Şimdi Ara

Motosiklete Başlamayı Düşünüyorum, Zehri Aldım. Konu İle İlgili Tavsiyelerinizi Bekliyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
3
Favori
1.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar . Önceleri motorsiklete karşı oldukça korkak davranıyordum.Tamam alayım artık diye düşündükten sonra, Barkın Bayoğlu'nun gitmesi ile beraber, lan bu adam bile öldüyse, benim ne haddime, vazgeç bu sevdadan, deyiverip kalbimin ücra köşelerine sevgimi gömmüştüm. Sonrasında bir arkadaşın (cbr250) arkasında artçı olarak bindim. Aman Allah'ım ! dedim almalıyım. Bütün korkularımı unuttum. Tabi hala içten içe korkmuyor değilim.

    Size sorularım var, konuyu sabırla okuyup , bana cevap verdiğiniz için hepinize şimdiden çok teşekkür ederim.

    ==> Bu, motor (ölüm) korkusunu nasıl yenebilirim ? Motor süren arkadaşlar sizde de bu tip korkular var mı ? Korkularımın sürüşümü aşırı derece etkileyeceğini düşünüyorum.

    ==> Arkadaşımla konuştuğum da bana 250 cc'lik bir motorla başlamamın çok tehlikeli olduğunu, söyledi. Maymun iştahımdan ötürü 250 cclik bir motorla başlamak istiyorum. Kararsızlık had safa da. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ? 250 cc'lik bir motorla maymun iştahlı birinin başlaması doğru mudur ?. Başlangıç için hangi marka/modelleri öneriyorsunuz ?

    ==> O ekipmanları almanın ne gibi önemi var ? Ceketler, pantolanlar, bellikler, kasklar vs gerçekten koruyor mu ? Neden o derece pahalılar ? Kafamda ki seti dizsem 4-5 civarı bir şey tutuyor, motorun 1/3 fiyatı neredeyse. Ayrı ayrı dizlik kolluk bellik gibi alsak daha ucuz yollu gözüküyor, aynı korumayı sağlar mı ? Ekipman olarak orta yollu (1-2 arası) neleri öneriyorsunuz ?

    ==> Bir de bu sürüş kurslarına kayıt olmalı mıyım ?.

    Varsa yazım hatalarımdan ötürü, ayrı ayrı herkesten özür diliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yskahraman -- 29 Ağustos 2017; 0:56:29 >







  • Ls2 ff352=300 tl kask

    Prohell mont+Pantalon=900tl

    Motor için koruma takozu/koruma demiri=max 200tl

    Bunlar sizi korur ha 450tl mont var prohell başka markanın var 800tl o size kalmış...1.400tl koruma aksesuarları demek 6000-10.000 TL güzel motorlar var
  • 250cc'lik motorla başlarsan sonun çok daha kötü olur bu heves nerden geliyor yav canına mı susadın

    ben 50cc scooter ile başlıcam büyük ihtimal.Yeterli seviyeye ulaşınca da 250cc'lik scooterlardan almak istiyorum.

    Daelim S3 Advance ve Piaggio X Evo aklımda olan modeller.

    Ek olarak ekipmanlar motordan daha önemli bence.Ayırabildiğin kadar para ayır ekipmanlara derim ben öyle yapıcam
  • Şu an için ihtiyacın olan tek şey eğitim. Aşağıdaki eğitim merkezlerinden birine git mutlaka, sonrası kolay.
    https://safetyturkiye.com/
    http://www.villalevent.com.tr/
    http://www.yamaharidingacademy.com/
    http://www.rahmibarutcu.com/
    http://www.mottoakademi.com/




  • 1 -Sorularına cevap vereyim çoğu kişide bu korku vardır diye düşünüyorum fakat bir süre sonra azalıyor dert edilicek gibi değil. Bunun sebebi genelde motoru tanımadığından kaynaklanıyor. Binince çoğu endişeni atıyorsun.

    2 - Bu öznel birşey açıkçası. 250cc ile başlanılabilir evet. Fakat ne kadar yüksek cc ile başlarsan o kadar fazla riskleri arttırırsın. Daha viraja girmeyi bile bilmeden gazı açtığında olucakları düşünebiliyor musun ? Kafanı bariyerlerde görmek ister misin ? O yüzden bunun gibi risklere girmeye hiç mi hiç gerek yok.

    3- O ekipmanlar senin kafanın yerinde kalmasını sağlıyor. 350 liralık kaskla 1000 liralık kask aynı dayanıklılığa sahip değil. Maddi gücünü düzgün ayarlıyıp düzgün ekipmanlar alırsan ileriki yıllarda iyi ki bunları almışım diye dua edersin.
    Kendimden örnek vereyim ; Daha yeni kaza yaptım ve ayağım hala alçıda. Eğer dandik bir ayakkabı alsaydım ayak bileklerim kırılmış olucaktı. Fakat o ayakkabı sayesinde ayak bileğimi kırmadım. Eğer ki üşenmeyip pantolonumu giyseydim belkide kas ezilmelerini ve belki de ayağım kırılmıyacaktı. Eğer o gün kaskımı takmasaydım ve direği sıyırıp geçmeseydim o kask benim hala kafamın yerimde olmasının tek sebebi olucaktı.

    4- Kesinlikle eğitimini almalısın. Bazıları eğitim almanın küçük düşürücü olduğunu düşünüyor. 2 Gün sonra ise viraja giremedi diye veya da panik fren yapamadı diye kaza yaptıklarını görüyoruz. Bu işte eğiitim her zaman alınmalı. +




  • 1- Korku iyidir panik yapmayacaksan , ben ilk başladığımda dikiz aynasında mesela bir kamyon görünce , iç sesim Azrail'in geliyor kaç diyordu :)

    2- Bence düşük cc ile başlamak daha iyi sorularının hepsine bakınca bence "senin" düşük cc ile başlaman daha iyi geldi bana.

    3- Bu soruyu sormamış farz ediyorum (Ama bence görselden çok işlev önemli , piyasada 150-250 tl arası sharp 4+ yıldız kasklar var , korumalı tech90 vb pantolon 250 tl , eldiven , mont prosevler fena değil ucuz segmentte (hepsi ile düşüp test ettim) , zor gelse de ben çizmede kullanıyorum , çizmesiz her düştüğümde ayak tarağım acıdı :)

    4- En baştan olabilir ama benim gibi sonradan gidersen hataların kemikleşmiş oluyor ve gördüğün ne kadar kötü sürücü olduğun oluyor.Bütçen varsa her zaman ders iyidir.
  • 1-Korku değilde Temkinli olmak diyelim iyidir..

    Aradan makas atmadan-Sağdan sollama yapmaz .Kask koruyucu malzeme kullanırsan kendi şerit yolunu takip edersen kaza olma riski en aza iner..Adam otobüs beklerken araba yoldan çıkıp otobüs durağına dalıyor buna "Kaza-Kader" denir..



    2-150-200-250cc alabilirsiniz...gidip YBR 125cc 9300tl vermeyin..Honda CBF 150=6.500tl alın veya Hıntli Hero-Bajaj-Tvs modellerine bakın son zamlarla en ucuz japon 10.000 TL yaklaşıyor alınmaz kredi ile bile alınmaz!!



    3-Filmlerde forumda Denise markası montu 2000tl!

    Prosev-Prohell-Ls2 mont-Ls2 kask ile 1.500tl max maliyet ile Kask+mont+Pantalon sahip olursunuz..

    Hiç kullanmayanlar bile var kaza anında hayat kurtarır..



    4-motor eğitimine para vermeyin..ben 11senedir kullanıyorum..en güzeli bağlı olduğunuz il-ilçede motosiklet gurubu ile iletişime geçin..yeni olduğunuzu belirtin size ücretsiz temel eğitimi verirler.. dönüş debriyaj vites değişimi ani duruş gibi gerisi pratik bilgiler

    Örnek;

    #mıcırlı taşlı yollarda ani sert fren yapılmaz motor anında yere yapılır!!

    #yere dökülmüş yağ su kimyasal vb fark ederseniz fren yapmayın yolu değiştirin veya direksiyon sabit tutun.

    #Sağdan asla sollama yapılmaz araç geçilmez

    #Yokuş inerken-Çıkarken-Viraj içi asla sollama yapılmaz..

    #Sağa dar Sola Bol yani geniş dönüş yapılır..

    Bunun gibi 20-30 pratik madde var öğrenirsin




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Öncelikle selamlar yskahraman,

    Cevaplamaya başlamadan önce belirtmek isterim bu benim tamamen şahsi fikrimdir.

    1- Ölüm sadece motor başında gelen bir şey değil. Kimsenin daha 1 saat sonrasına çıkacağının garantisi yok. Kullandıkça o korkunun azalacağını düşünüyorum fakat korku seni hayatta tutar. Ben çok iyi sürüyorum benden iyi kimse süremez ölümden korkmuyorum vs. gibi öz güveni yüksek bir şahıs olacağına diğeri daha iyidir neden dersen çünkü sen o korkuyu aştıkça bu sefer kendine güvenin gelecek belkide olmadık yapılması riskli olan şeyleri yapmaya başlayacaksın. O yüzden herşeyin kararında olanı iyidir.

    2- Bu herkese göre değişir fakat en mantıklısı hem maddi hem manevi, 125-150 lik bir motorla başlayıp iyice tecrübe kazanıp ondan sonra istediğin 250-300cc. vs gibi motorlara geçmek. Başlangıç için evet gerçekten tipsiz olan motorlar fakat düştüğün zaman sana fazla masraf çıkarmayacak motorlardır örneğin CBF 150, YBR 125 gibi.

    3- Ekipmanlar motorda en önemli şeydir çünkü motorda kapora direk sensin, motor araba gibi değildir arabada seni koruyacak hava yastığı vs. gibi koruyan şeyler var fakat motorda yok o yüzden motorda seni koruyan tek şey ekipmanlardır. Ülkemiz de ki zaten her şey pahalı bu ekipmanlar neden ucuz olsun ki, her gün her şeye zam geliyor keşke bu tarz insan hayatını koruyan şeyler en azından düzgün fiyatta olsalar idi. Bu senin bütçene göre değişir her bütçeye göre ekipman var tabii ki 500 tl lik bir deri mont ile 2000 tl lik bir deri montun korumaları aynı olmayacaktır. Ne kadar köfte o kadar ekmek hesabı. Örneğin 10 bin tl bütçen var derler ki bunun 5-6 binin motora ver geri kalanını ekipmana ver. Gidipte R6 sürüp sadece 250 TL'lik kask takanlar var onlara bir şey demiyorum eğer hayatın o kadar ucuz ise sende öyle yapabilirsin.

    3- Evet imkanın varsa ki hatta yoksa bile kendini zorlayarak güvenli sürüş eğitimlerine katılmanı tavsiye ediyorum.

    İyi forumlar.




  • Çok teşekkürler arkadaşlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yskahraman

    Çok teşekkürler arkadaşlar

    Kafanızda hangi marka model var..

    Son zamlardan sonra lütfen Yamaha demeyin..2 kere düşünün!!
  • Yamaha almayın diye dilimde tüy bitti anlatana kadar, ama hala buna da şükür diyenler var yamaha zam yapmamış vergi imiş bu zamlar diyenler var. Kardeşim elli kere izah ettim %20 vergi ithalata geldi, yamaha tuttu kdv dahil fiyatı 1.2 ile çarptı. Bu sayede kendi karına da %20 zam yapmış olur dedik yine de inandıramadım. Kafa basmıyor koyun beyinlilerde. Sözüm meclisten dışarı sözkonusu olay başka forumda.
  • korku hem iyi hem kötü. iyiliğine kullanmaya calıs. mesela defansif sürüşü öğren. ekipmanlar çok önemli kaza anında derin asfaltta kalabilir kafanı vursan meftasın. fp ürünler seç. kask önemli ls2 kesinlikle alma mt var ona yönel. eldiven mont kask bot pantolon es geçme sakın. 4 mevsim alma kışın üşütür yazın yakar ayrı ayrı al. 250 ile başlanır ama hangisiyle. r25 ile baslanmaz ama mt25 cbr250 bunlarla baslanır. hatanı affedecek motorlara yönel. eğitim kurs bunlar önemli şeyler imkan varsa kesinlikle al. ölümden de korkma barkın babuşun dediği gibi borulara bağlı ölmektense zevk alırken ölmek...
  • ibo83 kullanıcısına yanıt
    cbr250r veya ninja 250 sl arasında kararsızım
  • yskahraman kullanıcısına yanıt
    Boyun ve kilon kaç, eğer biraz uzun isen ve kiloluysan 250 sl altında çok çirkin gözükür. Ayrıca yedek parçaları honda ya göre kat kat daha pahalıdır bunlarıda göz önünde bulundur derim.

    Ama en önemli artısı yeni başlayan için özellikle ABS li versiyonları mevcut alıcaksan kesinlikle paraya kıyıp ABS li olanı alman.
  • 1.73 75 kiloyum abs konusunda bende hem fikirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yskahraman

    1.73 75 kiloyum abs konusunda bende hem fikirim

    Bende bir aralar bakıyordum 250 sl e benimde 1.75 boyum var hiç deneme şansım olmadı fakat çok sıratacağını zannetmiyorum yedek parça sıkıntım olmaz maddi yönden dersen direk 250 sl diyorum ben abs si olduğu için. Çünkü özellikle yeni başlayanların bir çok hatasını tolere ediyor.
  • Maymun istahli biri oldugunu kabul ediyorsan ve arkadasina artci olarak binip zehri aldim diyorsan bence bu noktada birak motor sevdani.



    Bazi asklar platonikken daha guzeldir.
  • mdatalay M kullanıcısına yanıt
    Nedense çok güldüm hocam. Farklı bir yaklaşım açısı. Bu zamana kadar hep platonik kaldım sabrım kalmadı artık. Şu bayram bir bitsin hemen bir sürüş akademisine kayıt olacağım.
  • Ben şu 250 cc ile başlamayın canına mı susadın muhabbetini anlamadım hala. Şundan soruyorum kullanacak kişinin hız yapma potansiyelinden mi çekiniliyor yoksa motorun ağırlığından vs. mi? Biri aydınlatırsa sevinirim.

    Hocam ben size motosiklete başlama hikayemi özet geçeyim isterseniz. Belki yardımcı olur.

    Benim etrafımda bana sürmeyi öğretebilecek kimse yoktu. Bisiklet kullanmayı öğreten bile olmadı siz düşünün. Ben motor almaya karar verdiğim zaman ilk başta Yamaha riding academy den bir kaç günlük ders aldım bisiklet bile kullanmayı bilmeyen halimle. İlk başta scooter eğitimi sonra vitesli motor eğitimi gibi. Sizi durumunuza göre yönlendiriyorlar zaten. Ama ücreti biraz tuzlu baştan söyleyeyim. Günlük 300-400TL gibi bir miktardı. Kurs zamanını ehliyet sınavına yakın tutmaya çalışmıştım ve kısa bir süre sonra ehliyetimi aldım.

    Bütçe konusuna çok kafa yormuştum o zamanlar. Ehliyeti aldıktan sonra ilk iş ekipman almaya gitmek oldu. Ekipmana verdiğiniz parayı fazla görmeyin. Bütçenizi de ona göre ayarlayın. Yenisiniz ve hayatınızı teslim ediyorsunuz sonuçta. Ben o zamanın parasıyla yaklaşık 4500TL bayılmıştım. İyiki de bayılmışım.

    2.el piyasasında biraz araştırma yapmıştım bu sırada tabi ve birkaç gün sonra R25 i satın aldım ve maceram başladı.. Ha bu arada alacağınız motorun korumaları eksik falansa eğer onlara da bütçe ayırın. Motoru yatırma ihtimaliniz çok yüksek çünkü

    Motoru alır almaz akşamına mümkün olduğunca trafiğin az olduğu yerlerde motora alışmaya çalıştım. O yüzden de geceleri çıkıyordum sürekli. Onun dışında dünya ticaret merkezinin oraya geliyordum her gece. Orası neredeyse hiç trafiğin aracın olmadığı bir yer. Orada sürekli yavaş sürüş antremanı yaptım dengemi geliştirebilmek için. Yaz dönemi bitene kadar devam ettim böyle. ( ilk başlarda motoru çok yatırdım bu arada o yüzden korumalıklar önemli )

    Tekirdağda okuyorum ben. Yaz dönemi bittikten sonra dönmem gerekti tabi. Ama motora daha yeni yeni ısınmışken ara vermekte istemiyordum. Dediğim gibi etrafımda böyle yol gösterecek yardım edecek birileri olmadığı için tek başıma götürmek zorunda kaldım motoru. O günü unutmuyorum çok gerilmiştim bir o kadar da heyecanlıydım. Yavaş yavaş dikkatlice vardım Çorluya kazasız belasız şükür :D Ondan sonra aynı şekilde oradayken de her gece alıştırma yapmaya devam ettim. Şimdi yaklaşık 3 sene oldu daha bir kazaya karışmadım çok şükür. Bu sene motora iyice alıştığımı hissettiğim için sürekli Çorlu-İstanbul arası gelip gidiyordum sene içerisinde. Ama hala temkinli kullanırım hız yapmadan.

    İlk başlarda çok zorlandım. Bir ara satsam mı lan acaba diye falan düşündüm hatta. Ama niyeyse bırakamadım da devam ettim. Şimdi 2017 R6 için para birikti sayılır bu yılbaşında alırım falan diyordum ama bildiğiniz gibi vergi zammı hayallerimi yıktı. En azından 1 yıl kadar bir süre erteledi diyelim

    Benim deneyimlerim böyleydi hocam. Umarım size de yardımcı olabilir benim hikayem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Manwe Sulimo -- 3 Eylül 2017; 5:44:42 >




  • barkın bayoğlunun başına gelenler üzücü. ama o da tahminimce hız kurbanı. çünkü bomboş yoldaki hız sınırlamasının mantığı budur zaten. yani beklenmeyen durumlar içindir o hız sınırı.80 km hız sınırı var köprüde. o hızda motor kullanan biri adamı farkedip frene asılsa bu ölümcül sonuç ortaya çıkmayabilirdi.

    gelelim senin olaya. ne alacağın hiç önemli değil. niçin aldığın önemli.ben liseye eski jawa motorla gittim geldim. liseden sonra yıllarca planet motorsiklet sonradan da sepet takarak kullandım. mopet de sürdüm, scooter da kullandım.

    yaklaşık 20 senelik motorsiklet kullanıcısıyım. bisikletle sürmeyi öğrenirken birkaç defa düşmüştüm ortaokul yıllarımda. onun dışında ne bir kaza ne de bir tehlike atlattım.

    motorsiklet kullanmak bir tutkudur. ama bu tutkunun adı hız tutkusu değil, rüszgarı hissetmek, özgürlük ve buna benzer şeylerdir. eğer tutkunuz hız ise motordan uzak durun derim ben.çünkü motor tutkusu bu değil. adrenalin tutkum var diyorsan onu bilemem.

    asla hız sınırlarını geçmedim. şehirde aralardan mümkün olduğunca geçmem. gördüğüm max hız 90 km dir. o da boş şehirlerarası yollarda. tın tın tın seyrede seyrede kenardan giderim. sinyalimi de varsa veririm. asla riske girmem. otomobilden hızlı gitmem. eğer birkaç saniye sonrasını kestiremiyorsam asla gaza yüklenmem.

    eğer amacınız gerçekten bir motorsiklet tutkusu ise touring olanlardan alın derim. sakin sakin rüzgarı hissede hissede müziğinizi dinleye dinleye dolaşın. motorsikletin keyfi böyledir.

    edit: bir de fren mesafesi diye bir şey var. buna motorsikletler nedense hiç uymuyor. motorsiklet yakıt,bakım,park yönünden avantajlı. bunu dezavantaja çeviren şey ise hızdır. bir motorsiklet asla araba kadar güvenli olamaz. bunu bilerek yola çıkmalı. motoruna göre de değişir belki ama arabaların ortalama 80 le gittiği yolda sen 80 le gitmemelisin. 50-60 uygundur. çünkü frene asıldığın zman araba kadar stabil kalamazsın. ayrıca çarptığın anda da olan sana olur. o yüzden fren mesafesine 5-10 metrede sen koyacaksın. taş düşebilir, köpek çıkabilir veya köprüde biri yola atlayabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drazy -- 5 Eylül 2017; 15:14:14 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.