Şimdi Ara

Motorin / Dizel Yakıt Devri Bitmiştir (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
143
Cevap
0
Favori
8.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Funnerman33 F kullanıcısına yanıt
    Dpf sini egr sini adblue sikintilarini napicaz?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dizel motorlar yakıt, yanma, patlama ve verim vs. gibi özellikleri ile benzinli ile hiç alakası olmayan bir motor, ve ne kadar gerekçe sunsanız da rakipsiz..


    Dışardan bakılınca sadece metal bir kütle gibi bakınca herşeyi aynı zannetmeyin.


    Gün gelir ülke de ekonomi düzelir, teknoloji ve bilim hakim olur, enerji sıkıntısı biter (ki hiç sanmıyorum) o zaman tam elektrikli araçlar ve istasyonları yaygınlaşırsa, bu durumda başka şeyler konuşulur..

  • Elektirikli araçlar sadece bir geçiş dönemi olacak. Yakın dönemde hidrojen ve bor yakıtlı araçlar göreceğiz ama petrol tükenmeden benzin ve mazot tarihe karışmaz...
    Hatta bir aralar yapay petrol çalışmaları vardı. Belgeselde izlemiştim...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • AtesHırsızı kullanıcısına yanıt

    İndirim mi? Buyrun araştırın. Dünyada enerji krizi var. Özellikle elektrik üretiminde. Özellikle doğalgaz ile elektrik üretenlerde sorun daha büyük. Kışın asıl sorun ortaya çıkacak. Satış taktiği kısaca 250'ye kadar dedim. Kimisinde %70 lerde kimisi 140 bazılarında 200 civarı zamlandı.

    Daha bugün haberlerde "Almanların benzin artislarindan 50km ötedeki komşu Çekyadan benzin almaya gittiği" heberini okudum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kallus -- 20 Ekim 2021; 10:24:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzin-lpg de bitti

  • Avrupa vatandaşı ortalama maaşı ile 2500-3000 litre benzin alıyor iken, Türkiye de onda birini yani 300 litreyi ancak alabiliyor. Tabi ki Avrupa'da benzinli yaygınlaşır, dizel azalır. Hayat standardı 5-10 kat yüksek, Amerika' da 2000 motoru küçümseyip küçük hacimli diyorlar, adamların ekonomi, yakıt, araç masrafı vs. derdi yok ki. Millet burada kiminle sidik yarıştırıyorlar akıl alır değil. Dizel ekonomik ve kullanıma da devam eder.

  • tefennili kullanıcısına yanıt

    Sizin gibiler de bir dizeli alırken fazla verdiğin farkı satarken aldığını bilmiyor  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ShadowOfSpirit kullanıcısına yanıt

    Ben hiç bir dizel aracımda bahsettiğiniz sorunları yaşamadım

  • passmo kullanıcısına yanıt
    Ben de 2008 dizel cordobamda yaşamadım...dpf yoktu, adbluesi yoktu..ama soyle bir cevrene bak araştır adblueli araclarda ozellikle rejenerasyon olayina bak..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İçinde bulunduğumuz şartlar altında otomobiller için benzin, Crossover/SUV ve ticari araçlar için dizel daha uygun

  • Dizel kullanan arkadaşlar, dizelin bittiğini! kabul edin artık. Edin ki benzin kullananlar daha da artsın, herkes benzin kullansın. Sonra da benzine talep artıp dizele azalınca fiyatları görsünler. Ayrıca bırakın elektrikli de alsınlar. Ülkenin her tarafında şarj istasyonlarını kaldıracak şebeke olduğu için rahat rahat şarj ederler.


    Ben 2019'da aldım aracımı, 2 sene sonra da satmayı planlıyorum. Aracım dizel, adblue yok. Bunu özellikle seçtim. Yeni araç alacak olsam dizel almazdım, aradaki fark çok fazla.

  • Dizel ekonominin lokomotifidir, enflasyonun en içteki çekirdeğidir.

    Şehiriçi ve şehirlerarası toplu yolcu taşıma = dizel

    Karayolu, demiryolu, denizyolu mal nakliyesi = dizel

    Çiftçinin traktörü biçeri vs makineleri = dizel

    İnşaat ve altyapı sektörü iş makineleri = dizel

    Bireysel ve hizmet sektöründe jeneratörler = dizel

    Vs. Vs.

    Şimdi fiyat eşitlenmiş olabilir ancak yakın zamanda tekrar ötv uygulamaya girdiğinde ilk ve en çok yine benzine vergi gelecek. Zira toplam enflasyona en az zararı olan ve dizeler göre daha 'bireysel keyif için' kullanılan bir yakıt olarak görülür.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel bütün dünya da bitse bile, donanım haber de sonsuza kadar yaşar. bu forum da mantıklı hiç bir şey kalmadı.

  • Zaten birçok marka binekte dizel sunmamaya başladı.


    Yakında sıfır arabalarda dizel seçeneği olmayacak.

  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt

    Bunun sonucunda normal ülkelerde dizel araçların ikinci ellerinin fiyatı düşerken bizde ne olacak çok merak ediyorum çünkü ülke normal değil.

  • Dizel bitti sanıyorlar:) benzinli 1.33 Qashqai aracımı satıp dizel otomatik Sportage almayı düşünüyorum. Süreç tersine dönecek çünkü. İzleyin ve görün...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Halen lüks segment markaların dahi çoğu dizel araç üretmeye devam ediyorlar ama  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet tabi tabi, araba devri bitti, uçan arabalar çıkacak yakında  

  • Yakıt ekonomisinden filan bahsetmeyeceğim, yüksek kompresyon oranlarına sahip benzinli motorlar çıkmadıkça dizele devam ederim, çünkü motorun torku çok daha yüksek. hiçbir araç fabrika verilerini yakmıyor zaten, çünkü şartlar değişik. ben yokuşu bol biryerde yaşıyorum ve fabrika verisi 5.2 olan araç yerine mevsimine göre 8,5 yakıyor. 8 yakarım diyen benzinli 14 yakıyor.

    Yüksek kompresyonlu benzinli motor yaygınlaşırsa (mazda yapmıştı sanırım) onunda aynı dizel gibi enjektör, pompa vs. sorunları illaki olacak. elektrikli araçlar yaygınlaşmalı diyorsunuz ama bunların masrafından bahsedilmiyor. piller bizim mi olacak yoksa kira mı? bizim olacaksa bu pillerin ömrü ne kadar olacak ve değişim ücreti ne olacak. dandik hibrit araçların pil parası bile ocakta incir hasadı yaptırıyor, tam elektrikli bir aracın pil masrafı herhalde araç parasına yaklaşır. bunun ömrüde 10 yıl civarı desek her 10 yılda bir araç hurdaya mı çıkacak, çünkü bunu ikinci el olarak satamazsınızda. kimse almaz. ancak eski pilini getir, yenisini götür tarzı süper indirimli birşeyler olursa o ayrı. memlekette bir memur/çalışan aylık 5000 tl maaş alsa, 350bin'lik orta seviye bir araç almak için tüm parasını enflasyon vs. kayıp yaşamadan biriktirse 6 yılda bir araç alabilecek parayı kazanıyor. yani normal şartlarda bu maaşı alan bir kişinin değil aile geçindirmek, sadece kendi ihtiyaçları için giderlerini karşılasa orta seviye sıfır araç parasını ancak 25 yılda tamamlar, buda yuvarlak hesap bir ömürlük çalışma süresi. eğer almanya gibi 3 ila 6 aylık maaş ile bir araba alınabiliyor olsaydı 10 yıl ömürlü araçlar hiçbirimiz için sorun olmazdı. yok illa birşekilde elektrikli araçlara geçiş zorunlu olursa sadece belli bir kesim arabaya biner, gerisi bisiklet ve otobüsle idare eder. hayal dünyasında yaşamayın, dünyada benzin ve dizel yasaklansa türkiyede yasaklanmaz. dizel'in devrinin geçmesi de çok saçma çünkü en verimli motor tipi dizeldir, fosil yakıt bağımlılığı olmayan bir motordur aynı zamanda, eski motorları saymazsak hava kirliliği konusunda suçlanacak bir tarafı kalmamıştır. benim tarafımda dizel, benzinli, elektrikli, buharlı, kurmalı ,isterse nükleer çalışsın, ben aracın bana kaç yıl hizmet edeceğine ve bu süredeki toplam işletme maliyetine bakarım. satın alırken ne kadar verdiğime bakarım. şu anda benzinli ve elektrikli araçlar bana pahalı.





  • meric ozturk M kullanıcısına yanıt

    Olur mu hocam siz yanlış kullanmışsınızdır. Şehir içi yakıt üretiyor bu araçlar.


    Şu tsi fanları çok itici. Düz yolda boş trafikte sabit hızla gidip şehir içi 5 lt yakıyor diyorlar.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.