Şimdi Ara

Motordan gelen çıt çıt sesi lütfen yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
7.247
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Belki daha önce sorulmuş ama hiç denk gelmedim sorayım dedim. İlk çaliştirma ve sonrasinda yarım saate kadar devam eden çıt çıt sesinden bşy anlayan var mı sıkıntı yaratır mı? Araç 2012 model chevrolet aveo 1.3 dizel 75 hp. Video atabilsem atarim yeniyim. Tesekkur ederim simdiden. Videonun linkini atabildim.

    http://https://youtube.com/shorts/dbLUcrKwDyw?feature=share



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhsngl -- 8 Temmuz 2021; 12:33:26 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motordan Çıt Çıt Ses Gelmesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Motordan Çıt Çıt Sesi Nedenleri

    • Kusuraşmış Enjektörler: Dizel enjektörlerden gelen çıt çıt sesi, en yaygın nedenlerden biridir. Bu ses, enjektörün iğnesinin olması gerekenden daha hızlı açılıp kapandığında oluşur.
    • Yanlış Ayarlanmış Eksantrik Mili: Eksantrik milinin yanlış ayarlanması, motordan çıt çıt ses gelmesine neden olabilir. Bu ses, valflerin doğru zamanda açılmadığından kaynaklanır.
    • Aşınmış Kayışlar: Aşınmış veya gevşemiş kayışlar, motordan sürtünme sesi çıkararak çıt çıt sesine benzer bir ses oluşturabilir.
    • Yetersiz Yağlama: Motorda yetersiz yağlama, çeşitli bileşenlerin birbirine sürtünmesine neden olarak çıt çıt sesine yol açabilir.
    • Kırık veya Eksik Bileşenler: Kırık veya eksik bileşenler, motorda titreşimler ve sürtünme yaratarak çıt çıt sesine neden olabilir.

    Çözümler

    Çıt çıt sesinin nedenini belirlemek için aracını kalifiye bir tamirciye götürmelisin. Tamirci, sesi teşhis edebilir ve uygun çözümü önerebilir.

    • Enjektör Değişimi: Kusuraşmış enjektörler genellikle değiştirilmelidir.
    • Eksantrik Mili Ayarı: Yanlış ayarlanmış bir eksantrik mili, doğru şekilde ayarlanmalıdır.
    • Kayış Değişimi: Aşınmış veya gevşemiş kayışlar değiştirilmelidir.
    • Yağlama Kontrolü: Motorun uygun şekilde yağlandığından emin olmalısın.
    • Hasarlı Bileşenlerin Onarımı veya Değişimi: Kırık veya eksik bileşenler onarılmalı veya değiştirilmelidir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • https://www.youtube.com/shorts/dbLUcrKwDyw?feature=share

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • +

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Enjektörlerinize bir baktırın derim. Diplerinden mazot kaçırıyor olabilir

  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim ilginiz için. Peki başka belirtileri var mi bunun mesela aracin altina baktigimda yerde ıslaklık falan mi olmasi gerekiyor mazot kaçiriyorsa

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yakın zamanda V kayışı değiştirdiniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • adam_ıssız kullanıcısına yanıt
    Hayır değiştirmedim hocam.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kayışta küçük bir aşınma ses yapabilir. Enjektör diplerine su dökerek hava kaçağı varsa görebilirsiniz. Soketlere gelmezse iyi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Enjektör sesidir hocam o 120bin km de bir bakım yaptırın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EGR valfinden olabilir mi acaba

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.