En yüksek vergi 2 bin lira olacakki böyle düzenlemelere gidebilelim.
Böyle saçmasapan bir vergi sisteminde yapılsa ne olur yapılmasa ne olur..
quote:
Orijinalden alıntı: newmonarch
Aslında güzel bir uygulama gibi duruyor ama 6000 TL'lik araçtan 2000 TL vergi alırlarsa insanlar napacak cidden...O zaman sıfır araçlarda vergi indirimi olabilir.
Iyi de, ancak 5-6 bin tl lik araç alabilenler, 5-6 bin tl ye ne bulup da alacak?
Ya da şöyle sorayım; gücü 5-6 bin tl lik aracı almaya yeten, her sene 2 bin tl vergi ödeyebilir mi daha doğrusu öder mi?
Her ne yaparlarsa yapsınlar, en az şimdiki gibi adaletsiz olacak.
Öbür tarafta iki elim yakalarında, bilsinler.
Her sene cikiyor bu haber. Hikaye...
Ben bişeyi anlamıyorum
250 bin Euroya Hybrid araç alabilen birisi daha az çevreyi kirletiyor diye 1.6 benzinli araçlardan daha az vergi verecekse nerede bunun adeleti.Zengini koruyan orta sınıfı sömüren bir sitem bu bence.
quote:
Orijinalden alıntı: tolbert
Ben bişeyi anlamıyorum
250 bin Euroya Hybrid araç alabilen birisi daha az çevreyi kirletiyor diye 1.6 benzinli araçlardan daha az vergi verecekse nerede bunun adeleti.Zengini koruyan orta sınıfı sömüren bir sitem bu bence.
250.000 lik araç alınırken ödenen ötv kdv ile 20.000 lik araca ödenen ötv kdv aynı mı?
mtv nin emisyona göre alınmaı en adaletli yöntem, tabi eski araçlardan 2.000 - 3000 lira nasıl alınacak alınmasa devletin ne kadar geliri azalacak bilmiyoruz
31 Aralıkta kokusu 1 Ocakta da kendisi ortaya çıkar.
quote:
Orijinalden alıntı: tolbert
Ben bişeyi anlamıyorum
250 bin Euroya Hybrid araç alabilen birisi daha az çevreyi kirletiyor diye 1.6 benzinli araçlardan daha az vergi verecekse nerede bunun adeleti.Zengini koruyan orta sınıfı sömüren bir sitem bu bence.
Yaşlı arabaları piyasadan kaldıran, çevreyi dahada koruyan bi sistem bence.
5-6 bin tllik araçtanda 2000 lira vergi alınmaz. Onlar için bi düzenleme falan gelir.
Elektrikli ve dizel araçların yaygınlaşması için mantıklı bi yöntem ancak uygulanırken mağdur olan bir çok kişi olacak.
Devlet vergiyi çevreyi korumak için almıyorki. Vergiyi asla azaltmazlar. Elektrikli sıfır emisyonlu bir araç ta alsanız, güneş enerjili araç ta çıksa vergiyi dayar. Kaçış yok. Alırken zaten 1 araba parası alıyorlar. Otoyoldan para alıyorlar. Köprüden para alıyorlar. Yakıttan %200 vergi alıyorlar. O da yetmiyor yıllık bin veya binme 1.4 arabaya 700 lira vergi alıyorlar. Peki aldıkları vergiyle ne yapıyorlar? Bütün parayla ağaç mı dikiyorlar sizce?
Uygulamaya geçileceğini sanmıyorum, mantıklı olmaz. Zor...
Umarım olur neden derseniz
o trafikteki şahinci tayfası azalır hem 2. elde inanılmaz fiyat çekenler yerle bir olur
Sistemi hayata geçireceklerine inancım sonsuz, çünkü Türkiye artık gerçek bir pazar. Ortak olamadık Avrupa'ya , maalesef pazar olmayı kabul ettik, dayanamıyoruz artık büyük patronların baskısı karşısında. Bu sisteme geçileceği de yerli marka için verilen uğraşlardan belli zaten. Artık Türkiye de Avrupa gibi çok daha fazla araç satılan bir ülke olacak. İlk etapta alınan vergilerin biraz düşürüleceğni düşünüyorum,ilk öncevergiye fazla yüklenmemek bu pazarı oluşturmak isteyenlerce güzel bir taktik. İnsanlar önce iyi bir araba almayı düşüneceklerdir, yıllar geçince araba vergisinin düşmeyecek olmasını kimse kafaya takmaz, "an"ı yaşa tüket. Siyasiler de şunu diyeceklerdir "bakın vergileri düşürdük ve daha ucuza araba alabileceksiniz". Hatta 2. eller de ucuzlayacağı için bakın artık herkesin evinde bir araba var diyeceklerdir bu ağzı çok iyi laf yapan değerli siyasiler. Vatandaş da yaklaşık 8-9bin liraya bora 5-6bin liraya etfsane kasa corolla alınca siyasilerin lafları da bir anlamda doğru olmuş olacak.
bekleyelim görelim, 31 aralık 2011'e şurda ne kaldı. fakat bir an önce markamızın olması lazım yoksa bütün hacmi yabancı markalar kapacak.
lpg işi tam bir muamma özellikle sıralı sistemler için(belli bir sıcaklığa ulaşıncaya kadar benzin kullanıyor malum,ihmal edilebilir tabii). özellikle 2000 motor benzinlilere hatta turbo benzinlilere de lpg dönüşümü uygulanarak emisyon değeri aşağı çekilebilir dizel çok da avantajlı olmayabilir.
ayrıca 1.6 turbo benzinliye tüp taktırılıp düşük vergi diliminden yararlanılıp(tabii uygulama bu yönde olursa) yeri geldiğinde de keyfini çıkara çıkara araç benzinde kullanılabilir bu noktada iş çevre kirliliği önlemede yetersiz kalır.
ancak lpg nin konumu bu uygulama için çok önemli olacaktır. benzinlilerin ölümünü engelleyebilecek tek yol lpg
Peki, diyelim ki böyle bir düzenleme yaptılar. Lpg takılmış aracın vergisini neye göre alacaklar?
Yine, benzer biçimde, oldukça eski bir aracın motorunu yeni nesil bir motor ile değiştirdiysek vergisini hangi motora göre hesaplayacaklar?
Eski ve çok sevdiğimiz bir aracı, daha da adaletsiz bir vergi sistemi yüzünden kullanamayacak hale gelirsek, daha çok saydırırım. (içimden her daim saydırıyorum)
Saygılar.
Şu konuda bir yanlışlık var sanırım. Benzinin salgıladığı karbondioksit dizelden daha az değil mi?
quote:
Orijinalden alıntı: Ünal
Şu konuda bir yanlışlık var sanırım. Benzinin salgıladığı karbondioksit dizelden daha az değil mi?
aynı litre yakarlarsa evet. ancak malumunuz dizeller benzinden daha az yaktığı için bu sonuç çıkıyor
Dizeller bildiğim kadarıyla CO2 harici diğer zararlı gazlarıda daha çok çıkarıyor. Azot oksitleri özellikle. Ben LPG'nin daha çevreci olduğunu düşünüyorum. Çünkü benzin üretirken ortaya çıkıyor ve yanmamış hali bile serbest bırakılsa sera gazı etkisi yapacaktır. Yandığı zaman bitkiler vs. tarafından dönüşümü daha kolay. Tabi bu konularda çok bilgim de yok.
evet bir arkadaş teknik olarak açıklamıştı bu söylediklerinizi. CO2 emisyon değerlerine göre mtv almaları çevre kirliliğine karşı duyarlı olmak istediklerinin göstergesidir. diğer zararlı gazların salınımına hiç bakılmaması da çelişki olacaktır.
Diyelim ki bu kanun çıktı.
Lpgli araçlar nasıl test edilecek zira LPG'nin emisyonu çok düşük diye biliyorum,acaba yanlış mı biliyorum ?
LPG'deki degil benzindeki emisyon degeri dikkate alinir diye tahmin ediyorum
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme