Şimdi Ara

Müh.fak. VS Teknoloji fakültesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
3.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • frenilum16 F kullanıcısına yanıt

    Ortaya koymak istediği bireyler ne tekniker ne mühendis hitap ettiği kitle ve müfredatının yapısı düşünülürse.

    Teknoloji fakültesinin mtok kısmı (ki teknoloji fakültesinin var olma sebebi bu aslında) bir yıl fkb+mat hazırlığı görüyor, bu profilde öğrencilerden zorlama mühendis çıkarmaya çalışmak/mühendislik hayali satmak bence pek doğru değil. Senin meslek liselerin ara eleman çıkarmak amacı güdüyor, ama kimse ara eleman olmak istemediği için ortaya sentetik bir fakülte kuruyorsun. Madem böyle bir durumdan rahatsızsın tüm meslek liselerini, hatta tüm önlisans bölümlerini kapat.

    Daha dolu ara eleman için 7 dönemlik eğitim+1 dönemlik staj imkanı vermek bence mantıksız değil, ancak bunu yapıyorsan insanların farklı bir bölüme gittiğini düzgün bir şekilde ayırman lazım. Burada müfredatı çok farklı olmasın yine mühendislik diyebilelim ama 7 dönemde bitsin diye ortada garip garip bölümler oluşmuş durumda. Eğer ülkemizde olmayan teknolog gibi bir ara sınıf kurmayı tam anlamı ile kabul edip buraların normal mühendislik fakültesi olmadığını açık ve net belli ederlerse bu konseptle çok daha güzel şeyler ortaya çıkabilir. Bilkent ctis mesela, o da 7 dönem eğitim ve 1 dönem staj yaptırıyor. Ancak bilgisayar mühendisi çıkartmak gibi bir argümanı olmadığı için teknoloji fakültelerinindeki bilgisayar mühendisliği bölümlerinin asıl yapmaya çalıştığını, dolu paket bir yazılımcıyı 4 yıl sonunda başarılı bir şekilde mezun edebiliyor. Çıkan eleman mühendis olmadığının, farklı bir eğitim aldığının bilincinde; okul mühendis yetiştirmeye çalışmadığının bilincinde; herkes neyin ne olduğunun farkında olduğu için olaylar çok daha sağlıklı ilerliyor. Etiket basıp göz boyama kaygısı yok çünkü, hedef var sadece odakta.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • The Killing Road kullanıcısına yanıt

    Ben de size yazdıktan sonra baktım kendisi tek.fak.gazi inşaat.müh. bitirmiş soyledigi kadari ile mühendislik fakültesi ile tamamen aynılar +olarak 1 dönem tam zamanlı staj imkani sunuldugunu soyledi dogal olarak bana daha mantikli geldi ama sizin yazdıklarınız da mantıklı ben zaten müh.fak. yazacagım beni ilgilendirmiyor ama öğrenmekte fayda var tabi ki yazınız için teşekkür ederim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • frenilum16 F kullanıcısına yanıt

    O kişinin tamamen aynılar demeleri üzerine belki konuyu sonradan okuyacak ve bu şekilde düşünen insanların düşünmesi için birkaç tane soru yazayım şuraya

    Iki fakültenin müfredatı aynı mı?

    8 dönemlik müfredat kayıpsız 7 dönemde okutulabilir mi, okutulabiliyorsa neden diğer okullar okutmuyor?

    Iki fakülte tamamen aynıysa neden gerek sektörde (kariyet.net vs deki mühendislik fakültesi ... mühendisliği mezunu ibareleri örneğin) gerek ortaöğretimden yüksek öğretime geçiş sırasında/tercih sürecinde teknoloji fakülteleri tercih edilmiyor?

    Iki fakültenin öğretim üyeleri/kadroları kalite olarak aynı/benzer mi?

    Açıkçası teknoloji fakültesi okuyan bir tane bile tanıdığım yok, isleyislerini pek biliyor sayılmam, ancak dışarıdan gördüğüm kadarıyla bu konudaki görüşlerime neden olan kafamdaki soruların bazılarını paylaşayım dedim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Alıntı

    metni:
    meslek liseliyseniz teknolojiye gidin.mühendislikte işiniz ne ?

    ne alaka kardeşim ?

  • The Killing Road kullanıcısına yanıt

    Marmara Üniversitesi EE Teknoloji Fakültesi Öğretim Elemanları;


    Prof. Dr. Ahmet Fevzi Baba

    Kontrol ve Kumanda Sistemleri Ana Bilim Dalı

    Lisans, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Prof. Dr. Hasan Erdal

    Kontrol ve Kumanda Sistemleri Anabilim Dalı Başkanı

    Lisans, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Prof. Dr. Yaşar BirBir

    Elektrik Makineleri Anabilim Dalı Başkanı

    Lisans Gazi, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Prof. Dr. Necibe Füsun Serteller

    Elektromanyetik Alanlar ve Mikrodalga Tekniği Anabilim Dalı Başkanı

    Lisans İTÜ, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Prof. Dr. Bülent Oral

    Elektrik Tesisleri Anabilim Dalı Başkanı

    Lisans, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Prof. Dr. Hayriye Korkmaz

    Elektronik Anabilim Dalı Başkanı

    Lisans, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Prof. Dr. Şafak Sağlam

    Elektrik Tesisleri Anabilim Dalı

    Lisans, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Prof. Dr. Ümit Kemalettin Terzi

    Elektrik Tesisleri Anabilim Dalı

    Lisans, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Doç. Dr. Ahmet Emin Kuzucuoğlu

    Kontrol ve Kumanda Sistemleri Anabilim Dalı

    Lisans İTÜ, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Doç. Dr. İsmail Kıyak

    Elektromanyetik Alanlar ve Mikrodalga Tekniği Anabilim Dalı

    Lisans, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Doç. Dr. Nazmi Ekren

    Devreler ve Sistemler Anabilim Dalı Başkanı

    Lisans Yıldız Teknik, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Doç. Dr. Adil Güler

    Elektromanyetik Alanlar ve Mikrodalga Tekniği Anabilim Dalı

    Lisans Yıldız Teknik, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Dr. Öğr. Üyesi Hasan Hüseyin Çelik

    Devreler ve Sistemler Anabilim Dalı

    Lisans ve YL Yıldız Teknik, Doktora Marmara Üniversitesi,


    Dr. Öğr. Üyesi Aynur Akar

    Telekomünikasyon Anabilim Dalı

    Lisans, YL ve Doktora Yıldız Teknik,


    Dr. Öğr. Üyesi Erkan Dursun

    Elektrik Tesisleri Anabilim Dalı

    Lisans, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Dr. Öğr. Üyesi Veysel Gökhan Böcekçi

    Telekomünikasyon Anabilim Dalı Başkanı

    Lisans İTÜ, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Dr. Öğr. Üyesi Ulvi Başpınar

    Bölüm Başkan Yardımcısı

    Elektronik Anabilim Dalı

    Lisans, YL ve Doktora Marmara Üniversitesi,


    Dr. Öğr. Üyesi Seçil Varbak Neşe

    Devreler ve Sistemler Anabilim Dalı

    Lisans Kocaeli Üni, YL Afyon Kocatepe, Doktora Marmara Üniversitesi,


    Dr. Öğr. Üyesi Pınar Özkan Bakbak

    Telekomünikasyon Anabilim Dalı

    Lisans, YL ve Doktora Yıldız Teknik,


    Sonrasında 8 Tane Araştırma Görevlisi bulunuyor.


    Gerçekten böyle bir kadroya sahip 2 yıllık bölüm gösterebilir misin?





  • The Killing Road kullanıcısına yanıt

    fkb + mat hazırlığı görülmüyor.

  • The Killing Road, cidden hiç olmamış agam. forumda her zaman en fazla saygı duyduğum insanlardan biriydin ancak burada resmen eleştirmek için eleştirmişsin gibi. Evet belki de çok mükemmel değiller teknoloji fakülteleri, kimse de çok mükemmel demiyor ancak bir anadolu lisesi mezunu gözünden bakacak olursanız 40-50k aralığında marmara üniversitesi ee tek.fak. daha iyi neresi yazılabilir?


    Kariyer net bilmem ne cart curt demişsin de teknoloji fakültelerinin yıllık mezun sayısı zaten toplasan 300-500 kişi falan, diğer tarafta SADECE bilgisayar mühendisliği mezunları 10k. sence de çok normal değil mi pek görememen?


    edit; marmara ve gazi harici teknoloji fakülteleri baya eksikler. onun dışında bu iki üniversite içindi söylediklerim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-083A15948 -- 26 Mayıs 2021; 7:25:9 >
  • The Killing Road kullanıcısına yanıt

    Birazına ben cevap vermeye çalışayım umarım yardımcı olabilirim.


    Teknoloji fakülteleri müfredat olarak aynı mühendislik müfredatı üzerinden gidiyor. Sadece ek olarak olağan derslerin yanına fazladan laboratuvar dersleri ekleniyor, ki bunlardan bazıları çoğu mühendislik fakültesinde de veriliyor. Zaten şu anda Müdek akreditasyonu olan teknoloji fakülteleri var, müfredat uyuşmasa alabileceklerini pek sanmıyorum.


    8 dönem kayıpsız 7 dönemde okutulabilir mi mevzusuna gelince okunabilir gibi. Gazi teknolojide okuyorum örneğin, bir dönem ortalama 10 dersimiz var. Başka bölümlere baktığımda bu ortalama 7-8'lerde dolanıyor. Genel olarak baktığımızda 1 dönemin diğer dönemlere paylaştırıldığında her şeyin olması gibi olduğunu düşünüyorum. Daha sıkışık müfredat ve ağır ders yükü ile okutulabiliyor. Diğer okullar neden yapmıyor onun hakkında fikrim yok.


    Sektörde teknoloji fakültesinin tercih edilmediğini görmedim, sizin dediğiniz konunun teknoloji fakültesinin tam bilinmemesinden kaynaklandığını, olası başvuru durumunda ikisinin de benzer değerlendirildiğini düşünüyorum. Kendi bölümümden mezun olup ülkedeki en büyük şirketlerde veya yurtdışında çalışanlar da var. Tabi orta-küçük işletme teknoloji fakültesi mezunu almam derse orasına karışamam doğrusu ama öyle bir şey ile karşılaşmadım.


    Fakültelerin öğretim üyeleri konusu tartışmaya açık. Hocaların büyük bir kısmı teknik eğitim lisansı üzerine mühendislik YL ve doktora mezunu diyebilirim. Bunun nedeni de eski teknik eğitim fakültelerinin kapatılıp, teknoloji fakültesi ile yeniden kurulmasına dayanıyor. Kişisel yorumum ben aşırı büyük farkını görmedim, bu dönem hem mühendislik mezunu hem de teknik eğitim mezunu hocalarım var, çok beğendiklerim de oldu. Yine de burası eleştiriye açık bir konu dediğim gibi.





  • çoğu zorunlu dersi seçmeli yapsalar çok güzel olurdu aslında. sadece temel dersleri zorunlu yapıp diğerlerini seçmeli yapabilselerdi keşke.

  • Oncelikle detayli yanıtınız için teşekkür ederim.

    Benim 8 dönemin 7 döneme sıkıştırılmasındaki en önemli endişem müfredatın sıkıştırılmaya çalışılırken bazı noktaların üstünkörü geçilmek zorunda kalınması. Bunu yapmayan fakülteler vardır elbette, ancak klasik tipteki okullarda bile eğitimlerin yeterli verilemediği bir ülkede bunları bir tık daha kısaltmak bence önemli bir risk oluşturuyor. Lab kısmına gelince içerik olarak farkı yoksa bana farklı gelmedi pek, gazi ee içinde mf den 1 lab dersi fazlası var yanlış saymadiysam, bizim okuldan fazlası yok. Belki zamanla iki fakülteyi yakınlaştırmak için gitmişlerdir bu uygulamaya, önceden daha fazladır. Ama bence yeterli zaten lab dersleri. Burada asıl önemli olan zaten o dönem stajının bu sıkıştırmaya değip değmedine karar vermek.

    Geri kalan konular dediğiniz gibi tartışmaya açık konular 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mtokta fkb+mat hazirligini gecen sene kaldirmislar bilmiyordum, bence yanlis bir uygulamanin daha yanlisa donmesi olmus bu.

    Bu arada benim oradaki karşılaştırmalarım mf ile tamamen aynıyız iddialarına karşılık aynı üniversitenin mf ile karşılaştırmam ile yazmıştım, yoksa aynı sırada cazip bir tercih olabilir mi pekâlâ olabilir pek bilgim yok. Hatırladığım kadarıyla o sıralamalarda odtu/itu inşaat var mesela, bence daha cazipler. Veya mühendislik zorunlu değilse bilkent kimya, odtu istatistik vs.

    2 yıllıktan hallice biraz abartılı bir tanımlama olabilir ancak dün marmara bilgisayarın kadrosuna baktığımda gerçekten bomboş bir kadro gördüm, bu bölümün yeni olmasından da kaynaklanıyor olabilir, açıkçası marmara bile böyleyse diye gerisine pek bakmadan şak diye yazdım oraya.

    Bu arada görüşlerimin hala arkasındayım, eğer teorik ağırlıklı eleman yerine işi pratiğe döken eleman yetiştirmek isteniyorsa bence teknoloji fakültelerinin mühendislik fakültesi replikası yapılma çalışmaları bırakılıp daha özgür bir şekilde yeniden tasarlanmalı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • The Killing Road kullanıcısına yanıt

    evet mtok için çok yanlış bir karar oldu fkb+mat hazırlığı.

    öğr. üyesi için ise sadece marmara cengde böyle bir problem var, o da yeni açıldığı için. daha mezunu bile yok bir de taşınma durumu falan var, yeni eleman gelecekmiş.


    "m.f. replikası" sözüne kesinlikle katılıyorum daha farklı olabilirdi. eğitim konusunda çok iyi potansiyellerimiz var ülkece ancak hiçbiri doğru düzgün yönetilemiyor.


    çok aceleye gelmiş gibi bazı şeyler, özellikle de marmara ceng. yeni kampüs ile yeni elemanlar ile toparlanmaya çalışılıyor ancak ne kadar sürer bilmem. bu arada yeni kampüste teknoloji fakültesiyle mühendislik fakültesi aynı yerde olucakmış  

  • ek olarak marmara üniversitesinin elektrik elektronik bölümünün mühendislik ve teknoloji fakültesi kıyaslamasını yapacak olursak bariz bir farkla mühendislik fakültesinin elemanları eziyor. bilkent, odtü, itü, boğaziçi lisans ve yüksek lisanslı bir de üzerine yurtdışında master yapmış elemanlar dolu mühendislik fakültesinde.

  • Ben ülkenin bu aniden bölüm açma sevdasını anlamıyorum, hazır değilse açmamak çok zor olmamalı. Daha beteri tıp fakültelerinde var, binası ve hocası olmayan fakülteler başka yerlerde okutulmaya çalışılıyor, bunu sağlamak için ana fakültenin kontenjanı düşüyor, tam anlamıyla saçmalık.

    Ülkenin her yeri gibi yükseköğretim tarafında da ciddi bir revizyon lazım dediğiniz gibi. Pratiği teorisinden daha güçlü eleman yetiştirmek güzel bir fikir (hatta bence ülkemizin ağırlık vermesi gereken rota bu), ama iş mitinglerde bizim sayemizde 3000 gencimiz daha her sene mühendis oluyor diye propaganda yapmaya yaramak dışında bir yere varmıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • devlet önce üniversite sayısını artırdı. bir dünya mühendis yetişti. sonra makine öğretmenlerine mi ne mühendis olma hakkı verdi. peşinden teknoloji fakültelerini açtı orada mühendis yetiştirmeye başlandı. her kulvardan mühendis yetişiyor ki ileride tüm işçileri mühendis olan ilk ülke olacağız.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.