Şimdi Ara

kilitli diferansiyel nedir ne işe yarar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
109.861
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar topiklerde okuyorum fakat nedir ne işe yarar çeşitleri varmıdır .bizi kilitli diferansiyel konusunda bilgilendirirseniz sevinirim

    kilit diferansiyel
    tanım
    çeşitleri tarihsel gelişimi
    kullanım avantajları
    dezavantajları
    uzun süreli bakım ve
    tavsiyeler
    şeklinde aktarırsanız bilgileri sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bizet -- 11 Haziran 2008; 15:52:51 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: i love this game

    kilitli diffarensiyel iki aksın kilitlenerek aynı hızda dönmesini sağlar
    off-road araçlarının vazgeçilmezidir
    yüksek performanslı araçlarda da vardır
    arazide aracınız çamura saplanıp bir teker patinajda kaldıysa diffarensiyeli kitleyerek kutulabilirsiniz
    sınırlı kaydırmalı ,%100 kiltli türleri mevcuttur

    Alıntıları Göster
    Kısaca ve basitçe anlatmaya çalışacak olursak... Diğelim aracın sağ ön tekeri çamura saplandı. Sol ön teker de asfaltta. Eğer kilitli diferansiyeliniz yoksa (aracın da önden çekişli olduğunu varsayıyorum) sağ ön tekerleğiniz boşa dönmeye başlayacak ve motor gücünün tamamı o tekerleğe gidecek. Sol ön tekerleğe güç gitmediği için de öylece kalacaksınız olduğunuz yerde.

    Kilitli diferansiyel varsa, sağ aks kilitnerecek, motorun bütün gücü çamurda olan sağ ön tekerleğe gitmeyip sol ön tekerleğe de gidecek ve oradan kurtulacaksınız.

    Sadece çamur olarak düşünmeyin.. Asfaltta sağa viraj dönüyorsunuz diyelim. aracın ağırlığı sol tekerleklere bineceğinden viraj içinde gaza tamamen bastığınızda (virajın sert ve aracın güçlü olduğunu varsayıyorum) sağ ön tekerlek patinaj yapmaya bağlayacak ve yine gücün çoğu patinaj yapan tekerleğe gidecek. Yani kilitli diferansiyel olmayan araçlarda güç daha rahat dönen aksa yani tekerleğe iletiliyor. Kilitli diferansiyede bu olmuyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    quote:

    Orjinalden alıntı: erci541

    Anti-patinaj sisteminden ne farkı var şimdi? İkisi de aynı kapıya çıkıyor.


    Aslında oldukça fazla farkı var. Anti-patinaj motor gücünü patinajın bittiği noktaya kadar düşürüyor. Sınırlı kaydırmalı diferansiyellerde ise sağ veya sol tekerleğe iletilen güç hiç bir zaman belli bir seviyenin altına düşmüyor. Örnek olarak %30 kilitli bir sınırlı kaydırmalı diferansiyelde bir tekerlek havada olsa dahi o andaki motor torkunun %30'u yerde olan tekerleğe iletilmeye devam eder...

    Bu arada bir noktayı belirtmekte fayda var; Yukarıda bahsedilen VW'in EDL elektronik diferansiyel kilidi aslında gerçek bir diferansiyel kilidi değildir. Bu sistemde diferansiyel standart açık tiptedir. Patinajda kalan tekerleğe fren uygulanması sonucu tekerlekler arasındaki hız farkı dengelenmeye çalışılır.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar ,

    teknolojinin son ulaştığı hareket sistemlerine bakıp kavramın kendisini bulandırmamak adına limites slip differenatial uygulamasını bir kenara koyup tam manasıyla açaıklamak gerekirse,

    KİLİTLİ DİFFERENSİYAL dene olay şudur. .Eğer araç arkadan çekişli ise bu fonksiyon devreye sokulduğunda differensiyal işini üstlenen organın devre dışı kalma olayıdır. Bu kısımın algılanması çokönemlidir.Çünkü eğer differensiyal devre dışı kalmıyorsa buna KİLİTLİ demek kavramın manasını bozacaktır. Kİlit ne demektir, hareketi ieten shaft dönüş sayısının sabit bir oranla hem sağ hem sol tekere iletilmesidir.Buna neden ihtiyaç bulunduğunu yukarıda bazı arkadaşlar güzelce açıklamışlar .Ancak ben bu durumun çok özel şartlar altında kullnıldığını ve asla hızın 30 km/h ve direksiyon hareketi yapılmadan kullanılması gerektiğini belirteyim.BU detaylar kilitli diff. olan araç klavuzlarında detaylıca anlatılmaktadır.

    tekrar konu başlığına dönersek demek ki klit devreye alındığında diff. kitlenerek devre dışı kalıyor ve hareket sabit bir oranla sağ vesol teker ikilisine iletiliyor demiştik. Bu çekiş hangi tarafta ise ön veya arka oranın kullnılcağını da bilgi olarak ucundan dokundurmak lazım.

    peki sabit oran anlamı nedir.devir sayısı olarak iki taraf da aynı devir döner demektir. yani sağ 100 rpm ise sol da 100rpm olmaktadır.efendim 95 olusa ne olur konusu kilitli diff. başlığının konusu değildir , bu gereksinimler mekanik uzmanlarınca düşünülerek arkadaşlarımın bahsettiği değişik kavramlar olarka karşımıza çıkmaktadır ve hepsinin özü diff. olayını başka seilde yaratılmasıdır. Dİff. ne demktir.Aslında matematiksel bir kavramdır ve üniversitelerde matematiğin bir dersi olarak 1. veya 2. sınıflarda okutulur. adına da differensiyal denklemler denir.Bilmeyenler için anlaşılması oldukça da zordur.Ben okulu bitirip de konudan uzun zamn uzak kalanlara sörf yaparken bulduğum bir ders notu ekliyorum.

    http://www.karto.itu.edu.tr/derslerimiz/diferansiyel/dif2006_2007GUZ.pdf

    şimdi olayın matematiksel yanını göz ardı edemeyeceğimizi anlarsak geriye tek kelime kilit kalıyor ki kilit demkel fonksiyonun özünde iki teker arasındaki hızsal ilişkinin sabit olması demektir.sabit hızlanma ise diff. konusu değildir. Newton amcamınzın lise seviyesindeki kanunları olayı kavramak için yeterlidir.yani teml konuılar hareket hız ivme aynı olan 2 teker karşımzıa çıkar. Aslında olayın özü de toplamıda budur .

    eğer kafasına yatmayan kişi varsa detay verebilirse konunun irdelenmesi için katkıya hazır olduğumu belirtmek isterim.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Kilitli Diferansiyel: Arazi Performansı İçin Bir Çözüm

    Kilitli diferansiyel, dört tekerlekten çekişli araçlarda bulunan mekanik bir cihazdır. Temel amacı, kaygan veya zorlu arazilerde yol tutuşunu ve çekişi artırmaktır.

    Normal diferansiyeller, güçleri her tekerleğe eşit olarak dağıtır. Ancak bir tekerlek kaymaya başlarsa, diferansiyel tüm gücü kayan tekerleğe aktararak diğer tekerleklerin çekişi kesilmesine neden olur.

    Kilitli diferansiyel ise bu sorunu önleyerek, bir tekerlek kaydığında diğer tekerleğe maksimum torkun aktarılmasını sağlar. Bu sayede, araç kaygan yüzeylerde veya engebeli arazilerde ilerlemeye devam edebilir.

    Kilitli diferansiyeller, arazi araçları, kamyonetler ve SUV'ler gibi zorlu arazilerde kullanılan araçlarda yaygın olarak kullanılır. Araçların kaygan çamur, kum veya kar gibi koşullarda hareket etmesini sağlayarak yol tutuşunu ve çekişi büyük ölçüde artırırlar.

    Kilitli diferansiyeller, dört tekerlekten çekişli araçların arazideki performansını önemli ölçüde iyileştirebilir ve zorlu koşullarda güvenliği artırabilir. Bununla birlikte, kilitli diferansiyellerin normal yolda sürüş sırasında kullanılması önerilmez, çünkü bu durum araçların aşırı yönlenmesine veya sıkışmasına neden olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Google
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    Google
    tecrübesi olanlardan bilgi istiyorum
    google u bende biliyorum yoksa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizet

    tecrübesi olanlardan bilgi istiyorum
    google u bende biliyorum yoksa

    Alıntıları Göster
    kilitli diffarensiyel iki aksın kilitlenerek aynı hızda dönmesini sağlar
    off-road araçlarının vazgeçilmezidir
    yüksek performanslı araçlarda da vardır
    arazide aracınız çamura saplanıp bir teker patinajda kaldıysa diffarensiyeli kitleyerek kutulabilirsiniz
    sınırlı kaydırmalı ,%100 kiltli türleri mevcuttur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: i love this game

    kilitli diffarensiyel iki aksın kilitlenerek aynı hızda dönmesini sağlar
    off-road araçlarının vazgeçilmezidir
    yüksek performanslı araçlarda da vardır
    arazide aracınız çamura saplanıp bir teker patinajda kaldıysa diffarensiyeli kitleyerek kutulabilirsiniz
    sınırlı kaydırmalı ,%100 kiltli türleri mevcuttur

    Alıntıları Göster
    aracın 4x4 mü olması gerekir yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizet

    aracın 4x4 mü olması gerekir yani

    Alıntıları Göster
    4x4 olmasına gerek yoktur WV'de edl adında bir sistem var
    bmw'lerde de var sanırsam
    çeşitli kitleme yönetemleri vardır elektrikli,pnömatik,hidrolik ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: i love this game

    4x4 olmasına gerek yoktur WV'de edl adında bir sistem var
    bmw'lerde de var sanırsam
    çeşitli kitleme yönetemleri vardır elektrikli,pnömatik,hidrolik ...

    Alıntıları Göster
    burada off-road şartlarında kilitli diffarensiyelin kullanımı var


    http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=2193.0

    burada da ekşi sözlük yazarlarının yorumu var

    http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=kilitli+diferansiyel&nr=y&pt=kilitli+difransiyel


    edit:eklenti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi i love this game -- 12 Haziran 2008; 3:43:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: i love this game

    kilitli diffarensiyel iki aksın kilitlenerek aynı hızda dönmesini sağlar
    off-road araçlarının vazgeçilmezidir
    yüksek performanslı araçlarda da vardır
    arazide aracınız çamura saplanıp bir teker patinajda kaldıysa diffarensiyeli kitleyerek kutulabilirsiniz
    sınırlı kaydırmalı ,%100 kiltli türleri mevcuttur

    Alıntıları Göster
    Kısaca ve basitçe anlatmaya çalışacak olursak... Diğelim aracın sağ ön tekeri çamura saplandı. Sol ön teker de asfaltta. Eğer kilitli diferansiyeliniz yoksa (aracın da önden çekişli olduğunu varsayıyorum) sağ ön tekerleğiniz boşa dönmeye başlayacak ve motor gücünün tamamı o tekerleğe gidecek. Sol ön tekerleğe güç gitmediği için de öylece kalacaksınız olduğunuz yerde.

    Kilitli diferansiyel varsa, sağ aks kilitnerecek, motorun bütün gücü çamurda olan sağ ön tekerleğe gitmeyip sol ön tekerleğe de gidecek ve oradan kurtulacaksınız.

    Sadece çamur olarak düşünmeyin.. Asfaltta sağa viraj dönüyorsunuz diyelim. aracın ağırlığı sol tekerleklere bineceğinden viraj içinde gaza tamamen bastığınızda (virajın sert ve aracın güçlü olduğunu varsayıyorum) sağ ön tekerlek patinaj yapmaya bağlayacak ve yine gücün çoğu patinaj yapan tekerleğe gidecek. Yani kilitli diferansiyel olmayan araçlarda güç daha rahat dönen aksa yani tekerleğe iletiliyor. Kilitli diferansiyede bu olmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: der Rebell

    Kısaca ve basitçe anlatmaya çalışacak olursak... Diğelim aracın sağ ön tekeri çamura saplandı. Sol ön teker de asfaltta. Eğer kilitli diferansiyeliniz yoksa (aracın da önden çekişli olduğunu varsayıyorum) sağ ön tekerleğiniz boşa dönmeye başlayacak ve motor gücünün tamamı o tekerleğe gidecek. Sol ön tekerleğe güç gitmediği için de öylece kalacaksınız olduğunuz yerde.

    Kilitli diferansiyel varsa, sağ aks kilitnerecek, motorun bütün gücü çamurda olan sağ ön tekerleğe gitmeyip sol ön tekerleğe de gidecek ve oradan kurtulacaksınız.

    Sadece çamur olarak düşünmeyin.. Asfaltta sağa viraj dönüyorsunuz diyelim. aracın ağırlığı sol tekerleklere bineceğinden viraj içinde gaza tamamen bastığınızda (virajın sert ve aracın güçlü olduğunu varsayıyorum) sağ ön tekerlek patinaj yapmaya bağlayacak ve yine gücün çoğu patinaj yapan tekerleğe gidecek. Yani kilitli diferansiyel olmayan araçlarda güç daha rahat dönen aksa yani tekerleğe iletiliyor. Kilitli diferansiyede bu olmuyor.

    Alıntıları Göster
    Sadece off road araçlarında değil spor araçlarda da var asfaltta bahsettiğim olayla karşılaşılmaması için. Genellikle süper sporlarda kullanılsa da şu an Megane R26 F1 de de kullanılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: der Rebell

    Sadece off road araçlarında değil spor araçlarda da var asfaltta bahsettiğim olayla karşılaşılmaması için. Genellikle süper sporlarda kullanılsa da şu an Megane R26 F1 de de kullanılıyor.

    Alıntıları Göster
    asagidaki linkte de cevabi bulunuyor :

    http://forum.donanimhaber.com/m_23602289/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^Biotech^

    asagidaki linkte de cevabi bulunuyor :

    http://forum.donanimhaber.com/m_23602289/tm.htm

    Alıntıları Göster
    hocam bak şimdi

    her arabada bildiğiniz yada bilmediğiniz gibi, diferansiyel vardır.diferansiyel ne işe yarar
    araba viraj alırken, virajın dışına doğru bakan teker, içine doğru bakan tekerden daha çok yol alır. işte diferansiyel buna olanak sağlıyan birşey. araçta diferansiyel olmasa?
    lastikler çok aşınırdı, araçlar virajları çok yavaj dönerlerdi, direksiyonda kitlenmeler yaşanabilirdi.
    kilitli diferansiyel şu işe yarıyor
    mesela yolda gidiyorsunuz.tek teker buz üstünde tek teker asfalt üstünde. siz gaza basıyorsunuz. nekadar basarsanız basın, nasıl basarsanız basın buz üstündeki teker patinaja kalacak, araç ya gitmeyecek, yada çok yavaş ilerleyecek.çünkü güç, boş bulduğu yolu tercih ediyor.yani teker arasında güç paylaşımı 0:100 olacak.
    diferansiyeli kitlersek o zaman güç çıkışı 50:50 olur. iki tekerde aynı hızda döner.ve araç ilerler.çünkü asfaltta olan tekerin sürtünmesi var ve 50 lik bir güç gidiyor

    inşallah açıklayabilmişimdir.diferansiyelin iç yapısını görürseniz daha da kavrarsınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dikmenibo

    hocam bak şimdi

    her arabada bildiğiniz yada bilmediğiniz gibi, diferansiyel vardır.diferansiyel ne işe yarar
    araba viraj alırken, virajın dışına doğru bakan teker, içine doğru bakan tekerden daha çok yol alır. işte diferansiyel buna olanak sağlıyan birşey. araçta diferansiyel olmasa?
    lastikler çok aşınırdı, araçlar virajları çok yavaj dönerlerdi, direksiyonda kitlenmeler yaşanabilirdi.
    kilitli diferansiyel şu işe yarıyor
    mesela yolda gidiyorsunuz.tek teker buz üstünde tek teker asfalt üstünde. siz gaza basıyorsunuz. nekadar basarsanız basın, nasıl basarsanız basın buz üstündeki teker patinaja kalacak, araç ya gitmeyecek, yada çok yavaş ilerleyecek.çünkü güç, boş bulduğu yolu tercih ediyor.yani teker arasında güç paylaşımı 0:100 olacak.
    diferansiyeli kitlersek o zaman güç çıkışı 50:50 olur. iki tekerde aynı hızda döner.ve araç ilerler.çünkü asfaltta olan tekerin sürtünmesi var ve 50 lik bir güç gidiyor

    inşallah açıklayabilmişimdir.diferansiyelin iç yapısını görürseniz daha da kavrarsınız

    Alıntıları Göster
    bildiğim bmw nin modellerinde standart yada yüksek performanslı modellerinde tam emin değilim drift arabası yaratmak için olmassa olmaz parçanın adı ingilizcesi LSD diye geçiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barcelona

    bildiğim bmw nin modellerinde standart yada yüksek performanslı modellerinde tam emin değilim drift arabası yaratmak için olmassa olmaz parçanın adı ingilizcesi LSD diye geçiyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: barcelona

    bildiğim bmw nin modellerinde standart yada yüksek performanslı modellerinde tam emin değilim drift arabası yaratmak için olmassa olmaz parçanın adı ingilizcesi LSD diye geçiyor.


    LSD(limited slip diffarential) olanlar sınırlı kaydırmalı olanlardır.
    daha çok off-road araçlarının ön diffarrensiyellerinde kullanılır ve spor araçlarda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi i love this game -- 12 Haziran 2008; 6:14:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: i love this game

    quote:

    Orjinalden alıntı: barcelona

    bildiğim bmw nin modellerinde standart yada yüksek performanslı modellerinde tam emin değilim drift arabası yaratmak için olmassa olmaz parçanın adı ingilizcesi LSD diye geçiyor.


    LSD(limited slip diffarential) olanlar sınırlı kaydırmalı olanlardır.
    daha çok off-road araçlarının ön diffarrensiyellerinde kullanılır ve spor araçlarda

    Alıntıları Göster
    Anti-patinaj sisteminden ne farkı var şimdi? İkisi de aynı kapıya çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erci541

    Anti-patinaj sisteminden ne farkı var şimdi? İkisi de aynı kapıya çıkıyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: erci541

    Anti-patinaj sisteminden ne farkı var şimdi? İkisi de aynı kapıya çıkıyor.


    Aslında oldukça fazla farkı var. Anti-patinaj motor gücünü patinajın bittiği noktaya kadar düşürüyor. Sınırlı kaydırmalı diferansiyellerde ise sağ veya sol tekerleğe iletilen güç hiç bir zaman belli bir seviyenin altına düşmüyor. Örnek olarak %30 kilitli bir sınırlı kaydırmalı diferansiyelde bir tekerlek havada olsa dahi o andaki motor torkunun %30'u yerde olan tekerleğe iletilmeye devam eder...

    Bu arada bir noktayı belirtmekte fayda var; Yukarıda bahsedilen VW'in EDL elektronik diferansiyel kilidi aslında gerçek bir diferansiyel kilidi değildir. Bu sistemde diferansiyel standart açık tiptedir. Patinajda kalan tekerleğe fren uygulanması sonucu tekerlekler arasındaki hız farkı dengelenmeye çalışılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    quote:

    Orjinalden alıntı: erci541

    Anti-patinaj sisteminden ne farkı var şimdi? İkisi de aynı kapıya çıkıyor.


    Aslında oldukça fazla farkı var. Anti-patinaj motor gücünü patinajın bittiği noktaya kadar düşürüyor. Sınırlı kaydırmalı diferansiyellerde ise sağ veya sol tekerleğe iletilen güç hiç bir zaman belli bir seviyenin altına düşmüyor. Örnek olarak %30 kilitli bir sınırlı kaydırmalı diferansiyelde bir tekerlek havada olsa dahi o andaki motor torkunun %30'u yerde olan tekerleğe iletilmeye devam eder...

    Bu arada bir noktayı belirtmekte fayda var; Yukarıda bahsedilen VW'in EDL elektronik diferansiyel kilidi aslında gerçek bir diferansiyel kilidi değildir. Bu sistemde diferansiyel standart açık tiptedir. Patinajda kalan tekerleğe fren uygulanması sonucu tekerlekler arasındaki hız farkı dengelenmeye çalışılır.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar ,

    teknolojinin son ulaştığı hareket sistemlerine bakıp kavramın kendisini bulandırmamak adına limites slip differenatial uygulamasını bir kenara koyup tam manasıyla açaıklamak gerekirse,

    KİLİTLİ DİFFERENSİYAL dene olay şudur. .Eğer araç arkadan çekişli ise bu fonksiyon devreye sokulduğunda differensiyal işini üstlenen organın devre dışı kalma olayıdır. Bu kısımın algılanması çokönemlidir.Çünkü eğer differensiyal devre dışı kalmıyorsa buna KİLİTLİ demek kavramın manasını bozacaktır. Kİlit ne demektir, hareketi ieten shaft dönüş sayısının sabit bir oranla hem sağ hem sol tekere iletilmesidir.Buna neden ihtiyaç bulunduğunu yukarıda bazı arkadaşlar güzelce açıklamışlar .Ancak ben bu durumun çok özel şartlar altında kullnıldığını ve asla hızın 30 km/h ve direksiyon hareketi yapılmadan kullanılması gerektiğini belirteyim.BU detaylar kilitli diff. olan araç klavuzlarında detaylıca anlatılmaktadır.

    tekrar konu başlığına dönersek demek ki klit devreye alındığında diff. kitlenerek devre dışı kalıyor ve hareket sabit bir oranla sağ vesol teker ikilisine iletiliyor demiştik. Bu çekiş hangi tarafta ise ön veya arka oranın kullnılcağını da bilgi olarak ucundan dokundurmak lazım.

    peki sabit oran anlamı nedir.devir sayısı olarak iki taraf da aynı devir döner demektir. yani sağ 100 rpm ise sol da 100rpm olmaktadır.efendim 95 olusa ne olur konusu kilitli diff. başlığının konusu değildir , bu gereksinimler mekanik uzmanlarınca düşünülerek arkadaşlarımın bahsettiği değişik kavramlar olarka karşımıza çıkmaktadır ve hepsinin özü diff. olayını başka seilde yaratılmasıdır. Dİff. ne demktir.Aslında matematiksel bir kavramdır ve üniversitelerde matematiğin bir dersi olarak 1. veya 2. sınıflarda okutulur. adına da differensiyal denklemler denir.Bilmeyenler için anlaşılması oldukça da zordur.Ben okulu bitirip de konudan uzun zamn uzak kalanlara sörf yaparken bulduğum bir ders notu ekliyorum.

    http://www.karto.itu.edu.tr/derslerimiz/diferansiyel/dif2006_2007GUZ.pdf

    şimdi olayın matematiksel yanını göz ardı edemeyeceğimizi anlarsak geriye tek kelime kilit kalıyor ki kilit demkel fonksiyonun özünde iki teker arasındaki hızsal ilişkinin sabit olması demektir.sabit hızlanma ise diff. konusu değildir. Newton amcamınzın lise seviyesindeki kanunları olayı kavramak için yeterlidir.yani teml konuılar hareket hız ivme aynı olan 2 teker karşımzıa çıkar. Aslında olayın özü de toplamıda budur .

    eğer kafasına yatmayan kişi varsa detay verebilirse konunun irdelenmesi için katkıya hazır olduğumu belirtmek isterim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erci541

    Anti-patinaj sisteminden ne farkı var şimdi? İkisi de aynı kapıya çıkıyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: erci541

    Anti-patinaj sisteminden ne farkı var şimdi? İkisi de aynı kapıya çıkıyor.



    anti patinaj sistemleri yola aktarılan gücü 0 a kadar düşürebiliyorlar. mesela top gearda bi video var, 3-5 tane modern suv arazide deneniyor. bir tane bmw x5 çıkarıyolar çamurlu yola. araç gidiyo gidiyo ve duruyo, arada bir ufak patinajlar çekiyor( sistemin devrede olduğunu anlıyoruz ). ama kilitli diferansiyele sahip olsa ve elektronik sistemler devre dışı olsa, tekerler patinaja devam eder, ve bir teker sağlam zemine ulaşsa bile araç ilerlerdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dikmenibo

    quote:

    Orjinalden alıntı: erci541

    Anti-patinaj sisteminden ne farkı var şimdi? İkisi de aynı kapıya çıkıyor.



    anti patinaj sistemleri yola aktarılan gücü 0 a kadar düşürebiliyorlar. mesela top gearda bi video var, 3-5 tane modern suv arazide deneniyor. bir tane bmw x5 çıkarıyolar çamurlu yola. araç gidiyo gidiyo ve duruyo, arada bir ufak patinajlar çekiyor( sistemin devrede olduğunu anlıyoruz ). ama kilitli diferansiyele sahip olsa ve elektronik sistemler devre dışı olsa, tekerler patinaja devam eder, ve bir teker sağlam zemine ulaşsa bile araç ilerlerdi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: erci541

    Anti-patinaj sisteminden ne farkı var şimdi? İkisi de aynı kapıya çıkıyor.


    çok temel bir fark .Anti patinaj sistemleri patinaj oluştuğunu anladığında gücü ve hareketi yönlendiriyor.Kilitli differansiyelde ise güç eşit olarak veriliyor. yani çekişin her 2 tekerde olduğunu düşünür ve tekerlerin her ikisinin de çamur içinde bulunduğunu farz edersek , devamlı olarak patinajda kalacaktır.Yani aynı anda iki teker eşit hızda boşa dönecektir.Güç de azaltılmadığı için tam bir saplanma durumu olacaktır.Gücü ancak gaza daha az basarak düşürebilirsiniz.

    ancak anti patinaj denilen sistemde siz gaza bassanız bile güç iletimi azaltılablecrek durum patinajdan kurtarılmaya çalışılıyor.

    Özetle kilitli diff. kullnılacak ise sağ veya sol tekerlerden birinin çamura tam saplanmamış olması aracı kurtarmak için yeterli olabilmektedir.Özellikle 4x4 araçlarda bu iş her 4 teker için geçerli olduğu için tek bir teker bile kuru zeminde olsa aracın gazını uygun kullanarak birinci viteste aracınızı bu kötü durumdan kurtarabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Haziran 2008; 10:01:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: erci541

    Anti-patinaj sisteminden ne farkı var şimdi? İkisi de aynı kapıya çıkıyor.


    çok temel bir fark .Anti patinaj sistemleri patinaj oluştuğunu anladığında gücü ve hareketi yönlendiriyor.Kilitli differansiyelde ise güç eşit olarak veriliyor. yani çekişin her 2 tekerde olduğunu düşünür ve tekerlerin her ikisinin de çamur içinde bulunduğunu farz edersek , devamlı olarak patinajda kalacaktır.Yani aynı anda iki teker eşit hızda boşa dönecektir.Güç de azaltılmadığı için tam bir saplanma durumu olacaktır.Gücü ancak gaza daha az basarak düşürebilirsiniz.

    ancak anti patinaj denilen sistemde siz gaza bassanız bile güç iletimi azaltılablecrek durum patinajdan kurtarılmaya çalışılıyor.

    Özetle kilitli diff. kullnılacak ise sağ veya sol tekerlerden birinin çamura tam saplanmamış olması aracı kurtarmak için yeterli olabilmektedir.Özellikle 4x4 araçlarda bu iş her 4 teker için geçerli olduğu için tek bir teker bile kuru zeminde olsa aracın gazını uygun kullanarak birinci viteste aracınızı bu kötü durumdan kurtarabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    3 tane kilitli diferansiyel olunca ne gibi bir faydası oluyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: erci541

    Anti-patinaj sisteminden ne farkı var şimdi? İkisi de aynı kapıya çıkıyor.


    çok temel bir fark .Anti patinaj sistemleri patinaj oluştuğunu anladığında gücü ve hareketi yönlendiriyor.Kilitli differansiyelde ise güç eşit olarak veriliyor. yani çekişin her 2 tekerde olduğunu düşünür ve tekerlerin her ikisinin de çamur içinde bulunduğunu farz edersek , devamlı olarak patinajda kalacaktır.Yani aynı anda iki teker eşit hızda boşa dönecektir.Güç de azaltılmadığı için tam bir saplanma durumu olacaktır.Gücü ancak gaza daha az basarak düşürebilirsiniz.

    ancak anti patinaj denilen sistemde siz gaza bassanız bile güç iletimi azaltılablecrek durum patinajdan kurtarılmaya çalışılıyor.

    Özetle kilitli diff. kullnılacak ise sağ veya sol tekerlerden birinin çamura tam saplanmamış olması aracı kurtarmak için yeterli olabilmektedir.Özellikle 4x4 araçlarda bu iş her 4 teker için geçerli olduğu için tek bir teker bile kuru zeminde olsa aracın gazını uygun kullanarak birinci viteste aracınızı bu kötü durumdan kurtarabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Tekerleklerin biri zemini kavrayamadığı zaman araç patinaj yaptığında difreansiyelin diğerine güç iletmesi imkansız hale gelir bu yüzden otomotiv teknolojisi bu sorunu çözmek amaçlı tekerlekler arasında sabit bir iletim sağlamak amaçlı bu sistemi geliştirmiştir.
    Arazi tip araçlarda bu uygun bir ssitemdir. Özellikle çamurdan kurtulmaya yarar.
    En çok piyasada kullanılan tipide otomatik kilitlenen modelidir. Bunda sürücü müdahale etmez ve tekerlekler arsındaki hız farkından otomatik devreye girer fakat kilitlenme yaklaşık %50 oranında gerçekleşir.(bu oran kilit tiplerine göre değişir) Eski tip kilitlenme mekanizmalarında direksiyon çevrilip viraj almak zararlıydı bu sitemde kısmen bu çözüldü




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.