Şimdi Ara

Motordaki kurum ve enjektör sorunu(ÇÖZÜLMEMİŞ)) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
1
Favori
88.939
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Total Excellium Eurodiesel aracın motorunu en sessiz çalıştıran mazot piyasada, sarsıntıyı da azaltıyor. Bence onu deneyin.
    Deponun dibindeki pislik miktarı için birşey diyemem bilmiyorum ama sanmıyorum o tarz bir sorun olucağını.
    Ama dediğim gibi ben ne zaman Opetten mazot alsam, performanslı kullanımda kara duman atıyorum.
    Bu arada ben 1.4 HDI motorlu 307 ile kışın soğuk motorla şehiriçi kullanımda 8 litre falan yakıyorum 100 kilometrede. Sizin için 8 litre bahsettiğiniz kullanımda kabul edilebilir değerler.
    Dediğim gibi Total Excellium Eurodiesel kullanın, bir de arada sırada performanslı kullanın aracı. Tamamen şehiriçi kullanımda dizel araçlar kurum bağladığı için performanslı kullanımda bir süre kara duman atıp içindeki kurumu boşaltıyor.


    Bana yakın total yok baya uzakta kalıyor shell gtl denemeyi düşünüyorum. Performanslı kullanımda ani yüklenmelerde kara duman normal diye biliyorum ama benim araba onun dışında da atıyor biraz yüksek devirlerde. Tabi değişmeden önceki haliyle kesinlikle kıyaslanamaz önceden çıkan duman yerleri kapkara yapıyordu otoparka bıraktığım iz 2-3 sağanak yağmurla anca geçti

    Shell gtl motoru temizliyormuş eğer öyleyse siyah duman çıkmaya devam edebilir dumanın mazottan dolayı olduğunu anlayamam heralde? Yalnız shell fuel save bozuk enjektörle bile motoru ciddi anlamda uçurmuştu opetin mazot performansı baltalıyor gibi.




  • Dediğim gibi benim gözümde şu an en kötü mazot Opet'te. GTL excellium'dan 10 kuruş kadar daha pahalı ama yakında Total yoksa GTL kullanın 10 kuruş pahalı olsun ama temiz olsun. Depodakı yakıtı da bu seferlik ışık yanana kadar kullanın, üzerini GTL ile fulleyin. Bir daha da çeyrek deponun altına dusurmeden hep GTL kullanın. Depoda pislik varsa onu çekmesin araç. Müsait bir zamanda da depo ve samandıra temizliği yaptırırsanız fena olmaz. Enjektorlerı bu kadar dağıtan aracın deposu çok da temiz değildir bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aarmaganozturk

    Dediğim gibi benim gözümde şu an en kötü mazot Opet'te. GTL excellium'dan 10 kuruş kadar daha pahalı ama yakında Total yoksa GTL kullanın 10 kuruş pahalı olsun ama temiz olsun. Depodakı yakıtı da bu seferlik ışık yanana kadar kullanın, üzerini GTL ile fulleyin. Bir daha da çeyrek deponun altına dusurmeden hep GTL kullanın. Depoda pislik varsa onu çekmesin araç. Müsait bir zamanda da depo ve samandıra temizliği yaptırırsanız fena olmaz. Enjektorlerı bu kadar dağıtan aracın deposu çok da temiz değildir bence.
    GTL ile sorun devam ediyor fazla yüklenmeye gerek kalmadan siyah duman çıkıyor egzostan. Performans da düştü gibi. Bakalım GTL değişiklik yapçak mı ilerleyen zamanlarda.

    Hava filtresi neden olabilir mi bu kadar siyah dumana? Yaklaşık 9-10 bin olmuş değişeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackson

    GTL ile sorun devam ediyor fazla yüklenmeye gerek kalmadan siyah duman çıkıyor egzostan. Performans da düştü gibi. Bakalım GTL değişiklik yapçak mı ilerleyen zamanlarda.

    Hava filtresi neden olabilir mi bu kadar siyah dumana? Yaklaşık 9-10 bin olmuş değişeli.

    Alıntıları Göster
    önce bir yağ-yağ filtresi- hava filtresi- yakıt filtresi vs bunları bir değiştirin ki sorunun sebebi olabilecek değişken sayısı azalsın.
  • Kesinlikle katılıyorum.
    Mobil 1 ESP 5-30 tam sentetik motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, mazot filtresi ve yaz için eliniz degmısken polen filtresi değişimi yapın. Aracın performansı baya bir yerine gelıcektır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aarmaganozturk

    Kesinlikle katılıyorum.
    Mobil 1 ESP 5-30 tam sentetik motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, mazot filtresi ve yaz için eliniz degmısken polen filtresi değişimi yapın. Aracın performansı baya bir yerine gelıcektır.
    Bu hafta pek müsait değilim önümüzdeki haftaya kaldı. En büyük temennim sorunun hava filtresinden kaynaklanması


    Mobil esp düşünüyordum fakat araba 6-7 litre yağ alıyormuş sadece yağ 230 liraya geliyor ki şanzıman yağını da ekleyince 400 sadece yağ değişimi tutçak şimdilik arabama tavsiye edilen tam sentetik mobil formula 3000 5w30 koymayı düşünüyorum. Önceki sahibi alırken paraya sıkışıktı muhtemelen ne koyarsam koyayım içindekinden iyidir. Benim de bir an önce değiştirmem gerek arabaya yazık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackson

    Bu hafta pek müsait değilim önümüzdeki haftaya kaldı. En büyük temennim sorunun hava filtresinden kaynaklanması


    Mobil esp düşünüyordum fakat araba 6-7 litre yağ alıyormuş sadece yağ 230 liraya geliyor ki şanzıman yağını da ekleyince 400 sadece yağ değişimi tutçak şimdilik arabama tavsiye edilen tam sentetik mobil formula 3000 5w30 koymayı düşünüyorum. Önceki sahibi alırken paraya sıkışıktı muhtemelen ne koyarsam koyayım içindekinden iyidir. Benim de bir an önce değiştirmem gerek arabaya yazık

    Alıntıları Göster
    Hazır servisinize gitmişken, ustanızdan katalizör denilen parçanın tıkanıp tıkanmadığını kontrol etmesini rica eder misiniz ? Kalitesiz yakıtta çok kolay tıkanan bu parça yüksek yakıt tüketimine, düşük performansa ve egzosta kara dumana neden oluyor.
    Benim dizel aracımda zamanında tıkandığında yer yer hararet göstergesi bile yükseliyordu. İçini boşaltıp tekrar yerine taktırın, komple söker düz boru çekerseniz hem muayneden geçemezsiniz hem de katalizörün giriş ve çıkışındaki sensörler de iptal olucağından hata kodu verir araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackson

    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Total Excellium Eurodiesel aracın motorunu en sessiz çalıştıran mazot piyasada, sarsıntıyı da azaltıyor. Bence onu deneyin.
    Deponun dibindeki pislik miktarı için birşey diyemem bilmiyorum ama sanmıyorum o tarz bir sorun olucağını.
    Ama dediğim gibi ben ne zaman Opetten mazot alsam, performanslı kullanımda kara duman atıyorum.
    Bu arada ben 1.4 HDI motorlu 307 ile kışın soğuk motorla şehiriçi kullanımda 8 litre falan yakıyorum 100 kilometrede. Sizin için 8 litre bahsettiğiniz kullanımda kabul edilebilir değerler.
    Dediğim gibi Total Excellium Eurodiesel kullanın, bir de arada sırada performanslı kullanın aracı. Tamamen şehiriçi kullanımda dizel araçlar kurum bağladığı için performanslı kullanımda bir süre kara duman atıp içindeki kurumu boşaltıyor.


    Bana yakın total yok baya uzakta kalıyor shell gtl denemeyi düşünüyorum. Performanslı kullanımda ani yüklenmelerde kara duman normal diye biliyorum ama benim araba onun dışında da atıyor biraz yüksek devirlerde. Tabi değişmeden önceki haliyle kesinlikle kıyaslanamaz önceden çıkan duman yerleri kapkara yapıyordu otoparka bıraktığım iz 2-3 sağanak yağmurla anca geçti

    Shell gtl motoru temizliyormuş eğer öyleyse siyah duman çıkmaya devam edebilir dumanın mazottan dolayı olduğunu anlayamam heralde? Yalnız shell fuel save bozuk enjektörle bile motoru ciddi anlamda uçurmuştu opetin mazot performansı baltalıyor gibi.

    hocam egerki enjektörünüz bozuksa hangi yakıtı kullanırsanız kullanın dumanı kesemezsiniz.boşta tam gaz yapıp bırakın aracı sonra egzozun yerde iz yapacak kadar siyah duman atmışsa zaten sorun vardır.yada seyir halinde ani hızlanma yapıp gaza yüklendiginiz zaman aşırı bir siyah duman atar.bazende sabah sogukken çok pis koku olur araç enjektörden dolayı çig yakar mazotu.hocam gidin düzgün bir serviste kökten çözüm arayın.saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Hazır servisinize gitmişken, ustanızdan katalizör denilen parçanın tıkanıp tıkanmadığını kontrol etmesini rica eder misiniz ? Kalitesiz yakıtta çok kolay tıkanan bu parça yüksek yakıt tüketimine, düşük performansa ve egzosta kara dumana neden oluyor.
    Benim dizel aracımda zamanında tıkandığında yer yer hararet göstergesi bile yükseliyordu. İçini boşaltıp tekrar yerine taktırın, komple söker düz boru çekerseniz hem muayneden geçemezsiniz hem de katalizörün giriş ve çıkışındaki sensörler de iptal olucağından hata kodu verir araç.


    degerli arkadaşım katalizatör dizel araç için çok önemli bir parça.katalizatörü zevk için boşaltanlar var.çünkü performans artışı saglanıyor.katalizatör hava filtresi gibi degil mecbur içi kırılıp sökülüyor.ve aşırı kanserojen bir parça boşaltırken çıkan toza dikkat etmek lazım.ayrıca dizelde sensör olayı yok.benzinli araçlarda var ama egzozcularda bir sensör takıyor arıza lambası yakmıyor araç.sanki katalizatör sökülmemiş gibi algılanıyor.tek sıkıntı katalizatörü boşaltınca egzoz ses yapıyor.bunu önleyemiyorsunuz.eger bir sıkıntı yok ise katalitözörü hiç boşaltmayın.saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alparslan03

    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Hazır servisinize gitmişken, ustanızdan katalizör denilen parçanın tıkanıp tıkanmadığını kontrol etmesini rica eder misiniz ? Kalitesiz yakıtta çok kolay tıkanan bu parça yüksek yakıt tüketimine, düşük performansa ve egzosta kara dumana neden oluyor.
    Benim dizel aracımda zamanında tıkandığında yer yer hararet göstergesi bile yükseliyordu. İçini boşaltıp tekrar yerine taktırın, komple söker düz boru çekerseniz hem muayneden geçemezsiniz hem de katalizörün giriş ve çıkışındaki sensörler de iptal olucağından hata kodu verir araç.


    degerli arkadaşım katalizatör dizel araç için çok önemli bir parça.katalizatörü zevk için boşaltanlar var.çünkü performans artışı saglanıyor.katalizatör hava filtresi gibi degil mecbur içi kırılıp sökülüyor.ve aşırı kanserojen bir parça boşaltırken çıkan toza dikkat etmek lazım.ayrıca dizelde sensör olayı yok.benzinli araçlarda var ama egzozcularda bir sensör takıyor arıza lambası yakmıyor araç.sanki katalizatör sökülmemiş gibi algılanıyor.tek sıkıntı katalizatörü boşaltınca egzoz ses yapıyor.bunu önleyemiyorsunuz.eger bir sıkıntı yok ise katalitözörü hiç boşaltmayın.saygılar..

    Alıntıları Göster
    ayrıca eskiden kurumu atmak için depodaki mazota çok az benzin ilave ederlerdi.bu işlemin 2.5 tdı transporterlerde çok işe yaradıgını biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alparslan03

    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Hazır servisinize gitmişken, ustanızdan katalizör denilen parçanın tıkanıp tıkanmadığını kontrol etmesini rica eder misiniz ? Kalitesiz yakıtta çok kolay tıkanan bu parça yüksek yakıt tüketimine, düşük performansa ve egzosta kara dumana neden oluyor.
    Benim dizel aracımda zamanında tıkandığında yer yer hararet göstergesi bile yükseliyordu. İçini boşaltıp tekrar yerine taktırın, komple söker düz boru çekerseniz hem muayneden geçemezsiniz hem de katalizörün giriş ve çıkışındaki sensörler de iptal olucağından hata kodu verir araç.


    degerli arkadaşım katalizatör dizel araç için çok önemli bir parça.katalizatörü zevk için boşaltanlar var.çünkü performans artışı saglanıyor.katalizatör hava filtresi gibi degil mecbur içi kırılıp sökülüyor.ve aşırı kanserojen bir parça boşaltırken çıkan toza dikkat etmek lazım.ayrıca dizelde sensör olayı yok.benzinli araçlarda var ama egzozcularda bir sensör takıyor arıza lambası yakmıyor araç.sanki katalizatör sökülmemiş gibi algılanıyor.tek sıkıntı katalizatörü boşaltınca egzoz ses yapıyor.bunu önleyemiyorsunuz.eger bir sıkıntı yok ise katalitözörü hiç boşaltmayın.saygılar..

    Sorun da burda enjektörler daha 2 hafta önce 0 takıldı. Bozuk olamazlar çünkü 2 kere sökülüp takıldı kontrol edildi en fazla kod hatası vardır belki. Ama boşta bile siyah duman devam ediyor temizliğiyle övülen opetten aldım kalitesiz mazotta kullanmadım.



    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Hazır servisinize gitmişken, ustanızdan katalizör denilen parçanın tıkanıp tıkanmadığını kontrol etmesini rica eder misiniz ? Kalitesiz yakıtta çok kolay tıkanan bu parça yüksek yakıt tüketimine, düşük performansa ve egzosta kara dumana neden oluyor.
    Benim dizel aracımda zamanında tıkandığında yer yer hararet göstergesi bile yükseliyordu. İçini boşaltıp tekrar yerine taktırın, komple söker düz boru çekerseniz hem muayneden geçemezsiniz hem de katalizörün giriş ve çıkışındaki sensörler de iptal olucağından hata kodu verir araç.



    Bu parçayı her servis temizler mi? Ne kadar tutuyor temizlenmesi? Kara duman ve performans düşüklüğü dışındaki belirtiler yok ama baktırmakta fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackson

    quote:

    Orijinalden alıntı: alparslan03

    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Hazır servisinize gitmişken, ustanızdan katalizör denilen parçanın tıkanıp tıkanmadığını kontrol etmesini rica eder misiniz ? Kalitesiz yakıtta çok kolay tıkanan bu parça yüksek yakıt tüketimine, düşük performansa ve egzosta kara dumana neden oluyor.
    Benim dizel aracımda zamanında tıkandığında yer yer hararet göstergesi bile yükseliyordu. İçini boşaltıp tekrar yerine taktırın, komple söker düz boru çekerseniz hem muayneden geçemezsiniz hem de katalizörün giriş ve çıkışındaki sensörler de iptal olucağından hata kodu verir araç.


    degerli arkadaşım katalizatör dizel araç için çok önemli bir parça.katalizatörü zevk için boşaltanlar var.çünkü performans artışı saglanıyor.katalizatör hava filtresi gibi degil mecbur içi kırılıp sökülüyor.ve aşırı kanserojen bir parça boşaltırken çıkan toza dikkat etmek lazım.ayrıca dizelde sensör olayı yok.benzinli araçlarda var ama egzozcularda bir sensör takıyor arıza lambası yakmıyor araç.sanki katalizatör sökülmemiş gibi algılanıyor.tek sıkıntı katalizatörü boşaltınca egzoz ses yapıyor.bunu önleyemiyorsunuz.eger bir sıkıntı yok ise katalitözörü hiç boşaltmayın.saygılar..

    Sorun da burda enjektörler daha 2 hafta önce 0 takıldı. Bozuk olamazlar çünkü 2 kere sökülüp takıldı kontrol edildi en fazla kod hatası vardır belki. Ama boşta bile siyah duman devam ediyor temizliğiyle övülen opetten aldım kalitesiz mazotta kullanmadım.



    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Hazır servisinize gitmişken, ustanızdan katalizör denilen parçanın tıkanıp tıkanmadığını kontrol etmesini rica eder misiniz ? Kalitesiz yakıtta çok kolay tıkanan bu parça yüksek yakıt tüketimine, düşük performansa ve egzosta kara dumana neden oluyor.
    Benim dizel aracımda zamanında tıkandığında yer yer hararet göstergesi bile yükseliyordu. İçini boşaltıp tekrar yerine taktırın, komple söker düz boru çekerseniz hem muayneden geçemezsiniz hem de katalizörün giriş ve çıkışındaki sensörler de iptal olucağından hata kodu verir araç.



    Bu parçayı her servis temizler mi? Ne kadar tutuyor temizlenmesi? Kara duman ve performans düşüklüğü dışındaki belirtiler yok ama baktırmakta fayda var.

    Alıntıları Göster
    Yazılanları okuyunca çok üzüldüm inşallah sorununuz hallolur .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackson

    quote:

    Orijinalden alıntı: alparslan03

    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Hazır servisinize gitmişken, ustanızdan katalizör denilen parçanın tıkanıp tıkanmadığını kontrol etmesini rica eder misiniz ? Kalitesiz yakıtta çok kolay tıkanan bu parça yüksek yakıt tüketimine, düşük performansa ve egzosta kara dumana neden oluyor.
    Benim dizel aracımda zamanında tıkandığında yer yer hararet göstergesi bile yükseliyordu. İçini boşaltıp tekrar yerine taktırın, komple söker düz boru çekerseniz hem muayneden geçemezsiniz hem de katalizörün giriş ve çıkışındaki sensörler de iptal olucağından hata kodu verir araç.


    degerli arkadaşım katalizatör dizel araç için çok önemli bir parça.katalizatörü zevk için boşaltanlar var.çünkü performans artışı saglanıyor.katalizatör hava filtresi gibi degil mecbur içi kırılıp sökülüyor.ve aşırı kanserojen bir parça boşaltırken çıkan toza dikkat etmek lazım.ayrıca dizelde sensör olayı yok.benzinli araçlarda var ama egzozcularda bir sensör takıyor arıza lambası yakmıyor araç.sanki katalizatör sökülmemiş gibi algılanıyor.tek sıkıntı katalizatörü boşaltınca egzoz ses yapıyor.bunu önleyemiyorsunuz.eger bir sıkıntı yok ise katalitözörü hiç boşaltmayın.saygılar..

    Sorun da burda enjektörler daha 2 hafta önce 0 takıldı. Bozuk olamazlar çünkü 2 kere sökülüp takıldı kontrol edildi en fazla kod hatası vardır belki. Ama boşta bile siyah duman devam ediyor temizliğiyle övülen opetten aldım kalitesiz mazotta kullanmadım.



    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Hazır servisinize gitmişken, ustanızdan katalizör denilen parçanın tıkanıp tıkanmadığını kontrol etmesini rica eder misiniz ? Kalitesiz yakıtta çok kolay tıkanan bu parça yüksek yakıt tüketimine, düşük performansa ve egzosta kara dumana neden oluyor.
    Benim dizel aracımda zamanında tıkandığında yer yer hararet göstergesi bile yükseliyordu. İçini boşaltıp tekrar yerine taktırın, komple söker düz boru çekerseniz hem muayneden geçemezsiniz hem de katalizörün giriş ve çıkışındaki sensörler de iptal olucağından hata kodu verir araç.



    Bu parçayı her servis temizler mi? Ne kadar tutuyor temizlenmesi? Kara duman ve performans düşüklüğü dışındaki belirtiler yok ama baktırmakta fayda var.

    Takipteyim dostum , turbonun hortumları kaçırıyor olabilirmi ? Turbo tam hava basamazsa kaçırırsa güç düşer siyah duman atar yada turboda sorun olabilir intercooler filan delik olabilir yağlanma belirtileri varsa ordan kaçırıyordur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jackson

    quote:

    Orijinalden alıntı: alparslan03

    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Hazır servisinize gitmişken, ustanızdan katalizör denilen parçanın tıkanıp tıkanmadığını kontrol etmesini rica eder misiniz ? Kalitesiz yakıtta çok kolay tıkanan bu parça yüksek yakıt tüketimine, düşük performansa ve egzosta kara dumana neden oluyor.
    Benim dizel aracımda zamanında tıkandığında yer yer hararet göstergesi bile yükseliyordu. İçini boşaltıp tekrar yerine taktırın, komple söker düz boru çekerseniz hem muayneden geçemezsiniz hem de katalizörün giriş ve çıkışındaki sensörler de iptal olucağından hata kodu verir araç.


    degerli arkadaşım katalizatör dizel araç için çok önemli bir parça.katalizatörü zevk için boşaltanlar var.çünkü performans artışı saglanıyor.katalizatör hava filtresi gibi degil mecbur içi kırılıp sökülüyor.ve aşırı kanserojen bir parça boşaltırken çıkan toza dikkat etmek lazım.ayrıca dizelde sensör olayı yok.benzinli araçlarda var ama egzozcularda bir sensör takıyor arıza lambası yakmıyor araç.sanki katalizatör sökülmemiş gibi algılanıyor.tek sıkıntı katalizatörü boşaltınca egzoz ses yapıyor.bunu önleyemiyorsunuz.eger bir sıkıntı yok ise katalitözörü hiç boşaltmayın.saygılar..

    Sorun da burda enjektörler daha 2 hafta önce 0 takıldı. Bozuk olamazlar çünkü 2 kere sökülüp takıldı kontrol edildi en fazla kod hatası vardır belki. Ama boşta bile siyah duman devam ediyor temizliğiyle övülen opetten aldım kalitesiz mazotta kullanmadım.



    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Hazır servisinize gitmişken, ustanızdan katalizör denilen parçanın tıkanıp tıkanmadığını kontrol etmesini rica eder misiniz ? Kalitesiz yakıtta çok kolay tıkanan bu parça yüksek yakıt tüketimine, düşük performansa ve egzosta kara dumana neden oluyor.
    Benim dizel aracımda zamanında tıkandığında yer yer hararet göstergesi bile yükseliyordu. İçini boşaltıp tekrar yerine taktırın, komple söker düz boru çekerseniz hem muayneden geçemezsiniz hem de katalizörün giriş ve çıkışındaki sensörler de iptal olucağından hata kodu verir araç.



    Bu parçayı her servis temizler mi? Ne kadar tutuyor temizlenmesi? Kara duman ve performans düşüklüğü dışındaki belirtiler yok ama baktırmakta fayda var.

    Takipteyim dostum , turbonun hortumları kaçırıyor olabilirmi ? Turbo tam hava basamazsa kaçırırsa güç düşer siyah duman atar yada turboda sorun olabilir intercooler filan delik olabilir yağlanma belirtileri varsa ordan kaçırıyordur

    Alıntıları Göster
    Faydası olur mu bilmiyorum ama şöyle bir olay yaşadık.Konunun başını okuyunca yazma ihtiyacı hisettim ve son mesajlara bakıncada aynı şeye vurgu yapanlar olmuş.

    1 sene önce bir tanıdığım oktavia benzinli bir araç aldı adıyamandan.Tüp falan yok zaten o motora tüp takılmıyor.Neyse araç devamlı totalden aynı istasyondan benzinini alıyor tanıdık istasyon.Araç ışıklarda durup dururken stop etmiş ve çalışmamış.Çalışmış teklemiş aracı bırakmışlar.

    Ertesi gün tekleme devam edince özel servise gitti.Usta boğaz kelebeğini söküp temizlemiş araç çalışmış.Sanayiden çıkarken tekrar stop edince sıfır boğaz kelebeği takılmış.Ertesi gün araç yine kapının önünde çalıştı bir süre sonra stop etti.

    Usta katalizatörden şüphenelerek sökmüş ve adamın dediği ben hayatımda böyle birşey görmedim.Bu araçta nasıl bir benzin ne kullanılmışsa imkansız bu hale gelemez.10 yıl yağ koysan bu arabanın katalizatör bu hale gelemez demiş.Açınca katalizatörün kurumdan taşlaştığını görmüşler ve mecbur kırarak içini boşaltmışlar zaten içide dağılmış kurumları falan kırarak tamamen boşaltmışlar.Ama ustanın vurgusu bu araca ne koyarsan koy bu hale gelemeyeceği.Bizim tahminlerimiz kaçak köçek benzin vs sanırım kullanıldığı.

    Neyse arabanın katalizatör sökülüp boşaltınca ve boğaz kelebeği tekrar temizlenince araba bir iki gün daha duman atıyordu resmen sonrasında tamamen düzeldi.Ama motorun içininde aynı durumda olduğundan şüphe ederek aracı 2 ay sonra sattılar alan kişiyede söyleyip ucuza verdiler ama o iki ayda araç bir daha sorun yaratmadı.Bu sıkıntı sonrasındada araç devamlı devirli kullanıldı ciğerlerini temizlemek için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Faydası olur mu bilmiyorum ama şöyle bir olay yaşadık.Konunun başını okuyunca yazma ihtiyacı hisettim ve son mesajlara bakıncada aynı şeye vurgu yapanlar olmuş.

    1 sene önce bir tanıdığım oktavia benzinli bir araç aldı adıyamandan.Tüp falan yok zaten o motora tüp takılmıyor.Neyse araç devamlı totalden aynı istasyondan benzinini alıyor tanıdık istasyon.Araç ışıklarda durup dururken stop etmiş ve çalışmamış.Çalışmış teklemiş aracı bırakmışlar.

    Ertesi gün tekleme devam edince özel servise gitti.Usta boğaz kelebeğini söküp temizlemiş araç çalışmış.Sanayiden çıkarken tekrar stop edince sıfır boğaz kelebeği takılmış.Ertesi gün araç yine kapının önünde çalıştı bir süre sonra stop etti.

    Usta katalizatörden şüphenelerek sökmüş ve adamın dediği ben hayatımda böyle birşey görmedim.Bu araçta nasıl bir benzin ne kullanılmışsa imkansız bu hale gelemez.10 yıl yağ koysan bu arabanın katalizatör bu hale gelemez demiş.Açınca katalizatörün kurumdan taşlaştığını görmüşler ve mecbur kırarak içini boşaltmışlar zaten içide dağılmış kurumları falan kırarak tamamen boşaltmışlar.Ama ustanın vurgusu bu araca ne koyarsan koy bu hale gelemeyeceği.Bizim tahminlerimiz kaçak köçek benzin vs sanırım kullanıldığı.

    Neyse arabanın katalizatör sökülüp boşaltınca ve boğaz kelebeği tekrar temizlenince araba bir iki gün daha duman atıyordu resmen sonrasında tamamen düzeldi.Ama motorun içininde aynı durumda olduğundan şüphe ederek aracı 2 ay sonra sattılar alan kişiyede söyleyip ucuza verdiler ama o iki ayda araç bir daha sorun yaratmadı.Bu sıkıntı sonrasındada araç devamlı devirli kullanıldı ciğerlerini temizlemek için

    Alıntıları Göster
    Sorun devam ediyor mu bilmiyorum, ancak benzeri benim de başıma geldi. (hemen hemen sizinle aynı zamanda 165000Ede 2012 nisan ayında)
    focus 1.8 tdci aracımda. mondeo ile aynı motor eğer sizinki 2.0 değilse.

    Enjektörler revize oldu. Araç garipleşti, sesi değişti, dikiş makinesi sesi devam etti vs,
    2. kere gittim, bir ejektörün iç tamir takımı tekrar değişti, olmadı yine bir garip ses vardı soğukken. (aralarda 1000kmlik uzun yollar yaptım, enjektörlerde iyi kurum birikmesi için)
    3. kere gittim, arabayı akşam bıraktım sabah soğukta yaptığı problem anlaşılsın diye. Öğlene doğru enjektörcüyü aradım sorun yok arabada dedi.
    Bir sinir gittim, araba gerçekten ilk problemsiz haline dönmüştü. Sanıyorum yeni enjektörler hatalı sırada kodlamışlardı ECU'ya onu düzelttiler ve araç düzeldi

    Yakıt tüketimim normale indi. (şehir içi 6 lt şehir dışı 5 lt otoban 6 lt)

    EGR valfinizi pul ile kapattırın. Bu mevcut kurumu azaltacaktır.
    Shel GTL'i en az 5 depo sürekli kullanın, önce yakıt tüketimi artıp 3. depodan sonra normal seviyeye inecektir.
    Bu 5 depo GTL kullanırken biraz otoyol kullanım sürenizi arttırın, katalitik konventor içindeki kalıntıların yakılıp atılmasını sağlar bu GTL ile.
    aracınız kendine gelir
    detay sormak isterseniz pm'den cevaplarım




  • Selam herkese.
    Şu an Istanbul Sultangazi'de tamirhanede bekliyorum. Aracım : Getz 1.5 VGT CRDi, motor 117.000'de. Siyah duman dışında arabada sıkıntı yok. Egzos emisyondan geçmedi. Azami değer 3.0 olması gerekirken benimkinde 3.9 çıktı. TÜV "Abi enjektörler bitmiş, cebine zararı olur, fazla yakar." dedi.
    Nitekim arabayı 2 yıl önce aldığımda 6.2Lt yakıyordu, şimdi 7.2Lt. Ben aracı hep düşük devirde (1500-2000) arası kullandım şimdiye kadar.

    Araba 3 saat önce pompacıya götürüldü. "CarbonClean kurtarmaz" kararından olsa gerek, araba revizyona girmiş.
    1-2 saat içinde geri gelir araba. Bakalım neymiş hastalığı tam olarak, en önemlisi tabi faturası. :-)

    Sizi de bilgilendiririm.

    Soru: Yukarda hep Shell'den bahsedilmiş. Ben 2 yıldır hep BP'nin Eurodizel'ini kullandım. BP'nin yakıtı nasıl acaba. Ona devam edeyim mi? Teşekkürler.


    Güncelleme:

    5,5 saatlik bir beklemeden sonra aracım geri getirildi.
    Sonuç: Enjektörler temizlenmiş ve partikül yağı (80TL) konulmuş. Usta "1-2 gün böyle dolaş. Ondan sonra TÜV'e gidersin." dedi. Toplam maliyet 250TL.
    Bakalım bu temizlik kendini tüketimde nasıl gösterecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RexDynasty -- 8 Nisan 2014; 21:50:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2010 dizel otomatik 111 bin de era ilk çalışırken sarsıntı ve motorun boğuk sesi şikayeti ile ustaya gittim. Kurum temizliği yapmak gerektiğini söyledi pazarlıkla 300 tl istedi ben fiyatı fazla bulup yaptırmadım. Karbon clean ile kurum temizliği aynı şeymi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KIMYACI08

    2010 dizel otomatik 111 bin de era ilk çalışırken sarsıntı ve motorun boğuk sesi şikayeti ile ustaya gittim. Kurum temizliği yapmak gerektiğini söyledi pazarlıkla 300 tl istedi ben fiyatı fazla bulup yaptırmadım. Karbon clean ile kurum temizliği aynı şeymi acaba?
    RexDynasty: Geçmiş olsun umarım etkisi hissedilir




    Yanlış hatırlamıyorsam carbon clean ilacımsı bir şey motor çalışırken motorda gezerek kurumları söküyor bir de pompacılar enjektörleri söküp mekanik olarak temizliyor ikisi de kurum temizliği fakat yöntem farklı. Böyle hatırlıyorum.
  • KIMYACI08 kullanıcısına yanıt
    @Jackson: Sağol, şu an TÜV'deyim, gelişmeden haberdar ederim.

    @Kimyacı08: Bana söylenen şu: "CarbonClean yöntemi kimyasal olduğundan dolayı, az da olsa, zamanla iç aksama zarar verir/verebilir."
    Bence iyi bir ustanın elden geçirmesi daha iyi. Kurum temizleme+Partekül Yağı'na 250TL verdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RexDynasty

    @Jackson: Sağol, şu an TÜV'deyim, gelişmeden haberdar ederim.

    @Kimyacı08: Bana söylenen şu: "CarbonClean yöntemi kimyasal olduğundan dolayı, az da olsa, zamanla iç aksama zarar verir/verebilir."
    Bence iyi bir ustanın elden geçirmesi daha iyi. Kurum temizleme+Partekül Yağı'na 250TL verdim.
    Benim de temizlik vakti yaklaşıyor galiba.

    Geçenlerde araba 2 gün yattıktan sonra soğuk bir sabah marşa bastım, her zamanki gibi tek marşta aldı fakat vuruntu dikkatimi çekti. Aynaya baktım, egzosdan da pis bir duman geldi kısa süreli, çiğ mazot koktu. 1 dakika kadar bekledim, hafif silkeleyerek vuruntulu çalışma devam etti. Daha önce hiç böyle bir şey olmamıştı, tırstım. Yola çıkıp araba ısınınca düzeldi herşey.

    İşin ilginci ilk marştaki o pis duman ve vuruntu bu günlerde yok. Fakat rölantide hafif gaz verip bıraktığımda devir tekrar rölanti civarına yaklaşırken hafif silkelenmeye başlıyor, rölanti devrinde de kısa bir süre çok hafif hafif silkeledikten sonra düzene girip normal çalışmaya devam ediyor. Fakat rölantide beklerken 30-40 saniyede bir çok hafif vuruntu hissediyorum, periyodik şekilde, o da normalmiş gibi geliyor.

    Sabahki kısa süreli vuruntulu çalışma ve pis duman olayı yakıttan mı kaynaklandı, bir pislik geldi de onu mu attı motor, anlayamadım.

    Arabanın yakışında falan bir gariplik yok. Hafiften çekiş düştü gibi geliyor bana, geçen 250.000 bakımında ustaya söyledim test sürüşü yaptık, arabanın gidişi iyi, kurcaladığımıza değecek bir şey yok dedi.

    En son enjektör bakımı ve katalizör temizliğini 130.000 km'de yaptırmıştım. Şimdi 258.000 küsürdeyim, 260 bakımında bu durumları dile getireceğim, bakalım bu sefer ne diyecek usta.

    Bana kalsa dalacağım arabaya ama benim usta sürekli gazımı alıyor, çakalın teki olsa onu değiştirelim, bunu değiştirelim diye durmadan kazıklamaya çalışır, adam benden tasarruflu davranıyor arabaya karşı




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.