< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Motor yağını kaç km'de değiştiriyorsunuz ? (2. sayfa)
-
-
1.3 multijet dizel fiorinoda 10 binde
0.9 tce benzinli symbolde 20 binde
Bunlar kitapçıkta yazan veya servisin söylediği değerler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Opel corsa için kitapçıkta AB ülkelerinde 30binde bir veya yılda bir türkiye rusya gibi ülkeler içinse 15binde bir veya yılda bir olarak yazılmış. Sanırım yol kalitesi trafik ve yedek parçaların kalitesi sebebiyle midir nedir. Böyle bir durum mevcut
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
aracım dizel genelde 10bini geçmemeye çalışıyorum zaman zaman 10500 falan olabiliyor. yıllık ortalama 55-60k arası km yapıyorum. yağ önemli. kitap 15 desede 15 gitmem.
zaten yağ su filtre kontrol edin çoğu motor dertsiz tasasız çalışır.
-
30 binde bir değiştiriyorum. 9-10 ayda bir yani.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Ben önce arabama soruyorum "taze yağ ister misin ?" diye.
Sesinden zaten yanıt belli oluyor.
12-15 bin km arası cevap gelir.
-
Yıllık değişim gerekli km'ye gelirsek. İstanbul, Ankara,İzmir gibi sıkışık trafikte kullanıyorsanız aracın bakım aralığı ne olursa olsun 10 bin km de bir. Daha rahat Anadolu şehirlerinde 15 bin km'ye kadar gider. Sadece uzun yol ise 20 bin km ve üstüne çıkabilir.
Küçük hacim turbolu motor ise ( 1.4 lt ve altı ), 3 silindir motor veya zorlu şartlarda kullanılıyorsa kullanıldığı ortamdan bağımsız 10-15 bin km aralığı idealdir. 100 bin km den sonra 10 bin km'ye düşürün bunları da.
Aracın kmsi veya yaşı 200 bin km veya 10 yıl üstü ise hangi motor olursa olsun 10 bin km veya yılda bir yine yağ değişmesi gerekli. Performans aracı ise Subaru gibi 6 bin km de bir.
Yağ olarak da eğer aracı performanslı kullanmıyorsanız markaya ve üst seviye onaylara takılmayın çok. Ortalama bir sürüş yapan kullanıcıysanız Petrol Ofisi C2 standartına sahip bir yağ dizel, benzinli çoğu araçta işinizi fazlası ile görür. Son nesil dizel ise C3 standartı yeterlidir. Üst seviye veya long life yağlar örneğin otobanda uzun süre 150 km ve üstü sürüşler, taksiler, offroad şartları gibi durumlar da parasının hakkını veriri. Yağın markasından çok değişim aralığı çok daha önemldir.
-
1.4 atmosferik motor ve lpg kullanıyorum,15 binde bir değiştiriyorum.Normalde 1 yıl ya da 15 binde bir mutlaka değişimi gerekli benim aracıma göre.Tam sentetik 5W-30 kullanıyorum.Bu devirde özellikle long life tam sentetik yağlar zaten 45-50 bin km ya da 2 yılda bir değişim istiyorlar,yani normal değişim zamanlarını cebinden çıkarıyorlar çok hassas olmaya gerek yok.
-
Ben hangi araç olursa olsun 10 binde değiştiriyorum 10 bin olmadıysa yılda bir
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
atmosferik motorsa yoğun trafik 20bin sürekli uzun yol hafif trafik 30 bin km
-
Yıl olarak?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu araca ve kullanim kosullarina gore oldukca degisiyor. Yag degisimi konusunda bonkor davranmak iyidir
Bence halen 10.000 km ustu rakamlar endustri zorlamasi
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
0/30 kullanıyorum üretici 20bin km değiştir diyor fakat 15 binde bir değiştiriyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Soğuk çalışmadaki yağ lambası 1 saniyede söndü. Demek ki 5w viskoziteli yağ bile olsa km yaptıkça yandıkça yağ kalınlaşıyor. İlk çalıştırmadaki yağ lambasının geç sönmesi risktir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir de filtre değişiminde filtrenin içi boş kaldığı için ilk çalıştırmada motor belli bir süre yağsız çalışıyor diye biliyorum.
Dolayısı ile filtreyi yağ ile doldurmakta fayda var.
Son olarak Tec 2000 marka engine flush, Motul’un ve Luqiu Moly’nin de katıldığı testte en iyi yıkamayı yapıyor ama Türkiye’de satışı yok sanırım. Anca Amazon’dan tedarik ediliyor.
Engine FlushyoutubeEngine Flush big product test - uncut videohttps://www.youtube.com/watch?si=commvw1U9MGDQwdJ&v=f5sKJD3vQH8&feature=youtu.be
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Faydası var ama elzem değil. Araç çok hızlı şekilde yağlamasını yapar ayrıca yataklarda ve diğer yağlanacak parçalarda ilk aşınmayı önleyecek kadar da yağ olur. Elini yağa bulaştır örneğin saatlerce yıkarsın anca çıkar o yağ. Filtre bir miktar doldurulsa iyi olur ama abartıldığı kadar da hayati değildir özetle.
Motor içi yıkayıcılar içinde bilindik markaların hepsi iş görür, temelde aynı malzemelere sahipler. Mevcut LM ürünlerinin mevcut satışta olanları da hemen hemen benzer etkiye sahipler.
-
Korkularımızın esiri olmuşuz, pazarlama oyunlarıyla cebimizdeki paramızı (ç)alıyorlar bence.
İşyerimden bir arkadaş var arabasına asla yağ değişimi yapmaz eksildikçe ekler(uzun süre eksilmiyor) ve şuanki aracıyla 120 bin km yol yapmış.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim aracım 118i ve 18 Ay/15.000 değişim veriyor. Aracın dediğine uyup değiştiriyorum.
-
Yağ sürekli motor ısısına maruz kaldığı için viskozitesi ve kimyası değişiyor. İlk çalıştırmada bile ses fark edilir derecede değişiyor. Önemli olanın soğuk motorda ilk çevrim ve yağlanma durumu olduğunu düşünüyorum. Onun dışında eski yağ ile araçta yüklü gezmek ve zorlayıcı koşullarda kullamak da ayrıca risklidir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X