Şimdi Ara

fren hidroliğinin seviyesinin düşme sebepleri nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
43.492
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar kullandığım arabayı elimden geldiği kadar izlemeye ve mükemmelleştirmeye çalışıyorum. geçen yine kontrol ederken fren hidroliğinin seviyesinin minimum seviyeden 1-2 milim aşağıda olduğunu farkettim. 3 numara ile tamamladım. kapağında 3 veya 4 numara kullanın yazıyordu.

    sorularım şunlar:

    1- 3 ve 4 numara arasındaki fark nedir? fren hidroliği numarası nedir? hangisi daha iyi?
    2- fren hidroliği seviyesi neden düşmüş olabilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gezegen100 -- 17 Ekim 2012; 10:40:50 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fren Hidrolik Yağı Seviyesinin Düşme Sebepleri

    Fren hidrolik yağı seviyesinin düşmesi, araçlarda karşılaşılan yaygın bir sorundur. Bu durum, fren sisteminin etkinliğini olumsuz etkileyerek güvenli sürüş için tehlike oluşturabilir. Fren hidrolik yağının azalmasının birkaç nedeni vardır:

    • Sızıntılar ve Kaçaklar: Fren sistemindeki herhangi bir sızıntı veya kaçak, zamanla hidrolik yağının kaybına neden olabilir. Bu sızıntılar, hortumlarda, borularda veya fren kaliperlerinde olabilir.
    • Yıpranmış Fren Balataları: Fren balataları yıpranıp inceldikçe fren hidroliği seviyesi düşer. Çünkü hidrolik sistem, balataların kaliper üzerindeki pistonlara uyguladığı kuvveti iletmek için kullanılır.
    • Hava Kabarcıkları: Fren sistemine hava girmesi, hidrolik yağının sıkıştırılmasına neden olarak seviyesini düşürebilir. Bu, fren hidroliği değiştirildikten veya tamir edildikten sonra yaygın bir sorundur.
    • Uygulanan Sürtünme: Frenleme sırasında fren balataları ile diskler arasındaki sürtünme, ısı üretir. Bu ısı, hidrolik yağının buharlaşmasına neden olabilir ve seviyesinde düşüşe yol açabilir.

    Fren Hidrolik Yağı Seviyesi Düşerse Ne Yapılmalı?

    Fren hidrolik yağı seviyesinin düşük olması halinde, derhal tamamlanmalıdır. Kullanılacak sıvı, aracın üreticisi tarafından belirtilen özellikteki fren hidrolik yağı olmalıdır.

    • Seviyenin Kontrolü: Fren hidrolik yağı seviyesini, araç soğukken ve park halindeyken kontrol et. Rezervuardaki minimum ve maksimum işaretleri arasında olması gerekir.
    • Sızıntıların Tespit Edilmesi: Seviye düşükse, sızıntıları tespit etmek için fren sistemini dikkatlice incele. Sızıntı noktalarında yağ damlaları veya lekeleri olabilir.
    • Fren Balatalarının Kontrolü: Fren balatalarının aşınmış olup olmadığını kontrol et. İnce veya aşınmışlarsa, değiştirilmeleri gerekir.
    • Hava Kabarcıklarının Giderilmesi: Fren sisteminde hava kabarcıkları varsa, bunları gidermek için sistemin havasını al. Bu, özel bir alet kullanılarak yapılır.

    Fren hidrolik yağı seviyesindeki düşüşleri önlemek için düzenli olarak kontrol edilmesi ve sistemin sızıntılara karşı incelenmesi önemlidir. Ayrıca, fren balatalarının zamanında değiştirilmesi ve fren sisteminin doğru şekilde bakımının yapılması, seviye kayıplarını en aza indirir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1- dot 3 veya 4 olması fren sisteminde uygunluk-aracın teknolojisi ile alakalı, 3 kullanılması gereken araca daha iyidir düşüncesyle 4 kullanılmaz.
    2- seviye düşmesi balata aşınmasından olur.
  • karışık kullanılmaz. Bence en iyisi kaçak yoksa balatalarınızı kontrol ettirin. Çünkü balata aşındıkça hidrolik seviyesi de azalır.
    Ayrıca fren hidroliğini 2 senede bir yenilemek çok faydalıdır. Eğer uzun süre yenilenmediyse hemen yeniletin. Ucuz bir işlemdir ama faydası çok fazladır. Eğer uzun süredik hidrolik değişimi yapılmadıysa değişim sonrası farka çok şaşıracaksınız.
  • Fren merkezin çatlamış demektir. Değiştir derim. Ben Mart ayında 95 bininci km. de değiştirdim arka fren merkezimi. Aynen böyle hidrolik eksiltiyordu.
  • Fren hidrolik yağları DOT3, DOT4 ve DOT5 gibi türlerdedirler. Aralarındaki en temel fark yağın kaynama noktasıdır. Bunun yanında DOT3 ; glikol temelli bir yağdır. Saf halde kaynama noktası 200 C nin üzerinde iken %3-4 gibi bir su karışımı ile kaynama noktası 140 C'lere kada düşer. Fren hidroliğinin içerisinde daima su bulunur. Suyun bulunmasının sebebi ise, bu hidrolik yağlarının havadaki nemi emme konusunda çok yetenekli olmasından kaynaklanır. Bu yüzden fren hidrolik haznesinin kapağını uzun süre açık bırakmayınız. DOT4 fren hidroliği ise ester esaslıdır. Kaynama noktası ise saf halde yine 200 C'nin üzerinde iken, %3-4 su karışımı ile kaynama noktası 150-160 C'ye düşer. DOT3 fren hidroliğine göre daha yüksek kaynama noktasına sahiptir.

    DOT3 ve DOT4 fren hidrolik yağları birbiri yerine kullanılmaz. DOT4 fren hidrolik yağı kullanılması zorunlu olan bir otomobilde DOT3 fren hidroliği kullanıldığında yağın çok sık ve aşırı yapılan frenlemede kaynama riskini doğurur ve ölüm tehlikesi meydana getirir. Tam tersi ise DOT3 kullanılması gerekirken DOT4 kullanılması, fren sistemindeki conta ve kauçuk bazlı malzemelere zarar vermektedir.

    Fren hidroliğinin eksilmesinin sebebi sistemdeki sistemdeki kaçaklardır. Bu kaçak, fren ana silindirinden, fren hidrolik hortumlarından ve eğer kampana fren varsa tekerlek silindirlerinden kaynaklanır.

    Fren hidroliğini sadece kullanım kitapçığında belirtilen tipteki yağı kullanarak tamamlayınız. Farklı tipteki fren hidrolik yağlarını asla karıştırmayınız. Ve fren hidrolik yağının normalden az olması fren sistemine hava girmesine sebep olacağından kontrol ettiriniz.




  • Bencede fren merkezinde kaçak olabilir.

    2 yıl önce yolda giderken bir anda fren arıza lambamız yanmıştı.Sağa çekip baktığımda sağ ön tekerde lastik üzeri yağ lekeleriyle kaplanmış.Bir anda olacak gibi değildi,sanırım önceden kaçırmaya başlamış.Ama ben uyarı lambası yandığında farketmiştim.Yenisi pahalıydı,sağlam çıkma parça bulmuştuk,300 lira civarına hallettik yanlış hatırlamıyorsam.
  • bende aynı sorun var kapakta dot 3 veya dot 4 kullanın diyor bende hep dot4 ile tamamlıyorum gerçi tamamen dot4 olmuştur eksile eksile benim anlamadığım eksilen yağ nereye gidiyor. lastiği yağlaması gerekmiyormu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbrburak

    bende aynı sorun var kapakta dot 3 veya dot 4 kullanın diyor bende hep dot4 ile tamamlıyorum gerçi tamamen dot4 olmuştur eksile eksile benim anlamadığım eksilen yağ nereye gidiyor. lastiği yağlaması gerekmiyormu

    Eğer kampana frendeki tekerlek silindirinden kaçırıyorsa tekerlek göbeğinin içine dolar, lastiğe temas etmez. Fakat eğer kaliperden bir kaçırma yapıyorsa önce balataya daha sonra diske bulaşabilir. Fakat hidrolik hortumlarından bir kaçak var ise bu görülmediği için farkedilmeyebilir. Sağlıklı çalışan bir fren sisteminde fren hidroliğinin eksilmemesi gerekir. Eğer hidrolik eksiliyorsa bu bir soruna işarettir. Kontrol edilmesi gerekir. Önce fren ana silindiri (tandem master cylinder) ve fren hidrolik hortumları ile kaliperdeki pistonlar ve kampanadaki tekerlek silindirleri kontrol edilmelidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: sbrburak

    bende aynı sorun var kapakta dot 3 veya dot 4 kullanın diyor bende hep dot4 ile tamamlıyorum gerçi tamamen dot4 olmuştur eksile eksile benim anlamadığım eksilen yağ nereye gidiyor. lastiği yağlaması gerekmiyormu

    Eğer kampana frendeki tekerlek silindirinden kaçırıyorsa tekerlek göbeğinin içine dolar, lastiğe temas etmez. Fakat eğer kaliperden bir kaçırma yapıyorsa önce balataya daha sonra diske bulaşabilir. Fakat hidrolik hortumlarından bir kaçak var ise bu görülmediği için farkedilmeyebilir. Sağlıklı çalışan bir fren sisteminde fren hidroliğinin eksilmemesi gerekir. Eğer hidrolik eksiliyorsa bu bir soruna işarettir. Kontrol edilmesi gerekir. Önce fren ana silindiri (tandem master cylinder) ve fren hidrolik hortumları ile kaliperdeki pistonlar ve kampanadaki tekerlek silindirleri kontrol edilmelidir.

    ön kaliperlerden değil bunu biliyorum çok büyük bir ihtimalle sağ arka kampanın içindeki ufak tüp şeklindeki mekanizmadan kaçırıyor.ihmal etmemek lazım.teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbrburak

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: sbrburak

    bende aynı sorun var kapakta dot 3 veya dot 4 kullanın diyor bende hep dot4 ile tamamlıyorum gerçi tamamen dot4 olmuştur eksile eksile benim anlamadığım eksilen yağ nereye gidiyor. lastiği yağlaması gerekmiyormu

    Eğer kampana frendeki tekerlek silindirinden kaçırıyorsa tekerlek göbeğinin içine dolar, lastiğe temas etmez. Fakat eğer kaliperden bir kaçırma yapıyorsa önce balataya daha sonra diske bulaşabilir. Fakat hidrolik hortumlarından bir kaçak var ise bu görülmediği için farkedilmeyebilir. Sağlıklı çalışan bir fren sisteminde fren hidroliğinin eksilmemesi gerekir. Eğer hidrolik eksiliyorsa bu bir soruna işarettir. Kontrol edilmesi gerekir. Önce fren ana silindiri (tandem master cylinder) ve fren hidrolik hortumları ile kaliperdeki pistonlar ve kampanadaki tekerlek silindirleri kontrol edilmelidir.

    ön kaliperlerden değil bunu biliyorum çok büyük bir ihtimalle sağ arka kampanın içindeki ufak tüp şeklindeki mekanizmadan kaçırıyor.ihmal etmemek lazım.teşekkürler

    Kaçırma ihtimali olan parçayı resimden görebilirsiniz. Fren silindiri.

     fren hidroliğinin seviyesinin düşme sebepleri nedir?
    Üzerinde Bosch yazan.

     fren hidroliğinin seviyesinin düşme sebepleri nedir?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.