolde olan rekabet yağ piyasasında yok .EPDK gibi bir üst kurul olsa yağ fiyatları yarı yaroıya düşer. nereden mi biliyorum aynı yağın amerika satışlarına ve avrupa satışlarına bakarsanız fark ortaya çıkacaktır.

    fiyatlara bir göz atın ki bunların hepsi piyasada tutunmak için katkı koyuyorlar şartlar ağır yarı sentetik yağ piyasası oldukça kıran kırana sert bir pazardır.


    www.thefind.com
    Görüntülemek İçin Giriş Yap veya Kaydol
    http://www.thefind.com/sports/info-20w50-semi


    www.thefind.com
    Görüntülemek İçin Giriş Yap veya Kaydol
    http://www.thefind.com/search?query=10w40+semi


    www.thefind.com
    Görüntülemek İçin Giriş Yap veya Kaydol
    http://www.thefind.com/search?query=0w30
    bunlar da tam sentetik

    castrolün en baba edge yağının fiyatlarına göz atın.

    www.thefind.com
    Görüntülemek İçin Giriş Yap veya Kaydol
    http://www.thefind.com/search?query=10w60+castrol


    quote:

    Orjinalden alıntı: Hakan-37


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    Bp yağının castrolden çok bir farkı olacağını sanmıyorum. aradaki farka bakınca Bp visco daha iyi bir yüzde ile önde fiyat politikası uygulamaış gibi duruyor .tabii ki bahettiğiniz yağ numaraları birebir aynı ise.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Hakan-37

    Merhaba araç bilgilerim 93 model Reno 9 1600 cc 92000 km lpg li istanbul fiyatı çok cazip olan bp visco 2000 20w/50 lpg li 3 lt 19.50 tl ayrıca 1 lt daha alacağım yağın kalitesi nedir bilmiyorum bu konuda yardım isteyeceğim diğer düşündüğüm marka castrol 4 lt 32 tl idi



    Değerli bilgileriniz için teşekkürler yağ numaraları aynı ve en son bir istasyonda 4 lt 20w/50 Bp visco 25 tl buldum aynı yerde 4 lt 20w/50 Castrol 29.50 idi üstelik ücretsiz değişim hizmetide var sanırım Bp visco yanlış bir tercih olmayacak.Castrol isminden dolayı farklı galiba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    abi;
    ELF i hiç sevmem aslına bakarsan ama gel gelelim üretici el kitabında kocaman 'RENAULT, ELF'İ TAVSİYE EDER' yazıyor..yağın özelliklerinde de 'Üretici Onayları: - RENAULT Benzinli ' yazıyor.yoksa castrolden şaşmazdım ama malumunuz yetkili servise götürünce de elf kullanıyorlar..

    asıl sormak istediğim şu:
    aracın 15.000 bakımını Ağustos 2008de yaptırdım. vu şu an 24.000de.. bu ağustosa kadar da 30.000 olacağını sanmıyorum. Bu sebepten ağustosta motor yağı değişeli 1 yıl olacak ama yağ değişimi Kilometresi gelmemiş olacak..Bu durumda ne yapmalıyım acaba..

    Alıntıları Göster

    Merhaba.

    1.5dci 80 ps motara sahip arabamın 60 bin bakımını yaptırdım. garantisi bitmesi nedeni ile bakımı servis yerine bosch car service de yaptırmayı uygun gördüm.

    normalde servisde 10 w-40 w yağ kullanılmasına rağmen bu sefer 5w-40 w yağ kullanılmış, fark edip sorduğumda bu daha iyi , sorun asla olmaz dediler.

    fakat yaklaşık 2 bin km sonra yol bilgisayarı motor yağı eksik uyarısı vermeye başladı..

    bu uyarının 5w-40 w ile alakası olabilir mi.

    saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000


    Merhaba.

    1.5dci 80 ps motara sahip arabamın 60 bin bakımını yaptırdım. garantisi bitmesi nedeni ile bakımı servis yerine bosch car service de yaptırmayı uygun gördüm.

    normalde servisde 10 w-40 w yağ kullanılmasına rağmen bu sefer 5w-40 w yağ kullanılmış, fark edip sorduğumda bu daha iyi , sorun asla olmaz dediler.

    fakat yaklaşık 2 bin km sonra yol bilgisayarı motor yağı eksik uyarısı vermeye başladı..

    bu uyarının 5w-40 w ile alakası olabilir mi.

    saygılarımla


    Alıntıları Göster
    sorununuzu ikiye ayırtmak gerekir.

    ilk önce sizin araç turbolu olduğu için kullnılan yağ doğru bir seçim olmuş burada bir eksiklik yok.

    birinci safhada verilen uyarı karşılığı gerçekten yağ eksilmiş mi bunu kontrol etmelisiniz. Eğer sonucu siz de teyit ederseniz bundan sonra analiz kısmı başlar

    1- ne kadar yağ eksilmiş bunu kendiniz üzerini aynı marka aynı sınıf yağla tamamlayarak tespit edebilirsiniz.
    2-Eklenen yağ tekrar eksiltme yapacak mı ne kadar yapacak burada çok önemli.

    3-Eğer tekrar yağ eklediğiniz halde eksilşme yapmazsa sürmeye devam edebilirsiniz. Ancak burada ek bir süpheliler listesi doğar. Acaba servis miktarı evrakta tam gösterip tam miktar koydu mu ? veya
    katalogtaki miktarı bilmeyip elinde kalan yağdan mı tamamladı .? veya

    sıfır yağ bidonunu açtığını gördünüz mü? gibisinden hepsi biraz kuruntu eseri olan ancak yaşanmış ve aktarılmış tecrübeleri de göz önüne alarak bir saptama yapmak gerekir.

    analiz sonucuna göre servis suçsuz bulunursa ikinci safhaya geçeriz.

    ikinci safhada doğru bir yağkullnılomasına rağmen sürekli tekrar eden bir eksiltme söz konusuysa yağ ince geliyor ancak motorda aşınma olma olasılıkları mevcut olabilir. Bu kısım analizleri biraz sıkıntılı ve tuzluya mal olacağı için burada şimdilik bırakıyorum. sizden gelen analiz sonucuna göre devam ederiz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000


    Merhaba.

    1.5dci 80 ps motara sahip arabamın 60 bin bakımını yaptırdım. garantisi bitmesi nedeni ile bakımı servis yerine bosch car service de yaptırmayı uygun gördüm.

    normalde servisde 10 w-40 w yağ kullanılmasına rağmen bu sefer 5w-40 w yağ kullanılmış, fark edip sorduğumda bu daha iyi , sorun asla olmaz dediler.

    fakat yaklaşık 2 bin km sonra yol bilgisayarı motor yağı eksik uyarısı vermeye başladı..

    bu uyarının 5w-40 w ile alakası olabilir mi.

    saygılarımla





  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000


    Merhaba.

    1.5dci 80 ps motara sahip arabamın 60 bin bakımını yaptırdım. garantisi bitmesi nedeni ile bakımı servis yerine bosch car service de yaptırmayı uygun gördüm.

    normalde servisde 10 w-40 w yağ kullanılmasına rağmen bu sefer 5w-40 w yağ kullanılmış, fark edip sorduğumda bu daha iyi , sorun asla olmaz dediler.

    fakat yaklaşık 2 bin km sonra yol bilgisayarı motor yağı eksik uyarısı vermeye başladı..

    bu uyarının 5w-40 w ile alakası olabilir mi.

    saygılarımla


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000


    Merhaba.

    1.5dci 80 ps motara sahip arabamın 60 bin bakımını yaptırdım. garantisi bitmesi nedeni ile bakımı servis yerine bosch car service de yaptırmayı uygun gördüm.

    normalde servisde 10 w-40 w yağ kullanılmasına rağmen bu sefer 5w-40 w yağ kullanılmış, fark edip sorduğumda bu daha iyi , sorun asla olmaz dediler.

    fakat yaklaşık 2 bin km sonra yol bilgisayarı motor yağı eksik uyarısı vermeye başladı..

    bu uyarının 5w-40 w ile alakası olabilir mi.

    saygılarımla



    bende 75-80000 km 10 numara yağ kullanan biri olarak 5 numaraya geçersem bişey olur mu kuşkularımı artıran bir olay
    acaba motor mu eksiltiyor, yoksa eksik mi kondu
    sonucu buraya yazrsanız sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000


    Merhaba.

    1.5dci 80 ps motara sahip arabamın 60 bin bakımını yaptırdım. garantisi bitmesi nedeni ile bakımı servis yerine bosch car service de yaptırmayı uygun gördüm.

    normalde servisde 10 w-40 w yağ kullanılmasına rağmen bu sefer 5w-40 w yağ kullanılmış, fark edip sorduğumda bu daha iyi , sorun asla olmaz dediler.

    fakat yaklaşık 2 bin km sonra yol bilgisayarı motor yağı eksik uyarısı vermeye başladı..

    bu uyarının 5w-40 w ile alakası olabilir mi.

    saygılarımla



    bende 75-80000 km 10 numara yağ kullanan biri olarak 5 numaraya geçersem bişey olur mu kuşkularımı artıran bir olay
    acaba motor mu eksiltiyor, yoksa eksik mi kondu
    sonucu buraya yazrsanız sevinirim

    Alıntıları Göster
    Sayın vezir ve yuci teşekkürler.

    kendi kontrolümde yağ, yağ çubuğunun en alt seviyesindeydi.

    bugün bosch servise gittim. durumu anlattım.. ilk söylediklei bilerek biraz eksik koydukları şeklindeydi.

    memnuniyetsizliğimi görünce istersem 10-40 koyabileceklerini söylediler.

    fakat 5-40 ı tamamlayalım, tekrar azalırsa yağ düzeyi 10-40 a geçeriz dediler...

    kabul ettim..

    yalnız ekledikleri yağ markasını önceden hiç duymamıştım, hatırlamıyorum şu an.

    zaten 10 litrelik bir yağ tenekesiydi , büyüktü yani.

    marka yağ kullanmamaları hoşuma gitmedi.

    ama tavırları mükemmel olduğu için sorun çıkarmadım.

    banden yağ düzeyini kontrol etmemi istediler.


    NOT: bu arabanın tüm bakımları 50 bin km dahil reno yetkili servisde yapıldı..
    her zaman elf 10-40 kullanıldı.

    hiç bir zaman yağ eksiltmedi...

    2. not:
    boschun kendi bakım kriterleri mevcut.. 1.5 dci için almanya sayfasını gösterdiler.

    soğuk ve ortalama sıcaklık için 5-40
    sıcak havalar için 10-40 yazılıydı.. ( sıcak ekvataor mu acaba:))

    saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    Sayın vezir ve yuci teşekkürler.

    kendi kontrolümde yağ, yağ çubuğunun en alt seviyesindeydi.

    bugün bosch servise gittim. durumu anlattım.. ilk söylediklei bilerek biraz eksik koydukları şeklindeydi.

    memnuniyetsizliğimi görünce istersem 10-40 koyabileceklerini söylediler.

    fakat 5-40 ı tamamlayalım, tekrar azalırsa yağ düzeyi 10-40 a geçeriz dediler...

    kabul ettim..

    yalnız ekledikleri yağ markasını önceden hiç duymamıştım, hatırlamıyorum şu an.

    zaten 10 litrelik bir yağ tenekesiydi , büyüktü yani.

    marka yağ kullanmamaları hoşuma gitmedi.

    ama tavırları mükemmel olduğu için sorun çıkarmadım.

    banden yağ düzeyini kontrol etmemi istediler.


    NOT: bu arabanın tüm bakımları 50 bin km dahil reno yetkili servisde yapıldı..
    her zaman elf 10-40 kullanıldı.

    hiç bir zaman yağ eksiltmedi...

    2. not:
    boschun kendi bakım kriterleri mevcut.. 1.5 dci için almanya sayfasını gösterdiler.

    soğuk ve ortalama sıcaklık için 5-40
    sıcak havalar için 10-40 yazılıydı.. ( sıcak ekvataor mu acaba:))

    saygılarımla


    Alıntıları Göster
    durum anlaşıldı @gorele2000 ,

    eksik koymuşlar bilerek diye sallamışlar. 5-40 yağ asla 10-40 ile tamamlanmaz. Bunu iyi bilmeleri lazım. Önermeleri bile bir cahillik örneğidir. Bu servisler adamlarıı kahvehane köşelerindeki işsiz adamlardan mı topluyorlar anlamadım. Birini işe alıp iki gün eğitim verince bu öğretilemez. Tecrübe gerekir.

    Tanınmış markalardan kullanmamaları tamamen yağ anlaşmaları yüzündendir. Teneke ile almaları da maliyet kaygısı ve ucuza mal etmek kavramları ile örtüşüyor . Buraya kadar tamam. Ancak servise gelen araçlara alternatif yağlar ve farklı fiyatlar sunmaları lazım .Sonuçta bir hizmet sunuyorlar ve bütün arabalara bu hizmeti verebiliyorlarsa her tür yağı parasıyla temin edebilmelerini beklerdim.Kimisi yağını değiştirmek istemeyebilir ona çözüm sunmaları lazım. Altı üstü iki tapa açıp bir filtre değiştirmeyi de kasmanın bir anlamı yok . Sanayide herkes bunu yapıyor zaten .Öneml olan garantiyi verebilmek ve takip çisi olmak . Siz motorua yeni yağ değiştirdim sdiye hiç bakmadan uzu yola çıksanız ve araç motor yaksa parasını kim ödeyecek. bütün mesele burada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    durum anlaşıldı @gorele2000 ,

    eksik koymuşlar bilerek diye sallamışlar. 5-40 yağ asla 10-40 ile tamamlanmaz. Bunu iyi bilmeleri lazım. Önermeleri bile bir cahillik örneğidir. Bu servisler adamlarıı kahvehane köşelerindeki işsiz adamlardan mı topluyorlar anlamadım. Birini işe alıp iki gün eğitim verince bu öğretilemez. Tecrübe gerekir.

    Tanınmış markalardan kullanmamaları tamamen yağ anlaşmaları yüzündendir. Teneke ile almaları da maliyet kaygısı ve ucuza mal etmek kavramları ile örtüşüyor . Buraya kadar tamam. Ancak servise gelen araçlara alternatif yağlar ve farklı fiyatlar sunmaları lazım .Sonuçta bir hizmet sunuyorlar ve bütün arabalara bu hizmeti verebiliyorlarsa her tür yağı parasıyla temin edebilmelerini beklerdim.Kimisi yağını değiştirmek istemeyebilir ona çözüm sunmaları lazım. Altı üstü iki tapa açıp bir filtre değiştirmeyi de kasmanın bir anlamı yok . Sanayide herkes bunu yapıyor zaten .Öneml olan garantiyi verebilmek ve takip çisi olmak . Siz motorua yeni yağ değiştirdim sdiye hiç bakmadan uzu yola çıksanız ve araç motor yaksa parasını kim ödeyecek. bütün mesele burada.

    Alıntıları Göster
    @gorele2000
    benim arkadaşın arabasına kocaeli bosch car serviste
    yanlış hatıırlamıyorsam motul isimli bir yağ koymuşlardı,
    ancak buradaki servis istediğin yağı koyuyor,
    bir dahaki sefere yağını senin seçmeni önerririm,
    veya kendin temin et derim.
    ilgi konusunda haklısın,
    buradakiler bilgi konusunda bişey diyemicem ama ilgi konusunda iyiler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    @gorele2000
    benim arkadaşın arabasına kocaeli bosch car serviste
    yanlış hatıırlamıyorsam motul isimli bir yağ koymuşlardı,
    ancak buradaki servis istediğin yağı koyuyor,
    bir dahaki sefere yağını senin seçmeni önerririm,
    veya kendin temin et derim.
    ilgi konusunda haklısın,
    buradakiler bilgi konusunda bişey diyemicem ama ilgi konusunda iyiler

    Alıntıları Göster
    burda tam sentetik yağ var 30 TL 10W/40





  • quote:

    Orijinalden alıntı: McManamann

    burda tam sentetik yağ var 30 TL 10W/40



    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: SeKSandDoRT

    burda tam sentetik yağ var 30 TL 10W/40




    bahsettiğiniz yağ sitede tam sentetik yazıyor ama resminde semi sentetik yazıyor yani yarı sentetik,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    quote:

    Orjinalden alıntı: SeKSandDoRT

    burda tam sentetik yağ var 30 TL 10W/40




    bahsettiğiniz yağ sitede tam sentetik yazıyor ama resminde semi sentetik yazıyor yani yarı sentetik,


    Alıntıları Göster
    sayın vezir yaklaşık 1 ay önce 1.4 hdi 307 aldım 95000km de..
    bugüne kadar ne yağ kullanıldı bilmiyorum araçtaki yağ kartında marka yok sadece 10w-40 yazıyor ve yaklaşık 1000km sonra 10bin km. si dolmuş olucak. geçenlerde yağ satan firmalara bi bakayım dedim o.b.k arkadaşımızın kullandığı yağı sorayım dedim.
    bana yağcı başka bi yağ önerdi senin araç için bundan daha iyi bir yağ bulamazsın bundan daha fiyatlı yağlarda var ama senin için en iyisi bu dedi
    "mobil 1 peak life 5w-50" bu yağ 100bin üzerindeki araçlar için en ideal olanı dedi benim km de sınırda olduğundan bu yağı kullanmamı tavsiye etti.
    ben adanada yani sıcak bi bölgede olduğumdan ve çok nadir bu bölge dışına çıkmam yani yaz kış hep sıcak yada ılık don olmayan bir yer ve aracımda 100 bin oldu sayılır yani bu yağ tam bana göre hem kmnin yüksek olmasından hemde yaz aylarında aşırı sıcak bölgede olmamdan dolayı fiyat olarakta 4 lt 85 dedi.
    sorum şimdiye kadar 10w-40 yarı sentetik yağ kullanılmıştır büyük ihtimalle. şimdi sentetik bi yağ doldurduğumda olumlu yada yaşatabileceği olumsuzlukları sormak istemiştim.
    agresif bir kullanıcı değilim zaten araçta buna müsade etmiyor. ayrıca hep düzlükte yokuş çıkmadan ve günde yaklaşık 100km şehirdışı yaparak kullanan birisiyim. motor içindeki kurumların dökülme ya da ilk tam sentetik yağı hemen kirletme olayından bahsetmişsiniz bu yağı doldurup hemen kirlendi diyede değiştirmek istemem 85 lira bi araç için çok olan bi fiyat değil ama hemen değiştirilecek bi yağ için ise yüksek bi ücret. bana tavsiyeniz ne olabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stornado

    sayın vezir yaklaşık 1 ay önce 1.4 hdi 307 aldım 95000km de..
    bugüne kadar ne yağ kullanıldı bilmiyorum araçtaki yağ kartında marka yok sadece 10w-40 yazıyor ve yaklaşık 1000km sonra 10bin km. si dolmuş olucak. geçenlerde yağ satan firmalara bi bakayım dedim o.b.k arkadaşımızın kullandığı yağı sorayım dedim.
    bana yağcı başka bi yağ önerdi senin araç için bundan daha iyi bir yağ bulamazsın bundan daha fiyatlı yağlarda var ama senin için en iyisi bu dedi
    "mobil 1 peak life 5w-50" bu yağ 100bin üzerindeki araçlar için en ideal olanı dedi benim km de sınırda olduğundan bu yağı kullanmamı tavsiye etti.
    ben adanada yani sıcak bi bölgede olduğumdan ve çok nadir bu bölge dışına çıkmam yani yaz kış hep sıcak yada ılık don olmayan bir yer ve aracımda 100 bin oldu sayılır yani bu yağ tam bana göre hem kmnin yüksek olmasından hemde yaz aylarında aşırı sıcak bölgede olmamdan dolayı fiyat olarakta 4 lt 85 dedi.
    sorum şimdiye kadar 10w-40 yarı sentetik yağ kullanılmıştır büyük ihtimalle. şimdi sentetik bi yağ doldurduğumda olumlu yada yaşatabileceği olumsuzlukları sormak istemiştim.
    agresif bir kullanıcı değilim zaten araçta buna müsade etmiyor. ayrıca hep düzlükte yokuş çıkmadan ve günde yaklaşık 100km şehirdışı yaparak kullanan birisiyim. motor içindeki kurumların dökülme ya da ilk tam sentetik yağı hemen kirletme olayından bahsetmişsiniz bu yağı doldurup hemen kirlendi diyede değiştirmek istemem 85 lira bi araç için çok olan bi fiyat değil ama hemen değiştirilecek bi yağ için ise yüksek bi ücret. bana tavsiyeniz ne olabilir...

    Alıntıları Göster
    daha önce bu konuda çok yzdığım için tekrar etmek istemem. 100.000 kmyi devirmiş araç tamsenttetik geçmesi bir nevi karbon clean yaptırmak gibidir. temel fark sürede yatar. KArbon clean olayından çok kısa bir sürede temizlik olur ama tam sentikte yağınızda uzun sürede bu işi yapar .Bu nednele bu yağa geçmeden önce karbon clean yaptırmanızda fazyda olacaktır.

    AMMA,

    burada bir çelişki yatar ,
    100.000 kmyi deviren araçlaın karbon clean yapılması önerilmez. servisler pek yapmak istemiyorlar veya garanti vermiyorlar.
    siz önceden CC yaptırmışsanız tam sentetik yağa geçebilirsiniz. Hiç yapılmadı ise riski almak biraz size kalıyor .

    benim aklıma takılan konu şudur dizel turbosu olan araçların tam sentetik yağkullanması aslında bir nevi zorunluluktur , peki servisler hiç mi bu konudan haberi yokda aracı 100.000 kmye kadar yarı sentetikyağ la oyalıyorlar. Baştan bunu kullansalar tam sentetik yağların içinde birçok seçenek var birisini seçseniz bile zararınız sadece eksiltme olabilir ama kalıntı olayı az olacaktır.

    neyse geçmişe mazi derler, riski alıp almak , almamak size kalmış bir probleminiz yoksa aynen devam edin di tavsiyede bulunurum .Problem çıkana kadar gidersiniz ilk problemde ise gereğini yapar doğru yağa geçersiniz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: stornado

    sayın vezir yaklaşık 1 ay önce 1.4 hdi 307 aldım 95000km de..
    bugüne kadar ne yağ kullanıldı bilmiyorum araçtaki yağ kartında marka yok sadece 10w-40 yazıyor ve yaklaşık 1000km sonra 10bin km. si dolmuş olucak. geçenlerde yağ satan firmalara bi bakayım dedim o.b.k arkadaşımızın kullandığı yağı sorayım dedim.
    bana yağcı başka bi yağ önerdi senin araç için bundan daha iyi bir yağ bulamazsın bundan daha fiyatlı yağlarda var ama senin için en iyisi bu dedi
    "mobil 1 peak life 5w-50" bu yağ 100bin üzerindeki araçlar için en ideal olanı dedi benim km de sınırda olduğundan bu yağı kullanmamı tavsiye etti.
    ben adanada yani sıcak bi bölgede olduğumdan ve çok nadir bu bölge dışına çıkmam yani yaz kış hep sıcak yada ılık don olmayan bir yer ve aracımda 100 bin oldu sayılır yani bu yağ tam bana göre hem kmnin yüksek olmasından hemde yaz aylarında aşırı sıcak bölgede olmamdan dolayı fiyat olarakta 4 lt 85 dedi.
    sorum şimdiye kadar 10w-40 yarı sentetik yağ kullanılmıştır büyük ihtimalle. şimdi sentetik bi yağ doldurduğumda olumlu yada yaşatabileceği olumsuzlukları sormak istemiştim.
    agresif bir kullanıcı değilim zaten araçta buna müsade etmiyor. ayrıca hep düzlükte yokuş çıkmadan ve günde yaklaşık 100km şehirdışı yaparak kullanan birisiyim. motor içindeki kurumların dökülme ya da ilk tam sentetik yağı hemen kirletme olayından bahsetmişsiniz bu yağı doldurup hemen kirlendi diyede değiştirmek istemem 85 lira bi araç için çok olan bi fiyat değil ama hemen değiştirilecek bi yağ için ise yüksek bi ücret. bana tavsiyeniz ne olabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    daha önce bu konuda çok yzdığım için tekrar etmek istemem. 100.000 kmyi devirmiş araç tamsenttetik geçmesi bir nevi karbon clean yaptırmak gibidir. temel fark sürede yatar. KArbon clean olayından çok kısa bir sürede temizlik olur ama tam sentikte yağınızda uzun sürede bu işi yapar .Bu nednele bu yağa geçmeden önce karbon clean yaptırmanızda fazyda olacaktır.

    AMMA,

    burada bir çelişki yatar ,
    100.000 kmyi deviren araçlaın karbon clean yapılması önerilmez. servisler pek yapmak istemiyorlar veya garanti vermiyorlar.
    siz önceden CC yaptırmışsanız tam sentetik yağa geçebilirsiniz. Hiç yapılmadı ise riski almak biraz size kalıyor .

    benim aklıma takılan konu şudur dizel turbosu olan araçların tam sentetik yağkullanması aslında bir nevi zorunluluktur , peki servisler hiç mi bu konudan haberi yokda aracı 100.000 kmye kadar yarı sentetikyağ la oyalıyorlar. Baştan bunu kullansalar tam sentetik yağların içinde birçok seçenek var birisini seçseniz bile zararınız sadece eksiltme olabilir ama kalıntı olayı az olacaktır.

    neyse geçmişe mazi derler, riski alıp almak , almamak size kalmış bir probleminiz yoksa aynen devam edin di tavsiyede bulunurum .Problem çıkana kadar gidersiniz ilk problemde ise gereğini yapar doğru yağa geçersiniz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: stornado

    sayın vezir yaklaşık 1 ay önce 1.4 hdi 307 aldım 95000km de..
    bugüne kadar ne yağ kullanıldı bilmiyorum araçtaki yağ kartında marka yok sadece 10w-40 yazıyor ve yaklaşık 1000km sonra 10bin km. si dolmuş olucak. geçenlerde yağ satan firmalara bi bakayım dedim o.b.k arkadaşımızın kullandığı yağı sorayım dedim.
    bana yağcı başka bi yağ önerdi senin araç için bundan daha iyi bir yağ bulamazsın bundan daha fiyatlı yağlarda var ama senin için en iyisi bu dedi
    "mobil 1 peak life 5w-50" bu yağ 100bin üzerindeki araçlar için en ideal olanı dedi benim km de sınırda olduğundan bu yağı kullanmamı tavsiye etti.
    ben adanada yani sıcak bi bölgede olduğumdan ve çok nadir bu bölge dışına çıkmam yani yaz kış hep sıcak yada ılık don olmayan bir yer ve aracımda 100 bin oldu sayılır yani bu yağ tam bana göre hem kmnin yüksek olmasından hemde yaz aylarında aşırı sıcak bölgede olmamdan dolayı fiyat olarakta 4 lt 85 dedi.
    sorum şimdiye kadar 10w-40 yarı sentetik yağ kullanılmıştır büyük ihtimalle. şimdi sentetik bi yağ doldurduğumda olumlu yada yaşatabileceği olumsuzlukları sormak istemiştim.
    agresif bir kullanıcı değilim zaten araçta buna müsade etmiyor. ayrıca hep düzlükte yokuş çıkmadan ve günde yaklaşık 100km şehirdışı yaparak kullanan birisiyim. motor içindeki kurumların dökülme ya da ilk tam sentetik yağı hemen kirletme olayından bahsetmişsiniz bu yağı doldurup hemen kirlendi diyede değiştirmek istemem 85 lira bi araç için çok olan bi fiyat değil ama hemen değiştirilecek bi yağ için ise yüksek bi ücret. bana tavsiyeniz ne olabilir...


    Alıntıları Göster
    bugün araştırmalar sonucu en son kullanılan yağın castrol magnatek diesel 10w-40 olduğunu öğrendim.
    sanırım bu yağ yarı sentetik :( ve muhtemelen yaklaşık 100bin km boyunca bu yağla kullanıldı aracım. aracın eski sahibi de çok titiz bir kullanıcıydı ama demekki servisler bunu önermiş.
    aslında bu forumdan edindiğim bilgi olmadan direkt şimdiye kadar kullanılan yağın özelliklerine netten baksaydım bu yağın kötü bi yağ olmadığını hatta tam benim aracımın yağı diyebilirdim...
    bazen biraz merak edip araştırarak bişiler öğrenmek insanı bulunduğu konumdan dolayı rahatsız edebiliyo çelişkiler içerisinde bırakabiliyo. acaba ne yapsam??????????????




  • quote:

    bazen biraz merak edip araştırarak bişiler öğrenmek insanı bulunduğu konumdan dolayı rahatsız edebiliyo çelişkiler içerisinde bırakabiliyo. acaba ne yapsam??????????????


    memnunsnız zaten olan olmuştur aynen devam edin bence. Sorun çıkana kadar bazen istifi bozmamak da birşeyler yapmaktır.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    bazen biraz merak edip araştırarak bişiler öğrenmek insanı bulunduğu konumdan dolayı rahatsız edebiliyo çelişkiler içerisinde bırakabiliyo. acaba ne yapsam??????????????


    memnunsnız zaten olan olmuştur aynen devam edin bence. Sorun çıkana kadar bazen istifi bozmamak da birşeyler yapmaktır.


    bizim reno servislerinde dCi lere 10w40 benzinlilere de 5w30 koyuyorlar bildğim kadarıyla.symboller için benzinlinin bakım süresi 15,000 dizelinki 10,000 km olmasından dolayı olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altin-orfoz

    quote:

    Orjinalden alıntı: celenay

    bende şimdi değil ama 2 ay sonra yağımı değiştirmeyi düşünüyorum 96 şahin arabamda şu an castrol magnatac 10w 40 yağ var fakat kışın aracı çalıştırmakta çok zorlanıyorum (-30,-40 c) acaba 5 40 yada 0 40 yağ koysam farkedermi araba sabahları çalışmassa pürmüzle karteli ısıtıyom öyle çalışıyor




    ince yağı yazın koymak mantıklımı

    Alıntıları Göster
    bugun arabamin yagini degistirecektim yagciya gittim herzaman bildik yaglardan koyduracaktim Mercedes-Benz motor yagini koydurdum arabanin cekici acayip degisti 4 levent sanayii sitesinde buldum cok iyi ffiatida iyidi adamlar yapiyor bu isi




  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.