Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (33. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: ShotgunPadre Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 2 Misafir - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.954
Cevap
212
Favori
1.905.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 11.2.2025)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: keus35

    merhaba..
    citroen c4 1.6 hdi için 5/40 castrol edge ve 5/40 castrol edge turbo diesel ürünü
    arasından hangisini öneririsiniz? bayi her ikisinin içeriğinin aynı olduğunu,
    turbo dizel yazmasının pazarlama stratejisi olduğunu söyledi. web sitesinde de
    vw grubu araçlar için özel üretildiği yazıyor.


    şimdi sitelerdeki açıklamaları kopyalayarak nereye dikkat etmemiz gerektiğinin altını çizerek anlatmaya çalışacağım.

    CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40


    ACEA A3/B3, A3/B4, C3


    CASTROL EDGE 5W-40


    ACEA A3/B3, A3/B4


    Sizn de farkedeceğiniz gibi arada farkeden belli belirsiz yazılan C3 karar vermekte başrol oyuncusu oluyor.

    eğer dizel aracınız varsa ki böyle belirtmişsiniz almanız gereken yağ
    CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 dır . çünkü sınıflandırmada ek olarak dizel araçlar için C3 şartını da sağlamaktadır. Diğer yağ yine turbolu araçlar için ancak benzinli araçlar için kullanılması gerekir. Aslında bunları tanımlandırmaları dikkatle okuyunca hemn farketmek mümkün.Ancak ben size uzmanlık derecesinde detay olan nereye bakarak direk karar verebileceğinizi tiyo olarak verdim.yani adamlar hiç birşey yazmasa da bu numaralandırmayı bilirsiniz seçim yapmanız kolay olur.




  • hocam 5000 km kaldı bakıma
    ben tam sentetik 5w40 ı kafa koymuştum
    ama bakım zamanı araç 80000 km de olacağından
    bu yüksek kmde olan araçlar tam sentetikte yağ yakar mevzu kafamı karıştırdı şimdi
    benim araç şu anda çok şükür hiç yağ eksiltmiyor
    şimdi tam sentetiğe geçip başımıza iş almayalım
  • değiştirttim bu gün yağı.. Castrol magnatec 10W40.. 4 litresi 58ytl.yağ filtresini de değiştim.araç zaten 24.000de.. 6.000 km sonra 30.000 bakımına girecek.ozaman tam sentetik 5w30 koydururum..malum havalar sıcak zaten.10w40 bu şartlarda alınabilecek en iyi yağdı bence..saygılar
  • Arkadaşlar, geçenlerde silindir kapak contasını değiştirttim ve sonrasında MotorSilk Bor katkısı ilave ettirttim. Performansın kısmen artacağını düşünüyordum ama tam tersi performans düştü gibi geliyor bana. Conta yanmadan önce rahat rahat vites büyütebildiğim dik rampalarda motoru devirlendiremiyorum. Eskiden hızlı kalkmak istediğimde ciddi ivmelenme yaşarken, artık istesem de eskisi gibi olmuyor... Bir de, yağ çubuğunda bulunan yağı ellediğimden, çok çok ince kum gibi partiküller; bunun bor ile alakalı olduğu söylendi. Acaba bu partiküller sürtünme yapıyor da onun için mi böyle oldu...yoksa, performans düşüşü yok da, beklentim fazla olduğu için bana mı öyle geliyor...bir de şu an araç serviste, V kayışı ve başka bir kayışın daha üzerinde döndüğü krank kasnağının orta kısmındaki conta (iki kasnağı iç içe tutan, dağılmış ve bundan dolayı dönüşünde ve açısında balans sorunu oluşmuş (zaten 6-7 aydır ara ara kayış sesi geliyordu, silindir contası değiştikten sonra kayışlar da değişti ve ses özellikle klimayıo devreye soktuğumda daha da arttı)...performans düşüşü bu krank kasnağıyla da alakalı olabilir mi??? aracı bugün serviste aldığımda daha net fikir sahibi olacağım gerçi ama sizlerin de görüşlerinizi almak istedim...

    1- Bor katkısının fayda sağlamak yerine, zararı dokunur mu?
    2- Krank kasnağının aracın performansıyla alakası var mı?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: keus35

    merhaba..
    citroen c4 1.6 hdi için 5/40 castrol edge ve 5/40 castrol edge turbo diesel ürünü
    arasından hangisini öneririsiniz? bayi her ikisinin içeriğinin aynı olduğunu,
    turbo dizel yazmasının pazarlama stratejisi olduğunu söyledi. web sitesinde de
    vw grubu araçlar için özel üretildiği yazıyor.


    şimdi sitelerdeki açıklamaları kopyalayarak nereye dikkat etmemiz gerektiğinin altını çizerek anlatmaya çalışacağım.

    CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40


    ACEA A3/B3, A3/B4, C3


    CASTROL EDGE 5W-40


    ACEA A3/B3, A3/B4


    Sizn de farkedeceğiniz gibi arada farkeden belli belirsiz yazılan C3 karar vermekte başrol oyuncusu oluyor.

    eğer dizel aracınız varsa ki böyle belirtmişsiniz almanız gereken yağ
    CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 dır . çünkü sınıflandırmada ek olarak dizel araçlar için C3 şartını da sağlamaktadır. Diğer yağ yine turbolu araçlar için ancak benzinli araçlar için kullanılması gerekir. Aslında bunları tanımlandırmaları dikkatle okuyunca hemn farketmek mümkün.Ancak ben size uzmanlık derecesinde detay olan nereye bakarak direk karar verebileceğinizi tiyo olarak verdim.yani adamlar hiç birşey yazmasa da bu numaralandırmayı bilirsiniz seçim yapmanız kolay olur.



    Bugün C3 1.4 hdi 2008 model aracıma 30bin bakımı için garantiyi umursamayarak ve buradaki arkadaşların yönlendirmesiyle sanayide castrol edge turbo dizeller için 5w 40 yağı 85 liraya aldım. Şu anlık birşey söylemek için erken henüz, zamanla göreceğiz farkını, ancak servislerde koyulan yağ totalin 10w 40 yarı sentetik. Satan adamda o yağla 15 20 bin zor dedi ancak bu yağla sadece filtreleri değişsem rahat 20 binim var. Ancak castrol totalin yaklaşık 2 katı fiyata. Şahsi görüşüm ise zaten çok az yakan bir motor bari yağın en iyisini koyup ödüllendirelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi W_R_11 -- 1 Temmuz 2009; 15:48:41 >




  • tam sentetik asıl itibarıyle turbonuz için gerekli olan bir konudur. Bu kadar km yapmış bir aracın trubou göreceği zararı zaten görmüştür. Tamsenteik yapmak turboya zarar vermez.

    konunun ikinci kısmı motordaki bazı kalıntıların tam sentetik nedeniyle problem açması veya aşınmış motorda yağ yakma gibi mevzular en sağlam denenerek anlaşılabilir. Denemeden ne söylesek boştur.her araç insan yaşlanması gibifarklı br hikayesi vardır.

    Sonuç.
    Burada bir karar verilemsi gerekir. eğer tam sentetik dünyasına girmeye kararlı iseniz enind sopnunda geçeceksiniz vakit kaybetmeden bu denemeyi yapıp sonuçlarına göre ya devam edersiniz yada eski yağınıza dönebilirsiniz.

    eğer bir deneyeyim sonra karar verirrim diyorsanız bir iki sefer kullanarak araca yarar değil belki zarar yaptırma OLASILIĞI(kesin birşeyi kimse söyleyemez)na göre haraket edebilirsniz.

    Ben kararlıyım ancak işimide teknik olarak sağlama almayı düşünüyorum diyorsanız , daha önce de bikaç kere bahsettiğim gibi adım adım geçiş yaparsınız Bu geçiş sırasında kontrollü olarakbazı aşamaları geçerken bilgi sahibi olabilirsiniz.

    1- ilk adımda kmsi görece olarak çok olan ve karbon kalıntılarının problem olacağını düşündüğümüz motorda CC yani Carbon clean (karbon temizleme) YAPTIRARAK MOTORU YENİ DURAMA ALIŞMASI İÇİN TEMİZ BİR SAYFA İLE başlatmayı öneririm.

    2-CC sonrası eski yağınızı bir sefer ve son sorti kullanarak eksiltme yapıp yapamdığını deneyebilir bu adımı da kontrollü olarak geçebilirsiniz.

    3-eğer yarı sentetik eksiltmiyorsa ve motor temizliği CC yapılmışsa tam sentipğe geçiş yapılabilir.

    işte bu aşamadan sonra bir eksiltme veya problem olursa artık hangi aşamada problem olduğunu tesbitiniz kolaylaşacak ve aşamalı geçişin avantajlarını kullanabileceksiniz.

    tüm bunları yapmayıp direk de geçiş yapılabilir çünkü km yüzbinlerin katları değil , ancak bir değişim olduğunda siz bunu yağdan zannedecek ve hatalı bir tesbit yapma olasılığınız artacaktır.

    mühendsilişkte bir şeyin denemesi yapılırken diğer tüm parametrelerin sabir kalması gerekir. Yojsa nereden kaynaklanıyor sorusuna hepp son adımdaki işlem SUÇLU olur. Ancak sıl kök sebep içinbir inceleme veyaveri elinizde bulunmadan karar vermek hatalı çıkarımlara neden olur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    hocam 5000 km kaldı bakıma
    ben tam sentetik 5w40 ı kafa koymuştum
    ama bakım zamanı araç 80000 km de olacağından
    bu yüksek kmde olan araçlar tam sentetikte yağ yakar mevzu kafamı karıştırdı şimdi
    benim araç şu anda çok şükür hiç yağ eksiltmiyor
    şimdi tam sentetiğe geçip başımıza iş almayalım





  • evet güzel bir seçim ve mantıklı hareket olmuş
    quote:

    Orjinalden alıntı: damonbounce

    değiştirttim bu gün yağı.. Castrol magnatec 10W40.. 4 litresi 58ytl.yağ filtresini de değiştim.araç zaten 24.000de.. 6.000 km sonra 30.000 bakımına girecek.ozaman tam sentetik 5w30 koydururum..malum havalar sıcak zaten.10w40 bu şartlarda alınabilecek en iyi yağdı bence..saygılar
  • quote:

    Bugün C3 1.4 hdi 2008 model aracıma 30bin bakımı için garantiyi umursamayarak ve buradaki arkadaşların yönlendirmesiyle gittim sanayide castrol edge turbo dizeller için 5w 40 yağı 85 liraya aldım. tabii şu anlık birşey söylemek için erken henüz. zamanla göreceğiz farkını ancak servislerde koyulan yağ totalin 10w 40 lık yarı sentetik satan adamda o yağla 15 20 bin zor dedi ancak bu yağla sadece filtreleri değişsem rahat 20 binim var. tabii castrol totalin yaklaşık 2 katı fiyata.


    evet maalesef tam sentetik yağlar oldukça pahalı ben de bu duruma biraz içerliyorum.ANCAK

    ilk farkedeceğiniz şy yakıt tüketiminin azalması olacaktır. tam senteitk yağların sürtünme katsayısı yarı senttiğe göre düşüktür bu nedenle ilk ısınma anı ve dur kalk anlarında daha az direnç gösterecek ve tASARRUF SAĞLANACAKTIR.

    ikinci hissedilecek şey aracın maksimum hızının min 5-10 km/h daha fazla yapıyor olduğunu göreceksiniz. Bu durumu test etmek için en iyisi yağ değiştirmeden full depoyla bir test yapmak ve makimum süratı kayıt etmektir. Parkur aynı ve aynı gün (sıcaklık değeri için gereklidir) yağ değişimi sonrası tam sentik yağın aynı yakıtla daha seribir araç olduğunu görecek ve şaşıracaksınız. Evet siz söylemeden ben söleyeyim, her yağ değişiminde araç rahatlar ve açılır yağ viskositesi düşünce bu gözlenir ancak tam sentik yağların rahatlaması kmler geçse bile çok değişmez yani mak. sürate ulaşmak için aynı parkurda test yapmak yeterlidir. Deneyin sonuçları bizlere yazın ki herkes bilgilensin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet maalesef tam sentetik yağlar oldukça pahalı ben de bu duruma biraz içerliyorum.ANCAK

    ilk farkedeceğiniz şy yakıt tüketiminin azalması olacaktır. tam senteitk yağların sürtünme katsayısı yarı senttiğe göre düşüktür bu nedenle ilk ısınma anı ve dur kalk anlarında daha az direnç gösterecek ve tASARRUF SAĞLANACAKTIR.

    ikinci hissedilecek şey aracın maksimum hızının min 5-10 km/h daha fazla yapıyor olduğunu göreceksiniz. Bu durumu test etmek için en iyisi yağ değiştirmeden full depoyla bir test yapmak ve makimum süratı kayıt etmektir. Parkur aynı ve aynı gün (sıcaklık değeri için gereklidir) yağ değişimi sonrası tam sentik yağın aynı yakıtla daha seribir araç olduğunu görecek ve şaşıracaksınız. Evet siz söylemeden ben söleyeyim, her yağ değişiminde araç rahatlar ve açılır yağ viskositesi düşünce bu gözlenir ancak tam sentik yağların rahatlaması kmler geçse bile çok değişmez yani mak. sürate ulaşmak için aynı parkurda test yapmak yeterlidir. Deneyin sonuçları bizlere yazın ki herkes bilgilensin


    Açıkçası aracım zaten yakıtı tabiri caizse koklayan bir araç olduğundan yakıt tasarrufu benim için o kadarda önemli değil, makine mühendisi olmam sebebiyle yağlamanın ne önemli olduğunu bildiğimden ve sizin yönlendirmeleriniz ile böyle bir tercihte bulundum. Bence en önemlisi turbonun ve motorun iyi yağlanmasını sağlamak, motora iyi bakmalı ki yolda kalmayalım.

    maksimum sürat hakkında da benim aracın fabrika verilerine göre 163 km/saat maksimum hız olarak gözüküyor ancak İzmit otobanında 181 km/saat hızı da gördüm. Bir daha ki gidişimde yol müsait olursa denerim ancak belki 2 3 km artar ama 5-10 km bu araç için zor bence. Zamanla farklarını gördükçe seve seve anlatırım. ayrıca yorumlarınız için teşekkürler.




  • benim aracımda (symbol 1,4) turbo olmadığı için ne yağ koysam gidiyor
    ama turbo motorlu araç sahibi arkadaşların yağ seçimi konusunda kesinlikle daha dikkatli olmaları gerektiği kanaatindeyim..sonuçta turbo da motor yağını kullanıyor

    ayrıca bugün yağı değiştirdikten sonra benim arabanın sesi değişti..arttı mı azaldı mı anlayamadım :)
  • ses değişikliğini ikiye ayırmak lazımdır.
    1- rölantideki vuruntu veya sessiz çalışma
    2- belli bir süratte motor sesinin duyulmasındaki fark .

    bu iki kriter aynı ayda iyi olabileceği gibi faklı farklı da olabiliyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: damonbounce

    benim aracımda (symbol 1,4) turbo olmadığı için ne yağ koysam gidiyor
    ama turbo motorlu araç sahibi arkadaşların yağ seçimi konusunda kesinlikle daha dikkatli olmaları gerektiği kanaatindeyim..sonuçta turbo da motor yağını kullanıyor

    ayrıca bugün yağı değiştirdikten sonra benim arabanın sesi değişti..arttı mı azaldı mı anlayamadım :)
  • mak.müh yağı anlatmam biraz garip olmuş ama özetle turbo dayanıklığı için tam sentetik kullanmak gerekiyor .Eksiltme yapsa bile tolere edilebilecek kadar ekleyerek devam edilmeli.MAksimum süratte ne kadar etkisinin olduğunu görünce bana hak vereceksiniz. Ancak yakıtı değiştirmemek kaydıyla
    quote:

    Orjinalden alıntı: W_R_11


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet maalesef tam sentetik yağlar oldukça pahalı ben de bu duruma biraz içerliyorum.ANCAK

    ilk farkedeceğiniz şy yakıt tüketiminin azalması olacaktır. tam senteitk yağların sürtünme katsayısı yarı senttiğe göre düşüktür bu nedenle ilk ısınma anı ve dur kalk anlarında daha az direnç gösterecek ve tASARRUF SAĞLANACAKTIR.

    ikinci hissedilecek şey aracın maksimum hızının min 5-10 km/h daha fazla yapıyor olduğunu göreceksiniz. Bu durumu test etmek için en iyisi yağ değiştirmeden full depoyla bir test yapmak ve makimum süratı kayıt etmektir. Parkur aynı ve aynı gün (sıcaklık değeri için gereklidir) yağ değişimi sonrası tam sentik yağın aynı yakıtla daha seribir araç olduğunu görecek ve şaşıracaksınız. Evet siz söylemeden ben söleyeyim, her yağ değişiminde araç rahatlar ve açılır yağ viskositesi düşünce bu gözlenir ancak tam sentik yağların rahatlaması kmler geçse bile çok değişmez yani mak. sürate ulaşmak için aynı parkurda test yapmak yeterlidir. Deneyin sonuçları bizlere yazın ki herkes bilgilensin


    Açıkçası aracım zaten yakıtı tabiri caizse koklayan bir araç olduğundan yakıt tasarrufu benim için o kadarda önemli değil, makine mühendisi olmam sebebiyle yağlamanın ne önemli olduğunu bildiğimden ve sizin yönlendirmeleriniz ile böyle bir tercihte bulundum. Bence en önemlisi turbonun ve motorun iyi yağlanmasını sağlamak, motora iyi bakmalı ki yolda kalmayalım.

    maksimum sürat hakkında da benim aracın fabrika verilerine göre 163 km/saat maksimum hız olarak gözüküyor ancak İzmit otobanında 181 km/saat hızı da gördüm. Bir daha ki gidişimde yol müsait olursa denerim ancak belki 2 3 km artar ama 5-10 km bu araç için zor bence. Zamanla farklarını gördükçe seve seve anlatırım. ayrıca yorumlarınız için teşekkürler.




  • yanıtınız için teşekkür ederim.
    en son yağ değişiminde 5-40 edge kullanmıştım satıcının gazına gelerek.
    sanırım elinde o an o vardı o yüzden iteledi :)
    daha önce opel kullanığım için yağ eksiltme korkusu içimde kalmış.
    1lt de yedek almıştım.
    umarım motora ve turboya zarar vermemişimdir. değişime 6bin km kaldı.
    sizce bir an önce değişim yapmak daha mı iyi olur?

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: keus35

    merhaba..
    citroen c4 1.6 hdi için 5/40 castrol edge ve 5/40 castrol edge turbo diesel ürünü
    arasından hangisini öneririsiniz? bayi her ikisinin içeriğinin aynı olduğunu,
    turbo dizel yazmasının pazarlama stratejisi olduğunu söyledi. web sitesinde de
    vw grubu araçlar için özel üretildiği yazıyor.


    şimdi sitelerdeki açıklamaları kopyalayarak nereye dikkat etmemiz gerektiğinin altını çizerek anlatmaya çalışacağım.

    CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40


    ACEA A3/B3, A3/B4, C3


    CASTROL EDGE 5W-40


    ACEA A3/B3, A3/B4


    Sizn de farkedeceğiniz gibi arada farkeden belli belirsiz yazılan C3 karar vermekte başrol oyuncusu oluyor.

    eğer dizel aracınız varsa ki böyle belirtmişsiniz almanız gereken yağ
    CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 dır . çünkü sınıflandırmada ek olarak dizel araçlar için C3 şartını da sağlamaktadır. Diğer yağ yine turbolu araçlar için ancak benzinli araçlar için kullanılması gerekir. Aslında bunları tanımlandırmaları dikkatle okuyunca hemn farketmek mümkün.Ancak ben size uzmanlık derecesinde detay olan nereye bakarak direk karar verebileceğinizi tiyo olarak verdim.yani adamlar hiç birşey yazmasa da bu numaralandırmayı bilirsiniz seçim yapmanız kolay olur.





  • aracınız zaten yağ durumunu marş basarken göstergenin sağ alt kısmında oil ok diyerek belirtmekte, yağ belirli bir seviyenin altına düştüğünde zaten gerekli uyarıyı verir. ancak içiniz rahat etmesi için yağ çubuğunu kontrol edin, dizel motorlarda yağ eksilmesi ve renginin benzinlilere oranla daha koyu olması belirli toleranslar içinde normal misal ben yağımı değiştirmeden önce son kontrol ettiğimde yağ seviyesi yarısından biraz aşağıdaydı. zaten 5-40 kullanarak en iyisini kullanmışsınız değil zarar vermek turbo mest olmuştur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: keus35

    yanıtınız için teşekkür ederim.
    en son yağ değişiminde 5-40 edge kullanmıştım satıcının gazına gelerek.
    sanırım elinde o an o vardı o yüzden iteledi :)
    daha önce opel kullanığım için yağ eksiltme korkusu içimde kalmış.
    1lt de yedek almıştım.
    umarım motora ve turboya zarar vermemişimdir. değişime 6bin km kaldı.
    sizce bir an önce değişim yapmak daha mı iyi olur?

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: keus35

    merhaba..
    citroen c4 1.6 hdi için 5/40 castrol edge ve 5/40 castrol edge turbo diesel ürünü
    arasından hangisini öneririsiniz? bayi her ikisinin içeriğinin aynı olduğunu,
    turbo dizel yazmasının pazarlama stratejisi olduğunu söyledi. web sitesinde de
    vw grubu araçlar için özel üretildiği yazıyor.


    şimdi sitelerdeki açıklamaları kopyalayarak nereye dikkat etmemiz gerektiğinin altını çizerek anlatmaya çalışacağım.

    CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40


    ACEA A3/B3, A3/B4, C3


    CASTROL EDGE 5W-40


    ACEA A3/B3, A3/B4


    Sizn de farkedeceğiniz gibi arada farkeden belli belirsiz yazılan C3 karar vermekte başrol oyuncusu oluyor.

    eğer dizel aracınız varsa ki böyle belirtmişsiniz almanız gereken yağ
    CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 dır . çünkü sınıflandırmada ek olarak dizel araçlar için C3 şartını da sağlamaktadır. Diğer yağ yine turbolu araçlar için ancak benzinli araçlar için kullanılması gerekir. Aslında bunları tanımlandırmaları dikkatle okuyunca hemn farketmek mümkün.Ancak ben size uzmanlık derecesinde detay olan nereye bakarak direk karar verebileceğinizi tiyo olarak verdim.yani adamlar hiç birşey yazmasa da bu numaralandırmayı bilirsiniz seçim yapmanız kolay olur.







  • zarar vermenin söz konusu olduğunu sanmıyorum sanouçta dizel ve benzinli araç yağları farklıdır ama çok da bariz farklar içermezler. Ancak Turbo dizel katagorisindeki yağlar içinde özellikle kurum oluşumu engelleyici olmasa bile temizleyici katkılar ilave edilmektedir.

    Bu nedenle bilgisiz servis elemanlarının sadece turbo yazısını görünce abi bu size yarar diyerek atlamaları doğal. Bir daha yağ alırken sınıf kodu olarak bir C harfini arayın. Bu compression engine kısaltması yüksek sıkıştırmaları ve yüksek basınç altında yağın viskositesinin bozulmaması için size garanti sunan bir durumdur.

    yani olaya garanti gözüyle bakarsak siz farkedelim farketmeden 100000 km aynı yağı koydunuz ve araç turbo arızası verdi. gerekli yazışmaları yaptınız ve belgelerini sundunuz size gelecek yanıtı ben şimdiden yazıyorum.

    ''..... şeklinde belirtmiş olduğunuz yağ sınıfı dizel araçlar için .... şekilnde kullnılması gerektiğinden bu kullanıcının doğan hasarlardan firmamız sorumlu tutulamaz. ''

    Bilki olacakları engellememiz zordur ancak tedbir almak ve işin doğrusunu öğrendigimizde uygulamak bize kalıyor. İsterseniz uygulamazsınız ,bu illaki birşeyler yüzde yüz olcak anlamına gelmez. Ama risk faktörü olarak artı bir faktör eklemiş olursunuz.

    sonuç olrak tam senteitk yağ turbo araçlar için uygundur ancak turbo dizel için yağ kurusunun üstünde bir C harfini arayıp bulursanız , bu sizin aracın yağıdır diyebilirim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: keus35

    yanıtınız için teşekkür ederim.
    en son yağ değişiminde 5-40 edge kullanmıştım satıcının gazına gelerek.
    sanırım elinde o an o vardı o yüzden iteledi :)
    daha önce opel kullanığım için yağ eksiltme korkusu içimde kalmış.
    1lt de yedek almıştım.
    umarım motora ve turboya zarar vermemişimdir. değişime 6bin km kaldı.
    sizce bir an önce değişim yapmak daha mı iyi olur?

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: keus35

    merhaba..
    citroen c4 1.6 hdi için 5/40 castrol edge ve 5/40 castrol edge turbo diesel ürünü
    arasından hangisini öneririsiniz? bayi her ikisinin içeriğinin aynı olduğunu,
    turbo dizel yazmasının pazarlama stratejisi olduğunu söyledi. web sitesinde de
    vw grubu araçlar için özel üretildiği yazıyor.


    şimdi sitelerdeki açıklamaları kopyalayarak nereye dikkat etmemiz gerektiğinin altını çizerek anlatmaya çalışacağım.

    CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40


    ACEA A3/B3, A3/B4, C3


    CASTROL EDGE 5W-40


    ACEA A3/B3, A3/B4


    Sizn de farkedeceğiniz gibi arada farkeden belli belirsiz yazılan C3 karar vermekte başrol oyuncusu oluyor.

    eğer dizel aracınız varsa ki böyle belirtmişsiniz almanız gereken yağ
    CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 dır . çünkü sınıflandırmada ek olarak dizel araçlar için C3 şartını da sağlamaktadır. Diğer yağ yine turbolu araçlar için ancak benzinli araçlar için kullanılması gerekir. Aslında bunları tanımlandırmaları dikkatle okuyunca hemn farketmek mümkün.Ancak ben size uzmanlık derecesinde detay olan nereye bakarak direk karar verebileceğinizi tiyo olarak verdim.yani adamlar hiç birşey yazmasa da bu numaralandırmayı bilirsiniz seçim yapmanız kolay olur.







  • sayın vezir,

    geçenlerde aracın lpg sistemini yenilettim, bu sırada kaputtaki yag etiketini gördüm. etikette selenia 10/40 kullanın yazıyordu. araç 350 binde ve 2001 model, ben hep 20/50 koydum geçmişinde de 20/50 koyuldu. LPG ustasına sordum, bu güne kadar bir şey olmamış bu saatten sonra da olmaz dedi, motoru yeni rektefiye ettim ama rektefiye sonrası yine 20/50 koydular. yağ değişimi geldi topic'i okuyunca ne kadar önemli bir iş olduğunu anladım sizce 10/40 a mı doneyim yoksa 20/50 benim işimi görür mü?

    şimdiden teşekkürler
  • merhaba arkadaşlar. ara sıra "top of engine oil level" uyarısıyla karşılaşıyorum. ancak bu uyarıyı genellikle kısa mesafe katedip stop ettikten sonra tekrar çalıştırdığımda alıyorum. ve arabanın burnu rampa yukarı bakıyorsa yapıyor. sabahları yağ çubuğundan kontrol ediyorum, çentiklerle işaretli kısmın tam ortasında yağ seviyesi. yani normal görünüyor.

    acaba sensörde bir sorun mu var, yoksa motor yağım gerçekten az mı? yada rampa yukarı durduğum için seviye düşük mü ölçülüyor?

    yaşadığım ilçe çok küçük olduğundan arabayı genelde motor soğukken ve kısa mesafede kullanıyorum. yani motor ve motor yağı için zorlu şartlar gibi. motor yağı değişim süresini arabayı alırken özel bir servis 20.000 km olarak söylemişti. bu değişim km.sini 10-15 bin km. civarına çekmem iyi olur mu? son olarak castrol internet sitesinden baktığımda araca uygun yağ
    0-30 çıktı. siz hangi numara ve marka yağı tavsiye edersiniz.
    araç peugeot 307 1.6 16v
    yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler. görüşmek üzere...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okanisilak -- 5 Temmuz 2009; 22:11:43 >




  • 20000 km yağ değişimi için çok uzun bir süre değil mi?
  • bencede öyle. zaten serviste 20bin dediklerinde çok değilmi diye sordum. yağ değişim aralığının 20000 km. olduğunu söylediler. nasıl bi yağ koydular acaba
  • sayın emtue ,

    aracınız hem lpg li olmuş hem de kmsi aşırı yüksek , bu nedenle yağ değişimi yapmayın 20w50 LPG li yağ ile tökezleyene kadar gideceksiniz. kompresyon düşmeye başlarca bir restore yağ katkısı ile silindir sıvama yaparsınız yine devam ta ki eksozdan mavi duman görene kadar. Bu sizin için rektifiye için bir sinyal demektir. Ancak zaten yeni yapılmış bir iş için ince yağ başlamak doğru olmayacağı inancındayım. Çünkü daha büyük segman yapılmış ve toleranslar büyümüştür.

    yöntem olarak ince yağdan başlayıp kalınlaştırma da bir seçenektir. Ancak kaç kmde ne kadar eksilttiği önem arz eder.Ölçüm gerekir .Bunun yerine lpgli sistemde 20w50 yüksek kmliş araçlar için doğru bir karardır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: emtue

    sayın vezir,

    geçenlerde aracın lpg sistemini yenilettim, bu sırada kaputtaki yag etiketini gördüm. etikette selenia 10/40 kullanın yazıyordu. araç 350 binde ve 2001 model, ben hep 20/50 koydum geçmişinde de 20/50 koyuldu. LPG ustasına sordum, bu güne kadar bir şey olmamış bu saatten sonra da olmaz dedi, motoru yeni rektefiye ettim ama rektefiye sonrası yine 20/50 koydular. yağ değişimi geldi topic'i okuyunca ne kadar önemli bir iş olduğunu anladım sizce 10/40 a mı doneyim yoksa 20/50 benim işimi görür mü?

    şimdiden teşekkürler




  • 
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.