Şimdi Ara

NE ZAMAN MAZOT ALMALI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
14.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gecenlerde bir arkadasim mazotu ya gece gec saatlerde ya da sabaha karsi almak daha faydali dedi ancak ben bunun ne derece dogru oldugunu anlayamadim. Teknik dogrulugunu ve sebebini bilen arkadasim var mi?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ne Zaman Mazot Almalısınız?

    Mazot almanın en uygun zamanını belirlemek, yakıt masraflarınızı en aza indirmenize yardımcı olabilir. İşte mazot almanız gereken zamanlara ilişkin bazı temel bilgiler:

    • Mazotu Gece Almak: Mazotu gece almak genellikle gün içinde almaktan daha avantajlıdır. Bunun nedeni, geceleri yakıt talebinin daha düşük olması ve bunun da yakıt istasyonlarının fiyatları düşürmesine neden olmasıdır. Ancak, tüm yakıt istasyonlarının gece indirimleri sunmadığını belirtmek önemlidir.

    • Gece Mazot Almak Mantıklı Mı? Evet, gece mazot almak, yakıt tasarrufu sağlamak açısından mantıklı olabilir. Ancak, yakınlarda gece indirimi sunan bir yakıt istasyonu yoksa, ekstra yolculuk masrafları tasarruflarınızı aşabilir.

    • Gece Benzin Almak Daha Mı Karlı? Hayır, gece benzin almak genellikle daha karlı değildir. Benzin fiyatları, mazot fiyatlarına göre daha az dalgalanma gösterir ve bu nedenle gece indirimleri daha az yaygındır.

    • Mazot Hangi Saatlerde Alınmalı? Mazot almanın en uygun saati, genellikle yakıt talebinin en düşük olduğu gece saatleridir (örneğin, gece yarısından sabah 6'ya kadar).

    • Gece Yakıt Almanın Faydaları: Gece yakıt almanın ana faydaları şunlardır:

      • Düşük fiyatlar: Gece talep daha düşük olduğu için yakıt istasyonları genellikle fiyatları düşürür.
      • Daha az kalabalık: Yakıt istasyonları geceleri daha az kalabalıktır, bu da daha hızlı ve kolay bir yakıt alma deneyimi sağlar.

    Mazot almanın en uygun zamanı, bireysel durumunuza bağlı olarak değişebilir. Yakınlarda gece indirimi sunan bir yakıt istasyonu varsa ve ekstra yolculuk masrafları tasarruflarınızı aşmıyorsa, gece mazot almak akıllıca bir karar olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yakıt soğukken almak ölçüm sisteminde size küçük de olsa bir kar getirecektir. Bileneceği üzere sıvılar sıcakta genleşir ve hacimleri artar ancak soğukta yoğunlukları ve hacimleri azalır.

    pompadan geçen yakıtın soğuk olması birim saniyede size daha fazla yakıt pompalanmasını ve sabit bir üzret öedemenizi getireceği için sıkıştırılamayan sıvıları satın alırken eğer kg olarak satın almıyorsanız ki yakıtlar böyledir soğuk yakıt almak avantaj getirecektir. Ama kaç kuruş olur orasını hesaplamak zor birşey.Bunu siz aracı kullnıken yapacağınız fazla kmlerden ayırt edebilirsiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yakıt soğukken almak ölçüm sisteminde size küçük de olsa bir kar getirecektir. Bileneceği üzere sıvılar sıcakta genleşir ve hacimleri artar ancak soğukta yoğunlukları ve hacimleri azalır.

    pompadan geçen yakıtın soğuk olması birim saniyede size daha fazla yakıt pompalanmasını ve sabit bir üzret öedemenizi getireceği için sıkıştırılamayan sıvıları satın alırken eğer kg olarak satın almıyorsanız ki yakıtlar böyledir soğuk yakıt almak avantaj getirecektir. Ama kaç kuruş olur orasını hesaplamak zor birşey.Bunu siz aracı kullnıken yapacağınız fazla kmlerden ayırt edebilirsiniz.


    Vezir hocama katılıyorum.

    Ancak petrol istasyonları da çözümü bulmuş ve depoları yeraltına yapmışlar. Böylelikle sıcaklık değişimi minimum seviyede oluyor. Gece de gitseniz, sabah da gitseniz yeraltındaki yakıt neredeyse aynı sıcaklıkta oluyor. Her ne kadar genleşmenin alınan yakıtta etkisi olsa da ben bunun ihmal edilebilir seviyede olduğunu düşünüyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: altugerbasi

    Gecenlerde bir arkadasim mazotu ya gece gec saatlerde ya da sabaha karsi almak daha faydali dedi ancak ben bunun ne derece dogru oldugunu anlayamadim. Teknik dogrulugunu ve sebebini bilen arkadasim var mi?

    mazotu(doğrusu motorin veya diesel yakıtıdır) tenha zamanda alma önerisinin birtek geçerli nedeni vardır.DİNLENMİŞ MOTORİN almak.durdukça suyu ve diğer çökecek maddeler dibe çöker ve bizde oldukça temiz yakıt alırız.
  • OBK hocam,

    Bu işleri sıkça duyuyorum ve yüzde kaç etkisi olur tam olarak bilemeyeceğim ancak yurt dışı sitelerden ve pompa işlerini bilen kişilerden duyduğum kadarıyla büyük miktarlarda dolum işinde bu ısı farkı fark yarattığı için yakıtın ısısı ölçülüyor ve bazı kıyas tablolarından okuma farkı olarak kalibre ediliyor. Bu nednele ciddi miktarda ham petrol veya yakıt sevkiyatlarından ana tanklardan dolum yapılırken yakıtın ısısı mutlaka ölçülür.
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yakıt soğukken almak ölçüm sisteminde size küçük de olsa bir kar getirecektir. Bileneceği üzere sıvılar sıcakta genleşir ve hacimleri artar ancak soğukta yoğunlukları ve hacimleri azalır.

    pompadan geçen yakıtın soğuk olması birim saniyede size daha fazla yakıt pompalanmasını ve sabit bir üzret öedemenizi getireceği için sıkıştırılamayan sıvıları satın alırken eğer kg olarak satın almıyorsanız ki yakıtlar böyledir soğuk yakıt almak avantaj getirecektir. Ama kaç kuruş olur orasını hesaplamak zor birşey.Bunu siz aracı kullnıken yapacağınız fazla kmlerden ayırt edebilirsiniz.


    Vezir hocama katılıyorum.

    Ancak petrol istasyonları da çözümü bulmuş ve depoları yeraltına yapmışlar. Böylelikle sıcaklık değişimi minimum seviyede oluyor. Gece de gitseniz, sabah da gitseniz yeraltındaki yakıt neredeyse aynı sıcaklıkta oluyor. Her ne kadar genleşmenin alınan yakıtta etkisi olsa da ben bunun ihmal edilebilir seviyede olduğunu düşünüyorum.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: altugerbasi

    Gecenlerde bir arkadasim mazotu ya gece gec saatlerde ya da sabaha karsi almak daha faydali dedi ancak ben bunun ne derece dogru oldugunu anlayamadim. Teknik dogrulugunu ve sebebini bilen arkadasim var mi?

    arkadaşım.keşke birkaçbinton yakıt alacağını belirtmiş olsaydın.bende ona göre bir öneri sunardım.
  • öneriyi bilmem ama okuduklarımız ve bildiğimizi yazıyoruz .İşte bu konuda açıklamalardan birisi , inanamak veya inanmamak , uygulamak veya uygulamamak kullanıcıya kalmış .

    quote:

    Gas Mileage Secrets - Will Cold Gas Save You Money?
    With the fuel crisis still raging and the cost of gasoline going up on a nearly weekly basis, people are on the lookout for any way to achieve gas mileage improvements on their vehicles. There seems to be a resurgence of quite a few of the old gas mileage secrets popping up. Most of these so called gas mileage secrets seem to concern driving techniques or fuel additives as ways to save on gas.

    These are all well and good and most of them seem to make sense, but what if you could save on gas right at the start when you are filling up your tank? One of the oldest tips for saving on gas is to fill up your fuel tank in the morning. When gas is cooler you get more for your money thus giving you gas mileage improvements of a few cents per gallon. Why do you get more gas when its cooler? Read on to find out.

    It seems that a gallon is not always a gallon when it comes to gasoline, as what’s inside that gallon is subject to change at different temperatures. The tiny molecules that make up a gallon of gas are tightly packed and condensed when they are cool, but when the gas heats up they expand and separate. This will mean that the warmer the gas the less molecules per gallon and the less fuel you get for that gallon.

    The actual science of this is true and experts have claimed that warm gas has in the past cost people more at the pumps than they would have paid for cooler gas. While the oil industry experts say that this is no longer true due to the way that gas is stored in underground fibreglass tanks, how come oil companies outside of the United States are giving drivers a price break on gas in hotter weather?

    That’s right gas stations in Canada get a price break from the oil companies in hot weather, these discounts are then passed onto the motorist by using pumps that monitor the temperature of the gas. They actually deliver more gas, a ("Bigger Gallon") when the gas is hot. This practice is known as "temperature compensation."

    While the amount of compensation received by an individual driver may not be great, (around about 9 cents on a gallon) it does soon add up, and this small saving helps a little with the ever increasing cost of gas at the pumps. Take that 9 cents per gallon discount over a period of 12 months and you will realize what gas mileage improvements you could be making if this system was available in the United States.

    But alas it seems that this system is not going to be available to us, even though groups like the Foundation for Taxpayers and Consumer Rights and web-sites like Turn Down Hot Fuel have been calling for compensation for American drivers. In fact gas company executives insist that this system would not work here because if retailers sold larger gallons then they would charge more for it.

    So it seems that if you are one of the many drivers looking for gas mileage secrets or any little way at all to get gas mileage improvements from their vehicles, then you will have to look further than trying to get savings at the pumps through "temperature compensation." Perhaps we should after all be filling up out gas tanks in the morning when the gas is cooler.



    Bu konuda yapılan itirazlar ve duruşma notları bizdeki durumu da artık sizler araştıracaksınız. Bu kkadar hokkabazın yer aldığı ülkemizde sıcaklık uyarlamasının yapıldığını hiç sanmıyorum. Ama kesin olarak da yoktur diyemiyorum ? sizce yapıyorlar mıdır


    http://www.oilwatchdog.org/articles/?storyId=7493



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Haziran 2009; 10:06:56 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • buişi yıllarca profesyonel olarak yapmış biri olarak.bildiklerimi uyguladıklarımı onardıklarımı dilimin döndüğünce anlatmak istiyorum.arkadaşın sorduğu basit soruyu cevaplarkende hiç bir yan düşüncem yoktu ve olmazda.biz bu forumda birbirimize yardım ve arkadaşlık için varız.(en azından ben öyle düşünüyorum.
    ve soruda tenha zamanda motorinin alınmasıyla ilgili idi.bu alım işi azami 30-40 bilemedin 100 litre olsun.ve ülkemizde diesel araç kullanma yaygınlaştı.diesel yakıtında dinlenmişi makbuldur.eniyi kullanım amaçlıdır.işi başka mecralara sürüklemek hiç adetim deyildir.ve soruyu profesyonel anlamda tekrar sorsak cevapların %100 dinlenmiş motorin olur.tabii buişi bilenlerin cevabını kastediyorum.akaryakıt taşıma depolama ve satış başka bir konudur.hele uluslararası nakliye ayrıbir prosedür gerektirir.o onların işi.
    kolay gelsin
  • sanırım biz son kullnıcıları ilgilendiren özet şudur

    quote:

    The FTC's analysis understated the effect on retail consumers from "hot fuel" by more than 90%, according to the National Institute on Standards and Technology. Consumers lose about a dollar's worth of energy, or one-third of a gallon, on a 20-gallon fill-up when gasoline is at 85 degrees.


    anlamı ise 85 F = 29,4 Celcius yapar .

    20 gallon petrol genelde benzin için kullanılır .Amerikan arabaların depoları büyük olduğu için karşılığı
    75 litre depoda 1/3 gallon yani 1,26 litre yakıt hatalı ölçülüyor demektir.

    bizim arabalara çevirirsek 50 litre deposu olan araçta 0,84 litre yapar. benzin her gün artıyor kaç para takip bile edemiyorum 3,25 Tl/litre olsa 2,73 TL kazık yiyoyorsunuz demektir ki ciddi bir olaydır. bizde bu sıcaklık kompensizayyonu pompada yapılmıyorsa benzinciler her depoda 1-2 tl cebe atmıyorlarsa iyi iş derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Haziran 2009; 10:53:47 >




  • hocam affınıza sığınarak zaten benzinliile yerinizde olsam uğraşmam.durduk yerde bir senede uçan benzin karşılığı motorinle bir istanbul-ankara gidebilirim.kolay gelsin.
  • mazotta da var bu fark . Ama ne kadar bilmiyorum. Önemli olan konu şu satınalırken size sayaçta gösterilen kadar benzin veya yakıt verilmiyor .Birde bu ince ayarları bilen bir benzinci düşünün, o kadar hilebaz varki , farazi diyorum adam deposuna ısıtıcı koyuyorsa depo sıcaklığını 10-15 derece artıtınca vurgun vuruyor sayılır. Eğer sayaçlarda bu olay varsa tamam birşey kazanamaz.Ama zaten bu işleri yapanlar kılıfını hazırlarlar bu temparature conpensation işi için sitede bahsedilen sayaç başına 1000-2000 doalr basraf yapmak gerekiyormuş. Adamlar neden yapsın ısınınca koca depoda yüzlerce veya binlerce lira cebine kalıyordur. Yani her taraftan kazıklanıyorruz vesselam.

    Şimdi aklıma geldi bazı arkadaşlar yazıyordu , benim depom şukadar litre nasıl bundan fazla alıyor diye, benzinciyle kavga filan etmişler, hatırlayamadım şimdi kim yazmıştı. işte bunlara verilecek artık teknik bir cevabımız oldu. VEYA

    yazın çok yaktığından şikayet eden arkadaşalar için de bir dayanak noktası.Siz siz olun uzun yola çıkmadan önce gece serinlikte veya sabahın köründe hava ısınmadan yakıt alın. En doğrusu akşam almaktır @hezerfen de belirttiği gibi akşam en azından ektradan dinlenmiş olur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    hocam affınıza sığınarak zaten benzinliile yerinizde olsam uğraşmam.durduk yerde bir senede uçan benzin karşılığı motorinle bir istanbul-ankara gidebilirim.kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Haziran 2009; 11:10:57 >




  • hava pompalayanları küstüreceksiniz
  • hocam birde motorinde uçuk kaybı çok çok azdır.sadece beklemeyle bozulabilir.yedeği seven biriyim.birzaman birmiktar sakladımdı tekrar kullandığımda pek içime sinmemişti
  • dizel olayı ile bulabildiğim ölçü içeren alıntıyuı kopyalıyorum.Genelede ABD de dizeli kamyoncular kullandığı için onları referans almışlar.
    quote:

    quote:


    As we know, diesel fuel expands and contracts depending on temperature. At the 60 degree, 231-cubic-inch, standard a gallon of diesel fuel contains a specific amount of energy. At 90 degrees, however, the same amount of diesel fuel expands to more than 235 cubic inches; but truckers still receive the standard 231 cubic inches at the pump.
    You've no doubt surmised that every degree, over and above the 60 degree standard, diminishes the energy contained in a 231-cubic-inch gallon. This results in lower MPG and higher consumer costs. But, what about cold fuel? Read on.


    özetle diyor ki 60 F dereceden 90 F sıcaklığa çıkıldığında 231 inç^3 olan hacim 235 inç^3 oluyormuş sayaçta para öderken 235 inç^3 para karşılığı 231 inç^^3 dizel alayormuşsunuz .Hadi hayırlısı nerden yaksanız ayrı muhabbet.

    hesap kitap severler için çeviri yapalım
    235 cubic inch =1 gallon = 3,85 litre
    231 cubic inch =3,785 litre yapar
    yüzdesel fark artış olarak %1,731 yapar ,
    azalış olarak -%1,702 yapar .

    özetle 250 litrelik bir depo doldurulduğunda 250 litre yerine 245.75 litre mazot alırsınız bunu hatırlatmak istedim. zarar 4,25 litre yapar.

    bu arada 60 F =15,5 Celcius
    90 F =32,2 Celcius yapar.
    işte yaz ve kışın aynı benzinciden yakıt alırken çıkacak tahmini mazot farkı budur.

    www.thecybertruckstop.com
    theCyberTruckStop.com domain name is for sale. Inquire now.
    http://www.thecybertruckstop.com/DS/diesel-fuel-temp.html


    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    hocam birde motorinde uçuk kaybı çok çok azdır.sadece beklemeyle bozulabilir.yedeği seven biriyim.birzaman birmiktar sakladımdı tekrar kullandığımda pek içime sinmemişti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Haziran 2009; 13:00:56 >





  • teşekkür.
    birde önlemeyi becerebilsek!!
  • galiba hava pompalama işini ciddiye almadınız.depoma çok köpük pompalandı.eskiden.
  • yaşadığınız tecrübeleri paylaşırsanız seviniriz. Benim iyi bildiğim birşeyvar yakıtı en yavaş modda bastıracaksın. Bizde pompacılar en yüksek konuma alıyorlar çabuk dolsun diye sanırım sonuçta hep istasyon karlı çıkıyor

    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    galiba hava pompalama işini ciddiye almadınız.depoma çok köpük pompalandı.eskiden.
  • @ vezir hocamın açıklamaları güzel olmuş.

    @hezerfen hocamın da dediği gibi gece ve sabaha doğru alınan mazot dinlenmiş olur ve pislik varsa dibe çöker.Bizim bi imam komşu vardı hem dizel hem lpg li aracı vardı sürekli tek yerden ve gece yada sabah namazında alırdı yakıtını.Dinlenmiş olduğu için derdi kendisi..
  • Memleketimizin hangi illerinde olduğunuzu bilmiyorum tabii .
    İstanbul'da dinlenmiş yakıt nasıl olacak?
    1-2 saat belki de, sabahın ilk ışıklarıyla oda yalan olur. Burada kaç tane diesel araç var bir tahmin?
    İstasyonlara giren tankerleri heran görüyoruz. Bu husus İstanbul için pek tutmaz.
    Ha Silivri'de İstanbul'dur o ayrı. Anlatabiliyormuyum?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zeiffer

    Memleketimizin hangi illerinde olduğunuzu bilmiyorum tabii .
    İstanbul'da dinlenmiş yakıt nasıl olacak?
    1-2 saat belki de, sabahın ilk ışıklarıyla oda yalan olur. Burada kaç tane diesel araç var bir tahmin?
    İstasyonlara giren tankerleri heran görüyoruz. Bu husus İstanbul için pek tutmaz.
    Ha Silivri'de İstanbul'dur o ayrı. Anlatabiliyormuyum?

    hocam yeriniz müsaitse ve aracınıza özen gösteriyorsanız lütfen söyleyeceklerimi tavsiye niteliğinde dinleyin.boş bir varil işinizi görür.motorini orda dinlendirip (bir-iki gün)aracınıza koyun.uzun vadede çok faydasını görürsünüz.tabii biraz meşakkatli bir iştir.değip değmeme kararı sizin.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.