Şimdi Ara

Motorlar neden sağa dönmektedir.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
14.094
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç motorları sağa dönerek çalışmaktadır.Sola dönerek çalışmamasının sebebi ne olabilir?İlk motor imal edildiğinde niçin sola dönerek yapılmamıştır.



  • ilginç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmkansız

    ilginç
    Honda'nın bir çok motoru ters çalışır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Honda'nın bir çok motoru ters çalışır...

    Alıntıları Göster
    sağ sünnettir baksanıza motor bile sağcı
    sağduyulu yani solcu değil helal olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmustafa06

    sağ sünnettir baksanıza motor bile sağcı
    sağduyulu yani solcu değil helal olsun

    Alıntıları Göster
    hepsinin aynı yöne dönüp dönmediğini bilmiorum.ama ileri geri hareket eden sistemlerde bunun birçok nedeni olabilir ancak bütün tasarımlar araç ileri gidecek şekilde yapıldığı için marş motorunun yönüğ de buna göre ayarlanmış olmalı.Ama sadece tahmin araştırmak gerek.

    temel prensipler olarak eskiden bütün araçlar arkadan çekişli idi. differansiyel çalışma prensipleri bilinler tekerleğin ileri gidebilmesi için saat yönünde dönmesi gerektiğini buna hareket veren differansiyelinde ayna mahriti sisteminin doğru yönde indüklemesi gerektiğini bilecektir.saftın dönme yönü ve motorun dönme yönü belirli bir ilişki içinde olursa ilerihareket sağlanır bu da motorun aynı yöne dönmesi demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 1 Mayıs 2008; 14:45:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    hepsinin aynı yöne dönüp dönmediğini bilmiorum.ama ileri geri hareket eden sistemlerde bunun birçok nedeni olabilir ancak bütün tasarımlar araç ileri gidecek şekilde yapıldığı için marş motorunun yönüğ de buna göre ayarlanmış olmalı.Ama sadece tahmin araştırmak gerek.

    temel prensipler olarak eskiden bütün araçlar arkadan çekişli idi. differansiyel çalışma prensipleri bilinler tekerleğin ileri gidebilmesi için saat yönünde dönmesi gerektiğini buna hareket veren differansiyelinde ayna mahriti sisteminin doğru yönde indüklemesi gerektiğini bilecektir.saftın dönme yönü ve motorun dönme yönü belirli bir ilişki içinde olursa ilerihareket sağlanır bu da motorun aynı yöne dönmesi demektir.

    Alıntıları Göster
    sanırım basit bir de animasyon konulması yönün neden bu şekilde seçildiğini anlatacaktır.

    http://auto.howstuffworks.com/transmission3.htm

    resimdeki vitesi 1den başlayarak tıklayın ve şmotor transmisyon hareketinin şafta nasıl iletildiğini görün. şaftın dönme yönü ile tekerleğin ileri gidiş yönü arasındaki zorunluluk yüzünden motor benzer yöne dönmesi gerekir sanırım.Ama daha detaylı bir şey varsa ben de bilmek isterim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sanırım basit bir de animasyon konulması yönün neden bu şekilde seçildiğini anlatacaktır.

    http://auto.howstuffworks.com/transmission3.htm

    resimdeki vitesi 1den başlayarak tıklayın ve şmotor transmisyon hareketinin şafta nasıl iletildiğini görün. şaftın dönme yönü ile tekerleğin ileri gidiş yönü arasındaki zorunluluk yüzünden motor benzer yöne dönmesi gerekir sanırım.Ama daha detaylı bir şey varsa ben de bilmek isterim.

    Alıntıları Göster
    böyle bir mecburiyeti yok bence , zaten dönen de motor değil . motorun pistonları inip çıkıyor. piston kollarına bağlı krank mili pistonların dikey hareketlerini ( düz motor için söylüyorum ) yatay harekete çeviriyor. peki krank niye sağa yada sola dönüyor dersek . o da krankın geometrisi ile ilişkili . bir tarafa dönmesi lazımki hareketi aktarma organlarına iletebilsin.
    ilk yükselen pistonun krank miline bağlı olduğu nokta krankın ne tarafına denk geliyorsa o taraftan dönmeye başlıyor. Olay krank miline bağlı olarak başlayıp , bunun takip eden mekanik aksamın yerleşimi de bu ilk hareketin yönüne bağlı olarak yapılıyor.


     Motorlar neden sağa dönmektedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lebu

    böyle bir mecburiyeti yok bence , zaten dönen de motor değil . motorun pistonları inip çıkıyor. piston kollarına bağlı krank mili pistonların dikey hareketlerini ( düz motor için söylüyorum ) yatay harekete çeviriyor. peki krank niye sağa yada sola dönüyor dersek . o da krankın geometrisi ile ilişkili . bir tarafa dönmesi lazımki hareketi aktarma organlarına iletebilsin.
    ilk yükselen pistonun krank miline bağlı olduğu nokta krankın ne tarafına denk geliyorsa o taraftan dönmeye başlıyor. Olay krank miline bağlı olarak başlayıp , bunun takip eden mekanik aksamın yerleşimi de bu ilk hareketin yönüne bağlı olarak yapılıyor.


     Motorlar neden sağa dönmektedir.


    Alıntıları Göster
    motorun dönüş yönü olarak sanırım volan hareketinin yönü kasdediliyor , en azından ben öyle anladım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    hepsinin aynı yöne dönüp dönmediğini bilmiorum.ama ileri geri hareket eden sistemlerde bunun birçok nedeni olabilir ancak bütün tasarımlar araç ileri gidecek şekilde yapıldığı için marş motorunun yönüğ de buna göre ayarlanmış olmalı.Ama sadece tahmin araştırmak gerek.

    temel prensipler olarak eskiden bütün araçlar arkadan çekişli idi. differansiyel çalışma prensipleri bilinler tekerleğin ileri gidebilmesi için saat yönünde dönmesi gerektiğini buna hareket veren differansiyelinde ayna mahriti sisteminin doğru yönde indüklemesi gerektiğini bilecektir.saftın dönme yönü ve motorun dönme yönü belirli bir ilişki içinde olursa ilerihareket sağlanır bu da motorun aynı yöne dönmesi demektir.

    Alıntıları Göster
    Benim sorum vezir beyin dediği gibi volanın dönüş yönüydü.Tabii bu bakış açısına görede değişiyor.Motora karşıdan bakınca veya soför mahallinden bakınca dönüş yönleri birbirine göre terstir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    hepsinin aynı yöne dönüp dönmediğini bilmiorum.ama ileri geri hareket eden sistemlerde bunun birçok nedeni olabilir ancak bütün tasarımlar araç ileri gidecek şekilde yapıldığı için marş motorunun yönüğ de buna göre ayarlanmış olmalı.Ama sadece tahmin araştırmak gerek.

    temel prensipler olarak eskiden bütün araçlar arkadan çekişli idi. differansiyel çalışma prensipleri bilinler tekerleğin ileri gidebilmesi için saat yönünde dönmesi gerektiğini buna hareket veren differansiyelinde ayna mahriti sisteminin doğru yönde indüklemesi gerektiğini bilecektir.saftın dönme yönü ve motorun dönme yönü belirli bir ilişki içinde olursa ilerihareket sağlanır bu da motorun aynı yöne dönmesi demektir.


    Şafttan alınan hareket diferansiyelin mahruti dişlisinden ayna dişlisine iletilirken tasarımla saat yönünün tersinede dönderilerek güç iletilebilir sanırım.Saat demişkende saatlerde niçin sağa doğru hareket ediyor sola doğru dönerek zaman geçmezmi

    Benim şahsi görüşüm lebu beyin dediği gibi bunun pek önemli olmadığı ama ısrarla bu şekilde imal edilmesi.

    Kerem beyin dediği gibi honda da durum tam tersiymiş.

    Acaba teknik bir sebebi varmıdır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ADİKHE

    Benim sorum vezir beyin dediği gibi volanın dönüş yönüydü.Tabii bu bakış açısına görede değişiyor.Motora karşıdan bakınca veya soför mahallinden bakınca dönüş yönleri birbirine göre terstir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    hepsinin aynı yöne dönüp dönmediğini bilmiorum.ama ileri geri hareket eden sistemlerde bunun birçok nedeni olabilir ancak bütün tasarımlar araç ileri gidecek şekilde yapıldığı için marş motorunun yönüğ de buna göre ayarlanmış olmalı.Ama sadece tahmin araştırmak gerek.

    temel prensipler olarak eskiden bütün araçlar arkadan çekişli idi. differansiyel çalışma prensipleri bilinler tekerleğin ileri gidebilmesi için saat yönünde dönmesi gerektiğini buna hareket veren differansiyelinde ayna mahriti sisteminin doğru yönde indüklemesi gerektiğini bilecektir.saftın dönme yönü ve motorun dönme yönü belirli bir ilişki içinde olursa ilerihareket sağlanır bu da motorun aynı yöne dönmesi demektir.


    Şafttan alınan hareket diferansiyelin mahruti dişlisinden ayna dişlisine iletilirken tasarımla saat yönünün tersinede dönderilerek güç iletilebilir sanırım.Saat demişkende saatlerde niçin sağa doğru hareket ediyor sola doğru dönerek zaman geçmezmi

    Benim şahsi görüşüm lebu beyin dediği gibi bunun pek önemli olmadığı ama ısrarla bu şekilde imal edilmesi.

    Kerem beyin dediği gibi honda da durum tam tersiymiş.

    Acaba teknik bir sebebi varmıdır?

    Alıntıları Göster
    tasarımda ne istenire ona göre motr iletim dişli ve alt sistemleri üretilir.Her yöne döndürebilmek mümkündür.Ama tasarım aşamasında karar verilmiş bu durumun tersine işlememesi için bazı önlemler alınmıştır.70 li yıllardaki karbüratörlü araçlarda bazen kötü benzin denk gelirse aracı stop ederdiniz çalışmaya devam ederdi.. bunun gibi durumlar piston hareketinde yaşanabilir.Ama bunun olmaması için mekanik olarak ufak trickler ile kontrol altına alınmaktadır.Tersine yanlışlıkla çalışabilecek bir motor düşünemiyorum.Her şey bütün düzen mahvolur.

    motor hep aynı şekilde çalıştığı için sistemin dönüş yolunu değiştirmek için tek bir dişlinin fazladan kullanımı yeterlidir.Devreye sokup çıkarılarak dönüş yönü seçilebilir.Geri viresin çalışma prensibini özellikle koydum ki görülsün diye(R tıklamak gerkiyor).Ama pek bakanımız olmadı herhalde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    tasarımda ne istenire ona göre motr iletim dişli ve alt sistemleri üretilir.Her yöne döndürebilmek mümkündür.Ama tasarım aşamasında karar verilmiş bu durumun tersine işlememesi için bazı önlemler alınmıştır.70 li yıllardaki karbüratörlü araçlarda bazen kötü benzin denk gelirse aracı stop ederdiniz çalışmaya devam ederdi.. bunun gibi durumlar piston hareketinde yaşanabilir.Ama bunun olmaması için mekanik olarak ufak trickler ile kontrol altına alınmaktadır.Tersine yanlışlıkla çalışabilecek bir motor düşünemiyorum.Her şey bütün düzen mahvolur.

    motor hep aynı şekilde çalıştığı için sistemin dönüş yolunu değiştirmek için tek bir dişlinin fazladan kullanımı yeterlidir.Devreye sokup çıkarılarak dönüş yönü seçilebilir.Geri viresin çalışma prensibini özellikle koydum ki görülsün diye(R tıklamak gerkiyor).Ama pek bakanımız olmadı herhalde

    Alıntıları Göster
    Ya ne kadar gereksiz bir topic. İlla ki bir tarafa dönecekti. Ya sağa ya sola. Sağ taraf seçilmiş işte. Ne var bunda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Ya ne kadar gereksiz bir topic. İlla ki bir tarafa dönecekti. Ya sağa ya sola. Sağ taraf seçilmiş işte. Ne var bunda.

    Alıntıları Göster
    verdiğiniz teknik bilgi için teşekkürler.lütfen yazı yazmak için yazmayın.

    quote:

    Orjinalden alıntı: topaz42

    Ya ne kadar gereksiz bir topic. İlla ki bir tarafa dönecekti. Ya sağa ya sola. Sağ taraf seçilmiş işte. Ne var bunda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmustafa06

    sağ sünnettir baksanıza motor bile sağcı
    sağduyulu yani solcu değil helal olsun

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmustafa06

    sağ sünnettir baksanıza motor bile sağcı
    sağduyulu yani solcu değil helal olsun


    necmettin ebakan zamaninda ters yani sola donen motor yapmisti :) hala daha kulanilir sanirim o motorlar su pomposi ve kucuk tratorlerde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmustafa06

    sağ sünnettir baksanıza motor bile sağcı
    sağduyulu yani solcu değil helal olsun


    necmettin ebakan zamaninda ters yani sola donen motor yapmisti :) hala daha kulanilir sanirim o motorlar su pomposi ve kucuk tratorlerde

    Alıntıları Göster
    Orjinalden alıntı: polotje


    Orjinalden alıntı: hasanmustafa06

    sağ sünnettir baksanıza motor bile sağcı
    sağduyulu yani solcu değil helal olsun

    ee buda farklı bir bakış açısı tabii,ama hoş olmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kecekece

    Orjinalden alıntı: polotje


    Orjinalden alıntı: hasanmustafa06

    sağ sünnettir baksanıza motor bile sağcı
    sağduyulu yani solcu değil helal olsun

    ee buda farklı bir bakış açısı tabii,ama hoş olmuş

    Alıntıları Göster
    onun kesin bir hıkmeti vardır eleştirmeyın adam profesör
    konusnda uzman birisi heeh soralım isterseniz vardır bu konuda görüşü ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmustafa06

    onun kesin bir hıkmeti vardır eleştirmeyın adam profesör
    konusnda uzman birisi heeh soralım isterseniz vardır bu konuda görüşü ?

    Alıntıları Göster
    motorların harmonik dengelemesini yaparken de volan dönüş yönünü sağ el kuralına göre saat ibrelerinin tersi yönü olarak alırız ama krank yıldızını oluştururken yine gider saat ibreleri yönünde hesap ederiz..
    aslında sağ veya sol;ikisi arasında hiçbirşey farketmez..
    çünkü piston ileri geri (yukarı aşağı) hareket etmektedir ve sarsma kuvvetleri yine düşey yönde olur..sağ veya sola doğru değil..
    aslında sarsma kuvvetlerinin de o kadar önemli olduğunu söyleyemem..
    nasıl anlatsam bilmiyorum ama motor devrinde (örneğin sıralı 6 silindirli bir motorda);
    1. 2. 3. 4. 5. harmoniklerde atalet kuvvetleri toplamı sıfıra çok yakın olmakla beraber 6. harmoniklerden itibaren sorun yaşanmaya başlanız..
    buradan da şu çıkar ki;sağ veya sola dönüş motor çalışması,tütreşimi ve dengelenmesi açışından herhangibir sorun teşkil etmez..
    bu durumda vezir hocamızın söylediği gibi aktarma organlarının ilk tasarım açısında seçilen durumuna göre dönüş yönü seçimi yapılabilir..
    saygılar...




  • dünyamız sağa doğru dönüyor
    sola pek rağbet yok gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gacara_53

    dünyamız sağa doğru dönüyor
    sola pek rağbet yok gibi
    sola dönüş merkezden kaçış sağa dönüş merkeze dönüş demektir
    kuzey yarımküre sağ güney yarımküre sola döner herşey



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gacara_53 -- 5 Mayıs 2008; 23:52:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gacara_53

    sola dönüş merkezden kaçış sağa dönüş merkeze dönüş demektir
    kuzey yarımküre sağ güney yarımküre sola döner herşey

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    bütün akışlar sağa doğrudur lavobaya dolan su bile sağa doğru döner



    Yalnızca kuzey yarımkürede lavaboda akan su sağa döner.

    Güney yarımkürede sola döner.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gacara_53

    sola dönüş merkezden kaçış sağa dönüş merkeze dönüş demektir
    kuzey yarımküre sağ güney yarımküre sola döner herşey

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    sola dönüş merkezden kaçış sağa dönüş merkeze dönüş demektir
    kuzey yarımküre sağ güney yarımküre sola döner herşey


    dünya ortadan kopmasın sonra

    Bence kendi haline bırakın yoksa bozulur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 6 Mayıs 2008; 5:09:10 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.