Şimdi Ara

----MOTORDA ISLIK SESİ----

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
1
Favori
86.294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR MERHABA,

    ARAÇTA SON BİRKAÇ GÜNDÜR DEVİRLENMEYLE BİRLİKTE BELİRGİNLEŞEN BİR ISLIK SESİ DUYUYORUM
    SANKİ ARAÇTA TURBO VARMIŞ GİBİ... 1500 d/d SONRA GİTGİDE ARTAN BİR ISLIK SESİ (GERÇİ TURBOLU ARAÇ KULLANIYORMUŞ HİSSİ VERDİĞİNDEN SES HOŞUMA GİTMİYO DEĞİL) ŞAKA BİR YANA BU CİDDİ BİR SORUNUN HABERCİSİ OLABİLİRMİ?

    BU ARADA ARABAM 96 CLİO 1.4 RT 120BİN KMDE... SAYGILAR...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motorda Islık Sesi

    Motordan gelen ıslık sesi, genellikle bir sorun olduğunun işaretidir. Bu sorun, benzinli veya dizel motorlarda ortaya çıkabilir ve turboya sahip veya sahip olmayan araçlarda görülebilir.

    Benzinli Arabada Islık Sesi

    Benzinli bir motorda ıslık sesi, genellikle aşağıdaki nedenlerden kaynaklanır:

    • Vakum sızıntısı: Vakum hortumlarında veya contalarında bir sızıntı, motordan hava kaçmasına neden olarak ıslık sesine yol açabilir.
    • Egzoz manifoldu sızıntısı: Egzoz manifoldunda bir sızıntı, egzoz gazlarının kaçmasına ve ıslık sesine neden olabilir.
    • Boğaz kelebeği gövdesi sızıntısı: Boğaz kelebeği gövdesindeki bir sızıntı, hava akışında değişikliklere neden olarak ıslık sesine yol açabilir.

    Dizel Motordan Gelen Islık Sesi

    Dizel motorlarda ıslık sesi, genellikle aşağıdaki nedenlerden kaynaklanır:

    • Turbo arızası: Turboşarjör arızası, ıslık sesine veya uluma sesine neden olabilir.
    • EGR valfi arızası: EGR valfi arızası, egzoz gazlarının motora geri dönmesine neden olarak ıslık sesine yol açabilir.
    • Yakıt sistemi sorunu: Yakıt sistemindeki bir sorun, yakıt enjeksiyonunda değişikliklere neden olarak ıslık sesine yol açabilir.

    Turbosuz Arabada Islık Sesi

    Turbosuz bir arabada ıslık sesi, genellikle aşağıdaki nedenlerden kaynaklanır:

    • Alternatör kayışı gevşekliği: Alternatör kayışı gevşekse, motordan ıslık sesi gelebilir.
    • Su pompası arızası: Su pompası arızası, su sirkülasyonunda değişikliklere neden olarak ıslık sesine yol açabilir.
    • Klima kompresörü arızası: Klima kompresörü arızası, ıslık sesine veya uğultu sesine neden olabilir.

    Motordan gelen ıslık sesini duyarsanız, sorunun kaynağını belirlemek ve gerekli onarımları yaptırmak için bir otomobil tamircisine başvurmanız önerilir. Bu sayede daha ciddi sorunların önüne geçebilir ve aracınızın performansını koruyabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aynı ses benim arabadada var. 80-90dan sonra çıkmaya başlıyo ve gaza bastıkça artıyo. Benimde hoşuma gidiyo 96 opel astra 1.6gl 165binde. Eskiliğinden kaynaklanıyodur heralde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nemesis -- 16 Nisan 2007; 9:33:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis

    aynı ses benim arabadada var. 80-90dan sonra çıkmaya başlıyo ve gaza bastıkça artıyo. Benimde hoşuma gidiyo 96 opel astra 1.6gl 165binde. Eskiliğinden kaynaklanıyodur heralde...
    Alternator rulmanlarindan veya su devirdaim pompasi yataklarindan geliyor muhtemelen bu ses. Ayrica aracinizdaki kayis disli kayis degilse gevsek oldugundan dolayi siyiriyor da olabilir.
    Ama simdiye kadar hic degismediyse ses alternator rulmanlarindan geliyordur buyuk olasilikla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Alternator rulmanlarindan veya su devirdaim pompasi yataklarindan geliyor muhtemelen bu ses. Ayrica aracinizdaki kayis disli kayis degilse gevsek oldugundan dolayi siyiriyor da olabilir.
    Ama simdiye kadar hic degismediyse ses alternator rulmanlarindan geliyordur buyuk olasilikla.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Alternator rulmanlarindan veya su devirdaim pompasi yataklarindan geliyor muhtemelen bu ses. Ayrica aracinizdaki kayis disli kayis degilse gevsek oldugundan dolayi siyiriyor da olabilir.
    Ama simdiye kadar hic degismediyse ses alternator rulmanlarindan geliyordur buyuk olasilikla.


    bu benim hiç aklıma gelmemişti haklısın sanırım

    çünkü 3-4 gün önce alternatör ve hidrolik kayışlarını değiştirdim acaba gerginliklerindemi sorun var ki?

    verdiğiniz bilgi için sağolun onur bey

    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustyyyyy -- 16 Nisan 2007; 13:19:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Alternator rulmanlarindan veya su devirdaim pompasi yataklarindan geliyor muhtemelen bu ses. Ayrica aracinizdaki kayis disli kayis degilse gevsek oldugundan dolayi siyiriyor da olabilir.
    Ama simdiye kadar hic degismediyse ses alternator rulmanlarindan geliyordur buyuk olasilikla.


    bu benim hiç aklıma gelmemişti haklısın sanırım

    çünkü 3-4 gün önce alternatör ve hidrolik kayışlarını değiştirdim acaba gerginliklerindemi sorun var ki?

    verdiğiniz bilgi için sağolun onur bey

    edit:imla

    Alıntıları Göster
    egsozt spiralin delinmiş olabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @levent@

    egsozt spiralin delinmiş olabilir

    Alıntıları Göster
    Araçta turbo yok ki egsoz spirali olsun. Yoksa yanlış şeyleri mi düşünüyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tsunami41

    Araçta turbo yok ki egsoz spirali olsun. Yoksa yanlış şeyleri mi düşünüyoruz.

    Alıntıları Göster
    motordan mı geliyor şanzıman veya defransiyelden mi?
    ış vitese atınca da geliyor mu ses , yoksa sadece vitese takıldığında mı geliyor?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    turbodan gelen ıslık sesi
    17 yıl önce açıldı
    Subap sesi
    11 yıl önce açıldı
    araçtan gelen ıslık sesi
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tsunami41

    Araçta turbo yok ki egsoz spirali olsun. Yoksa yanlış şeyleri mi düşünüyoruz.

    Alıntıları Göster
    benim 1,5 accent geçen hafta egsost spirali değişti araç herkesin bildiği gibi turbosuz. Turboyla egsost spiralinin ilgisi yok ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @levent@

    benim 1,5 accent geçen hafta egsost spirali değişti araç herkesin bildiği gibi turbosuz. Turboyla egsost spiralinin ilgisi yok ki.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bendede o ses var 2004 leon 1.6 16 v, yetkili servis bulmaya çok uğraştı sonra dediki ben o sesi bilgisayara bağlayıp manuel olarakda çıkartabilirim dedi sebep aktif karbon filitresinin yaptığı bir ayar dedi ve problem olmadığını söyledi.şimdi okuyunca sizin yazdıklarınızı acaba dedim şundan olabilirmi benim egzost spiralinde hafif bir dağılma var ama değiştirmene gerek yok demişlerdi belkide egzost spiralidir.kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    motordan mı geliyor şanzıman veya defransiyelden mi?
    ış vitese atınca da geliyor mu ses , yoksa sadece vitese takıldığında mı geliyor?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    motordan mı geliyor şanzıman veya defransiyelden mi?
    ış vitese atınca da geliyor mu ses , yoksa sadece vitese takıldığında mı geliyor?


    boştayken denedim ama pek hissedemedim sesi
    daha ziyade vitesteyken motoru hızlanmak üzere dewir artışına zorlarken geliyor aynı turbo devreye giriyormuş gibi.

    yukarıda yazdığım gibi hidrolik dr. ve alternatör kayışlarını değiştirdikten sonra bariz hale geldi kayışların gerginiliğini tekrar kontrol ettirdim ama nafile...
    ustam kayışlardansa eğer yatağına alışana kadar olur diyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    motordan mı geliyor şanzıman veya defransiyelden mi?
    ış vitese atınca da geliyor mu ses , yoksa sadece vitese takıldığında mı geliyor?


    boştayken denedim ama pek hissedemedim sesi
    daha ziyade vitesteyken motoru hızlanmak üzere dewir artışına zorlarken geliyor aynı turbo devreye giriyormuş gibi.

    yukarıda yazdığım gibi hidrolik dr. ve alternatör kayışlarını değiştirdikten sonra bariz hale geldi kayışların gerginiliğini tekrar kontrol ettirdim ama nafile...
    ustam kayışlardansa eğer yatağına alışana kadar olur diyor

    Alıntıları Göster
    sakın difransiyel ötüyor olmasın. vitesdeyken gazdan çekince de geliyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karenin

    sakın difransiyel ötüyor olmasın. vitesdeyken gazdan çekince de geliyor mu?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    sakın difransiyel ötüyor olmasın. vitesdeyken gazdan çekince de geliyor mu?


    gazdan çekince gelmiyor hocam.

    eğer yanlış düşünüyorsam cehaletimi mazur görün:

    önden çekişli araçlarda difransiyel varmı?

    yani difransiyel motordan gelen dikey çevirme gücünü akslar üzerinde yataya dönüştürür diye biliyorum
    motor yanlamasına terleştirildiğine göre clioda difransiyel sanki yoktur diye düşünmüştüm ama bilginizi paylaşırsanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    sakın difransiyel ötüyor olmasın. vitesdeyken gazdan çekince de geliyor mu?


    gazdan çekince gelmiyor hocam.

    eğer yanlış düşünüyorsam cehaletimi mazur görün:

    önden çekişli araçlarda difransiyel varmı?

    yani difransiyel motordan gelen dikey çevirme gücünü akslar üzerinde yataya dönüştürür diye biliyorum
    motor yanlamasına terleştirildiğine göre clioda difransiyel sanki yoktur diye düşünmüştüm ama bilginizi paylaşırsanız sevinirim.

    Alıntıları Göster
    Diferansiyel butun araclarda vardir. Hareketi 90 derece kirmaktan ote, virajlarda icteki tekerin distaki tekerden daha az donebilmesine izin vererek aracin savrulmasini onler.

    Eger arac hareket halinde degilken vites bosta ve debriyaja basili degilken gaz verildiginde otme sesi varsa alternator veya devirdaim rulmanlarindan/yataklarindan geliyordur ses yuksek olasilikla.

    Gecici olarak cok kisa bir sure(10-15 saniye) icin kayis cikarilarak sesin nereden geldigi bulunabilir. Eger kayis cikarildiginda ses kesilirse kayis tarafindan hareket alan sistemlerin birinden geldigi anlasilir.(Alternator,klima kompresoru,hidrolik direksiyon kompresoru vs.)ama genelde sorun alternator veya su devirdaim pompasinda cikar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-25B1CCF06 -- 21 Nisan 2007; 10:06:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    sakın difransiyel ötüyor olmasın. vitesdeyken gazdan çekince de geliyor mu?


    gazdan çekince gelmiyor hocam.

    eğer yanlış düşünüyorsam cehaletimi mazur görün:

    önden çekişli araçlarda difransiyel varmı?

    yani difransiyel motordan gelen dikey çevirme gücünü akslar üzerinde yataya dönüştürür diye biliyorum
    motor yanlamasına terleştirildiğine göre clioda difransiyel sanki yoktur diye düşünmüştüm ama bilginizi paylaşırsanız sevinirim.

    Alıntıları Göster
    hocam ayıp ettin cehaletimi mazur görün de ne demek. önemli olan bilgi paylaşımı. keşke yardımcı olabilsek. bütün arabalarda difransiyel vardırdır. önden çekiş arkadan itiş farketmez. sizin sorununuza gelince araç sadece giderken ve vitesdeyken gaz verince ses yapıp gazdan çekince de ses kesiliyorsa difransiyel olması ihtimallerden biri ama umarım değildir. önemli olan boştayken gaz verince gelip gelmemesi. sadece vitesteyken oluyorsa aktarma organlarıyla bağlı olabilir. kayışlardan da geliyor olabilir. alışmasını beklemek lazım. kaç km de araç.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy


    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    sakın difransiyel ötüyor olmasın. vitesdeyken gazdan çekince de geliyor mu?


    gazdan çekince gelmiyor hocam.

    eğer yanlış düşünüyorsam cehaletimi mazur görün:

    önden çekişli araçlarda difransiyel varmı?

    yani difransiyel motordan gelen dikey çevirme gücünü akslar üzerinde yataya dönüştürür diye biliyorum
    motor yanlamasına terleştirildiğine göre clioda difransiyel sanki yoktur diye düşünmüştüm ama bilginizi paylaşırsanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karenin -- 21 Nisan 2007; 11:03:10 >




  • Aynı ses megane 2 sedan dan da geliyor.ama sadece 5 viteste iken gaza basınca geliyor.gazdan çakince ses yok.ayrıca çok dikkat ettim 4. viteste ya da daha düşük viteslerde bu ses gelmiyor.aynı ses daha önceki aracım olan opel astradan da geliyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rizeliMİRAÇ -- 21 Nisan 2007; 16:50:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rizeliMİRAÇ

    Aynı ses megane 2 sedan dan da geliyor.ama sadece 5 viteste iken gaza basınca geliyor.gazdan çakince ses yok.ayrıca çok dikkat ettim 4. viteste ya da daha düşük viteslerde bu ses gelmiyor.aynı ses daha önceki aracım olan opel astradan da geliyordu.
    araç 120 bin kmde arkadaşlar...

    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustyyyyy -- 21 Nisan 2007; 21:58:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karenin

    hocam ayıp ettin cehaletimi mazur görün de ne demek. önemli olan bilgi paylaşımı. keşke yardımcı olabilsek. bütün arabalarda difransiyel vardırdır. önden çekiş arkadan itiş farketmez. sizin sorununuza gelince araç sadece giderken ve vitesdeyken gaz verince ses yapıp gazdan çekince de ses kesiliyorsa difransiyel olması ihtimallerden biri ama umarım değildir. önemli olan boştayken gaz verince gelip gelmemesi. sadece vitesteyken oluyorsa aktarma organlarıyla bağlı olabilir. kayışlardan da geliyor olabilir. alışmasını beklemek lazım. kaç km de araç.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy


    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    sakın difransiyel ötüyor olmasın. vitesdeyken gazdan çekince de geliyor mu?


    gazdan çekince gelmiyor hocam.

    eğer yanlış düşünüyorsam cehaletimi mazur görün:

    önden çekişli araçlarda difransiyel varmı?

    yani difransiyel motordan gelen dikey çevirme gücünü akslar üzerinde yataya dönüştürür diye biliyorum
    motor yanlamasına terleştirildiğine göre clioda difransiyel sanki yoktur diye düşünmüştüm ama bilginizi paylaşırsanız sevinirim.


    Alıntıları Göster
    musssy hocam,

    siz differansiyel yağınızı bir kontrol ettirin bence .Küçük bir olasılık ama genelde anlattıklarınızdan gaz verince gelen ses ve ıslık sesi dişlilerden gelme olasılığı var.Eğer doğru ise differansiyel yağınız bitmiş olmalıdır.Bu konuda sanayide güvendiğiniz biri sizi 5 dakikada cevap verecektir.Diffarensiyelin tek bakımı yağdır ve kolay kolay eksilmez , bu yüzden bakımlarda hep es geçerler, ancak yağsız çalıştırdıysanız , geçmiş olsun masraf kapıda demektir.Çünkü yağ koysanızda aşınma varsa geri getiremezsiniz.
    Bunun dışında motordan ses geliyorsa bir sürü ihtimal var sıra ile işe başlayın.

    Not: önden çekişli araçlarda differansiyel önde olduğu için motordan mı geliyor şanzımandan mı differansiyelden mi hep hatalı yönde odaklaşma olur.En kolayı araç ilfte alınıp boşta gaz verilip bakılınca sesin nereden geldiği tam olarak anlaşılmaktadır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    hocam ayıp ettin cehaletimi mazur görün de ne demek. önemli olan bilgi paylaşımı. keşke yardımcı olabilsek. bütün arabalarda difransiyel vardırdır. önden çekiş arkadan itiş farketmez. sizin sorununuza gelince araç sadece giderken ve vitesdeyken gaz verince ses yapıp gazdan çekince de ses kesiliyorsa difransiyel olması ihtimallerden biri ama umarım değildir. önemli olan boştayken gaz verince gelip gelmemesi. sadece vitesteyken oluyorsa aktarma organlarıyla bağlı olabilir. kayışlardan da geliyor olabilir. alışmasını beklemek lazım. kaç km de araç.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy


    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    sakın difransiyel ötüyor olmasın. vitesdeyken gazdan çekince de geliyor mu?


    gazdan çekince gelmiyor hocam.

    eğer yanlış düşünüyorsam cehaletimi mazur görün:

    önden çekişli araçlarda difransiyel varmı?

    yani difransiyel motordan gelen dikey çevirme gücünü akslar üzerinde yataya dönüştürür diye biliyorum
    motor yanlamasına terleştirildiğine göre clioda difransiyel sanki yoktur diye düşünmüştüm ama bilginizi paylaşırsanız sevinirim.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    musssy hocam,

    siz differansiyel yağınızı bir kontrol ettirin bence .Küçük bir olasılık ama genelde anlattıklarınızdan gaz verince gelen ses ve ıslık sesi dişlilerden gelme olasılığı var.Eğer doğru ise differansiyel yağınız bitmiş olmalıdır.Bu konuda sanayide güvendiğiniz biri sizi 5 dakikada cevap verecektir.Diffarensiyelin tek bakımı yağdır ve kolay kolay eksilmez , bu yüzden bakımlarda hep es geçerler, ancak yağsız çalıştırdıysanız , geçmiş olsun masraf kapıda demektir.Çünkü yağ koysanızda aşınma varsa geri getiremezsiniz.
    Bunun dışında motordan ses geliyorsa bir sürü ihtimal var sıra ile işe başlayın.

    Not: önden çekişli araçlarda differansiyel önde olduğu için motordan mı geliyor şanzımandan mı differansiyelden mi hep hatalı yönde odaklaşma olur.En kolayı araç ilfte alınıp boşta gaz verilip bakılınca sesin nereden geldiği tam olarak anlaşılmaktadır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    hocam ayıp ettin cehaletimi mazur görün de ne demek. önemli olan bilgi paylaşımı. keşke yardımcı olabilsek. bütün arabalarda difransiyel vardırdır. önden çekiş arkadan itiş farketmez. sizin sorununuza gelince araç sadece giderken ve vitesdeyken gaz verince ses yapıp gazdan çekince de ses kesiliyorsa difransiyel olması ihtimallerden biri ama umarım değildir. önemli olan boştayken gaz verince gelip gelmemesi. sadece vitesteyken oluyorsa aktarma organlarıyla bağlı olabilir. kayışlardan da geliyor olabilir. alışmasını beklemek lazım. kaç km de araç.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy


    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    sakın difransiyel ötüyor olmasın. vitesdeyken gazdan çekince de geliyor mu?


    gazdan çekince gelmiyor hocam.

    eğer yanlış düşünüyorsam cehaletimi mazur görün:

    önden çekişli araçlarda difransiyel varmı?

    yani difransiyel motordan gelen dikey çevirme gücünü akslar üzerinde yataya dönüştürür diye biliyorum
    motor yanlamasına terleştirildiğine göre clioda difransiyel sanki yoktur diye düşünmüştüm ama bilginizi paylaşırsanız sevinirim.




    Alıntıları Göster
    teşekkürler vezir hocam

    haftasonu baktırıcam hatırlattığın için saol




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    teşekkürler vezir hocam

    haftasonu baktırıcam hatırlattığın için saol

    Alıntıları Göster
    ford fiesta aracım var.145 bin kmde. aracı çalıştırdığımda viteste ya da boşta olsun devir iki binlere gelince ince bir ıslık sesi geliyor.yolda giderken cok derinden de olsa sesi hissediyorum.ilk başlarda cok uzaktan bir ambulans geliyor sandım daha sonra iyice dikkat ettiğimde araçtan geldiğini farkettim.ne yapmam gerekir sizce arıza neden kaynaklanıyor.bi kaç kişiye sordum (usta değil bahsettiğim insanlar) turboyu değiştir dediler.triger kayışı değişecek aracın yağı değişecek bir de turbo cıkarsa bin beşyüz liraya yakın bir masraf cıkacak bana :( yardımcı olursanız sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zafercelebi -- 20 Ağustos 2013; 14:44:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zafercelebi

    ford fiesta aracım var.145 bin kmde. aracı çalıştırdığımda viteste ya da boşta olsun devir iki binlere gelince ince bir ıslık sesi geliyor.yolda giderken cok derinden de olsa sesi hissediyorum.ilk başlarda cok uzaktan bir ambulans geliyor sandım daha sonra iyice dikkat ettiğimde araçtan geldiğini farkettim.ne yapmam gerekir sizce arıza neden kaynaklanıyor.bi kaç kişiye sordum (usta değil bahsettiğim insanlar) turboyu değiştir dediler.triger kayışı değişecek aracın yağı değişecek bir de turbo cıkarsa bin beşyüz liraya yakın bir masraf cıkacak bana :( yardımcı olursanız sevinirim

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar bizim r9 broadwayde motorda devirle birlikte artan bir ıslık sesi var sizce çok önemli bir ses midir ? Ne sebeple geliyo olabilir ?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.