Şimdi Ara

Neden Kendi Köprümüzü Otoyolumuzu Kendimiz Yapmayalım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu daha önce Ekim ayında yapılması gereken ve Aralık ayına ertelenen yap işlet devret modeliyle yapılacak olan İstanbul-İzmir Otoyolu ihalesi özel sektörün kaynak ve kredi bulamaması sebebiyle en az 6 ay daha ertelendi. Bu projenin ihalesini umutla beklerken resmen yıkıldım. Çok gerekli ve yerinde bi iş olacaktı. Fakat yıllardır ertelenen bu proje yine rafa kalkmış gibi görünüyor. Benim de aklıma şöyle bi fikir geldi. Bilmem nasıl olur.
    Proje için yaklaşık olarak 6 milyar dolar gerekiyor. Yani 6 milyon kişi 1000 dolar ya da 12 milyon kişi 500 dolar verse bu proje gerçekleştirilebilir. Türkiye'de 500 dolar verebilecek 12 milyon kişi rahatlıkla bulunabilir ki isteyen daha da fazla verebilir. Bu para toplanıp inşaata başlanılsa, proje bitiminde herkes ödediği miktar kadar yahut bakım giderlerini çıktıktan sonra kalan meblağ kadar köprü ve otoyolları ücretsiz kullanabilse yani bir nevi halk eliyle yap işlet devret uygulanmış olsa nasıl olur? Neticede bu ülke hepimizin ve gelişmişliğin birinci sembolü olan kaliteli yollara çok ihtiyacımız var.







  • bu zamanda kimse kimseye para ödemez vergisi zaten yetiyorda artıyor banane yolundan..
  • Devlete her ay 1500 dolar KDV, 500 dolar sigorta primi ve dolaylı vergi ödüyorum. 6 milyar dolara bırakın İstanbul-İzmir otoyolunu, Türkiye'nin tüm il merkezlerini birbirine bağlayan 4-6-8 şeritli otoyol yapılabilir. Ama yiyici çok, tembel çok, köşeyi dönmek isteyen çok, bu nedenle sadece 1 arpa boyu yol alabiliyoruz.

    En basit örnek: ADANA METRO sistemi, 50 yıldır yapılamayan Pozantı-Ulukışla otobanı, 3. Boğaziçi Köprüsü, Çanakkale Köprüsü vb. vb.

    quote:

    Türkiye'de 500 dolar verebilecek 12 milyon kişi rahatlıkla bulunabilir ki isteyen daha da fazla verebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Devlete her ay 1500 dolar KDV, 500 dolar sigorta primi ve dolaylı vergi ödüyorum. 6 milyar dolara bırakın İstanbul-İzmir otoyolunu, Türkiye'nin tüm il merkezlerini birbirine bağlayan 4-6-8 şeritli otoyol yapılabilir. Ama yiyici çok, tembel çok, köşeyi dönmek isteyen çok, bu nedenle sadece 1 arpa boyu yol alabiliyoruz.

    En basit örnek: ADANA METRO sistemi, 50 yıldır yapılamayan Pozantı-Ulukışla otobanı, 3. Boğaziçi Köprüsü, Çanakkale Köprüsü vb. vb.

    quote:

    Türkiye'de 500 dolar verebilecek 12 milyon kişi rahatlıkla bulunabilir ki isteyen daha da fazla verebilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Devlete her ay 1500 dolar KDV, 500 dolar sigorta primi ve dolaylı vergi ödüyorum. 6 milyar dolara bırakın İstanbul-İzmir otoyolunu, Türkiye'nin tüm il merkezlerini birbirine bağlayan 4-6-8 şeritli otoyol yapılabilir. Ama yiyici çok, tembel çok, köşeyi dönmek isteyen çok, bu nedenle sadece 1 arpa boyu yol alabiliyoruz.

    En basit örnek: ADANA METRO sistemi, 50 yıldır yapılamayan Pozantı-Ulukışla otobanı, 3. Boğaziçi Köprüsü, Çanakkale Köprüsü vb. vb.

    quote:

    Türkiye'de 500 dolar verebilecek 12 milyon kişi rahatlıkla bulunabilir ki isteyen daha da fazla verebilir.



    Hocam bu maliyete İzmit körfez köprüsü de dahil zaten 3 milyar küsür dolar sadece köprünün parası.
    Benim bahsettiğim olayın vergiden farkı geri dönüşümlü olması verdiğimiz para buhar olmayacak bize ücretsiz geçiş olarak geri dönecek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Devlete her ay 1500 dolar KDV, 500 dolar sigorta primi ve dolaylı vergi ödüyorum. 6 milyar dolara bırakın İstanbul-İzmir otoyolunu, Türkiye'nin tüm il merkezlerini birbirine bağlayan 4-6-8 şeritli otoyol yapılabilir. Ama yiyici çok, tembel çok, köşeyi dönmek isteyen çok, bu nedenle sadece 1 arpa boyu yol alabiliyoruz.

    En basit örnek: ADANA METRO sistemi, 50 yıldır yapılamayan Pozantı-Ulukışla otobanı, 3. Boğaziçi Köprüsü, Çanakkale Köprüsü vb. vb.

    quote:

    Türkiye'de 500 dolar verebilecek 12 milyon kişi rahatlıkla bulunabilir ki isteyen daha da fazla verebilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Devlete her ay 1500 dolar KDV, 500 dolar sigorta primi ve dolaylı vergi ödüyorum. 6 milyar dolara bırakın İstanbul-İzmir otoyolunu, Türkiye'nin tüm il merkezlerini birbirine bağlayan 4-6-8 şeritli otoyol yapılabilir. Ama yiyici çok, tembel çok, köşeyi dönmek isteyen çok, bu nedenle sadece 1 arpa boyu yol alabiliyoruz.

    En basit örnek: ADANA METRO sistemi, 50 yıldır yapılamayan Pozantı-Ulukışla otobanı, 3. Boğaziçi Köprüsü, Çanakkale Köprüsü vb. vb.

    quote:

    Türkiye'de 500 dolar verebilecek 12 milyon kişi rahatlıkla bulunabilir ki isteyen daha da fazla verebilir.




    Şu anda terörizmin tek sebebide bu zaten ..

    Yarın bir gün askere gideceğim . Bir gün şırnakta şehit olacağım . Peki kim için şehit olacağım . Bu ülke içinmi yoksa bu ülkenin üzerinden prim yapan çapulcular içinmi ???

    Konuyu saptırdığımı sanmayın hepsi alakalı .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Devlete her ay 1500 dolar KDV, 500 dolar sigorta primi ve dolaylı vergi ödüyorum. 6 milyar dolara bırakın İstanbul-İzmir otoyolunu, Türkiye'nin tüm il merkezlerini birbirine bağlayan 4-6-8 şeritli otoyol yapılabilir. Ama yiyici çok, tembel çok, köşeyi dönmek isteyen çok, bu nedenle sadece 1 arpa boyu yol alabiliyoruz.

    En basit örnek: ADANA METRO sistemi, 50 yıldır yapılamayan Pozantı-Ulukışla otobanı, 3. Boğaziçi Köprüsü, Çanakkale Köprüsü vb. vb.

    quote:

    Türkiye'de 500 dolar verebilecek 12 milyon kişi rahatlıkla bulunabilir ki isteyen daha da fazla verebilir.



    Hocam bu maliyete İzmit körfez köprüsü de dahil zaten 3 milyar küsür dolar sadece köprünün parası.
    Benim bahsettiğim olayın vergiden farkı geri dönüşümlü olması verdiğimiz para buhar olmayacak bize ücretsiz geçiş olarak geri dönecek.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar, bu köprü-viyadük-tünel-otoban maliyeti Türkiye'de neden bu kadar yüksek...??? Paranın yarısı sanırım müteahhit, resmi makamlar ve kredi konsorsiyumların Phuket adasına gezi ve eğlence amaçlı seyahatlere harcanıyor. Discovery Channel ve National Geographic'te dünyanın her yerinden köprü-viyadük-tünel-otoban inşası gösteriyorlar, 250-300 milyon dolardan söz ediliyor bir asma köprü için, ayrıca 4-6 şeritli otobanın kilometresi 1 milyon dolar, yani metresi 1.000 dolar.

    3 milyar dolar İzmit Körfez Köprüsü için bence aşırı! Kalan 3 milyar dolarla 3.000 km 4-6 şeritli otoyol yapılabilir. Lütfen maliyet birim fiyatlarını araştıralım önce. Fransa'daki Milou Köprüsü kaça mal oldu? Köprü değil, havada bir yol!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Arkadaşlar, bu köprü-viyadük-tünel-otoban maliyeti Türkiye'de neden bu kadar yüksek...??? Paranın yarısı sanırım müteahhit, resmi makamlar ve kredi konsorsiyumların Phuket adasına gezi ve eğlence amaçlı seyahatlere harcanıyor. Discovery Channel ve National Geographic'te dünyanın her yerinden köprü-viyadük-tünel-otoban inşası gösteriyorlar, 250-300 milyon dolardan söz ediliyor bir asma köprü için, ayrıca 4-6 şeritli otobanın kilometresi 1 milyon dolar, yani metresi 1.000 dolar.

    3 milyar dolar İzmit Körfez Köprüsü için bence aşırı! Kalan 3 milyar dolarla 3.000 km 4-6 şeritli otoyol yapılabilir. Lütfen maliyet birim fiyatlarını araştıralım önce. Fransa'daki Milou Köprüsü kaça mal oldu? Köprü değil, havada bir yol!!!

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Arkadaşlar, bu köprü-viyadük-tünel-otoban maliyeti Türkiye'de neden bu kadar yüksek...??? Paranın yarısı sanırım müteahhit, resmi makamlar ve kredi konsorsiyumların Phuket adasına gezi ve eğlence amaçlı seyahatlere harcanıyor. Discovery Channel ve National Geographic'te dünyanın her yerinden köprü-viyadük-tünel-otoban inşası gösteriyorlar, 250-300 milyon dolardan söz ediliyor bir asma köprü için, ayrıca 4-6 şeritli otobanın kilometresi 1 milyon dolar, yani metresi 1.000 dolar.

    3 milyar dolar İzmit Körfez Köprüsü için bence aşırı! Kalan 3 milyar dolarla 3.000 km 4-6 şeritli otoyol yapılabilir. Lütfen maliyet birim fiyatlarını araştıralım önce. Fransa'daki Milou Köprüsü kaça mal oldu? Köprü değil, havada bir yol!!!



    Türkiyede inşaat ile ilgili resmi olarak yayınlanan birim fiyatlar vardır .

    Normalde birim fiyatlardan çok daha düşük fiyata mal edilebilinen mallar birim fiyattan gösteriliyor .

    Para kime kalıyor tahmin ediyorsunuzdur .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Arkadaşlar, bu köprü-viyadük-tünel-otoban maliyeti Türkiye'de neden bu kadar yüksek...??? Paranın yarısı sanırım müteahhit, resmi makamlar ve kredi konsorsiyumların Phuket adasına gezi ve eğlence amaçlı seyahatlere harcanıyor. Discovery Channel ve National Geographic'te dünyanın her yerinden köprü-viyadük-tünel-otoban inşası gösteriyorlar, 250-300 milyon dolardan söz ediliyor bir asma köprü için, ayrıca 4-6 şeritli otobanın kilometresi 1 milyon dolar, yani metresi 1.000 dolar.

    3 milyar dolar İzmit Körfez Köprüsü için bence aşırı! Kalan 3 milyar dolarla 3.000 km 4-6 şeritli otoyol yapılabilir. Lütfen maliyet birim fiyatlarını araştıralım önce. Fransa'daki Milou Köprüsü kaça mal oldu? Köprü değil, havada bir yol!!!

    Alıntıları Göster
    Hocam arazimiz engebeli normalde dediğiniz gibi 2x3 bi otoyolun kmsi 1 milyon dolar fakat işin içine tüneldi viyadüktü beton dolguydu vs vs girince maliyet korkunç artıyor. Bu çıkarılan maliyet yolu yapacak şirket için çıkarılmıştı ihale yapılabilse bu para yerli yahut yabancı bi özel sektörden çıkacaktı. Devlet eliyle yapılacak olsa maliyette şişirme şüphesi olabilirdi ama yap işlet devret olunca maliyetin doğru hesaplandığı kanısındayım. Köprü maliyetinin yüksek olmasının bi sebebi de üzerinde demiryolu geçişinin de olması ayrıca yapılırsa Dünya'nın en büyük 2. orta açıklığına sahip asma köprüsü olacak olmasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecar limon -- 14 Aralık 2008; 2:01:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    Hocam arazimiz engebeli normalde dediğiniz gibi 2x3 bi otoyolun kmsi 1 milyon dolar fakat işin içine tüneldi viyadüktü beton dolguydu vs vs girince maliyet korkunç artıyor. Bu çıkarılan maliyet yolu yapacak şirket için çıkarılmıştı ihale yapılabilse bu para yerli yahut yabancı bi özel sektörden çıkacaktı. Devlet eliyle yapılacak olsa maliyette şişirme şüphesi olabilirdi ama yap işlet devret olunca maliyetin doğru hesaplandığı kanısındayım. Köprü maliyetinin yüksek olmasının bi sebebi de üzerinde demiryolu geçişinin de olması ayrıca yapılırsa Dünya'nın en büyük 2. orta açıklığına sahip asma köprüsü olacak olmasıdır.

    Alıntıları Göster
    inşaat özellikle yol maliyet gerektiren yatırımlardır.o sizin asfalt dediğiniz malzemenin döşenmesi ile birlikte bir km lik yol 1 milyon ytl yi bulabiliyor.Yani öyle bir köprü 250 milyon dolara yapılmaz.İllaki yaparım diyorsan bir finansör bul at teklifini versinler sana görelim nasıl yapılıyor

    müteahhitlerin kazanma payı her zaman aşağı yukarı %25 dir.her ihalede...

    inanın 6 milyar dolar çok yüksek bir rakam değil o yol için belki az bile...

    gelelim 500 dolar verme meselesine.ben her ay yeterince vergi veriyorum daha da extra para vermenin mantıksız olduğunu düşünüyorum.köprülerden kazandıkları paraları bi zahmet oralarda harcasınlar...

    thegases-inşaat müh.(ytü)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ThE GaSeS

    inşaat özellikle yol maliyet gerektiren yatırımlardır.o sizin asfalt dediğiniz malzemenin döşenmesi ile birlikte bir km lik yol 1 milyon ytl yi bulabiliyor.Yani öyle bir köprü 250 milyon dolara yapılmaz.İllaki yaparım diyorsan bir finansör bul at teklifini versinler sana görelim nasıl yapılıyor

    müteahhitlerin kazanma payı her zaman aşağı yukarı %25 dir.her ihalede...

    inanın 6 milyar dolar çok yüksek bir rakam değil o yol için belki az bile...

    gelelim 500 dolar verme meselesine.ben her ay yeterince vergi veriyorum daha da extra para vermenin mantıksız olduğunu düşünüyorum.köprülerden kazandıkları paraları bi zahmet oralarda harcasınlar...

    thegases-inşaat müh.(ytü)

    Alıntıları Göster
    o değilde 365 tane dh üyesi 1er milyar verse, ortaklaşa bir ferrari alsak, senenin her günü ortaklardan birinde olsa, böyle böyle 10 sene kullansak.

    ne güzel olurdu değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayake

    o değilde 365 tane dh üyesi 1er milyar verse, ortaklaşa bir ferrari alsak, senenin her günü ortaklardan birinde olsa, böyle böyle 10 sene kullansak.

    ne güzel olurdu değil mi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    o değilde 365 tane dh üyesi 1er milyar verse, ortaklaşa bir ferrari alsak, senenin her günü ortaklardan birinde olsa, böyle böyle 10 sene kullansak.

    ne güzel olurdu değil mi?

    Bi bakmışsınkı annen uyandırmış
    Çok film izlemişsin sen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    o değilde 365 tane dh üyesi 1er milyar verse, ortaklaşa bir ferrari alsak, senenin her günü ortaklardan birinde olsa, böyle böyle 10 sene kullansak.

    ne güzel olurdu değil mi?

    Bi bakmışsınkı annen uyandırmış
    Çok film izlemişsin sen

    Alıntıları Göster
    Yıl 1945, savaş mağlubu Almanya büyük bir enkaz yığını, yol ve araç envanteri sıfır!
    Yıl 1975, aradan sadece 30 yıl geçti, Almanya'nın her yeri 4-6-8 hatta 10 (!) şeritli otoban.

    Yıl 1975, Türkiye'ye tatile geldik, Adana'dan Kızkalesine 6 metre genişliğindeki köy yolundan gittik.
    Yıl 2005, aradan sadece 30 yıl geçti, toplam 6 şeritli otoban (TEM) uzunluğumuz 2000 km'de kaldı.

    Ülkemiz bence çok daha iyisini hakediyor ama maalesef olmuyor, olamıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Yıl 1945, savaş mağlubu Almanya büyük bir enkaz yığını, yol ve araç envanteri sıfır!
    Yıl 1975, aradan sadece 30 yıl geçti, Almanya'nın her yeri 4-6-8 hatta 10 (!) şeritli otoban.

    Yıl 1975, Türkiye'ye tatile geldik, Adana'dan Kızkalesine 6 metre genişliğindeki köy yolundan gittik.
    Yıl 2005, aradan sadece 30 yıl geçti, toplam 6 şeritli otoban (TEM) uzunluğumuz 2000 km'de kaldı.

    Ülkemiz bence çok daha iyisini hakediyor ama maalesef olmuyor, olamıyor...

    Alıntıları Göster
    inşaat müh arkadaşım yol yapımındaki maliyetleri söylediğinde küçük dilimi yutmuştum...
    aşırı pahalı bir iş gibi görünüyor ülkemizde...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    inşaat müh arkadaşım yol yapımındaki maliyetleri söylediğinde küçük dilimi yutmuştum...
    aşırı pahalı bir iş gibi görünüyor ülkemizde...

    Alıntıları Göster
    Ayrıca bir tezat hususuna da dikkatinizi çekmek istiyorum.

    Türk İnşaat Şirketleri yurtdışında aldıkları otoban, otoyol, köprü ve tünel ihaleleri ile ün yapmıştır.
    Ama ülkemizdeki otobanları, otoyolları ve FSM Köprüsü ile Bursa Tünelini İtalyan ve Japon inşaat
    şirketleri yapmıştır.


    Neden acaba? Kendi ülkemize neden faydamız yok. Terzi ve sökük hikayesi mi?

    Astaldi gibi İtalyan şirketleri hatıralarda kalmıştır mesela.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Ayrıca bir tezat hususuna da dikkatinizi çekmek istiyorum.

    Türk İnşaat Şirketleri yurtdışında aldıkları otoban, otoyol, köprü ve tünel ihaleleri ile ün yapmıştır.
    Ama ülkemizdeki otobanları, otoyolları ve FSM Köprüsü ile Bursa Tünelini İtalyan ve Japon inşaat
    şirketleri yapmıştır.


    Neden acaba? Kendi ülkemize neden faydamız yok. Terzi ve sökük hikayesi mi?

    Astaldi gibi İtalyan şirketleri hatıralarda kalmıştır mesela.

    Alıntıları Göster
    Zorunlu olan veriginin %50 si verilmiyor zaten. Fikir güzel ama vergi kaçaklarını önlemek gerek önce. Sonrası herşey hallolur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    inşaat müh arkadaşım yol yapımındaki maliyetleri söylediğinde küçük dilimi yutmuştum...
    aşırı pahalı bir iş gibi görünüyor ülkemizde...

    Alıntıları Göster
    "iddia ediyorum 12 milyon tane 500 usd verecek adam bulurum" gurubu kurun bence siz facebookta.

    12 milyon kişi demek aile bazında 50-60 miyon kişi demek ve bu ülkenin yarısı açlık sınırının altında yaşıyor, bunların yarısından çoğu bilfiil aç.

    6 milyar dolara istanbul izmit otobanı yapana kadar mevcut duble yolları adam gibi yapsalardı, bana göre türkiyenin batısının yol problemi büyük ölçüde bitmişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Ayrıca bir tezat hususuna da dikkatinizi çekmek istiyorum.

    Türk İnşaat Şirketleri yurtdışında aldıkları otoban, otoyol, köprü ve tünel ihaleleri ile ün yapmıştır.
    Ama ülkemizdeki otobanları, otoyolları ve FSM Köprüsü ile Bursa Tünelini İtalyan ve Japon inşaat
    şirketleri yapmıştır.


    Neden acaba? Kendi ülkemize neden faydamız yok. Terzi ve sökük hikayesi mi?

    Astaldi gibi İtalyan şirketleri hatıralarda kalmıştır mesela.

    Alıntıları Göster
    Turgut Özal yaşasa,

    Olmayan İstanbul - İzmir otobanının tahvillerini çıkarır halka satar ordan gelecek olan para ile otobanı yapar sonrada otobanın kazandıgı parayı kar payı olarak halka dagıtırdı.. Hani bir ara bogaziçi köprüsünde yaptıgı gibi.

    Aslında proje büyüktü otobanlar parça paça yapıldı ilk aşamalar bitti daha sonra bu otobanlar birleştirilecekti. Ankara otobanı Adana'ya baglanacak ,Mersinde biten otoban Antalyaya , Antalyada İzmir'e İstanbulda İzmir'e körfez köprüsü ile baglanacaktı fakat rahmetlinin ömrü yetmedi ve projeler hala yerlerde sürünüyor..

    Aslında burada sorulması gereken soru Turgut Özal döneminde toplam borçlar 18 milyar usd 'den 48-50 milyar usd ye çıktı ve Türkiye dev bir şantiye idi. Özal'dan sonra borçlara 400 milyar usd eklendi ama ortada kayda deger hiç bir şey yok. Bu paralar nereye gitti???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Turgut Özal yaşasa,

    Olmayan İstanbul - İzmir otobanının tahvillerini çıkarır halka satar ordan gelecek olan para ile otobanı yapar sonrada otobanın kazandıgı parayı kar payı olarak halka dagıtırdı.. Hani bir ara bogaziçi köprüsünde yaptıgı gibi.

    Aslında proje büyüktü otobanlar parça paça yapıldı ilk aşamalar bitti daha sonra bu otobanlar birleştirilecekti. Ankara otobanı Adana'ya baglanacak ,Mersinde biten otoban Antalyaya , Antalyada İzmir'e İstanbulda İzmir'e körfez köprüsü ile baglanacaktı fakat rahmetlinin ömrü yetmedi ve projeler hala yerlerde sürünüyor..

    Aslında burada sorulması gereken soru Turgut Özal döneminde toplam borçlar 18 milyar usd 'den 48-50 milyar usd ye çıktı ve Türkiye dev bir şantiye idi. Özal'dan sonra borçlara 400 milyar usd eklendi ama ortada kayda deger hiç bir şey yok. Bu paralar nereye gitti???

    Alıntıları Göster
    6 milyar doları hava yollarına versin yarı bilet parasına 40 sene taşısın milleti istanbul izmir arası kazalar azalır küresel ısınma azalır ne güzel işte 40 sene sonrada yola mola ihtiyaç olmaz herkeşin uçağı olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    o değilde 365 tane dh üyesi 1er milyar verse, ortaklaşa bir ferrari alsak, senenin her günü ortaklardan birinde olsa, böyle böyle 10 sene kullansak.

    ne güzel olurdu değil mi?

    Bi bakmışsınkı annen uyandırmış
    Çok film izlemişsin sen

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: By_UsTuRa


    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    o değilde 365 tane dh üyesi 1er milyar verse, ortaklaşa bir ferrari alsak, senenin her günü ortaklardan birinde olsa, böyle böyle 10 sene kullansak.

    ne güzel olurdu değil mi?

    Bi bakmışsınkı annen uyandırmış
    Çok film izlemişsin sen



    "ironiden anlamayan nesle aşina değilim" diye bir kazak atasözü var, sen sor bir annene o biliyordur belki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Turgut Özal yaşasa,

    Olmayan İstanbul - İzmir otobanının tahvillerini çıkarır halka satar ordan gelecek olan para ile otobanı yapar sonrada otobanın kazandıgı parayı kar payı olarak halka dagıtırdı.. Hani bir ara bogaziçi köprüsünde yaptıgı gibi.

    Aslında proje büyüktü otobanlar parça paça yapıldı ilk aşamalar bitti daha sonra bu otobanlar birleştirilecekti. Ankara otobanı Adana'ya baglanacak ,Mersinde biten otoban Antalyaya , Antalyada İzmir'e İstanbulda İzmir'e körfez köprüsü ile baglanacaktı fakat rahmetlinin ömrü yetmedi ve projeler hala yerlerde sürünüyor..

    Aslında burada sorulması gereken soru Turgut Özal döneminde toplam borçlar 18 milyar usd 'den 48-50 milyar usd ye çıktı ve Türkiye dev bir şantiye idi. Özal'dan sonra borçlara 400 milyar usd eklendi ama ortada kayda deger hiç bir şey yok. Bu paralar nereye gitti???

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Turgut Özal yaşasa,

    Olmayan İstanbul - İzmir otobanının tahvillerini çıkarır halka satar ordan gelecek olan para ile otobanı yapar sonrada otobanın kazandıgı parayı kar payı olarak halka dagıtırdı.. Hani bir ara bogaziçi köprüsünde yaptıgı gibi.

    Aslında proje büyüktü otobanlar parça paça yapıldı ilk aşamalar bitti daha sonra bu otobanlar birleştirilecekti. Ankara otobanı Adana'ya baglanacak ,Mersinde biten otoban Antalyaya , Antalyada İzmir'e İstanbulda İzmir'e körfez köprüsü ile baglanacaktı fakat rahmetlinin ömrü yetmedi ve projeler hala yerlerde sürünüyor..

    Aslında burada sorulması gereken soru Turgut Özal döneminde toplam borçlar 18 milyar usd 'den 48-50 milyar usd ye çıktı ve Türkiye dev bir şantiye idi. Özal'dan sonra borçlara 400 milyar usd eklendi ama ortada kayda deger hiç bir şey yok. Bu paralar nereye gitti???




    +1

    Ayrıca geçmişe dönersek, Almanya ve Japonya 2. Dünya savaşından çıktıktan sonra ne kadar yol katetti biz darbelerle bilmemnelerle uğraşırken. Ülkedeki tek problem yollar mı? Ya altyapıya ne demeli? Her gün her ay aynı yollar defalarca kazılıyor boru çekecem bilmemne yapıcam diye. Millet yeraltına tünel yapmış bunlar için zamanında.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.