Şimdi Ara

Motosiklete Başlamayı Düşünüyorum, Zehri Aldım. Konu İle İlgili Tavsiyelerinizi Bekliyorum (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
3
Favori
1.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Drazy kullanıcısına yanıt
    Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Okuduğum birkaç makale de araçlardan yavaş gitmenin çok da doğru olmadığını savunan birkaç kişi vardı.
    Tam olarak şöyle bir şeyler yazmıştı.
    Sonuç olarak motorsikletin taşıt olduğu bilinci, oturmamış ülkemizde. Siz şeridinizden sakin sakin giderken 60-80 arası, otomobil sizi sollamak yerine, şeridin köşesine itmeyi "çekil lan " demeyi tercih ediyor.
    Tabi ki kurallara gerektiği gibi uyan insanlar da var, onlar meclisten dışarı.
    Hal bu iken yavaş sürmek, özellikle trafiğin hızlı aktığı yerler de bazen hızlı sürmekten daha tehlikeli olabiliyor.
    Motor hızlandıkça dengesini bulur, yavaş seyir halinde iken kontrol ve denge zorlaşır.
    Gibi gibi yazılar okumuştum.
    Bu konular hakkında ne düşünüyorsunuz.
  • Mumkunse baslama demekle giris yapayim ama illa baslayacaksan ve ilk motorun olacaksa vitesli ufak motorla basla. 2 el temiz en fazla 2-3 yasinda comutter tarzi bi motor al. Tecrube kazanmaya calis, kullanim sekline gore her sartta kendini sina. Hazir hissetiginde istedigin motora gec.

    Ben R25 almayi kafaya koymustum, ikinci el fiyatlarida sifirina cok yakin oldugu icin sifir alacam dedim. Sifir motoru hic bilmeyen biri olarak kullanmak o motoru mahvetmek demek olur. Gidip marka kulturunude ogrenmek icin yine yamahanin ybr125 ini aldim. Bi kac kere oldugum yerde motoru yatirdim, yanlis vitesten sanzumani zorladim vs.. haa motor hala tas gibi. Bunu sifir R25 de yapsam icim giderdi. Bu sene kendimi hazir hissettim ve R25 imi aldim. Ybr mide son vergi artisi olmadan bile karla satabiliyorken suan daha prim yapacagindan satisi erteledim. Yani 2. El aldigin motoru mantikli ve duzgun alirsan satista zarar etmezsin.



    Ekipmana gelince ben Ybr ile baslayinca arkadasimin kaskini montunu aldim, r25 alinca duzgun bisey alirim diye. Boyle bir sansin yoksa ekipmani saglam duz. Cunki ilerde cc yukseltirson illaki sana herzaman ekipman lazim. 5000 e yakin butce koydum ekipman icin daha da artiyoe 6000 yi bulacak. Ama ilerde R6 yada diavel gibi bi motor dusundugumden ekipmanda kisitlamiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • yskahraman kullanıcısına yanıt
    eğer şeritte isen şeridin akış hızına uymalısın. ama sola sağa sola ikide bir kuralları ihlal ederek geçmek olmaz. çekirge bir zıplar iki zıplar.ben bazı videolar izliyorum. bir sağdan bir soldan bir yatırmalar filan ne oluyor arkadaş. etten kemikten insansın yani. ne kadar olağanüstü olabilirsin ki? öldüğünde bana birşey olmaz ağlarsa anan baban ağlar. karşı tarafın da canı var. arabaların magandası var da motorsikletlerin yok mu? var elbet. onlara söylüyorum bu lafları ;ne sinyal verir ne şerit değiştirirken kurala uyarlar sonra da biz de aracız derler. araçsan araç gibi git serseriysen de o zaman yere düştüğünde ağlamamalısın. motorsikletler trafikte yeterli saygıyı görmüyorsa bunlar yüzünden. adamın sağından 180 le geçip trafik kurallarından bahsetmek nasıl bir mantık? bizde motorsiklet kullandık. birçok motorsiklet kazasına bakıyorum adam kavşağa 120 ile girmiş birine çarpıyor millet basıyor yaygarayı. istediği kadar yeşil yansın. bir defa o yolun hız sınırı 80 ise 80 den yukarı çıkmayacaksın. ikincisi kavşaklarda hızını daha da düşüreceksin. üçüncüsüde motorsiklet araba kadar dengeli fren yapamayacağı için ayrıca o etkeni de düşüneceksin.

    denge olayına gelirsek normal bir sürücü bisiklet hızında motoru rahatlıkla dengede tutabilmeli. eğer o noktaya gelmemişse çok fazla ana yola çıkmamalı zaten. ben yürüme hızında bile dengede gidebilirim.


    bunlar kendi can güvenliğimiz için. kask, elbise, kurallar, aşırı hız yapmamak çok önemli. anayollara çıkmadan önce motorsikletle boş alanlarda mümkün olduğunca tam gaz,ani fren, yatış sınırı, rampa antremanı, kaygan veya çakıllı yolda kullanım gibi motorun max sınırları öğrenilmeli ve bu sınırlara trafikte asla yaklaşmamalı. çakıl ve ıslanmış yol motorsikletlerin bir numaralı düşmanıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drazy -- 5 Eylül 2017; 23:3:35 >




  • Motokurye'yim,Her gün trafikte olan biri olarak tavsiyem;

    1)Motoru alın

    2)yol 2 gidiş 2 geliş ise yani tek şerit gidiş tek şerit geliş değilse.. Sağdan gitmekte sorun olmaz..

    Adamın acelesi varsa soldan sollar geçer sizi..



    2b) Eğer yol dar veya çok yoğun ise motor CC hıza bakar..

    40-60-70km gidiş için Sağ şeridin en sağından gidiyorum.

    Adam beni aynı şerit içinde sollayıp geçebiliyor.ama o yolu ortalasam korna selektör ile dolu kamyon bile 90km ve üstü hızla gidiyor..



    Kısaca:

    Yavaş iseniz veya yol tek şerit gidiş "Şeridin Sağından"..

    Hızlı iseniz şeridi ortalarında gidersiniz (70-90 vb..)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.