Şimdi Ara

Motorsiklet gerçekten tehlikeli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
6.150
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Beni korkak olarak adledmeyin lutfen:) sadece saglikli yasamayi seviyorum:)Acikcasi motor kullanmaktan bu yuzden korkuyorum. Ustune ustluk motor kullanmayi bir keZ denedim ve zorla kaldirabildim:) yokus yukari hep asagi kaydirdim:) hep ayagimla debriyaj ayarlamaktan sol elimle hic bir sey beceremedim:) Siz bana bu konu hakkinda ne soylemek istersiniz? Motor gercekten korkulacak kadar guvensiz bir sey mi? Tandiklariniz icinde motor yuzunden sakat kalan veya ölen var mi?

    Tesekkurler:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Lion King~ -- 27 Ekim 2016; 7:48:54 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motorsiklet Gerçekten Tehlikeli Mi?

    Motorsikletler, otomobillere göre daha az koruma sağladıkları için genellikle daha tehlikeli olarak kabul edilirler. Ancak, motorsiklet kullanmanın tehlikeli olup olmadığı, bireysel faktörlere ve alınan önlemlere bağlı karmaşık bir konudur.

    Motorsiklet Kullanmanın Tehlikeleri:

    • Koruma Eksikliği: Motorsiklet sürücüleri, bir kaza durumunda onları koruyacak bir gövde veya emniyet kemeri ile korunmazlar.
    • Yol Koşulları: Kötü yol koşulları, yağmur veya buz gibi, motorsikletçiler için daha tehlikeli olabilir.
    • Diğer Araç Sürücüleri: Dikkatsiz veya farkında olmayan sürücüler, motorsikletlere çarpabilir.
    • Hız ve Manevra: Motorsikletler, otomobillere göre daha yüksek hızlara ve daha çevik manevralara sahiptir, bu da kazaları daha ciddi hale getirebilir.
    • Sürücü Deneyimi: Deneyimsiz sürücüler, daha tecrübeli sürücülere göre kaza riski daha yüksektir.

    Motorsiklet Kullanımını Daha Güvenli Hale Getirme:

    • Eğitim: Uygun bir sürücü eğitimi programını tamamlamak, güvenli sürüş tekniklerini öğrenmenize yardımcı olabilir.
    • Koruyucu Giysiler: Kask, koruyucu giysi, eldiven ve çizme gibi koruyucu giysiler giymek, bir kaza durumunda yaralanma riskini azaltabilir.
    • Defansif Sürüş: Diğer araçlara ve yol koşullarına karşı her zaman tetikte olun.
    • Alkol ve Madde Etkisi Altında Sürmey: Alkol veya uyuşturucu etkisi altında araç kullanmak, tepki sürenizi ve karar verme yeteneklerinizi bozabilir.
    • Hız Limitlerine Uyun: Hız, kazaların ciddiyetini artırabilir.
    • Bakım: Motorsikletinizin düzenli olarak bakımı, güvenli bir şekilde çalışmasını sağlar.

    Motor mu Daha Tehlikeli Araba mı?

    Motorsikletler ve otomobiller, farklı güvenlik seviyeleri sunan farklı araç türleridir. Motorsikletler daha az koruma sağlarken, otomobiller daha fazla koruma sağlar. Ancak, kaza riski sadece araç türüne değil, aynı zamanda sürücü davranışına, yol koşullarına ve diğer faktörlere de bağlıdır.

    Sonuç olarak, motorsiklet kullanmak tehlikeli olabilir, ancak alınan önlemler ve sürücü davranışıyla risk azaltılabilir. Uygun eğitim, koruyucu giysiler ve dikkatli sürüş, motorsiklet sürmenin tehlikelerini en aza indirmeye yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • motorsiklet kullanmak tehlikelidir.. eğer kask takmıyor,ceket pantalon ve diğer koruma ekipmanları takmıyor, körü körüne hız yapıyor, ve motora hakim değilsen çok tehlikelidir.. fakat ehliyetin varsa motora hakimsen gerekli güvenlik ekipmanlarını takıyorsan riski en aza indirebilirsin.. fakat bizim ülkemizde esas tehlike diğer araç sürücüleridir.. motorlu ve bisikletlileri diğer araçlar pek sevmez.. ve maalesef algılamazlar.. istanbul gibi bir yerde motor çok tehlikeli olabilir.. özellikle algı sorunu yüzünden..


    ama aslında gereken tedbirler alındığında ve algı sorunu aşıldığında ve motor öcü olarak gösterilmediğinde bu sorun aşılacaktır..
  • Bende motor kullanmak konusunda çok hevesliyim. Bu nedenle gözlem yaptım trafikte kendimce. Vardığım sonuç; diğer araç sürücüleri motosikleti bir motorlu taşıt olarak görmüyor. Bence ne kadar önlem de alsak, motoru iyi de kullansak dört tekerli araç sürücülerindeki zihniyet değişmedikçe ülkemizde motosiklet kullanmak tehlikelidir. Ancak ben yine de alacağım bir scooter, hevesliyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s0ft
    Bende motor kullanmak konusunda çok hevesliyim. Bu nedenle gözlem yaptım trafikte kendimce. Vardığım sonuç; diğer araç sürücüleri motosikleti bir motorlu taşıt olarak görmüyor. Bence ne kadar önlem de alsak, motoru iyi de kullansak dört tekerli araç sürücülerindeki zihniyet değişmedikçe ülkemizde motosiklet kullanmak tehlikelidir. Ancak ben yine de alacağım bir scooter, hevesliyim.

    Scooter ile motorun ne farki var hocam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: s0ft
    Bende motor kullanmak konusunda çok hevesliyim. Bu nedenle gözlem yaptım trafikte kendimce. Vardığım sonuç; diğer araç sürücüleri motosikleti bir motorlu taşıt olarak görmüyor. Bence ne kadar önlem de alsak, motoru iyi de kullansak dört tekerli araç sürücülerindeki zihniyet değişmedikçe ülkemizde motosiklet kullanmak tehlikelidir. Ancak ben yine de alacağım bir scooter, hevesliyim.

    Scooter ile motorun ne farki var hocam?


    Scooter otomatik vitesli motorların genel adı hocam. Kebapçı motorları tarzında olanlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: s0ft

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: s0ft
    Bende motor kullanmak konusunda çok hevesliyim. Bu nedenle gözlem yaptım trafikte kendimce. Vardığım sonuç; diğer araç sürücüleri motosikleti bir motorlu taşıt olarak görmüyor. Bence ne kadar önlem de alsak, motoru iyi de kullansak dört tekerli araç sürücülerindeki zihniyet değişmedikçe ülkemizde motosiklet kullanmak tehlikelidir. Ancak ben yine de alacağım bir scooter, hevesliyim.

    Scooter ile motorun ne farki var hocam?


    Scooter otomatik vitesli motorların genel adı hocam. Kebapçı motorları tarzında olanlar.

    Anladim hocam ama motor dediginde biraz kalipli olmali ya :)




  • bende kymco xciting 250 i modeli var ve hiç de kebapçı motoru gibi değil..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    çok amaçlı otomobil ne demek?
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Birde bu kebapci motoru tabir ettigimiz motorlarin 100km de kac litre benZin yaktigini ogrenebilirmiyim?
  • motosiklet tehlikelidir doğru
    aslında arabalarla yapılan kazalar iler aynı orandalar
    ancak kazalarda yaralanma oranı daha fazladır

    bunun için kaliteli ekipman kaliteli koruma kullanılmalıdır

    motosiklet kullanırken arabalar size dikkat etmez
    siz dikkat edeceksiniz bu nedenle

    bunu kavramanın daha doğru teknikler öğrenmenin önemli bir yolu güvenli sürüş kurslarına katılmak (bmw honda yamaha vespa veriyor bu kursları)

    scooter ların tüketim değerleri ise değişir
    honda pcx 100 km de 2.5 litre yada daha az yakar
    modeline göre bu değer 4 litreye çıkabilir
    brugman 600 silverwing 600 gibi modeller 5 litreyi görür rahat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    bende kymco xciting 250 i modeli var ve hiç de kebapçı motoru gibi değil..



    Alınma hocam hemen. Şeklen örnek vermem babında söyledim onu.

    Yoksa şöyle babalar da var yani:

    http://www.honda.com.tr/SeriesContentPages.aspx?series=scooter-FJS600ABSSilverwing&page=Genel-Bakis




  • Valla kin ne derse desin Motor her zaman tehlikelidir kazası ya ölüme yada büyük sakatlanmalara neden olur çünkü seni koruyacak bişey yok...
  • ~Lion King~ kullanıcısına yanıt
    yazim uzun ama güzel üşenmeyin okuyun;
    Motor kullanacak bir insan, öncelikle bisiklet sürmüş olup bu işi prfs şekilde kullanabiliyorsa motor onun için hiçtir.Motora binecek bir insan öncelikle ölümü göze almalı(Bu hız yapacak kişi için geçerlidir) etrafımızda öyle molozlar varki ahırdan çıkmış sinyalsiz dönüş yapıyorlar. Bu yüzden motorla önünü değil,bi öndeki aracın ne yapacağını hesaplayıp ona göre hamle yapman gerekiyor.korkun çukurdan değil molozlardan olsun en tehlikeli onlar. Ve en önemlisi motorun giyisilerini(kask,pantolon,eldiven vs...)en ucuzundan değil,en pahalisi neyse onu almnızı kesinlikle tavsiye ederim.önemli olan motor değil sağlığınız.örn motor için 15.000 tl varsa bunun yarisindan çoğunu giyisiye verin sağlığınız için ama bunlar sizi kurtarmayabilir,dediğim gibi ölümü göze alacaksınız.Gerisi size kalmış birşey motor alacaklara şimdiden hayırlı olsun görüşmek üzere.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aklı başında olan herkesin bu forumda 10.645 kere söylediği bir şeyi bize 10.646. kere söylediğin için ve 5 sene önce kapanmış bir konuyu gereksiz yere hortlattığın için teşekkürler!
  • Kingstomotoro K kullanıcısına yanıt
    7 cümle yazmışsın çok uzun ama üşenmedim okudum. Bu muhteşem bilginle bizi aydınlattığın için teşekkürler otorite kardeş. Sanırım bu da forumdaki ilk ve son mesajın.
  • Bende her zaman ekipmancıyımdır. Motorum 6 binlira üstümdeki ekipman 4 bin tl. Geçtigimiz haftasonu ben kendi halimde anayolda ilerlenken kontrolsuz küçük bir kavşakta etrafına bakmadan karşıya geçmek isteyen sürücü bana tam yandan çarptı. Ekipmanlarım sayesinde birtek şuan bacagım aksiyor. Öyle bir uçup yere düştümki pantolon olmasa dizlerim turmazdı. Bana çarpan civicte 17 milyar hasar var benim motor pert. Ancak bir kaç salise daha geç vursaydı bana tam bacagım arabayla motor arasında kalcaktı ve istedigim kadar ekipmanım olsada belkide bir bacagım olmıycaktı şuan. Bura türkiye ne kadar giyinirsen giyin burda ölmek sakat kalmak cok kolay. Ama ben genede hala motora binmek istiyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat egea nın ncap testinde 5 üzerinden 3 yıldız almasını tartışıyor tüm forum. Merak ediyorum insanlar güvenliğe bu kadar önem verirken motorcular ne düşünüyor. Sonuçta 3 yıldız alan arabadan bile ciddi kazalarda sağ kurtulabiliyorsun ama motorda en iyi ekipman bile bir yere kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.