Şimdi Ara

Neden dif. kilidi yok ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.149
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ne ağırlığa, ne de maliyete pek bir etkisi olmadığını düşündüğüm bu,

    manuel difransiyel kilidi sistemini araçlara neden eklemezler ?


    Normalde arkadan itiş ama gerekirse diye, "basit" bir 4x4 manuel aktarması olan,
    "basit "manuel difransiyel kilitleri de olan bir ucuz binek otomobil var mı ?


    düzeltiyorum, sadece manuel kilidi olan binek araç var mı ?
    Ekleme: difransiyelin ne olduğunu biliyorum :} amacım; buz, çamur ve karda kalmamaktır :}



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi limbesh -- 21 Aralık 2021; 14:45:27 >



  • Üretilmesi düşünülen her parça arge den zaten para yiyor. 4 vidalı takılacak parçayı bile 3 vidalı olacak şekilde tasarlayıp takıyorlar bazen, kalan 1 vidayı diğer araca kullanıyorlar. Artırdıkları 1 pul bile kar adamlar için sen kilitten bahsediyorsun 1 tane düşününce bir şey değil ama binlerce milyonlarca düşünürsen yeterli bir maliyet.

  • Golfte bir difransiyel vardı ama hatırlamıyorum kastettiğin şey mü değil mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gündelik kullanımda kilitsiz olması bir şey kaybettirmiyor. Hatta kullanım kolaylığı sağlıyor sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dif. Kilit diye bahsettigin arka difrensiyalin kilidi mi? Yoksa 4 ceker ayapacak on arka arasi kilit mi?


    sanirim 4 ceker demek istiyorsun. Bir kere onden cekisli araclarda arkaya giden hic bir guc yok dolayisiyla arkaya giden saft da yok, orta difransiyalde yok. Kilide gelmeden once saft ve difransiyel koyman lazim ki zaten asil maliyet bunlar.


    Orjinali arkadan itis ise de bir sey degismiyor, yine on tekerlege gucu iletecek sistemi kurman ve ortaya bir difransiyel koyman gerekiyor. Difransiyel olmadan difransiyle kilidi koyamayacagina gore.

  • Diferansiyel çekiş tekerlerinin birbirinden farklı hızlarda dönmesine izin verir. Peki buna neden ihtiyaç vardır? Aslında düz giderken ihtiyaç yok ama virajlarda yani dönüşlerde dış tekerin iç tekerden daha fazla tur atması gerekmektedir ve diferansiyel de buna izin verir.

    Peki diferansiyel olmasa ve iki teker hep aynı sayıda tur atsa ne olur, aktarma organları ve şasi ciddi baskı altına girer ve tahminimce ömürleri de bir hayli azalır.

    4x4 ile diferansiyel kilidi farklı şeyler olmakla birlikte galiba şu an piyasada en ucuz 4x4 Fiat panda cross ve elektronik diferansiyel kilidi barındırıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alıntı

    metni:
    ne de maliyete pek bir etkisi olmadığını düşündüğüm


    O zaman iyi düşün.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ayaklara bak :) görende her gün öğleden sonra 4’de 8. virajda sanacak.
  • @Hemican


    iki farklı istek bunlar, birincisi basit, araç her nereden çekiyorsa, o difransiyele basit bir kilit koyulacak ve manuel olacak, bozulmayacak, ucuz olacak

    ikincisi de benzer bir düşlünce, çekiş olmayan tekerde de basit bir difransiyel + kilit + şaft olacak, bunlar da manuel olacak,

    "arabadan" çok şey istemiyorum bence.


    @porsche911gt2 mekanikleri biliyorum, fiat panda güzelmiş de işte işin içine elektronik girince olmuyor, kendim açıp kapatacam, ne yani istediğim gibi bir araba yok mu ?


    @cormen full + full diye şişirilen maliyetlerin yanında etkisi yok diye düşünüyorum, sonuçda lüx aramıyorum, altı yere almadığı sürece gidebilen bir araç arıyorum.


    @heegee karlı, çamurlu köy yolları da gündelik kullanıma dahildir diye düşünmüştüm.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi limbesh -- 12 Mart 2021; 23:58:53 >




  • Hocam cogu arac onden cekis zaten. On difransiyeli kilitlemenin size nasil bir avantaji olacak? Kilitli oldugu zaman viraj alamazsiniz. 10-20 km den hizli gidilmez on kilitli iken. Ancak off roadda kullanilir on kilit onda bile her zaman kilitli tutulmaz on, cunku araca yon vermek zorlasir.


    Arka yine benzer hizli olursaniz virajda savurur. Ancak kitleyip kaygan zeminde kalkis yapip hemen acmak seklinde kullanilabilir belki.


    Neden usutune ekstra maliyet harcayip insanlarin kullanmayacagi ve hatta binek araclarda tehlikeli olacabilecek bir donanimi koysunlar ki?

  • Hemican kullanıcısına yanıt

    Tabiki %99 kullanılmayacak, karda, buzda, çamurda kullanılacak gerektiği anda.

    Basit ve ucuz kelimelerini bilinçli kullanıyorum, belki de 1 kiloyu geçmeyecek birkaç metal ve çelik tel vs. ne olacak.

    Bahsettiğim şey lüks de değil, üstün bir teknoloji de değil, modifiye gibi birşey.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi limbesh -- 13 Mart 2021; 0:37:49 >
  • Diferansiyel kilitli bir otomobil kullanmak (sınırlı kaydırmalı değil tamamen welded denenden kast ediyorum) günlük kullanım açısından çok zor. Özellikle önden çeker otomobillerde bu daha hissedilir olacaktır (hem manevra hem de çekişi yapan tekerlekler kilitleneceği için). Park edeceksiniz diyelim. Tam sağ yaptınız. Açık diferansiyelli bir otomobil sağ ön tekerleği az tur atarken sol tekerleği daha çok tür atacaktır. Kilitte ise iki tekerlek aynı hızda dönmeye çalışacak dolayısıyla hem motora hem alt takıma yük binecek. Lastikler ciddi anlamda aşınacak ve hatta süspansiyon sertse araç sekmeye başlayacaktır. Performanslı bir sürüş ve günlük kullanım bir arada isteniyorsa elektronik sistemler ya da sınırlı kaydırmalı sistemler daha etkili olacaktır.( Alfa Romeo'daki Q2 sistemi sınırlı kaydırmalı diye biliyorum).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Profes124 -- 13 Mart 2021; 0:40:39 >
  • Profes124 kullanıcısına yanıt

    Aslında hepsini biliyorum güzel insan, bildiğimi bildirmeliydim, özür :}

  • limbesh kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayın. Ben de tüm yorumları okumamıştım. Yazmışsınız. 4x4 bir araç için düşünüyorsanız iş başka. Arazide gerçekten işe yarar. Lada Niva'lara dediğiniz sistemi yapıyorlar diye biliyorum.
  • Lsd denen limitli diferansiyel guzel.Normaline gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Wanpo W kullanıcısına yanıt

    Karmaşık ve pahalı olmalarından bahsediliyor wiki'de.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi limbesh -- 13 Mart 2021; 1:4:2 >
  • Profes124 kullanıcısına yanıt

    niva zaten dağ arabası, onda olsun bir zahmet,

    arabaları oyuncak gibi üretiyorlar gıcık oluyorum,

    "çıkmaz abi, kaldı abi, patinaja düştü abi"

  • limbesh kullanıcısına yanıt
    Gündelik araçlar Dediğiniz gibi böyle maalesef. Suvcuk denecek bir araç kullanıyorum. Açıkçası hissiyat güzel de olsa en ufak bir arazide ben buraya ait değilim diye bağırıyor. Arazi bile değil hatta çukurlu bir yol da olsa ağır gitmeye çalışıyorsunuz. Bu yüzden Nivalara saygım büyük. Amaca yönelik bir araç. Konfor, ekonomi yok belki ama stock bir şekilde dağın en tepesine çıkabilecek kapasite var.
  • Profes124 kullanıcısına yanıt

    binek araba dediğimiz uyduruk şeyler,

    altı yere almadığı sürece, lastiği uygun olduğu sürece "her türlü" gidebilmeliydi..

    Audi allroad modeli dediğim şeyin lüks olanı galiba.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi limbesh -- 13 Mart 2021; 1:25:55 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.