Aracımda bir süredir ikisi de ayrı can sıkıcı olan şu iki sorunu yaşıyorum. 1- Aracımın sol arka lastik basıncı kendi kendine 32'den 11'e kadar iniyor. Bununla ilgili olarak, lastikleri benzincide sürekli kontrol ediyorum. Diğer 3 lastikte basınç sadece 1 puan azalırken, bu lastikte ciddi bir azalma var. Bu arada, aracımı bu seneye kadar her zaman kendi yetkili servisine götürdüm. En son 2 sene kadar önce tüm lastikler sıfır, orijinal lastiklerle yetkili servisinde değiştirildi. Ayrıca geçen sene serviste sağ arka lastiğe bir adet vidanın saplandığı tespit edilip, bu sorun giderildi. Fakat sorun zaten sol arka lastikte, sağ arka lastikte değil. Hatta geçen sene kendi yetkili servisine bu sorunu ilettiğimi de hatırlıyorum. Fakat sol arka lastikte yetkili servis "bir sorun yoktur" dedi. Bir şey bulamadılar. Sonuç olarak, bu lastikte olağandışı basınç azalması devam ediyor ve ben 1 ay kadar sonra bu araçla uzun bir yola gideceğim. Bu sorunun bir an önce giderilmesi lazım. En son aklıma aracımı kendi yetkili servisine yerine, sadece "oto lastik" üzerine çalışan bir işletmeye götürmek geldi. Bu lastikteki bu kadar büyük basınç azalması nelerden kaynaklanıyor olabilir? Kendi yetkili servisi yerine, iyi bir "oto lastikçiye" götürmek benim için kalıcı çözüm olur mu? Bu konuda bana neler tavsiye edersiniz? Ben aracı böyle bir yere götürdüğüm zaman, nelere bakılmasını talep etmeliyim? 2- Bu soruna ek olarak, aracımda geçen Aralık ayında başlayan ikinci bir sorun daha var. Diyelim ki, sıkışık bir trafikte kaldınız. Sürekli olarak dur-kalk ile frenleyerek gitmeniz veya gaza basmanız lazım. Bu durumda, sürekli frene veya gaza dokunduğum zaman, bir anda arabadan metalik ve yüksek bir uğultu gelmeye başlıyor. Bu öyle bir uğultu ki, aracın dışındaki uğultuyu gayet rahat bir şekilde aracın içinden duyuyoruz. Fakat bu uğultu belirli bir hızla giderken olmuyor. Frene veya gaza sık basmaya başlayınca, ortaya çıkıyor. Böyle bir uğultu neden kaynaklanır? Başına böyle bir durum gelen oldu mu? Bu sorun nasıl çözüldü? Acil olarak cevaplarınızı bekliyorum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi passero -- 3 Mayıs 2022; 22:34:40 > |
Aracın lastik basıncının sürekli düşmesi ile fren veya gaza bastıkça araçtan gelen metalik uğultu
-
-
*Çivii/vida vs girmesi.
*Siboptan kaçırma.
*Jant ın bir yere sürtmesinden kaynaklı kenardan kaçırma.
- Kardeşimin aracı sürekli basınç uyarısı vermeye başlamıştı, sibop değişti.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir kastikçiye götürün aracınızı, boşu boşuna servise gidip dünya para vermeyin ufak şeyler için. Benim lastikde aynı şekilde hava kaçırıyordu 1,5 haftada filan 12 ye kadar inmişti. Dün lastikçiye götürdüm lastikçi baktı sulu köpük sürdü sibopa filan tekerin yere değen kısımlarına sürmeye başladı sonra hava kaçıran yeri buldu ufak bir vida girmiş tekere. Yama yaptı verdim ücretini gittim.
-
Yanıtlarınız için teşekkür ederim. Ben de yakında bir lastikçiye götürmeyi düşünmüştüm. Bir aksilik olmazsa, yarın götürmek istiyorum. Sonucu buradan duyururum.
Ayrıca ikinci sorduğum fren veya gaza dokunulduğu zaman, arabanın içinden de duyulan uğultu konusundaki görüşlerinizi de bekliyorum.
-
Bu gün aracımı yakında bulduğum bir lastikçiye götürdüm. Götürdüğüm yerde havuz da vardı. Lastiğim söküldükten sonra, havuzdaki suya batırıldı. Usta ile beraber gördüğümüz kadarıyla, lastiğin kendisinden kaynaklı bir hava kaçırma olmadı. Fakat lastiğin jant ile birleştiği yerlerden çok hafif de olsa baloncuklar yükseldi. Usta da problemin bu bölgeden kaynaklandığını söyledi. Bu bölgeyi iyice temizledi ve krem gibi bir şeyler sürdü. Yine açıklamasına göre, daha önce lastiğin hiç temizlenmediğini, kendisinin ilk defa detaylı temizlediğini ekledi. Tekrar lastiği yerine taktı. Şimdi lastiği yaklaşık olarak 1 ay kadar gözlemleyeceğiz. Eğer gene bir sorun olursa, kendisine geri götüreceğiz. Umarım arabanın sorunu tamamen çözülmüştür.
Bu arada, aracımdaki ikinci sorun olan metalik uğultu- vınlama devam etmekte. Bunun için tavsiyelerinizi bekliyorum.
-
Şanzıman - Diferansiyel kaynaklı ses olabilir.
Araç otomatik sanırım. Yağ seviyesi, baskı balata kontrol edilirse iyi olur. Tabi başka sorun da olabilir. İyi bir usta sürerek anlar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Taner AydınyoutubeAyrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCRMqMsYlPQg2ufpyNDMk5uw/join TPMS lastik basınç uyarı ışığını sıfırlama/resetleme işlemini nasıl yapacağımızı ve TPMS sisteminin düşük lastik basıncı uyarı mesajı vermesinin 18 sebebini ve çözümünü anlattım. TPMS demişken bunun açılımı “Tire-pressure monitoring system” yani lastik basınç izleme sistemi.https://www.youtube.com/watch?v=JMARNYBu5r8&feature=youtu.be
aracıızın lastiğinin inmesinin sebepleri videoda var
-
Evet, otomatik vitesli araba.
-
Yukarıda araç lastiklerimden birinin basıncının düşmesinden ve araçta kısa aralıkla, gaz veya frene basıldığında (özellikle sıkışık, dur-kalk giden trafikte) aracın içinden de duyulan metalik, yüksek bir ses geldiğini yazmıştım. Acaba arabadan gelen bu metalik, yüksek ses arabanın arka sol lastik basıncının düşmesi ile ilgili olabilir mi?
-
Lastik basıncının düşmesiyle uğultunun ne alakası olabilir? Uğultu, frenlerinden, şanzımandan, aks bağlantılarından veya başka bir yerden gelebilir. O kadar yetkili servise götürdüm demişsin, servis bu tespit için ücret almaz, götür göster işte.
-
Benim lastiğin birinde de vardı aynı sorun 3 kere gittim lastikçiye sonuncusu eski yamada buldu kusuru oradan kaçırıyormuş, yeniden yaptı sorun kalmadı
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Lastik basıncındaki sorun çözüldü sanki. Bu gün biraz uzun bir yolda kullandık. Bu defa uğultu olmadı fakat otoparkta park ederken, frene basınca gene hafif bir uğultu duyar gibi olduk. Biraz daha deneyip, ona göre hareket edeceğim.
Ayrıca ben bu durum için aracı yetkili servisine götürdüm demedim. Geçmiş senelerde hep aracın bakımlarını kendi yetkili servisinde yaptırdım. Fakat lastikte geçen sene de basınç düşmesi sorunu vardı. Aracın kendi yetkili servisi sorunu giderememişti.
-
uğultunun sebebi ön rulman bilyaları. değiştiği anda sorun kalkar. bu arada çok önemlidir allah korusun kitlenirse takla bile attırır. ihmal etmeyin!
aynı problem kendi aracımda vardı. belli bir hıza çıktığımda metalik uğultu geliyordu ön takımdan.
-
Teşekkür ederim. Dün aracı tekrar kullandığımızda, sorunun devam ettiğini gördük. Yalnız bizdeki uğultu sizde olduğu gibi araç hızla giderken olmuyor. Ne zaman gaza veya özellikle de frene sık basarsak, uğultu başlıyor. (özellikle sıkışık trafikte)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi passero -- 14 Mayıs 2022; 18:53:23 > -
Son durumla ilgili bilgi vereyim. Bu gün aracı kendi yetkili servisine götürdük. Bu arada, yetkili servise gidiş yolunda araçta meydana gelen uğultuyu kayda aldık. Servis yetkilisine de bizzat dinlettik. Zaten görevli kaydı dinler dinlemez, araçtan inip, lastikleri kontrol etme ihtiyacı hissetti. Aracı teslim alma aşamasında bize yapılan açıklama aracın balatalarında vs herhangi bir sorun olmadığı fakat bu gürültünün lastiklere ait metal bir bölümün (şu anda ismini hatırlayamıyorum) oksitlenmesi yüzünden olduğu şeklindeydi. Bu oksitlenmenin araçta oldukça büyük bir gürültü çıkartabileceğini söylediler.
Ayrıca aracı kendi servisine götürdüğümüz için, yukarıdaki arkadaşların yazdığı diğer konular da kontrol edildi.
Neyse ki, araçta ön rulman bilyalarında bir problem çıkmadı. Dönüş yolunda da bu defa herhangi bir uğultu ile karşılaşmadık. İnşallah sorun tamamen çözülmüştür.
Tekerlekteki basınç sorunu ise tamamen halloldu. Dün bir benzin istasyonunda tamir edilen tekerleğin hava basıncını tekrar kontrol ettik. Hiçbir hava kaçırma olmadığını gördük.
Görüşlerini ve tavsiyelerini paylaşan herkese teşekkürlerimi iletirim.
-
şuan güncel yama ve sibop fiyatları nedir
-
Konuyu yeniden canlandırayım. Aradan 10 ay geçti. Bu süre içinde, aracımı götürdüğüm evimin yakınındaki lastik tamircisinin yaptığı tamir gerçekten sağlam olmuş. Ustanın tamir ettiği lastikte bir daha en ufak bir basınç azalması olmadı. Sonuçtan çok memnunuz.
O nedenle, sorun yaşadığım diğer lastikleri de kontrol ettirmek için, bu gün yine aynı ustaya uğradım. Diğer lastikler de elden geçti. Sorun çıkartan diğer bir lastikte daha önceden arabanın kendi yetkili servisi tarafından yapılmış bir tamir vardı ve ne yazık ki, yetkili servis bu lastikte hatalı bir uygulama yapmış. Bu hatalı uygulama lastiğin hava basıncının sürekli düşmesine neden oluyormuş.
Daha önceden burada sorduğum frenlemede oluşan metalik uğultuyu da ustaya sordum.Usta bu uğultunun balata kaynaklı olabileceğini ve bu konudan en iyi fren ustalarının anlayabileceğini söyledi.
Uzun lafın kısası, aracınızın kendi yetkili servisleri lastik vs gibi konularda çok detaylı inceleme yapmayabiliyor. O yüzden, basit gibi görünen bazı konularda uzmanlığından çok emin olduğunuz bir usta size daha fazla yardımcı olabiliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X