Şimdi Ara

NE ZAMAN MAZOT ALMALI? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
14.335
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ben temmuz ortası gibi connect almayı düşünüyorum.size söylediğim gibi dolum yapacağım.yerim müsaittir.
  • hozam söyle bişey olabilir mi
    istasyon benzını alıp ısıtıp sana verse
    hanı hacmı artar adam daha az benzıp alıp daha cok satsa
    süte su katmaya benzedı bu
    yapabilirler mıacaba bole bısey??
  • yukarıda bahsettiğim korkumu sadece işallah yoktur diyerek , olasılık olarak böyle bir şeyin ülkemizde yapılabilemesi şansı olduğunu belirteyeyim(üç kuruş için böbreklerini bile çalanlar olduğunu düşününce , gayet masum bir dolandırıcılık kalıyor). onca katkı ve hile yapılıyor ki böyle bir sistem için bilinçli bir hırsızlıktan başka bişey olamaz diyebiliyorum. Çünkü bu tür bir ısıtıı konulması yakıt donmaması için diye açıklamalar ile şikayet olmadıkça açıklabilinir. Ama ısıtıcı sadece oda sıcaklığının altındaki ısya kadar devrede kalamsı lazımdır. yukarıda yazdım yakıt ısısı 30 dereceye gelince 15 derecedeki yakıta göre ciddi kazıklanmalar söz konusu olabiliyor. Depo başına bizi pek etkilemeyecek olarak görülen bu olay binlerce depo düşünüldüğünde ciddi bir kazanç kapısıdır. Düşünsenize antalya sıcağında depodan verilen her yakıtta böyle bir kazanç istasyon sahibini ihya eder. Hiçbir hile de olduğunu ispat edemezsiniz. kriminal bir vka olurda yakıt sıcaklığını ölçtürüp kanıtlayamazsanız ki bu da zaten siz örneği gönderdiğiniz analiz laboratuarında ciddiyetini kaybeder.Ancak ölçüm yapacak maliyecilerin depodan alınacak yakıtın sıcaklığını anında ölçmeleri gerekir. neyse derin mevzular.

    sizin yapabileceğiniz şey depo full boşsa tam doldurduğunuzda katalog değerinin üstünde yakıt alamaması lazım değil mi sizin için ispat noktası budur. mesela deponuz 53 litre diyelim ki deponun dibinde illaki ki 1-2 litre kalır. Ama siz fulle dediniz ve 55 litre doldurdular . hemen alacaksınzı fişi doğru maliyeye , kardeşim benim depom bu kadar adamlar bana şu kadar litre sattıklarını iddaa ediyorlar diye ihbarda bulunabilirsiniz. Bundan sonra artık mi,lye ve istasyon sahibi uğraşsın,siz de bir daha o depodan yakıt almayın.

    kişisel olarak ne zaman depodu fulletmeye gitsen dolduracağım pompayı kendim rastgele seçerim. Pompacı belirli bir pompayuı işaret eder şuraya yanaş diye , hiç tınmam, anlamamışlığa vurarım bakalım ne yapacaklar diye. Eğer pompacı ısrar ederse hemen yanına gidip sakince nedenini anlamaya çalışırım. Şüphelenirsem ''yoksa pompada veya depoda birşey mi var diye '' şaka yoluyla ağzını ararım. baktım ki iyi niyet var ,tamam ama şüpheli davranışlar ve beni fırçalamaya kalkan pompacı olursa ''suçlu psikoloji '' kızgınlık yapar misali , kavramı ile almaktan vaz geçtiğim de olmuştur. Sonuçta pompayı ve benzincinizi siz seçiyorsunuz değil mi?


    quote:

    Orjinalden alıntı: mahmut716

    hozam söyle bişey olabilir mi
    istasyon benzını alıp ısıtıp sana verse
    hanı hacmı artar adam daha az benzıp alıp daha cok satsa
    süte su katmaya benzedı bu
    yapabilirler mıacaba bole bısey??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Haziran 2009; 11:16:30 >




  • arkadaslar bu işin kolayı var. gündüz vakti bir benzinciye gidilir. 5 lt lik şeffaf su şişesi ağzına kadar doldurulur, daha sora bu şişe gidilir bir bakkalda tartılır , aynı işlem birde gece yapılır . arada bir fark varsa ortaya cıkar.
  • arkadaslara katılıyorum en ıyısı dınlenmıs motorın bunuda soyle ozetlıye bılırız belkı ıstasyonun dolum saatlerı gun ıcersınde olma ıhtımalı yuksek bunun ıcın alım saatlerı en uygun aksam 21:00 -sabah 09:00 saatlerı uygun olacagını dusunuyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sweet81 -- 2 Temmuz 2011; 17:41:22 >
  • merhaba benim asıl sorum daha başka. kuruma ait mazot tankının normal ölçüme göre ful alması gereken yakıt 10595 litre. fakat fiili olarak aldığı yakıt 10940 aradaki 300 litre nasıl oluşuyor. hemen sizi kandırıyorlar demeyin. tankerin sayacı doğru ondanda eminim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonveliaht

    merhaba benim asıl sorum daha başka. kuruma ait mazot tankının normal ölçüme göre ful alması gereken yakıt 10595 litre. fakat fiili olarak aldığı yakıt 10940 aradaki 300 litre nasıl oluşuyor. hemen sizi kandırıyorlar demeyin. tankerin sayacı doğru ondanda eminim.

    mesela sayacın doğru ölçüp ölçmediğinde zaten.kalibrasyon diye bir şey var .Yüzde 3 civarında hata var ki kabul edilemez bir durumdur.

    Yakıtı basan tanker eğer güneş altında ısınmış ise içindeki yakıt genleşecektir. Ağırlığı aynıkalsa da yakıtın hacmi arttığı için sayacı da benzer şekilde daha fazla tur atarak yakıtı sevk edecektir. YAkıtı soğutmak pratik çözüm olmadığına göre sayacın bu durumu hesaplayabilen elektronik donanımı yok ise mekanik sayaçlarda büyük hata farkları çıkabilmektedir. Ortam sıcaklığı veya yakıt sıckalığı ölçüleeek ne kadar sapma olacağı klasik tablolardan bulunabilir ve sayaın yazdığı değil hesaplanan değere göre yakıt fatırası kesilmesi gereklidir.

    VEYA sayaç yakıt ısısını ölçerek veya bir şekilde değerlendirme kapsamına alarak gerekli korelasyonları yapacak yeterlilikte olmalıdır.

    örnek için sayaç nasıl seçilmeli linkem bakınız.

    http://www.akaryakitsayaci.com/akary_sayaclari.asp#

    http://www.akaryakitsayaci.com/aksp.asp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 14 Ağustos 2012; 9:15:36 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.