Şimdi Ara

Motoru ne zaman ideal ısısına kavuşmuş kabul etmeliyiz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
3.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kimisi diyor ki hararet göstergesi 90a yaklaştığında motor ısındı demektir.

    Kimisi de diyor ki motor performansına tam olarak kavuşmadan ısındı sayılmaz.. ayrıca ısınması için rolantide aracın motor sesi duyulmayacak kadar düşmelidir diyen var (yeni nesil araçlar için)... rolantide gaz verildiğinde motor sesi ve devirlenmesi olgunlaşmali diyen de var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 18 Mayıs 2019; 23:4:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • "en az 1dk beklenmeli" bilgisi yanlıştır lütfen teknik bilgi ve tecrubelere dayalı olmayan bilgileri paylaşıp yanlışa yönlendirmeyelim. Her soğuk çalıştırmada 1dk bekleyen bir dizel araç sahibi çok kısa sürede aracın subaplarından manifolduna oradan egrsine en önemlisi DPF'in tıkanmasına en kısa sürede davetiye çıkaracaktır. Araç marşa bastıktan bir kaç saniye sonra bütün motora yağ iletir yani yağ lambası söndüğü esnada bütün motor yağlanmış demektir. Biz iş garanti olsun diye 10-15 saniye kadar beklemeyi öneriyoruz. Yağların yüksek sıcaklıkta iken sanayide yağ filmi yırtılma sıcaklığı olarak bilinen HTHS değeri ile yağın soğukken ki yırtılma değeri arasında dağlar kadar fark vardır yani yağ soğukken daha koruyucudur aslında. Bununla ilgili Quveyt Petrol firmasının araştırmaları mevcut internetten erişebilirsiniz. Motor soğukken gazlamayın denmesinin sebebi viskozitesi yüksek yağın gereğinden yüksek basınç oluşturarak parçalara yük bindirmesine sebep olup yataklarda dengesiz çalışmaya buna bağlı yıpranmalara sebep olabileceğidir. Kısacası 1dk beklemek gereksiz vakit ve nakit israfıdır.
    Neye göre ideal sıcaklığı sordunuz? Performanslı kullanım için mi yoksa ilk hareket için mi? İlk hareket için ideal sıcaklık yoktur ideal bekleme süresi vardır oda genellikle 10-15 saniye civarıdır. Bu sürede zaten ilk çalıştırma devrinden bir tık aşağı düştüğünü görürsünüz. Performanslı kullanım için ise rolantide iken en düşük devirinde stabil çalışıyor olması lazım. Hararete bakacak olursak Astra kullanıcıları bakamaz :)

    Ayrıca ısı= enerji miktarıdır. Sıcaklık= ölçüdür. Sizin sormak istediğiniz ısı değil sıcaklık olacak hocam.
    Soguk motor ilk calistirmada beklemeli bilgisine bende katilmiyorum sizin gibi , yalniz 1 dakika bekleyen adamin da acikcasi subab,manifold yada DPF tikayacagi abartili olmus , nitekim araci calistirdiniz icabinda 200 metre sonra lambaya takilabilirsiniz yada durmanizi gerektirecek birsey olabilir bu da 1 dakikayi gecebilir.

    Kisacasi cok ince dusunup boyle detaylara surekli takilmak biraz da insani obsesif duruma getirir,makulu arac calistiktan sonra dusuk tempoda seyrinize devam etmek en azindan motor isinana kadar redline bolgesine cok ugramamak kanaatimce.
    Allah filonuza bereket katsın. Öncelikle Bana HTSHS LTHS tanımlarına yazarak neyi ispat etmeye çalıştınız anlamadım. Size cahil diyen mi oldu? Herhangi bir kompleksiniz varsa anlayışla karşılarım sorun değil.

    Euro emisyon değerlerine gelirsek 4 den sonra DPF zorunlu hale gelmiştir lakin bu demek değildir ki dpf tıkanmasın diye firmalar müücadele edecek. Aksine özelligle VAG grubu otomobillerin motorları emisyon sorunları yaşadığı için tıkanma gibi uzun vade kullanım planlamalarını ikinci plana iterek kullanıcılarını sık sık dpf temizleme modunda araç sürmeye zorlamaktadır. Buna ne diyeceğiz peki? Özellikle sıcaklığın yüksek olduğu illerde dpf arızalarının daha çok görüldüğü bunun etken sebebi ise araçlar durduğu yerde klima için kontak kapatmadan çalışmaya devam etmesi olarak gösterilmiştir.

    Kamyonların havalı frenlerinin dolması için mecbur iseniz rölantide beklemeye çaresi yoktur. Dünyanın 1.önceliği olan emisyon için kısa vadede dpf arızları ile uğraşmak zorundasınız. Kimse sizin ağır vasıtanızın dpfini umursamaz emisyonlarını umursar. H1 taşıtlar için ideal start süresi ile alakalı otdü makine mühendisliği bölümü arş. grv.lilerinin çalışmaları mevcut dilerseniz yök tez sitesinden erişebilirsiniz. Kamyoncu uslubunuz ile devam edecekseniz, "bilgi aktarma" deyimini "ahkam kesme" olarak adlandırarak sokak jargonu ile tartışmmaya devam edeceksiniz lütfen cevap vermeyiniz. Sizin tecrube diye bahsettiğiniz şey sanayideki ustaların hepsinde mevcut ama ne yazık ki hep yanlış deneyimler.
    Selametle.
  • Yağ sıcaklığı daha önemli etken ama ben hararet 90'a geldiği zaman yapıştırıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neye göre ideal sıcaklığı sordunuz? Performanslı kullanım için mi yoksa ilk hareket için mi? İlk hareket için ideal sıcaklık yoktur ideal bekleme süresi vardır oda genellikle 10-15 saniye civarıdır. Bu sürede zaten ilk çalıştırma devrinden bir tık aşağı düştüğünü görürsünüz. Performanslı kullanım için ise rolantide iken en düşük devirinde stabil çalışıyor olması lazım. Hararete bakacak olursak Astra kullanıcıları bakamaz :)

    Ayrıca ısı= enerji miktarıdır. Sıcaklık= ölçüdür. Sizin sormak istediğiniz ısı değil sıcaklık olacak hocam.
  • Motor ısınsa bile Şanzıman ısınmayacaktır ona göre hareket etmek gerekir 90a gelince yapıştırılmamalı Biraz rölantide yağlama için bekleyip yola çıkılmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunlar kitabına uygun yapılsa sorunlu araba sayısı yarı yarıya azalır. Ama herkes ( böyle yapmayan minik azınlığı tenzih ederim) arabayı çalıştırdığı gibi yapıştırıp gidiyor. Özellikle dizel otomobiller çalıştırıldığında en az 1 dakika beklenmeli, ilk 5-6 dakika yüksek devir çevirilmemelidir. Ha kısa vadede birşey olur mu derseniz olmuyor ancak uzun vadede zararlı bir kullanım şekli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağ sicakligi onemlidir. Motor suyu sicakligi ile yağ sicakligi ilk calismada paralel olarak yukselir. Cogu aracta yag sicakligi gostergesi olmadigindan su sicaklik gostergesini baz aliriz. Hararet ortaya geldiginde motor ideal sicakligina kavusmus diyebiliriz. Dizel araclarda hareket etmeden su sicakligi normal seyrine kolay kolay gelmez.
    Araclarda yag sicaklik gostergesi standart olmalidir diyecegim, hirsiz ureticiler hararet gostergesini bile kaldirdilar.
    Motor suyu sogutma sistemi kuvvetli oldugundan, yag sicakligi asiri artsa bile hararet gostergesinden anlayamayiz. Modern araclarda yagı sogutmak icin el kadar eşanjör kullaniliyor. Motor yagida bu isi degistiricisi icerisinde su ile soguyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 19 Mayıs 2019; 0:4:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli passat var ilk çalıştırmada devir bin devir in üstünde başlıyor 10 saniye içinde rölanti ye düşüyor biraz yol aldıktan sonra zaten hararet göstergesi yükseliyor ama önemli olan şey yağ sıcaklığı yağ sıcaklığı da düzene binince yapıştıryorum kapatmazdan önce de 20 25 sn bekliyorum çok uzun bir süre değil zaten telefonu vs alıyorum konsol dan kapatıp çıkıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu araç ne kadar eder
    3 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Aracını seven titiz biriyimdir, dizelde ilk çalıştırmada beklemem, garajdan çıktım kemer taktım v.s. derken zaten 30 sn falan geçiyor.

    hararet 90a gelinceye kadar yani 4-5 km sakin kullanırım, 90a gelince normal seyrime geçerim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • LanciaDeltacı kullanıcısına yanıt
    "en az 1dk beklenmeli" bilgisi yanlıştır lütfen teknik bilgi ve tecrubelere dayalı olmayan bilgileri paylaşıp yanlışa yönlendirmeyelim. Her soğuk çalıştırmada 1dk bekleyen bir dizel araç sahibi çok kısa sürede aracın subaplarından manifolduna oradan egrsine en önemlisi DPF'in tıkanmasına en kısa sürede davetiye çıkaracaktır. Araç marşa bastıktan bir kaç saniye sonra bütün motora yağ iletir yani yağ lambası söndüğü esnada bütün motor yağlanmış demektir. Biz iş garanti olsun diye 10-15 saniye kadar beklemeyi öneriyoruz. Yağların yüksek sıcaklıkta iken sanayide yağ filmi yırtılma sıcaklığı olarak bilinen HTHS değeri ile yağın soğukken ki yırtılma değeri arasında dağlar kadar fark vardır yani yağ soğukken daha koruyucudur aslında. Bununla ilgili Quveyt Petrol firmasının araştırmaları mevcut internetten erişebilirsiniz. Motor soğukken gazlamayın denmesinin sebebi viskozitesi yüksek yağın gereğinden yüksek basınç oluşturarak parçalara yük bindirmesine sebep olup yataklarda dengesiz çalışmaya buna bağlı yıpranmalara sebep olabileceğidir. Kısacası 1dk beklemek gereksiz vakit ve nakit israfıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aderinkaya

    "en az 1dk beklenmeli" bilgisi yanlıştır lütfen teknik bilgi ve tecrubelere dayalı olmayan bilgileri paylaşıp yanlışa yönlendirmeyelim. Her soğuk çalıştırmada 1dk bekleyen bir dizel araç sahibi çok kısa sürede aracın subaplarından manifolduna oradan egrsine en önemlisi DPF'in tıkanmasına en kısa sürede davetiye çıkaracaktır. Araç marşa bastıktan bir kaç saniye sonra bütün motora yağ iletir yani yağ lambası söndüğü esnada bütün motor yağlanmış demektir. Biz iş garanti olsun diye 10-15 saniye kadar beklemeyi öneriyoruz. Yağların yüksek sıcaklıkta iken sanayide yağ filmi yırtılma sıcaklığı olarak bilinen HTHS değeri ile yağın soğukken ki yırtılma değeri arasında dağlar kadar fark vardır yani yağ soğukken daha koruyucudur aslında. Bununla ilgili Quveyt Petrol firmasının araştırmaları mevcut internetten erişebilirsiniz. Motor soğukken gazlamayın denmesinin sebebi viskozitesi yüksek yağın gereğinden yüksek basınç oluşturarak parçalara yük bindirmesine sebep olup yataklarda dengesiz çalışmaya buna bağlı yıpranmalara sebep olabileceğidir. Kısacası 1dk beklemek gereksiz vakit ve nakit israfıdır.
    Bilgilendirme için teşekkürler. Motor ustası değilim, yıllardır motor yapan, hatta sıfırdan toplayan çok iyi ustalarım var bu onların tavsiyesi ve görüşüydü. Dediğiniz gibiyse klasik sanayi hurafelerinden o zaman :).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aderinkaya

    "en az 1dk beklenmeli" bilgisi yanlıştır lütfen teknik bilgi ve tecrubelere dayalı olmayan bilgileri paylaşıp yanlışa yönlendirmeyelim. Her soğuk çalıştırmada 1dk bekleyen bir dizel araç sahibi çok kısa sürede aracın subaplarından manifolduna oradan egrsine en önemlisi DPF'in tıkanmasına en kısa sürede davetiye çıkaracaktır. Araç marşa bastıktan bir kaç saniye sonra bütün motora yağ iletir yani yağ lambası söndüğü esnada bütün motor yağlanmış demektir. Biz iş garanti olsun diye 10-15 saniye kadar beklemeyi öneriyoruz. Yağların yüksek sıcaklıkta iken sanayide yağ filmi yırtılma sıcaklığı olarak bilinen HTHS değeri ile yağın soğukken ki yırtılma değeri arasında dağlar kadar fark vardır yani yağ soğukken daha koruyucudur aslında. Bununla ilgili Quveyt Petrol firmasının araştırmaları mevcut internetten erişebilirsiniz. Motor soğukken gazlamayın denmesinin sebebi viskozitesi yüksek yağın gereğinden yüksek basınç oluşturarak parçalara yük bindirmesine sebep olup yataklarda dengesiz çalışmaya buna bağlı yıpranmalara sebep olabileceğidir. Kısacası 1dk beklemek gereksiz vakit ve nakit israfıdır.
    Soguk motor ilk calistirmada beklemeli bilgisine bende katilmiyorum sizin gibi , yalniz 1 dakika bekleyen adamin da acikcasi subab,manifold yada DPF tikayacagi abartili olmus , nitekim araci calistirdiniz icabinda 200 metre sonra lambaya takilabilirsiniz yada durmanizi gerektirecek birsey olabilir bu da 1 dakikayi gecebilir.

    Kisacasi cok ince dusunup boyle detaylara surekli takilmak biraz da insani obsesif duruma getirir,makulu arac calistiktan sonra dusuk tempoda seyrinize devam etmek en azindan motor isinana kadar redline bolgesine cok ugramamak kanaatimce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aderinkaya

    "en az 1dk beklenmeli" bilgisi yanlıştır lütfen teknik bilgi ve tecrubelere dayalı olmayan bilgileri paylaşıp yanlışa yönlendirmeyelim. Her soğuk çalıştırmada 1dk bekleyen bir dizel araç sahibi çok kısa sürede aracın subaplarından manifolduna oradan egrsine en önemlisi DPF'in tıkanmasına en kısa sürede davetiye çıkaracaktır. Araç marşa bastıktan bir kaç saniye sonra bütün motora yağ iletir yani yağ lambası söndüğü esnada bütün motor yağlanmış demektir. Biz iş garanti olsun diye 10-15 saniye kadar beklemeyi öneriyoruz. Yağların yüksek sıcaklıkta iken sanayide yağ filmi yırtılma sıcaklığı olarak bilinen HTHS değeri ile yağın soğukken ki yırtılma değeri arasında dağlar kadar fark vardır yani yağ soğukken daha koruyucudur aslında. Bununla ilgili Quveyt Petrol firmasının araştırmaları mevcut internetten erişebilirsiniz. Motor soğukken gazlamayın denmesinin sebebi viskozitesi yüksek yağın gereğinden yüksek basınç oluşturarak parçalara yük bindirmesine sebep olup yataklarda dengesiz çalışmaya buna bağlı yıpranmalara sebep olabileceğidir. Kısacası 1dk beklemek gereksiz vakit ve nakit israfıdır.
    Kia Sportage 1.6 Dizel olanların şöför kapısında şöyle bişey yazıyor.
    Motoru ne zaman ideal ısısına kavuşmuş kabul etmeliyiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi o.lut03 -- 23 Mayıs 2019; 9:33:14 >




  • Kontağı çevirdikten sonra uyarı ışıklarının sönmesini bekleyip marşa basıyorum. Sonra 30 sn kadar radyoyu ayarlama, kemeri takma süresinden sonra hareket ediyorum. Hemen gaza yüklenmiyorum. Yavaş yavaş hızlanıyorum. Araç turbo benzinli olduğundan dururken de 15 sn falan bekleyip öyle kapatıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burakk0131 -- 23 Mayıs 2019; 9:49:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    Kia Sportage 1.6 Dizel olanların şöför kapısında şöyle bişey yazıyor.


    Alıntıları Göster
    Benim turbo benzinli i20 de böyle bir uyarı yazmıyor. Dizellere has bir uyarı mı acaba? Ayrıca bu 1 dk beklemeyi yapan var mıdır ki?




  • Siz yine hararet göstergesine bakıp ona göre hareket ediyorsunuz benim araçta hararet göstergesi bile yok ilk 10 dk. 2.500 devri geçmiyorum umarım doğru yapıyorumdur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı çalıştırdığım an yürütür, durduğum an stop edip kilitleyip terkederim...

    Nihayetinde günümüzde otomobiller mühendislik eseri olarak benim konforum için tasarlanmış araçlar... Yok efendim istop etmeden önce biraz daha çalışmasını bekleyip sonra kapatmalıymışız, yok efendim ısınmadan haraket etmemeliymişiz vs vs... Bunların hepsi şehir efsanesi... Bakımları, sıvıları cartı curtu tam olan araban varsa Çalıştır gaza bas devam et, durunca kilitle terket...

    Bunları mühendisler düşünmüş ve günümüz teknolojisini kullanarak araçları ona göre üretmiş neden? Ben bunları düşünmiyim diye

    Edit: Yukarıdaki kia araç için bekleyin uyarısını yapmış üreticisi benim aracımda uyarı yok turbo benzinli...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 23 Mayıs 2019; 11:0:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hararet göstergesi 1/4 e geldiğinde torque 70 dereceyi gösteriyor ve "motor ideal çalışma sıcaklığında" diye ses duyuluyor, ibre 1/2 olduğunda sıcaklık 90 dereceye ulaşıyor, 110 dereceye kadar çıktığında fan açıyor 90 a iniyor, bu arada ibre 1/2 de sabit bir vaziyette duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burakk0131

    Benim turbo benzinli i20 de böyle bir uyarı yazmıyor. Dizellere has bir uyarı mı acaba? Ayrıca bu 1 dk beklemeyi yapan var mıdır ki?

    Alıntıları Göster
    benim dci aracımın kullanma klavuzunda çalıştırıp hemen yürüyün stop etmeden önce en az 30 sn bekleyin diyor firmalar ağız birliği yapmıyor muhtemelen yakıt ve emisyon kaygısı ile hemen yürümemizi istiyorlar zaten aracın bozulması onların işine gelir yedek parçadan para kazanıyorlar.
  • Bence hararetin 90 dereceye gelmesi ve yağında 85-90 derecelere gelmesi benim için ideal ısı anlamına geliyor.

    Ondan öncesinde pek ezmiyorum pedalı. Canım acıyor
  • Tekrar tekrar söylüyorum turbonun yağlanması için 1 dakika çalıştırmaya gerek yok. Neticede piste gazlamaya çıkmıyorsunuz. Stop etmeden önce soğuması için dakikalarca beklemenize gerek yok sadece performanslı bir kullanım yaptıysanız durmadan önce biraz sakin kullanmanız soğuması için yetecektir turbo pellerinin. Eğer performanslı bir kullanım sonrası hemen durmanız gerekiyorsa evet rolantide 20-30 saniye kadar beklemek faydalı olacaktır.

    Peki benden size altın bir soru madem performanslı kullanımda uzun süre beklemek gerekiyor neden mercedes bmw audi wv seat skoda mazda toyota vs vs bir çok marka aracına start stop koyuyor ve start stop her koşulda siz daha durmadan bile tak diye stop ettiriyor :)

    Kia'nın yazdığı 1dk yazısına gelirsek o yazının sadece türkçe yazılmış olması manidardır :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.