Sevgili arkadaşım, antik yunandan beri gelen "inanç" daha önce de söylediğim gibi Platon'un tanımladığı anlamda, "doksa" (sanı) özünde bugün inanç dediğimiz şeye yakın. Sen elma ile armutu birbirine karıştırıyorsun, Tanrı'nın varlığı ontolojik bir sorundur, epistemolojik değil. Yani sen bana "2" sayısının epistemolojik varlığını ispat edebilirsin ama ontolojik olarak 2'yi ispat eder misin rica etsem. Birde gettier problemi dediğin problemin yayınlandığı makalenin başlığı "Is Justified True Belief Knowledge?" mealen "Tanıtlanmış doğru inanç bilgi midir" yani benim daha önce söylediğim şu sözü "sizin zihinsel kabul dediğiniz şeyin epistemolojik bir değer taşıyabilmesi için ya mantıksal-matematiksel bir ispata ya da ampirik ispata muhtaçtır" adam zaten daha başlıkta tanıtlamayı bir şart olarak aldığını belirtiyor. Tabi ki benim Gettier Problemi ile ilgili uzun boylu okumalarım yok, Jacob Rosentel'in Einege Problem zum Gettier-Problem başlıklı makalesi ve Gettier'in problemi ortaya koyduğu makalesinden başka bir şey okuduğumu hatırlamıyorum. Galiba Rosentel'in makalesi Keith Lehrer'in Justification and Knowledge kitabının bir bölümü olan The Gettier Problem and the Analysis of Knowledge'e karşı Gettier'i savunmuş ve Gettier'in argümanına eklemeler yapmıştı. Nereye geldim ya neyse afedersiniz konu çok dağıldı, ancak bahsettiğiniz gibi problemlemleri anlayabilmek ileri derecede mantık bilgisi gerektirir ki, eğer bunu anlayacak bilginiz varsa gerçekten tebrik ederim, çünkü ben kendi adıma mantıksal notasyonların Türkiye'de kullandıklarımızdan farklı olmasından dolayı ben zorlanıyorum. Hatta bazen yardım aldığım oluyor. Birde konu çok derin değil bence ama karmaşık, daha fazla ilerletmeye gerek olduğunu düşünmüyorum kendi adıma. Saygılar efenim
Düzeltme: İleri mantık bilgisi "Gettier Problemi" özelinde belki geremiyordur dediğim gibi geniş çaplı incelediğim bir konu değil ancak analitik felsefe geleneği ile ciddi şekilde uğraşabilmek için mutlaka gerekir. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aprın Çor Tigin -- 19 Ekim 2020; 23:9:20 > |
Negatif Teoloji nedir? (2. sayfa)
-
-
Epistemolojik varlık ve ontolojik varlık ayrımı esasen, "kavramın varlığı mahiyetinin varlığını kanıtlamaz" şeklindeki yaklaşıma istinaden o an aklıma gelen bir şeydi, ne demek istediğim bence gayet açık fazla kasmadan yazmıştım, daha net anlatmam gerekirse, Unicorn kavramsal olarak vardır ancak ontolojik gerçeklikte yoktur, demek istediğim şey buydu.
-
Yok yok haklısınız düşününce çok başka bir yere gidiyor, siz yazınca fark ettim aslında baya güldüm kendime yapılır mı bu hata diye, bak bu konuda uzlaşırız. Bu arada siz gönderince makaleyi tekrar okudum neden bilmiyorum ama benim aklımda Gettier'in Platon'u savunduğu gibi bir şey kalmış okuyunca zaten yanlış hatırladığımı fark ettim. Ancak kavramı sadece bir isimlendirme olarak alamayız, daha çok zihinsel tasarılara işaret eder. Ama son zamanlarda Fenomenoloji-Hermeneutik üzerinde yoğunlaştım, şu tartışma sayesinde çağdaş epistemoloji 'ye bakmam gerektiğini anladım o açıdan sağ olun baya uzak kalmışım. Derinlemesine olmasa bile en azından tartışmaların ne yönde olduğundan haberdar olmak gerekir.
-
Teşekkür ederim hocam hem paylaştığınız kaynaklar hem de eksikliklerimi gösterdiğiniz için
-
Tenzihi anlatmışlar
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X