Şimdi Ara

MOTOSİKLETE YENİ BAŞLIYORUM TAVSİYE VE YARDIM (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
1.438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • öyle yapıcam sıfıra gerek yok km si düşük 2.el işimi görür diye düşünüyorum. iyi forumlar
  • One In A Million kullanıcısına yanıt
    2. el motor konusuna çok güvenme. İstediğini bulmak istanbul gibi yerde çok zor. km si düşükse zaten sıfıra yakın bir fiyat isterler. fiyatı uygunsa da motor kesin düşmüş veya kazalıdır. ben sana şunu al veya bunu al diyemem. Hangi motoru kullanabileceğine kendin karar vermelisin. Bunun da tek yolu iyi bir motosiklet eğitim merkezinde eğitime katılmandır. Bence her zaman sıfır tercih ama objektif olamıyorum bu konuda, 12-13 yıldır doğru dürüst 2.el hiçbir şey almadım.
  • maddi durumun iyiyse honda cbr 125 almanı tavsiye ederim. yedek parça fiyatları ve yakıt olarak sınıfının en iyisi sayılır. eğer o kadar bütçem yok dersen yamaha ybr125, honda cb125 modelinin öneririm. honda cb125 yakıt konusunda acayip uygundur. eğer yine o kadar çıkamam dersen modial 125 mh drift modelini tavsiye ederim. benim sana önerim honda cb 125 kesinlikle tam bir başlangıç motoru niteliğinde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: One In A Million

    abi crosa bineceğine bisiklete binsek daha iyi gibi sanki :D direk moral bozup düşersin dedin heves kaçırdın :D neyse şaka yapyorum, lüzum görüp fikrini paylaştığın için teşekkür ederim ama crosa binmem abi ya :D

    Cık cık cık ne kadar ayıp cbr 250den crf 250l'ye döndüm ben gayet memnunum :)
    Neyse hocam tarz meselesi sonuçta cbr 250r bakın sıkıntı olmaz inşallah güzel güzel kullanırsınız...
  • Hocam bence eğer scooter kullanabiliyosan Maxi scooter almanı tavsiye ederim.En azından tecrübe kazanıp,motosiklet eğitimi alıp 600 lüğe geçersen daha uygun olur
  • Ben sana şöyle 2. el konusunda ufak bir bilgi veriyim. Ben cbr'yi 0 almıştım 250 cc. Şuanda 4bin km de. Görünüşte hiç bir sıkıntısı yok. Fakat rodajı ben açtiğim için motor diğer motorlardan daha boğuk. Hep düşük devirde gitmeden motorun açılılşı kötü oldu. 4-5 ay önce 140 basmıştım 155 lere dogru takır takır ses gelmeye başladı. Korktum durdum. Servise götürdüm. Birşey bulamadılar. Çünkü motoru açmadılar. Bugun gene 150 denedım bu sefer takır tukur sesi ragmen devam ettım 5 dk sonra kesildi. Daha da yapmıyor. Ki ben sana diyorum ki bu motoru ben insan gibi kullandım. 250cc lerini yükseltmek için satıcak olanlar devir kesiciye girmekten motoru haşat ediyor. Ben şimdi 5000 de motoru satıcam. Yoksa elimde kalıcak biliyorum :D Garantiside şubatta bitiyo. Yerinde gidicem ninja 300r alıcam.


    Birde asla hız yapmıcam deme. Ben arabaya ilk bindiğimde 40la gidiyordum e-5 te. Şuanda 180 niye basamıyorum diye millete laf atıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IOserI -- 6 Kasım 2013; 3:09:39 >




  • Şöyle bir durum var herkes yeni başlıyorsan nasıl olsa motoru devireceksin sıfır alma diyor, peki ikinci elde bir motor aldığımızda motorun yan yatıp yatmadığını nereden anlarız? yetkili servis yada iyi bir usta anlarmı? yada motorun yan yatmasının motora zararı nedir?
  • IOserI I kullanıcısına yanıt
    Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim, lakin bana tavsiyen nedir yani? .elmi al diyorsun yoksa sıfırmı al diyorsun?
  • One In A Million kullanıcısına yanıt
    ben motordan hiç anlamam, tabi ki yetkili servis veya iyi bir ustaya göstermek lazım. mümkünse bir tur kullansınlar hatta. Eğer satacak olan ne gerek var kullandırmam tribine girerse işkillenmek lazım. Ben hala sıfır diyorum. En azından kafanda bu konuları düşünmezsin motor düştü mü? şurasından ses geliyo mu? çekişi iyi değil sanki gibi. Çünkü acemilikte sadece yola ve kullandığınız motora konsantre olmalısınız. Düşmek de dünyanın sonu değil. Kendinden sorumlusun sadece. Sıfır alma düşersin yazık olur tarzı cevaplara ben olsam kulak asmazdım. Eğer bu işe heves ve cesaret ediyorsan böyle korkuları bir kenara bırakmak lazım. Hep diyorum önce eğitim. "Nasıl olsa öğrenirim önce 2. el bir motor alayım" düşüncesi son derece yanlıştır.
  • Motorun ne tür yan yattıgı önemli. Şimdi yan yatma dediğin adam dengesini kuramamıştır olduğu yerde yatırmıştır grenajlarda ezikler çizikler vardir. Bunun bir önemi yok. Aksana zarar veren şeyler değil bunlar. Ama adam 110 la giderken düşmüştür ve gidon yere sürterek grenaji yanlamıştırsa bu problem. Çünkü gidon o darbaeden sağ cıkmayabilir. Ama ben ilk düştüğümde 40 la gidiyodum grenajda 20 cm çizik oluştu. Üstünü kapatıp boyadılar geçti. Zaten 10bin km üzeri yatmayan motor bulamssın. Bazısı var otoparka park ediyor yandan gelen araç carpıyo devriliyo. Yada parkta cocuklar oynarken benim motoru devirmişlerdi bir kere. 2. el alaacksan her zaman derimki motordan anlamıyosan bayiden al. %10 daha fazla öde fakat motoru bilerek al. Garantin olsun.

    Birde şimdiki aklım olsa 2. el alırdım. Motoru haşat etmezdim :D Ninjayı 0 alıcam o ayrı dava :D cünkü öğrendim.




  • IOserI I kullanıcısına yanıt
    Anladım, vallahi 125cc düşünürken artık 250cc lik düşünmeye başladım :) bu seferde Hondamı olsun Ninjamı olsun diye karasız kaldım :) arkadaş diyorki 2 ay sora öğrenip sıkılacaksın baştan 250 cc al arkana biri binse yokuş çıkamazsın diyo, ama 250cc de çok rahat edersin ve 600cc motora daha hızlı geçersin diyor. Doğrumudur?
    Şimdi kararsızım Cbr250 mi ninja 250 mi :)
  • Kardeşim Aynen 125 cc alırasn Alıştıktan Sonra Pişman Olurusn Hemde Cok Bense Honda CBR 250 R AL Derim İlk başta cok hafif Zorlanırsın ama kolay alısırsın Sonrada 600 RR geçersin

    Yamahamı Hondamı Diyorsan Super Sport Aracılığında

    600CC Aracılığında Honda CBR 600RR

    1000CC Olarak Kesinlikle Yamaha R1
  • Senin şahsi fikrin nedir bilemem ne şekilde kullanıcaksın. Ben araba sürerken bile yol boşsa 200 den aşşa dayamayan biriyim. Daha hiç trafik kazası yapmadım 6 senedir araba kullanıyorum. Olay tamamen kullanıcı ile alakalı birşey. Gidip ferrari alıp 80 le gitmenin manası var mı ? 125cc motor alıp arkana birini alacaksan zaten o motor ölür. İstersen 600cc ile başla benim cok tandııgım var öle başlayan. Gazı açarsan ölürsün o ayrı dava fakat gaz elinde olan birşey az aç yada çok aç senin elinde. Mesela bugun az daha motorla ölüyodum. 140la giderken çukura denk geldim. 1cm derinliğinde birşeygidon u sıkı tutmuyodum sendeleedi zar zor toparladım. 3000cc olsun motorun gene bu başına gelicek. 125cc tamamiyle kurs tarzi birşeydir yada ben 80 i geçmem diyenelrin bineceği şeydir. Sen 140 görmek istiyorsan rahatça 250cc den başka şey kurtarmaz seni.


    Model konusuna gelicek olursak. Honda ve yamaha iyi markalardir. Hondanın piyasadaki çoklugu nedeniyle parçaları cok ucuzdur. Yamahanın 1 grenajına vereceğin parayla hondanın 3 parçasıını alırsın. Fakat yamaha'nın da işte hem tarzi iyi hemde renkleri :D Motor blogunu saymazsak ninja cbr den daha iyi bir motosiklettir. Pek fazla teknik tabir bilmiyorum. Ama ninja kullandım frenleme sistemi cbr den kat ve kat daha iyi. Bindiğim ninjanın amartirsorleri çok sertti sahibi öle yapmış olabilir bilemem. Her 2 motorda 150 ye kadar titreşim yaratmaz. Ne biliyim işte ben hala ehliyet alma peşinde koşuyom :D




  • MotoStunt kullanıcısına yanıt
    Teşekkür Ederim. Niyetim Honda Gibi Şuanda.
  • IOserI I kullanıcısına yanıt
    Anladım Haklısın, 125 ve 250 arasında pek fark olduğunu zannetmiyorum zaten.
    Ben yeni yazıldım ehliyete ay sonu sınava giricem kullana biliyorum zaten, arkadaşın 150 lik olanını kullandım bana yavaş geldi demekki 250 mantıklı :)
    Biraz daha aralık ocak ayı gibimi almak lazım, piyasanın en ucuz oldugu dönem sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: One In A Million

    Anladım Haklısın, 125 ve 250 arasında pek fark olduğunu zannetmiyorum zaten.
    Ben yeni yazıldım ehliyete ay sonu sınava giricem kullana biliyorum zaten, arkadaşın 150 lik olanını kullandım bana yavaş geldi demekki 250 mantıklı :)
    Biraz daha aralık ocak ayı gibimi almak lazım, piyasanın en ucuz oldugu dönem sanırım.

    Ya zaten ben ilk 125 motora bindim gitmiyo diye kızdım adamlar bana 600 lük motor verdi kullanıyım diye az daha ölüyodum ama daha 2 saat bile motor sürmemişitim o zaman sonra gittim aldım 250 lik
  • bu iş para işi. cbr125 de 250 de başlangıç için uygundur fakat 250cc daha torkludur uzun yolda daha rahat gider daha rahat sollama yaparsın. arada 3.5bin lira fark var. tabi 250lik alırsan birdaha al sat yapmadan 600 e geçersin ama 125 den sonra direk 600lük makina biraz sarsabilir. sonuçta 125r ın max hızını 600rr 1. viteste görüyor. dediğim gibi bütçene kalmış birşey
  • 1- Motosiklet ekipmanları almak gerekiyor. minumum 1500 tl intenet sitelerinden gerekli tüm bilgiler ve ürünler mevcut .
    2- Motosiklet ehliyet ve eğitimi . türkiyede ehliyet bakkal mantığında verildiğinden eğitime gitmek gerekiyor. bu eğitimi almışsın sanırım .
    3- Tarzını belirleyip kendine doğru cc de hedefine uygun olanını almak . Çünkü genelde ilk motorlar geciş için kullanılır .

    cros öğrenmek için uygun bi motor değildir.
    cbr250 ss ler arasında sanıldığından aksine öğrenimi alcak selesi , rahat oturuşuyla kullanımı daha kolay bir motordan (cbr125 den bile daha iyidir.)
    125 lik motorlarla güvenli kaçış hızlarına ulaşamicaksın . 250 cc ile kendine güvenerek sürüş sağlarsın .
    250 tl koruma topuzları taktırman gerekecek ama sakın onlara güvenme . olduğu yerde düşünce bile eğilebiliyor. her sistemde bi acık var yani .
    ss düşündüğünden başka bişe önermedim .

    30 000 km motorcular arasında önemlidir . aldığın ilk motorun hakkını ver acele etme . tadını cıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tikli motorcu -- 10 Kasım 2013; 13:42:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    Senin şahsi fikrin nedir bilemem ne şekilde kullanıcaksın. Ben araba sürerken bile yol boşsa 200 den aşşa dayamayan biriyim. Daha hiç trafik kazası yapmadım 6 senedir araba kullanıyorum. Olay tamamen kullanıcı ile alakalı birşey. Gidip ferrari alıp 80 le gitmenin manası var mı ? 125cc motor alıp arkana birini alacaksan zaten o motor ölür. İstersen 600cc ile başla benim cok tandııgım var öle başlayan. Gazı açarsan ölürsün o ayrı dava fakat gaz elinde olan birşey az aç yada çok aç senin elinde. Mesela bugun az daha motorla ölüyodum. 140la giderken çukura denk geldim. 1cm derinliğinde birşeygidon u sıkı tutmuyodum sendeleedi zar zor toparladım. 3000cc olsun motorun gene bu başına gelicek. 125cc tamamiyle kurs tarzi birşeydir yada ben 80 i geçmem diyenelrin bineceği şeydir. Sen 140 görmek istiyorsan rahatça 250cc den başka şey kurtarmaz seni.


    Model konusuna gelicek olursak. Honda ve yamaha iyi markalardir. Hondanın piyasadaki çoklugu nedeniyle parçaları cok ucuzdur. Yamahanın 1 grenajına vereceğin parayla hondanın 3 parçasıını alırsın. Fakat yamaha'nın da işte hem tarzi iyi hemde renkleri :D Motor blogunu saymazsak ninja cbr den daha iyi bir motosiklettir. Pek fazla teknik tabir bilmiyorum. Ama ninja kullandım frenleme sistemi cbr den kat ve kat daha iyi. Bindiğim ninjanın amartirsorleri çok sertti sahibi öle yapmış olabilir bilemem. Her 2 motorda 150 ye kadar titreşim yaratmaz. Ne biliyim işte ben hala ehliyet alma peşinde koşuyom :D

    O zaman şöyle bir mantık kuralım.Vefat eden insanların kontrolünde değilmiydi gaz??
    Hata affetmiyor sonuçta(diğer motorlara göre daha agresif).Şu motoru alıp yavaş giden insan sayısı azdır. motor üst devirlere çıkmak için deliriyor.+hararet sorunu.




  • motora yeni başlayana verilen tavsiyelere bakın; yok 250cc al o da kesmez 600cc al. Motordan anlamadığınız çok belli, bari tavsiye vermeyin. Araba ile 200km/h altında gitmiyormuş da 6 yıldır kaza yapmamış. Eh ne diyelim aferin mi?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.