Şimdi Ara

Neden Kendi Köprümüzü Otoyolumuzu Kendimiz Yapmayalım? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    +1

    Ayrıca geçmişe dönersek, Almanya ve Japonya 2. Dünya savaşından çıktıktan sonra ne kadar yol katetti biz darbelerle bilmemnelerle uğraşırken. Ülkedeki tek problem yollar mı? Ya altyapıya ne demeli? Her gün her ay aynı yollar defalarca kazılıyor boru çekecem bilmemne yapıcam diye. Millet yeraltına tünel yapmış bunlar için zamanında.


    +1
  • Yazılan yorumlar genellikle vergimi veriyorum daha fazlasına gerek yok şeklinde olmuş fakat yol vergiyle yapılırsa devlet eliyle yapılmış olur. Burda amaç yap işlet devret modeli oluşturabilmek. Vergiden farklı olarak verdiğimiz paranın bedelini geri almış olacacağız.
    Ayrıca bu ülkede 500 dolar verecek 12 milyon kişi bulunamayabilir fakat 500 den daha fazlasını verebilecek insanlar ve hatta büyük şirketler bu açığı kapatabilir. Atıyorum büyük lojistik firmalarının her gün bi çok tırı otoyol ve köprülerden geçiyor. Bence bu firmalar çok daha fazla parayla bu köprünün yapımına ortak olabilir fakat şu ortamda kim elindeki peşin parayı bağlamak ister o da tartışılır tabi. Netice olarak ülkemiz için çok önemli bi proje gerçekleştirlimiş olacak yıllardır hayal edilen körfez köprüsü ve İzmir otoyolu yapılmış olacak bilinçli ve ülkesini seven bi vatandaş yahut şirket sahibi bu iş için seve seve seferber olabilir diye düşünüyorum. Üstelik bi kaybı da olmayacak sadece verdiği para proje bitimine kadar kullanılabilir olmayacak: bu da ülkemizin böyle bir yola sahip olması uğruna çok rahat göze alınabilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    Yazılan yorumlar genellikle vergimi veriyorum daha fazlasına gerek yok şeklinde olmuş fakat yol vergiyle yapılırsa devlet eliyle yapılmış olur. Burda amaç yap işlet devret modeli oluşturabilmek. Vergiden farklı olarak verdiğimiz paranın bedelini geri almış olacacağız.
    Ayrıca bu ülkede 500 dolar verecek 12 milyon kişi bulunamayabilir fakat 500 den daha fazlasını verebilecek insanlar ve hatta büyük şirketler bu açığı kapatabilir. Atıyorum büyük lojistik firmalarının her gün bi çok tırı otoyol ve köprülerden geçiyor. Bence bu firmalar çok daha fazla parayla bu köprünün yapımına ortak olabilir fakat şu ortamda kim elindeki peşin parayı bağlamak ister o da tartışılır tabi. Netice olarak ülkemiz için çok önemli bi proje gerçekleştirlimiş olacak yıllardır hayal edilen körfez köprüsü ve İzmir otoyolu yapılmış olacak bilinçli ve ülkesini seven bi vatandaş yahut şirket sahibi bu iş için seve seve seferber olabilir diye düşünüyorum. Üstelik bi kaybı da olmayacak sadece verdiği para proje bitimine kadar kullanılabilir olmayacak: bu da ülkemizin böyle bir yola sahip olması uğruna çok rahat göze alınabilir.


    Dostum, fikir iyi güzel de,

    Sadece İstiklal Caddesi 2 yılda birkaç kere restore edildi.

    Bir kaç milyon dolar harcanan Karaköy İskelesi basit bir lodosta battı, nereye harcandı bu para?

    Cep telefonu faturam geliyor, %50'ye yakını vergi.

    Araba alıyorsun, burada bir daha tartışmaya gerek yok araba için alınan vergileri.

    Ehliyet alıyorsun, yaptığın tek şey sağa sola para vermek, araba kullanmayı öğrenmek değil.

    Benim babamdan geçmişe dönük vergi dahi alındı, sakın yanlış anlamayın, vergi borcu vs değil, geçmiş dönem kazancına ilişkin 2. bir vergi alındı.

    Bu liste binlerce madde gider daha. Peki verdiğimiz paralar bize hizmet geri dönüyor mu? Kesinlikle hayır.

    Öyleyse ben kendi rızam ile devlete günahımı bile vermem. Kimse kusura bakmasın.




  • Güzelim Türkiyemizin her yeri Otoban olmasi lazim. Sadece Istanbul - Izmir arasi deyil heryere en kücük Sehirlere kadar. Ama suda bir gercek Otoban olamasa bile bu seferki Yöneticiler iyi calismis. Bu sene Edirne - Canakkale vs. yollar hep insaat halinde ve cift gidis gelis oluyor, Otoban olmasa bile buda hic yoktan iyidir. Hele o Izmir´i neler yapmislar öyle bence tek kelime ile Harika olmus otobani ile yollari ile. Ama memleketimiz bu Otobani´da hakediyor. Birde Otoban yapildiktan sonra kazalar azalacakmi ???? Bu soru tartisilir, memleketimizde malesef bazilari arabayi elleri ile deyil ayaklari ile kullaniyorlar herhalde bilmiyorum, ne kadar dikkatsiz Trafikkurallarindan anlamayan sürücüler var. Türkiyede kendim sahit oldu adamin biri TEK YÖN´e yanlis girerek benim yolu kapatti daha sonra tartisma ama adam anlamiyor malesef . Almanya´da en kücük köy yolu dahil her yerde otoban var. Benim oturdugum sehirde 4 tane Otoban baglanti noktasi var ve nereye istiyorsan gidiyor --> MÜNCHEN, STUTTGART, KÖLN / HAMBURG veya Dogu Almanya .

    Insallah yakinda Türkiyemizinde Otobani olacak ....... Birde ben malesef Vergi ödemiyorum, Almanya´da yasadigim icin ama Türkiyede Otobani kullaninca fazla para vermeye hazirim.

    Saygilar Yasin




  • o da bişi mi. Ben ankara-istanbul arasına mesela neden hızlı tren yapılmıyor onu anlamıyorum. Verecekler yabancı özel bir şirkete (tren konusunda uzman türk şirketi yok çünkü). 10 sene işletme hakkı vereceksin üstüne. Beleşe gelcek. Aynı yöntem istanbuldaki banliyö hattı için de uygulanabilir.

    Birileri rant yiyor yoksa yapılacak iş, ve onu gerçekleştirmek için yöntem çok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    Yazılan yorumlar genellikle vergimi veriyorum daha fazlasına gerek yok şeklinde olmuş fakat yol vergiyle yapılırsa devlet eliyle yapılmış olur. Burda amaç yap işlet devret modeli oluşturabilmek. Vergiden farklı olarak verdiğimiz paranın bedelini geri almış olacacağız.
    Ayrıca bu ülkede 500 dolar verecek 12 milyon kişi bulunamayabilir fakat 500 den daha fazlasını verebilecek insanlar ve hatta büyük şirketler bu açığı kapatabilir. Atıyorum büyük lojistik firmalarının her gün bi çok tırı otoyol ve köprülerden geçiyor. Bence bu firmalar çok daha fazla parayla bu köprünün yapımına ortak olabilir fakat şu ortamda kim elindeki peşin parayı bağlamak ister o da tartışılır tabi. Netice olarak ülkemiz için çok önemli bi proje gerçekleştirlimiş olacak yıllardır hayal edilen körfez köprüsü ve İzmir otoyolu yapılmış olacak bilinçli ve ülkesini seven bi vatandaş yahut şirket sahibi bu iş için seve seve seferber olabilir diye düşünüyorum. Üstelik bi kaybı da olmayacak sadece verdiği para proje bitimine kadar kullanılabilir olmayacak: bu da ülkemizin böyle bir yola sahip olması uğruna çok rahat göze alınabilir.


    Dostum, fikir iyi güzel de,

    Sadece İstiklal Caddesi 2 yılda birkaç kere restore edildi.

    Bir kaç milyon dolar harcanan Karaköy İskelesi basit bir lodosta battı, nereye harcandı bu para?

    Cep telefonu faturam geliyor, %50'ye yakını vergi.

    Araba alıyorsun, burada bir daha tartışmaya gerek yok araba için alınan vergileri.

    Ehliyet alıyorsun, yaptığın tek şey sağa sola para vermek, araba kullanmayı öğrenmek değil.

    Benim babamdan geçmişe dönük vergi dahi alındı, sakın yanlış anlamayın, vergi borcu vs değil, geçmiş dönem kazancına ilişkin 2. bir vergi alındı.

    Bu liste binlerce madde gider daha. Peki verdiğimiz paralar bize hizmet geri dönüyor mu? Kesinlikle hayır.

    Öyleyse ben kendi rızam ile devlete günahımı bile vermem. Kimse kusura bakmasın.


    Hocam para vermeyeceksiniz ki bir nevi yatırım olacak iş bitiminde 1000 dolar OGS nize yüklenecek ve yolu kullanacaksınız. Bu parayla aşağı yukarı 1,5 yıl boyunca Boğaziçi veya FSM köprüsünden günde 1 defa ücretsiz geçilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecar limon -- 14 Aralık 2008; 17:15:27 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nicotinell

    o da bişi mi. Ben ankara-istanbul arasına mesela neden hızlı tren yapılmıyor onu anlamıyorum. Verecekler yabancı özel bir şirkete (tren konusunda uzman türk şirketi yok çünkü). 10 sene işletme hakkı vereceksin üstüne. Beleşe gelcek. Aynı yöntem istanbuldaki banliyö hattı için de uygulanabilir.

    Birileri rant yiyor yoksa yapılacak iş, ve onu gerçekleştirmek için yöntem çok.



    Hızlı tren yapılıyor şu anda lokomatifi alındı. Yolların da gördüğüm kadarıyla Eskişehir-Ankara arasında bitirlen kısımları var.
    Bu otoyol da aynı şekilde yabancı bir şirkete yaptırılıp belli bi süre işletme hakkı tanınıp bedavaya getrilecekti ama küresel krizden dolayı ihaleye teklif verecek şirket bulunamıyor.




  • Afyon-Ankara arasında yolculuk yaparken hızlı tren raylarını gördüm.Büyük teknoloji işi ama var ülkemizde.Başka ülkelerde bütün yükler trenlerle taşınıyor.Ama bizde yok kamyondu yok tırdı sürünüyoruz.Her ne kadar bunları sevmediğim akpli bir öğretmenim söylese de ya adam ne b.k yediğini bilmiyordu ya da kendini masum göstermeye çalışıyordu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .:Power:.

    Afyon-Ankara arasında yolculuk yaparken hızlı tren raylarını gördüm.Büyük teknoloji işi ama var ülkemizde.Başka ülkelerde bütün yükler trenlerle taşınıyor.Ama bizde yok kamyondu yok tırdı sürünüyoruz.Her ne kadar bunları sevmediğim akpli bir öğretmenim söylese de ya adam ne b.k yediğini bilmiyordu ya da kendini masum göstermeye çalışıyordu.


    Hocam lütfen işi siyasete, partilere kaydırıp da konunun kilitlenmesine sebep olmayın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    Hocam para vermeyeceksiniz ki bir nevi yatırım olacak iş bitiminde 1000 dolar OGS nize yüklenecek ve yolu kullanacaksınız. Bu parayla aşağı yukarı 1,5 yıl boyunca Boğaziçi veya FSM köprüsünden günde 1 defa ücretsiz geçilebilir.



    Bir Türk vatandaşı olarak iş biterse OGS'ne 1000 dolar yükleneceğini düşünüyor musun?

    Fikir güzel ama uygulanabilirliği yok. Sakın yanlış anlama, lafım sana değil. Yapılmak istense şimdiye bunlar kaç kere yapılırdı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    o değilde 365 tane dh üyesi 1er milyar verse, ortaklaşa bir ferrari alsak, senenin her günü ortaklardan birinde olsa, böyle böyle 10 sene kullansak.

    ne güzel olurdu değil mi?

  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    Hocam para vermeyeceksiniz ki bir nevi yatırım olacak iş bitiminde 1000 dolar OGS nize yüklenecek ve yolu kullanacaksınız. Bu parayla aşağı yukarı 1,5 yıl boyunca Boğaziçi veya FSM köprüsünden günde 1 defa ücretsiz geçilebilir.



    Bir Türk vatandaşı olarak iş biterse OGS'ne 1000 dolar yükleneceğini düşünüyor musun?

    Fikir güzel ama uygulanabilirliği yok. Sakın yanlış anlama, lafım sana değil. Yapılmak istense şimdiye bunlar kaç kere yapılırdı...


    Neden yüklenmesin ki? En fazla yolun bakım giderleri belli bir yüzde olarak çıktıktan sonra(tam manasıyla yap işlet devret oldu ) kalan para geçiş hakkı olarak geri ödenir. Neticede devletin cebinden sıcak para çıkmayacak ki. Parayı nakit olarak geri ödeyecek olsa evet çok zor olur fakat para bize geçiş hakkı olarak geri dönecek. Kaldı ki nakit para bile olsa ödenir tasarruf teşvik fonlarımız KEY lerimiz ödenmedi mi? Biraz geç oldu ama ödendi. Neticede ülkemizde bu tarz yolları köprüleri göreceksek bi kaç sene paramız bekleyiversin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    Neden yüklenmesin ki? En fazla yolun bakım giderleri belli bir yüzde olarak çıktıktan sonra(tam manasıyla yap işlet devret oldu ) kalan para geçiş hakkı olarak geri ödenir. Neticede devletin cebinden sıcak para çıkmayacak ki. Parayı nakit olarak geri ödeyecek olsa evet çok zor olur fakat para bize geçiş hakkı olarak geri dönecek. Kaldı ki nakit para bile olsa ödenir tasarruf teşvik fonlarımız KEY lerimiz ödenmedi mi? Biraz geç oldu ama ödendi. Neticede ülkemizde bu tarz yolları köprüleri göreceksek bi kaç sene paramız bekleyiversin.



    Ben ne yazık ki senin kadar iyimser düşünemiyorum. Toplanan para kapanın elinde kalır bence...




  • Fikir güzel ama yıllık köprü ve otoyollardan devlet yılda yaklaşık 500 milyon ytl gelir sağlıyor.

    Projenin değeride 6 Milyar dolar ise yaklaşık 9 milyar ytl eder ve toplam köprü ve otoyolların 18 yıllık karı demek.Yani köprü ve otoyoları kullanan herkes 18 yıl içinde kullanacağı bütün geçişlerin parasını verecek ve ortalama olarak 18 yıl köprüyü bedava kullanacaklar.Yani dediğiniz gibi bir iki yıllık kısa bir dönem değil.

    Birde herkesin bu projeye katılmayacağını düşünürsek rakam 50 yıla falan çıkar.İnsan ömrü yetmez
  • Nedense kimse nasıl namuslu, dürüst bir kamu yönetimi oluştururuz diye düşünmüyor. 500 dolar versek, yap işlet devret modeli ile neler neler yaparız diye fikirler üretiyor. Şimdiye kadar hangi yap işlet devret modelinden verim alınmış. Örn: Turizm amaçlı bir arazi 40 yıllığına X firmasına otel yapsın, işletsin ve devretsin diye kiralanır. X oteli yapılır işletilir. Bir de bakarsınız arazi satılığa çıkmış. Peki kim almış? Aaa ne tesadüf X firması.
    Özal yaşasa diye bir yorum yapılmış. Bende Özal'la ilgili çok yorum yapardım ama siyasete gireceği için kendime saklıyayım.
    Bence yap işlet devret gibi modellerle hiç uğraşmayalım. Ülkeyi direkt aylık maaşı 2 milyon dolar olan ünlü bir Ceo'ya bırakalım. O gerisini halleder zaten.
    Yurttaşlık bilincinin oluşumuna engel olan ve yurttaşları birbirine düşürenlere




  • quote:

    Orjinalden alıntı: UnreaCHaBLe

    Fikir güzel ama yıllık köprü ve otoyollardan devlet yılda yaklaşık 500 milyon ytl gelir sağlıyor.

    Projenin değeride 6 Milyar dolar ise yaklaşık 9 milyar ytl eder ve toplam köprü ve otoyolların 18 yıllık karı demek.Yani köprü ve otoyoları kullanan herkes 18 yıl içinde kullanacağı bütün geçişlerin parasını verecek ve ortalama olarak 18 yıl köprüyü bedava kullanacaklar.Yani dediğiniz gibi bir iki yıllık kısa bir dönem değil.

    Birde herkesin bu projeye katılmayacağını düşünürsek rakam 50 yıla falan çıkar.İnsan ömrü yetmez


    Sadece İzmit köprüsünden bir otomobil geçisinin 45 YTL olacağı düşünülürse 30 kere köprüden geçen parasını çıkarmış olacak.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.