Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.952
Cevap
212
Favori
1.905.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 9.2.2025)
Giriş
Mesaj
  • @vezir üstadım yardımınız için teşekkürler,vermiş olduğunuz linkte sadece bir tane 10/30 yağ bulunmakta,tahminimce servisin kullandığı yağ bu,koca varillerle getirip basıyorlar ve 10/30 olduğunu söylüyorlar.Bu linktede bu yağın hafif ticariye uygun olduğu yazılı,aklım iyice karıştı.





  • evet bu yağ hafif ticari araçlar için geliştirilmiş bir yağdır. Araç kataloguna bakın WSS-M2C-921A gibi bir ibare var mı ? bU yağ ağır vasıta araç yağı olduğu için zorlamalara ve sıcaklık artışyla gelen baskılara daha iyi dayanacaktır. Bu ndenle çekinmenize gerek yok. özetle aracı full yükleyip gazlasanız bile hafif ticari yüke ulaşamayacağınız için yağlama performasını verecektir.

    genelde ağır vasıta sıfına giren araçlar ağır yüksler altında ezilen motorda kesintisiz yağlama sağlar , ancak sizin de iyi bileceğiniz üzere hiçbi ağır vasıta aracı yüksek devirde araç sürmez. Bunun anlamı kırımız çizgide araç kullanmaya yatkınsanız bu yağ eksiltme yapabilir demektir. Ama sanıyorum siz fazla araca yüklenmeyi ve devrili kullanmayı sevmiyorsunuz . Bu nedenle klasik yağdan daha da iyi bir yağ koymuş olacaksınız. Yağ da en önemli nokta sınırlarının bilinmesidir. Sınırları içinde kullnıldığı sürece bir problem çıkarmaz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    @vezir üstadım yardımınız için teşekkürler,vermiş olduğunuz linkte sadece bir tane 10/30 yağ bulunmakta,tahminimce servisin kullandığı yağ bu,koca varillerle getirip basıyorlar ve 10/30 olduğunu söylüyorlar.Bu linktede bu yağın hafif ticariye uygun olduğu yazılı,aklım iyice karıştı.






  • aslında 20w50 yağ yağların ölmeyen yaşayan efsanesidir. Tüm yağların babasıdır. Ancak gelişen motor teknolojisi ve performasn gereksinimleri , sürücülerin kısa süredeki yağ değiştirme isteksizlikleri ve artan servis ücretindeki adaletsizlikler bu yağ dan bizi mecburen uzaklaştırmaktadır. Görebildiğim kadarıyla öyle bir perforams hitiyacınız yok gibi. 8 valf klasik sade bir araç için 20w50 neden olmasın. Sadece kışın problem yaratır size . Bunu bilmeniz yeterli . yazın 20w50 yağı 10w30 göre daha avantajlıdır. Evet biraz yakıt tüketimini artırabilir ama koruma açısından yüksek hareretli dağ tırmanışlarına ve uzun yolda yağlamayı iyi yapar. Artık seçim size kalmış ,tek ekleyeceğim nokta bu yağ sık sık değiştirildiği sürece motor için iyidir. uzun kmler araç üstünde kalırsa bazı sakıncaları olabilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: FauFau

    Arkadaşlar 3 hafta sonra yaklaşık arabamla tatile gideceğim ve iki hafta içerisinde 3000 bin km ye yakın yol yapacagım.İstanbul'dan Akdeniz'e gideceğim yani bulunduğum bölgeden daha sıçak bir bölgeye.Aracımda bundan önce hep 10w 40 motor yağları kullandım.Şu anda motor yağı değişeli 5000 km oldu.Acaba motor yağını değiştirmeme gerek varmı?Birde bir ürün gördüm internetten PETROL OFİSİ 20W/50 motor yağı 5000 km kullanımlar içinmiş(fiyatı çok uygun 4 lt yağ 28 Tl)Benim aracım için uygun olurmu?




  • yağ tercih etmek için bazı kıstaslar vardır.

    ilki yağın kullanılacağı il neresidir. Yaz ayında mı kullnılacak, kışın mı kullnılacak. Yoksa yaz kış aynı yerde mi kullnıllacak .
    Araçta eksiltme vs gibi kronik sorunlar var mıdır.
    Size sunulacak yağ çeşitleri nelerdir. MArka ve tip numaralar nedir ?

    bu gibi temel sorulara cevap verilmeden, şudur'' hepsine uyar gibi bir çıkarım bana uymayacağı ''için detay rica ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07

    Arkadaşlar benim aracımda da yağın değişmesi gerektiğini belirten sinyal yandı.Senelik düzenli olarak bakıma sokarım aracımı ve 2006 model aracımın km si 26000.Bundan tam 1 sene önce bakıma girmişti aracım ve şimdi tekrar bakıma vericem. Sormak istediğim şey aracımı yetkili servise bakıma verirken kullandıkları yağ konusunda nasıl davranmalıyım.Eğer ellerinde farklı çeşit varsa hangisini tercih etmeliyim??.Önceki bakımlarda bu yağ konusunda servisin kullandığı yağı tercih ettim hep. Bu arada araç 1.6 laguna II.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet bu yağ hafif ticari araçlar için geliştirilmiş bir yağdır. Araç kataloguna bakın WSS-M2C-921A gibi bir ibare var mı ? bU yağ ağır vasıta araç yağı olduğu için zorlamalara ve sıcaklık artışyla gelen baskılara daha iyi dayanacaktır. Bu ndenle çekinmenize gerek yok. özetle aracı full yükleyip gazlasanız bile hafif ticari yüke ulaşamayacağınız için yağlama performasını verecektir.

    genelde ağır vasıta sıfına giren araçlar ağır yüksler altında ezilen motorda kesintisiz yağlama sağlar , ancak sizin de iyi bileceğiniz üzere hiçbi ağır vasıta aracı yüksek devirde araç sürmez. Bunun anlamı kırımız çizgide araç kullanmaya yatkınsanız bu yağ eksiltme yapabilir demektir. Ama sanıyorum siz fazla araca yüklenmeyi ve devrili kullanmayı sevmiyorsunuz . Bu nedenle klasik yağdan daha da iyi bir yağ koymuş olacaksınız. Yağ da en önemli nokta sınırlarının bilinmesidir. Sınırları içinde kullnıldığı sürece bir problem çıkarmaz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    @vezir üstadım yardımınız için teşekkürler,vermiş olduğunuz linkte sadece bir tane 10/30 yağ bulunmakta,tahminimce servisin kullandığı yağ bu,koca varillerle getirip basıyorlar ve 10/30 olduğunu söylüyorlar.Bu linktede bu yağın hafif ticariye uygun olduğu yazılı,aklım iyice karıştı.








    Teşekkürler üstad,ben genelde ş.içi kısa mesafe işe gidip gelmek için kullanırım araç ş.içinde fazla kullanılmaz sizin anlayacağız.Arac daha ziyade uzun yolda kullanılır 26 eylül 2007 de aldığım araç şu an da 31250 km. de en son İzmir'e gelirken bagaj sonuna kadar yüklü araçtada 4 yetişkin 1 bebek vardı.Araç genelde 100-120 km/hız aralığında kullanıldı.Ankara-Sivrihisar arası 140-170 km/hızlarda kullanıldı.Hiç bir zaman devir saatini 3500'ün üzerine (anlık hariç)çıkarmadım.Anladığım kadarıyla bu yağ benim için daha iyi diyorsanız sorun yok,belirtmekte zarar görmüyorum sonuçta sözüne itibar ettiğim sayılı insanlardan birisiniz.Tekrar teşekkürler.




  • teşekkürler @Ottoman ,

    bir dahaki yağ değişimine eeğr marka değiştirmek istemiyorsanız shell helix diesel Plus 10w40 yağını öneririm. 40 numara yaz performansınızı artırır hem de otomobil için daha uygun belki daha ucuz bir yağ seçmiş olursunuz . Herzaman yağınızı kendiniz seçin , bakım yaptırdığınız servisler anlaşmalaı gereği ellerinde hangi yağ varsa ve en yüksek kar yapacaklarsa o yağı koymak isterler.Bunu aklınızın bir kenarında tutun.



    bu yağdan kış şartları ve turbo düşünüldüğünde daha iyi bir yağ daha var.Tam sentetik isteyenler için.



    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet bu yağ hafif ticari araçlar için geliştirilmiş bir yağdır. Araç kataloguna bakın WSS-M2C-921A gibi bir ibare var mı ? bU yağ ağır vasıta araç yağı olduğu için zorlamalara ve sıcaklık artışyla gelen baskılara daha iyi dayanacaktır. Bu ndenle çekinmenize gerek yok. özetle aracı full yükleyip gazlasanız bile hafif ticari yüke ulaşamayacağınız için yağlama performasını verecektir.

    genelde ağır vasıta sıfına giren araçlar ağır yüksler altında ezilen motorda kesintisiz yağlama sağlar , ancak sizin de iyi bileceğiniz üzere hiçbi ağır vasıta aracı yüksek devirde araç sürmez. Bunun anlamı kırımız çizgide araç kullanmaya yatkınsanız bu yağ eksiltme yapabilir demektir. Ama sanıyorum siz fazla araca yüklenmeyi ve devrili kullanmayı sevmiyorsunuz . Bu nedenle klasik yağdan daha da iyi bir yağ koymuş olacaksınız. Yağ da en önemli nokta sınırlarının bilinmesidir. Sınırları içinde kullnıldığı sürece bir problem çıkarmaz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    @vezir üstadım yardımınız için teşekkürler,vermiş olduğunuz linkte sadece bir tane 10/30 yağ bulunmakta,tahminimce servisin kullandığı yağ bu,koca varillerle getirip basıyorlar ve 10/30 olduğunu söylüyorlar.Bu linktede bu yağın hafif ticariye uygun olduğu yazılı,aklım iyice karıştı.








    Teşekkürler üstad,ben genelde ş.içi kısa mesafe işe gidip gelmek için kullanırım araç ş.içinde fazla kullanılmaz sizin anlayacağız.Arac daha ziyade uzun yolda kullanılır 26 eylül 2007 de aldığım araç şu an da 31250 km. de en son İzmir'e gelirken bagaj sonuna kadar yüklü araçtada 4 yetişkin 1 bebek vardı.Araç genelde 100-120 km/hız aralığında kullanıldı.Ankara-Sivrihisar arası 140-170 km/hızlarda kullanıldı.Hiç bir zaman devir saatini 3500'ün üzerine (anlık hariç)çıkarmadım.Anladığım kadarıyla bu yağ benim için daha iyi diyorsanız sorun yok,belirtmekte zarar görmüyorum sonuçta sözüne itibar ettiğim sayılı insanlardan birisiniz.Tekrar teşekkürler.




  • Arkadaşlar normalde castrol 20/50 yağ kullanıyordum, şimdi arabanın bakım zamanı yaklaştı 15/40 ı denesem nasıl olur fark edermi + - ?
  • @vezir üstadım servisle her konuda anlaşıyoruz ancak bu yağ konusunda anlaşamıyoruz,dışarıdan yağı kendim alıp getireyim diyorum.Nuh diyorlar peygamber demiyorlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yağ tercih etmek için bazı kıstaslar vardır.

    ilki yağın kullanılacağı il neresidir. Yaz ayında mı kullnılacak, kışın mı kullnılacak. Yoksa yaz kış aynı yerde mi kullnıllacak .
    Araçta eksiltme vs gibi kronik sorunlar var mıdır.
    Size sunulacak yağ çeşitleri nelerdir. MArka ve tip numaralar nedir ?

    bu gibi temel sorulara cevap verilmeden, şudur'' hepsine uyar gibi bir çıkarım bana uymayacağı ''için detay rica ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07

    Arkadaşlar benim aracımda da yağın değişmesi gerektiğini belirten sinyal yandı.Senelik düzenli olarak bakıma sokarım aracımı ve 2006 model aracımın km si 26000.Bundan tam 1 sene önce bakıma girmişti aracım ve şimdi tekrar bakıma vericem. Sormak istediğim şey aracımı yetkili servise bakıma verirken kullandıkları yağ konusunda nasıl davranmalıyım.Eğer ellerinde farklı çeşit varsa hangisini tercih etmeliyim??.Önceki bakımlarda bu yağ konusunda servisin kullandığı yağı tercih ettim hep. Bu arada araç 1.6 laguna II.




    Öncelikle ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.

    Aracımı yazın antalyada, kışın ise ankarada kullanmaktayım. Yani sizin anlıyacağınız aracımı yaz ayları ve kış ayları biraz yoğun olan yerlerde kullanıyorum. Bu durum 2 senedir böyle. Yaz ayı için ayrı kış ayı için ayrı yağ kullanmalımıyım yoksa her mevsim için kullanabileceğim bir yağ çeşidi varmı??

    Aracımda herhangi bir kronik sorun veya yağ eksiltme durumu bulunmamaktadır.

    Aracımı ankarada bakıma verip o şekilde antalya ya geçmeyi düşünüyorum, söğütözü yetkili servisine vermeyi düşünüyorum, daha önce bütün bakımlarını bu aylarda antalya da bulunduğum için orda yaptırıyordum ama bu sene bakım periydu ankaraya denk geldi.Sonuç itibariyle servisin bana önerebileceği yağların marka ve tip numaraları hakkında bilgim yok. Eğer mümkünatı varsa aracım için yağ markaları ve tip numaraları hakkında önerme ve bilgi verebilrseniz çok sevinirirm??




  • sizin vermiş olduğunuz il koşulları extreme denilen aşırı sıcak ve soğuk il koşullarına giriyor. Durumu basit olarak söyle anlatabilirm.
    Kışın Antalya , yazın ankara normal koşul olarak adlandırılabilir ama ,
    yazın Antalya , kışın ankara aşırı koşulları zorlamaktadır. mesela
    YAzın antalya ,kışın kars super aşırı deyimlerini ve davranışlarını sergilemeniz gerektiren hallerdir.

    Bu duruma uyan yaz +kış yağı vardır .Çünküyazın +40 derece ve nemi çağrıştıran sıcakla , kışın ise -20 derecelere inen soğukla mücadele etmeniz gerekecektir.

    yaz koşulu için min yağ numarası 40 olmalıdır .bunun anlamı 50 veya 60 daha uygun olur.
    kış koşulu için uygun yağ maksimum numarası 10 olmalıdır.

    eğer araçta turbo var ise bunumarayı en yüksek 5 seçmek gereklidr.

    yağda aralık geişleyince yağın fiyatının da arttığını düşünürsek hem en uygun fiyatlı olmalı hem de yağlama koşullarını sağlayan yağ seçilmesi doğru davranıştır .Fiyat mevzu bahis olduğunda geniş aralıklı yağ seçimi riski azaltır. Bu ndenele servisler hem çok para kazanmak hem de riski minimize etmek için geniş aralılıklı tam sentetik yağa yönelmiş durumdalar. Sanki eskiden aynı bölgede hiç araç yokmuş , bakım yapılmıyormuş gibi. bu bilgisizlikten ve kar hırsından kaynaklanan bir durumu çağrıştırmaktadır.

    Buraya kadar anlattklarımızı ürün bazına indirgersek size uayna numaralr ve bunun piyasada bulup bulunmadığı öenm arz etmektedir.

    ben size turbo olduğunu da düşünerek reske girmeden bazı yağ numaraları tavsiye edeceğim.
    mesela,

    5w40 , kışın sert koşullarda mükemmel başeder ama yazın +40 dan sonra tökezler

    10w-60 , yazın süper performans ralli sürüşüne uygun , kışın oldukça yeterli ancak fiyat yüksektir.

    10w40 , bana göre idare edebilecek en iyi yağlardandır. Ancak turbo perfromansı için kışın dikkat etmek gerekir. Soğukta çalıştırmalarda turboyu 3-5 dakika yüklenmeden dikkatli kullnımı uygun olur fiyat uygun yaz ve kış performansı idealdir. +40dan sonra ve -20 dereceden düşük şartlarda yazğa özel ilgi gerekebilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07

    kışlık yağ olarak 0w30 , kışın dünyanın en soğuk bçlgelerinde mücadele eder ama yazın +30 dan sonra tökezler eksiltme yapabilir , Ankarada kullnım için uygundur Antalyada yazın tökezler.

    20w50 , en eski efsane yağdır mineraldir . vasat bir performamns sergiler turboya uygun değildir ancak yazın ilginç biçimde pahalı yağlarla kaf akafaya çekişir hatta tavlada koltuk altı yapabilir. Kışa uygun değildir sadece yaz kış Antalyada geçirilecek ise hem keseye uygundur hemde ısı olarak yeterli koşulları sağlar. -5 ,-10 dan sonra kıvamı artacağı için bu yağı bulunduran araçlar araçlarını kışın kısa süre ön ısıtma yapmaları gerekmektedir.

    teorik olarak size uayacakyağ 5w50 veya 10w50 dir ama piyasada böyle bir yağ bulunduğunu sanmıyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yağ tercih etmek için bazı kıstaslar vardır.

    ilki yağın kullanılacağı il neresidir. Yaz ayında mı kullnılacak, kışın mı kullnılacak. Yoksa yaz kış aynı yerde mi kullnıllacak .
    Araçta eksiltme vs gibi kronik sorunlar var mıdır.
    Size sunulacak yağ çeşitleri nelerdir. MArka ve tip numaralar nedir ?

    bu gibi temel sorulara cevap verilmeden, şudur'' hepsine uyar gibi bir çıkarım bana uymayacağı ''için detay rica ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07

    Arkadaşlar benim aracımda da yağın değişmesi gerektiğini belirten sinyal yandı.Senelik düzenli olarak bakıma sokarım aracımı ve 2006 model aracımın km si 26000.Bundan tam 1 sene önce bakıma girmişti aracım ve şimdi tekrar bakıma vericem. Sormak istediğim şey aracımı yetkili servise bakıma verirken kullandıkları yağ konusunda nasıl davranmalıyım.Eğer ellerinde farklı çeşit varsa hangisini tercih etmeliyim??.Önceki bakımlarda bu yağ konusunda servisin kullandığı yağı tercih ettim hep. Bu arada araç 1.6 laguna II.




    Öncelikle ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.

    Aracımı yazın antalyada, kışın ise ankarada kullanmaktayım. Yani sizin anlıyacağınız aracımı yaz ayları ve kış ayları biraz yoğun olan yerlerde kullanıyorum. Bu durum 2 senedir böyle. Yaz ayı için ayrı kış ayı için ayrı yağ kullanmalımıyım yoksa her mevsim için kullanabileceğim bir yağ çeşidi varmı??

    Aracımda herhangi bir kronik sorun veya yağ eksiltme durumu bulunmamaktadır.

    Aracımı ankarada bakıma verip o şekilde antalya ya geçmeyi düşünüyorum, söğütözü yetkili servisine vermeyi düşünüyorum, daha önce bütün bakımlarını bu aylarda antalya da bulunduğum için orda yaptırıyordum ama bu sene bakım periydu ankaraya denk geldi.Sonuç itibariyle servisin bana önerebileceği yağların marka ve tip numaraları hakkında bilgim yok. Eğer mümkünatı varsa aracım için yağ markaları ve tip numaraları hakkında önerme ve bilgi verebilrseniz çok sevinirirm??




  • farkedebilir.
    ööncelikle yakıt sarfıyatı birazcık düşebilir yazın aşırı sıcak güney illerinde kısa süreli kalışlar için uygun olur +40 dereceden sonra yağ eksiltme yapabilir.Ancak kış şartlarında araç daha rahat çalışır .daha düşük sıcaklıklara 20w50 yere dayanır.

    ben kışın eksi sıcaklıklara karşı davranışlarını gözlemlemeleri için arkadaşlara küçük cam ilaç şişelerine azıcık belirtilen yağ koyarak buzdolabınmdaki deep freezde bekletmeleri ve aşırı soğuktab yağın viskosite değişimini izlemelerinin çok faydali olacağını düşünüyorumtabiiki hanımdan iizin almarak yapın yoksa
    quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    Arkadaşlar normalde castrol 20/50 yağ kullanıyordum, şimdi arabanın bakım zamanı yaklaştı 15/40 ı denesem nasıl olur fark edermi + - ?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    farkedebilir.
    ööncelikle yakıt sarfıyatı birazcık düşebilir yazın aşırı sıcak güney illerinde kısa süreli kalışlar için uygun olur +40 dereceden sonra yağ eksiltme yapabilir.Ancak kış şartlarında araç daha rahat çalışır .daha düşük sıcaklıklara 20w50 yere dayanır.

    ben kışın eksi sıcaklıklara karşı davranışlarını gözlemlemeleri için arkadaşlara küçük cam ilaç şişelerine azıcık belirtilen yağ koyarak buzdolabınmdaki deep freezde bekletmeleri ve aşırı soğuktab yağın viskosite değişimini izlemelerinin çok faydali olacağını düşünüyorumtabiiki hanımdan iizin almarak yapın yoksa
    quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    Arkadaşlar normalde castrol 20/50 yağ kullanıyordum, şimdi arabanın bakım zamanı yaklaştı 15/40 ı denesem nasıl olur fark edermi + - ?




    Aracım normalde hiç yağ eksiltmiyor, yağ değişiminde yağ değişimine yağ kapağını açıyorum yani, benimki şuan sadece meraktan hep castrol 20/50 kullandım arabanın motor yağ kataloğundada 20/50 diyor ama benim arabanın diğer emsalleri falan genel olarak 15/40 10/40 falan kullanıyorlar, bende merak ettim acaba farklımı olur diye benim için önemli olan sadece çekişte artma yada azalma olurmu bunu bilmek istiyordum.




  • Vezir hocam,
    25binde 2006(güncel kasa) dizel getzim var. en son 1 sene önce yağ değişimi yapılmıştı. türü nedir bilmiyorum,bakımda değiştirilmişti.bakımdan bu yana tam 1 yıl oldu sanırım.
    bu yıl bakımına tonla para vermek istemiyorum. sadece yağını değiştirmek istiyorum. fakat,numarasını,özelliğini ve ne kadar olması gerektiğini bilmiyorum.ve tabi fiyatını da bilmiyorum..araç sivasta kullanılacak,kışı çok serttir,bilirsiniz.
    bir de,motor bloğunun yanında sürekli bi yağ tabakası oluşuyor. yaklaşık bi cep telefonu boyutu kadar. "terleme" tabiri kullanılıyor sanırım bunun için. motor yağının fazla konulmasından falan olabilir mi acaba?

    teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    farkedebilir.
    ööncelikle yakıt sarfıyatı birazcık düşebilir yazın aşırı sıcak güney illerinde kısa süreli kalışlar için uygun olur +40 dereceden sonra yağ eksiltme yapabilir.Ancak kış şartlarında araç daha rahat çalışır .daha düşük sıcaklıklara 20w50 yere dayanır.

    ben kışın eksi sıcaklıklara karşı davranışlarını gözlemlemeleri için arkadaşlara küçük cam ilaç şişelerine azıcık belirtilen yağ koyarak buzdolabınmdaki deep freezde bekletmeleri ve aşırı soğuktab yağın viskosite değişimini izlemelerinin çok faydali olacağını düşünüyorumtabiiki hanımdan iizin almarak yapın yoksa
    quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    Arkadaşlar normalde castrol 20/50 yağ kullanıyordum, şimdi arabanın bakım zamanı yaklaştı 15/40 ı denesem nasıl olur fark edermi + - ?




    Aracım normalde hiç yağ eksiltmiyor, yağ değişiminde yağ değişimine yağ kapağını açıyorum yani, benimki şuan sadece meraktan hep castrol 20/50 kullandım arabanın motor yağ kataloğundada 20/50 diyor ama benim arabanın diğer emsalleri falan genel olarak 15/40 10/40 falan kullanıyorlar, bende merak ettim acaba farklımı olur diye benim için önemli olan sadece çekişte artma yada azalma olurmu bunu bilmek istiyordum.

    ilk hanedeki sayı düşünce mesela 10/40 gibi yakıt ekonomisi ve performans artabilir. yakıt sürtünmesi azaltıkça performans da değişebiliyor. özellikle sabah ilk çalıştırmadaki fark daha belirgin olur .Ses , çalıştırmadaki cserilik ve çabuk ısınma ilk belirliler olacaktır. Ama yeni yağda eksiltme yaparsa bunu da kayıt etmek lazım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    Vezir hocam,
    25binde 2006(güncel kasa) dizel getzim var. en son 1 sene önce yağ değişimi yapılmıştı. türü nedir bilmiyorum,bakımda değiştirilmişti.bakımdan bu yana tam 1 yıl oldu sanırım.
    bu yıl bakımına tonla para vermek istemiyorum. sadece yağını değiştirmek istiyorum. fakat,numarasını,özelliğini ve ne kadar olması gerektiğini bilmiyorum.ve tabi fiyatını da bilmiyorum..araç sivasta kullanılacak,kışı çok serttir,bilirsiniz.
    bir de,motor bloğunun yanında sürekli bi yağ tabakası oluşuyor. yaklaşık bi cep telefonu boyutu kadar. "terleme" tabiri kullanılıyor sanırım bunun için. motor yağının fazla konulmasından falan olabilir mi acaba?

    teşekkürler.


    bu hyundai servisindekilerin hepsi mi böyle ya
    ben 2 sefer serviste yaptırdım ikisinide max çizgisinin üstüne kadar koymuşlar
    sonra motora bişey olsa efendim şöyle de böyle de
    bir daha yetkili servis felan yok




  • fazla yağ iyi birşey değildir.,özellikle yazın daha da fazlalaşıyor. Fazla yağ konulmasını engelemek için ne gerekiyorsa onu yapmak lazımdır. Gerekirse adamlara fırça atın eden fazla koyuyorsunuz diye. yağın fazlasını kontrol edip arta kalanını bidonla size versinler eksildikçe gerekirse azar azar kendiniz katarsınız. küçük bir litrelik bidonlar bu iş için idealdir. bagajda yağ yakan arabaların bundan bir tane taşıdıklarını biliyorum .tavisiye de ederim.Ama yağ yakmıyorsa gereksiz olabilir artık size kalmış birşey.

    tüm mesele yağ bakımınıyapanların üşengeçliğinden kaynaklanmakta . Çubuğu 2 -3 kere çekmeye üşenip kendi göz kararı yöntemlerine güveniyorlar ,sonra da fazla kaçırınca '' abicim birşey olmaz motor çalışınca düşer ''ayağı çekiyorlar. Yakaladınız mı boşalt ulan diye ensesinden çekmek lazım ya , her zaman insan böyle davranamıyor


    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    Vezir hocam,
    25binde 2006(güncel kasa) dizel getzim var. en son 1 sene önce yağ değişimi yapılmıştı. türü nedir bilmiyorum,bakımda değiştirilmişti.bakımdan bu yana tam 1 yıl oldu sanırım.
    bu yıl bakımına tonla para vermek istemiyorum. sadece yağını değiştirmek istiyorum. fakat,numarasını,özelliğini ve ne kadar olması gerektiğini bilmiyorum.ve tabi fiyatını da bilmiyorum..araç sivasta kullanılacak,kışı çok serttir,bilirsiniz.
    bir de,motor bloğunun yanında sürekli bi yağ tabakası oluşuyor. yaklaşık bi cep telefonu boyutu kadar. "terleme" tabiri kullanılıyor sanırım bunun için. motor yağının fazla konulmasından falan olabilir mi acaba?

    teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Haziran 2009; 16:04:25 >




  • @vezir
    Bilgiler ve önerileriniz için çok teşekkür ederim.Aracım turbosuz benzinli 115 bg dir.Turbosuz araçlarada da aynı numaralı yağların kullanılabileceğini düşünürsem eğer, verdiğiniz bilgiler doğrultusunda serviste 10w-60 numaralı yağın fiyaını öğrenicem, eğer uygun olursa aracımda onu kullanıcam.Eğer uygun olmaz ise 10w-40 sanırım yaz-kıs beni idare edicektir.Turbosuz araçlarda farklı numaralı yağ kullanılacaksa eğer onu da paylaşırsanız çok sevinirim. Çok sağolun
  • genel hatları itibarıyle turbolu araçlarda tam sentetik yağların kullanılması uygundur. Ancak turbosuz araçlarda yarı sentetik veya tam sentetik yağ kullnılabilir. Çok kaba hatlarla ifade etmek istersek 0w ve 5 w ile başlayanlar tam sentetik , 10w ve 15 w ile başlayanlar yarı sentetik 20 w ile başlayan yağ ise mineral yağ olarak adlandırılmaktadır.

    ancak deyata inilmeye başlayınca bazı ekler yapılması gerekiyor , 10 ile başlayıp da tam sentetik olabilecek yağlar da var .Sizin örneğini vermiş olduğunuz 10w60 tam sentetik bir yağdır çünkü ikinci hanedeki sayı da önem arz etmeyebaşlıyor eğer 50 w değilse.

    aracınız turbosuz olduğu için yarı sentetik yağ işinizi görür ama illeri yazınca yukarıda açıklama yaptığım gibi extreme şartlar bazı modifikasyonlar yapmamıza neden olabilmektedir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07


    @vezir
    Bilgiler ve önerileriniz için çok teşekkür ederim.Aracım turbosuz benzinli 115 bg dir.Turbosuz araçlarada da aynı numaralı yağların kullanılabileceğini düşünürsem eğer, verdiğiniz bilgiler doğrultusunda serviste 10w-60 numaralı yağın fiyaını öğrenicem, eğer uygun olursa aracımda onu kullanıcam.Eğer uygun olmaz ise 10w-40 sanırım yaz-kıs beni idare edicektir.Turbosuz araçlarda farklı numaralı yağ kullanılacaksa eğer onu da paylaşırsanız çok sevinirim. Çok sağolun




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    fazla yağ iyi birşey değildir.,özellikle yazın daha da fazlalaşıyor. Fazla yağ konulmasını engelemek için ne gerekiyorsa onu yapmak lazımdır. Gerekirse adamlara fırça atın eden fazla koyuyorsunuz diye. yağın fazlasını kontrol edip arta kalanını bidonla size versinler eksildikçe gerekirse azar azar kendiniz katarsınız. küçük bir litrelik bidonlar bu iş için idealdir. bagajda yağ yakan arabaların bundan bir tane taşıdıklarını biliyorum .tavisiye de ederim.Ama yağ yakmıyorsa gereksiz olabilir artık size kalmış birşey.

    tüm mesele yağ bakımınıyapanların üşengeçliğinden kaynaklanmakta . Çubuğu 2 -3 kere çekmeye üşenip kendi göz kararı yöntemlerine güveniyorlar ,sonra da fazla kaçırınca '' abicim birşey olmaz motor çalışınca düşer ''ayağı çekiyorlar. Yakaladınız mı boşalt ulan diye ensesinden çekmek lazım ya , her zaman insan böyle davranamıyor


    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    Vezir hocam,
    25binde 2006(güncel kasa) dizel getzim var. en son 1 sene önce yağ değişimi yapılmıştı. türü nedir bilmiyorum,bakımda değiştirilmişti.bakımdan bu yana tam 1 yıl oldu sanırım.
    bu yıl bakımına tonla para vermek istemiyorum. sadece yağını değiştirmek istiyorum. fakat,numarasını,özelliğini ve ne kadar olması gerektiğini bilmiyorum.ve tabi fiyatını da bilmiyorum..araç sivasta kullanılacak,kışı çok serttir,bilirsiniz.
    bir de,motor bloğunun yanında sürekli bi yağ tabakası oluşuyor. yaklaşık bi cep telefonu boyutu kadar. "terleme" tabiri kullanılıyor sanırım bunun için. motor yağının fazla konulmasından falan olabilir mi acaba?

    teşekkürler.




    teşekkür ederim. peki turbolu dizel aracım için hangi yağı önerirsiniz? 5w50 uygun mu olur? yanlış hatırlamıyorsam bakımdan sonraki verdikleri kağıtta 10\40 yazıyordu. üstelik 9 lt de miktarı yazıyordu. ücreti öderken göstermiştim yanlış yazmışlar abi deyip düzeltmişti. bu tür şeylere dikkat etmek gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizza -- 24 Haziran 2009; 15:22:24 >




  • hocam daha önceden sorduğumda dizel getz için kullanabilisiniz dediğiniz
    bu tam sentetik yağın açıklamsındaki
    "özellikle VW grubu araçların elektronik birim enjektörlü (EIU) TDI motorları için tasarlanmış" demesine kafam takıldı
    tdci,crdi,hdi,cdi gibi motorlarda kullanılır değilmi, sadece VW için motor yağı yapmazlar herhalde




  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.