Şimdi Ara

Motorun rolantide stop etmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
24.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba, arkadaşlar tvs neo x3i 110 cc cub motorum var henüz 1150 kmrede. Birkaç aydır şehir dışındaydım diye kullanmıyordum gelince direk bakıma götürdüm İzmir motoshopta 2. bakımı yapıldı. Ertesi gün motorda stop etme sorunu basladı. Hem zor ateşliyordu, gaz vererek veya jikle açıkken ancak alıyordu hemde kalkışta sık sık stop ediyordu bazende ışıkta beklerken stop ediyordu viteste olup olmaması fark etmiyor. Hemen servvisi aradım, servisten uzakta oturuyorum. Ustası hiç gelmene gerek yok rölanti vidasından rölantisini yükselt geçer dedi. Yaptım bugün tekrar yola cıktım eskisi kadar olmasada 3 defa yine stop etti. Bu akşam eve dönünce biraz daha rolantiyi yükselttim, yarın denicem ama motorda devir göstergesi yok ve dinlediğim kadarıyla sanki rolantide bir tutarsızlık var bazen kendi kendine düşüyü boşta bekerken motor sıcak olmasına rağmen ve rolanti sesi düşükken vitese takıp gaza dokunduğum an stop ediyor. Hiç başına böyle bir sorun gelen varmı? Servisten önce motorda hiçbir sorun yoktu.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motosiklet Rolantisinde Neden Stop Eder?

    Motosikletinizin rolantide stop etmesi, can sıkıcı ve güvenlik açısından tehlikeli bir sorun olabilir. Bu soruna yol açabilecek birkaç yaygın neden vardır:

    • Yakıt Besleme Sorunları:
    • Tıkalı yakıt filtresi veya yakıt pompası sorunları, silindire yeterli yakıtın ulaşmasını engelleyerek rolantide stop etmelere neden olabilir.

    • Hava Sızıntıları:

    • Giriş manifoldu veya emme valflerindeki hava sızıntıları, hava-yakıt karışımının dengesini bozarak rolantide dengesizliğe ve stop etmelere yol açabilir.

    • Buji Sorunları:

    • Arızalı veya aşınmış bujiler, doğru kıvılcım sağlayamayabilir ve bu da rolantide stop etmelere neden olabilir.

    • Rölanti Devir Hızının Düşüklüğü:

    • Motosikletinizin rölanti devri çok düşükse, motor düşük hızlarda düzgün çalışamaz ve stop edebilir.

    • Karbüratör Ayarları:

    • Karbüratörlü motosikletlerde, uygun olmayan karbüratör ayarları zengin veya zayıf bir hava-yakıt karışımına neden olarak rolantide stop etmelere yol açabilir.

    • Enjeksiyon Sistemi Sorunları:

    • Enjeksiyonlu motosikletlerde, enjektör tıkanmaları veya yakıt basıncı sorunları rolantide stop etmelere neden olabilir.

    Motosikletinizin rolantide stop etmesi sorununu gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    1. Yakıt filtresi ve yakıt pompasını kontrol et ve gerekirse değiştir.
    2. Hava sızıntılarını tespit etmek için girişi ve emme valflerini incele.
    3. Bujileri kontrol et ve gerekirse değiştir.
    4. Rölanti devrini üreticinin önerilerine göre ayarla.
    5. Karbüratörlü motosikletlerde karbüratör ayarlarını kontrol et ve gerekirse ayarla.
    6. Enjeksiyonlu motosikletlerde enjektörleri kontrol ettir ve yakıt basıncını ölçtür.

    Bu adımları izleyerek motosikletinizin rolantide stop etme sorununu çözebilir ve güvenli ve keyifli bir sürüş deneyiminin keyfini çıkarabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Rolantı ayarında sıkıntı yok aynısı benimde başıma geldi bir kaç ihtimal var arkadaşım

    Bujinde sıkıntı olabilir (Buji ateşlemeden sonra kullanılırmı deme uygun buji takılmazsa motosikletin yolda stop bile edebilir)
    Sübap sıkıştırmış olabilirsin (Ustalar için basit bizim için zor bir işlem kendin yapmaya kalkma ustana götür)
    Benzininde sıkıntı olabilir depo bittikten sonra depoya kompresörle hava vur benzin filtrene bak (bu işlemde benzin musluğunu kapatmayı unutma)
    Eğer motosikletin gaz yemiyorsa Benzin musluğunun yanındaki hortuma bak yarılıyor ve ordan hava alıyor motosiklet
    Yağını kontrol et

    Bunlardan hiçbiri değilse sebebi sübap kesmiş olabilir motosikletin.
    Gelişmelerden bizi de bilgilendirirsen yardımcı olmaya devam edebilirim iyi forumlar geçmiş olsun...
  • Sorun rolanti ile geçmeyince servise gittim. Benzinimde hızlı gidiyordu zaten, usta kurcaladı, hava ayarı vidasınımı kurcaladın dedi bana, yok dedim zaten servisten aldıktan sonra başladı bu sorun ve vidanın yerini bile bilmiyordum. Velhasıl kelam düşüncem usta veya çırağı hava vidasını sonuna kadar sıkmış motor boğulduğu için stop ediyormuş. Hava ve rolanti ayarını yaptı yeniden bütün gün gezdim sorun yaşamadım düzeldi yani. Motorum daha 1 senesini doldurmamış ve piyasadaki en sorunsuz motorlardan biri bildiğim kadarıyla, sorun çıkması tamamen servisin azizliği birdaha kapısından bile geçmem. Merak ettiğim 4-5 gündür bu şekilde kullandım motoru zengin karışım motora kalıcı bir zarar verirmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikaptan -- 1 Şubat 2017; 21:58:36 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.