< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 18 Mayıs 2019; 23:4:21 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 18 Mayıs 2019; 23:4:21 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
"en az 1dk beklenmeli" bilgisi yanlıştır lütfen teknik bilgi ve tecrubelere dayalı olmayan bilgileri paylaşıp yanlışa yönlendirmeyelim. Her soğuk çalıştırmada 1dk bekleyen bir dizel araç sahibi çok kısa sürede aracın subaplarından manifolduna oradan egrsine en önemlisi DPF'in tıkanmasına en kısa sürede davetiye çıkaracaktır. Araç marşa bastıktan bir kaç saniye sonra bütün motora yağ iletir yani yağ lambası söndüğü esnada bütün motor yağlanmış demektir. Biz iş garanti olsun diye 10-15 saniye kadar beklemeyi öneriyoruz. Yağların yüksek sıcaklıkta iken sanayide yağ filmi yırtılma sıcaklığı olarak bilinen HTHS değeri ile yağın soğukken ki yırtılma değeri arasında dağlar kadar fark vardır yani yağ soğukken daha koruyucudur aslında. Bununla ilgili Quveyt Petrol firmasının araştırmaları mevcut internetten erişebilirsiniz. Motor soğukken gazlamayın denmesinin sebebi viskozitesi yüksek yağın gereğinden yüksek basınç oluşturarak parçalara yük bindirmesine sebep olup yataklarda dengesiz çalışmaya buna bağlı yıpranmalara sebep olabileceğidir. Kısacası 1dk beklemek gereksiz vakit ve nakit israfıdır.
|
Neye göre ideal sıcaklığı sordunuz? Performanslı kullanım için mi yoksa ilk hareket için mi? İlk hareket için ideal sıcaklık yoktur ideal bekleme süresi vardır oda genellikle 10-15 saniye civarıdır. Bu sürede zaten ilk çalıştırma devrinden bir tık aşağı düştüğünü görürsünüz. Performanslı kullanım için ise rolantide iken en düşük devirinde stabil çalışıyor olması lazım. Hararete bakacak olursak Astra kullanıcıları bakamaz :)
Ayrıca ısı= enerji miktarıdır. Sıcaklık= ölçüdür. Sizin sormak istediğiniz ısı değil sıcaklık olacak hocam. |
Soguk motor ilk calistirmada beklemeli bilgisine bende katilmiyorum sizin gibi , yalniz 1 dakika bekleyen adamin da acikcasi subab,manifold yada DPF tikayacagi abartili olmus , nitekim araci calistirdiniz icabinda 200 metre sonra lambaya takilabilirsiniz yada durmanizi gerektirecek birsey olabilir bu da 1 dakikayi gecebilir.
Kisacasi cok ince dusunup boyle detaylara surekli takilmak biraz da insani obsesif duruma getirir,makulu arac calistiktan sonra dusuk tempoda seyrinize devam etmek en azindan motor isinana kadar redline bolgesine cok ugramamak kanaatimce. |
Allah filonuza bereket katsın. Öncelikle Bana HTSHS LTHS tanımlarına yazarak neyi ispat etmeye çalıştınız anlamadım. Size cahil diyen mi oldu? Herhangi bir kompleksiniz varsa anlayışla karşılarım sorun değil.
Euro emisyon değerlerine gelirsek 4 den sonra DPF zorunlu hale gelmiştir lakin bu demek değildir ki dpf tıkanmasın diye firmalar müücadele edecek. Aksine özelligle VAG grubu otomobillerin motorları emisyon sorunları yaşadığı için tıkanma gibi uzun vade kullanım planlamalarını ikinci plana iterek kullanıcılarını sık sık dpf temizleme modunda araç sürmeye zorlamaktadır. Buna ne diyeceğiz peki? Özellikle sıcaklığın yüksek olduğu illerde dpf arızalarının daha çok görüldüğü bunun etken sebebi ise araçlar durduğu yerde klima için kontak kapatmadan çalışmaya devam etmesi olarak gösterilmiştir. Kamyonların havalı frenlerinin dolması için mecbur iseniz rölantide beklemeye çaresi yoktur. Dünyanın 1.önceliği olan emisyon için kısa vadede dpf arızları ile uğraşmak zorundasınız. Kimse sizin ağır vasıtanızın dpfini umursamaz emisyonlarını umursar. H1 taşıtlar için ideal start süresi ile alakalı otdü makine mühendisliği bölümü arş. grv.lilerinin çalışmaları mevcut dilerseniz yök tez sitesinden erişebilirsiniz. Kamyoncu uslubunuz ile devam edecekseniz, "bilgi aktarma" deyimini "ahkam kesme" olarak adlandırarak sokak jargonu ile tartışmmaya devam edeceksiniz lütfen cevap vermeyiniz. Sizin tecrube diye bahsettiğiniz şey sanayideki ustaların hepsinde mevcut ama ne yazık ki hep yanlış deneyimler. Selametle. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 19 Mayıs 2019; 0:4:51 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burakk0131 -- 23 Mayıs 2019; 9:49:47 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 23 Mayıs 2019; 11:0:16 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|