Şimdi Ara

kilitli diferansiyel nedir ne işe yarar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
109.861
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    3 tane kilitli diferansiyel olunca ne gibi bir faydası oluyor?


    4 tekerli bir araçsa ve 3 diferansiyeli varsa
    ön ve arka tekerlerde, birde merkez diferansiyelde kilit vardır.
    merkez diferansiyel şu işe yarar: virajda aracın ön tekerleri arka tekerlerinden daha fazla döner.eğer merkez diferansiyel olmasaydı araç kaza yapabilirdi çünkü direksiyonda kitlenme, yada yüksek süratte kontrolsüz kaymalar yaşanırdı. ama orta diferansiyel bunu önlüyor. eğer orta diferansiyel kitlenirse ön ve arka akslara eşit güç gider.
    ön tekerlerde kilit olursa aracın dönüş çapı artar, ama arazide saplandığı yerden çıkma şansı artar. aynı şekilde arka dif. kitlenirse, aracın saplandığı yerden kurtulma şansı artarken aracın arka kısmı dengesizleşir, çünkü tekerlere eşit güç gitmektedir ve virajlarda bu iyi olmaz.
    eğer 3 kilit de kitlenirse, arazide ilerleyememek için sebepleriniz şunlar olabilir :
    -arızalı motor
    - çıkılamayacak eğim
    - aracın göbeğinin bir yere oturması
    - aracın batması

    edit: konu gittikçe off road bölümüne kaymakta, gerekli tüm bilgiler şu konuda mevcuttur :

    http://forum.donanimhaber.com/m_12088995/mpage_1/key_/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dikmenibo -- 12 Haziran 2008; 10:48:32 >




  • dikmenibo arkadaşımzın anlatmaya çalıştığı 3 adet kilit konuyu resimle gösteren bir link koyuyorum

    http://www.4x4abc.com/4WD101/diff_locks.html

    http://www.baja101.com/4x4abc/images/unimog_diff_lock.jpeg

    differensiyelin iç yapısını merak edenler için temsili resim ektedir.Ama gerçekten otomotiv tarihinin veya hareket mekanizma geçmişinin en önemli buluşudur diyebilirim.

    http://www.4x4abc.com/4WD101/diff.html



    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    3 tane kilitli diferansiyel olunca ne gibi bir faydası oluyor?


    4 tekerli bir araçsa ve 3 diferansiyeli varsa
    ön ve arka tekerlerde, birde merkez diferansiyelde kilit vardır.
    merkez diferansiyel şu işe yarar: virajda aracın ön tekerleri arka tekerlerinden daha fazla döner.eğer merkez diferansiyel olmasaydı araç kaza yapabilirdi çünkü direksiyonda kitlenme, yada yüksek süratte kontrolsüz kaymalar yaşanırdı. ama orta diferansiyel bunu önlüyor. eğer orta diferansiyel kitlenirse ön ve arka akslara eşit güç gider.
    ön tekerlerde kilit olursa aracın dönüş çapı artar, ama arazide saplandığı yerden çıkma şansı artar. aynı şekilde arka dif. kitlenirse, aracın saplandığı yerden kurtulma şansı artarken aracın arka kısmı dengesizleşir, çünkü tekerlere eşit güç gitmektedir ve virajlarda bu iyi olmaz.
    eğer 3 kilit de kitlenirse, arazide ilerleyememek için sebepleriniz şunlar olabilir :
    -arızalı motor
    - çıkılamayacak eğim
    - aracın göbeğinin bir yere oturması
    - aracın batması

    edit: konu gittikçe off road bölümüne kaymakta, gerekli tüm bilgiler şu konuda mevcuttur :

    http://forum.donanimhaber.com/m_12088995/mpage_1/key_/tm.htm





  • Pazarda satılan ucuz oyuncak araçlara bakın, bir tekerini döndürdüğünüzde aynı şekilde diğeride döner..

    Genelde drift araçlarında bu sistem uygulanır..
  • Bende birtane uzaktan kumandalı var bir tekerini döndürünce diğeri tam tersi yönde dönüyor şimdi bunda difransiyel mi var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AuToBaN

    Bende birtane uzaktan kumandalı var bir tekerini döndürünce diğeri tam tersi yönde dönüyor şimdi bunda difransiyel mi var


    hocam bi içini aç incele.bence senin araba bozulmuş
  • Aldığımdan beri öyle ama bende anlamadım
    quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu


    quote:

    Orjinalden alıntı: AuToBaN

    Bende birtane uzaktan kumandalı var bir tekerini döndürünce diğeri tam tersi yönde dönüyor şimdi bunda difransiyel mi var


    hocam bi içini aç incele.bence senin araba bozulmuş
  • mercedes g serisi off off sadece 90 derece engel sana varmı böle bişey
    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    3 tane kilitli diferansiyel olunca ne gibi bir faydası oluyor?


    4 tekerli bir araçsa ve 3 diferansiyeli varsa
    ön ve arka tekerlerde, birde merkez diferansiyelde kilit vardır.
    merkez diferansiyel şu işe yarar: virajda aracın ön tekerleri arka tekerlerinden daha fazla döner.eğer merkez diferansiyel olmasaydı araç kaza yapabilirdi çünkü direksiyonda kitlenme, yada yüksek süratte kontrolsüz kaymalar yaşanırdı. ama orta diferansiyel bunu önlüyor. eğer orta diferansiyel kitlenirse ön ve arka akslara eşit güç gider.
    ön tekerlerde kilit olursa aracın dönüş çapı artar, ama arazide saplandığı yerden çıkma şansı artar. aynı şekilde arka dif. kitlenirse, aracın saplandığı yerden kurtulma şansı artarken aracın arka kısmı dengesizleşir, çünkü tekerlere eşit güç gitmektedir ve virajlarda bu iyi olmaz.
    eğer 3 kilit de kitlenirse, arazide ilerleyememek için sebepleriniz şunlar olabilir :
    -arızalı motor
    - çıkılamayacak eğim
    - aracın göbeğinin bir yere oturması
    - aracın batması

    edit: konu gittikçe off road bölümüne kaymakta, gerekli tüm bilgiler şu konuda mevcuttur :

    http://forum.donanimhaber.com/m_12088995/mpage_1/key_/tm.htm




  • quote:

    Orjinalden alıntı: |_-0zZie-_|

    mercedes g serisi off off sadece 90 derece engel sana varmı böle bişey
    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    3 tane kilitli diferansiyel olunca ne gibi bir faydası oluyor?


    4 tekerli bir araçsa ve 3 diferansiyeli varsa
    ön ve arka tekerlerde, birde merkez diferansiyelde kilit vardır.
    merkez diferansiyel şu işe yarar: virajda aracın ön tekerleri arka tekerlerinden daha fazla döner.eğer merkez diferansiyel olmasaydı araç kaza yapabilirdi çünkü direksiyonda kitlenme, yada yüksek süratte kontrolsüz kaymalar yaşanırdı. ama orta diferansiyel bunu önlüyor. eğer orta diferansiyel kitlenirse ön ve arka akslara eşit güç gider.
    ön tekerlerde kilit olursa aracın dönüş çapı artar, ama arazide saplandığı yerden çıkma şansı artar. aynı şekilde arka dif. kitlenirse, aracın saplandığı yerden kurtulma şansı artarken aracın arka kısmı dengesizleşir, çünkü tekerlere eşit güç gitmektedir ve virajlarda bu iyi olmaz.
    eğer 3 kilit de kitlenirse, arazide ilerleyememek için sebepleriniz şunlar olabilir :
    -arızalı motor
    - çıkılamayacak eğim
    - aracın göbeğinin bir yere oturması
    - aracın batması

    edit: konu gittikçe off road bölümüne kaymakta, gerekli tüm bilgiler şu konuda mevcuttur :

    http://forum.donanimhaber.com/m_12088995/mpage_1/key_/tm.htm




    sorma hocam ya, mercedes gerçektende yapmış, ve land rover defender gibi, hatta bence ondan bile iyi düzeyde bir araç şu gün itibariyle




  • quote:

    Orjinalden alıntı: AuToBaN

    Bende birtane uzaktan kumandalı var bir tekerini döndürünce diğeri tam tersi yönde dönüyor şimdi bunda difransiyel mi var



    ewt hocam onda diferansiyel var, zaten o aracı çamura falan koyun, kilitli diferansiyelin ne kadar işe yarayacağını fark edersiniz.
  • Virajda aracın ön tekerlekleri arka tekerleklerinden; nasıl daha fazla döner?? Dogrusu viraj dısında kalan tekerlekler fazla döner. Aynı taraftaki lastiklerin hızı ön ve arka esit olmalıdır.

    Merkezi diferansiyel sadece 4 tekerlekten cekişli araclarda ön ve arka aksa giden güc oranını ayarlamaya yarar.
  • eğer bir araç düz yolda gidiyorsa ve teker büyüklükleri birebir aynı ise ön ve arka (mesela sol)tekerler aynı devirle döner.

    Ancak araç viraja girdiğinde sol ön teker ile sol arka teker arasında devir farkı oluşur .Aksi takdirde virajı alamaz veay kaydırma kıç atma denilen problemler vuku bulur.

    Olayı vektörel bazda incelrseniz daha kolay kavramak mümkündür. Şöyle ki , arka tekerin (sol)izlediği dairesel çap ile sol ön tekerin virajda izledikleri dairesel çap aynı değildir.Daha basit bir anlatım ile tekerleriniz ıslansa ve yerde iz bırakabilse, sağa doğru bir ciddi dönüş yapılması gerektiğinde sol ön tekerin izi ile sağ arka tekerin izi birbirinin üstünden geçmeyebilecektir.(dönülen virajın açısına bağlı).
    İşte üst üste iz olmadıkça teker dönüş sayıları da esit olmadığını kafadan söylemek yanlış olmaz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Hasanka

    Virajda aracın ön tekerlekleri arka tekerleklerinden; nasıl daha fazla döner?? Dogrusu viraj dısında kalan tekerlekler fazla döner. Aynı taraftaki lastiklerin hızı ön ve arka esit olmalıdır.

    Merkezi diferansiyel sadece 4 tekerlekten cekişli araclarda ön ve arka aksa giden güc oranını ayarlamaya yarar.





  • Diğer tekerin tersine dönüyorsa kilitli değildir..



    quote:

    Orjinalden alıntı: AuToBaN

    Bende birtane uzaktan kumandalı var bir tekerini döndürünce diğeri tam tersi yönde dönüyor şimdi bunda difransiyel mi var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hasanka

    Virajda aracın ön tekerlekleri arka tekerleklerinden; nasıl daha fazla döner?? Dogrusu viraj dısında kalan tekerlekler fazla döner. Aynı taraftaki lastiklerin hızı ön ve arka esit olmalıdır.



    hocam, 4 tekeride bağımsız bir model araç alın elinize, arka tekerleri ve ön tekerleri farklı renklere boyayın, sonra aracın kaymasına engel olarak ön tekerleri sağ veya sola çevirip araca daire çizdirin. o zaman doğrusu nedir göreceksiniz.
    ilk başta banada mantıksız geldi, ama discovery channel izlerseniz, ve benim gibi mekanik işlere meraklı olursanız anlarsınız olayı rahatça

    edit: vezir hocam son paragrafta daha teknik olarak anlatmış zaten şimdi okudum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dikmenibo -- 15 Haziran 2008; 21:40:28 >
  • Kilitli dif oldukça komplike ve açılımı çok farklı bir konudur.

    Off road araçlarında bile bir çok çeşidi ve farklı kullanımı mevcuttur..( bu konuya girmeye gerek yok , ilgilenenler ilgili sitelerden bakıp öğrenebilirler)

    Normal araçlarda ile oldukça tehlikeli bir durum yaratır , kısacası kilitli dif ile bilginiz tecrubeniz yoksa kati süetle kullanılmaması gereken bir aparattır..

    Drift amaçlı yüksek Hp araçlarda kullanılan, prof sürücülerin virajlarda tork ile direksiyon tecrubesini birleştirip aracı yanladığı bir ekipmandırki onlar bile sadece gösteri amaçlı durumlarda ve rally artlarda kullanır ... Yoksa süratle girip çıkmanız gereken bir viraja Klitli dif ile girerseniz çıkamazsınız zaten,sadece girişi olur.

    Ki tamamen gösteri amaçlı araçlarda %100 Dif kilidi, rally amaçlı araçlarda ise kaydırmalı dif kilidi kullanılır zaten %90 .




  • konu eskide kalmış ama kilitli diffreranyel adı üstünde sol ve sağ tekerlerin aynı rpmde dönmesi durumudur. Normal bir araçta bu istenmeyen bir durumdur ve araç tarihi kadar eski bir buluştur. Diffransiyel dişli kutusu bizlewre gücün iletimi ve virajlarda farklı devirlerde dönerek güvenli bir şekilde virajı almamızı sağlar. Bütün araçlarda bulunması zorunlu bir mekanik parçadır. Sanırım bir tek elektrikli araçlarda yok.Neyse konumuz bu değil.

    Kilitli diffreransiyel ise işte differansili kilitleyerek şafttan gelen hareketin sağ ve sol tekere aynı rpm ve dönüş sayısı ile ulaşmasını sağlar.

    Nerede kulalnılır,

    Çekişin olduğu tekeriniz eğer patinaja düşer ise bu durumdan kendinizi kurtarmanız zordur. Diğer teker kuru zeminde de olsa patinaja düşen taker aracın tüm gücünü çeker ve araç tek teker kuru zeminde olmasına ragmen hareketsiz kalır.

    İşte kilitli diff , harekete geçiren system active edilirse güç 2 ye bölünür ve çekişin olduğu tekerlere eşit olarak dağıtılır . Böylece kuru zeminde olan teker harekete geçerek size saplandığınız yerden kurtarır. Araç saplandığı yerden kurtarılınca system tekrar deaktive edilmek zorundadır. Araç bakım klzvuzlarında bu konunun üzeri çizilerek vurgulanır ve kaza yapabileceğiniz önemle belirtilir.

    ÇÜNKÜ,
    system deactive edilmez ise güç eşit olarka gönderilir ve araç ilk direksiyon hareketinizle birlikte eşit rpm ile döndüğü için dönülen tarafın tekeri patinaja kalır ve kontrolü kaybetmenize neden olur, aynı buzlu zeminde sürüyor igib bir ortaya bir buraya savrulursunuz .Kilitli differansiyel sadece aracı bir hareketsiz konumdan kurtarmak için tasarlanmıştır.

    ANCAK ,
    günümüzün gelişmiş elektronikle donatılmış araçları sürücü hatalarını bertaraf etmek için bu durumu öngören senaryolar ile başa çıkabilmekte araç belirli bir hızın üstüne çıktığında veya direksiyon hareketi ile kendisini deaktive edebilen elektronik sistemler ile donatılmış olabilir. Özellikle pahalı dört çekerlerin birçogunda benzer güvenlik sistemleri mevcuttur.Ama gerçek döst çeker araçalr genelde mekaniktir ve kilitli diff. mekanizmaları mekanik olarak devreye girer ve siz çıkarmadıkça devrede kalır. Kullnıcıları da araçlarını genlede iyi bir şekilde tanıdıkları için vites kolunun dışındaki vites kolları ile genlede oynamazlar ve araçlarını tehlikeye atmamazlar. Bilmeyen varsa da öğrenmiş olur inşallah




  • arkadaşlar hortlattım kusura bakmayın yeni konu açmak istemedim.kilitli diferansiyeli olan arkadan itişli bir araç diyelim ki u dönüşü yapacak.ama içerdeki teker daha az dönecek.ama kilitli diferansiyel hepsini eşit döndürmeye çalışacak.bu durumda aracın dönmesi çok zor olmazmı.direksiyon dönük olsa bile araç düz gitmek isteyecektir lastik aşınacaktır vs. Binek araçlarda kilitli diferansiyel yok ise o sokakta gördüğümüz şahinler bmw ler honda s2000 falan nasıl yanlıyor acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaptan Ross

    arkadaşlar hortlattım kusura bakmayın yeni konu açmak istemedim.kilitli diferansiyeli olan arkadan itişli bir araç diyelim ki u dönüşü yapacak.ama içerdeki teker daha az dönecek.ama kilitli diferansiyel hepsini eşit döndürmeye çalışacak.bu durumda aracın dönmesi çok zor olmazmı.direksiyon dönük olsa bile araç düz gitmek isteyecektir lastik aşınacaktır vs. Binek araçlarda kilitli diferansiyel yok ise o sokakta gördüğümüz şahinler bmw ler honda s2000 falan nasıl yanlıyor acaba?

    epey olmuştu yazılar tekrar okumadan yazıyorum ancak ,
    özetle adı üstünde kilitli differansiyel demek differansiyel devre dışı demektir. Bu durumda viraj dönülemez veya dönülen tarafa doğru olan taker patinaja düşer. Önden veya arkadan çekiş fark etmez ama arkadan çekişte daha bariz anlaşılır çünkü tekerler direksiyon hareketini yansıtmaz

    Binek araçlarda kilitli differansiyel olmaz . İstisnasi olabilir ama yüzde 100 yakın dört çekerin bir özelliğidir ve her dört çeker araçta da bulunmaz. Gerçek dört çeker tabir edilen arazi araçlarında çanurdan saplanılan yerden aracı kurtarmak için kullnılır yani amacı sürüşi değil aracı saplanılan yerden kurtarmak için tasarlanılmıştır.

    Günümüzün elektronik destekli şanzımanlarında bu koşul elektronik olarak sağlanabilmektedir ve araç direksiyonu belirli bir açıda döndürüldüğünde aracın ECU su yani beyni tabir edilen kısım bu işlevi devre dışı bırakmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Haziran 2014; 15:00:33 >











  • Kilitli diferansiyeli ve Asr öz. olmayan bir Corsa Roller testinde.
  • Arkadaşlar kilitli diferansiyel olayını bende merak ediyorum aracım Volvo v70 2.0 t5 1998 model 4x4 Awd cross country manuel vites benim aracimda da kilitli diferansiyel varmı sizce teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kaydırmasız sanayi işi üniversal kaynatmalı kilitli diferansiyellerin en belirgin özelliği arabayı parkedemiyorsun
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.