Şimdi Ara

Motoru ne zaman ideal ısısına kavuşmuş kabul etmeliyiz? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
3.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aderinkaya

    "en az 1dk beklenmeli" bilgisi yanlıştır lütfen teknik bilgi ve tecrubelere dayalı olmayan bilgileri paylaşıp yanlışa yönlendirmeyelim. Her soğuk çalıştırmada 1dk bekleyen bir dizel araç sahibi çok kısa sürede aracın subaplarından manifolduna oradan egrsine en önemlisi DPF'in tıkanmasına en kısa sürede davetiye çıkaracaktır. Araç marşa bastıktan bir kaç saniye sonra bütün motora yağ iletir yani yağ lambası söndüğü esnada bütün motor yağlanmış demektir. Biz iş garanti olsun diye 10-15 saniye kadar beklemeyi öneriyoruz. Yağların yüksek sıcaklıkta iken sanayide yağ filmi yırtılma sıcaklığı olarak bilinen HTHS değeri ile yağın soğukken ki yırtılma değeri arasında dağlar kadar fark vardır yani yağ soğukken daha koruyucudur aslında. Bununla ilgili Quveyt Petrol firmasının araştırmaları mevcut internetten erişebilirsiniz. Motor soğukken gazlamayın denmesinin sebebi viskozitesi yüksek yağın gereğinden yüksek basınç oluşturarak parçalara yük bindirmesine sebep olup yataklarda dengesiz çalışmaya buna bağlı yıpranmalara sebep olabileceğidir. Kısacası 1dk beklemek gereksiz vakit ve nakit israfıdır.
    Amma abartmışsınız. 1 dakika boyunca araç rölantide çalışınca demek DPF dolar, EGR dolar vs vs. Bu saçma bilgileri nereden alıyorsunuz nerden çıkarıyorsunuz bilmiyorum, bir de millete ""en az 1dk beklenmeli" bilgisi yanlıştır lütfen teknik bilgi ve tecrubelere dayalı olmayan bilgileri paylaşıp yanlışa yönlendirmeyelim." Sen hangi teknik bilgilerine dayanarak söylüyorsun??? Bakın çok soğuk hava da 1 dakika da, 3 dakika da rölantide beklemeniz gerekir. Bu konu da yapılan testleri görmek istiyorsanız Youtube açın "Piotertester" isimli yabancı bir test kanalında ki -15, -30 derece lerdeki yağların akışkanlık testlerine bir bakın isterseniz. Ha yazın buna gerek yok, hiç bekleme yapmanıza gerek yok.




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Ben 7 yıllık akademik tecrubem ile bu bilgileri iletiyorum aceba siz hangi bilimsel araştırmanıza yada yayına dayanarak bunu yazdınız? Branşımı soracak olursanız Otomotiv Mühendisiyim :) Rica etsem -30 derecede cst si yükselen motor yağının koruyuculuğunu ve LTHS ni 150 derece sıcaklığındaki cst si ve HTHS si ile kıyaslar mısınız? Böylece soğukta korur mu korumaz mı yağ motoru sıcaklığının yükselmesini beklemek gerekir mi gerekmez mi öğrenmiz oluruz paylaşacağınız bilimsel karşılaştırma ile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aderinkaya -- 23 Mayıs 2019; 22:25:5 >
  • Ben atmosferik benzinli arabamda rölanti devrine indikten sonra hareket edip hararet 90'a geldikten birkaç dakika sonra yüklenmeye başlıyorum. Motor ısınana kadar sakin kullanırım. Stop etmeden önce mutlaka en az 1 dk rölantide çalıştırırım. Çok uzun soluklu yoldan geldiysem bu süre 1 kere fan açıp kapatmasının üstüne 30 saniye oluyor.

    Mitor zaten sesiyle gidişiyle titreşimiyle sinyalleri veriyor. 18 yıldır aslında hiç saat tutmadım. Sadece motoru dinliyorum.

    Dizelde turbonun yağlanabilmesi için 30 sn bekleyip hareket ediyorum. 1 dk üstüne turbonun altında gidiyorum. Hararet normale gelene kadar fazla yüklenmiyorum. Stop etmeden de 1 dk bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani motorun ısınıp ısınmadığını çalıştırdıktan sonra belli bir devire düştüğünde anlamıyor musunuz?

    start verdikten sonra önce bi yüksek devirden başlar kısa süre sonra ortalama bir devire iner oradan gaz verip devam edilebilir herhalde..
  • Aracimin kitapçığında yazan

    Özellikle kışın, birinci vitese almadan evvel motoru boş-
    ta çalıştırmaktan kaçınınız ; aracınız hareket halindeyken
    daha çabuk ısınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Soğuk motoru çalıştırınca devir 1000 felan oluyor 20 sn sonra 800 düşüyor ve motor sessizleşiyor hafifçe gaz verip yoluma gidiyorum ama ısınınca affetmem... Yapıştır gitsin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aderinkaya

    Ben 7 yıllık akademik tecrubem ile bu bilgileri iletiyorum aceba siz hangi bilimsel araştırmanıza yada yayına dayanarak bunu yazdınız? Branşımı soracak olursanız Otomotiv Mühendisiyim :) Rica etsem -30 derecede cst si yükselen motor yağının koruyuculuğunu ve LTHS ni 150 derece sıcaklığındaki cst si ve HTHS si ile kıyaslar mısınız? Böylece soğukta korur mu korumaz mı yağ motoru sıcaklığının yükselmesini beklemek gerekir mi gerekmez mi öğrenmiz oluruz paylaşacağınız bilimsel karşılaştırma ile.
    Kusura bakma biraz geç yazıyorum, bayram öncesi çok yoğunum. 7 Yıllık akademik tecrübeniz var, ve otomativ mühendisiniz, ben ise sadece 2 Üniversite mezunu, 72 tane araçtan oluşan bir filosu bulunan (25 Tane ağır İş kamyonu Euro 5 ve Euro 6 motorlu, 20 tane Ağır iş Makinası, geri kalan 37 araç Otobüs, Minibüs, Pick-up, Hafif Ticari, ve Binek araçlar olmak üzere) Kamu Kurumun da sorumlu Müdürüm. Sayın Otomativ Mühendisi (7 Yıllık akademik tecrübesi olan) size bir soru sorayım da o zaman şu engin tecrübenizden bir yararlanalım: İddia ettiğiniz gibi araçlar ilk çalıştırma da rölanti de beklediği zaman DPF dolar ise, ya da EGR tıkanıyor ise, bizim Euro 5 ve Euro 6 motorlu Kamyonlarımız, ilk çalıştırma esnasında, Havalı fren sistemine, hava dolması için takriben en az 3-5 dakika rölanti de çalışma gerekliliği ne olacak??? Ve bu araçlar, ağır şartlarda çalıştığı ve sık sık rölanti de bekledikleri halde (Damper boşaltma gibi) niye DPF leri dolmuyor veya EGR leri tıkanmıyor??? Alltta alıntı yaptığım yazıyı iyi okuyun isterseniz size linkini atayım Renault Trucks için DPF önerisi:

    Filterinizin Kullanım Ömrünü Uzatmak İçin • Partikül filtresinin bakımına ve değişim aralıklarına uyun. • Onaylı Renault Trucks parçalarını ve Renault trucks Oils yağlarını
    kullanın • Gösterge tablosunda görüntülenen uyarı mesajlarına uyun • Rejenerasyonları yarıda kesmeyin

    Okudunuz mu??? Yazıyor mu orada DPF sağlığı için rölanti de beklemeyin diye???

    Ha birde engin tecrübenizden ve akademik kariyerinizden yararlanmamız için cst nedir falan diye sormuşsunuz. Dur sizin kadar akademik tecrübesi olmayan ben, cahil kafamla cevaplayayım;
    cst:kinematik akmazlık cSt ile ölçülür. 20 derecedeki suyun viskozitesi 1 cSt kabul edilir.
    Oda sıcaklığında su: 1 cSt

    Antifreeze: 15 cSt

    Motor yağları: 50-200 cSt – Gress yağa doğru 2,000 cSt

    Bal: 2,500 cSt dir.

    HTHS ( High Tempature High Shear ) Yüksek sıcaklık, yüksek kayma demektir. iki cisim arasındaki kaymayı ifade eder Dayanıklılık HTHS ile ölçülür. Yüksek HTHS yüksek dayanıklılık ifade ederken düşük HTHS ise düşük yakıt tüketimi anlamına gelir.

    LTHS ise (Low Tempature High Shear) Düşük sıcaklıkta yüksek kayma demektir. Falan filan.

    Öyle oturduğun yerde, ben otomativ mühendiyim, akademik kariyerim var falan filan diye ahkam kesmekle olmuyor bu işler. Saha tecrüben nedir??? Önce bunlardan bahset, ondan SONRA İNSANLARA AHKAM KES




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Allah filonuza bereket katsın. Öncelikle Bana HTSHS LTHS tanımlarına yazarak neyi ispat etmeye çalıştınız anlamadım. Size cahil diyen mi oldu? Herhangi bir kompleksiniz varsa anlayışla karşılarım sorun değil.

    Euro emisyon değerlerine gelirsek 4 den sonra DPF zorunlu hale gelmiştir lakin bu demek değildir ki dpf tıkanmasın diye firmalar müücadele edecek. Aksine özelligle VAG grubu otomobillerin motorları emisyon sorunları yaşadığı için tıkanma gibi uzun vade kullanım planlamalarını ikinci plana iterek kullanıcılarını sık sık dpf temizleme modunda araç sürmeye zorlamaktadır. Buna ne diyeceğiz peki? Özellikle sıcaklığın yüksek olduğu illerde dpf arızalarının daha çok görüldüğü bunun etken sebebi ise araçlar durduğu yerde klima için kontak kapatmadan çalışmaya devam etmesi olarak gösterilmiştir.

    Kamyonların havalı frenlerinin dolması için mecbur iseniz rölantide beklemeye çaresi yoktur. Dünyanın 1.önceliği olan emisyon için kısa vadede dpf arızları ile uğraşmak zorundasınız. Kimse sizin ağır vasıtanızın dpfini umursamaz emisyonlarını umursar. H1 taşıtlar için ideal start süresi ile alakalı otdü makine mühendisliği bölümü arş. grv.lilerinin çalışmaları mevcut dilerseniz yök tez sitesinden erişebilirsiniz. Kamyoncu uslubunuz ile devam edecekseniz, "bilgi aktarma" deyimini "ahkam kesme" olarak adlandırarak sokak jargonu ile tartışmmaya devam edeceksiniz lütfen cevap vermeyiniz. Sizin tecrube diye bahsettiğiniz şey sanayideki ustaların hepsinde mevcut ama ne yazık ki hep yanlış deneyimler.
    Selametle.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.