< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Neden dif. kilidi yok ? (2. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: porsche911gt2
Diferansiyel çekiş tekerlerinin birbirinden farklı hızlarda dönmesine izin verir. Peki buna neden ihtiyaç vardır? Aslında düz giderken ihtiyaç yok ama virajlarda yani dönüşlerde dış tekerin iç tekerden daha fazla tur atması gerekmektedir ve diferansiyel de buna izin verir.
Peki diferansiyel olmasa ve iki teker hep aynı sayıda tur atsa ne olur, aktarma organları ve şasi ciddi baskı altına girer ve tahminimce ömürleri de bir hayli azalır.
4x4 ile diferansiyel kilidi farklı şeyler olmakla birlikte galiba şu an piyasada en ucuz 4x4 Fiat panda cross ve elektronik diferansiyel kilidi barındırıyor.Düz giderken bile diferansiyel gerekli. Tekerlekler farklı sürtünmelere maruz kalıyorlar yoldaki bölgesel farklılıklar sebebiyle. Diferansiyelin tek sorunu acemi veya şanssız bir sürücünün parkederken filan bir tekeri boşta bırakması. İşte o zaman diferansiyel yüzünden bütün güç boştaki tekere aktarılır ve araç hareket edemez. Diferansiyel kilidi de bir tek bu tür durumlarda gerekli diye biliyorum. 25 yıllık sürücüyüm hiç başıma gelmedi, gelen gördüm. Yardımsız kurtulamıyorsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Normal binek araçla amaç araziye girmek olmadığı için dif kilidi yok.
Araziye girmek isteniyorsa da zaten bunun için arazi aracı üretilmiş, haliyle onlarda var.
Yüksek performans araçlarda da hızlı kalkışlarda tutunması zayıf tekerin sararak zaman kaybettirmemesi için sınırlı kaymaya sahip kilit (LSD) mevcut.
Özetle ihtiyaç olan araçlarda var, üretiliş amacı nedeniyle ihtiyaç olmayan araçlarda doğal olarak yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Asr benzer bir sistem değil miydi kilitli diferansiyelle -
quote:
Orijinalden alıntı: DeadLifter
Golfte bir difransiyel vardı ama hatırlamıyorum kastettiğin şey mü değil miŞanzıman içinde Diferansiyel kısmı var.
Ayna ve mahruti dişlisi Diferansiyel kısmının dişlileri
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dif. Kilidi sizi yolda kalmaktan kurtaracak bir sey değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Demek ki ben yanlış biliyormuşum.
-
İsterseniz üretim maliyeti sıfır olsun, bu kilidi açıp ya da açık unutup aracına zarar verecek bir milyon insan var. Üretici garanti sürecinde de garanti sonrasında bu insanlarla uğraşmak zorunda. Öyle bir riske girmek isterler mi?
Bu birçok ürün için böyledir. Satış sonrası sorumluluk çok maliyetli bir şeydir. Karmaşık bir alet sadece size gelen müşteri telefonları yüzünden size daha pahalıya patlar. Bu işler hiç kolay değil...
K.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: limbeshniva zaten dağ arabası, onda olsun bir zahmet,
arabaları oyuncak gibi üretiyorlar gıcık oluyorum,
"çıkmaz abi, kaldı abi, patinaja düştü abi"
Binek arabalar zaten oyuncak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X